شنبه ۹ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۱ - Dec 30, 2006
سازمان تأمين اجتماعي گزارش داد: تا پايان سال
صندوق بيمه بيكاري 400 ميليارد ريال كسري دارد
گروه اجتماعي- رئيس اداره بيمه بيكاري سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد، صندوق بيمه بيكاري تا پايان سال با 400 ميليارد ريال كسري بودجه مواجه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تأمين اجتماعي احمد پايور با اعلام اين خبر افزود: بررسي وضعيت اين صندوق طي سال هاي 84 و 85 بيانگر اين است كه هزينه ها در مدت 7 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه 22 درصد افزايش يافته است.
وي گفت: در بودجه سال 85 وصولي صندوق بيمه بيكاري 3 هزار و 476 ميليارد ريال پيش بيني شده  است؛ در حالي كه بر اساس برآوردهاي صورت گرفته هزينه صندوق بيمه بيكاري تا پايان سال 85 به حدود 3 هزار و 860 ميليارد ريال خواهد رسيد.

عزت الله فولادوند دوران نقاهت را مي گذراند
ايسنا: عزت الله فولادوند كه به خاطر سكته مغزي در بيمارستان بستري شده بود، دوران نقاهت را در منزل مي گذراند.
اين پژوهشگر فلسفه و مترجم پيشكسوت كه به علت سكته مغزي
يك هفته در بيمارستان مداين تهران بستري شده بود، اكنون مرخص شده است و اين روزها دوران نقاهت را مي گذراند.
همچنين به گفته فرزند فولادوند، حافظه او در جريان اين بيماري آسيب ديده، كه البته رو به بهبودي است.

رئيس قوه قضائيه خواستار شد
تشكيل كميته حمايت از سرمايه گذاري در كشور
گروه اجتماعي آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي صبح پنجشنبه گذشته در گردهمايي سراسري روساي كل دادگستري ها و دادستان هاي كشور حمايت از سرمايه گذاري و تأمين امنيت سرمايه را اولويت كاري دستگاه قضايي در سال آينده عنوان كرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي سرمايه گذاري كلان داخلي و خارجي را نياز مبرم اقتصاد كشور برشمرد وگفت: اين سرمايه گذاري نه در توان و نه در اختيار دولت است و بايد با حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي به اين مهم دست يابيم.
رئيس قوه قضائيه گفت: اسلام هيچگاه ثروت و پول دار شدن را عيب نمي داند ولي با درآمد خلاف شرع و معاملات ربايي مخالف است، ازاين رو توجه به اقتصاد و معيشت مردم براساس رونق دادن به اقتصاد مشروع در حال حاضر واجب است.
آيت الله هاشمي شاهرودي با اشاره به وظايف قواي سه گانه براي رفع مشكلات اقتصادي گفت: دولت بايد با كم كردن تصدي گري خود بخش نظارتي خود و حاكميت را افزايش دهد.
وي با تأكيد مجدد بر كاهش تصدي گري دولتي گفت: دولت بايد با هدايت ديگران تنها به نظارت دقيق و مستمر بپردازد و ماليات و عوارض خود را بگيرد اما عملا اين گونه نيست.
رئيس قوه قضائيه افزود: بايد ديگران را تشويق كرد كار كنند و در كنار آن دولت تصدي گري هاي خود را كاهش بدهد تا انحصارگري اقتصادي از بين برود.
آيت الله هاشمي شاهرودي با اشاره به عملكرد برخي قضات و دادستان هاي عمومي و انقلاب در برخورد با مفاسد اقتصادي گفت: قاضي و يا دادستان در برخورد با خلاف، در نخستين قدم كل طرح اقتصادي را تعطيل مي كند كه اين طريقه برخورد ضررش بيش از فساد مورد نظر و تعقيب و حل و فصل آن است.
رئيس قوه قضائيه از قضات خواست با حمايت از سرمايه گذاران و فعاليت هاي مشروع اقتصادي حاشيه امني براي آنها به وجود آورند. آيت الله هاشمي شاهرودي تشكيل كميته حمايت از سرمايه گذاري در تمام نقاط كشور، ايجاد دادگاه هاي تخصصي براي رسيدگي حقوقي به مشكلات اقتصادي، تشكيل دادگاه خاص مسائل پولي و ارزي و تشكيل دادگاه ويژه قاچاق كالا و ارز را ضروري و از راهكارهاي توسعه اقتصادي كشور برشمرد.

