;"تاف سيستم " و "هاليدي طرح " بر تاكيد با
كودكان آموزش در زبان كاربردهاي به نگاهي
كتاب معرفي
x22
ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني ، دكتر
آثار:يونسكو سفير با ديدار در اسلامي
نسلهاست همه به متعلق كشور ، تاريخي
در اردبيلي صفيالدين شيخ نوه آرامگاه
گرفت جاي ملي آثار فهرست
تخصصي دكتراي آزمون دوره شانزدهمين
شد برگزار اسلامي آزاد دانشگاه
;شد اعلام سعدي روز گراميداشت آئين در
سعدي آثار نسخهاز هزار گذشته 208 سال
شد چاپ تجديد
محمود شيخ آرامگاه عتيقه قاچاقچيان
كردند تخريب را خياوي
;"تاف سيستم" و "طرحهاليدي " بر تاكيد با
كودكان آموزش در زبان كاربردهاي به نگاهي
را مفاهيم كه ميكنند پيشرفت زبان در كودكان هنگامي *
زبان كارگيري به در كودكان تجربه چه هر.بياموزند بهتر
بيان را خود مقصود و منظور ميتوانند بهتر شود ، بيشتر
كنند
است ، تكاليف انجام صرف بر تاكيد كه آموزشي نظامهاي در *
براي منزل در است ممكن كودك كه صميمي و گرم مكالمات
ميشود گرفته ناديده دهد ، انجام اطلاعات گرفتن
اثر يكديگر بر شودمتكلمان مي موجب كه است ابزاري زبان
حساس شنوندگان روي زبان تاثير به نسبت بايد ما.بگذارند
و لغات از استفاده تاثير از بايد كار ، اين براي و باشيم
.باشيم مطلع "كاملا ميبريم ، كار به كه اصطلاحاتي
"مثلا باشد ، داشته مفهوم چند است ممكن جمله يك گاهي
نزديكي در كه است معنا اين به "كودكان بازي محل" عبارت
كودكان بازي زمين يا دارد وجود مدرسه "احيانا محل ، اين
باشد رانندگان براي هشداري ميتواند آن ، بر علاوه.است
محاوره ، زبان در يا كنند گذر محل اين از احتياط با كه
براي زماني و احترام اداي براي گاهي "احوالپرسي و سلام"
.ميرود كار به صحبت سر كردن باز
از ميتوانند معلمان كودكان ، در زبان كاربرد بهبود براي
زبان كارگيري به در كودكان توانايي مورد در خود مشاهدات
سيستم 92(19701967)باير و سيمون.كنند تهيه فهرستي
چگونگي تا ميكنند ماكمك به كه كردند جمعآوري را مختلف
در تحقيق.كنيم درك را دانشآموزان و معلم بين صحبتهاي
كاربردهاي طبقهبندي براي سيستمهايي تا شده موجب زبان
هاليدي توسط سيستمها اين از مورد دو.شود ايجاد زبان
و معلمين به موءثري كمك كه شده ايجاد (1976) تاف و (1975)
بحث آنها مورد در تفصيل به ذيل ، در ما و ميكند والدين
.كردهايم
هاليدي طرح
(Hallidays Scheme)
ميتوانيم كنيم ، تامل و دقت كودكان گفتن سخن نحوه در اگر
منظور و مقصود بيان جهت ابزاري عنوان به را زبان طبيعت
در كودكان هنگامي پيبرد هاليدي ، .بشناسيم بهتر تكلم
چه هر.بياموزند بهتر را مفاهيم كه ميكنند پيشرفت زبان
بهتر شود ، بيشتر زبان بهكارگيري در كودكان تجربه
به هاليدي.كنند بيان را خود مقصود و منظور ميتوانند
بيان را مقصودشان و منظور كودكان چطور كه مسئله اين
زبان از كودك آگاهي دارد عقيده او.پرداخت ميكنند ،
از دو ، اين و دارد زبان كاربرد از او آگاهي به بستگي
اهداف به بستگي نيز لغات كاربردنيستند جدا يكديگر
.دارد نويسنده يا و گوينده
:است كرده طبقهبندي قسمت هفت به را زبان كاربرد هاليدي
:"مثلا كودك نيازهاي برآوردن جهت ابزاري عنوان به زبان -1
".ميخواهم را اين من"
:مانند ديگران ، رفتار كنترل جهت ابزاري عنوان به زبان -2
".بده انجام من براي را كار اين"
ديگران در تاثيرگذاردن جهت وسيلهاي عنوان به زبان -3
يا ميكنيم عنوان را مطلبي موءدبانه جملات با كه هنگامي)
ميكند ، درخواست شما از كسي":"مثلا (.ميكنيم درخواستي
".كنيد ملاقات را او
شخصي ويژگيهاي بيان جهت وسيلهاي عنوان به زبان -4
صحبت ديگري با خودمان..و افكار احساسات ، از كه هنگامي)
".دارم دوست را اين من":"مثلا (.ميكنيم
:مانند شناخت ، و اكتشاف جهت وسيلهاي عنوان به زبان -5
"افتاد؟ اتفاق اين چرا"،"چيست؟ اين"
و تخيلات بيان جهت وسيلهاي عنوان به زبان -6
و اشعار در كه تخيلي توصيفات:مانند.خيالپردازي
.ميشود اطراف محيط از نوشتهها
.اطلاعات كردن ردوبدل جهت وسيلهاي عنوان به زبان -7
ميخواهم" ".بگويم تو به را مطلبي ميخواهم":مانند
".بدهم شما به را گزارشي
زباني.ميگيرد قرار سوم و اول دسته در ما محاورات بيشتر
دسته در بيشتر ميگيرد ، قرار استفاده مورد مدرسه در كه
كودكان.است (شناخت و كشف جهت زبان كارگيري به) پنجم
مورد در بزرگترها از نيز ، هستند ، خانه در كه هنگامي
ياد مدرسه در اما ميكنند ، سوءال خود اطراف دنياي
.بيابند را خود پاسخ چگونه و كنند سوءال چطور كه ميگيرند
پاسخ و كودكان پرسش نحوه در بايد مدرسه ، واقع در
در كودكان.بدهد رسمي جنبه آن ، به و اثرگذارد گرفتنشان
جهت وسيلهاي عنوان به زبان از بتوانند ميبايستي مدرسه
اين در زيرا كنند ، استفاده خوبي به اطلاعات ، كردن ردوبدل
پاسخ خوبي به خود معلمان پرسشهاي به ميتوانند صورت
تا ميشود موجب زبان ، از جنبه اين در مهارت همچنين.دهند
اين.كنند برقرار ارتباط بهتر خود همكلاسيهاي با بتوانند
كردن ردوبدل جهت زبان كارگيري به توانايي) توانايي
ارزيابي براي معياري عنوان به ميتواند كودك در (اطلاعات
البته.باشد كودك در زبان كارگيري به مهارت از معلمان
جنبههاي همه در كودك مهارت كه ميكند تاكيد هاليدي ،
ميتواند كه است صورت اين در فقط زيرا است ، ضروري زبان
استفاده خوبي به ارتباط جهت وسيلهاي عنوان به زبان ، از
.كند
(Toughs,s system) تاف سيستم
معلمان به زبان ، از عملي استفادههاي در كه ديگري سيستم
به بيشتر سيستم اين.است تاف سيستم ميكند ، شاياني كمك
طي را زبان كارگيري به در كودك مهارت مايلند كه معلماني
دستهبندي.ميكند كمك كنند ، برآورده كلاسي فعاليتهاي
است استراتژيهايي با همراه شده ، ذكر مرحله هفت شامل تاف
.دارد دستهها از يك هر با مطابقت كه
.دريابيم را كودكان گفتن سخن علل ميتوانيم سيستم اين در
سخن نحوه ميبايستي خود ارزيابي در معلم تاف ، گفته به
مدنظر را كودك اطلاعات و زبان كارگيري به نحوه و گفتن
ايجاد گفتن سخن انگيزه كودك ، در كه آن برايباشد داشته
تاف.كنيم استفاده كتابها تصاوير از ميتوانيم كنيم ،
استفاده كودك مكالمات ضبط براي صوت ضبط از ميكند توصيه
به در آنها مهارت ميزان به ميتوانيم صورت اين در.كنيم
نيز گزارش تهيه و يادداشتبرداري.پيببريم زبان كارگيري
مطلع زبان كارگيري به در كودكان پيشرفت از تا ميكند كمك
مختلفي موقعيتهاي در است بهتر گزارشات تهيه البته.گرديم
در زيرا.شود انجام ميگيرد ، قرار آن در كودك كه
.شد آگاه كودكان پيشرفت از ميتوان بهتر متفاوت موقعيتهاي
است ، تكليف انجام صرف بر تاكيد كه آموزشي نظامهاي در
براي منزل در است ممكن كودك كه صميمي و گرم مكالمات
در اين.ميشود گرفته ناديده دهد ، انجام اطلاعات گرفتن
مكالمات نوع اين براي زيادي اهميت هاليدي كه است حالي
ردوبدل در كودك مهارت رفتن بالا موجب زيرا است ، قائل
معلمان "پينل" پيشنهادهاي برطبق.ميشود اطلاعات كردن
دقيق بسيار كودكان با خود مكالمات و رفتار در ميبايستي
كودكان و خود بين مكالمات و رفتار فرصتهايي در و باشند
زبان ميتوانند بهتر صورت اين در كنند ، بازبيني را
.كنند درك را كودكان
نتيجهگيري
را افكارمان تا ميكند كمك يادشده تقسيمبندي چه اگر
از "كاملا دستهها اين كه بدانيم بايد اما دهيم ، سازمان
جنبههاي است ممكن سخنراني ، هر در.نيستند مجزا يكديگر
بدانيم كه است آن مهم.شود كارگرفته به زبان مختلف
هر كه دارد وجود ارتباط برقراري براي متفاوتي راههاي
آن اصلي نكته.ميگذارد تاثير ديگران روي قسمي به كدام
را مطالب چطور و بگوييم سخن چطور و چه بدانيم كه است
بگوييم سخن گونهاي به كه است آن اصلي هدف.دهيم سازمان
.باشيم داشته را شنوندگان بهترين هميشه كه
:تاليف و ترجمه
بالغيزاده سوسن -غلامرضاحسيننژاد دكتر
كتاب معرفي
كامپيوتري شبكههاي مهندسي اصول
/تهران فني مجتمع انتشارات تحقيقات واحد:تاليف و ترجمه
اول ، 1378 ، 3000 چاپ / كاويان سهيلا مهندس:ويراستار
.صفحه نسخه ، 782
جامع و كامل طور به كامپيوتري ، شبكههاي مهندسي اصول
شبكهسازي ، روشهاي كامپيوتري ، شبكههاي مباني و اصول
شبكه ، مديريت شبكه ، سيستمعاملهاي انواع شبكه ، اجزاء
.دربرميگيرد را ديگر مطالب از بسياري و شبكه عيبيابي
تخصصي امتحانهاي در دارند تمايل كه افرادي براي كتاب اين
كنند ، دريافت را آن مدرك و كرده شركت (MSCE) مايكروسافت
.گيرد قرار مرجع ميتواند
يادگيري و مطالعه مركز در سخنراني
يادگيري و مطالعه مركز ماهانه علمي نشست سيزدهمين
به نگاهي موضوع با معلم ، تربيت واحد جهاددانشگاهي
