يكشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۸ - Feb 4, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
هيچ دردي بدتر از بخل نيست.

نهج الفصاحه، حديث 1017
امروز با حافظ
كه سر به كوه و بيابان تو داده اي ما را
صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را
تفقدي نكند طوطي شكرخا  را
شكر فروش كه عمرش دراز باد چرا
آب و هوا
012915.jpg

عكس روز
012921.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه / مروان نماني
دانشمندان ديروز اعلام كردند انسان، عامل اصلي گرم شدن زمين است و تا قرن ها نمي توان پيامدهاي اين پديده (بالا آمدن سطح درياها و وقوع توفان هاي سهمگين) را كنترل كرد. در تصوير ماهيگيران مشغول ماهيگيري در سواحل بيروت هستند. بيروت يكي از شهرهاي جهان است كه هر روز گرم تر مي شود.

در شهر چه خبر
شستشو در هراز
محور ارتباطي هراز تا سه  شنبه هفته جاري هر روز از ساعت ?0تا 6 بامداد روز بعد بسته است. اما اين بار ،انسداد مسير ياد شده تبعات مثبتي هم به همراه خواهد داشت چون عوامل راهداري به شستشوي علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي خواهند پرداخت . محور هراز از دو راهي آبعلي به سمت آمل مسدود است. با توجه به محدوديت تردد وسايط نقليه دراين محور در ساعات ياد شده، رانندگان مي توانند با رعايت نكات ايمني و احتياط كامل از محور فيروزكوه تردد كنند. به گفته مسئولان اداره راه وترابري علت مسدود شدن اين محور ارتباطي ادامه نصب و راه اندازي سيستم روشنايي و كنترل هوشمند تونل وانا است. همچنين ستاد حوادث غير مترقبه وزارت كشور نسبت به تغيير شرايط جوي در مناطق شمال شرق كشور كه از 2 روز آينده آغاز مي شود، هشدار داد. اين سامانه روز دوشنبه با عبور از نيمه غربي كشور، وارد نيمه شرقي شده و در نتيجه برخي از نقاط شرق و شمال شرق كشور را تحت تاثير خود قرار مي دهد. با پيش بيني وزش باد، رعد و برق و نيز بارش باران و برف در 2 روز آينده ، ستاد حوادث غير مترقبه وزارت كشور از ادارات كل راه و ترابري و پليس راه خراسان رضوي خواست تا تمهيدات لازم را در صورت بروز حوادث احتمالي به كار گيرند.

نان غير استاندارد
ورود و توزيع گسترده آرد قاچاق به سيستم پخت و توزيع نان استان اردبيل نان هاي بي كيفيت را بر سر سفره ها آورده است . كم توجهي به بهداشت فردي نانوايان و رو باز بودن برخي از سيلوهاي استان نيز از عوامل موثر در پايين آمدن بهداشت نان هاي پخت شده است. در حال حاضر متوسط رعايت موازين بهداشتي در نانوايي ها اردبيل حدود ?? درصد است . به طوري كه در 3ماه گذشته با هماهنگي نيروي انتظامي استان 5 واحد نانوايي متخلف پلمب و از فعاليت نانوايي هاي غيربهداشتي جلوگيري شده است. پراكندگي 3 هزار و ??? واحد نانوايي در نقاط شهري و روستايي استان كه حدود يك هزار و ??? واحد آن به طور آزادپز فعاليت مي كنند، نظارت بهداشتي را دشوار كرده است.

شاهد ياران منتشر شد
پانـزدهميـن شمـاره ماهنـامه تاريخي، فرهنگي شاهد ياران با موضوع تصوير  گران ايثار (ويژه عكاسان انقلاب اسلامي ) منتشر شد. اين ماهنامه كه به همت معاونت پژوهش وارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران منتشر مي  شود مشتمل بر موضوعاتي همچون هنر معنوي در آينه تحليل رهبر معظم انقلاب ،پديده شناسي عكس به مثابه انگاره و گفت وگو با چهره هاي عكاسي انقلاب است . ماهنامه شاهد ياران به مدير مسئولي حسين دهقان و سردبيري عباس خامه يار در 102 صفحه رنگي به بهاي 750 تومان به فروش مي رسد .

تست رايگان در يك روز
در پي چاپ مطلبي در ستون در شهر چه خبر مورخ 28 دي 1385 ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران توضيحي را براي روزنامه ارسال كرده است. بر اساس اين توضيح، تست رايگان موتور خودروها كه توسط واحد سيار ستاد معاينه فني در 3 نقطه از شهر تهران انجام مي گرفت تنها براي يك روز در تاريخ 27 دي ماه 1385 به مناسبت روز هواي پاك بوده است.

بازار
سبزي 700 توماني
012936.jpg
تعطيلات هفته گذشته ، منجر به ركود حمل و نقل سبزيجات شد و افزايش قيمت انواع سبزيجات در طول اين هفته را در پي داشت.  همچنين باغداران و كشاورزان نيز طي چند روز تعطيلي  اقدام به چيدن سبزي نكرده بودند .
با اين وجود به گفته مسئولان اتحاديه صادر كنندگان ميوه و سبزي،  قيمت سبزي تا چند روز آينده متعادل خواهد شد.  البته شرايط نامناسب جوي درشهرهاي جنوبي كشور(دزفول)  و بارندگي هاي مستمر بر افزايش قيمت سبزي بي تاثير نبوده است. البته بايد اين نكته را هم متذكر شد كه ميادين عمده فروشي در هفته گذشته در روزهاي تعطيل رسمي ،  تعطيل بوده و درروزهاي عادي نيز در اين ميادين، سبزي توزيع نشده است .  در طول هفته گذشته قيمت انواع سبزي در خرده فروشي هاي سطح شهر تهران با حدود دو برابر افزايش به كيلويي 700 تومان رسيد.

مسابقه با جايزه‎/۱۶
كدام روز؟
امام خمينيره در چه روزي به مردم دستور دادند حكومت نظامي را ناديده بگيرند و به خيابان ها بريزند؟
A) ه۱۳ بهمن 57C) ه 22 بهمن 57
B) ه۲۱ بهمن 57D) ه 20 بهمن 57
خوانندگان بايد يكي از گزينه هاي A,B,C,D را حداكثر تا ساعت 16 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 9165-202-0912 اس ام اس كنند.10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) به حسابشان جايزه نقدي واريز خواهد شد. از آنجايي كه برندگان بين ساعت 16 تا 18 مشخص مي شوند، شركت كنندگان در اين ساعات، تلفن خود را روشن بگذارند.
پاسخ صحيح و اسامي برندگان را فردا در همين ستون بخوانيد.
اسامي و نام پدر برندگان مسابقه شماره 15: تهران؛ ميرزا علي مددي، محمد علي‎/ كاظم داودي، صفر‎/ سعيد حسيني، نبي الله /محمد امين نثاري زاده، داود‎/ علي منصفي، مرتضي‎/ شيراز؛ افشين نصر فرد، محمد علي‎/ كرمان؛ امين ايزدپناه، هدايت الله‎/ شيرگاه (مازندران)؛ مهدي عربيان، غلامرضا‎/ اصفهان؛ عباس مفيدپور، رحيم‎/ مشهد؛ زهرا كيهاني، محمود.
پاسخ صحيح مسابقه شماره، 15 گزينه A بود.

تلويزيون
012942.jpg

سكه، طلا و ارز
012939.jpg

فرهنگسرا
سبز سرخ
مديريت فرهنگي هنري مناطق 21 و 22 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ماه محرم الحرام در نظر دارد مراسم تعزيه خواني با عنوان سبز سرخ را برگزار كند. اين مراسم به مدت 10 شب و با موضوعات دفن شهداي كربلا، عبدالله عفيف، بازار شام (وفات حضرت رقيه)، ابوالعباس سفاح، قيام مختار و قيام حضرت امام خميني ره برگزار مي شود. همچنين نمايشگاه عكس و محصولات فرهنگي، مسابقه با موضوع نماز و محرم، تجليل از تعزيه جوانان قديمي شهر تهران، اهداي بسته هاي فرهنگي، نقاشي ديواري، ايستگاه نقاشي كودك، نوحه خواني و ايستگاه صلواتي از ديگر بخش هاي جنبي اين مراسم است كه از 18 لغايت 27 بهمن ماه ساعت 16 تا 18 برگزار مي شود. شهروندان براي تماشاي اين برنامه مي توانند به نشاني: ميدان المپيك، ميدان اميركبير، بلوار اميركبير، شهرك هوانيروز، روبه روي بلوار كاج، جنب مسجد جوادالائمه مراجعه كند.

عضويت رايگان 28 ساله ها
كتابخانه اميد به مناسبت دهه مبارك فجر از متولدين تاريخ 12 لغايت 22 بهمن ماه كه علاقمند به كتاب و كتاب خواني هستند به صورت رايگان ثبت نام مي كند. به گزارش روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه 4: متقاضيان مي توانند در ايام مبارك دهه فجر همراه با كارت شناسايي معتبر به نشاني تهرانپارس انتهاي اتوبان شهيد باقري قنات كوثر (ميدان اميد) شهرك اميد كتابخانه اميد مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 77351775 تماس بگيرند.

مسابقه روزنامه ديواري
مراكز فرهنگي هنري منطقه 4 به مناسبت ايام الله دهه فجر اقدام به برگزاري مسابقه روزنامه ديواري انقلاب تا 30 بهمن ماه كرده است. اين مسابقه كه در مدارس تهران برگزار مي شود شامل بخش هاي خاطره نويسي، بريده جرايد، شعر، معرفي كتاب، شعارهاي اوايل انقلاب و تصاوير ماندگار، مقاله هاي امام و بسيج، امام و شهدا، انقلاب و نقش زنان و... است. دانش آموزان به صورت گروهي مي توانند با نوشتن بخش هاي اين روزنامه ديواري در اين مسابقه شركت كنند. علاقه مندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به فرهنگسراي طبيعت، مجتمع فرهنگي حكيميه، خانه فرهنگ صدف، كتابخانه اميد و كتابخانه لويزان مراجعه كنند.

آلودگي هواي تهران
012918.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
گل ها
به مجلس ترحيمي رفتم. جلوي مسجد از چند وانت، سبدهاي گل بزرگي را خالي مي كردند. 2 طرف راهروي ورودي به مجلس با تاج گلهاي زيبا تزيين شده بود. انتظار داشتم با جمعيت زيادي در سالن رو به رو شوم، ولي آنجا فقط تعداد اندكي حضور داشتند. سرتاسر سالن هم پر بود از تاج گلهاي عظيمي كه روي هر كدام با خط خوش براي بازماندگان مرحوم پيام تسليت نوشته شده بود.
مجلس در حال اتمام بود اما ارسال گل ها همچنان بدون حضور فرستندگانشان ادامه داشت. روحش شاد، همه گل هاي زيبا در مراسمش حضور يافتند.
مصطفي چترچي

گشتي در دنياي خبرها
راننده عصباني
وين: يك راننده اتوبوس كه بسيار كم تحمل بود تابوت يك متوفي را له و مراسم ترحيم را مختل كرد. با توجه به اين كه برگزاري مراسم تشييع اين متوفي باعث مسدود شدن خيابان و مسير حركت اتوبوس شده بود به همين دليل راننده اتوبوس عصباني شد و با داد و فرياد از افراد شركت كننده در مراسم خواست راه او را باز كنند. با توجه به اين كه آنها به تهديد هاي راننده توجهي نكردند وي با اتوبوس به ميان مردم رفت كه ميهمانان با ديدن اين صحنه پا به فرار گذاشتند و تابوت را روي زمين انداختند. در همين حال راننده از روي تابوت عبور و آن را له كرد. به هر حال شركت اتوبوسراني بلافاصله پس از اطلاع از ماجرا، راننده را اخراج كرد.
دستگيري عامل دستگيري سارق
منچستر: يك مرد 22 ساله كه با تلاش فراوان موفق به دستگير كردن يك سارق شده بود توسط پليس دستگير شد. ماجرا از اين قرار بود كه اين مرد در حالي كه آماده رفتن به محل كار خود مي شد متوجه شد كه 2 سارق وارد خانه اش شده اند. به همين دليل به تعقيب آنها پرداخت و پس از 200 متر تعقيب، يكي از سارقان را دستگير كرد. وي در حالي كه با يك دست سارق را گرفته بود با دست ديگر خود شماره مركز فوريت هاي پليسي را گرفت و درخواست كمك كرد. جالب اين كه هنگامي كه مأموران از راه رسيدند به دست هاي اين جوان نيز دستبند زدند و او را براي بازجويي به اداره پليس بردند.
خودكشي با اره
لندن: يك مرد 40 ساله در انگليس با اره، گردنش را بريد و خود را از بين برد. با توجه به اين كه وي چند خواستگاري ناموفق را تجربه كرده بود دچار افسردگي شديد شد به همين دليل پزشكان داروهاي ضد افسردگي برايش تجويز كردند. البته وي 5 ماه قبل مصرف اين داروها را متوقف كرد و چند بار به پدرش گفت اگر سلاح در دست داشت بدون ترديد خودكشي مي كرد اما حالا كه سلاح ندارد با اره، گردنش را خواهد بريد. به هر حال وي ديروز به قول خود عمل كرد و گردنش را با اره بريد.
گرسنگي براي خريد گوشي
سيدني: نتايج يك تحقيق دانشگاهي در استراليا نشان مي دهد برخي از مردم اين كشور به حدي به تلفن همراه معتاد هستند كه حاضرند براي خريد گوشي گران قيمت حتي گرسنگي بكشند. بر اساس نتايج نظرسنجي انجام شده، بيشتر مردم استراليا شخصيت افراد جامعه را با در نظر گرفتن مدل گوشي تلفن همراهشان ارزيابي مي كنند. به عبارتي ديگر هرچه مدل و قيمت گوشي يك شهروند بالاتر باشد، وي در نزد مردم فرد باشخصيت تري به شمار مي آيد. همچنين بسياري از مشتركان تلفن همراه در استراليا حاضرند گرسنگي بكشند و لباس نخرند تا اين كه بتوانند قبض تلفن همراه شان را بپردازند و يا يك گوشي مدل بالاتر بخرند.
به دنبال ويلاي گران قيمت
مسكو: روزنامه هاي روسيه نوشتند رومن آبراموويچ مالك ثروتمند باشگاه فوتبال چلسي انگليس در پي خريد ويلا در يكي از گران ترين مناطق جهان است. اين منطقه گران قيمت در دورست انگليس واقع است كه چهارمين منطقه گران جهان به شمار مي آيد. گفته مي شود كه قيمت ويلاهاي ساحلي اين منطقه به 10 ميليون دلار هم مي رسد. به هر حال در چند روز اخير آبراموويچ 2 تن از مشاوران خود را به اين منطقه اعزام كرده تا بررسي هاي لازم را براي خريد يك ويلاي مجلل انجام بدهند. قايق مجلل آبراموويچ نيز معمولاً كنار اين ساحل پهلو مي گيرد.
علت چاقي
نيويورك: پزشكان با انجام عمل جراحي روي يك خانم 254 كيلوگرمي يك كيست 44 كيلوگرمي از بدن وي خارج كردند. به گفته پزشكان اين كيست از 20 سال قبل رشد خود را آغاز كرد كه هربار كه اين خانم به پزشك مراجعه مي كرد مدعي مي شدند كه او با اضافه وزن مواجه است و مشكلي ندارد. حالا كه وي عمل جراحي انجام داده وزنش به 158 كيلوگرم كاهش يافته است. همچنين دور كمر وي قبل از عمل 180 سانتيمتر بود كه هم اكنون به 127 سانتيمتر كاهش يافته است. اين خانم 32 سال سن دارد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |