براي گذشته به رجوع : جمهوري رئيس
است ارتجاع
عين ها نقص پوشاندن
"نيكوكاري و صلح" بينالمللي تنديس اهداي
خاتمي آقاي به
سياسيروز مسائل نوريدرباره ديدگاههايعبدالله
بماند پايدار بخواهد نظامي اگر
اكثريت حاكميت بر را كار مبناي بايد
بگذارد
قضاييه قوه در جديد انتصابهاي
كابينه وزير هشت هفته اين علني جلسات در
ميدهند پاسخ مجلس نمايندگان پرسشهاي به
اهل ارعاب و تهديد :تبريزي موسوي آيتالله
ميكند متوقف را انقلاب حركت مطبوعات و قلم
دانشجويان :جمهوري رئيس دفتر رئيس
هوشياري و آرامش حفظ با را خود مطالبات
كنند پيگيري

براي گذشته به رجوع : جمهوري رئيس
است عينارتجاع ها نقص پوشاندن
وجود مدرنيته از گذر جز راهي بهتر آينده به رفتن براي *
ندارد
اسلام در ورزي خرد به و آزاد بايد را انديشه *
بگذاريم احترام
مسابقات دوره سومين در شركتكننده تيم اعضاي:سياسي گروه
جهاني المپياد تيم اعضاي و روباتهايفوتباليست جهاني
خاتمي حجتالاسلاموالمسلمينسيدمحمد با شنبه روز رياضي
.كردند ديدار جمهوري رئيس
ابراز با ديدار اين در رئيسجمهوري ايرنا ، گزارش به
المپياد و مسابقات اين در موفقيتدانشجويان از خرسندي
شايسته كه بهتر آيندهاي به را ما شما ، وجود:گفت رياضي
.ميكند اميدوارتر است ، كشور و ملت اين
و دانش فكر ، اهل ممتاز نقش به اشاره با خاتمي آقاي
درخشان برگذشته جامعه ، نظر مورد هدف رسيدنبه در فنآوري
به گذشته به رجوع كهبا را ديدگاهي و كرد تاكيد كشور
اجتماع ، عرصه در ناكارآمديها و نقصها پوشاندن منظور
.دانست ارتجاع عين ميشود ، مطرح مديريتها و سياستها
عدم و عقبافتادگيها جبران از ناتواني اظهار:گفت وي
فردا و امروز جهان عرصه در خود يافتنجايگاه در توفيق
سپري آنچه به و پناهببريم گذشته از توهم به ميشود سبب
نوع يك با واقع در نگاه اينكنيم خوش دل است شده
گذشته در كه آنچه به حصر و بيحد توجه و اسطورهگرايي
.بپوشاند را امروز نقصعقبماندگي ميخواهد بوده
و هويتيابي براي گذشته به نگاه:كرد تاكيد رئيسجمهوري
ارزش اجتماعي و تاريخي واعتمادبهنفس خودباوري تقويت
و مايهها و رگهها تا ميكنيم رجوع گذشته به مادارد
است ، شده بنا آن بر ما هويت كه را ارزشهايي و اصول
و استقلال و بزرگي اسباب ميتوانيم نگاه اين با.بيابيم
و پايگاه اين يافتن با و كنيم وتقويت بيابيم را پيشرفت
.كنيم حركت آينده سوي به موجود ، واقعيتهاي و امروز شناخت
و ايران كه اسلامي تمدن گذشته به اشاره با خاتمي آقاي
است ، داشته عمدهاي نقش آن وشكوفايي پيدايش در ايراني
بشري جغرافياي مكانياز و زمان از ظرفي در تمدن اين:گفت
دوران و بود مكاني و زماني آنچه.يافت بسط و شد تاسيس
را تمدن آن كه جوهري و مايه ولي.بود تمدن صورت آنگذشت ،
اين مهمبيافريند تازه تمدن همميتواند امروز آفريد ،
فرامكاني و فرازماني پايههاي و جنبهها به ما كه است
دوره هر در تمدن:افزود وي.كنيم توجه خود هويت و مدنيت
دارد ، را خودش خاص ظهور و بروز مكان و زمان اقتضاي به
و تجلي نميتواند صورت آن ديگر گذشت زمان آن وقتي
به و گرفت را جوهر و مايه و هويت آن بايد كند ، تحققپيدا
.داد بدان را خاص صورت زمان ، براساسنيازهاي تناسب
بگيريم ، اسلامي تمدن عين را اسلام اگر:گفت جمهوري رئيس
اسلامي تمدن زيرا دانست ، شده تمام را دوراناسلام بايد
است شده مطرح زمان آن كهدر نيازي و پرسش به بوده پاسخي
و آنبرآمدند عهده از بهخوبي متفكران و انديشمندان و
.است اسلامي تمدن از بزرگتر اسلام ولي دادند ، جواب
آن عين اسلام كه بگوييم نبايد ما:كرد تصريح خاتمي آقاي
آنها كه است برداشتي عين و دادند گذشتگان استكه پاسخي
پرسشهاي و نيازها به برداشتآنان و پاسخ بلكه كردند
.اسلامبرداشتند اقيانوس از كه بود آبي ظرف مثل زمانهشان
همين به و است اسلامي تمدن از غير اسلام:كرد تاكيد وي
خردورزي به و بگذاريم آزاد بايد را ميگوييمانديشه دليل
.بگذاريم احترام اسلام در
را خود خاص ، منش و روش و بينش يك نبايد:گفت جمهوري رئيس
.ببندد بينشها ديگر بسوي را راه و اسلامبداند عين
اصول و اسلام درباره كه بينشي آيا:افزود خاتمي آقاي
مباني عنوان به ملاصدرا انديشه استقرار از بعد اسلام
كه است بينشي همان حاكماست ، ما حوزههاي در اسلامي تفكر
زمينه آن شدن عوض با يا داشت؟ وجود متعاليه حكمت از قبل
ميشود؟ متفاوت اسلام اصول از حتي هم برداشتها فكر ،
وحي ، توحيد ، ما همه كه است درست:شد يادآور جمهوري رئيس
همه اين ولي داريم قبول را ديگر اصول بسياري و معاد
هم با اصول درمورد حتي عرفاني و كلامي فلسفي ، مكتبهاي
مسئله اين اجتماعي مسائل در بخصوص ندارند؟ تفاوت
.جديترياست
.است خداشناسي بر مبتني اسلام دين:داشت اظهار خاتمي آقاي
ندارد ، قبول را توحيد مانند اسلام اصولمسلم كه كسي
هم توحيد اين به ولينسبت ندارد قبول را اسلام دين طبعا
.است مختلف تعبيرها و تفسيرها
بدانيم اقيانوسي را اسلام ما اگر:كرد تاكيد رئيسجمهوري
ميداريم ، بر آب آن ، از كه ظرفهايي را ذهنهايخودمان و
خود زمان تناسب به آبي ونسلي ، عصر هر در بنابراين ،
گذشته ، به بازگشت معنا ، اين به:گفت وي.برخواهيمداشت
بر تكيه با بلكه نيست گذشتهبوده ، در كه آنچه بازآفريني
به بهپاسخگويي قادر مشترك ، باورهاي و اصول مباني ، همين
ضرورت خاتمي آقاي.بود خواهيم خود زمان مسائل و نيازها
واظهار شد يادآور را آن از جامعه گذر و مدرنيته شناخت
از گذر جز راهي بهتر ، آيندهاي به نيل براي:داشت
پذيرش معني به مدرنيته از گذر البته ، .ندارد وجود مدرنيته
و نقد مورد و راشناخت آن بايد بلكه نيست ، آن صددرصد
.داد قرار بررسي
معناي به مدرنيته و مدرن دنياي بدانيم بايد:افزود وي
ذهن و آدم و عالم بر كه را امر نميتوانيماين ما.چيست
و است بد وبگوييم گرفته ناديده گذاشته ، تاثير آدمي جان و
.كنيم راحت را خود خيال ارزشي ، داوري اين با
پيدا شناخت مسائل به نسبت اگر:كرد تاكيد رئيسجمهوري
علمي نقد بهجاي فحاشيها ، و شعارپردازيها دچار شود ،
.شد نخواهيم مسائل
امروز كه استعدادهايي و ظرفيتها به اشاره با خاتمي آقاي
و هضم بدون ميتوانيم:كرد تصريح وجوددارد ، كشور در
از بهرهگيري وبا غربي تفكر و تمدن در شدن تسليم
بسازيمكه بصورتي را فردايمان و امروز آن ، مثبت جنبههاي
برخوردار غربي تمدن جمله از امروزي بشر مزاياي همه از
با آنرا روبنايي و بنيادي وكمبودهاي نقشها و شويم
.كنيم جبران خود ارزشهاياسلامي و معنويت ارزشمند سرمايه
و كرد تاكيد آن جايگاه و دانشگاهها اهميت بر همچنين وي
نشان جهاني رقابتهاي عرصه در ايرانرا دانشجويان پيروزي
:گفت جمهوري رئيس.دانست اسلامي ميهن فرزندان قدرت و توان
كهامكانات كنيم توجه وقتي است بيشتر شما پيروزي ارزش
بهتر آينده اگر ما.است كمتر بسيار رقيبانتان از شما
ما جامعه در دانشجو و استاد دانشگاه ، ميخواهيمبايد
كه هست انتظار هم دانشجو دانشگاهو از.باشند حرمت داراي
ملت و سرنوشتكشور در را خود بيشتر واقعيتها ، شناخت با
.بدانند سهيم
دكتر خاتمي ، آقاي سخنان از پيش گزارش ، اين براساس
دانشجويان معرفي ضمن شريف دانشگاهصنعتي رئيس سهرابپور
راهيابي چگونگي مورد در گزارشي دانشگاه ، اين افتخارآفرين
.كرد ارائه جهاني گوناگون مسابقههاي در ايراني دانشجويان
"نيكوكاري و صلح" بينالمللي تنديس اهداي
خاتمي آقاي به
بينالمللي تنديس بهزيستي ، دوستداران جمعيت:سياسي گروه
محمد سيد والمسلمين حجتالاسلام به را "نيكوكاري و صلح"
.كرد اهدا ايران اسلامي جمهوري رئيس خاتمي
بهزيستي ، دوستداران جمعيت عمومي روابط شنبه روز گزارش به
شايسته خدمات و انساني ويژه شخصيت خاطر به تنديس اين
ارزنده خدمات نيز و دوستي و صلح استقرار در خاتمي آقاي
شده وياهدا به محرومان و معلولان به نيكوكاري و مهرورزي
.است
جهاني ، بهداشت سازمان ،"ماندلا نلسون" همچنين جمعيت اين
صندوق ،(يونيسف)متحد ملل سازمان ازكودكان حمايت صندوق
كنترل برنامه و خيريهاتريش سازمان ملل ، سازمان جمعيت
تنديس خارجي برندگان عنوان به را ملل سازمان مخدر مواد
.كرد معرفي نيكوكاري و صلح بينالمللي
نيكوكار شخصيتهاي از ديگر نفر اطلاعيه 19 اين براساس
نيز وردينژاد فريدون و تختي نامغلامرضا كه ايراني
جمعيت تنديسامسال ميشود ، برنده ديده آنان درميان
به امسال از تنديس اين.شدهاند بهزيستي دوستداران
به دوستدارانبهزيستي جمعيت وتاسيس صلح روزجهاني مناسبت
ارزنده خدمات منشا كه خارجي و ايراني شخصيتهاي و موسسات
بهزيستي سازمان پوشش تحت محرومان و معلولان براي انساني
.ميشود بودهاند ، اهدا
سياسيروز مسائل درباره نوري ديدگاههايعبدالله
بماند پايدار بخواهد نظامي اگر
اكثريت حاكميت
بر را كار مبناي بايد
بگذارد
نوري عبدالله والمسلمين حجتالاسلام:سياسي گروه
اختتاميه مراسم در سخناني طي خرداد روزنامه مديرمسئول
تشريح به اميركبير دانشگاه دانشجويان فرهنگي سياسي اردوي
بحث جمله از روز سياسي مسائل زمينه در خود ديدگاههاي
حقوق احقاق اسلام ، ديدگاه از خشونت كردن تئوريزه
نشست سياسي ، مسائل طرح و پرسشگري زمينه در دانشجويان
وارده فشارهاي و نشست اين پاياني بيانيه و خبرگان اخير
ارائه نظريات از بخشهايي ادامه در.پرداخت مطبوعات بر
:ميشود اشاره دانشجويي اردوي در وي شده
جهان مختلف كشورهاي در عظيم حركتهاي در دانشجويان نقش *
.است جدي بسيار
و نيست مستثني قاعده اين از هم ايران اسلامي جمهوري
دانشجو كه اين امكان اين بر بنا.باشد مستثني نميتواند
"تقريبا بگذرد ، سادگي به بتواند كشور جاري مسائل كنار از
داشته حضور كشورش مسايل در كه دارد علاقه و ندارد وجود
و بيابد خوبي به را مسايل باشد ، داشته اطلاع باشد ،
دارد ، سئوال دارد ، انتقاد شود ، مطرح او با واقعيتها
آيا كه كنيم فكر اينگونه كه اين جاي به ما و دارد ابهام
يا امنيتي يا انتظامي يا نظامي برخورد با ميشود
گفتن سخن از را دانشجو قبيل ، اين از ديگري شيوههاي
ابهامات باشد بهتر شايد كنيم ، پنهان را مشكل و بازبداريم
و انتقادها دهيم ، پاسخ را سئوالها.كنيم برطرف را
و كنيم برطرف دارد وجود اگر را نواقص و معضلات "احيانا
.بدهيم توضيح ندارد ، اگر
مفاسد و اخلاقي انحرافات اخلاقي ، مسايل بحث وقت هر *
يعني خوب كه ما ذهن در ميرود فوري ميشود ، مطرح اخلاقي
ولي... جنسي مفاسد با رابطه در حجاب ، با رابطه در "مثلا
همان نه كه ميبينيم كنيم ، فكر بهتر و وسيعتر اگر
يعني باشيم پايبندش ما تا خواسته اسلام كه اخلاقياتي
و نظم باشيم ، وفادار خودمان تعهدات به نگوييم ، دروغ
قبيل ، اين از معيار دهها و باشيم ، داشته اجتماعي انضباط
شايد و دارد وجود رقابت مسايل اين سر بر دنيا در "واقعا
.هستند جلوتر ما از هم جاها از خيلي در
رقابت با ارتباط در جهان سطح در جدي رقابت يك امروز
گسترده رقابت اين در و دارد وجود افكار و انديشهها
بتواند انديشه و فكر و دانش و منطق با كه است كسي پيروز
تثبيت دنيا در را خودش جايگاه بتواند و كند جذب را دلها
.كند
كه ميكنيم فكر ما كه شرايطي اين در كه نيست بهتر آيا
دين دين ، از ما بدهند ، جلوه مخدوش را ما چهره ميخواهند
شتم و ضرب و برخورد دين نه كنيم ، بيان را شادابي و طراوت
.اينها امثال و
ما از ميخواهد دنيا كه هستيم معتقد ما كه شرايطي در *
مقرراتي و قوانين نياييم هم ما دهد نشان ضدمردمي چهره يك
عجيبي چيزبكند تغذيه را آنها هاي رسانه كه كنيم وضع
از يكي صحبت ميدادم ، گوش داشتم امروز كه افتاده اتفاق
گفته كه اين كه ميكنند مطرح خوب كه ديدم را ، بزرگان
ممكن ديگري كس قرائت است ، اين اسلام از شما قرائت ميشود
يك.دارد وجود ديگري قرائت بيخود باشد ، ديگري چيز است
بگويد هم اين از غير هركس نيست بيشتر اسلام از قرائت
هست ، اسلام از قرائت يك همان حالا خوب ، .است گفته بيجا
"اصلا.است بحث همين "اصلا ما ، قرائت يا شماست قرائت آن
ميگويد كسي مگر است ، چيز دو اسلام ميگويد كسي مگر
برداشت جوري يك من كرديد برداشت جوري يك شما اگر اسلام
اين هيچكس نه.است اسلام اين هم اسلام ، آن هم كردم ،
منتهي.است چيز يك اسلام هستند معتقد همه ندارد ، را ادعا
اسلام ، نيست اين ميگوييم ما اسلام ، است اين ميگوييد شما
كه كردم احساس.كردم تعجب من قرائت ، دو ميگويم كه اين
را ادعايي چنين يك هم ما ديني عالمان بزرگترين شايد
ميدهد تشخيص او هرچه كه باشد اين آنها احساس كه نكنند
است ، اشتباه شما تشخيص گفت آمد كسي اگر و است ، اسلام آن
از ميبرم رنج خيلي من.است درست من تشخيص نهخير بگويد
براي "واقعا ما حوزوي شخصيتهاي از بعضي ميبينيم كه اين
است ممكن كه ميكنند ناراحتي احساس و ميلرزند اسلام
من خود براي حداقل ناباوري عين در و بشود خدشهدار اسلام
.ميكنند معرفي را چهرهاي يكچنين اسلام از
اين حال تساهل ، و تسامح با ارتباط در ميشود بحثي يك *
مدارا و رفق دين هست ، تساهل و تسامح دين "اصلا اسلام كه
كه ميكنم فكر من كه هست بحث يك خودش "اصلا.نيست يا هست
"اصلا بحث اين در ميرسد من نظر به مختصري اشتباه يك
همين هم مشكلات از برخي باعث شايد كه افتاده اتفاق
زياد اصولگرايي بر تاكيد اسلام در "واقعا.باشد اشتباه
افتاده اتفاق اشتباهي يك اينجا ميكنم فكر من اما شده ،
در.است شده بحثي يك و مغالطه يك باعث اشتباه آن كه
مسلمان ، تو مبادا كه فرد به شده توصيه بسيار اسلام
يك در رفتي اگر مسلمان ، زاهد عابد ، روزهگير ، نمازخوان ،
و بنشيني آنها با بروي چيز ، همه اهل شرابخوار جمعي
"شو جماعت همرنگ رسوا نشوي خواهي" بگويي بشوي ، آنها همرنگ
يك ميخواهم اگر من يعني است ، درست نباش ، اينجور نه ،
اصول بايد باشم داشته را اسلامي چارچوب باشم ، مسلمان
ديگري با ميخواهم اگر من اما بكنم ، عمل را اسلامي
دو اين كه ميرسد نظر به ميگويد ، چه اسلام كنم برخورد
.بشود جدا هم از بايد "حتما بحث
با:ميفرمايد اشتر مالك به نامهاي در اميرالموءمنين
يك مثل مبادا.كن رفتار مدارا و لطف و رحمت با مردم
شده داده من به فرصتي يك بگويي آنها ، جان به بيفتي درنده
و بخوري را اينها گوشت.كنم استفاده بخواهم فرصت اين از
هستند دسته دو اينها داده شرح حضرت... و بمكي را خونشان
اين و نميگوييم ما را اينغيرمتدين يا هستند متدين يا
."...":فرموده (ع)اميرالموءمنين را
آنچه ندارد ، قبول را تو نظرات تو ، مثل است انساني يك يا
اميرالموءمنين را اين خوب.نميكند عمل ميگويي ، تو كه
...ميگويد
اقتدار موضع از كه اين براي ميخواهيم را حكومت ما اگر
.نيست علي مسير اين كنيم ، برخورد مردم با خشونت با حكومت
اين براي ميخواهم را جنگ من كرديد فكر شما ميگويد ، علي
افرادي يا فردي شايد كه است اين تاخير علت بكشم ، آدم كه
و بكند اثر آنها در حق حرف شوند ، پشيمان مقابل گروه از
بتواند كه است شيرين اين علي براي و برگردند حق مسير به
.بكشد آدم كه نيست اين دنبال علي كند ، جذب را نفر يك
بكند ، جذب بتواند را نفر يك كه ميبرد ، لذت اين از علي
نميشود؟ خوانده اين چرا
سال بايد و شده نامگذاري امام نام به كه سالي امام ، سال
اين كه ميشود سالي.باشد يكپارچگي و الفت رافت ، رحمت ،
انجام و بگيرد شكل بايد برخوردهايي چنين يا و مباحث نوع
.شود
بماند و بگيرد شكل حكومتها در بخواهد پايداري نظام اگر
ديگري راه اكثريت ، حاكميت بر بگذارد را كارش مبناي بايد
.ندارد هم
در اجتماعي مفاسد گسترش از كه آنها ;ميدهم پيشنهاد من *
كنترل براي روشها از يكي هستند ، نگران جوانان ميان
.است جوانان ميان در سياسي مباحث گسترش اجتماعي ، مفاسد
تا دو يكي ، تهران محلههاي از محلهاي هر در اگر شما
بيكار كه پسري و دختر هر و باشيد داشته مطبوعات دفتر
بحث و بخواند را روزنامهها همه بيايد ندارد كاري و است
مفيد بسيار اجتماعي مفاسد كنترل در اين خود كنند ، نقد و
گسترش ما جوان نسل در سياسي مباحث هرچه "اتفاقا.است
خطر عنوان به را آن آقايان از بعضي كه را آنچه كند ، پيدا
كمرنگتر زيادي حد تا خطر ميكنند وانمود اصلي تهديد و
.ميشود
نشستند گذاشتند ، جلسه رهبري خبرگان در ما بزرگواران *
نظارت ميگوييم كه ما بود ، اين انتظار "واقعا و هم دور
استصوابي نظارت اگر.ميگوييم همين براي نباشد ، استصوابي
اسلامي شوراي مجلس ميروند وقتي مردم نمايندگان نباشد
بايد هستند ، ملت وكيل.هستند ملت مديون كه ميكنند احساس
خودشان وظايف انجام جهت در بايد باشند ، هم ملت به پاسخگو
مورد در ميتواند نهاد يك نكردند كار اگر و كنند كار
اين احساسش اگر اما.است ملت هم آن بگيرد تصميم آنها
كند ، قبول كند ، رد نگهبان شوراي است ممكن خوب كه باشد
شوراي به باشد داشته بخواهد هم نگاهي نيم يك نكند ، قبول
نكند ، رد را ما نگهبان شوراي كه كنيم چه كه اين به نگهبان
.كند عمل خودش ملي وظيفه به نميتواند ديگر نماينده اين
حالا گذاشتند ، جلسه خبرگان كه اين به ميكردم اشاره
خودم من پيش ، سال يك شد ، بحث همه اين كه خودشان وظايف
آقا كه كردم صحبت سخنراني و مصاحبه قالب در بارها
عمل قانوني وظايف چارچوب در ميخواهد اگر خبرگان بالاخره
بايد دارد گوناگوني وظايف رهبري كه اين لحاظ به كند
فكر چون باشد ، رهبري وظايف با متناسب مجموعهاي خبرگان
كند ، تلقي تشريفاتي نهاد يك بعنوان را خبرگان كسي نميكنم
از كه است ماه هفت الان.است قانوني و جدي نهاد يك
شده؟ داده مردم به گزارشي چه گذشته ، جديد خبرگان تشكيل
شده؟ انجام كارهايي چه كه اين از دارند اطلاعاتي چه مردم
شده؟ نقادي چه شده؟ رهبري به مربوط نهادهاي بر نظارتي چه
به است شده داده گزارش يك شده؟ گزارش قوتي و ضعف نقاط چه
دارند مطبوعات كه برسيد داد به همه كه اين هم آن مردم ،
به دارد ارتباطي چه موضوع اين.ميكنند نابود را چيز همه
خبرگان؟ وظايف
قضاييه قوه در جديد انتصابهاي
و مالي و وبرنامه طرح جديد معاونان:سياسي گروه
.منصوبشدند قضاييه قوه پشتيباني
روز قضاييه قوه عمومي روابط كل مدير سوادكوهي نصيري فتوت
:داشت اظهار اسلامي جمهوري خبرگزاري گفتوگوبا در گذشته
شد صادر شاهرودي آيتاللههاشمي سوي از كه حكمي براساس
برنامههايقوه و طرح معاون سمت به عليزاده احمد آقاي
.شد منصوب قضائيه
پيگيريهاي و نظارت دفتر كل اداره مسئوليت اين از پيش وي
همچنين:افزود سوادكوهي نصيري.داشت برعهده قضائيهرا قوه
سابق واحديمعاون غلامحسين قضائيه ، قوه رئيس حكم براساس
پشتيباني و مالي معاونت به دادگستري وزارت مالي و اداري
حسين شاهرودي آيتالله حكم براساسشد منصوب قوهقضائيه
رئيس سمت به نيز قوهقضائيه رئيس سابق قضائي معاون كريمي
.شد منصوب كشور عالي ديوان شعبه 36
علياكبر جداگانهاي احكام طي:افزود سوادكوهي نصيري
كل رياست به خراسان استان دادگستري قائممقامسابق يساقي
سابق معاون سيدحسينشريعتي و خراسان استان دادگستري
قائممقام بهعنوان خراسان استان دادگستري قضائي
عمومي روابط مديركل.شد منصوب استان اين رئيسكلدادگستري
سوي كهاز ديگري احكام براساس:گفت همچنين قضائيه قوه
معاون) مروي هادي حجتالاسلام شد صادر قضائيه قوه رئيس
وزير ارتباطات معاون) ميانجي ، احمدي(قضائيه رئيسقوه اول
،(قضائيه قوه رياست حوزه مدير)شيرك محمود ،(دادگستري
عزتالله و (قضات ارزشيابي دفتر مديركل) شفيعي سيداسحاق
بهعنوان (دادگستري وزارت كارگزيني مديركل) ملا يوسفيان
تعيين قضات انتصاب و انتقالات و نقل كميسيون جديد اعضاي
.شدند
كابينه وزير هشت هفته اين علني جلسات در
ميدهند پاسخ مجلس پرسشهاينمايندگان به
خود امروز علني نشست در اسلامي شوراي مجلس:سياسي گروه
اين.ميدهد ادامه را انتخابات قانون اصلاح طرح به رسيدگي
امور و شوراها كميسيون دوم شور گزارش قالب در كه طرح
تاكنون كه است ماده بر 95 مشتمل ميشود بررسي كشور داخلي
مورد و رسيدگي مجلس نمايندگان توسط آن ماده پنجاه از بيش
.است گرفته قرار تصويب
امور كميسيون گزارش همچنين مجلس جاري هفته جلسات در
ماده به تبصره يك الحاق لايحه درمورد دارايي و اقتصادي
محاكم صلاحيت طرح نيز و مستقيم مالياتهاي قانون 203
دولتهاي عليه مدني دعاوي برخي به رسيدگي براي دادگستري
جلسات دستور براساس.گرفت خواهد قرار بررسي مورد خارجي
از نمايندگان پرسش هفده طرح همچنين مجلس ، هفته اين
نيرو ، دارايي ، و اقتصاد درمان ، و بهداشت كشور ، وزيران
برنامههاي جمله از نيز نفت و جهاد ترابري ، و راه صنايع ،
.بود خواهد مجلس علني نشستهاي در نمايندگان
اهل ارعاب و تهديد :تبريزي موسوي آيتالله
ميكند متوقف را انقلاب حركت
مطبوعات و قلم
است شيعه فقهي قواعد از تسامح و تساهل بحث
مردم نماينده تبريزي موسوي سيدمحسن آيتالله:سياسي گروه
با خواست قضايي دستگاه از خبرگان مجلس در غربي آذربايجان
برخورد تهران دانشگاه كوي و تهران ناآراميهاي مسببين
.كند يكسان
و رعب ايجاد:كرد خاطرنشان همچنين ايرنا با گفتگو در وي
ضد خشونتآميز ، حركت يك مردم به مسلحانه حمله و وحشت
محارب مصداق حركات اين عاملين كه است انقلاب ضد و مردمي
.هستند مفسدفيالارض و
بايد افراد اين محاكمه اينكه بر تاكيد با خبرگان نماينده
با ارتباط در بايد قضايي دستگاه:داشت اظهار باشد علني
.كند رفتار عادلانه جريانها اين
دستگاه كه ميرسد امنيت و آرامش به جامعه زماني:گفت وي
اصول و قانون گروهها و افراد گرايش به توجه بدون قضايي
.كند اجرا را شده پذيرفته
كساني با قضايي دستگاه اگر:افزود تبريزي موسوي آيتالله
و رهبري معظم مقام تاييد مورد و قانوني دولت وزراي كه
اهانتها بدترين و شتم و ضرب مورد خيابان وسط در را مردم
خلاف حوادث "مسلما ميكرد مناسب برخورد دادند ، قرار
.نميافتاد اتفاق بعدي قانون
است بدعت يك اسلام به خشونت دادن نسبت:كرد اضافه وي
اسلام بلكه ندارد وجود خشونت اسلام از بخشي هيچ در زيرا
.است مهرباني و رافت محبت ، دين
دارند دوست عدهاي متاسفانه:كرد اضافه خبرگان نماينده
.دهند نسبت اسلام به را آن و كنند صحبت خشونت از مرتب
مجازات كه است دين احكام از برداشت نوع بدترين اين
.شود تبليغ خشونت بهنام مجرمين
اسلام در خشونت مصداق:كرد اضافه تبريزي موسوي الله آيت
شتم ، و ضرب دشنام ، و سب وحشت ، و رعب مانندايجاد كارهايي
اعمال اين با اسلام كه مسلحانهميباشد سرقت و راهبندي
خشونت طرفدار اسلام تنها نه:گفت وي.است كرده مبارزه
سنگيني مجازاتهاي نوعحركات اين عاملين براي بلكه نيست
.است كرده تعيين را
برخي بين در "اخيرا كه تسامح و تساهل بحث:داشت اظهار وي
اسلام در مشهور خيلي مسائل از دارد جريان ومطبوعات افراد
.است فقهيشيعه قواعد از يكي و
نشر و عواملتوسعه از يكي:كرد تاكيد خبرگان نماينده
ميباشد تسامح و تساهل بحث همين بينملتها در اسلام
امروز حتي.وسختگيرينيست خشونت دين اسلام اينكه يعني
.دهند فتوامي تسامح و تساهل اساس بر كه هستند كساني
روزنامهها با قضائيه قوه برخورد:داشت اظهار همچنين وي
نبوده اسلامي فضاي قداست با متناسب انديشه و قلم واصحاب
گذشته برخوردهاي در دستگاهقضائي جديد تركيب اميدواريم و
.كند نظر تجديد
قضائي دستگاه كه نيست درست اين:افزود خبرگان نماينده
.شود رسيدگي اتهاماتش به بعد تا كند راتعطيل روزنامه اول
وقانوني اسلامي موازين از يك هيچ با برخوردها نوع اين
حكم جرم اثبات از قبل نميتواند قاضي و نيست سازگار
.بدهد محكوميت
خوانندگان و مردم به اهانت برخوردها اين:افزود وي
.است جامعه رشد و انديشه و فكر آزادي نفي و روزنامه
و قلم اهل نويسندگان ، ارعاب و تهديد:گفت خبرگان نماينده
حركت سير توقف و نااميدي و ياس جز كردنروزنامه تعطيل
.برنخواهدداشت در نتيجهاي انقلاب
اسلام ضد و ارتداد به نويسندگان كردن متهم:كرد تاكيد وي
واقعيت باشد نداشته جرات كسي تا ميشود انقلابموجب ضد و
.كند بازگو را حقايق و
دانشجويان :جمهوري رئيس دفتر رئيس
هوشياري و آرامش
حفظ با را خود مطالبات
كنند پيگيري
مراسم در گذشته روز رئيسجمهوري دفتر رئيس:سياسي گروه
و خواستهها بايد دانشجويان:گفت دانشگاه كوي بازگشايي
پي آرام محيطي در و هوشياري حفظ با را خود مطالبات
.بگيرند
تهران شهردار همراه به كه ابطحي محمدعلي ايرنا ، گزارش به
يادشده مراسم در فرهنگي و سياسي شخصيتهاي از گروهي و
همچنين خبرنگاران به نكته اين اعلام با بود كرده شركت
رهبري تاكيد مورد دانشجويان حقوق احقاق:كرد تاكيد
.است نظام و انقلاب
براي رواني امنيت فضاي تامين خصوص در همچنين وي
فردي كه نيست چيزي رواني و روحي بازسازي:گفت دانشجويان
.كند تقديمش و آورد هديه به دانشجو براي
متاسفانه كه ميشود ساماندهي بستري در رواني بازسازي
قضيه ، با كه چرا ميرود پيش كند بستر ، آن ايجاد روند
.ميشود برخورد گزينشي
|