چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۱ - Dec 6, 2006
بازي هاي آسيايي دوحه به روز ششم رسيد
وزنه برداري ايران با تك ستاره خود به طلا مي انديشد
004887.jpg
گروه ورزشي- مي گويند در بازي هاي المپيك و نظائر آن هميشه در ميان مدال هايي كه توزيع مي شود 3 مدال از باارزش ترين ها است. قوي ترين (وزنه بردار) بالاترين (پرش ارتفاع) و سريع ترين (دونده 100 متر).
براي ما ايراني ها اين نعمت بزرگ در سال هاي اخير وجود داشته كه به دليل حضور قوي ترين وزنه بردار جهان حسين رضازاده در ميان ورزشكاران خود در صحنه هاي مختلف المپيك و بازي هاي قاره اي عنوان قوي ترين ورزشكار جهان را از آن خود كرده ايم.
حال به نظر مي رسد بازهم تكرار اين افتخارآفريني در حال شكل گرفتن است.
امروز در شهر دوحه قطر محل برگزاري پانزدهمين دوره  بازي هاي آسيايي رقابت هاي وزنه برداري درحالي به پايان مي  رسد كه تنها نماينده ما به دنبال طلاي زرين آسيا در دسته فوق سنگين است. رضازاده درحالي امشب به روي تخته مي آيد كه تنها نماينده وزنه برداري ايران در اين دوره از رقابت هاست. او كه چندي قبل با وضعيتي مشابه در پيكارهاي قهرماني جهان در كشور دومنيكن شركت كرد و صاحب مدال طلا شد، به نظر نمي رسد كه امشب در جمع سنگين وزن هاي آسيايي مشكلي داشته باشد. او تنها يك رقيب جدي مقابل خود دارد كه به خوبي از نقاط قوت و ضعف وي آگاه است. جابر سالم قطري كه اصليتي بلغاري دارد در هيچ مسابقه اي نتوانسته بر دلاورمرد ورزش ايران برتري پيدا كند و علي رغم تمامي ترفندهايي كه خود و مربيانش به كار مي گيرند هنوز نتوانسته است قدرت خود را به رخ حسين رضازاده بكشد.
جابر سالم حتي در مسابقه هاي قهرماني جهان در سال 2005 كه در همين شهر دوحه قطر برگزار شد توانايي رويارويي با حسين رضازاده را پيدا نكرد و با اعلام آسيب ديدگي خود را غايب نشان داد. اين وزنه بردار قطري براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه ركورد 400 كيلوگرمي را به كميته برگزاري رقابت ها اعلام كرده كه به نظر نمي آيد ركورد واقعي او باشد و يقينا مي خواهد به صورت مرموزي خود را در صحنه نشان دهد كه خوشبختانه تمامي حيله ها و نيرنگ هاي وي شناخته شده است و بعيد به نظر مي رسد كه امشب هم بتواند مانعي جدي براي قوي ترين مرد جهان باشد.
غايب بزرگ پيكارهاي امشب دونگ فنگ چيني است. اين وزنه بردار چيني كه در مسابقه هاي قهرماني جهان در سال 2006 با زدن وزنه 245 كيلوگرمي در حركت دوضرب تنها با يك كيلوگرم كمتر مدال نقره گرفت ظاهرا در حال حاضر خود را رقيبي جدي براي رضازاده نمي بيند و نمي خواهد براي دومين بار پايين تر از قهرمان ايراني خود را روي سكو ببيند. خيلي ها معتقدند اين وزنه بردار 19 ساله چيني تلاش وسيعي را براي تقابل با رضازاده در بازي هاي المپيك 2008 پكن آغاز كرده است.
صعود هندبال به دور دوم
تيم هندبال ايران با مغلوب كردن هنگ كنگ صعود خود را به دور دوم قطعي ساخت. تيم ايران در يك نيمه پرانتقاد تنها با سه امتياز اختلاف 13 بر 10 راهي رختكن شد، اما در وقت دوم با ارايه چهره واقعي خود در پايان با نتيجه پر گل 36 بر 18 توانست حريف سرعتي خود را شكست دهد. هندبال ايران با همين پيروزي به دنبال كويت به عنوان تيم دوم گروه ب راهي مرحله بعد شد.
در اين بازي الله كرم استكي چهره شاخص ميدان بود، ضمن آنكه تيم ايران مسعود ظهرابي يكي از بهترين هاي خود را به دليل مصدوميت زانو از دست داد. اولين بازي مرحله دوم تيم هندبال ايران روز جمعه ساعت 30/20 به وقت تهران خواهد بود.
دومين پيروزي بسكتبال ايران
تيم ملي بسكتبال ايران در سومين بازي خود موفق شد بحرين را با شكست روبرو سازد. در اين بازي تيم ايران نيمه اول را 49 بر 47 و در خاتمه با نتيجه 112 بر 77 به سود خود به پايان برد.
با اين برد تيم ايران همه اميد صعودش به بازي با قطر ميزبان در روز پنجشنبه گره خورده است. شكست غافلگيرانه مقابل اردن كار تيم ايران را سخت نمود وگرنه ايران كه بر قهرمان دوره قبل بازيها كره جنوبي غلبه كرده است قبل از رويارويي با قطر مي توانست صعودش را حتمي  سازد. با اين اوصاف بازي قدرتمندانه ايران مقابل كره جنوبي باعث شده است تا كارشناسان بخت ايران را براي غلبه بر قطر زياد بدانند. قطر نايب قهرمان مسابقات جام ملت هاي آسياست كه تاكنون همه بازيهايش را برده است.
شمشيربازي عازم دوحه شد
امروز تيم هاي شمشيربازي براي شركت در بازيهاي 2006 آسيا عازم دوحه مي شوند. 10 ورزشكار ايراني در اين رقابتها حضور مي يابند و در دو ماده اسلحه سابر و اسلحه فلوره شركت خواهند كرد.
مقام نهم براي تيم شناي ايران
تيم شناي 4 در 100 متر آزاد ايران در دوحه مقام نهم را به دست آورد و از صعود به فينال بازماند. اين در حالي است كه فقط 6صدم ثانيه با تيم هنگ كنگ (تيم هشتم صعودكننده) اختلاف داشت.
در 50 متر پروانه نيز حميدرضا مبرز در رقابت با 39 شناگر پنجم شد و در مجموع در مكان چهاردهم قرار گرفت و شاهين برادران نيز در 100 متر كرال پشت در دسته دوم پانزدهم شد. اما رئيس فدراسيون شنا گفته است تيم 4 در 200 متر ايران در دوحه شانس رسيدن به فينال را دارد.
استانداردنبودن قايق ها
عامل حذف تيم بانوان
به دليل استانداردنبودن قايق هاي تيم روئينگ زنان ايران اين تيم از رقابت در بازيهاي دوحه حذف شد. از اين قايق ها ماهها قبل اعضاي تيم ملي روئينگ بانوان در تمرين ها استفاده كرده بودند در حالي كه از سوي كميته برگزاركننده اين قايق ها غيراستاندارد اعلام شد!

