چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۱ - Dec 6, 2006
رئيس سازمان سنجش:
حذف كنكور فقط يك شعار است
ايسنا- رئيس سازمان سنجش آموزش كشور ديروز با انتقاد از طرح حذف كنكور و آزمون كارداني پيوسته از سوي مجلس، از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست براي گرفتن راي و آوردن طرح كنكور بر روي صحن تعجيل نكنند.
دكتر عبدالرسول پورعباس، در مراسم توديع دكتر پوركاظمي معاون فني و آماري سازمان سنجش با انتقاد از شعار حذف كنكور گفت: حذف كنكور، شعاري جذاب و شيرين است ولي هيچ وقت جايگزيني براي آن ديده نشده است.
وي با اشاره به مباحث اخير مطرح شده در مجلس شوراي اسلامي در خصوص حذف آني كنكور كارداني ناپيوسته اظهار كرد: متاسفانه مجلس پيش بيني نكرده است كه جايگزين اين آزمون چه چيزيست، اين در حاليست كه آزمون كارداني ناپيوسته سال گذشته از حدود 400 هزار داوطلب، 60 هزار نفر ظرفيت داشت و پيش بيني مي شود كه امسال تعداد داوطلبان اين آزمون به حدود 800 هزار نفر برسد.
وي با بيان اينكه نمايندگان مجلس، دانشگاه آزاد و موفقيت آن در حذف كنكور را شاهدي براي موفقيت اين طرح در وزارت علوم عنوان مي كنند گفت: دانشگاه آزاد اسلامي الگوي مناسبي نيست كه بتوان بر آن تكيه كرد، بنابراين ما نمي توانيم بر اساس الگوي دانشگاه آزاد كل كشور را تحت الشعاع قرار دهيم.
وي با بيان اينكه امكان حذف كنكور و لحاظ سوابق تحصيلي در حدود 90 درصد ظرفيت دانشجويي بخش دولتي وجود دارد، اظهار كرد: البته اين به شرط آن است كه آموزش و پرورش امتحانات دوران دبيرستان را به صورت نهايي و سراسري برگزار كند.
وي با بيان اينكه لايحه ساماندهي نظام پذيرش دانشجوي وزارت علوم و سازمان سنجش، طرحي پيشرفته و مطالعه شده است، گفت: وزارت علوم حدود 30 سال بر روي اين طرح كار تخصصي انجام داده و اين طرح شامل نتايج مطالعه تطبيقي و تجربيات كشورهاي مختلف است، بنابراين مجلس نبايد با يك كار عجله اي و شعاري، مقوله حساس كنكور را حذف كند.
وي در ادامه با موفقيت آميز خواندن ثبت نام اينترنتي آزمون كارشناسي ارشد اظهار كرد: تاكنون حدود 520هزار داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد به صورت اينترنتي ثبت نام كرده اند كه 50 هزار نفر، داوطلباني هستند كه دو انتخاب رشته داشته اند.

اولين نمايشگاه ملي اسباب بازي افتتاح شد
اولين نمايشگاه ملي اسباب بازي با حضور رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افتتاح شد.
به گزارش فارس، اين نمايشگاه كه صبح ديروز با حضور علي عسگري رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، رئيس فرهنگسراي كودك و تني چند از مسئولين شهرداري منطقه 3 تهران افتتاح شد تا 17 دي ماه به مدت 40 روز از ساعت 9 الي 20 در مركز آفرينش هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برپا خواهد بود.
بنابراين گزارش، در اين نمايشگاه 70 شركت و مجموعه مرتبط با كودك، محصولات خود را در معرض نمايش و فروش گذاشته كه از اين تعداد 40 غرفه مربوط به توليدات داخل و 15 غرفه متعلق به شركت هاي ايراني است كه تحت ليسانس شركت هاي توليدي خارجي فعاليت مي كنند و 15 غرفه نيز به مجموعه هاي مرتبط با كودك اختصاص دارد. همچنين غرفه عموپورنگ از غرفه هاي فعال در ايام برپايي نمايشگاه است.

پرداخت وام ديه از هفته گذشته  آغاز شده است
گروه اجتماعي - پرداخت وام ديه به زندانيان مالي غيرعمد در تصادفات يا كارگاهها از هفته گذشته آغاز شده است. اسدالله جولايي مدير عامل ستاد ديه كشور افزود: از زمان آغاز پرداخت اين وام حدود 12 پرونده به بانك ملت ارسال شده است.
وي با بيان اينكه در استان خوزستان 50 پرونده آماده ارسال به بانك براي پرداخت وام ديه است گفت: هيأت امنا و هيأت مديره ستادهاي ديه استانها بايد پس از بررسي تقاضاي مددجو، پرونده وي را با امضاي مدير عامل ستاد به بانك براي گرفتن وام ارسال كنند.جولايي گفت: مددجويان در زندانها با تكميل برگه هاي مربوط و يا خانواده هاي آنها با مراجعه به ستادهاي ديه استانها مي توانند درخواست خود را براي گرفتن وام ديه اعلا م كنند.مديرعامل ستاد ديه كشور گفت: مددجوياني كه با قيد وثيقه آزاد هستند مي توانند شخصاً به ستادهاي ديه مراجعه كنند.وي در پايان با بيان اينكه شعبه هاي خاصي از بانك ملت براي پرداخت وام ديه در سراسر كشور در نظر گرفته شده است افزود: مدير عامل ستاد ديه هر استان با هماهنگي مديرعامل بانك ملت استان، براي پرداخت وام ديه از شعبه هاي خاص اين بانك اقدام خواهد كرد.

عملكردهاي مثبت را تشويق كنيم تا انگيزه خدمت
تقويت شود
گروه اجتماعي حجت الاسلام والمسلمين نيازي، رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اعلام اينكه وجود سيستم تشويق و تنبيه در تداوم يافتن اقدامات مثبت و اصلاح ناهنجاري ها مؤثر است، گفت: اگر حساسيت ها نسبت به نكات مثبت و منفي عملكردها از بين برود باعث بي انگيزه شدن خوبان و تجري متخلفان مي شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در جلسه شوراي مديران وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اينكه كار سازمان بازرسي بررسي وضعيت موجود دستگاه ها است، گفت: سازمان بازرسي كل كشور فقط به دنبال ضعف و كاستي دستگاه ها نيست بلكه توجه به نكات مثبت و عملكرد خوب دستگاه ها را در دستور كار دارد و معتقد است كه تقويت نكات مثبت دستگاه ها باعث نزديكي آنها به اهداف شان است. رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اعلام اينكه رويكرد اصلي سازمان بازرسي كل كشور پيشگيري و اصلاح است افزود: در طول يك سال گذشته بيش از 90 درصد پيشنهادات ما به دستگاه ها ، پيشنهادات اصلاحي، 6/1 درصد پيشنهاد تنبيهي و معرفي به دادگاه ها و 4/1 درصد پيشنهادهاي ما مربوط به تشويق مديران بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين نيازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه نظارت و مديريت مكمل يكديگرند اظهار داشت: بناي ما بر اين است كه با فعاليت هايي كه در سازمان بازرسي كل كشور انجام مي شود به دستگاه ها كمك كنيم تا كارشان را روان تر انجام دهند ضمن اينكه اصل مشتري مداري و خدمت به مردم نيز تقويت شود.
وي در ابتداي سخنان خود به نقش حساس و توقعات بالا از وزارت بهداشت و درمان در طبقات مختلف كشور اشاره كرد و گفت: عليرغم مشكلات مالي موجود در اين وزارتخانه، خوشبختانه شخص وزير به اصل نظارت و كنترل توجه ويژه اي دارد و اين جاي خوشحالي دارد.

مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا خبر داد:
برخورد با عناوين خارجي اماكن و محصولات داخلي
004848.jpg
گروه اجتماعي - مدير كل نظارت بر اماكن عمومي نيروي انتظامي در خصوص استفاده از اصطلاحات و عناوين خارجي براي نامگذاري اماكن و محصولات داخلي گفت: اين موضوع در چند حوزه تعريف شده است؛ بخش اول، برخورد با افرادي است كه در تبليغات محيطي خود از اصطلاحات خارجي استفاده مي كنند و در بخشي ديگر، مغازه هايي هستند كه بدون اطلاع از قانون، از نام هاي خارجي براي فروشگاه خود استفاده كرده اند.
بر اين اساس طي هماهنگي با وزارت ارشاد، تقسيم كاري صورت گرفت و به اين ترتيب به مالكان نزديك به 3هزار مغازه تذكر داده شد و 10مغازه نيز كه به اين تذكرات توجهي نكردند، پلمپ شدند.
محمدعلي نجفي- مدير كل نظارت بر اماكن عمومي ناجا- با حضور در مركز نظارت همگاني ناجا (197) در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب، افزود: بخش ديگر، مربوط به شركت ها و توليدكنندگان بزرگ كالا مي شود كه از عناوين خارجي استفاده مي كنند كه در اين زمينه نيز طي هماهنگي با وزارت صنايع، مشكل تا حدود زيادي حل شده است.
مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا خاطرنشان كرد: در بخشي ديگر، وسايل حمل و نقل بين شهري هستند كه از عبارات و اصطلاحات خارجي روي وسيله خود استفاده كرده اند كه در اين خصوص نيز با مسئولان مربوطه جلساتي داشته و با راهنمايي و رانندگي نيز هماهنگ شده كه با متخلفان برخورد كنند. نجفي از فعاليت حدود يك ميليون واحد صنفي و اماكن عمومي غيرمجاز در سراسر كشور خبر داد كه به دلايل گوناگون همچون موانع اداري موفق به دريافت مجوز نشده اند. وي افزود: دو حركت در جهت قانونمندكردن اين مراكز صورت گرفته است كه در مرحله اول، با مكانيزه كردن خدمات انتظامي، يكي از مهمترين مراحل اخذ مجوز با مراجعه متقاضيان به پليس + 10 در كار آنها تسريع مي شود.
وي تصريح كرد: در اين صورت حجم زيادي از متقاضيان كه به ادارات اماكن مراجعه مي كردند به پليس + 10 مراجعه كرده و با تحويل مدارك شان در كمتر از يك روز، مراحل انتظامي خود را طي مي كنند.
سردار نجفي افزود: بر اين اساس، افرادي كه مشاغل غيرحساس دارند در كمتر از يك روز مي توانند اين مراحل را طي كنند و اين در حالي است كه طبق قانون، طي اين مرحله 15روز به طول مي انجامد. وي خاطرنشان كرد: در خصوص مشاغل حساس با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته، تمام پايگاه ها به صورت مكانيزه با هم در ارتباطند و خدمات انتظامي در كمتر از 10 روز ارائه مي شود. مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا با بيان اين كه اين طرح از حدود يك سال قبل به اجرا در آمده است، گفت: هم اكنون طبق ماده 27 نظام صنفي با واحدهاي صنفي غيرمجاز كه جهت اخذ مجوز مراجعه نكنند، برخورد مي شود.
مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا در خصوص سوءاستفاده برخي افراد از اتاق هاي پرو، گفت : جهت رفع اين مشكل با اتحاديه هاي صنفي جلساتي را برگزار و مشكلات را گوشزد كرده ايم كه متعاقبا آنها نيز به واحدهاي صنفي خود تذكرات لازم را داده اند.
وي افزود: در مرحله ديگر خودمان وارد عمل شده و از برخي بوتيك ها بازديد كرده ايم كه در سال ۸۴ ، سه بوتيك كه با قرار دادن دوربين فيلمبرداري در اتاق پرو اقدام به سوءاستفاده غيراخلاقي  كرده بودند، پلمپ شدند. مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا خاطرنشان كرد: در سال جاري، هيچ موردي در اين زمينه گزارش نشده است.
قهوه خانه ها در حاشيه مدارس حق فعاليت ندارند
رئيس اداره اماكن نيروي انتظامي گفت: وجود قهوه خانه ها در حاشيه مدارس ممنوع است و اداره اماكن از فعاليت آنها در اين مكان ها جلوگيري مي كند.
نجفي افزود: اماكن عمومي كه در حاشيه مدارس به دانش آموزان خدمات مي دهند، تحت نظارت ويژه اداره اماكن قرار دارند و در اين راستا نيز اجازه ايجاد مشاغل كاذب را در حاشيه مدارس نداده و با آن برخورد مي كنيم.
وي ادامه داد: كافي شاپ ها و قهوه خانه ها حق ندارند در حاشيه مجتمع هاي آموزشي فعاليت كنند و در صورتي كه مبادرت به اين اقدام كنند اداره اماكن از فعاليت آنها جلوگيري مي كند.

بررسي نواقص قانوني برخورد با
متعرضين به حريم خصوصي
گروه اجتماعي- جلسه مشترك دادستان عمومي و انقلاب و فرمانده نيروي انتظامي در خصوص صيانت از حقوق شهروندي برگزار شد. تصميم به تشكيل كميته اي با عضويت قوه قضاييه، مجلس و ناجا  براي بررسي نواقص قانوني برخورد با متعرضين به حريم خصوصي شهروندان از نتايج اين نشست بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، روز گذشته جلسه مشتركي با حضور دادستان عمومي و انقلاب تهران و فرماندهي نيروي انتظامي برگزار و در آن اقدامات انجام شده در خصوص صيانت از حريم خصوصي شهروندان و مبارزه با فحشا و منكرات مورد بررسي قرار گرفت. در ادامه اين نشست، موانع، معضلات و نيز نواقص قانوني برخورد با عوامل اشاعه فحشا و متعرضين به حريم خصوصي شهروندان مطرح گرديد.

تكليف وام بازنشستگان روشن شد
گروه اجتماعي- پرداخت وام ضروري بازنشستگان از سر گرفته مي شود و دستورالعمل اجرايي براي پرداخت اين وام ها به مديران استان ها ابلاغ شد.
سيدعباس حسيني،  مديركل اقتصادي سازمان بازنشستگي كشور، با اعلام اين خبر گفت: بودجه اين وام تنها
از سوي سازمان بازنشستگي كشور تامين شده  است.
ميزان بودجه در نظر گرفته شده براي اين وام 5 ميليارد و 400 ميليون تومان از سوي سازمان بازنشستگي در نظر گرفته شده بود و معادل همين بودجه نيز مي بايست از سوي بانك صادرات براي وام هاي ضروري بازنشستگان اختصاص مي يافت.
حسيني با اشاره به عدم تامين بخش دوم اين بودجه از سوي بانك صادرات افزود: براي تامين بودجه كامل اين وام ها با عدم همكاري بانك صادرات روبه رو شديم بنابراين تنها با اعتبار در نظر گرفته شده از سوي سازمان بازنشستگي كشوري اين وام ها پرداخت خواهد شد.
به گفته حسيني اين وام بر اساس اولويت بندي هايي كه وجود دارد به بازنشستگان متقاضي پرداخت مي شود. مهلت صرف بودجه اين وام تا پايان سال جاري عنوان شده است.
از سوي ديگر سازمان تامين اجتماعي اعلام كرده كه از اين پس تعهد كسر اقساط عقب افتاده براي بازنشستگان زير پوشش اين سازمان را صادر خواهد كرد.
بنا بر تصميم سازمان تامين اجتماعي به منظور ايجاد تسهيلات و رفع مشكل دريافت وام بازنشستگان و مستمري بگيران از بانك هاي كشور تضمين بازپرداخت اين وام ها از سوي سازمان تامين اجتماعي تعهد داده مي شود.
با توجه به اينكه پيش بيني مي شود كه تعداد زيادي از مستمري بگيران خواستار دريافت وام از بانك مسكن هستند بنابراين صدور گواهي بايد با در نظرگرفتن ميزان مبلغ تعهد و مبلغ دريافتي مستمري بگير انجام شود، به قسمي كه ميزان اقساط تمامي وام هايي كه توسط مستمري بگير بايد پرداخت شود، بيش از 60 درصد حقوق آنان نباشد.
براساس دستورالعمل صادرشده تخصيص سهميه هر شهرستان بر اساس تعداد  مستمري  بگيراني است كه از سوي ادارات كل تامين اجتماعي به شعب اعلام مي شود و شعب پس از ابلاغ سهميه توسط اداره كل استان با اعلام نتايج به كانون هاي بازنشستگي مستقر در شهرستان، بازنشستگان متقاضي را براساس اولويت به اين كانون ها معرفي مي كنند.

سرمايه گذاري ايران براي مبارزه با مواد مخدر
در دنيا كم نظير است
گروه اجتماعي - معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشيه مراسم ورود مسئولان مبارزه با مواد مخدر كشور روسيه به ايران گفت: مبارزه قاطع ايران با مواد مخدر سبب شده تنها ظرف شش ماه گذشته، بيش از ???تن انواع مواد مخدر كشف شود.
اميرحسين مطهر اظهار داشت: در دنيا كشوري وجود ندارد كه سه هزار و ???شهيد طي 27 سال گذشته براي مبارزه با مواد مخدر داشته باشد. معاون دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: علاوه بر امكانات وسيعي كه سالها براي اين امر به كار گرفته شده است، يك قرارگاه عملياتي خاصي به نام نبي اكرم(ص ) با بيش از ??هزار پرسنل در زاهدان به امر مبارزه با مواد مخدر مشغولند. وي از حركت عمراني وسيع در مرزها براي مقابله با ورود مواد مخدر در كشور خبر داد و گفت: كانالي به طول ???كيلومتر و به عرض پنج متر به موازات مرزها در حال حفر است كه ???كيلومتر آن ساخته شده است. مطهر افزود: علاوه بر اين طرح ساخت ???كيلومتر خاكريز بلند به ارتفاع بيش از هفت متر در امتداد مرزها در حال انجام است كه ???كيلومتر آن ساخته شده است. معاون مقابله با عرضه مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ???كيلومتر ديواره بتني نيز براي اين منظور در حال احداث است كه عمليات اجرايي ??كيلومتر آن به پايان رسيده است.
مطهر، افزايش توليد مواد مخدر را براي منطقه و جهان نگران  كننده دانست و گفت : متاسفانه گاهي برخي كشورها نيز مبارزه با مواد مخدر را با اغراض سياسي آلوده مي كنند. چركسوف رييس سرويس فدرال گردش غير قانوني مواد مخدر جمهوري فدراتيو روسيه نيز، هدف از سفرش به ايران را گفت وگو و مذاكره با مقامات ايراني براي همكاري گسترده تر در زمينه مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد.


وي افزود: ايران، كشور بزرگي است و سهم زيادي در مبارزه با مواد مخدر ايفا مي كند كه تاثيرات مبارزه اين كشور با مواد مخدر، نه تنها در منطقه بلكه سطح جهان را در بر مي گيرد. چركسوف رييس سرويس فدرال گردش غيرقانوني مواد مخدر جمهوري فدراتيو روسيه دوشنبه در راس هياتي بلندپايه براي همكاري در زمينه مبارزه با مواد مخدر، وارد تهران شد.

طرح جمع آوري ماهواره ها ادامه دارد
004842.jpg
گروه اجتماعي- مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا با اشاره به اين كه طرح جمع آوري ماهواره ها مقطعي نيست و ادامه دارد، اظهار داشت: مردم در اجراي اين طرح همكاري خوبي داشته و دارند.
سردار احمد روزبهاني در مركز نظارت همگاني ناجا (197) در جمع خبرنگاران، افزود: اين طرح ارديبهشت ماه سال جاري شدت بيشتري يافت.
وي در خصوص استفاده از بالگرد جهت شناسايي منازلي كه از تجهيزات ماهواره استفاده مي كنند، گفت: پليس روزانه چند سورتي پرواز انجام مي دهد، اما هيچ يك جهت مشاهده تجهيزات ماهواره صورت نمي گيرد و تنها در پروازهاي انجام شده، به طور مثال ماموران راهور موارد مشهود تجهيزات ماهواره را گزارش مي كنند. سردار روزبهاني همچنين در ادامه گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: طرح تشديد برخورد با اراذل و اوباش از اول آذرماه آغاز شده و تماس هاي مردمي با پليس نشان از رضايت آنها از اين طرح مي دهد.
وي با بيان اين كه طرح برخورد با اراذل و اوباش براي دومين بار است كه اجرا مي شود، اظهار كرد: در حالي كه در اين طرح از نيروهاي بيشتري استفاده كرده ايم، آمار دستگيري كمتر از طرح قبلي بوده و اين حاكي از آنست كه تعداد اراذل و اوباش كاهش يافته است.

معاون راهنمايي و رانندگي ناجا:
حوادث ترافيكي در شهرها متولي ندارد
عكس:مسعود خامسي پور
004845.jpg
فارس: معاون راهنمايي و رانندگي ناجا با انتقاد از عدم فرماندهي واحد در هنگام بروز حوادث ترافيكي در شهرها گفت: بايد در شهرها با حفظ ماهيت بخشهاي امداد و نجات، شهرداري و راهنمايي و رانندگي فرماندهي به يك گروه محول شود.
سردار محمد رويانيان با اشاره به واگذاري فرماندهي عمليات جاده اي به پليس راه گفت: مطابق مصوبه كميسيون ايمني راه ها در صورت بروز حوادث در جاده ها پليس به عنوان فرمانده عمليات كار هماهنگي بين نيروهاي امداد رسان و روان سازي ترافيك را برعهده دارد كه متاسفانه براي اين موضوع در شهرها هيچگونه متولي وجود ندارد.
وي ادامه داد: بايد در شهرها با حفظ ماهيت بخشهاي امداد و نجات، شهرداري و راهنمايي و رانندگي فرماندهي به يك گروه محول شود تا در صورت بروز مشكل، گروه فرماندهي بتواند با سامان بخشيدن گروه هاي ديگر در رفع مشكل به وجود آمده تلاش كند.
معاون راهنمايي و رانندگي ناجا وظيفه پليس در شهرها را نظم بخش ترافيكي عنوان كرد و گفت: در صورت بروز مشكلاتي مانند بارش شديد برف و يا بروز سيل در شهرها بايد دستگاه هاي ديگر اقدام به بازگشايي معابر كرده و پليس نيز در خصوص تردد وسايل نقليه و جلوگيري از قفل شدن خودروها در معابر تلاش نمايد
سردار رويانيان در پاسخ به سوالي در خصوص اقدامات پليس در رفع مشكل ترافيك چند شب گذشته در تهران كه به دليل بارش برف و يخ زدگي معابر به وجود آمد گفت: پس از بارش برف سطح بعضي از بزرگراه هاي تهران از جمله بزرگراه چمران با يخ زدگي مواجهه شد و به دليل اينكه خودروها فاقد زنجير چرخ بودند لذا حركت در مسير امكان  پذير نبوده و باعث بروز ترافيك سنگين گرديد.
وي ادامه داد: تمامي بزرگراه هاي درگير در ترافيك تا ساعت 1 شب تخليه شد و فقط بزرگراه  چمران به دليل يخ زدگي خروجي ها و عدم خروج خودرو از اين بزرگراه دچار قفل شدگي شد كه در اين حالت نيز بايد دستگاه هاي ديگر كه متولي بازگشايي راه هستند اقدام به باز كردن معابر كرده و پليس هم به تخليه خودروها از بزرگراه اقدام كنند.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: شهروندان نيز بايد در اينگونه حوادث ضمن رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي به همديگر كمك كنند ونه اينكه ما شاهد باشيم در هنگام بروز چنين مشكلاتي رانندگان خودروها فقط فكر رهايي خود بوده و با پيچيدن جلوي خودروي ديگر و عدم رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي وضعيت ترافيك را وخيم تر كنند.

تاخير در واكسيناسيون
سه ماه اضافه خدمت دارد
گروه اجتماعي- سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي در اطلاعيه اي هشدار داد، از آنجا كه مراكز آموزشي از پذيرش مشمولاني كه در مهلت مقرر (حداقل 15 روز قبل از اعزام) واكسيناسيون مننژيت و چندگانه انجام نداده اند، خودداري خواهند كرد، اين افراد با 3 ماه اضافه خدمت، به خدمت اعزام مي شوند.
در اين اطلاعيه آمده است: كليه مشمولان اعزام به خدمت موظف هستند قبل از اعزام به خدمت با مراجعه به مراكز بهداشت محل، نسبت به واكسيناسيون مننژيت و چندگانه به صورت رايگان اقدام و برگه اعزام به خدمت يا برگه اعلام محل مراجعه را مهمور به مهر نموده و يا كارت واكسيناسيون دريافت نمايند در غير اين صورت مراكز آموزشي از پذيرش اين گونه مشمولان خودداري خواهند نمود.
شايان ذكر است، مشمولان مي بايستي حداقل 15 روز قبل از موعد اعزام نسبت به تلقيح واكسن هاي مربوطه اقدام نمايند.
چنانچه مشمولان در تاريخ مقرر ابلاغي در مراكز آموزشي حضور پيدا نكنند با 3 ماه اضافه خدمت، به خدمت اعزام خواهند شد. در صورتي كه تاريخ حضور در محل خدمت مصادف با روز تعطيلي باشد اولين روز بعد از تعطيلي مراجعه نمايند.

وزير بهداشت خبر داد:
مذاكره با شركت هاي خارجي براي ايجاد پالايشگاه خون
فارس: وزير بهداشت با اعلام اينكه تلاش ها براي ساخت پالايشگاه خون در كشور چندين بار ناكام مانده است، گفت:  وزارت بهداشت مسير ساخت يك پالايشگاه خون با استاندارد بالا را ادامه مي دهد و در اين مسير مشغول مذاكره با چند شركت معتبر خارجي هستيم.
كامران باقري لنكراني افزود: ساخت پالايشگاه خون در كشور از سال هاي قبل از پيروزي انقلاب آغاز شد حتي برخي سرم ها از اين طريق در كشور توليد مي شد، اما با شناسايي برخي ويروس ها اين پروژه تعطيل شد.
وي ادامه داد: پس از آن دوباره در سال هاي پس از انقلاب تلاش براي ساخت پالايشگاه خون در كشور آغاز شد كه با بروز بحران ابتلاي بيماران هموفيلي به ايدز و هپاتيت كه ناشي از مصرف فرآورده هاي خوني آلوده وارداتي بود، در دهه 70 تعطيل شد. وزير بهداشت گفت: باتوجه به اين تجارب تلخ از اين پس هر گونه اقدام براي ساخت و ايجاد يك پالايشگاه خون در كشور بايد با هوشياري كامل، تدبير لازم و رعايت بالاترين حد استاندارهاي بين المللي انجام شود و بايد با استفاده از آخرين تكنولوژي روز دنيا در توليد فرآورده هاي خوني، اين صنعت را در كشور راه اندازي كنيم. باقري لنكراني ادامه داد:  اكنون در حال مذاكره با برخي شركت هاي خارجي براي ايجاد پالايشگاه خون در كشور هستيم، اما اين پروژه در كوتاه مدت به نتيجه نمي رسد و بايد طي يك فرآيند فازبندي شده به نتيجه نهايي برسد.
در زمان حاضر اگرچه هنوز صنعت پلاسما و توليد فرآورده هاي خوني مشتق از پلاسما را در كشور نداريم اما توليد پلاسما در كشور آغاز شده و پلاسماي داخلي كه كيفيت آن نيز توسط معتبرترين شركت هاي اروپايي تاييد شده، براي توليد فرآورده هاي خوني مورد نياز بيماران داخل كشور صادر مي شود.
خروج پلاسما از كشور و توليد فرآورده هاي خوني مشتق از آن مانند آلبومين، IVIG و فاكتورهاي انعقادي اكنون سالانه حدود 10ميليون دلار براي كشور صرفه جويي اقتصادي در پي دارد و حدود 70 هزار ليتر پلاسماي داخلي براي تبديل شدن به فرآورده به اروپا مي رود. خريد فرآورده هاي خوني مشتق از پلاسما براي تامين همه نياز بيماران داخل كشور سالانه حدود 60 ميليون دلار براي دولت هزينه دارد.

با مردم
پست الكترونيك: ..................................................................................................
bamardom@hamshahri.org
توقف گاه كاميون در محل مسكوني
خيابان بيست متري مسجد در قنات كوثر تهرانپارس تبديل به توقف گاه كاميون ها شده كه اغلب تا نيمه شب با ايجاد سروصدا و دود گازوئيل براي ساكنان محل ايجاد مزاحمت مي كنند. ضمن ارج نهادن به اين حرفه و زحمت و تلاش رانندگان محترم، تقاضا داريم به طريق ممكن از اين آلودگي صوتي و محيطي جلوگيري شود.
م جهاني تهران
كمبود روشنايي
در شهر طالقان- محدوده بين شهرك و كولج با وجود داير بودن شبكه برق، لامپ روشن وجود ندارد و آمد و شد براي ساكنان اين محدوده دشوار است.
محمود سليميان
افت كيفي شيرهاي يارانه اي
از مسئولان وزارت بهداشت و زيرمجموعه هاي ذيربط تقاضا دارد درباره كيفيت شيرهاي يارانه اي نظارت جدي داشته باشند. افت كيفي شيرهاي يارانه اي به صورت يك مسئله  جدي در آمده است.
مهرام راهدار- تهران
درخواست راه اندازي خط اتوبوسراني
در مسير ايستگاه مترو صادقيه تا خيابان باهنر، خط اتوبوسراني شهري وجود ندارد. با توجه به تراكم جمعيت و كمبود وسايل نقليه عمومي تقاضا مي شود نسبت به راه اندازي يك خط اتوبوس در اين مسير اقدام شود.
ابراهيم براتي- تهران
پياده رو لغزنده
بزرگراه يادگار امام، نبش سعادت آباد، جنب بيمارستان مدرس،  هنگام بارش برف و يخبندان پياده رو محلي جنب پل عابرپياده بسيار لغزنده مي شود، براي پيشگيري از خطر بايد در اين محل شن و نمك پاشيده شود.
مروستي- تهران
بخشنامه و نوعي ممنوعيت
براساس بخشنامه اي كه اخيراً  اداره معاملات بانك ملي صادر كرده، همسران و افراد تحت تكلف كاركنان بانك ملي از دريافت تسهيلاتي چون وام براي خريد خودرو و كالا، از بانك ملي منع شده اند. اين ممنوعيت، مغاير با حقوق اجتماعي افراد نيست؟
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
انجام آزمايش ايدز قبل از ازدواج
با توجه به رواج و شيوع بيماري ايدز در كشور، پيشنهاد مي شود براي اشخاصي كه در شرف ازدواج هستند، به غير از آزمايش هاي معمولي، آزمايش ويروس HIV نيز براي جلوگيري از عواقب ناگوار بعدي انجام شود.
مهدي محمودي نژاد- تهران
انباشت زباله در حاشيه جاده سمنان
در استان سمنان، جاده ميان سمنان و قريه اعلا، از سال۸۳ با انباشت نخاله هاي ساختماني و زباله هاي مواد غذايي تبديل به منبع زباله شده كه اين وضع، سلامت محيط زيست آن منطقه را در معرض خطر قرار داده است.
محمدرضا علايي- سمنان
در انتظار گشايش پل عابرپياده
ساكنان محدوده واقع در ورودي بزرگراه كرج و پل شيخ فضل الله نوري، در انتظار گشايش پل عابر پياده شيخ فضل الله نوري مي باشند.
زهرا هاشمي- تهران
مشكل كاركنان قراردادي سازمان بهزيستي
حدود پنج ماه است كه كاركنان قراردادي سازمان بهزيستي به علت عدم تمديد قرارداد، حقوق ماهانه خود را دريافت نكرده اند. ضمن اينكه اغلب كاركنان با 8 سال سابقه كار هنوز بيمه نشده اند.
مهدي موسوي- تهران
پيشنهاد براي طرح زوج و فرد خودروها
با توجه به اينكه روزهاي پنج شنبه طرح ترافيك اجرا نمي شود، پيشنهاد مي گردد طرح زوج و فرد خودرو نيز در روزهاي مذكور اجرا نشود تا حداقل در اين روز مردم بتوانند در محدوده مركزي شهر كالاي مورد نياز را تهيه كنند.
عارف سعيدي- تهران
كمبودهايي در ايستگاه هاي مترو
از كمبودهاي اساسي ايستگاه هاي مترو در شهر تهران از جمله ايستگاه ميرداماد، نبود سرويس بهداشتي براي مسافران است. در شرايطي كه انواع فروشگاه ها در ايستگاه ها داير شده، نبايد اين نياز فراموش شود.در تمام شهرهاي بزرگ دنيا كه داراي شبكه راه آهن شهري (مترو) مي باشند، سرويس هاي بهداشتي هم در ايستگاه ها داير شده و لازم است در ايستگاه هاي مترو شهر تهران هم، چنين امكاناتي در نظر گرفته شود.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
فارغ التحصيلان رشته تاريخ
دخترم ليسانس تاريخ دارد؛ با وجود نياز به كار، موفق به پيدا كردن كاري نمي شود. وقتي رشته تاريخ براساس نياز مملكت در دانشگاه ها داير شده است از راه هاي ممكن بايد زمينه اشتغال فارغ التحصيلان اين رشته نيز فراهم گردد تا اين گمان پيش نيايد كه رشته تاريخ يك رشته زائد است و به آن بهاي لازم داده نمي شود!
نباتي- تهران
كمبود آب در شهر طالقان
تأمين آب آشاميدني شهر طالقان در حالي كه سد بزرگ طالقان در قلب آن ساخته شده همچنان يك معضل عمومي براي ساكنان محدوده مركزي اين شهر است، اميدواريم، دستور رئيس جمهور محترم دكتر احمدي نژاد مبني بر تأمين آب محدوده مركزي شهر طالقان از طريق منبع طبيعي سفيد آب، تحقق يابد و اين مشكل ديرينه برطرف شود.
سليميان- طالقان
براي پيشگيري از آتش سوزي در نمايشگاه بين المللي
با توجه به تجربه تلخ آتش سوزي در نمايشگاه بين المللي دكوراسيون و مبلمان داخلي كه خسارات سنگيني به بار آورد، امسال در آستانه برگزاري نمايشگاه جديد در سالن 35 دوباره حادثه اتصال سيم هاي برق پيش آمد كه با تلاش غرفه داران مهار شد. در اين حال تمامي كپسول هاي اطفاء حريق داخل سالن خالي بود و مأموران آتش نشاني نيز 25 دقيقه پس از وقوع اتصال سيم هاي برق رسيدند. به كار گرفتن تدبيرهاي ايمني جدي تر براي جلوگيري از تكرار حادثه آتش سوزي در اين محل ضروري است.
جمعي از غرفه داران
با مردم: اسامي پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
رقابت و سرعت
ريالي شدن و يا در واقع واگذاري بخشي از اتوبوس هاي شركت واحد اتوبوسراني به بخش خصوصي و رقابت ايجاد شده براي جابجايي سريع مسافر، نبايد به سرعت غيرمجاز و خطرات ناشي از آن منجر شود و خطر برخورد با عابران پياده را تشديد نمايد.
اميررضا زرباف
ضرورت كنترل بهاي نان
در شهر جديد مارليك، قيمت نان در بعضي از نانوايي ها رو به افزايش است، طبق ضوابط و مقررات اين افزايش قيمت اصولي بايد مهار شود و هرگونه افزايش بهاي اقلام غذايي بايد تابع مقررات باشد.
اسماعيلي- شهرك مارليك
گراني- گاز مايع
به دليل عدم دسترسي به گاز مايع در خرم دشت كرج، مردم اين محل كه اغلب از اقشار كم درآمد مي باشند ناچارند، هر سيلندر گاز را با بهاي 2 هزار تومان خريداري كنند، اگر انجام لوله كشي گاز به اين زودي مقدور نيست حداقل ترتيبي فراهم گردد كه مردم دسترسي بهتر و ارزان تر به سيلندرهاي گاز داشته باشند.
ن. جمالي- خرم دشت- كرج

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |