درنورديده را كنيا ،"ارتش كرمهاي" آفت
است
تعارف شكلات هواپيما ميهمانداران چرا
ميكنند؟
!جديد درمان جديد ، بيماري
به مبتلايان براي تازه اميدهاي
اسكيزوفرني
خودروها بنزين باك دهنده هشدار دستگاه
شد ساخته شيرازي
جوان يك توسط
آلوده شهابسنگي و مصر ناسا ،
"بخارا" شماره پنجمين
فرهنگي يادداشت
...كنيد منتشر مطبوعات ، قانون طبق "لطفا
درنورديده را كنيا ،"ارتش كرمهاي" آفت
است
وجود كنيا در غذايي مواد كمبود خاطر به جدي تهديدهايي
(Army Worms) "ارتش كرمهاي" نام به آفت نوعي.دارد
از پر وسيعي سرزمينهاي.مينوردند در را كشور اين سراسر
مقامهاي.هستند خطر در بسياري مراتع و كشاورزي محصولات
يابند اطمينان تا است لازم فوري اقدامات ميگويند كنيا
.كرد خواهد دريافت را خود نياز مورد غذايي مواد كنيا ملت
كرمهاي" نام به را آفت اين سي ، بي.بي تلويزيون گزارش به
"درخت كرمهاي" همان حقيقت در اما ميشناسند ، "ارتش
خوردن براي عجيبي اشتهاي كرمها ، اين.است (Caterpillars)
.دارند علفزارها و غلات
ميدهد كاهش را آنها شمار ماه ، ارديبهشت بارشهاي "معمولا
خاطر به امسال متاسفانه اما.ميكند مهار را آفت اين و
كرم نابجا ، و پراكنده بارانهاي و هوا خشكي طولاني فصل
و:است گسترده بسيار زده آفت منطقه.است گرفته نضج درخت
اين.ميشود شامل را آن درههاي از بخشي و كنيا سواحل
وزير.است گرفته لقب كنيا "سبدنان" سنتي طور به ناحيه
محصول شد يادآور مطبوعاتي مصاحبه يك در كنيا كشاورزي
.است شده نابود حاصلخيز زمين هكتار يكصدهزار
كه مناطقي آن در را خود كوششهاي ما اگر":گفت وي
دردسر با "مسلما ندهيم ، تمركز هستند ، ما تغذيهكننده
از كنيا در آفت اين كه باري آخرين ".شد خواهيم روبهرو
سبب "ارتش كرمهاي" كه بود پيش سال شد ، 15 خارج كنترل
ليتر هزاران مسئولان.شدند غذايي مواد كمبود بروز
هم خودروهايي.فرستادهاند آفتزده منطقه به حشرهكش
اين به هم هواپيمايي حتي و شده سمپاشي دستگاههاي به مجهز
.است شده اعزام مناطق
آفريقا شرق در "صحرا ملخ كنترل سازمان" كارشناسان
و رواندا به و آغاز تانزانيا از زدگي آفت اين:ميگويند
تهديد هم را اتيوپي و اوگاندا ميتواند و رسيده بوروندي
.كند
خارجي هاي رسانه واحد
تعارف شكلات هواپيما ميهمانداران چرا
ميكنند؟
مسافرت هواپيما با كه حالي در شدهايد ، متوجه تاكنون آيا
است؟ كردن گريه مشغول هواپيما در بچه يك "معمولا ميكنيد ،
.مييابند شدت پرواز ابتداي در "معمولا گريهها اين
عدم و بودن نارس از تقصير بلكه.مقصرنيست بچه البته
طبيعي شرايط در.است كودك گوش "شيپوري" مجراي تكامل
دوطرف هواي فشار كردن متعادل وظيفه گوش شيپوري مجاري
به بيرون هواي فشار كه زماني.دارند برعهده را گوش پرده
صعود ارتفاع به شما كه موقعي "مثلا ميكند ، تغيير دليلي
در نتيجه در.بازشود بخوبي نميتواند مجرا اين ميكنيد ،
به را پردهگوش و ميشود ايجاد منفي فشار مياني گوش داخل
.است گوش درد نيز آن حاصل.ميراند داخل سمت
همين به.بازشود مجرا اين ميشود باعث دهان آب دادن قورت
شما به ميهمانداران پرواز ابتداي در "معمولا كه است دليل
شيرخوار كودكان و نوزادان البته.ميكنند تعارف شكلات
واداشت را كودك ميتوان اما.نيستند شكلات مكيدن به قادر
بطري محتويات يا و كند تغذيه شيرمادرش از زمان اين در
از هواپيما شدن بلند موقع در عمل اين.بزند مك را شيرش
اگر.است مفيد بسيار آن ، نشستن زمين به بويژه و زمين
ضرورت زمينه در پزشك با است ، خورده سرما فرزندتان
كمك داروها اين.كنيد مشورت ضدالتهاب داروهاي از استفاده
باز كودك گوش (اوستاش) شيپوري مجراي پرواز هنگام ميكنند
.بماند
رياحي حبيبالله دكتر
!جديد درمان جديد ، بيماري
و نيهويس رالف آلمان ، مونستر دانشگاه پزشكي دانشجويان
پي موضوعي به ساله ، و 27 ترتيب 28 به هازيليك ، مارتين
اطلاع با آن از همكلاسيهايشان از كمي تعداد فقط كه بردند
دولتي اجازهنامه دريافت از قبل فقط نه آنان ، .بودند
بيماري يك باليني علايم علمي ، مجلههاي در طبابت ، براي
آن براي نيز درماني شدند موفق بلكه كردند ، تشريح را جديد
مبلغ پرداخت با لايپزيك شهر در خاطر اين بهبيابند
بيشترين -آنان به آلمان دولت حمايتي جايزه مارك 20000
-دانشجويي تحقيقاتي طرحهاي براي شده داده اختصاص رقم
.گرفتند قرار تقدير مورد
مادرزادي متابوليسمي اختلال يك مورد در هازيليك و نيهويس
.ميشود دچار آن به يكي نوزاد هر 500 از كه كردند تحقيق
بود ، ماهه يازده كوچكشان بيمار كه هنگامي دانشجو ، دو اين
بودند برده پي او كوچك روده و كبد در جدي مشكلات وجود به
شديدي خونريزيهاي از بود ساله شش كودك اين كه زماني و
تحت را آنها ميشد سختي به پزشكي نظر از كه ميبرد رنج
اختلال يك را بيماري عامل پژوهشگران اين آورد ، در كنترل
.كردند اعلام بوده ، ناشناخته تاكنون كه آنزيمي
ملكول نتواند كودك بدن كه ميشود باعث اختلال ، اين تاثير
خون گردش و بدن ارگانهاي در كه را مخصوص قند پروتئين
از اصلي مشكل.كند توليد ميكند ، ايفا را مهمي وظايف
است ، دسترس در آساني به كه قندي گلوكز ، كه شده ناشي آنجا
.است نشده تبديل غذاست ، در كمياب قندي كه "مانوز" به
را سازوكاري چنين آزمايشگاهي ، تحقيقات كه اين از بعد
از.نبود دشواري كار بيماري اين مداواي تجويز ساخت ، روشن
از معيني مقدار بيمار كودك به روز هر بعد ، به زمان آن
به كودك وضعيت ماه ، يازده مدت در و شد داده مانوز قند
از ديگر مورد ده بين ، اين در.يافت بهبود حيرتآور شكلي
مورد ميتوانند اكنون هم كه شده گزارش جديد بيماري اين
.گيرند قرار معالجه
مارس 1999 اشترن ، مجله:منبع
يگانه فدايي حميد:ترجمه
به مبتلايان براي تازه اميدهاي
اسكيزوفرني
و جواني سالهاي در كه عارضهاي اسكيزوفرني ، بيماري علت
روشني به هم ، هنوز ميشود ، ظاهر سالگي تا 25 بين 17
.نيست شده شناخته
بسيار روانپريشيهاي از يكي بيماري اين همه اين با
.هستند مبتلا آن به فرانسه مردم از درصد يك و است شايع
علل شناخت همينطور و درمان در پزشكي علم بالاخره ، اما
.ميكند حاصل پيشرفتهايي بيماري اين پيدايش
و پيشبيني غيرقابل هذيان هجوم اثر در جوانان اغلب
از ميتوان همچنينميشوند اسكيزوفرني دچار ناگهاني ،
در رفتار ، در تعادل عدم توهم ، ;بيماري اين علايم ديگر
.برد نام را حد از بيش اضطراب و رفتن فرو خود
همراه به گفت ، حيات بدرود "اخيرا كه دنيكه ، پيير پروفسور
در "ديوانه؟ من ، " كتاب نويسندگان ;اليه ژانپيير پروفسور
لارگاكتيل ، نام به دارويي آرامبخش اثرات كشف با سال 1952
كارگيري به:كردند ايجاد بيماران معالجه در عظيمي تحول
گذشت نظر ، اين پذيرش براي اما.ضدروانپريشي شيمي علم
صبر سال از 40 بيش ميبايست ترتيب بدين.بود لازم زمان
.ميشدند عرضه جديد داروهاي تا كرد
است آورده بدست بازار به ورود جواز الانزاپين تازگي به
از ديگر داروي روي بر آزمايش مشغول دانشمندان همچنين و
.هستند خانواده همين
معرض در كه را افرادي بتوان بالاخره شايد:ديگر پيشرفتي
.كرد شناسايي دارند ، قرار اسكيزوفرني به ابتلا خطر
بالتيمور ، در هاپكينز -جانز بيمارستان امريكايي پزشكان
قرار كروموزم 13 روي بيماري اين عامل ژن كه ميزنند حدس
.ميگيرد
كوچنر آني:نويسنده
اكسپرس 1998:منبع
فرد عظيمي مهتاب:ترجمه
خودروها بنزين باك دهنده هشدار دستگاه
شد ساخته جوانشيرازي يك توسط
دانشجوي يك توسط خودروها بنزين باك دهنده هشدار دستگاه
.شد ساخته شيرازي
در همشهري خبرنگار به دستگاه اين مخترع خوشرضا ، غلامرضا
و شركتها ثبت اداره سوي از كه دستگاه اين:گفت شيراز
در نصب با گرفته ، اختراع ثبت گواهينامه صنعتي مالكيت
به آژيري دلخواه ، حد به بنزين باك شدن پر از پس و خودرو
كه ميكند روشن خودرو درعقب را چراغ يك و ميآورد در صدا
متوجه را كاربر بنزين ، شدن سرازير از پيش كار ، اين
.كرد خواهد
ومكانيكي الكترونيكي نوع دو در دستگاه اين:افزود وي
نظر مورد حجم هر براي تنظيم قابل كدام هر كه شده ساخته
ايران تحقيقات مركز در مذكور دستگاههاي و است بنزين از
.است رسيده تائيد به نيز خودرو
و نشده ساخته جهان در تاكنون دستگاهي چنين نظير:گفت وي
ليتر هزار صد چهار رفتن هدر به از روزانه آن ، كاربرد با
.ميشود جلوگيري كشور در بنزين
آلوده شهابسنگي و مصر ناسا ،
حيات وجود از نشانههايي همكارانش و "مككي ديويد" وقتي
بلايت جفرسون ويليام" يافتند ، مريخي شهابسنگ يك در
.كرد مطرح هفتگياش نطق در را آن خبر "فورا "كلينتون
.دارم ياد خوبي به را مرداد 1375 گرم 19 شامگاه آن من ،
ميان در شهابسنگ تعدادي ژاپنيها كه نميگذشت سالي چند
ناسا دانشمندان اكنون و بودند كرده پيدا جنوب قطب يخهاي
كه شهابسنگهايي از يكي ميگفتند "جانسون فضايي مركز" در
به شبيه آثاري يافتند ، جنوب قطب در ديگران بعدها
شيوه ، اين به.دارد خود در كوچك بسيار باكتريهاي
افسانهاي شهرتي شبه يك (قطعه 84001) "هيلز آلن" شهابسنگ
شدند منتشر بسياري مقالههاي سال چند اين در.زد هم به
و "مككي" يافتههاي صحت تا كوشيدند آنها در بسياري كه
آدم شايد "مككي".دهند قرار ترديد مورد را همكارانش
داشتهاند ، درس او با كه كساني از را اين) باشد نچسبي
درباره او مقاله 1996.است برجستهاي محقق اما (شنيدهام
تحقيقاتي كار يك از نمونهاي "هيلز 84001 آلن" شهابسنگ
همان در ميكند آن در كه هم ادعاهايي.است رفته و شسته
.ميدهند بيرون خروار خروار ماهه هر ديگران كه است حدي
سخن يافته كه شواهدي از فقط راستين محقق هر مثل او
.نميكند فلسفهبافي و خيالپردازي و ميگويد
.كرديم آغاز او درباره ديگري خبر با را نوروز امسال
نانوباكتريهاي از شواهدي دوباره همكارانش و "مككي"
اين.كردهاند پيدا مريخي ديگر شهابسنگ يك در سنگوارهاي
آن سقوط و است كرده سقوط "مصر" در پيش سال حدود 88 يكي ،
جا در بود ، نزديكي همان در قضا از كه را بخت نگون سگي
از گروهي دسته سر بعدها "نخله" شهابسنگ.كرد سقط
شهابسنگي سه نام اول حروف اينها و ميشدند خوانده "چ.ن
مصر ،(شرگاتي شهابسنگ) هند در قبل سالها كه هستند
.آمدند فرود (چاسينگي شهابسنگ) فرانسه و ،(نخله شهابسنگ)
آدم.بماند بياعتنا نميتواند يافتهها اين به "ناسا"
كه بگيرد نتيجه شواهد اين تمام از ميتواند هم بدبين
فرود يعني نهايي ، گام برداشتن براي دارد خودش "ناسا"
نيست شك اين درميكند مقدمهچيني مريخ ، سطح بر انسان
.داشت خواهند پيشرو را سختي دوران آينده ، مريخنوردان كه
اگر اما كنار ، به سفر اين دشواريهاي و مصائب تمام
سنگوارههاي از نشاني هيچ مريخ خاك حفاري در فضانوردان
كرد؟ بايد چه وقت آن نيافتند ، باكتريايي
بيشتر برماست و دور كه زميني حيات همين ارزش بايد "طبعا
ندارد ، همتا گيتي تمام در كه چيزي چشم به آن ، به و بشود
!پيداست بهارش از نكوست كه سالي هرچند ، ...كنند نگاه
غريب عليزاده حسين
"بخارا" شماره پنجمين
.گرديد منتشر دهباشي علي سردبيري به "بخارا" شماره پنجمين
كدكني ، شفيعي محمدرضا دكتر از گفتارهايي شماره اين در
دكتر فولادوند ، عزتالله دكتر رياحي ، محمدامين دكتر
هرمز دكتر افشار ، ايرج استاد آذرنگ ، عبدالحسين
شرفالدين دكتر مشيري ، فريدون ميرعابديني ، همايونپور ،
چاپ به..و رضوي سيدمسعود قاسمي ، سيدفريد خراساني ،
.است رسيده
فرهنگي يادداشت
جديد نظام اصلاح طرح پيشنيازهاي
متوسطه آموزش
سوي از متوسطه ، آموزش جديد نظام اصلاحي طرح زودي ، به
از هدف.ميشود دولت هيات تقديم پرورش و آموزش وزارت
فعلي نظام كاستيهاي و نواقص رفع طرح ، اين ارائه و تنظيم
راهكارهاي و جديد طرح كيف و كم اما ، .است متوسطه آموزش
دانشآموزان مدرسه ، اجرايي عوامل دبيران ، براي آن اصلاحي
مسئولان است بهتر.است مانده ناشناخته عمومي ، افكار و
به اصلاحي برنامههاي و طرحها تنظيم در پرورش و آموزش
:كنند توجه زير نكات
اداري ، نظرسنجيهاي و پژوهشها نتايج ارقام ، آمار ، -1
وزارت تحقيقاتي و پژوهشي مراكز زيرا نيست ، اعتماد قابل
.نميكنند عمل علمي ، روش با مستقل صورت به پرورش و آموزش
مورد و شده تعيين پيش از نتايج به يافتن دست درپي آنها
به كه پرسشنامههايي و فرمها.هستند مقامات انتظار
رسمي سياستهاي مطابق "معمولا ميشود ، ارسال مدارس
.هستند واقعيتها به ناظر كمتر و ميشوند تكميل وزارتخانه
.است درسآموز گذشته ، به نگاهي
اجرا آزمايشي صورت به جديد متوسطه طرح كه مدتي تمام در
ارزيابي همواره ، اداري ، سيستم (تا 73 سال 70) ميشد
تا طرح تعميم از پس حتي و داشت طرح اين اجراي از مثبتي
بخشهاي مديريت ، رسمي سياستهاي با هماهنگ نيز ، سال 76
از پس اما ميستودند ، را طرح اين ديوانسالاري ، مختلف
ناگاه ، به سياستها ، جهت تغيير و جديد مديريت آمدن كار روي
!شد محافل و مجالس نقل و آفتابي طرح منفي جنبههاي
با متناسب اداري ، ناكارآمد سيستم كه است اين واقعيت
لازم آمار و ارقام اجرايي ، هرم راس سياستهاي و انتظارات
اول شرط كه حالي در.ميكند تحليل را مسايل و تهيه را
و پژوهشي مراكز نسبي استقلال تحقيقاتي ، و علمي كار انجام
.است علمي روشهاي از پژوهشگر و محقق پيروي و تحقيقاتي
سياسي جو از تبعيت با محققان و پژوهشگران و كارشناسان
فعاليتهاي نتايج اجرايي ، مديران از روي دنباله و روز
.ميكنند بياعتبار را خود
از حلقهاي وسيله به مهم ، تصميمهاي جاري ، روال مطابق -2
و خبره كارشناس معدودي و اجرايي مقام چند شامل خواص ،
اداري ، سيستم دادههاي براساس وزارتخانه ، اعتماد مورد
فضاهاي اين در هميشه كه ميدهد نشان تجربه.ميشود اتخاذ
مغفول واقعيت ، از مهمي جنبههاي تصميمگيري ، تنگ و محدود
صنفي اتحاديه مانند مدني تشكلهاي غياب در.ميماند
تصميمگيري ، از قبل كه است اين درست روش معلمان ،
و آموزش نشريات طريق از برنامهها و طرحها پيشنويس
قضاوت و اظهارنظر معرض در فراگير رسانههاي و پرورش
سمينارهاي وزارتخانه عمومي روابط.گيرند قرار عمومي
و آموزش مسايل صاحبنظران و اساتيد شركت با غيرنمايشي
طرح و آزاد و عمومي گفتگوي فضاي در.كند برگزار پرورش
از بسياري فن ، اساتيد و انديشمندان متفاوت نظرهاي
چه و ميشود رفع تدوين ، از قبل نارسائيها ، و ابهامات
.شود افزوده برنامه و طرح به جديدي نكات بسا
توجهي كم متوسطه ، جديد نظام طرح ناكامي اصلي عامل -3
.است بوده طرح اجرايي الزامات و امكانات به وقت مسئولان
متخصص و ماهر انساني نيروي تامين و تربيت مانند مسايلي
متصدي و دفتري امور متصدي مشاور ، دروس ، مدير مدير ، )
فني و مادي امكانات و تجهيزات آوردن فراهم و (رايانه
و كافي تعداد به دانش كار مدارس مجهز ، هنرستانهاي)
عمومي آموزشهاي.قرارگرفت غفلت مورد (استاندارد امكانات
براي تلاشي.نشد داده خانوادهها و دانشآموزان به لازم
و نيامد عمل به طرح اين از متوسطه دوره دبيران حمايت جلب
اصلاح.شد زمينگير تدريج به و اجرا در طرح واقع در
مسئولان اما است ، لازم طرح ، نظري نارسائيهاي از پارهاي
و مادي امكانات و لوازم تامين روي را خود تلاش بايد
.كنند متمركز طرح اجراي براي كافي انساني
تورم ما ، متوسطه آموزشي سيستم اصلي ضعف ميرسد نظر به
آموزش مراكز ضعف و كمبود و نظري رشتههاي در دانشآموز
افراد درصد آلمان 56 مانند كشوري در.است حرفهاي و فني
مدرك داراي درصد تنها 11 و حرفهاي مدرك داراي شاغل
همه ما ، گويا ما ، كشور در اما.هستند دانشگاهي
ما !ميكنيم آماده دانشگاه به ورود براي را دانشآموزان
هستيم ، روبرو خلا يك با حرفهاي ، -فني آموزشهاي زمينه در
.كنند برنامهريزي خلا اين پركردن براي بايد مسئولان
و آموزشي كادر) مدرسه عوامل همدلي و همكاري بدون -4
.شد نخواهد موفق پرورش و آموزش در طرحي هيچ ،(اجرايي
شود كنترل بايد مدارس ، در اداري سيستم آمرانه دخالتهاي
"صرفا آنها كه شود تقويت دبيران ، ميان در احساس اين و
مديريت در دبيران مشاركت تقويت با.نيستند "تدريس ماشين"
.ميشود ايجاد مدرسه در همكاري و اعتماد فضاي مدرسه ،
صورتي به معلمان مصرفي نيازهاي تامين با بايد مسئولان
قبلا ، .بكاهند آنها معيشتي تشويشهاي از آبرومندانه ،
طرح موفقيت در مهم فاكتور يك عنوان معلمانبه رضايت
بهاي بگوئيم بهتر يا و شد فراموش متوسطه ، جديد نظام
مهم عامل اين ، جديد مديريت اگر.نشد داده آن به چنداني
نخواهد موفق خود طرحهاي اجراي در "مسلما كند ، فراموش را
.شد
عبداللهي شيرزاد *
...كنيد منتشر مطبوعات ، قانون طبق "لطفا
;اشاره
كتابهايي چه معلمان" عنوان با گزارشي چاپ پي در
پناه ، يزدان قاسم روز 19/2/78 ، صفحه 11 در "ميخوانند؟
با پرورش ، و آموزش وزارت غيرانتفاعي مدارس امور كل مدير
از همشهري ، روزنامه فرهنگي علمي گروه به نامهاي ارسال
ما از و كرده دفاع وزارتخانه اين ارشد مديران ساير و خود
نكته ، اين ذكر با.كنيم منتشر را دفاعيه اين است خواسته
فاطمه خانم توسط گزارش اين يزدانپناه ، آقاي تصور برخلاف
پاسخ اين عبداللهي شيرزاد آقاي نه بود شده تهيه قائمي
.ميخوانيم را كوتاه
ارديبهشت 1378 ، يكشنبه 19 روز شماره 1823 روزنامه در
در خواندم ، را "ميخوانند؟ كتابهايي چه معلمان" گزارش
عنوان با عبداللهي شيرزاد آقاي با هم مصاحبهاي گزارش ،
انشاء.بود گرفته صورت تهران منطقه 9 پرورش و دبيرآموزش
مقالههاي و گزارشها ميدانم ، شيرزاد قلم را گزارش
"قبلا ديگر روزنامه چند و شما روزنامه در را ايشان
و باشور جوان بايد ولي نديدهام ، را او گرچه خواندهام ،
هم قلمش خامه به احساس و شور اين گاهي.باشد احساسي
ايشان.ميدهد جلوه احساسي را نوشتههايش و ميكند سرايت
چيزي از آنهاست ، از يكي خود كه را معلمان اصلي مشكل
و روءسا از اعم پرورش و آموزش ارشد مسئولان نخواندن
و استاني ادارات معاونين و كل مديران مناطق ، معاونان
كه است بعيد فرهنگي روزنامهنگار يك از.ميداند وزارتي
و آموزش ارشد مسئولان اكثر بحمدالله.كند قضاوت اينچنين
به بنده براي.قدمند و قلم صاحب خود مديران و پرورش
تاسف جاي پرورش ، و آموزش وزارت كوچك مديران از يكي عنوان
به نيمنگاهي حتي كه است معتقد نامبرده كه است تعجب و
خانه به كه وقتي عصر روز هر نمياندازيم ، نيز روزنامه
انجام كه كاري اولين كوتاه ، استراحتي از بعد ميرسم ،
به "مخصوصا است عصر و صبح روزنامههاي مطالعه ميدهم
ميافكنم ، نظر بيشتر فرهنگي و سياسي تحليلهاي و خبرها
مثنوي يا وگلستان بوستان مطالعه با را روزانهام خستگي
در ميزنم ، شده ترجمه كتابهاي به هم سري و ميكنم بدر
با معلميم ، همگي كه ما شغل ميخوانم ، رمان تعطيل روزهاي
ماست ، مرگ آنها از جدايي و است عجين كتاب و كاغذ و قلم
اداري بخشنامههاي و خاص نشريه تعدادي فقط كه روزي مباد
كه است عصباني اين از شيرزاد شايد كنيم ، مطالعه را...و
.ندارد خريداري ديگر بيانش و قلمش نوشته ، احساسي بس از
گزينشنشدهاش ، كتابهاي لابلاي در ايشان است بهتر
مشكلات و شود تحريك بيشتر احساساتش تا شود غوطهور
.گردد حل حرفهايش
درج به نسبت مطبوعات ، قانون به توجه با است خواهشمند
.فرمايند معمول را لازم اقدام صفحه همان در دفاعيه
مورد در شيرزادعبداللهي ، آقاي بعدي احساسي قلم مطمئنم
.بود خواهد اينجانب تصدي مورد كل اداره
فروشيها كتاب پيشخوان روي
|
كارخانه و خانه در كاربردي مديريت از داستانهايي
3300/اول ، 1377 چاپ /سازوكار انتشارات /منش افشين حسين
.تومان 330/پالتويي صفحه ، 118/نسخه
توسط و صنعتي ادبيات سري از كه داستان ، مجموعه اين در
در مديريت دشواريهاي ميشود ، منتشر سازوكار انتشارات
و شده داده شرح نسبي ، طور به داستان قالب در ايران ،
قرار تحليل مورد ريشهاي صورت به مشكلات ، اين الفباي
.است شده ارائه تجربه حد در نيز عملي راهكارهاي و گرفته
وقتشناسي ، الفباي بينظمي ، الفباي:شامل كتاب ، اين
.است مديريت الفباي و دوستي و كار الفباي
ساعت در 24 روميزي نشر
حسين امير سيد مهندس مهاجراني ، سيدابراهيم مهندس:مولفان
/زمستان 1377 اول ، چاپ /پارسافزار انتشارات /رضوي
.ريال 36000/وزيري صفحه ، صفحه27 915/جلد سههزار
عامل سيستم و كامپيوتر مباني با آشنايي ضمن كتاب ، اين در
با آشنايي و زرنگار حروفچيني نرمافزار با كار اصول داس ،
تصحيح و برچسب چاپ اطلاعاتي ، بانكهاي نظير امكاناتي
انواع مديريت همچنينميشود داده آموزش نيز خودكار
زيباي و متنوع قلمهاي از استفاده براي سازگار چاپگرهاي
.ميشود ارائه نمادها كليه جدول و شده تشريح زرنگار
(كاري فرهنگ آموزش) كارخانه در ساماندهي مصور داستان
/كاوا تاروايشي كينه نقاش ، /ماساهيروناكامورا:نوشته
/منش افشين حسين:ويرايش /طاهر بيگي ايل.ش:ترجمه
48/نسخه 5000/زمستان 1377 دوم ، چاپ /سازوكاري انتشارات
پالتويي صفحه ،
نظافت ترتيب ، و نظم پاكسازي ، ترجمه ، و كوچك كتاب اين در
شده داده آموزش گويا تصاويري با كارخانه در نگهداري و
كارخانهها كارگران استفاده مورد ميتواند كتاب اين.است
.گيرد قرار
تبعيد تا تولد از الله روح
كلام ، رنگينكمان ، :مشترك اثر /نويسندگان شوراي زيرنظر
و كودك كتاب ناشران فرهنگي انجمن اعضاي از) نهاد و لكلك
وزيري ، صفحه ، 48/جلد ششهزار /اول ، 1378 چاپ /(نوجوان
.تومان 600/مصور چهاررنگ ،
و تاريخ كتابهاي مجموعه از جلد نخستين كه كتاب اين
اسلامي انقلاب تاريخ است ، نوجوان و كودك ناشر چهار فرهنگ
در.مينماياند باز ايراني نوجوانان و كودكان براي را
امام حضرت سياسي مبارزات و زندگينامه با اول كتاب
.ميشويم آشنا عراق به ايشان تبعيد زمان تا ،(ره)خميني
و سالهاي 1356 در انقلاب شكلگيري بعدي ، جلد دو در سپس
ماه بهمن در 22 پيروزي تازمان آن نشيبهاي و فراز و 1357
يك هر در بعد ، به سال 1358 از آن ، از پس و ميشود ذكر 57
انقلاب ، پيروزي از پس سالهاي از يكي وقايع جلدها ، از
.ميگيرد قرار بررسي مورد
(عج)مهدي حضرت جهاني رسالت -لله البيعه
دارالنشر انتشارات مركز:ناشر /آرمان محمدي گل فريده
/وزيري صفحه ، 380/بهار 1378 دوم ، چاپ /قم -اسلام
جلد با تومان ، شوميز 1400 جلد با قيمت /جلد پنجهزار
تومان كالينگور 2000
شخصيت و زندگي مختلف ابعاد فصل ، چهار در كتاب اين در
اول ، فصل در.ميگيرد قرار بررسي مورد (عج)مهدي حضرت
اديان همراه به مهدي ، حضرت لقبهاي و نامها اجداد ،
به عظيمالشان پيامبران به غايب امام شباهت و آخرالزمان
دوران در امام وجود ضرورت دوم فصل در.ميشود گذاشته بحث
كنكاش مورد مهدي ، حضرت ظهور نشانههاي سوم درفصل و غيبت
ولي حضرت ياران ويژگيهاي به هم ، چهارم فصل در و شده واقع
استفاده مورد منابع حيث از كتاب ، .ميشود اشاره (عج)عصر
.است توجه قابل آمده ، عمل به آن تدوين براي كه زحمتي و
تابستانه
محمد محرمي ، زهرا كلانتري ، پرويز مسچيان ، اكرم:موءلفان
پرورش و آموزش اداره:ناشر /اميري يحيي ابريشمكار ، امين
بهار اول ، چاپ /پهلوان انتشارات موءسسه همكاري با منطقه 6
تومان 350/وزيري صفحه ، 85/جلد 4000/1378
تحصيلي ، سال پايان از پس ابتدايي ، اول سال دانشآموزان
طول به ماه چهار به نزديك كه تابستاني تعطيلات علت به
مطالب نسبي فراموشي دچار رسمي ، آموزش تعطيلي و ميانجامد
اين يادگيري سطح كمي و كيفي افت موجب آمار اين و شده
اداره.ميشود ابتدايي دوم سال آغاز در دانشآموزان
كتاب نقيصه ، اين جبران براي تهران منطقه 6 پرورش و آموزش
اول كلاس قبولي دانشآموزان براي را تابستانه آموزشي كمك
.است كرده منتشر تابستان ايام در ابتدايي
(و 2 1) رياضيات
:ويراستاران /فر اخباري مهران اصغري ، حسين امير:موءلفان
انتشارات موءسسه:ناشر /كاظمي مجتبي بابليان ، اسماعيل
صفحه ، اول234 جلد /جلد هزار پنج /اول ، 1378 چاپ /فاطمي
/نمودار جدول ، مصور ، صفحه ، دوم245 جلد / جدول مصور ،
تومان دوم1100 جلد بهاي / تومان اول1050 جلد بهاي
آموز دانش مطالعه راهنماي و كار كتاب جلدي دو مجموعه
رشتههاي اول سال دانشآموزان ويژه "(و 2 1) رياضيات"
توسط مشترك صورت وبه است دانش كار و حرفهاي و فني نظري ،
پرورش و آموزش وزارت آموزشي برنامهريزي و پژوهش سازمان
.است شده توليد فاطمي انتشارات و
بهتر درك و توسعه به كمك كتابها ، اين انتشار از هدف
پرسشها ، به پاسخگويي مهارت ايجاد و درسي كتابهاي مفاهيم
براي جانشيني كتابها ، اين.است گوناگون آزمونهاي و مسايل
كتابهاي مطالعه با همراه بايد بلكه نيست ، درسي كتابهاي
از بخش هر درگيرد قرار دانشآموز استفاده مورد درسي ،
درعين و تفكيك به درسي كتاب مفاهيم و 2 ، رياضي 1 كتابهاي
مثالهايي با همراه يك هر شرح و استخراج هم با مرتبط حال
.است شده بيان مفهوم هر بيشتر شدن روشن براي
انتظار
دارالنشر:ناشر /نيام حسينپور داود:شاعر و گرافيست
خشتي ، صفحه ، 24/جلد هزار 20/اول ، 1377 چاپ /قم اسلام
.تومان 300/مصور
براي (عج)مهدي حضرت درباره است منظومهاي انتظار ،
.نوجوانان
|
|