بازگشت كاپيتان تيم ملي واليبال به تمرينات
004890.jpg
گروه ورزشي در آخرين تمرينات تيم ملي واليبال ايران قبل از اعزام به بازي هاي آسيايي دوحه كاپيتان اين تيم به تمرينات بازگشت. پيمان اكبري كه به دليل مصدوميت از ناحيه كمر مجبور به ترك تمرينات شده بود، ديروز به جمع اعضاي تيم پيوست. از سوي ديگر بنا به گفته ابراهيم امير حيدري مربي تيم ملي واليبال ايران بازي كره جنوبي براي بازيكنان آناليز شد و آنان با نقاط قوت و ضعف نخستين حريف خود در مرحله يك چهارم نهايي بيشتر آشنا شدند.
انتصاب سرپرست تيم نوجوانان ايران
طي حكمي از سوي محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ايران فرهاد نفرزاده به عنوان سرپرست تيم نوجوانان ايران منصوب شد. نفرزاده قبلاً تجربه سرپرستي تيم واليبال جوانان ايران را در مسابقات آسيايي قطر داشت و در سال هاي اخير همواره به عنوان مديرفني در كنار باشگاه برق تهران بوده است.

نخستين گفت و گوي مطبوعاتي
مديركل تربيت بدني استان تهران
گروه ورزشي - مدير كل  تربيت  بدني  استان  تهران  گفت : با آرمان هاي  مورد نظر در بخش ورزشي  استان  تهران  فاصله  زيادي  داريم . جمشيد تقي زاده  روز سه شنبه  در اولين  نشست  مطبوعاتي  مسئولان  تربيت بدني  استان  تهران  با بيان  اين  مطلب  اظهار داشت : از فعاليت هاي  انجام  شده نسبت  به  گذشته  راضي  هستيم  اما هنوز با آرمان هاي  مورد نظر فاصله  داريم . وي  تعريف  استراتژي  و سياست هاي  راهبردي  براي  رسيدن  به  برنامه محوري  و شناسايي  وضع  موجود را از اولين  گام هاي  اداره  كل  تربيت  بدني  استان  تهران برشمرد و عدالت  محوري ، توزيع  عادلانه  فرصت ها و تقويت  فرهنگ  خدمتگزاري  و عزت  مداري  را از ديگر اولويت ها برشمرد.

جام جهان پهلوان تختي در بندرعباس
گروه ورزشي - فدراسيون كشتي ايران اعلام كرد كه بيست و هفتمين دوره رقابت هاي بين المللي جام جهان پهلوان تختي طي روزهاي 28و۲۹ دي ماه به ميزباني بندرعباس برگزار خواهد شد. فدراسيون كشتي ايران از كشورهاي آمريكا، روسيه، تركيه، ازبكستان، آذربايجان، ارمنستان، لهستان، داغستان، قرقيزستان و قزاقستان براي حضور در اين جام دعوت كرده و براي نفرات و تيم هاي برتر نيز جوايز دلاري در نظر گرفته است.

خبرهاي فوتبال جهان
رونالدينيو پردرآمدترين فوتباليست جهان
گروه ورزشي- به گزارش روزنامه لاگازتادلواسپورت، رونالدينيو با كسب 17 ميليون پوند درآمد در سال 2006 با كنار زدن ديويد بكهام به عنوان پولسازترين فوتباليست جهان شناخته شد. وي تنها 6 ميليون يورو از باشگاه بارسلونا و بقيه اين مبلغ را از راه تبليغات كسب كرده است. او براي هر آگهي تبليغاتي حدود 700 هزار پوند دريافت مي كند.
ديويد بكهام در سال 2006، 12 ميليون پوند درآمد داشته است.
تمايل موراتي براي جذب بكهام
ماسيمو موراتي رئيس باشگاه اينترميلان ايتاليا باز هم نسبت به جذب بكهام ابراز علاقه كرد. با توجه به اين كه قرارداد بكهام با رئال در ماه ژانويه به پايان مي رسد،  موراتي اميدوار است بتواند در فصل نقل و انتقالات زمستاني او را به خدمت گيرد. رئيس اينتر براي اين منظور پيشنهادي 6 ميليون يورويي به بكهام داده است.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
فوتبال ايران امروز صدرنشين مي شود
گروه ورزشي رقابت هاي مقدماتي فوتبال بازي هاي آسيايي امشب با مشخص شدن تيم هاي مرحله يك چهارم نهايي به پايان مي رسد. امروز تيم اميد ايران به مصاف هند مي رود كه در دو بازي گذشته خود 4 امتياز به دست آورده و براي صدرنشيني انگيزه زيادي دارد. ايران با دو پيروزي متوالي و 6 امتياز در صدر جدول گروه خود قرار دارد. در ساير بازي هاي امروز چين به ديدار عمان مي رود و عراق با مالزي روبه رو خواهد شد. در گروه پنجم چين با 6 امتياز بخت اول صعود از اين گروه است. ايران در صورت سرگروهي در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف چين مي رود. در گروه ششم نيز امشب ژاپن و كره شمالي بازي حساسي را با يكديگر برگزار مي كنند و سوريه نيز با پاكستان ديدار مي كند. در اين گروه ژاپن با 6 امتياز و كره شمالي با 4 امتياز در مكان هاي اول و دوم گروه ششم ايستاده اند.
شربياني دوپينگي نبود، مسافر دوحه شد
پيش از انجام آزمايش دوپينگ از ملي پوشان كشتي و تزريق كورتون در زمان مصدوميت مهدي شربياني، آزمايش اول ملي پوش وزن 120 كيلوگرم كشتي فرنگي مشكوك اعلام شد تا مسئولان تصميم بگيرند در فاصله 48 ساعت تا اعزام تيم، رضا زيدوند كشتي گير وزن 96 كيلوگرم را جايگزين شربياني كنند اما، زماني كه فرنگي كاران آخرين تمرين خود در ايران را انجام داده بودند، از ستاد ملي مبارزه با دوپينگ خبر رسيد كه نتيجه تست دوم مهدي شربياني منفي است و اين كشتي گير مي تواند تيم را همراهي كند.
شربياني كه پيش از اين اردو را ترك كرده بود، مجدداً به اردو بازگشت و روز گذشته به همراه ديگر ملي پوشان كشتي فرنگي عازم دوحه شد.
تست دوم دوپينگ حدوداً سه روز پيش از شربياني گرفته شد و با پست DHL براي مشخص  شدن نتيجه آزمايش به خارج از كشور ارسال شده بود.
پيش بيني خوش بينانه مربي پرورش اندام
تيم ملي پرورش اندام ايران حضور در بازي هاي آسيايي را براي نخستين بار تجربه مي كند. مربي اين تيم صادقي در پيش بيني خوش بينانه گفت: اين تيم به 2 مدال طلا و 2 نقره دست پيدا خواهد كرد. وي با اعلام اين كه قهرمانان ايراني از موقعيت خوبي در جهان برخوردارند اضافه كرد هم اكنون ورزشكاران ايراني كه در دهكده المپيك استقرار پيدا كرده اند، روحيه بالايي براي كسب مدال دارند.
شكست بدمينتون در گام نخست
بهناز پيرزمان بين يكي از دو نماينده بدمينتون ايران در گام نخست برابر حريف تايلندي مغلوب شد. وي اين بازي را 2 بر صفر باخت. نكيسا سلطاني ديگر نماينده ايران امروز به مصاف بدمينتون باز ديگري از تايلند مي رود.
كبدي در پيكار رده بندي
تيم ملي كبدي ايران با يك برد، دو شكست و يك تساوي در اولين حضور خود در بازيهاي آسيايي به پيكار رده بندي رسيد. تيم ايران ديروز در مصاف با هند كه همراه با پاكستان به ديدار نهايي راه يافت، بازي را 37 بر 18 واگذار كرد. حريف ايران در بازي رده بندي بنگلادش است كه يكبار در همين بازيها مغلوب تيم ايران شده است. كبدي ايران امروز براي تصاحب مدال برنز مي جنگد.
004893.jpg


ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |