روزنامه از مذهبي - ملي نيروهاي از تن 5
كردند شكايت رسالت
نوجوانان در انتقادي تفكر رشد چگونگي
رهبري معظم مقام نگراني اظهار پي در
وزير مهم نشست شود مي برگزار امروز
مطبوعات مديران با اسلامي ارشاد و فرهنگ
روزنامه از مذهبي -ملي نيروهاي از تن 5
كردند شكايت رسالت
احمد و صابر هدي عليجاني ، رضا رحماني ، تقي :اجتماعي گروه
.كردند شكايت قضائيه قوه به رسالت روزنامه از زيدآبادي
جريان افراطي افراد كرده ادعا مقاله در 5 رسالت روزنامه
از شكايتكنندگان.هستند مرتبط حجاريان سعيد ترور با سوم
افترا و تهمت ايراد و اكاذيب نشر اتهام به رسالت روزنامه
.كردند شكايت
به را عليجاني رضا و رحماني تقي روزنامه اين همچنين
كه بود كرده متهم نظام عليه عملياتي سابقه داشتن
و اكاذيب نشر عنوان به نيز امر اين خاطر به نامبردگان
عنوان و كرده شكايت مزبور روزنامه از افترا و تهمت ايراد
تهمتآميز و كذب ادعاهايي با مقالات اين نمودهاند
بين كه كنند القا خواننده به كرده تلاش ناشيانه بهطور
سستي كه هرچند.دارد وجود ارتباط حجاريان آقاي ترور و ما
آن توسط شده ارائه اطلاعات بودن كذب همچنين و استدلال
.ميباشد شده مطرح ادعاهاي رد در خوبي شاهد روزنامه
نوجوانان در انتقادي تفكر رشد چگونگي
و متنوع سليقههاي و علايق نگرشها ، تفكرات ، بستر جامعه
مقابل در مان انساني طبيعت بنابه نيز ما و است مختلف
بايد حال.ميشويم برانگيخته ناهماهنگيها و تضادها
احتمالي ناهماهنگيهاي و تضادها مقابل در كه بياموزيم
مهم نكته دو پذيرش است اهميت حايز آنچه.كنيم عمل چگونه
:است انسان مورد در
ميبيند ، او است ، توانمند بسيار شناختي لحاظ از انسان -1
.ميپذيرد و ميكند ارزيابي ميانديشد ، ميشنود ،
ميتواند و است زبان ابزار به مجهز انسان -2
ديگران به طريق اين از و بياورد زبان به را انديشههايش
.كند تفهيم نيز
كه ميآموزد انسان به فوق نكته دو بر تكيه با سالم محيط
و ناهماهنگيها با مقابله براي و مسايل با رويارويي در
و منطق با و زبان ابزار از استفاده با ميتواند تضادها
اهميت.شود روبهرو انديشهاش بر تكيه با و استدلال
را "هيجاني برانگيختگي" كه است اين در شيوه اين كاربرد
رفتارهاي بروز عامل اجتماعي و فردي بين تعاملات در كه
روي بر را آن منفي اثرهاي و ميكند كنترل است ، تكانشي
هستيم برانگيخته ما وقتي زيرا) ميدهد كاهش نيز شناخت
(ميشود همراه سوءتعبير با ديگران رفتارهاي از ما ادراكات
يكديگر با را افراد رويارويي هيجاني برانگيختگي كنترل.
از عاري اجتماعي روابط و ميسازد امكانپذير سادگي به
جلوگيري ناسالم شخصيتهاي رشد از و ميسازد تضمين را تنش
به انتقادپذيري و انتقادگري توانايي رشد پس.كرد خواهد
.ميگيرد صورت انسان شناختي تواناييهاي رشد موازات
با جامعه يك اجتماعي و فرهنگي توسعه و رشد نيز ازطرفي
.است همبسته جامعه آن افراد انتقادپذيري و انتقادگري توان
جامع و صحيح نظرهاي بر مبتني جامعه پويايي و تحول زيرا
تصحيحكننده نقش درحقيقت انتقاد و است جامعه آن افراد
جامعه در سازندگي بهمنظور كه است تصميمهايي و نظرها
قضيه اين عكس و ميشوند اتخاذ حتي يا و هستند موردنظر
را نظرهايشان آزادانه ابراز توان جامعه افراد چنانچه
ميبرند كار به تخريب جهت در را خود انرژي باشند ، نداشته
تخريب سو يك از.باشد چندجانبه ميتواند تخريب اين و
از نارضايتي مثال بهطور) جامعه عمومي اشياء و اموال
از ناراحتي اتوبوس ، صندليهاي كردن پاره با اتوبوسراني
از و (...و عمومي تلفنهاي گوشيهاي درآوردن با مخابرات
از كارمند وقتي مثال طور به انساني نيروي تخريب ديگر سوي
اجازه و باشد ناراضي رفاهياش مسايل از يا ادارهاش
با يا و ميكند كمكاري باشد ، نداشته بيان و اظهارنظر
نظر از رفتارها گونه اين.ميشود حاضر كارش سر تاخير
نظر صرف.ميشود محسوب خودشكن رفتارهاي جزء روانشناسان
مييابد ، كاهش نفسش عزت و ميشود تنبيه شخص كه اين از
واجتماعي فردي مفهوم دو هر در موفقيت و پيشرفت انگيزش
اين از كه فوق نمونه مشابه نمونههايميشود آسيبپذير
را كجي راه درحقيقت ميكنند اقدام عواطف ابراز به طريق
جامعه صلاح به نه و فرد صلاح به نه كه كردهاند انتخاب
و انتقادگري توان رشد و تقويت بحث اين نتيجه.است
و رشد براي عاملي عنوان به جامعه افراد انتقادپذيري
را راهبرد اين كاربردي اجراي آنچهاست جامعه سازندگي
"نقادي و نقد" تحتعنوان كه است محيطي ميكند ، تضمين
فراهم عواطف آزادانه ابراز ازطريق را وجود ابراز اجازه
كنند ، انتقاد ديگران از بتوانند افراد هرگاه.ميسازد
.يافت خواهند نيز را مقابل طرف از انتقاد پذيرش قدرت
به منجر "ديدگاهها نقد" قالب در افراد رودرروي گفتگوي
و خواهدشد بدگويي و غيبت همچون غيرعادي رفتارهاي حذف
رشد آفت كه چاپلوسانه رفتارهاي رشد از آن بر افزون
.خواهدشد پيشگيري نيز است اجتماعي سالم رفتارهاي
كه هايي وبدفهمي تعبيرها سوء از بسياري
ايجاد به منجر ميآيد بهوجود گروهي و فردي بين روابط در
با افراد رودرروي و آزاد گفتگوي و ميشود خصومت احساس
كنترل را اجتماعي و فردي بين خصومت عنصر ميتواند يكديگر
كاهش نيز را پرخاشگرانه رفتارهاي وقوع احتمال و كند
.ميدهد
و انتقادپذيري و انتقادگري توان اهميت از ما تاكنون
نكته اما گفتيم سخن اجتماعي رشد روند در آن مثبت اثرات
رفتار اين تقويت ازكجا و چگونه كه است اين بحث اين مهم
عبارتي به يا دارد؟ رشدي مبناي انتقاد آيا كنيم؟ شروع را
جايگاهي (بزرگسالي تا كودكي از) رشد مراحل از يكي در آيا
دوره آن در مناسب محيطي ايجاد با بتوانيم تا دارد خاص
شويم بحث وارد كه آن از قبل كنيم؟ تقويت را توانايي اين
:ميكنم جلب مثالي به را شما توجه
جهت كه ميدهد تذكر خود ساله نوجوان 14 به پدري
ارائه در است بهتر خانواده در اقتصادي صرفهجويي
باشد داشته درنظر را خانواده اقتصادي وضعيت خواستههايش
معنادار نگاهي با لحظه همان در نوجوان.كند صرفهجويي و
پراكنده هوا در آن دود و است دستش در كه سيگاري و پدر به
كشيدن هزينه شما اگر ميكنم فكر:ميگويد او به شده
!خواهدشد كمتر اقتصادي مشكل كنيد خانواده صرف را سيگارتان
به بايد پدر و است؟ گستاخ نوجوان اين آيا شما نظر به
نه يا كند؟ مقابله او با بزرگترها به حاضرجوابي خاطر
او به منطقي و مناسب پاسخي پدر بايد و بجاست او انتقاد
بدهد؟
كلامي و توانمنديشناختي به مهم نكته دو قالب در "قبلا
و انتقادگري كه شديم متذكر و كرديم اشاره انسان
نظريه براساس.است وابسته شناختي رشد به انتقادپذيري
صوري عمليات مرحله در شناختي لحاظ از نوجوانان پياژه
انتزاعي يا ذهني مفاهيم با دليل همين به و دارند قرار
مرحله اين خصوصيات مهمترين از يكي.ميكنند پيدا سروكار
است فرضيههايي ايجاد در توانايي يا فرضي تفكر توانايي
كودك از بيش نوجوان.جداست عيني و ملموس وقايع از كه
فلاول جان كه است حسي آن داراي بيشتر و آيندهنگر
آگاهي شامل كه مينامدش بازي حس را آن (، 1977Flavell)
راهحلهايي يافتن و فرمولبندي پيشبيني ، و زندگي از
برنامهريزي ازقبيل مسايلي و است مسايل از بعضي براي
احتمالي رفتار و انگيزهها پيشبيني يا خانوادگي بودجه
.ميباشد ديگران
دارد سروكار حال زمان با كه كودكي برخلاف نوجوان پس
ميتواند بلكه دارد ، توجه امور موجود وضعيت به نهتنها
به تغيير اين.كند پيشبيني نيز را امور احتمالي وضعيت
نشانگر مثال براي چيزهاست ، بسياري متضمن تنهايي
كه است نوجوان توانفرساي اغلب و يافته تازه استعدادهاي
در اين از بيش كه مادري و پدر كه ميكند كشف آنها مدد به
در ميتواند و زميني است موجودي بود ، آرماني او چشم
و پدر ارزشهاي با را آنها كند ، شك مادرش و پدر ارزشهاي
به يا ميكنند درك بيشتر را نوجوان كه ديگر مادرهاي
و كند مقايسه نيستند ، كار محافظه خودش مادر و پدر اندازه
از دم كه ارزشهايي بين كه كند متهم را آنها ميتواند حتي
وجود رياكارانهاي ناهمخواني رفتارشان با ميزنند آن
سركش به ممكن و موجود بين تفاوت از نوجوان آگاهي":دارد
را ممكن و موجود هميشه نوجوان ".ميكند كمك او شدن
است موجود آنچه "غالبا كه ميكند كشف و ميكند مقايسه
.(، 1968Elkind الكايند) دارد كم چيزي
و سياسي و اجتماعي نظامهاي از آنان سرسختانه انتقاد
جانشين نظامهاي ساختن به آنان ذهني اشتغال و موجود مذهبي
در آنان توانايي با (است نظري و مفصل بسيار "غالبا كه)
به نوجوان شديد توجه ايندارد ارتباط صوري عملياتي تفكر
جانشين نظامهاي خلق و اجتماعي نظم و بزرگسالان عيوب
از است انعكاسي پديده اين شايد.عمل تا است حرف بيشتر
است تازه "نسبتا هنوز شناختي رشد مرحله اين كه حقيقت اين
عين در.است نشده تلفيق نوجوان رفتار با "كاملا هنوز و
در نوجوان تازه تواناييهاي مثبت جنبههاي تشخيص حال
احتمالات درباره انتزاعي يا ذهني استدلال و مفهومسازي
تصور چنين بزرگسالان است ممكن همينطوردارد اهميت فرضي
ولي ميكند بازي مختلف عقايد با "صرفا نوجوان كه كنند
.دارد توليدي جنبه و دارد بسياري اهميت بازي و تمرين همين
بدل كردن فكر براي دستمايهاي به هرچيز نوجوان براي
تاييدهاي بيپايان ، بحثهاي ميشود ، بيان كه فكري ميشود ،
تعادل اندكي عظيم موج اين دربرابر بزرگسالان و قاطعانه
عاجز مسئله اين درك از اغلب و ميدهند دست از را خود
چون يا است عبث مكرراتي تكرار آنان چشم به آنچه كه هستند
درواقع رورفته ، و رنگ و كهنه مسايل در بيهوده چرايي و
.است راستين كشفيات و جواني اكتشاف نشانه نوجوان براي
كه ارتباطي با ميتواند كه است عواملي از يكي خانواده
توانايي اين متعالي رشد در ميكند برقرار نوجوان با
آنان فرزندپروري شيوههاي و والدين نقش.باشد اثرگذار
محسوب توانايي اين رشد در مهم عوامل از يكي قاطع بهطور
شرح به والدين روي بر فرزند شيوههاي اثرات لذا.ميشود
.ميگيرد قرار بررسي مورد ذيل
:اطمينانبخش و قاطع والدين نقش
به دارند اطمينانبخش و قاطع والدين كه نوجواناني
و هستد محبت و مهر مورد ميكنند احساس زياد بسيار احتمال
در نوجوان.ميدهند آزادي آنان به كافي بهقدر والدينشان
ميكند شركت آزادانه ميشود مربوط رفتارش به كه بحثهايي
در نهايي اقتدار ولي بكند هم تصميمگيري است ممكن حتي و
مورد در والدين نوجوان نظر از.ميماند باقي والدين دست
.هستند منصف و مسئول رفتار طرز اصول يا قوانين "عقايد"
رفتار براي هم و مختارانه خود رفتار براي هم والدين اين
تشويق را كلامي روابط آنان.هستند قايل اعتبار منضبط
والدين عنوان به خود اقتدار از كه وقتي و ميكنند
او از يا ميكنند منع چيزي از را كودك و ميكنند استفاده
.ميآورند دليل برايش دارند انتظاري
:مستبد و خودكامه والدين نقش
يك چرا و بيچون اطاعت دارند عقيده والدين نوع اين
كه دستوراتي براي كه نميبينند لزومي و است فضيلت
است "غيرمنطقي" اقتداري اين.كنند ارائه دليلي ميدهند
و ميباشد نوجوان بر تسلط به بزرگسالان ميل براساس كه
او خشم گاهي و ميشود نوجوان در طردشدگي احساس بروز باعث
اين.ميانجامد افسردگي به هم گاهي و برميانگيزد را
تنهايي به نميتوانند و هستند خود به متكي كمتر نوجوانان
شايد.باشند داشته عقيدهاي خود از يا دهند انجام كاري
عقايد كه نداشتهاند فرصت كافي بهقدر كه دليل اين به
و كنند قبول مسئوليت مستقلانه يا و بيازمايند را خود
به كه نبوده قايل ارزش آنان عقايد براي آنقدر هم هيچكس
و استقلال عزتنفس ، نوجوانان ايندهد نشان توجه آن
رشد لحاظ از ندارند ، كنجكاوي ذهن دارند ، كمتري خلاقيت
روزمره مشكلات با برخورد در و يافتهاند رشد كمتر اخلاقي
والدين و دارند كمتري انعطافپذيري ذهني و تحصيلي عملي ،
انتظاراتشان كه معتقدند و ميدانند نامهربان را خود
.است غيرمنطقي
:بيبندوبار و سهلگير والدين نقش
خودكامه ، و مستبد والدين برخلاف والدين نوع اين
ميدهند اجازه نوجوان به و هستند بياعتنا و بيبندوبار
يك از سرمشقي آنان به بيآنكه بكند ميخواهد كاري هر
.بنمايانند را مسئول بزرگسال
و دمكراتيك شيوههاي كه ميرسد نظر به خلاصه طور به
و قواعد مورد در توضيحاتي با اگر والدين قاطعانه
همراه استقلال جهات ، بسياري از باشد همراه انتظاراتشان
كه اين اول.ميدهد پرورش نوجوان در را مسئوليت احساس با
ميكند فراهم نوجوان خودمختاري براي امكاناتي روشها اين
كه علاقهمند والدين راهنماييهاي با است همراه البته كه
را كنترل مناسبي حد تا و ميكند برقرار ارتباط نوجوان با
ميكند تشويق را نوجوان روشها كه اين دوم.دارند دست به
بيشتر كه همانندسازي كند ، همانندسازي والدين با تا
نه است نوجوان به والدين احترام و محبت براساس
سرمشقدهي با كه اين سوم.آنان سهلانگاري و بياعتنايي
در ولي است ممكن خودمختاري كه ميدهد نشان نوجوانان به
.دموكراتيك نظمي چارچوب
والدين فرزندپروري شيوههاي گوناگون اثرات به توجه با
كه آن برحسب بگيريم نتيجه ميتوانيم نوجوان رفتار بر
اضمحلال آن در زندگي غايي هدف كه باشد محيطي تابع نوجوان
هدف عكس به كه محيطي تابع يا و باشد رنج تحمل يا و وجود
محيطي در بالاخره يا و باشد اجتماعي محيط اصلاح اصلي
تلاقي حاصل كه باشد مفهومي تابع زندگي هدف كه گيرد قرار
بروز وي از متفاوتي رفتارهاي است ، متفاوت مفهوم چندين
ميتواند محيط شرايط از پارهاي دركرد خواهد
طولانيتر را نوجواني دوران آغاز طبيعي سازشنايافتگي
انتخاب در ترديد موقعيت و وضع نوجوان براي و سازد
دروني ، منازعات نتوانستهاند كه آورد فراهم را ارزشهايي
.كنند حل اجتماع به ورود آستانه در را وي اجتماعي و رواني
به كه ذهنيجديدي امكان و جديد فكر براساس درعمل نوجوان
تمام حالت نوع يك است بوده آن فاقد "قبلا و شده داده وي
كه است معتقد يعني.ميكند حس خود در بيانتهايي و نشدني
كه ميشود باعث حالت اين.دهد انجام ميتواند كاري هر
در اغلب.كند تنظيم برنامههايي و طرحها خود براي نوجوان
آثار آرزوهايش و گفتهها خاطرات ، دفتر محرمانه ، نامههاي
زود يا دير نوجوانميشود ديده برنامهها و طرحها اين
در ميكند فكر آنها به كه را طرحهايي و نقشهها سلسله يك
.برميدارد گام آن جهت در و ميسازد مستقر خود افكار
دارد وجود نوجوان فكر در خاص جهش و جوشش نوع يك "معمولا
از و كند تازه را همهچيز و بكند اصلاحاتي ميخواهد كه
البته.ندارد قبول را چيز هيچ جهت همين به و بسازد نو
و نميپوشد خود به واقعيت جامه هميشه اصلاحگري جنبه اين
.ميكند تبعيت آنان از بزرگسالان سلك به ورود با نوجوان
دوره ملتي و قوم هر علمي و فرهنگي مهم سرمايههاي از يكي
فكرهاي همين و است آن افراد نوجواني پرتوان
يعني ميرسند ، نتيجه به حدودي تا باز كه اصلاحكنندهاند
بزرگسالان جامعه وارد كه فردي در انگيزهاي مدتها براي
درآوردن عمل بهصورت امكان اگر كه ميآورند بهوجود شده
جهت همين به.ميرسند مطلوب نتايج به گردد فراهم آنها
دوران در را اجتماعي و فرهنگي و علمي بزرگ تحولات ريشه
.كرد جستجو بايد نوجواني
زاهديفر شهين
روانشناسي فوقليسانس
رهبري معظم مقام نگراني اظهار پي در
وزير مهم نشست شود مي برگزار امروز
مطبوعات مديران با اسلامي ارشاد و فرهنگ
و نگراني رفع براي عملي راهكارهاي جلسه اين در
عملكرد درباره رئيسجمهوري و رهبري معظم مقام دغدغههاي
ميشود بررسي مطبوعات
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مطبوعاتي معاون :اجتماعي گروه
نشستي در شنبه روز اسلامي وارشاد فرهنگ وزارت:كرد اعلام
مختلف كشورابعاد جرايدكثيرالانتشار مسئول مديران با
مورد همايشجوانان در را رهبري معظم مقام رهنمودهاي
.ميدهد قرار بررسي
اسلامي جمهوري خبرگزاري با گفتوگو در جمعه روز شهيدي
مقام ديدار پايان از پس (پنجشنبه) روزگذشته از:گفت
گلايههاي و نظريات از اطلاع و جوانان با رهبري معظم
باوزير مفصلي جلسه كشور مطبوعات عملكرد درباره معظمله
مختلف جوانب درآن كه شد برگزار اسلامي ارشاد و فرهنگ
.گرفت قرار بررسي ايشانمورد فرمايشات
عصر جلسهاي شد قرار جلسه اين برگزاري پي در:افزود وي
كثيرالانتشار جرايد مسئول مديران تمامي باحضور شنبه روز
راهكارهاي و برگزار ارشاداسلامي و فرهنگ وزير دفتر در
و معظمرهبري مقام دغدعههاي و نگراني رفع براي عمليتر
.گيرد قرار بررسي مورد مطبوعات عملكرد درباره رئيسجمهوري
از دسته اين مسئول مديران براي نامهها دعوت:گفت شهيدي
.است شده ارسال برايآنان جمعه جرايد
به پاسخ در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مطبوعاتي معاون
براي اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت دربارهاقدامات پرسشي
و له معظم پيشين رفعنگرانيهاي و رهنمودها كردن پياده
رهبري مقاممعظم:گفت مطبوعات عملكرد درباره رئيسجمهوري
را نگرانيهايي نيز داشتند اين از پيش كه ديدارهايي در
نشستهاي در ما كه بودند كرده منتقل مطبوعات ازعملكرد
و مسئول مديران با فردي و صورتجمعي به كه متعددي
.كرديم رامنتقل آنها داشتيم مجلات و روزنامهها سردبيران
مديران با جلسه دستكم 10 گذشته ماه سه در:افزود وي
آقاي جلسه پنج در كه شد برگزار سردبيراننشريات و مسئول
.داشتند حضور مهاجراني
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت جلسات آن در:گفت شهيدي
اسلامي شئونات حفظ مطبوعاتي ، قوانين اجرايدقيق خواستار
از وحدت و نشاط روح ودميدن درست رساني اطلاع شرعي ، و
.شد جامعه در نشريات طريق
حجاريان آقاي ازترور پس مثال عنوان به:كرد اضافه وي
گيرد ، صورت زمينه اين در درست اطلاعرساني اينكه براي
مسئول مديران وكشور ، اطلاعات وزيران حضور با مفصلي جلسات
وسيما صدا و اسلامي جمهوري خبرگزاري نمايندگان و نشريات
و نشريات مسئول مديران از جلسات آن در كه شد برگزار
از زمينه اين در تا شد رسانههاخواسته تمامي
.نكنند مشوش جامعهرا ذهن و بپرهيزند نادرست گمانهزنيهاي
اين در همچنين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مطبوعاتي معاون
به مطبوعات واكنش كه پرسش اين به پاسخ گودر و گفت
ميكنيد ارزيابي چگونه رهبريرا معظم مقام نگرانيهاي
وزارت در مثلما هم مطبوعات كه هستم مطمئن من:كرد تصريح
از رهبري معظم مقام اينكه از اسلامي ارشاد و فرهنگ
تلاش و هستند ناراحت دارند را نگرانيهايي عملكردآنها
.كنند رفع را رئيسجمهوري لهو معظم نگراني كرد خواهند
و رهنمودها هشدار ، در مطبوعات و ما براي:افزود وي
نهفته مهمي بسيار نكات اسلامي معظمانقلاب رهبر نصايح
بويژه كنيم بررسي مطالعهو بيشتر آن درباره بايد كه است
برآزادي خود قلبي باور بر ديگر بار يك له معظم اينكه
.فرمودند تاكيد قلم و مطبوعات
تنوع و تعدد لزوم بر ايشان كه تاكيدي با:گفت شهيدي
و يافتند بيشتري خاطر اطمينان داشتندمطبوعات مطبوعات
بهانههاي به دركشور كساني باشيم اميدوار ميتوانيم
.نكنند ايجاد مشكل مستقل مطبوعات براي مختلف
اميدواري اظهار همچنين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير معاون
اسلامي ، انقلاب معظم رهبر نظر مورد آزاد بافضاي كه كرد
اطلاعرساني و انقلابي وظيفهاسلامي ، به بتوانند مطبوعات
.كنند عمل خود
مطالب تحرير در تا خواست مطبوعات اندركاران دست از وي
و مصالح و قانوني حدود و اسلامي شئون برحفظ علاوه خود
تا دهند قرار نظر مد رانيز تبحر و تخصص نظام ، منافع
آنهاوارد درست رساني اطلاع رسالت و وظيفه به خدشهاي
.نشود
و اسلامي انقلاب معظم رهبر نگرانيهاي:كرد تاكيد شهيدي
تمامي دغدغه و نگراني موجب واقعا رئيسجمهوري دغدغههاي
در و است مطبوعات و ارشاداسلامي و فرهنگ وزارت مسئولان
دقيق براجراي تاكيد با تا شد خواهد تلاش شنبه جلسه
رفع عملي راهكارهاي مطبوعات استقلال حفظ و قوانين
.آيد دست به ايننگرانيها
بر تاكيد با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مطبوعاتي معاون
راههاي از يكي:گفت مطبوعات توسط درست اطلاعرساني ضرورت
كشور ذيربط مسئولان كه ايناست درست رساني اطلاع انجام
وقايع اطلاعرساني براي نهادها ساير و گانه سه قواي در
.شوند گام پيش
پاسخگويي و مطبوعات با مسئولان مستقيم ارتباط:افزود وي
مطبوعات تا ميشود سبب آنان سوي از رسانيبموقع اطلاع و
ميان ارتباطي پل بهعنوان و مختلف وقايع قبال در هم
از مردمكه اختيار در را درست اطلاعات مردم ، و مسئولان
موجبات و دهند قرار دارند ، رساني اطلاع انتظار آنها
.نيايد همپديد نگراني
|