هنري حوزه از مهاجراني دكتر بازديد
شد ملي اثر "سفيد خانههاي" مجموعه
باره در پرورش و آموزش وزارت اطلاعيه
تحصيلي راهنمايي دوره معلمان انتقال
نظام در نمره بيمنطق حاكميت و اصالت
ايران آموزشي
براي سوادآموزي نهضت آموزشي طرح نخستين
شد اجرا اعتياد با مبارزه
ديدگاه
فرهنگي زمينههاي شناخت پژوهشي طرح
ميشود اجرا كشوري تقسيمات
دانشآموزي تشكيلات كشوري همايش چهارمين
ميشود برگزار جوان فرزانگان
است نكرده خداحافظي مسجدجامعي
از خارج به اعزامي مبلغان تخصصي همايش
ميشود برگزار كشور
هنري حوزه از مهاجراني دكتر بازديد
عصر اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني عطاءالله سيد
و هنري حوزه مسئولان با و كرد بازديد هنري حوزه از ديروز
.كرد گفتوگو و ديدار هنرمندان
و سينمايي هنري ، مختلف بخشهاي از بازديد اين در مهاجراني
كتابخانه ، تجسمي هنرهاي كارگاههاي شامل هنري حوزه فرهنگي
بخش فني تاسيسات فيلم ، صداگذاري و موسيقي ضبط استوديو
اين در كرد ديدن نمايش ساخت دست در سالن و سينمايي
فعاليتهاي تشريح به هنرمندان و بخش هر مسئولان بازديد
بازديد ، از پس اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير.پرداختند خويش
ديدار اين در نشست گفتوگو به هنري حوزه مسئولين با
تشريح با هنري حوزه رئيس زم والمسلمين حجتالاسلام
اسلامي انقلاب پيروزي از پس سالهاي در حوزه عملكرد
را هنري حوزه سازنده فعاليتهاي نقش و تاثير از گوشههايي
و مشكلات به توجه با و برشمرد ديني هنر ترويج و حفظ در
و فرهنگ وزارت بيشتر همكاري و مشاركت مركز اين كمبودهاي
خواستار هنري حوزه فعاليتهاي تداوم در را اسلامي ارشاد
.شد
نقش و فعاليتها از ديدار اين در نيز مهاجراني دكتر
با و كرد تقدير متعهد هنر گسترش در هنري حوزه ارزنده
آمادگي حوزه ، هنرمندان موفقيتآميز تلاش به ارجنهادن
بيشتر مشاركت منظور به را ارشاد وزارت مختلف معاونتهاي
گوناگون بخشهاي در هنري حوزه آتي برنامههاي پيشبرد در
تشكيل با كرد اميدواري اظهار همچنين وي.نمود اعلام
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت مسئولان بين كارشناسي جلسات
دو اين بين همكاري عملي زمينههاي و ابعاد هنري حوزه و
و فرهنگ وزارت حمايت بر مهاجراني شود ، فراهم دستگاه
احداث براي اعتباري تسهيلات تامين در اسلامي ارشاد
سالن تجهيز در مالي كمك و آزادي سينماي بزرگ مجموعه
.ورزيد تاكيد هنري حوزه (ساخت دست در) نمايش
مرتضي مهندس هنري ، حوزه از مهاجراني بازديدديروز در
حضور نيز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت هنري معاون كاظمي
.داشت
شد ملي اثر "سفيد خانههاي" مجموعه
خانههاي) اولر آق مجموعه تاريخي اثر :علميفرهنگي گروه
شهرستان مريان روستاي واقعدر قاجار دوره به مربوط (سفيد
ايران ملي آثار فهرست در (گيلان استان) از توالش هشتپر
منطقه اهالي اظهارات و مكتوب آثار اساس بر.گرفت قرار
اسكان و استراحت محل و بناهاييييلاقي اولر آق بناهاي
.است بوده منطقهاي خانهاي
اصلي ساختمان دو شامل مجموعه يك صورت به اولر آق بناهاي
ساختمانها اين از يكي كه است مخروبه حمام ويك اصطبل يك و
.ميباشد طبقه دو صورت به و قرارگرفته مجموعه شرقي ضلع در
با كه است آجر و قلوه سنگ بنا ، اين تشكيلدهنده عناصر
و ندارد سقف بنا اين است ، شده اندود چيدهو ساروج ملات
.نميشود ديده آن اطراف ومحيط بنا در سقف بقاياي از اثري
پنجرههاي فرهنگي ، ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
و دايره نيم تاقهاي با اطراف درنماهاي بنا اين
شده مزين است ، موشي دندان آن فوقاني قسمت كه تاقنماهايي
.است
باره در پرورش و آموزش وزارت اطلاعيه
تحصيلي دورهراهنمايي معلمان انتقال
طي پرورش و آموزش وزارت آموزش معاونت :علميفرهنگي گروه
علوم حرفهوفن ، معلمان انتقال كرد ، اعلام اطلاعيهاي
راهنمايي دوره از اجتماعي مطالعات و عربي ديني ، تجربي ،
طراحي اصلي هدف اطلاعيه اين.نيست مجاز دورهها ساير به
و عربي ديني ، تجربي ، علوم حرفهوفن ، رشته كارشناسي دوره
دوره دبيران علمي سطح ارتقاء را اجتماعي مطالعات
طراحي هدف:ميافزايد و ميكند اعلام تحصيلي راهنمايي
دوره به معلمان انتقال رشتهها ، اين كارشناسي دوره
تحصيلي رشتههاي عناوين دليل همين به.است نبوده متوسطه
است شده حفظ تحصيلي راهنمايي دوره در آنان تدريس رشته و
.نشود معلمان انتقال موجب عناوين مشابهت تا
نظام در نمره بيمنطق حاكميت و اصالت
ايران آموزشي
كشوري هماهنگ و نهايي امتحانات مضرات و فوايد بررسي
.دارند نهايي امتحان دانشآموزانش كه كنيد تصور را معلمي
ميگويد ، جزوه ميكند ، تدريس و شده حاضر كلاس در جلسه هر
ميآورد ، عمل به كلاسي پرسش ميدهد ، پاسخ كتاب بهپرسشهاي
تنبيه ميكند ، تشويق ميدهد ، نمره ميگيرد ، امتحان
دانشآموزانش اما ;...ميكند ، اخراج كلاس از ميكند ،
دارد ، كلاس در كه فعاليتهايي همه با معلمشان كه ميدانند
ايشان فعاليت و كار از ارزشيابي در نقشي هيچ نميتواند
بلكه و ساله يك فعاليت از نهايي ارزشيابي و باشد داشته
.است ديگران برعهده وي ، دانشآموزان تحصيلي دوره يك
يا و باشند نگرفته دست به گچ هرگز است ممكن كه ديگراني
عاطفي ، اجتماعي ، محيطي ، شرايط با دانشآموزاني براي
گچ او دانشآموزان به نسبت متفاوتي..و اقتصادي فرهنگي ،
...حتي آنكه يا و باشند ، گرفته دست به
***
دارد ، دانشآموزانش نزد در جايگاهي چه معلم اين راستي به
را او ميتوانند آيا دارند؟ وي به نسبت نظري چه آنها و
آورند؟ شمار به دارد انبياء شغل كه مربي و معلم يك مصداق
و كلاس اداره و تدريس نحوه در اختياري و استقلال او آيا
عوامل ساير اگر حتي -دانشآموزانش با ارتباط برقراري
در فراوانند ، هم بسيار كه را ، اختياركش و سوز استقلال
دارد؟ -نياوريم نظر
و است ديگران عهده بر نهايي ارزشيابي كه آنجايي از
و دارد شدهاي تعيين قبل از و خاص "كاملا قالب و چارچوب
از نمره مدارس ، پرورشي و آموزشي نظام در كه آنجايي از
سرنوشت كه آنجايي از نيز و است برخوردار بالايي اصالت
معلم خود اداري و شغلي سرنوشت حتي و دانشآموزان تحصيلي
دارد ، تام بستگي نهايي امتحاني نمرات و نتايج به نيز ،
يا و مدرسه معاونان و مدير كه كرد تصور ميتوان آيا
تخطي ذرهاي معلم ، خود حتي يا و اولياءشان و دانشآموزان
نهايي امتحان محور نمره و قالبي "كاملا چارچوب از را او
اين از فارغ يافت خواهد اجازه او و تابيد ، برخواهند
گام ،"انبياست شغل معلمي" اصل تحقق راستاي در دغدغهها ،
.بردارد
كتاب قالبي تدريس غياب ، و حضور جز معلم حالت ، اين در آيا
درشت و ريز مطالب كليه حفظ به دانشآموزان وادارساختن و
آنها ، حل و امتحاني سئوالات نمونه تهيه نيز و آن
چنين آيا باشد؟ داشته درس كلاس در ديگري فعاليت ميتواند
شود؟ تلقي معلم يك واقعي جايگاه ميتواند جايگاهي ،
از متمركز ارزشيابي بر ضرورتها و دلايل كدام آيا
گذارد؟ خواهد صحه نهايي امتحانات شيوه به دانشآموزان
اندازه آن -بودن منطقي و درست فرض به -دلايل اين آيا
معلم شان تنزل براي توجيهي بتوانند كه هستند اهميت داراي
باشند؟...و جزوه و سئوال نمونه كننده تدارك يك حد تا
ارزشيابيها در هماهنگي ايجاد دلايل ، آن از يكي است ممكن
عادلانه راستاي در ارزشيابي بودن متمركز و شده عنوان
رقابتي "اولا كه نكنيم فراموش اما.شود تفسير آن بودن
آن بودن عادلانه متمركز ، ارزشيابي بخواهيم تا نيست مطرح
اگر است ، بيعدالتي عين "ثانيا كند ، تضمين را
"كاملا شرايط در تحصيلي ، سال طول كل در دانشآموزان
درس...و امكاناتي اقتصادي ، فرهنگي ، محيطي ، متفاوت
ارزشيابي هماهنگ ، و يكسان سال آخر در و باشند خوانده
امتحاني ، سئوالات طرح زمينه در جز است بعيد "ثالثا شوند ،
چگونگي امتحانات ، برگزاري شرايط مثل ديگري موارد در
همساني و هماهنگي آن مدعي نيز...و امتحاني اوراق تصحيح
.شد
غير و مالي فسادهاي بروز از جلوگيري است ممكن همچنين
ارزشيابي ضرورت دلايل از ديگر يكي ارزشيابيها ، در مالي
براي مساله اين بودن توهينآميز ازشود عنوان متمركز
پنهان نيز دانشآموزان ديد از حتي كه نكتهاي -معلمان
چرا كه شد خواهد مطرح سئوال اين بگذريم ، كه -ماند نخواهد
و آموزش نظام و باشند بياعتبار آنقدر ارزشيابيها بايد
و دانشآموزان كه بردارد ، گام بيراهه بر آنقدر پرورش
ندارند ، فرزندشان تربيت و تعليم جز هدفي كه اولياءشان
اعمال به فرزندشان ، كاذب موفقيت براي باشند حاضر
حاضر فردي هيچ آيا آورند؟ روي مالي غير و مالي فسادانگيز
است ، مريض هنوز كه حال عين در تا سازد وادار را پزشكي است
بخواند؟ تندرست را او
مذكور فسادهاي بروز از امتحانات بودن متمركز نه بيگمان ،
باعث امتحانات بودن متمركز غير نه و ميكند جلوگيري
دامن دست اين از فسادهايي به آنچه.ميشود مذكور فسادهاي
نمره شديد حاكميت و نمره حد از بيش داشتن اصالت ميزند ،
.ارزشيابيهاست بر محوري
تخصص و تعهد عدم حتي و ضعف و ناتواني است ممكن باز
امتحانات متمركز برگزاري توجيه براي ديگري دليل معلمان
نيز مورد اين در كه توهيني و تحقير از گذشته.شود عنوان
نيز حال همين در حتي آيا پرسيد ميتوان است ، نهفته
دانشآموز با سال يك كه معلم ، توسط آمده عمل به ارزشيابي
آگاه "كاملا او تربيتي و درسي وضعيت از و داشته سروكار
بسيار ميداند ، خوبي به را وي وجديت تلاش ميزان و بوده
بود؟ نخواهد متمركز ارزشيابي از منطقيتر و اصوليتر
***
و تعهد و تخصص و توانايي كه ندارد ادعا قلم اين صاحب
و شريفترين حالت هر در كه -معلمان همه معلومات
و است اندازه يك به -انسانياند جامعه افراد محترمترين
امتحانات متمركز برگزاري حال هر به كه نيست اين منكر نيز
كه است باور براين اما باشد ، هم فوايدي واجد ميتواند
از بيشتر بسيار ارزشيابي ، نوع اين اصولي و مبنايي مضرات
به دانشآموز ، تلاش و كار نهايي ارزشيابي كه است حالتي
.گيرد قرار مدرسه و معلم اختيار در كامل طور
قبيل اين محدود حذف جهت در گامهايي اخير سالهاي در البته
آن ، كامل حذف تا كند خدا كه است ، شده برداشته امتحانات
.كند پيدا ادامه
شاهد علي
براي سوادآموزي نهضت آموزشي طرح نخستين
شد اعتياداجرا با مبارزه
در تهران استان سوادآموزي نهضت آموزشي طرح اولين نتايج
با مبارزه و اعتياد از پيشگيري در خانوادهها آموزش جهت
به "سواد مشعل با اعتياد محو" نمايشگاه در مخدر مواد
.شد گذاشته عموم ديد معرض
نهضت انساني نيروي آموزش اداره رئيس سيفي سيدعباس
ماه بهمن از كه طرح اين در:گفت تهران استان سوادآموزي
اتمام به سال 78 ارديبهشت در آن اول مرحله و شروع سال 77
به تهران استان سوادآموزي نهضت توسط آموزشي جزوه رسيد 6
فراگيران از نفر هزار بر 19 بالغ دراختيار ساده زبان
.شد داده قرار نهضت پوشش تحت مختلف دورههاي
و (معلمان) آموزشياران آگاهسازي منظور به:افزود وي
و تعليماتي راهنماي نفر طرح ، 200 اين تعليماتي راهنمايان
سوادآموزي نهضت آموزشيار و 380 يكهزار و اداري كادر
با مبارزه ستاد كارشناسان توسط را لازم آموزشي دورههاي
.كردند طي تهران استان مخدر مواد
دستنوشتهها ، "سواد مشعل با اعتياد محو" نمايشگاه در
عدهاي توسط كه ديواري روزنامههاي و عكس و نقاشي خاطرات
نهضت (غيررسمي سوادآموزان) فراگيران و اجرايي عوامل از
مختلف شيوههاي و راهها درخصوص تهران استان سوادآموزي
.شد گذاشته نمايش به بود شده تهيه اعتياد مقوله با مبارزه
ديدگاه
وزارت در سياسي توسعه آسيبشناسي
پرورش و آموزش
غيرمستقيم ، و مستقيم بصورت اساسي ، قانون از بخشهايي در
مورد تصميمگيري در مردم مشاركت ضرورت و اهميت فلسفه ،
امام كلام جايجاي در همچنين.است گرفته قرار تاكيد
و مردم پررنگ نقش اسلامي ، جمهوري بنيانگذار (ره)خميني
انقلاب رهبر كلام در و ميبينيم را مردمي مشاركت ضرورت
و بوده آنها نظريات و آراء و مردم ويژه جايگاه شاهد نيز
احياگر شعايري برمبناي جمهوري ، محترم رياست.هستيم
مردمي مشاركت قالب در آنها مهمترين كه شد اسلامي انقلاب
نظر اتفاق.ميشود تعريف تصميمگيري و تصميمسازي در و
در فعال حضور و خرداد 76 دوم پديده در ايراني ميليون سي
رياست به كه رايي ميليون بيست و جمهوري رياست انتخابات
ناكارآمدي بيانگر سو يك از شد ، داده خاتمي آقاي جمهوري
سو ، ديگر از و جويانه مشاركت غير و يكسونگرانه روشهاي
مترقي قوانين احياي به عمومي درخواست و نياز حكايتگر
در اثرگذاري و مشاركت طبيعي حق و اساسي قانون در مندرج
دولت سياسي و فرهنگي شعاير اينك.بود جامعه و خود سرنوشت
و ازجامعه عظيمي بخشهاي در عمل صحنه در اسلامي مقتدر
است ، شدن نهادينه آستانه در و شده جاري ارگانها و نهادها
و فرهنگپذيري در نقش مهمترين كه پرورش و آموزش در اما
از و داراست را نوجوان و جوان نسلهاي جامعهپذيري
شعاير تحقق بر مخرب يا سازنده اثرگذاري سطح بالاترين
جلوههايي است ، بهرهمند اسلامي ايران پرتوان دولت
ميكنند ، جستجو مردم منتخب دولت و مردم آنچه از متفاوت
.است متجلي
و سازماني و انساني ارتباطات و مديريت و رهبري سبكهاي
آمرانه ، جويانه ، غيرمشاركت سبكهايي غالب بهطور فرهنگي ،
و مشاركت از عبارت غالب در اگرچه) بوده مكانيكي و يكطرفه
مانع نقش سبكها اين حقيقت در و (ميشود گفته سخن تعامل
به انديشمندان و دولت از پيام روان ارتباط برقراري
.ميشود مدارس كاركنان و مردم دانشآموزان ،
آمرانه ، سبكهاي با سال ساليان كه پرتلاش و دلسوز مديران
به ناخودآگاه كردهاند ، عمل سنتي و سليقهاي غيرمشاركتي ،
ابزار منزله به (كاركنان مربيان ، دانشآموزان ، ) انسانها
و نيازها از كردن شروع جاي به جهت بدين و مينگرند
مافوق و خود انگيزههاي و تمايلات از افراد آمادگيهاي
در ميشود ، تبديل هدف به نظرشان در وسايل ميكنند ، شروع
تبليغاتي ، آمارهاي به مافوقها ولع و حرص به پاسخ
درست و ميشوند كشيده اطلاعات و آمار تحريف به ناخواسته
زمينهاي هيچ و مشاركت ، از انگيزهاي هيچ كه شرايطي در
وجود كاري نشاط از نشانهاي هيچ و نهادينه معنويت از
وفور نمازگزار ، جماعت فراواني شوقافزايي آمارهاي ندارد ،
عطر از محيط آكندگي جمعي ، تصميمگيري و همفكري جلوههاي
شوراي جلسات.مينمايند ارسال را معنويت و عبادت و دعا
خصوص در مشورت و شور جايگاه و پايگاه بايد كه مدارس
و باشد اسلامي عزيز ايران فرزندان پرورش و آموزش بهبود
و معلمان همه خلاق انديشههاي و استعدادها بروز صحنه
و خواستهها و تذكرات بيان براي مكاني به باشد ، كاركنان
.است شده تبديل مدارس مديران فرامين
مديريت ، و مسئوليت براي !خوب انسانهاي محدود دامنه
پرورش و آموزش در فرهنگي ، و اجتماعي تحولات همه عليرغم
تحتتاثير سالاري شايسته.است مانده محدود بازهم
راهبردهاي زمره در (صحيح تعريف بدون) كلي تعهدگرايي
دليل همين به و ندارد قرار پرورش و آموزش استراتژيك
"تقريبا پرورش ، و آموزش نظام شدن كارآمد و تخصصي امكان
و آموزش وزارت ارشد مديريت.است نامحتمل نزديك آينده در
ارائه حال در دائم طور به ناآگاهانه يا آگاهانه پرورش
و تحقق از قبل جديد ، موضوع ايجاد برنامه ، تغيير برنامه ،
چون و است قبلي موضوعات و برنامهها تثبيت يا تحليل
ميشوند ، قلمداد ابزار ، پرورش ، و آموزش كاركنان مجموعه
نارضايي ، با مجموعه و ميگيرند تصميم آنها ندارد ، اشكالي
نگرش تغيير.ميكنند اجرا را تصميمات !بالا ظرفيت با ولي
تفكر و نميشود ديده پرورش و آموزش خرد و كلان مديريت در
و آموزش تنها و شده جايگزين خاص گروهي تفكر و رفته گروهي
با ميرسد نظر به.ميماند عقب زمان از كه است پرورش
وگوي گفت سال آستانه در و پرورش و آموزش فراگيري به توجه
و آموزش سازماني فرهنگ كه است رسيده آن زمان تمدنها ،
بين واقع و بالنده پويا ، فرهنگي به مكانيكي شكل از پرورش
كليه افزايي همنيرو و همفكري و تعامل از آكنده و
عملي پشتوانه و يافته تحول فهيم و توانا كاركنان
از را تمدنها گفتوگوي مباحث در كننده شركت انديشمندان
پرتوان ، و اميدوار نشاط ، با شكوفا ، شخصيتهاي در طريق اين
.آورد فراهم ما فرزندان مبتكر و خلاق
مكتبي حبيب سيد
فرهنگي زمينههاي شناخت پژوهشي طرح
ميشود اجرا كشوري تقسيمات
يك عنوان به "كشوري تقسيمات فرهنگي زمينههاي شناخت"
ميراث سازمان مردمشناسي پژوهشكده سوي از پژوهشي طرح
.است انجام دست در كشور فرهنگي
طرح اين كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط بهگزارش
دليل به است ممكن كه استانهايي در تحقيقاتي و پژوهشي
اجرا شوند ، تقسيم كوچكتر استانهاي به آينده در وسعت
.ميشود
ايجاد و فرهنگي نامهاي مبناي بر استانها نامگذاري
.ميروند شمار به طرح اين اهداف جمله از جديد استانهاي
دانشآموزي تشكيلات كشوري همايش چهارمين
ميشود برگزار جوان فرزانگان
تشكيلات كشوري همايش چهارمين :فرهنگي علمي گروه
با (ره)امامخميني يادواره جوان فرزانگان دانشآموزي
از متوسطه ، دوره دختر دانشآموزان از نفر شركت 1500
بهشتي شهيد اردوگاه در روز پنج مدت به نوزدهمتيرماه
.ميشود برگزار اصفهان
براي مناسب بستر و زمينه فراهمكردن هدف با همايش ، اين
روحيه تقويت دانشآموزان ، شكوفايياستعدادهاي و رشد
اجتماعي ، مشاركت تقويت و همدلي ايجاد و ي مسئوليتپذير
تجربيات وتبادل سالم رقابت براي مناسب محيط فراهمكردن
و دانشآموزي فعاليتهاي خصوص در استانها موفق
.ميگردد برگزار آنان فراغت غنيسازياوقات
مجامع تشكيل با شركتكنندگان روزه ، پنج همايش اين در
سياسي ، مسايل اهم خصوص در نظر وتبادل بحث به همانديشي
لازم راهكارهاي و پرداخت خواهند كشور فرهنگي و اجتماعي
.كرد خواهند پيشنهاد ذيربط مسئولان به را
و آموزش مسئولان حضور با پاسخ و پرسش ميزگردهاي تشكيل
مراكز از بازديد و خبرنگاري آموزش برپاييدوره و پرورش
.است همايش برنامههاياين ديگر از اصفهان سياحتي
پرورش ، و آموزش وزارت پرورشي معاونت عمومي روابط گزارش به
جلب هدف با سال 1374 در فرزانگان تشكيلاتدانشآموزي
و پرورشي آموزشي ، امور در دانشآموزاندختر فعال مشاركت
روحيه تقويت واجتماعي ، دانشسياسي سطح ارتقاي اجتماعي ،
برايرشد مناسب بستر ايجاد و همنوعان به كمك و تعاون
.شد تاسيس آنان فعاليتهاي و استعداد
از 250 بيش حاضر حال در فرزانگان دانشآموزي تشكيلات
دورههاي دختر دانشآموزان شامل داردكه عضو نفر هزار
.است متوسطه و تحصيلي راهنمايي ابتدايي ،
معاونت دانشآموزي فعاليتهاي كل اداره توسط همايش اين
جاري سال تيرماه تا 23 از 19 پرورش و وزارتآموزش پرورشي
.ميشود اصفهانبرگزار بهشتي شهيد اردوگاه در
است نكرده خداحافظي مسجدجامعي
تازهترين به مربوط خبر چاپ پي در :فرهنگي علمي گروه
نشر صنعت از اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت اقداماتحمايتي
در و شد چاپ مسجدجامعي احمد قول از ديروز همشهري در كه
از يكي بود ، شده اشاره ناشران از وي خداحافظي به آن
بينالمللي نمايشگاه دوازدهمين برگزاري ستاد مسئولان
:گفت همشهري خبرنگار به كوتاه گفتوگوي در تهران كتاب
نمايندگان شوراي كار پايان جلسه واقع در يادشده جلسه
و بود كتاب نمايشگاه برگزاري ستاد در كشور ناشران
شورا اين كار پايان بر ناظر مسجدجامعي آقاي خداحافظي
قائممقام عنوان به خداحافظي معناي به امر اين و بوده
.است نبوده اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
مسجدجامعي احمد خداحافظي ديروز خبر در است ذكر به لازم
.است شده مطرح مذكور جلسه حضار از چند تني استنباط براساس
از خارج به اعزامي مبلغان تخصصي همايش
ميشود برگزار كشور
از خارج به اعزامي مبلغان تخصصي همايش :فرهنگي علمي گروه
و ديني تبليغات مشكلات و موانع بررسي هدف با امروز كشور ،
و راهبردها تدوين همچنين و ديني تبليغ روشهاي بهينهسازي
و فرهنگ سازمان در كشور از خارج در تبليغات مشي خط
.ميشود برگزار اسلامي ارتباطات
ارتباطات و فرهنگ سازمان رئيس تسخيري علي محمد آيتالله
:گفت خبرنگاران جمع در مطلب اين اعلام با ديروز اسلامي
مسايل كارشناسان اعزامي ، مبلغان بر علاوه همايش اين در
حضور نيز كشور فرهنگي نهادهاي برخي مسئولان و فرهنگي
.ميدهد پايان خود كار به فردا همايش اين.داشت خواهند
اجلاس خصوص در اسلامي ارتباطات و فرهنگ سازمان رئيس
قاهره در كه مصر اعلاي مجلس اجلاس دريازدهمين:گفت قاهره
اين در مسلمانان موضع آيندهو قرن تمدني طرح شد ، برگزار
.شد بررسي خصوص
و طرح يك اجلاس اين در ايران اسلامي جمهوري :افزود وي
واقع شركتكنندگان توجه مورد كه ارائهكرد پيشنهاد هشت
لحاظ اجلاس بيانيهپاياني در پيشنهادها اين كه بطوري شد ،
.شد
ايران فرهنگي روابط:گفت مصر و ايران روابط خصوص در وي
دو سياسي روابط اما است ، مستحكم و سطحيخوب در مصر و
كشور دو تصميمگيريهايمسئولان سياسيو شرايط تابع كشور
.است
فرهنگي روابط تقويت با :كرد خاطرنشان تسخيري الله آيت
بهوجود سياسي روابط ايجاد براي مناسبي مصربستر و ايران
.ميآيد
|