ناروايي رفتارهاي دين نام به اگر :خاتمي
گذاشت دين حساب به نبايد ميشود
:كرد اعلام كشور آموزش سنجش سازمان
كارنامه و رشته انتخاب فرم توزيع چگونگي
دانشگاهها به ورود داوطلبان
:تمدنها گفتوگوي بينالمللي مركز رئيس
را خود كه كرده اعلام كرات به عنان كوفي
جمهور رئيس طرح و نظريه خدمت در را خود
ميدهم قرار ايران
نور پيام دانشگاه در دانشجو پذيرش شرايط
شد اعلام
خود اهداف تحقق در دانشآموزي تشكلهاي
نبودهاند موفق
بزرگترين كشف :شد انجام تهران در ديروز
غيرمسلح چشم با خورشيدي لكه
ناروايي رفتارهاي دين نام به اگر :خاتمي
گذاشت دين حساب به نبايد ميشود
صحنه در حضور از را جوانان كه است كار در دستهايي*
كنند دلسرد
به كه ميشود تقويت زماني جوان نسل در دينداري *
دهيم پاسخ آنان پرسشهاي
به انقلاب داشتناين تعلق اسلامي ، انقلاب پيام مهمترين*
به اجزاء ساير تا رهبري از نظام اركان و است مردم
هستند مردم راي به مبتني مستقيم غير و طورمستقيم
رئيسجمهوري خاتمي محمد سيد آقاي:فرهنگي علمي سرويس
آموزي دانش نمايندگانتشكلهاي اردويي همايش نخستين در
كاراست در تلاشهايي و دستها:كرد تصريح كشور سراسر دختر
شمابايد كنند ، اما دلسرد صحنه در حضور از را شماجوانان تا
و اجتماعي سياسي ، عرصههاي در موثر برايحضور را خود
.سازيد آماده جامعه فرهنگي
تن صدها جمع در تهران ، باهنر شهيد اردوگاه در ديروز وي
نيكوكاري و امداد و فرزانگي دينداري ، از دانشآموزان از
به را جامعه شوند ، توام هم با اگر كه سهعنصري عنوان به
اسلامي ، جامعه:گفت و كرد رساند ، ياد خواهد سعادت و پيشرفت
متجلي درآن اسلامي اصول و شعائر بايد كه است جامعهاي
.باشد
و معنويت با توام دانش و آگاهي كسب لزوم بر رئيسجمهوري
دين بدون آگاهي و آگاهي بدون دين :گفت و تاكيدكرد ايمان
نام به اگر:افزود خاتمي.بود نخواهد مفيد نيز تعهد و
.گذاشت دين بهحساب نبايد ميشود ، ناروايي رفتارهاي دين ،
تشكلهاي نمايندگان جمع در سخنانش ادامه در جمهوري رئيس
دانش بسيج اسلامي ، انجمنهاي جوان ، دانشآموزيپيشتازان
كانونهاي جوان رهبران احمر ، هلال سازمانجوانان آموزي ،
تاكيد آموزي دانش شوراي و يارانمعروف تربيتي ، و فرهنگي
جهت در بايد حوزههايعلميه و ديني و علمي مجامع:كرد
:گفت وي.كنند تلاش جامعه در ديني آگاهيهاي تقويت
به كه شد خواهد تقويت صورتي در جوان نسل در دينداري
.دهيم پاسخ مختلف زمينههاي در خود پرسشهايجوانان
سخنانش از ديگري بخش در فرهنگي انقلاب عالي شوراي رئيس
عنوان به آگاهي و علم سطح افزايش و برايارتقاء تلاش از
.كرد ياد استكبار و بااستعمار مبارزه بزرگترين
ايران جوانان دستيابي زمينه كنيم تلاش بايد ما:گفت وي
جبران ترديد بدون و كنيم فراهم مختلف بهامكانات را
جوانان همت و سرمايهگذاري درسايه كشور مشكلات و كمبودها
به پاسخ در خاتمي آقاي.بود خواهد امكانپذير نوجوانان و
نقشانجمنهاي درباره دختر آموزان دانش از يكي پرسش
هويت بايد اسلامي انجمنهاي:داشت اظهار مدارس در اسلامي
حقوق رعايت با ديگر طرف از و كنند حفظ را خود دانشآموزي
.بمانند باقي مستقل و آزاد بايد وپرورش آموزش ضوابط و
دانش از ديگر يكي سوال به پاسخ در همچنين جمهوري رئيس
مشاركت به علاقهمند كه آموزان دانش ما:پرسيد كه آموزان
بيابيم؟ دست مهم بهاين ميتوانيم چگونه هستيم ، سياسي
انقلاب داشتناين تعلق اسلامي ، انقلاب پيام مهمترين:گفت
به اجزاء ساير تا رهبري از نظام اركان و است مردم به
.هستند مردم راي به مبتني مستقيم غير و طورمستقيم
مختلف صحنههاي در مردم حضور بر تاكيد با خاتمي اقاي
مردم راي از منبعث جامعه مديريتي نهادهاي:داشت اظهار
.مردمباشند نظارت تحت بايد و هستند
بر مستمر نظارت و نظام بودن مردمي براي تلاش لزوم وي
:گفت و خواند ضروري را دارند قدرت و كهاختيار نهادهايي
نهادهاي و باشند پاسخگو مقابلمردم در بايد نهادها اين
داشته حضور درصحنه استوار و محكم بايد نيز مردمي نظارتي
.باشند
مسائل حل و جوانان مشكلات خصوص در درادامه جمهوري رئيس
از مشكلات اين بايد جوانان مشكلات حل براي:گفت آنها
از و گيرد قرار بررسي بحثو مورد و مطرح آنان خود زبان
داشته نيزمشاركت خود مشكلات حل در بايد جوانان ديگر طرفي
.باشند
در آموز دانش دختران محروميتهاي به همچنين خاتمي آقاي
محروميت سبب سنتي ديدگاههاي برخي:گفت كردو اشاره جامعه
زمينه هرگاه حاليكه شدهدر پسران به نسبت دختران بيشتر
نشاندادهاند دختران شده ، فراهم قشر دو اين ميان رقابت
.ندارند كم چيزي پسران از كه
دوران طول در آموزان دانش و جوانان نقش از همچنين خاتمي
دانش به خطاب و كرد تجليل مقدس دفاع اسلاميو انقلاب
در كشور فرداي و زندگيهستيد باغ گلهاي شما:گفت آموزان
.شماست تلاش و كار گرو
اين در حاكيست اسلامي جمهوري خبرگزاري خبرنگار گزارش
وزير مظفر حسين انجاميد ، طول به ساعت دو كهحدود مراسم
رئيس و جمهوري رئيس مشاور زهراشجاعي و پرورش و آموزش
.همراهيميكردند را جمهوري رئيس زنان ، مشاركت مركز
دختر آموزي دانش تشكلهاي نمايندگان اردويي همايش اولين
عنوان با و آموزان دانش از تن حضور 500 كهبا كشور سراسر
شده ، برگزار اسلامي مظهروحدت (ره) خميني امام يادواره
.ميدهد پايان خود كار به جاري هفته چهارشنبه
:كرد اعلام كشور آموزش سنجش سازمان
كارنامه و رشته انتخاب فرم توزيع چگونگي
دانشگاهها به ورود داوطلبان
اطلاعيهاي ، طي كشور آموزش سنجش سازمان :فرهنگي علمي گروه
داوطلبان "اوليه كارنامه" توزيع نحوه و محل تاريخ ،
.كرد اعلام را سراسري آزمون در شركتكننده
گروههاي همه داوطلبان اوليه كارنامه اطلاعيه اين براساس
سراسر حوزههاي در جاري مرداد هجدهم و هفدهم آزمايشي
و تهران شهرستانهاي بجز) آنها تولد سال براساس و كشور
كارنامه دريافت براي داوطلبان.ميشود توزيع (شميرانات
آزمون ورودي كارت كه حوزهاي همان به ميبايست خود
اين براساس.كنند مراجعه كردهاند ، دريافت را خود سراسري
كشور سراسر داوطلبان براي كارنامه توزيع نحوه اطلاعيه ،
:است زير شرح به (تهران شهرستانهاي بجز)
ساعت از آن از بعد و سال 1360 متولد پسران و دختران - 1
تا 12 7
هفدهم يكشنبه تا 20 ساعت 14 از سال 1359 متولدين و
.مرداد
ساعت 7 از و 1358 سالهاي 1357 متولد پسران و دختران - 2
ساعت از آن از قبل سالهاي و سال 1356 متولدين و تا 12
.مرداد هجدهم دوشنبه تا 20 14
كه داوطلباني از دسته آن تحصيلي رشتههاي انتخاب فرم
به مجاز كارنامه در مندرج يازده شماره جدول براساس
از يك هر براي سراسري آزمون تحصيلي رشتههاي انتخاب
ظهر از بعد و صبح در "منحصرا نيز هستند آزمايشي گروههاي
تولد سال براساس و كشور سراسر حوزههاي در مرداد نوزدهم
.ميشود توزيع (شميرانات و تهران شهرستان بجز) آنان
در جديد و قديم نظام داوطلبان رشته انتخاب فرم و كارنامه
و عكسدار شناسايي كارت نوع هر يا و عكسدار شناسنامه قبال
.ميشود داده تحويل متقاضي به معتبر
تكميل از پس را خود رشته انتخاب فرم ميبايست داوطلبان
آن كه باجهاي همان به مرداد يكم و بيست تا حداكثر كردن ،
.دهند تحويل داشتهاند ، دريافت را
سراسري آزمون رشته انتخاب شرايط واجد داوطلبان كليه
و بيست جمعه ساعت 12 تا مرداد هجدهم صبح از 7 ميتوانند
خود اقامت محل شهرستان پستي ادارات از يكي به مرداد دوم
تحصيلي رشتههاي انتخاب راهنماي دفترچه و كرده مراجعه
راهنماي دفترچه) عالي آموزش موءسسات و دانشگاهها براي
دفترچههاي) شماره 3 دفترچه دوجلد از يكي و (شماره 2
.كنند تهيه را (عالي آموزش رشتههاي شناسايي
اسامي فهرست چون كه است كرده تصريح خاتمه در اطلاعيه اين
آزمون تحصيلي رشتههاي انتخاب شرايط واجد داوطلبان
دريافت از پس داوطلب هر شد ، نخواهد اعلام سال 78 سراسري
انتخاب به مجاز كه اين بر مبني خود وضعيت از كارنامه
به رو ازاينميشود مطلع نه ، يا بود خواهد رشته
"حتما آزمون نتيجه از اطلاع براي كه شده توصيه داوطلبان
.كنند اقدام كارنامه دريافت براي مقرر تاريخهاي در
:تمدنها گفتوگوي بينالمللي مركز رئيس
را خود كه كرده اعلام كرات به عنان كوفي
رئيسجمهور طرح و نظريه خدمت در
ميدهم قرار ايران
يك نشان فقط "كوزه و كاسه" به فرهنگي ميراث تعبير *
است فكري انحطاط
فرهنگي مشاور فريدزاده جواد محمد دكتر :فرهنگي علمي گروه
تمدنها ، گفتوگوي بينالمللي مركز رئيس و جمهوري رئيس
همايش مسئولين مطبوعاتي گفتوگوي حاشيه در ديروز
.كرد اعلام مهمي مطالب مذكور مركز "سلام زمين ، بچههاي"
از كرات به ملل سازمان كل دبير عنان كوفي آقاي:گفت وي
اسلامي جمهوري محترم رياست طرح كه "تمدنها گفتگوي" مساله
تصويب مورد عمومي مجمع در آراء اتفاق به و است ايران
نظير تعابيري و كرده پشتيباني مختلف انحاي به گرفت ، قرار
جمهور رئيس آقاي طرح و نظريه خدمت در را خود" اينكه
بيان بارها او.است كرده بيان را "ميدهم قرار ايران
متفكري سياستمداران به و سياسي متفكران به ما جهان كرده ،
در را مسائل اين او و است نيازمند سيدمحمدخاتمي نظير
اين نه اگر.است گفته دنيا فرهنگي و علمي سياسي ، محافل
حكم "مركز" اين رياست براي جمهور رئيس طرف از من كه بود
و ايشان شخص مورد در ميتوانستم راحتتر شايد داشتم
داشته بينالمللي مناسبات و روابط بر كه اثري و افكارشان
.بكنم صحبت است ،
گفتگوي مساله "طبعا كشور داخل در:افزود ادامه در وي
از بيش ما اما است شده واقع توجه مورد بيش و كم تمدنها ،
تعبير اين باب در گفتگو و بحث و مساله طرح نيازمند اينها
موءيد بايد همه "الزاما كه نيست معنا بدين سخن اين.هستيم
مخالفت نظريه اين با ميتوانند اشخاص بلكه باشند طرح اين
فكري ، دلايل بتوانند بايد مخالفت اين براي اما كنند ،
سر از و بيدليل مخالفت دهند ارائه منطقي و علمي سياسي ،
هيچ و مفيد نه است ، سازنده نه.نميبرد جايي به راه غرض
.نميكند كمكي
به نسبت را خودمان جهل نبايد ما كه است اين ديگر نكته
كس همه را چيز همه"دهيم قرار احكام صدور ملاك موضوعات
دستكم باشد ، لازم كه ميشود مطرح مسائلي بسا چه ،"دانند
حرف عجله با اينكه نه كنيم ، سكوت آنها درباره خردمندانه
گفتگوي مسئله مقابل در كشور داخل در وقتها بعضي.بزنيم
كلمه دقيق معناي به كه ميشود موضعگيريهايي تمدنها
اين كه كساني به من توصيه و است بيفرهنگي از ناشي
مبلغ انسان نيست خوب كه است اين ميكنند را موضعگيريها
باشد ، كمبضاعت و اندك بياندازه اگر "مخصوصا را خودش علم
.دهد قرار ديگران داوري و نگاه معرض در
احيا نه تمدنها گفتگوي جمهور ، رئيس فرهنگي مشاور گفته به
كه ارزشهايي ورود براي معبري نه و است كوزه و كاسه كردن
به رواج جهت به فقط من را ارزشها تعبير - نميپسنديم ما
كلمه اين كه بگويم بتوانم ديگري موقع در شايد ميبرم كار
ميشود واقع ادعا مورد كه چيزي آن براي اندازه چه تا
اصل درباره خيلي كه ندارم قصد اينجا در من - نارساست
بود كلمهاي چند هم اين.كنم صحبت تمدنها گفتگوي مساله
فكر اين كه اميدوارم من:گفت خاتمه در وي.مقدمه باب از
و مدح مورد فقط جمهور رئيس آقاي طرح و باشد داشته ياور
كه كنيم كوشش بتوانيم ما بلكه نشود ، واقع لفظي ثناي
انساني لطافت بفهميم ، "عميقا را آن اعتقادي و فكري مباني
سيرت دهنده نشان كه انديشه اين زيباي صورت پشت در پنهان
.بدهد درس ما به بايد هست نيز آن زيباي
و سربلندي ميتواند ما براي كه انديشه اين اميدوارم من
آينده دهنده نويد ميتواند بشر براي و بياورد افتخار
كس هر از پيش و كس هر از بيش و كس ، هر از قبل باشد بهتري
در ما مركز و شود فهميده خوب و نماند غريب او خود وطن در
.ميكند كوشش راه اين
نور پيام دانشگاه در دانشجو پذيرش شرايط
شد اعلام
پذيرش شرايط نور ، پيام دانشگاه رئيس :فرهنگي علمي گروه
تشريح را نور پيام دانشگاه فراگير دورههاي در دانشجو
:گفت مطبوعاتي كنفرانس يك در ديروز ظهور حسن دكتر.كرد
نسبت جاري سال در فراگير دورههاي در دانشجو پذيرش شرايط
ميبايست اين از پيش.است شده آسانتر گذشته سالهاي به
نصاب حد به دورهها اين به ورود داوطلبان كتبي معدل
معدل نصاب حد جديد ضوابط براساس كه حالي در.ميرسيد
.ميشود شامل را كل معدل و كتبي معدل هم و است آمده پايين
:داشت اظهار فراگير دورههاي پذيرش شرايط توضيح در وي
يا رياضي رشته در قديم نظام ديپلم دارندگان كتبي معدل
معدل.باشد آنها 13 كل معدل و حداقل 12 بايد فيزيك رياضي
دست بايد رياضي رشته در نيز پيشدانشگاهي دانشآموزان كل
براي كل و كتبي معدل حداقل ظهور دكتر.باشد كم 12
علوم رشته در قديم نظام ديپلمههاي براي فراگير دورههاي
معدل حداقل :گفت و كرد ذكر و 14 را 13 طبيعي يا تجربي
معدي حداقل.است نيز 13 تجربي علوم رشته در پيشدانشگاهي
و رشتهها 14 ساير در قديم نظام ديپلمههاي براي كتبي
رشتهها ساير براي معدل حداقل.است آنها 15 كل معدل براي
.است پيشدانشگاهي 14 در
كتبي معدل كه قديم نظام ديپلمههاي براي:داد ادامه وي
.است كل 15 معدل حداقل نميشود تعيين كل معدل از جدا
را لازم شرايط نتوانستهاند دبيرستان دوره در كه كساني
باشند ، گرفته رسمي كارداني مدرك كه صورتي در كنند كسب
پيام دانشگاه رئيس.باشند داشته معدل 14 حداقل ميبايست
بالاتر يا و كارشناسي رسمي مدرك كه كساني:كرد تصريح نور
در ميتوانند باشد نيز 12 آنها معدل حداقل و باشند گرفته
لازم شرايط داراي كه هم كساني.شوند متقاضي ديگري رشته
به مجاز خود سراسري آزمون كارنامه در كه صورتي در نيستند
در ميتوانند باشند خارجي زبانهاي رشتههاي انتخاب
.كنند شركت فراگير دورههاي
خود اهداف تحقق در دانشآموزي تشكلهاي
نبودهاند موفق
اردوي چهارمين در شركتكننده دانشآموزان با وگو گفت
اصفهان در فرزانگان دانشآموزي تشكيلات عضو دختران
;اشاره
تاسيس كه شد برگزار حالي در فرزانگان ملي اردوي چهارمين
تشكيلات اين آينده و حيات ادامه كشور ، دانشآموزي سازمان
از هالهاي در مستقل ، بهطور را پيشتازان تشكيلات نيز و
مهمترين اين برنامهريزان و بانيان و داده قرار ابهام
انقلاب پيروزي از پس ساليان در دانشآموزي فعال تشكيلات
در ادغام:است داده قرار انتخاب راهي دو سر بر را اسلامي
گذشته؟ همچون مستقل ، هويت حفظ يا جديدالتاسيس سازمان
به رسيدن در تشكيلات اين موفقيت عدم يا موفقيت چند هر
همچون مبهمي نقاط و است سئوال مورد خود ، آرماني اهداف
سطح ومجرب ، متخصص پرورشي نيروي فقدان صرف ، نخبهپروري
سياسي تربيت جهت در تلاش عدم آموزشي ، محتواي نازل
چشم به آن ساله چند حيات پرونده در.. و دانشآموزان
و دختر دانشآموز هزار به 600 قريب اكنون ولي ميخورد ،
اين و شدهاند تشكيلات جذب مختلف تحصيلي مقاطع در پسر
كمي لحاظ به لااقل نوپا ، كودك اين كه است آن نشانگر خود ،
مستقل ، سازماني ايجاد براي مناسب بسترهايي ايجاد توانايي
و لازم امكانات داشتن شرط به البته را ، پويا و هدفمند
.داراست دانشآموزان تمامي براي دقيق ، برنامهريزي
سالانه ، كشوري و ملي اردوي دوره چند برپايي جز به شايد
تشكيل عملكرد كارنامه در نتوان را ديگري مهم فعاليت
هدفش آن ، مسئولان گفته طبق كه) پيشتازان و فرزانگان
جلب كه روي آن از.يافت (است نظام آينده مديران تربيت
از يكي مدرسه مختلف امور انجام در دانشآموزان مشاركت
سال دو يكي ، طي) پرورش و آموزش وزارت سياستهاي مهمترين
اهداف اهم جمله از مشاركتي فرهنگ تثبيت و بوده (اخير
ملي اردوي برپايي ميآيد ، شمار به دانشآموزي اردوهاي
منظور به تا دانستيم مناسب فرصتي را جوان فرزانگان
دانشآموزانو ديدگاه از تشكيلات نقد و ارزيابي
جلب عملي راههاي مشاركت ، مفهوم درخصوص آنها از نظرخواهي
سازمان ايجاد نقش و مدارس در دانشآموزان مشاركت
آنها از چند تني با منظور ، اين تحقق در دانشآموزي
.دهيم انجام گفتوگويي
براي"دانشآموزي سازمان" ما ، انتظار رغم به چه اگر
آمده اردو به نزديك و دور نقاط از كه جواني فرزانگان
اين شهامت و جسارت اما بود ، ناآشنا نامي بودند ،
وضعيت از انتقاداتشان حتي و نظريات طرح در دانشآموزان
.بود توجه شايان فرزانگان ، تشكيلات فعلي
صحرايي فريبا
ملي اردوي چهارمين برپايي محل) ابريشم باغ در اينجا...
كش ، پشه و بند پشه نه و ميكند بيداد پشه (فرزانگان
از را اردوگاه چادرهاي در ساكن دانشآموزان نميتوانند
حمله آثار ميشوي ، كه چادري هر وارد.كنند حفظ آنها گزند
گفت.ميبيني جوان فرزانگان سروصورت در را پشهها شبانه
.ميكنيم آغاز هرمزگان استان از را دانشآموزان با وگو
تعريف در دبيرستان اول پايه دانشآموز رادافشار ، نيلوفر
:ميگويد مشاركت از
جمعي تصميمگيري و افكار تبادل يعني من ، نظر به مشاركت"
تشكيل مثال طور به پرورش ، و آموزش در.بهتر نتيجه براي
دانشآموزان آن ، طي كه است خوبي حركت دانشآموزي شوراهاي
اين البته.كنند اعمال را مشاركت اين ميتوانند منتخب
شد تشكيل مدرسه دو در فقط ما شهر آموزشي ناحيه در شوراها
سطح در ميبايست كه حالي در.هستند معروف مدارس جزو كه
بهطور همه تا شود عمل برابر بهطور استانها ، و مناطق
هم ومسئولين كنند بيان را خودشان نظريات بتوانند يكسان
ميكنم فكر.كنند توجه آن به عمل در بلكه شعار ، حد در نه
در را پرورش و آموزش ميتواند هم فرزانگان تشكيلات همين
سطحي در مدارس در را ما البته.كند كمك هدف اين به رسيدن
شركت اردوهايي چنين در بتوانيم فقط كه ميكنند آماده
جلسات در امسال "مثلا كه چيزي آن متاسفانه.كنيم
چيزي همان درست ميشود ، داده آموزش ما به مدرسه فرزانگان
از كه ميشد داده آموزش ما عضويت سال اولين در كه است
حديث چند حفظ و وزراء اسامي حفظ فرزانگان ، آرم تشريح
به.ميشود تكرار سال هر هم مسائل همين و نميرود فراتر
جاي به مدارس در فرزانگان مباحثه جلسات بود بهتر من ، نظر
اختصاص غيرجذاب و سطحي و افتاده پا پيش موضوعات به كه آن
".باشد روز اجتماعي و سياسي مباحث طرح جاي كند ، پيدا
بندرعباس ، از دبيرستان اول دانشآموز كرمزاده مهرزاد
مسايل حل براي مساعي تشريك و جمعي عقيده ابراز را مشاركت
در بيان آزادي حاضر ، حال در البته":ميگويد و دانسته
اردو به را بچهها بار يك سالي.است كم خيلي مدارس
برگزار هم همانديشي و بحث جلسه دو يكي ، و ميآورند
شود فراهم امكاني اگر.چيز هيچ سال طول در اما ميكنند ،
مسايل راجعبه را نظراتمان هم سال طول در بتوانيم ، ما كه
وجود بيان ، آزادي و مشاركت صورت آن در كنيم ، بيان مختلف
فرزانه دانشآموز صدها به الان.ميكند پيدا خارجي
ميدهند ، آموزش را... و مديريت خبرنگاري ، مثل مسايلي
بود بهتر دارد؟ فايدهاي چه اجرا بدون آموزش ولي
استفاده مورد مدارس در اردوها ، اين در ما آموختههاي
ديگر دانشآموزان به ما طريق از حداقل و ميگرفت قرار
دانشآموز محدود تعداد اين به ما كشور آيا.ميشد منتقل
طور اين نبايد "قطعا ميكند؟ اكتفا (فرزانه دانشآموزان)
مجال كه هستند زيادي استعداد با دانشآموزان چون.باشد
".نميكنند پيدا را اردوهايي چنين در شركت
سازمان نام با كه است فرزانگاني معدود جمله از كرمزاده
تشكلهاي از دانشآموزي سازمان":آشناست قدري دانشآموزي
تشكيل فرزانگان و شوراها دانشآموزي ، بسيج مثل مختلفي
كه است اين ميآيد پيش من براي كه سئوالي اماميشود
آموختههاي داشتن با ميتوانند چطور دانشآموزان اين
.فعاليتكنند هم كنار در متفاوت ، افكار مختلفو
خود دست به بايد سازمان اين مديريت من نظر به حال هر به
اين در.باشد مسئولان نظر زير و بشود سپرده دانشآموزان
مختلف امور در را دانشآموز مشاركت بتواند شايد صورت ،
.ببخشد تحقق
اصفهان استان
فرزانگان آموزشي جلسات محتواي به نسبت اصفهاني فرزانگان
در بايد كلاسها محتواي معتقدند ، و معترضند خود مدارس در
.باشد اقتصادي و اجتماعي سياسي ، مسايل و جامعه مباحث مورد
دبيرستان دوم پايه دانشآموز داوري مهديه زمينه ، اين در
به رسيدن براي همفكري همان كه واقعي مشاركت":است معتقد
تشكيل مثل مختلف راههاي از است ، مشكلات حل و اهداف
عملي دانشآموزي تشكلهاي تقويت و مدارس در شوراها
كه حالي در فرزانگان ، تشكل همين در "مثلا اماميشود
مثل تكراري موضوعات و مباحث صرف جلسات در ما وقت بيشتر
مشاركت چطور ميشود ، مناسبتها و اردوها براي شدن آماده
راغب بچهها بيشتر كند؟ پيدا تحقق ميتواند طريق اين از
مباحث چون كنند ، شركت فرزانگان جلسات در كه نيستند
جلسات اين در حال به تا "مثلا.است كسلكننده و تكراري
در نگفتهاند ، ما به دانشآموزي سازمان راجعبه چيزي
فرزانه يك كه است چيزي حداقل اين ميكنم فكر كه حالي
مورد در نبايد چرا فرزانه دانشآموز يكبداند بايد
"بزند؟ حرف و كند بحث بتواند خودش جامعه روز مسايل
اصفهاني فرزانه دانشآموزان از ديگر يكي بهرامي الهام
حس تقويت در كشوري اردوهاي برگزاري نقش به اشاره با نيز
آموزشي كلاسهاي حال ، هر به":ميگويد دانشآموزان مشاركت
سطح در ما ولي شده ، برگزار ما براي ملي اردوهاي در خوبي
انجام بايد كارهايي چه كه نميدانستيم خودمان مدرسه
بايد.نداشتند زيادي اطلاعات هم ، ما مربيان.بدهيم
و سياسي مباحث ديگر طرف از و ببينند آموزش ما مربيان
بايد.شود گذاشته ميان در ما با جامعه مبتلابه اجتماعي
تجديدنظر فرزانگان جلسات محتواي در پرورش و آموزش وزارت
هم فرزانگان و پيشتازان تشكيلات همين صورت ، اين در.كند
.باشند مشاركت سياست اين اجراي براي خوبي ابزار ميتوانند
و كند مشاركت امور در ميتواند زماني دانشآموز ، يك
آموزش كار اين براي اول درجه در كه باشد داشته اظهارنظر
خوبي مربي بايد ابتدا كار ، اين براي.كند تمرين و ببيند
بعد ، مرحله در و كند تربيت خوب را او كه باشد داشته
".كند ايجاد تحولي بتواند تا باشد داشته را لازم امكانات
مركزي استان
تشكيلات در عضويت سال سه با مركزي استان از احمدي طيبه
وي.است شنيده اسمي فقط دانشآموزي سازمان از فرزانگان ،
جلب هدف به رسيدن براي بايد پرورش و آموزش":ميگويد
با حداقل كند ، برقرار رابطه آنها با دانشآموزان ، مشاركت
".سرگروهها
ارتقاء بايد ما دانشآموزان معلومات سطح":ميگويد وي
مربيان بايد اول درجه در كار ، اين براي و كند پيدا
الان متاسفانه.شوند مدارس وارد غني و كارآزموده
و نيست باشد ، بايد كه حدي در هم ما فرزانه دانشآموز
فرزانه آموز اهداف ، دانش مطابق نتوانسته ما پرورش و آموزش
".كند تربيت
خوزستان استان
طويل و عريض صف در را خوزستاني شركتكنندگان از عدهاي
به نسبت آنها.ميبينيم اردوگاه دور راه تلفن تنها
بياطلاعي ابراز كشور دانشآموزي سازمان راهاندازي
عمل آزادي و استقلال اختيارات ، اعطاي آنها.ميكنند
در آن اعضاي مشاركت لازمه را فرزانگان تشكيلات به بيشتر
.ميدانند امور
مدارس در دانشآموزان فعلي مشاركت ميزان بزرگمهر فاطمه
:ميگويد و ميداند دادن جواب درس و خواندن درس حد در را
و مدير خود وسيله به مدارس در كارها همه حاضر حال در"
و انتظامات حتي كارها همه در و ميشود انجام معلمان
.دارد دخالت "مستقيما مدرسه مديريت كلاسها ، نمايندگي
حد در محروم مناطق در مدرسه شهردار مثل طرحهايي اجراي
تا شود داده فرصت دانشآموز به كمي بايد.ميماند شعار
فرزانگان عضو سال چهار من خود.باشد داشته عمل ابتكار
همه و بوده مكررات تكرار سال طول در ما جلسات اما.بودم
چيز هيچ و بوده اول سال به مربوط فقط ما ، آموختههاي
".نگرفتيم ياد جديدي
داشتن دبيرستان دوم پايه دانشآموز ليموچي فرحناز
معتقد و ميداند دانشآموزان مشاركت اول شرط را اطلاعات
ديگران با نميتواند باشد ، نداشته اطلاعاتي كسي تا":است
درست ، و جامع اطلاعات به دسترسي "طبعا.كند مشاركت
بطور) ما شهر در امكانات اين كه ميطلبد را امكاناتي
علمي آزمايشهاي انجام براي حتي ما.است صفر حد در (مثال
غني ما آموزشهاي.نداريم را لازم امكانات درسهايمان ،
فقط و است كتاب نوشتههاي حد در اطلاعاتمان و نيست
و آموزش بنابراين.بخوانيد درس كه ميكنند تشويقمان
مدارس ، در را علمي لازم امكانات اول ، وهله در بايد پرورش
ديگر ، مهم مساله متاسفانه.بدهد افزايش محروم مناطق بخصوص
همه مديران ايران ، مختلف نقاط در الان كه است اين
فرزندان.نميبينند چشم يك به را دانشآموزان
توجه مورد مدارس در رسمدار و اسم و متمول خانوادههاي
كم مورد است فقيري خانواده از كه كسي ولي ميگيرند ، قرار
نظام در تبعيضها اين تا و ميشود واقع مدرسه كادر لطفي
"...نرود ، بين از پرورش و آموزش
ياد و سرود تعدادي تمرين خوزستاني دانشآموز اين...
چند عضويت دستاورد مهمترين را رژه و پرچم گارد گرفتن
نحوه از و ميكند ذكر فرزانگان تشكيلات در خود ساله
براي خوزستاني دانشآموزان آمادگي عدم و اردو برپايي
چهارمانتقاد اردوي برنامههاي و مسابقات در شركت
.ميكند
بزرگترين كشف :شد انجام تهران در ديروز
غيرمسلح چشم با خورشيدي لكه
كشف از ايراني آماتور اخترشناس يك :فرهنگي علمي گروه
اين.است داده خبر خورشيدي لكههاي از گروه بزرگترين
محمدحسن آقاي تلاش حاصل آنها كشف كه لكهها گروه
دوشنبه ظهر مقارن است ، ايراني آماتور اخترشناس سليمانيها
عينك چند تصويري كيفيت مقايسه هنگام مردادماه 1378 11
. شدند مشاهده خورشيدگرفتگي ويژه
جوشكاري فيلتر به مجهز عينك با كه هنگامي اخترشناس اين
لكهاي حضور از بود ، غيرمسلح چشم با رصد مشغول شماره 14
و شد شگفتزده خورشيد قرص بالايي نيمه در كشيده و تيره
روش از استفاده و اينچي تلسكوپي 5/2 برپاساختن با
ثابت را لكهها اين واقعي ماهيت خورشيد ، نور تصويراندازي
.كرد
بزرگي وجود با لكهها اين ايراني ، اخترشناس اين گفته به
كه مايلار غيراستاندارد هاي عينك در فوقالعاده ، وضوح و
ديده ميشوند ، عرضه بازار در فراواني به روزها اين
نور از زيادي مقادير چنان عينكها اين زيرا.نميشوند
چنان حاصله تصوير و ميدهند عبور را خورشيد زيانبار
به كه حالي در.ميدهد آزار را چشمها كه است درخشان
شماره 14 فيلتر به مجهز عينكهاي اخترشناس ، اين گفته
ماوراء) فرابنفش زيانبار پرتوهاي جذب بر علاوه جوشكاري
را خورشيد مرئي نور گرمايي پرتوهاي كامل بازتاب و (بنفش
با نگريستن كه ميدهند كاهش برابر اندازه 370000 به نيز
.است كمخطرتر آنها
است آن در كشف اين اهميت ايراني ، اخترشناس اين گفته به
لكههاي از گروهي اخير ، سال در 50 بار نخستين براي كه
غيرمسلح چشم با تنها و تلسكوپ از استفاده بدون خورشيدي
ديد ميدان در كه) را لكهها اين ابعاد وي.شدهاند رصد
حدود در تقريب به (ميشوند تفكيك مجزا لكه به 3 تلسكوپ
سياره قطر برابر تقريبا 7 كه ميزند تخمين كيلومتر 92000
در ابعاد ، اين به لكههايي مشاهده وي ، گفته به.است زمين
آينده سال يك در احتمالا و است نداشته سابقه اخير سال 50
ميرسد ، فرا خورشيدي لكههاي ساله چرخه 11 اوج كه
احتمال اين وي.شد خواهند ظاهر بزرگتري هم باز لكههاي
مرداد 78 كسوف 20 زمان تا لكهها اين كه ساخت مطرح را
سبب ، همين به و بمانند باقي زميني ناظران ديد در همچنان
را لكهها پوشيدگي اثرات جزئي كسوف هنگام به تا است لازم
و راديويي امواج دريافت قابليت و زمين يونوسفر لايه بر
.كرد بررسي (موبايل تلفنهاي جمله از) تلفني مخابرات
علمي اخبار
|
جنين بر قهوه سوء اثرات
تحقيقات.ميگذارد سوء تاثير جنين نارس مغز روي قهوه ،
در ويژه به مادر ، بدن در قهوه جذب كه ميدهند نشان اخير
.شود نوزاد در صرع حمله باعث ميتواند حاملگي ، اواخر
يك از رسيدهاند نتيجه اين به نكته دو به توجه با محققان
جنين مغز به ميشود ، جذب مادر بدن در كه كافئيني طرف
جنين به اكسيژنرساني موقت كاهش جهتي از و ميكند نفوذ
چند انقباض كه هنگامي زايمان در "غالبا كه است مشكلي
در كه است كافي.ميدهد روي ميانجامد ، طول به دقيقهاي
برابر غلظتي در و كافئين در را عصبي سلول چند آزمايشگاه
(دقيقه تا 4 3) دقيقهاي چند و دهيم قرار قهوه فنجان چند
سلولهاي الكتريكي فعاليت اينكه تا نرساند آن به اكسيژن
صورت همزمان "تخليه" آن دنبال به برسد ، حداكثر به عصبي
حالي در اين.است صرع حمله تحريككننده كه عملي ميگيرد ،
تنهايي به هركدام اكسيژن ، فقدان و كافئين فراواني كه است
.نميگردند موجب را واكنشي چنين
ژوئن 1999 -لوپوئن :منبع
عظيميفرد مهتاب :ترجمه
الكترونيك سرنشين
رفتار حتي حالا ميكردند ، پيشبيني را هوا وضعيت كه آنها
و نيسان شركت از آندروليو.ميزنند حدس نيز را انسانها
سيستم يك ماساچوست تكنولوژي انستيتو از پنتلند آلكس
را راننده قصد درصد تا 95 گويا كه ساختهاند كامپيوتري
ماشين ، فرمان به كه سنسورهايي.ميكند پيشبيني "قبلا
را راننده شخصي عادات تمامي هستند ، متصل قرمز و گاز پدال
كمي و گرفتن شتاب مثال بطور.ميكنند ثبت و مينويسند
كه است معني اين به چپ ، طرف به ماشين فرمان چرخاندن
مرحله دقيقه از 20 بعددارد گرفتن سبقت قصد راننده
10"حدودا را راننده قصد الكترونيكي سرنشين تمريني ،
تكميل عنوان به سيستم اينميداند آن انجام از قبل ثانيه
رداتوماتيك و رادارفاصله مانند موجود سامانههاي كننده
.است آمده بوجود
ژوئيه 1999 اشپيگل ، :منبع
سالاري مژگان :ترجمه
|
آموزشي - فرهنگي كوتاه اخبار
|
بانوان امور ستاد توسط :جوانان و امام بزرگ همايش *
در و تهران استان شهرستانهاي پرورش و آموزش كل ، اداره
اولين ،(ره)خميني امام حضرت ميلاد سالگرد يكصدمين آستانه
و امام عنوان با تهران استان دانشآموزان بزرگ همايش
دختر دانشآموز حضور 400 با آينده هفته دوشنبه ،"جوانان
.ميشود برگزار متوسطه دوره
ششمين در :شريف دانشگاه دانشجويان براي جهان دوم مقام *
تيمهاي بين كه دانشجويي رياضي بينالمللي مسابقه دوره
دانشگاه كستلي شهر در جهان كشور پنجاه از بيش منتخب
شريف ، صنعتي دانشگاه دانشجويان شد ، برگزار مجارستان اتووش
و سلماسيان هادي ويژه ، طلاي مدال افتخاري ايمان توسط
كسب برنز مدال دروديان فاطمه و طلا مدال بهرامگيري محسن
دانشگاه تيم مسابقه اين در.رسيدند دوم مقام به و كردند
به اوكراين از كيف دانشگاه تيم و اول چك جمهوري از پراگ
.يافتند دست سوم مقام
به منحصر تابوت مرمت :ارجان فرد به منحصر تابوت مرمت *
دوره پادشاهان از يكي به متعلق كه "ارجان" به معروف فرد
آثار مرمت و حفاظت پژوهشكده در پيش مدتي از است ، ايلام
.است شده آغاز فرهنگي -تاريخي
از ارزشمند آثاري مجموعه همراه به دهه 60 در تابوت اين
قديم شهر شمال و بهبهان شمال كيلومتري در 10 آرامگاهي
به كه "ارجان" تابوت.آمد بدست خوزستان استان در "ارجان"
عمق و عرض طول ، متر سانتي و 59 داراي 132 ، 60 ترتيب
است ايلام دوره از آمده بدست برنزي تابوت اولين ميباشد ،
.است فرد به منحصر فرم و جنس لحاظ از كه
به :غيرانتفاعي مدارس معلمان براي آموزشي دورههاي *
مسائل به معلمان بيشتر شناخت و آگاهي افزايش منظور
تخصصي توان افزايش و مدارس جاري برنامههاي و تربيتي
دورههاي غيرانتفاعي ، مدارس معلمان و مربيان براي آنان ،
.ميشود برگزار ساعته و 50 آموزشي35
|
|