اعلام جرم وزارت بهداشت و دادستاني
عليه مدعيان انرژي درماني
آيت الله شاهرودي دستور برخورد با مدعي انرژي درماني را داد
008373.jpg
گروه اجتماعي - وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت عليه برخي از اين افراد اعلام جرم كرده است.بنابراين گزارش همزمان، دادستان كل كشور نيز پس از شكايت حدود دويست خانواده از قربانيان انرژي درماني، دستور رسيدگي دقيق به پرونده آنها و برخورد لازم را صادر كرده است.
اين در حالي است كه به گزارش بازتاب رئيس قوه قضائيه نيز دستور ويژه اي براي برخورد با يكي از مدعيان مشهور انرژي درماني صادر كرده است. بنابر اين گزارش، از عملكرد فرد يادشده كه در شبكه هاي ماهواره اي و محافل گوناگون اقدام به سوءاستفاده و طرح ادعاهاي ساختگي، راجع به ارتباط با مسئولان نظام و حمايت دستگاه قضائي از خود مي كرد، گزارشي به آيت الله شاهرودي تقديم شده و رئيس قوه قضائيه در واكنش به اين گزارش، دادستاني تهران را مأمور رسيدگي دقيق و برخورد قاطع با اين فرد كرده است.
به گزارش خبرنگار ما كامران باقري لنكراني نيز در حاشيه سمينار هپاتيت سي در بيمارستان طالقاني تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد؛ امروز بحث انرژي درماني در جامعه زياد شده، پوسترها و تبليغات زيادي هم براي آن درست شده، پزشكان يا غير پزشكان زيادي مدعي انرژي درماني هستند، آيا در دنيا چيزي به عنوان انرژي درماني از نظر علمي وجود دارد يا نه؟ پاسخ داد: واقعاً متأسفم كه عده اي مردم را خيلي نادان فرض مي كنند و مطالبي را بيان مي كنند كه جز ناداني و كارهاي حماقت آميز اسم آن را چيز ديگري نمي توان گذاشت اما متاسفانه بعضي بيماران صعب العلاج به اين مطالب رو مي آورند.
وزير بهداشت در پاسخ به اين سئوال كه آيا بيشتر مردم به خاطر اينكه اين روش دردي ندارد به آن علاقه مند شده اند؟ توضيح داد: ممكن است درد جسمي ايجاد نكند، ولي ما نبايد شرايطي را به وجود بياوريم كه افراد شياد، كلاهبردار و سوء استفاده چي در اين شرايط رشد كنند و با تبليغات واهي بدون اينكه اثرگذاري كار آنها ثابت شده باشد بلكه در موارد بسيار زياد عكس آن وجود دارد، بخواهند از امكانات رسانه اي استفاده كنند و خودشان را سر زبانها بيندازند.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت نظر خودش را در اين مورد اعلام كرده عليه بعضي از اين افراد نيز اعلام جرم كرده است، اينها حق ندارند با عواطف و باورهاي ديني مردم بازي كنند. كسي كه خودش را باور ندارد حق ندارد در اين زمينه وارد شود.
باقري لنكراني گفت: ما طب مكمل را طب علمي مي دانيم و وضعيت كساني كه مدارك علمي در اين زمينه داشته باشند را بررسي مي كنيم اما اين بحث را كه هر كس ادعايي كند براي ما قابل قبول نيست در طول تاريخ هزاران نفر ادعاي واهي بسيار داشته اند، قرار نيست كه ما همه اينها را تاييد كنيم،  هيچ كدام از كساني كه ادعاي انرژي درماني دارند تاكنون مدرك علمي ارائه نكرده اند
از سوي ديگر معاون سلامت وزارت بهداشت نيز گفت: فرد مدعي انرژي درماني از جاهاي مختلف تحت پيگيري است و وزارت بهداشت بر اساس بخشنامه اي از همه دانشگاهها خواسته است با تمام مظاهر انرژي درماني در كشور برخورد كنند.
سيد مؤيد علويان در حاشيه سمينار هپاتيت سي در بيمارستان طالقاني تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سيما مبني بر اينكه آيا شما موضوع انرژي درماني را در ايران تأييد مي كنيد؟
گفت: در مورد انرژي درماني ما يك بخشنامه اي داريم كه بر اساس آن با تمام مظاهر انرژي درماني در كشور چون هيچ سنديت علمي ندارد و با توجه به تخلفات متعددي كه افراد مختلف انجام داده اند و با توجه به نقض حقوق انساني كه در اين زمينه انجام شده مانع اين كار مي شويم. معاون سلامت وزارت بهداشت اضافه كرد: به هر حال ما به طور جد بر اساس بخشنامه صادره از فعاليت هر كس كه ادعاي درمان خاصي مي كند و هيچ مجوزي ندارد، ممانعت مي كنيم. اين جزء ذات فعاليت دانشگاههاست كه ممانعت كنند و اگر اين كار را نكنند شرعا مسئوليت دارند و غصب كرده اند.
خبرنگار ديگري پرسيد، ولي اين فرد مدعي انرژي درماني الان مشغول فعاليت است!
علويان گفت: اصلا، هيچ كسي الان(در اين زمينه) فعاليت نمي كند، بر اساس اطلاعات من كاملا متوقف شده كه اين به خاطر پافشاري انجمنهاي پزشكي و جامعه پزشكي است كه به شدت مخالفت كرده اند.

۵۰ درصد معتادان تزريقي تا آخر امسال تحت درمان قرار مي گيرند
فارس: معاون سلامت وزارت بهداشت با اعلام اين كه 50 درصد مبتلايان به هپاتيت سي، معتاد تزريقي هستند، گفت: تا آخر امسال 50 درصد معتادان تزريقي تحت پوشش برنامه هاي درماني قرار مي گيرند.
سيد مؤيد علويان در همايش هپاتيت سي در بيمارستان طالقاني تهران، افزود: متاسفانه اعتياد تزريقي، گرايش جوانان به رفتارهاي پرخطر و استفاده از مواد مخدر جديد موجب گسترش بيماريهاي ايدز و هپاتيت در سالهاي اخير شده است.
وي ادامه داد: 40 تا۵۰ درصد مبتلايان به هپاتيت سي معتاد تزريقي هستند، 60 درصد بيماران هموفيلي كه حدود 6 هزار نفر هستند، 20 تا 30 درصد بيماران تالاسمي كه 14 هزار نفر هستند و 5/4 درصد بيماران دياليزي كه حدود 17 هزار نفر هستند و عده اي از افرادي كه قبل از سال 75 خون گرفته اند نيز به اين بيماري گرفتار هستند.
علويان اضافه كرد:  براي درمان بيماري هپاتيت سي ايجاد شبكه هوشمند پيشگيري و كنترل اين بيماري در وزارت بهداشت پيش بيني شده است كه به زودي راه اندازي مي شود و خوشبختانه امكانات درماني و آزمايشگاهي اين طرح در كشور فراهم است و فقط براي تامين هزينه هاي آن مشكلاتي وجود دارد كه با همكاري بيمه خدمات درماني در صدد رفع آن هستيم.
كامران باقري لنكراني، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز گفت وزارت بهداشت بر اساس مسئوليت مدني خود بيماران هموفيلي و تالاسمي را كه بر اثر استفاده از فرآورده هاي خوني وارداتي آلوده به بيماري هپاتيت سي مبتلا شده اند تحت درمان رايگان قرار مي دهد.
وي افزود: بيماري هپاتيت دو نوع معروف دارد كه شامل بيماريهاي هپاتيت بي و سي است. در مورد هپاتيت بي چون واكسن اين بيماري وجود دارد و از 12 سال پيش براي نوزادان در كشور ما تزريق شده است اكنون ميزان شيوع اين بيماري در بين كودكان زير 12 سال بسيار كم شده است. وي اضافه كرد: هفته هاي آينده واكسيناسيون نوجوانان گروههاي سني بالاتر نيز كه كمتر از 16 سال هستند آغاز مي شود و رفته رفته طي سالهاي آينده گروههاي نوجوان و جواناني كه در معرض رفتارهاي پرخطر قرار دارند عليه اين بيماري واكسينه مي شوند.

ستاد استاني ساماندهي امور جوانان اصفهان راه اندازي شد
گروه اجتماعي - ستاد استاني ساماندهي امور جوانان اصفهان با حضور معاون رئيس سازمان ملي جوانان راه اندازي شد .
به گزارش روابط عمومي سازمان ملي جوانان حجت الاسلام حاج علي اكبري در مراسم راه اندازي ستاد استاني ساماندهي امور جوانان اصفهان ضمن اشاره به پيشگامي اين استان در بسياري از عرصه ها، تشكيل اين ستاد را راهبردي موثر در توجه بيشتر مسئولين به مسائل جوانان و شتاب بخشيدن به پيگيري و حل امور آنان دانست.
دبير شوراي عالي جوانان موقعيت فعلي كشور را با توجه به نگاه پاك دولت به حوزه جوانان ، موقعيتي استثنايي براي ساماندهي مسائل جوانان و ميدان گشايي براي حضور فعال آنان در همه عرصه ها دانست.
حاج علي اكبري داشتن جوان ترين بافت جمعيتي در جهان را بزرگترين نعمت و مهمترين فرصت براي اعتلاي كشور دانست و افزود :البته اين نعمت در كنار خود الزاماتي دارد كه از جمله آن تعدد و تنوع نيازها و خواسته هاي جوانان است كه حاكميت موظف است نسبت به تك تك آنها برنامه روشن علمي و عملياتي داشته باشد.
قابل ذكر است بر اساس آئين نامه اجرايي ماده 112قانون برنامه چهارم توسعه كشور ستاد ملي ساماندهي امور جوانان با مسئوليت رئيس سازمان ملي جوانان و عضويت 14وزير و رئيس سازمان دولتي و نيز 5 صاحب نظر در امور جوانان از سال 83 تشكيل شده است و از امسال در استانها با تشكيل ستاد استاني با رياست استاندار و دبيري مدير نمايندگي ساز مان ملي جوانان در استان و عضويت 15 دستگاه استاني و 3 نفر جوان نخبه ، وظيفه عملياتي كردن اسناد 13گانه ساماندهي امور جوانان را بر عهده دارند.

دولت در بودجه سال 86
توجه جدي به قرارگاه شرق دارد
گروه اجتماعي - معاون اول رئيس جمهوري و رئيس شوراي توسعه شرق كشور گفت: دولت در بودجه سال 86 توجه زيادي به اجراي كامل برنامه هاي قرارگاه شرق كشور خواهد داشت.
به گزارش مركز اطلاع رساني قرارگاه عملياتي رسول اكرم(ص)؛ پرويز داوودي پس از بازديد از نمايشگاه دست آورد هاي مبارزه با مواد مخدر در جلسه اي كه با حضور فرماندهان و مسئولين قرارگاه برگزار شد شركت كرد.
در اين جلسه كه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار، وزير نيرو و مسئولان كشوري و لشكري حضور داشتند سرتيپ رضايي جانشين فرماندهي قرارگاه عملياتي رسول اكرم(ص) گزارشي از وضعيت قرارگاه و چگونگي شكل گيري سازمان، مأموريت و فعاليت ها و عملكرد قرارگاه عملياتي رسول اكرم (ص) ارائه و پيشنهادات لازم را براي توسعه همه جانبه شرق كشور و ايجاد امنيت پايدار در سه بخش كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت بيان كرد.
در ادامه داودي گفت: فعاليتهاي بسيار مهمي توسط قرارگاه در راستاي ايجاد امنيت و مبارزه با كاروان هاي مسلح مواد مخدر و نيز انسداد و كنترل مرزهاي شرق كشور در سال جاري انجام شده است كه قابل تقدير است.
داودي خاطر نشان كرد: دولت نيز توجه مهمي به اين اقدامات داشته و انشاء الله در بودجه سال 1386 اعتبار قابل توجهي براي اجراي كامل برنامه هاي قرارگاه در جهت انسداد و كنترل مرزهاي شرق كشور پيش بيني خواهيم كرد.

جمال كريمي راد در يك سانحه رانندگي درگذشت
پيكر وزير دادگستري امروز تشييع مي شود
008376.jpg
گروه اجتماعي- جمال كريمي راد، وزير دادگستري، پنجشنبه شب در پي يك سانحه رانندگي در گذشت.
وزير دادگستري و سخنگوي قوه قضائيه كه به اتفاق خانواده خود بوسيله خودروي پژو در حركت بود، با يك كاميون تصادف كرد و در اين سانحه جان خود را از دست داد. دو نفر از اعضاي خانواده وي نيز دچار مصدوميت شدند كه بلافاصله به بيمارستاني در قم منتقل و پس از درمان اوليه به بيمارستان خاتم الانبياء تهران اعزام شدند و گفته مي شود حال عمومي آنان رضايت بخش است. اين سانحه حدود ساعت 30/20 پنجشنبه، حوالي سه راه سلفچگان در 40 كيلومتري قم، رخ داد. فرمانده پليس راه استان قم اعلام كرد : لغزندگي جاده و انحراف به چپ سواري حامل وزير دادگستري علت اصلي حادثه بوده است . سرهنگ ابوالفضل سخاريان در خصوص سانحه رانندگي منجر به مرگ جمال كريمي راد ادامه داد : اين حادثه در جاده ساوه به سمت سلفچگان ، بالاتر از سه راه تفرش رخ داده است . وي تصريح كرد : در اين حادثه فرزند كريمي راد در حال رانندگي با خودروي پژو پارس بوده و انحراف به چپ ، گرفتن ترمز و كج شدن ماشين و برخورد آن با تانكر حاوي محموله نفت سياه ، حادثه ساز شده است .از سوي ديگر رئيس اورژانس كشور در خصوص نبود آمبولانس و اظهارات فرزند وزير دادگستري مبني بر حمل پدر با يك دستگاه تريلي به بيمارستان گفت : در حال مأموريت بودن دو پايگاه اورژانس حوالي محل تصادف علت نرسيدن به موقع فوريتهاي پزشكي به محل حادثه بوده است . فرزاد پناهي در گفتگو با مهر ضمن اعلام اين خبر افزود : بر اساس گزارشهاي رسيده در مجاورت محل تصادف سخنگوي قوه قضائيه ، دو پايگاه اورژانس وجود داشته كه هر دو براي رسيدگي به مصدومان تصادف هاي همان محور اعزام شده بودند .
مراسم تشييع صبح امروز
پيكر مرحوم كريمي راد صبح ديروز با حضور سعيدلو معاون اجرايي رئيس جمهوري، غلامحسين الهام سخنگوي دولت ، ايزدپناه رئيس حوزه رياست قوه قضاييه، ناصر سراج معاون سياسي امنيتي دادستاني كل كشور، ميركوهي معاون حقوقي وزارت دادگستري، شاهچراغي رئيس تعزيرات حكومتي، مشاوران وزير دادگستري و مدير حوزه وزارت دادگستري در مرقد حضرت امام (ره) تشييع و به بيمارستان شوريده انتقال داده شد.به گزارش فارس مراسم تشييع رسمي پيكر مرحوم جمال كريمي راد امروز صبح ساعت 8:30 در مقابل مسجد سلمان فارسي در خيابان پاستور با حضور مقامات سه قوه و عموم شهروندان برگزار مي شود. پس از مراسم تشييع ، پيكر مرحوم كريمي راد براي مراسم خاكسپاري به زادگاهش در قزوين منتقل مي شود.
پيام هاي تسليت
در پي درگذشت جمال كريمي راد ،محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري و آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه با صدور پيام هاي جداگانه اي اين ضايعه را تسليت  گفتند.به گزارش ايسنا در متن پيام رئيس جمهوري آمده است: اين همكار شريف فردي مؤمن، متعهد ، كاردان، مردمي، بي ادعا، پركار، پيگير، مخلص و با احساس مسئوليت فوق العاده ، خوش اخلاق و جسور و در تمام مدت خدمت خود به ويژه در زمان كوتاه وزارت، منشاء خدمات ارزنده و شايسته اي بود. دولت جمهوري اسلامي ايران در فقدان اين برادر و همكار عزيز سوگوار است. در متن پيام آيت الله هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضاييه نيز آمده است: درگذشت جناب آقاي كريمي راد سخنگوي قوه  قضائيه و وزير دادگستري كه در اثر سانحه  تصادف رانندگي به رحمت ايزدي پيوست موجب تألم و تأسف شديد اين جانب شد. ايشان به عنوان نيرويي خدوم، صادق و سختكوش سال ها در كسوت قضاوت و مديريت قضايي در بسياري از نقاط اين كشور پهناور تمام تلاش خود را براي احقاق حقوق مردم در محاكم قضايي صرف كرد. اين جانب اين ضايعه را به محضر مقام معظم رهبري و تمام مردم ايران به ويژه مسئولان، قضات و كارمندان دستگاه قضايي تسليت مي گويم.
زندگي نامه
مرحوم جمال كريمي راد در سال 1335 در قزوين متولد شد. مدرك كارشناسي خود را در رشته  حقوق قضايي در سال 1365 از دانشكده  علوم قضايي (قوه  قضائيه) و مدرك كارشناسي ارشد مديريت دولتي را در سال 1378 از مركز آموزش مديريت دولتي و مدرك كارشناسي ارشد حقوق بين الملل خود را در سال 1379 از دانشگاه تهران دريافت كرد. وي در طول مدت خدمت خود به ترتيب داديار دادسراي عمومي و انقلاب كردستان، دادستان عمومي كردستان، دادستان عمومي و انقلاب استان هاي زنجان قزوين، رئيس دادگاه حقوقي يك زنجان و رئيس دادگاه انقلاب و دادگاه اصل 49 در استان قزوين، رئيس دادگاه هاي تجديدنظر استان قزوين، رئيس كل دادگستري استان زنجان بود.

پاسخ مسئولان
براي كابل كشي زميني اقدام مي شود
در پاسخ به شكواييه آقاي كاظمي عضو شوراي شهر خاورشهر مندرج در روزنامه همشهري مورخ 25/8/85 مبني بر خاموشي بزرگراه امام رضا حدفاصل خاورشهر تا قيامدشت به اطلاع مي رساند: شبكه روشنايي بزرگراه امام رضا(ع) حدفاصل خاورشهر تا قيامدشت از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 10 مرحله سرقت شده كه در هر مرحله با صرف هزينه هاي سنگين شبكه دوباره احداث شده ولي متأسفانه مجدداً سرقت تكرار شده است و با وجود چند مرحله هماهنگي با نيروي انتظامي منطقه، هنوز شاهد سرقت اين قسمت از شبكه مي باشيم. با توجه به اهميت موضوع و پرتردد بودن اين مسير با فرمانداري شهرستان پاكدشت و اداره راه و ترابري شهرستان ورامين مكاتباتي صورت گرفته تا با صدور مجوز نسبت به حفاري عرض جاده اصلي و كابل كشي زميني اقدام گردد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق جنوب شرقي تهران
شماره اشتراك را اطلاع دهند
بازگشت به درج مطلبي در آن روزنامه وزين و پربار به تاريخ پنج شنبه 9/9/85، در شماره 4146 در صفحه 6 و در ستون بامردم و در خصوص فيش آب بها، لازم مي داند موارد زير را به استحضار برساند: با توجه به اينكه كليه مكالمات مشتركان در سامانه ضبط تلفن و نرم افزار مربوطه ثبت مي شود، به منظور رفع مشكل، لازم است مشترك نسبت به اعلام شماره اشتراك آب خود اقدام كند تا امكان دسترسي به سوابق جهت پيگيري موضوع فراهم شود.
روابط عمومي شركت آب و فاضلاب شهر تهران

با مردم
ضمانت اجرايي همه لازم است
هشدار وزارت مسكن و شهرسازي مبني بر خودداري مردم از خريد مسكن به طريق پيش فروش، بايد ضمانت اجرايي هم داشته باشد و در عمل به گونه اي اقدام شود كه خروج از حيطه مقررات و تخلف مقدور نباشد و گرنه مشكلات و مسائل گوناگوني كه دامنه آن به دادگاهها كشيده شده است، همچنان ادامه خواهد داشت، به عبارتي، نبايد در برابر قوانين سرپيچي وجود داشته باشد تا متخلفان امكان فعاليت نداشته باشند.
مجيد احمدي- تهران
به بانك ابلاغ نشده است
روز بيست و يكم آذر ماه در رسانه ها اعلام شد كه به دستور رئيس جمهوري كشورمان ديركرد سود وام هاي كشاورزان بخشوده خواهد شد. وقتي موضوع را طريق بانك صادرات استان كهگيلويه و بويراحمد پيگيري كردم تا ببينم آن دستور شامل وام دريافتي من هم مي شود اعلام نمودند كه چنين بخشنامه اي به بانك نرسيده است.
طيبه حسيني- دهدشت
اطلاع رساني شود
در مورد سيم كارت تاليا كه شارژي است بايد اطلاع رساني كامل از طريق رسانه ها انجام گيرد تا خريداران دچار ضرر و زيان نشوند.
مرتضي فرامرز- كرج
تقاضاي سهامداران
از شركت سرمايه گذاري ملت خواستارم كه موفقيت سهام و زمان رؤيت آن در تابلوي بورس را به آگاهي سهامداران برساند.
نويد پيروزي- تهران
اشتباهات پرخسارت پزشكي
برخي اشتباهات پزشكي كه منجر به ضايعات عضوي مي شود، قابل پيگيري جدي است. به عنوان مثال يكي از بستگان من كه ناراحتي چشمي داشت بعد از جراحي توسط يك پزشك مبتلا به دوبيني شده است، منظور من نگاه كلي به مسأله است تا ضمن حفظ حقوق پزشكان حاذق و صاحب صلاحيت، افراد ناوارد، از اين حرفه كنار گذاشته شوند.
عفت بيك محمدي- تهران
پيگيري حق مسكن
اميد است حق مسكن كاركنان سازمان آتش نشاني تهران با توجه به اين حرفه سخت و حساس، پرداخت شود.
جمعي از كاركنان سازمان آتش نشاني
با مردم: اسامي پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
نياز به حمايت داشتم
به علت ابتلا به بيماري نوروپاتي  كه پس از سال ها فعاليت در شركت نفت و در مناطق مختلف كشور بروز كرده است، براي درمان نياز به اعزام به خارج از كشور داشتم، اما با بازنشستگي پيش از موعد، حالا بخشي از مزاياي دريافتي ام را نيز از دست داده ام. در حالي كه در اين شرايط نياز به توجه و حمايت بيشتر داشتم.
اسماعيل محمدي-تهران
تأخير در تحويل پلاك خودرو
تأخير در تحويل پلاك خودروها كه توسط اهالي شهرستانها و خارج از تهران خريداري مي شود، مشكلاتي را به بار مي آورد، نمايندگي هاي خودرو در سراسر كشور بايد مطابق وظايف و تعهداتشان اين كار را انجام بدهند تا خريداران سرگردان نشوند.
ياورحسيني- ملاير
موتورسيكلت  سواران در پياده رو
حال كه با توجه بيشتر شهرداري تهران پياده روها اصلاح و با موزاييك مقاوم فرش شده است نبايد اجازه داده شود، موتورسيكلت سواران پياده روها را جولانگاه موتورسواري قرار دهند.
فيروز رفيعا- تهران
اطلاع دهيد
اگر در تحويل خودرو مگان به متقاضيان مشكلاتي وجود دارد بايد به آگاهي خريداران برسد تا با تأخيرهاي مكرر و بدون دليل روبه رو نشوند.
رضا حكيمي- تهران
فروش بي رويه باغ هاي ميوه
فروش باغ هاي ميوه اروميه به صورت بحران پيش رونده در آمده است، دلالان با كشاندن خريداران از سراسر كشور چنين مشكلي را دامن زده اند، وظيفه دولت و خصوصاً  وزارت جهاد كشاورزي است كه با حمايت منطقي از باغداران در خصوص توليد ميوه، صنايع تبديلي و صادرات اين فرآورده ها موجبات دلگرمي باغداران را فراهم كنند تا آنها ناچار به فروش باغ هاي خود نشوند.
فرهنگي  منش- اروميه
مشكل  ترمز عقب
ترمز چرخ هاي عقب خودرو پرايد به علت كيفيت پايين هنگام بارندگي و خيس شدن زمين قفل مي كند، اين مشكل فني بايد برطرف شود تا صاحبان اين نوع خودرو دچار مشكل نشوند.
داود قدسي-سمنان
تأخير 4 ماهه
اداره بازنشستگي آموزش و پرورش هزينه هاي كفن و دفن بازنشستگان را با تأخير چهار ماهه پرداخت مي كند و اين هزينه، در اين مدت روي دوش بازماندگان سنگيني مي نمايد.
سيامك كاردان- تهران

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد:
كم كاري دستگاه هاي فرهنگي در پيشگيري از اعتياد
گروه اجتماعي- تاثير مشاركت گسترده مردم در پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر بسيار جدي است.
فدا حسين مالكي دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام اين مطلب در كارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد جامعه محور در مشهد، افزود: همواره خلأ حضور و مشاركت گسترده مردم در پيشگيري از شيوع مواد مخدر در جامعه احساس مي شد.
به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر وي ادامه داد: بايد در اين بخش نفرت عمومي و حساسيت جامعه نسبت به شيوع مواد مخدر افزايش يابد.
مالكي گفت: طي سنوات گذشته بودجه هاي سنگيني به دستگاههاي مختلف فرهنگي براي پيشگيري از مواد مخدر در جامعه اختصاص يافته ولي خروجي و يا نتايج فعاليت برخي از دستگاههاي فرهنگي در اين ارتباط بسيار كم و حتي صفر بوده است.
وي اظهار داشت: دولت نهم در اين ارتباط با احدي و يا دستگاه اجرايي و يا سازماني شوخي ندارد و به طور قاطع با مديراني كه نسبت به اين امر كوتاهي كنند برخورد و حتي آنان را عزل مي كند.

مراكز بهزيستي آماده دريافت
وجوه قرباني هستند
گروه اجتماعي- همزمان با فرارسيدن عيد سعيد قربان مراكز بهزيستي در سراسر كشور آماده دريافت وجوه قرباني هستند.
به گزارش سايت اطلاع رساني سازمان بهزيستي تمامي مراكز اين سازمان آماده گرفتن وجوه قربانيان براي اهدا به مستمندان، كودكان بي سرپرست و افراد نيازمند هستند.
اين سازمان در اطلاعيه اي از تمامي مردم خداجوي ايران خواسته است تا پول هاي مربوط به كشتار گوسفند يا گوسفند هاي كشتار شده يا زنده خود را براي توزيع ميان نيازمندان سراسر كشور به اين مراكز اهدا كنند.

كشف۳۶۰ هزار عدد انواع قرص و دارو توسط پليس امنيت
008367.jpg
پليس: 46 نوع داروي كمياب ، بالغ بر 360 هزار عدد قرص و انواع دارو به ارزش 70 ميليون تومان طي يك عمليات پليسي كشف و فرد مرتبط با آن دستگير شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ محمد عليان فرمانده پايگاه هفتم پليس امنيت عمومي تهران در يك نشست خبري با اشاره به اينكه اين داروها بيشتر از پاكستان و مرز عراق وارد ايران شده است گفت : يكي از دلال هاي سابق ناصر خسرو كه با بر هم خوردن اين بازار به اطراف اين خيابان رانده شده است در بازار تهران مبادرت به انبار دارو و فروش آن ها مي كرد كه نيروهاي پليس در قالب خريداران صوري اين اجناس اقدام به شناسايي و دستگيري فرد ياد شده كردند.
وي با اشاره به اينكه اين فرد تنها 25 سال سن دارد احتمال پشتيباني مالي اين فرد توسط قاچاقچيان عمده را ممكن دانست و افزود: اين داروها غالبا تاريخ مصرفشان گذشته است و يا داروهاي جديدي هستند كه در بازار ايران به ندرت يافت مي شوند بنابراين احتمال خارج شدن اين داروها از داروخانه ها نمي رود.
عليان با اشاره به اينكه انبار و داروها متعلق به خود اين شخص بوده است تأكيد كرد: اين فرد قطعاً شركايي داشته است كه در اين زمينه در حال بررسي و تحقيقات بيشتر هستيم. وي گفت : ناصر خسرو تحت كنترل عوامل انتظامي است و به همين دليل فروشندگان دارو به حاشيه اين خيابان رانده شده اند و با حضور پليس در اين بازار ريسك خريد و فروش دارو در اين خيابان به شدت بالا رفته است.

در نشست مشترك راهنمايي و رانندگي و ايران خودروانجام شد
بررسي مشكل آتش   سوزي پژو 405
008370.jpg
فارس: طي نشست مشتركي بين رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا، قائم مقام مديرعامل ايران خودرو و مسئولان آتش نشاني مشكل آتش سوزي پژو 405 بررسي شد.
سردار محمد رويانيان رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا در اين نشست گفت: مطابق گزارش كارشناسان آتش نشاني در 6 ماهه اول سال جاري در تهران 753 خودرو دچار حريق شده است كه بخش قابل توجهي از آن را خودروهاي پژو 405 تشكيل داده است.
وي ادامه داد: بيش از 40 درصد از خودروهايي كه در تصادفات دچار حريق مي شوند خودروي پژو 405 است.
سردار رويانيان همچنين در حاشيه اين نشست با حضور در جمع خبرنگاران تصريح كرد: براي بررسي آخرين وضعيت آتش سوزي خودروهاي ايران خودرو تيمي با حضور كارشناسان پليس و آتش نشاني از خط توليد محصولات اين شركت بازديد و كارشناسي هاي لازم در خصوص ايمني اين خودرو را خواهند داشت. وي ادامه داد: در اين جلسه مقرر شد تا با كمك سيستم شماره گذاري ناجا مالكان خودروهايي كه جهت رفع نقص به مراكز اين خودرو در طرح فراخوان اين شركت مراجعه نكرده اند شناسايي و از آنها دعوت شود تا هرچه زودتر جهت رفع نقض خودروي خود مراجعه كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با بيان اينكه اثبات اينكه هيچ مشكلي در خودروهاي 405 وجود ندارد مورد تقاضاي پليس است و براي ما به عنوان پليسي كه مشغول شماره گذاري خودروها است مهم است كه مشكل اين خودرو به طور كامل برطرف شود.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |