يكشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۸ - Feb 4, 2007
در دادسراي فرودگاه فاش شد
نقشه زن قاچاقچي براي
فروش مواد به دختران دانش آموز
اين زن كه راننده يك سرويس مدرسه دخترانه است، مواد مخدر (شيشه و كراك) را بين دختران دانش آموز توزيع مي كرد
012909.jpg
گروه حوادث- راننده زن سرويس مدرسه دخترانه كه اقدام به قاچاق مواد مخدر و فروش كراك به دختران دانش آموز مي كرد، دستگير شد. اين زن كه همسرش نيز قاچاقچي شيشه و كراك است هنگامي كه با پريدن به خانه همسايه قصد فرار از دست پليس را داشت، به دام ماموران افتاد.
مدتي پيش گزارشي در اختيار پليس تهران قرار گرفت كه از فعاليت زوج جواني در زمينه قاچاق و توزيع مواد مخدر بين نوجوانان، مخصوصا دختران دانش آموز حكايت داشت.
با صدور دستور قضايي از سوي قاضي مهاجري، بازپرس شعبه اول دادسراي فرودگاه، تحقيقات كارآگاهان پليس امنيت تهران براي دستگيري اين زوج جوان آغاز شد و مدتي بعد ماموران توانستند محل زندگي آنها را در شمال تهران شناسايي كنند.
ماموران كه با لباس مبدل اين خانه را زير نظر داشتند در تحقيقات نامحسوس خود متوجه شدند افراد زيادي كه بيشتر آنها را نوجوانان تشكيل مي دهند به اين خانه رفت و آمد دارند و احتمالا از خريداران شيشه يا كراك هستند.
به اين ترتيب عمليات پليسي براي دستگيري قاچاقچيان آغاز شد و زماني كه ماموران وارد اين خانه شدند، زن جوان كه متوجه حضور آنها در خانه اش شده بود از طريق پشت بام خانه پا به فرار گذاشت. اين زن با پريدن به حياط همسايه مي خواست از دست پليس فرار كند اما زن همسايه كه فكر مي كرد او دزد است شروع به جيغ زدن كرد و ماموران متوجه حضور زن جوان در اين خانه شدند.
بنابراين، زن جوان از سوي پليس دستگير شد و در حالي كه ماموران نتوانسته بودند سرنخي از شوهرش به دست بياورند به پليس امنيت انتقال يافت. او صبح ديروز در بازجويي ها به بازپرس مهاجري گفت: شوهرم قاچاقچي مواد مخدر است، اما چون خودش اعتياد شديدي به مواد دارد مرا مجبور مي كرد كه با خريد و فروش شيشه و كراك هزينه زندگي و مواد او را تهيه كنم.
وي ادامه داد: همسرم مرا تهديد مي كرد كه اگر به حرفش گوش نكنم، بچه هايم را خواهد كشت و زماني كه خمار مي شد با كتك به جان من و بچه ها
مي افتاد و مي گفت هر طوري شده بايد هزينه موادش را تهيه كنيم. او حتي نيمه هاي شب دختر 14 ساله ام را از خانه بيرون مي كرد و به او مي گفت تا زماني كه نتواسته برايش پول تهيه كند حق برگشتن به خانه را ندارد. به همين دليل بود كه مجبور بودم با خريد و فروش مواد مخدر هزينه زندگي و مواد شوهرم را كه بسيار بالا بود تهيه كنم و براي آنكه پليس به من شك نكند در پوشش راننده سرويس مدرسه دخترانه اين كار را مي كردم. من پس از آنكه مواد را از قاچاقچيان ديگر
مي خريدم، دختران دانش آموز را سوار ماشين مي كردم و به اين ترتيب هم بدون برانگيختن شك پليس مواد خريداري شده را به خانه مي بردم و هم به دختراني كه مشتري ام بودند مواد مي فروختم.
پس از اظهارات زن جوان، در حالي كه دختر 14 ساله اش نيز حرف هاي او را تاييد مي كرد،  بازپرس شعبه اول دادسراي فرودگاه براي وي قرار بازداشت صادر كرد و ماموران با زير نظر گرفتن خانه آنها موفق شدند شوهر اين زن را نيز دستگير و به بازداشتگاه انتقال دهند.
هشدار بازپرس به خانواده ها
بازپرس مهاجري روز گذشته با اعلام اين خبر در هشدار به خانواده ها گفت: با توجه به گسترش استفاده از مواد مخدر در ميان جوانان و نوجوانان و روي آوردن آنها به مواد مخدر صنعتي، خانواده ها بايد كاملا از مضرات اين مواد آگاهي داشته و مراقب افراد ناشناسي كه با فرزندانشان رفت و آمد دارند باشند، چرا كه مصرف اين مواد آنقدر سهل و آسان است كه مصرف كننده ها مي توانند حتي در اتاق خود نيز اين مواد را استعمال كنند.
وي با اشاره به استفاده از سرويس مدرسه براي دانش آموزان افزود: بهتر است پيش از استفاده از سرويس از سلامتي راننده اطمينان حاصل شود و از آژانس هاي معتبر و قابل اعتماد براي اين كار استفاده شود.

آغاز عمليات پليسي
عليه اشرار و قاچاقچيان
ايسنا: فرمانده قرارگاه عملياتي فتح نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: تمامي نيروهاي استان با آمادگي كامل از امروز عملياتي عليه اشرار و قاچاقچيان انجام خواهند داد تا انتقام خون شهداي مظلوم را بگيرند.
سردار محمد غفاري كه در جمع تشييع كنندگان پيكر 4 مأمور انتظامي در گلزار شهداي زاهدان سخن مي گفت، ضمن هشدار به مسببان جنايت شامگاه پنج شنبه در زاهدان و ديگر اشرار، گفت: اشرار و قاچاقچيان مسلح از روي ذلت، ترس و پستي دست به چنين جنايتي زده اند. از امروز به اشرار مي گويم با خودروي استيشن تويوتا در سطح شهر و منطقه تردد مي كنم و شما جرأت شليك به اين خودرو را نخواهيد داشت. سردار غفاري در ادامه افزود: تا كي بايد به خاطر ناامني مرزهاي پاكستان كه عرضه اداره كردن كشورشان را ندارند و محل سكونت اشرار شده است، سكوت كرد.

سردار روحي خبر داد:
كشف مولاژ
داريوش هخامنشي
از قاچاقچيان عتيقه
012906.jpg
گروه حوادث- فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از كشف هزاران سكه،ده ها قلم شيء تاريخي، سنگ قبر، كتيبه سنگي و يك عدد مولاژ داريوش هخامنشي در هفته  اول بهمن خبر داد.
سردار عباسعلي روحي گفت: اقدامات اطلاعاتي و نفوذ در باندهاي قاچاق اشياي عتيقه توسط عوامل اين يگان در هفته هاي گذشته به كشف 2 هزار و 71 عدد سكه تاريخي، 3 هزار و 900 عدد سكه  تقلبي، صدها قلم شيء تاريخي و دستگيري بيش از 22 تن از متجاوزان به فرهنگ و هويت ملي كشورمان در هفته  اول بهمن منجر شده است كه درميان آنها يك مولاژ داريوش هخامنشي وجود داشت.

ادعاي زن جوان در دومين جلسه بازجويي
مي خواستم طلاق غيابي بگيرم، جنايت كرديم
012900.jpg
012903.jpg
گروه حوادث - زن جواني كه با همدستي جوان مورد علاقه اش، همسر خود را به قتل رسانده وجسدش را به آتش كشيده بود،روز گذشته در دومين جلسه بازجويي راز تلخ اين جنايت را براي بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي پايتخت بازگو كرد. وي در اين جلسه بازجويي مدعي شد براي گرفتن طلاق غيابي اين نقشه مرگبار را طراحي كرده است.
بنا بر اين گزارش راز قتل شوهر اين زن، هفته گذشته و پس از آن گشوده شد كه دختر خردسال آنها بعد از گذشت 7 ماه صحنه هاي وحشتناك قتل پدرش را براي خانواده پدري اش بيان كرد و به آنها گفت مادرش و مرد جواني كه به خانه آنها آمده است، وي را به قتل رسانده اند. با پيگيري اين سرنخ مادر كودك و مرد جوان به اتهام قتل دستگير شدند، اما در جريان اولين جلسه بازجويي مرد جوان با اعتراف به ارتكاب جنايت مدعي شد كه او به تنهايي دست به اين قتل زده است و زن جوان از اين جنايت خبري نداشته است.
من هم بودم
در حالي كه زن جوان در نخستين جلسه بازجويي ادعا مي كرد كه وي بيگناه است و در زمان جنايت با دخترش در خارج از خانه بوده است، وي روز گذشته با صورتي اشكبار به بيان ماجراي وحشتناك جنايت پرداخت. اين زن جوان خطاب به بازپرس محمدحسين شاملو رئيس شعبه يكم بازپرسي دادسراي جنايي پايتخت گفت: در حاليكه 9 سال از ازدواج من و شوهرم مي گذشت احساس مي كردم كه او هيچ علاقه اي به من ندارد و من هيچ جايي در زندگي او ندارم،در همين زمان بود كه پاي امير به عنوان دوست شوهرم به زندگي ما باز شد، در اين رفت و آمدها ما به يكديگر علاقمند شديم و من كه زندگي ام خالي از هر محبتي بود تصميم گرفتم از همسرم طلاق گرفته و با او ازدواج كنم ولي شوهرم حاضر به جدايي نبود.
در حالي كه ديگر نمي توانستم به زندگي با همسرم ادامه دهم، من و امير تصميم گرفتيم شوهرم را به قتل رسانده و با
سربه نيست كردن جسدش اعلام كنيم او زندگي اش را ترك كرده و به اين روش از او طلاق غيابي گرفته و با هم ازدواج كنيم.
بعد از طراحي نقشه قتل روز جنايت وقتي همسرم از سركار به خانه بازگشت و بعد از كمي بازي با دختر۷ ساله مان به اتاق خواب رفت و خوابيد با تلفن همراه اميرتماس گرفته و او را به قتلگاه كشاندم و سپس با همدستي يكديگر همسرم را به قتل رسانديم.
تصورمي كردم كودكم چيزي را نديده است، اما او از لاي درتمام صحنه جنايت را ديده بود و او راز اين جنايت را فاش كرد. در اين جلسه بازجويي امير نيز كه در نخستين جلسه جنايت را به گردن گرفته و گفته بود به تنهايي دست به جنايت زده است، با تاييد اعترافات همدستش گفت: بعد از آ نكه شامگاه 23 خرداد شوهر زن جوان را به قتل رسانديم،جسدش را به داخل خودروي من انتقال داده و در حوالي شهريار به آتش كشيديم.
اين گزارش حاكي است در ادامه بررسي هاي قضائي، قاضي شاملو و كارآگاهان پايگاه ششم آگاهي پايتخت،مشخص شد جسد قرباني چند روز بعد از رهاشدن در بيابانهاي شهريار توسط پليس اين شهرستان كشف شده ولي چون قابل شناسايي نبوده است، هويت وي مجهول مانده كه با فاش شدن راز اين جنايت هويت اين جسد مجهول الهويه نيزمشخص شد. تحقيقات تكميلي از متهمان درپايگاه 6 آگاهي پايتخت زيرنظر بازپرس محمدحسين شاملو ادامه خواهد يافت.
اظهارات بازپرس پرونده
بازپرس شاملو روز گذشته گفت: زن جوان و همدستش علاوه بر آنكه مرتكب اشتباهي تاسف بار شده اند ، دچار ضعف شناخت قانون بوده اند ، آنها نمي دانستند كه زن جوان بعد از ناپديدشدن همسرش تا 5 سال نمي تواند با اين ادعا كه شوهرش مفقود شده است طلاق غيابي بگيرد و به اين ترتيب حتي اگر اين جنايت فاش نمي شد آنها به هدف خود نمي رسيدند .
بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي پايتخت در ادامه درخصوص علل ارتكاب اينگونه همسركشي ها گفت : در مورد جنايات همسركشي، داشتن جنون و بيماري رواني متهم و يا بي تقوايي و بي ايماني از دلايل مهم ارتكاب اينگونه قتلها به شمار مي روند در چنين شرايطي زنان با تصور اينكه با كشتن شريك زندگي خود و زندگي با فردي ديگر به درجه بهتري از زندگي مي رسند دست به اين جنايتها مي زنند. به گفته وي شايد شرايط سخت طلاق يكي از دلايل ارتكاب جنايت در چنين شرايطي باشد. وي درخصوص اينكه چگونه مي توان ارتكاب همسركشي را كاهش داد گفت :اين امر به يك كار جرم شناسي دقيق و علمي احتياج دارد، همچنين با افزايش سطح فرهنگ و ايمان مردم و بررسي علل رواني ارتكاب اينگونه جرايم و تعيين مجازات هاي بازدارنده براي مرتكبين مي توان ارتكاب اينگونه جنايات را كاهش داد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |