دارد؟ نقشي چه كودك تربيت در معلم
معاش كسب براي فيليپيني كودكان تلاش
ائتلاف يكديگر با بشر حقوق گروههاي
كردند
دارد؟ نقشي چه كودك تربيت در معلم
زندگي در جديدي امتحان با مدرسه اول روز در كودك
تربيتياش اشتباهات امتحان اين در و روبهرو اجتماعياش
اگر.كند همكاري بزرگتري جامعه در بايد او.ميشود مشخص
ترك را پناهگاهش نميخواهد باشد نازپرورده و لوس خانه در
مدرسه اول روز دربپيوندد ديگر كودكان به و كند
او.ميشود نمايان لوس كودك اجتماعي تربيت محدوديتهاي
و مدرسه به و بازگردد مدرسه به نميخواهد و ميكند گريه
ادامه او علاقه عدم اگر.ندارد علاقه معلمش و آن تكاليف
كودك والدين گاهي.ميشود گريزان مدرسه از كند پيدا
فقط و ندارد مشكلي هيچ خانه در او ميگويند ناسازگار
كودك زيرا.ميباشد طبيعي امر اين.است مدرسه در مشكلاش
و نميدهد پس امتحاني هيچ و دارد خوبي موقعيت خانه در
مدرسه در كه حالي در.نميشود مشخص تربيتياش اشتباهات
شكست ميكند احساس پس باشد ، نازپرورده و لوس نميتواند
.است خورده
حرفهاي به وفقط نميكرد كاري هيچ مدرسه اول روز در كودكي
مدرسه تكاليف انجام به علاقهاي او.ميخنديد معلمش
تعجب همه گفتم او به.است كودن ميكرد فكر و نداشت
ميخندي؟ مدرسه در هميشه چرا كه ميكنند
مدرسه به را بچهها والدين.است مسخره مدرسه داد جواب او
فكر و ميشد مسخره خانه در اوشوند كودن تا ميفرستند
را اوميشود مسخره هم جديدي موقعيت هر در ميكرد
حفظ را غرورش ميخواهد كه است آن مشكلاش كه كردم متقاعد
مدرسه به نتيجه در.نكند خرد را شخصيتاش كسي و كند
مشكلات كه است آن معلم وظيفه.كرد پيشرفت و شد علاقهمند
برخي.كند اصلاح را والدين تربيتي اشتباهات و كودكان
مشكلات با رويارويي آمادگي ديگر برخي هستند ، لوس كودكان
در معلم.ميكنند عجله يا هستند گوشهگير يا ندارند ، را
با تا كند كمك كودك به ميتواند كه است موقعيتي بهترين
.شود روبهرو جديد موقعيت
"دقيقا بايد او كند؟ كمك كودك به ميتواند چگونه معلم
و خشونت بدون را كودك.دهد انجام است مادر وظيفه كه آنچه
مسخره و انتقاد.كند علاقهمند و وابسته خود به تنبيه
ارتباط برقراري كه است كودكي سرخوردگي عامل بدترين كردن
كنم اقرار بايد.است مشكل برايش همكلاسيها و معلمان با
مسخرهام مدرسه در هميشه كه بودم كودكي اگر هم من
نداشتم همكلاسيها و مدرسه و معلم به علاقهاي ميكردند ،
.بودم مدرسه از اجتناب و گريز براي راهي دنبال به و
و ناسازگار شاگردان هستند ، ناراضي مدرسه از كه كودكاني
انجام را تكاليفشان نميتوانند و ميرسند بهنظر كودني
ابتكاري روشهاي حتي.نيستند كودن آنان حقيقت در.دهند
.دارند والدين نامههاي و امضاء جعل يا نرفتن مدرسه براي
به نرود ، مدرسه به و شود متنفر مدرسه از بهشدت كودك اگر
جلب را كودك توجه معلم اگر.شود مي داده سوق بزهكاري سمت
كند تشويق را او و درك را او واقعي علاقه ميتواند كند ،
.كند پيدا علاقه ديگران به و پيشرفت درس در تا
.دارند علاقه شنيدن به گروهي ديدن ، به كودكان برخي
جغرافي نظير ببينند كه موضوعاتي به اول گروه كودكان
آموزش زيرا.ندارند توجه معلم صحبتهاي به و دارند علاقه
طريق از نتواند كودك اگر.نگرفتهاند ياد را شنيداري
كه حالي در.ميشود سرخورده بياموزد را درس ديداري
.ندارد يادگيري توان و استعداد كودك ميكنند تصور معلمان
آموزش درست روش كه كرد سرزنش را معلمان بايد حقيقت در
موضوعات به را كودكان علاقه بايد نميدانند ، را كودك
كليه از تا داد آموزش را موضوعاتي و برانگيخت مختلف
.شود استفاده كودكان حسهاي
مرتبط واقعي زندگي با دروس كه است آن آموزش روش بهترين
از.داد آموزش خانه ساختن با را رياضي مثال براي.باشد
چند است؟ لازم مصالح چقدر خانه ساخت براي بپرسيد كودك
آن در نفر چند و دارد اتاق چند خانه كنند؟ كار بايد نفر
صحبت و شود دوست شاگردان با بايد معلم ميكنند؟ زندگي
.كند پيدا را آنان علاقه و كند
همكاري بهجاي كه باشد شده تربيت طوري خانه در كودك اگر
اگر.بود خواهد همينطور نيز مدرسه در باشد رقابت فكر به
خواهد ادامه بيشتر را رفتارش بزند كتك را ديگر كودكان
فكر به فقط و ميشود خودخواه بخورد كتك اگر حتي.داد
.نيست همكاري او هدفاست خود منافع
همكلاسيها با همكاري طريق از ناسازگار كودكان از بسياري
.ميكند تغيير "كاملا فكرشان
ميكرد احساس كه بود شده ترتيب طوري خانوادهاش در كودكي
.داشت را احساس اين هم مدرسه درهستند دشمن او با همه
تنبيه را او والدينشبود بد مدرسه در تكاليفش و درس
.ميشود بد كودك درس شرايطي چنين در است مسلم.ميكردند
را او خانواده در او تنبيه و مدرسه در كودك از انتقاد
و بماند عقب درس از كودك ندارد تعجبي پسميكند نااميد
.شود ناسازگار
پسر همكلاسيهاي به و كرد درك را او شرايط معلم بالاخره
هر.هستند دشمن او با همه ميكند تصور او كه داد توضيح
او با همه شود متقاعد تا كرد كمك او به نحوي به كودكي
پسر تحصيلي پيشرفت و رفتار تغيير نتيجه در.هستند دوست
.بود تصور از بيش
كه كرد تربيت طوري را كودكان بتوان كه دارند شك برخي
كرده ثابت تجربه.كنند كمك يكديگر به و درك را همديگر
ميكنند ، درك را همديگر بزرگسالان از بهتر كودكان كه است
اتاقم به را سالهاش سه پسر و ساله دو دختر مادري يكبار
او ترسيد ، خيلي مادرش و رفت بالا كارم ميز از دختر.آورد
در.بخورد تكان جايش از نميتوانست كه بود نگران آنقدر
مادر به دختر."پايين بيا پايين ، بيا":زد فرياد نهايت
همانجا" گفت سالهاش سه برادر كه حالي در نكرده توجهي
بهتر را خواهرش او.آمد پايين ميز از بلافاصله دختر "باش
.كند كار چه ميدانست و ميكرد درك مادرش از
.ميشود همكاري و اتحاد افزايش باعث بركلاس كودكان نظارت
باشيم مطمئن و باشد دقيق و معلم راهنمايي تحت بايد نظارت
كودكان صورت اين غير در.ميشوند تربيت درست كودكان
نگاه بازي چشم به آن به و نميگيرند جدي را نظارت
آن از و ميشود معلم از شديدتر نظارتشان يا ميكنند ،
تا ميكنند مسخره را همديگر يا سوءاستفاده خود نفع براي
.برسند برتريطلبي به
و باشد كودكان رفتار ناظر معلم كه است ضروري ابتدا در
.كند راهنمايي را آنان
ميكند كار و زندگي كودكان با كه معلمي خوبي به كس هيچ
باشد كاردان و تجربه با او اگر.نميداند را آنان افكار
كه معلمي.كند برقرار ارتباط كودكان تكتك با ميتواند
والدين كه اشتباهاتي و ميكشد زحمت كودكان براي مادر چون
ساختن در ميكند ، اصلاح شدهاند مرتكب كودك تربيت در
.دارد مهمي نقش كودك براي موفق و پربار آينده
آدلر آلفرد :نويسنده
موءدب الهام :مترجم
معاش كسب براي فيليپيني كودكان تلاش
:ميگويد جهاني بانك :همشهري خارجي رسانههاي واحد
مالي بحران گرفتار كه ديگر آسيايي كشور هر از فيليپين
.است برداشته فقر با مبارزه براي بلندتري گامهاي شده
ايجاد زمينه در كشور اين خصوصي بخش با فيليپين دولت
فيليپينيها از بسياري هنوز اما.ميكند همكاري مشاغل
فراواني تلاش نوجواني سنين در خود معاش تامين براي
دلار چند آوردن دست به براي آنان از برخي حتي.ميكنند
گزارش به.مياندازند خطر به هم را خود جان روز در
يك نزديك فيليپيني نوجوانان اين ان ، .ان.سي تلويزيون
خالي كاميونهاي كه هنگامي و هستند مستقر سيمان كارخانه
كودكان اين كنند ، بارگيري دوباره كه برميگردند سيمان
با را خود كيسههاي و شده كاميون "بار جاي" وارد
"آنتوني".ميكنند پر قبلي بارگيري از باقيمانده سيمانهاي
زندگي سيمان كارخانه اين كنار در و دارد سال فقط 11
زيرا است كشيدن انتظار براي مناسبي نقطه اينجا.ميكند
.مينمايند توقف سيمان خالي كاميونهاي
را كودكان اين ما بله ، ":ميگويد هم ديگر مقام يك
خطرناك چقدر ميدانيم و ميكنند كار چطور كه ديدهايم
دارند ، نياز سدجوع براي پول اين به چون اما.است
كاميون راننده يك ".بگيريم را آنها جلوي نميتوانيم
هم هرچقدر ما.هستند شق كله خيلي بچهها اين":ميگويد
".ميآيند ما كاميونهاي دنبال به آنها باشيم داشته سرعت
هم سرب آلودگي معرض در كودكان اين تصادف ، خطر از غير به
و تشنج اغماء ، ذهني ، عقبافتادگي به منجر خطر اين.هستند
.ميشود مرگ سرانجام
ائتلاف يكديگر با بشر حقوق گروههاي
كردند
سرباز عنوان به كودكان استفاده از جلوگيري هدف با
هدف با بينالمللي بشر حقوق عمده گروههاي :اجتماعي گروه
سرباز عنوان به كودكان از روبهرشد استفاده از جلوگيري
.دادند تشكيل را ائتلافي يكديگر با
شش ژنو ، از رويتر از نقل به خبر مركزي واحد گزارش به
تخمين "بشر حقوق ناظران" و "بينالملل عفو" جمله از گروه
زير 18 مسلح دختر و پسر نفر هزار سيصد از بيش كه زدهاند
.ميگيرند قرار استفاده مورد جهان سراسر درگيريهاي در سال
از نيز كودكان از مشابهي تعداد ائتلاف اين گفته به
هستند مخالف نظام گروههاي يا قانوني مسلح نيروهاي اعضاي
.دارد وجود نبرد براي آنها اعزام امكان زمان هر در كه
را سال زير 18 جوانان كه كشور پنجاه نام ائتلاف اين
.است كرده منتشر ميگيرند ، كار به نظامي وظايف براي
نقاط درگيريهاي در كودكان ":ميگويد گزارش اين
جمهوري كلمبيا ، الجزاير ، افغانستان ، نظير پرمخاطرهاي
و تركيه پرو ، برمه ، مكزيك ، عراق ، اتيوپي ، كنگو ، دمكراتيك
".ميشوند گرفته كار به اوگاندا
شامل ميدهند ، انجام را كار اين كه نيز غربي كشورهاي
.هستند آمريكا و آلمان فرانسه ، انگليس ،
شوراي كه شد تشكيل آن از پس روز يك تنها ائتلاف اين
خصوص به جنگ در را كودكان قراردادن هدف ملل سازمان امنيت
طور به را آنها اجيركردن و جنسي استفاده سوء و بازداشت
.كرد محكوم قوي
عفو شامل ائتلاف در كننده شركت غيردولتي سازمان شش اين
در مستقر بشر حقوق ناظران لندن ، در مستقر بينالملل
در مستقر انسانها سرزمين بينالمللي فدراسيون نيويورك ،
زلزلهزدهها به كمككنندگان "يسوعين"آوارگان سرويس ژنو ،
.است كودكان نجات بينالمللي ئتلاف ا و
تعداد كرد ، اعلام ژنو در شده منتشر گزارش در ائتلاف اين
به داوطلبانه يا استخدام جاري درگيريهاي براي كه كودكاني
رغم به اين و است روبهرشد "دائما ميشوند ، گرفته كار
در كودكان براي جاري بينالمللي قوانين در كه است حمايتي
.است شده گرفته نظر
از استفاده":گفت ائتلاف هماهنگكننده "ماسلن استوارت"
".ندارد جايگاهي متمدن جوامع در سرباز عنوان به كودكان
برنامه خواست ، ملل سازمان عضو كشورهاي از ائتلاف اين
حقوق كنوانسيون تقويت و ترميم براي سال 2000 تا جديدي
.كند تصويب ملل سازمان كودكان
و سومالي جز به كشورها تمامي تصويب مورد كه معاهده 1989
تنظيم استثمار از جوانان حفاظت هدف با گرفت ، قرار آمريكا
.است شده
نظامي استخدام براي را سال حداقل 15 سن معاهده اين
.است كرده تعيين نظامي درگيريهاي در آنان شركت و كودكان
سال به 18 سن حداقل اين افزايش خواهان شده تشكيل ائتلاف
.است
اين براي روزافزوني توافقهاي":ميگويد نيز "برت راشل"
."است آمدن دست به حال در تغيير
سن كه پذيرفتهاند اكنون مردم از بسياري:ميافزايد وي
موافق مساله اين با آمريكااست كم حداقل براي سال 15
.كند كارشكني ميكند ، تلاش و نيست
در حركتهايي چنين برابر آمريكادر مقاومت به همچنين وي
.كرد اشاره جاري درگيريهاي درباره ملل سازمان كاري گروه
هوايي ، نيروي در را استخدام سن نيز آمريكايي ديپلمات يك
كه هستند كساني:گفت و كرد اعلام سال زميني 17 و دريايي ،
كه است حالي در اين.ميكنند متهم كارشكني به را آمريكا
بهتر را سال كه 17 نيستيم كشوري تنها اطمينان طور به ما
.ميدانيم ارتش در استخدام حق براي سال از 18
|