ايران ، در شايع مشكلات بر تاكيد با جنسي -رواني اختلالات
تالار در ماه 79 ارديبهشت هشتم پنجشنبه روز صبح ساعت 9
خيابان در واقع تهران معلم تربيت دانشگاه شهريور هفده
برگزار سعدي و انقلاب خيابان تقاطع به نرسيده مفتح شهيد
عضو محرابي ، فريدون دكتر علمي نشست اين در.شد خواهد
و كرد خواهد سخنراني ايران پزشكي علوم دانشگاه علمي هيات
علوم و روانشناسي مباحث به علاقهمند افراد كليه حضور
.است آزاد آن در تربيتي
شد منتشر "اول گام"
تمدني جمشيد شهيد دبيرستان دانشآموزي نشريه ،"اول گام"
كه نشريه اين درشد منتشر (نازيآباد) تهران منطقه 16
يافته ، اختصاص "رياضيات دانش" به آن مطالب عمده قسمت
كه هستيم شاهد را توجهي قابل علمي و عمومي اطلاعات
بويژه علوم ، به علاقهمند دانشآموزان براي ميتواند
نشريه ، اين انديشه و تفريح بخش از.باشد مفيد رياضيات
در را آن كه برگزيدهايم xستون 22 در درج براي را مطلبي
:ميآوريم پي
است؟ تا چند ميليون يك *
و 40 دقيقه و 46 ساعت و 13 روز يازده:ثانيه ميليون يك *
.ثانيه
.تومان هزار:دينار ميليون يك *
.كيلومتر ده:سانتيمتر ميليون يك *
.تومان هزار پنج:شاهي ميليون يك *
ميلاد از يعني.است سال حدود 2700 در:روز ميليون يك *
.است نگذشته روز ميليون يك هنوز تاكنون ، (ع)مسيح حضرت
"چيزي هر" از ميليون يك بخواهيم اگر كنيد حساب شما حالا *
طول ثانيه يك چيز ، يك هر شمارش كه صورتي در بشماريم را
فقط 8 روز هر در اگر البته است ، لازم زمان چقدر بكشد ،
.باشيم شمارش مشغول ساعت
ايران رياضي آموزش كنفرانس درباره بازهم
رياضي آموزش كنفرانس چهارمين داريددرباره خاطر به "حتما
و آموزش كل اداره همت به بهمن 78 تا 15 از 13 كه ايران
سال ملي ستاد و ايران رياضي انجمن تهران ، شهر پرورش
ستون همين در را زيادي خبرهاي شد ، برگزار رياضيات جهاني
دست به كنفرانس اين درباره كه خبري آخرين.كرديم منتشر
اسامي نيز و مقالهها چكيده كتابچه انتشار رسيده ، ما
با و صفحه در 130 كه است كنفرانس اين در كنندگان شركت
ميتوانند علاقهمندان و شده منتشر نسخه شمارگان 1500
مناطق استانها ، پرورش و آموزش كل ادارات به آن تهيه براي
كه دانشگاههايي و ايران رياضي انجمن كشور ، آموزشي
.كنند مراجعه دارند ، رياضي دانشكده
دانشگاه در كشور دانشجويي رياضي مسابقه و سمينار برگزاري
نصير خواجه
دانشجويي رياضي مسابقه بيستوچهارمين و سمينار سومين
دانشگاه در ماه 1379 ارديبهشت تا 16 تاريخ 14 در كشور
سمينار درشد خواهد برگزار خواجهنصيرالدينطوسي صنعتي
دكتري ، دورههاي مختلف مقاطع دانشجويان رياضي ، دانشجويي
آخرين ارائه با رياضي كارشناسي و ارشد كارشناسي
رياضي علوم در خود كاربردي مباحث و تحقيقاتي دستاوردهاي
تعلق نفيسي جوايز شده ارائه مقالات بهترين به و پرداخته
.گرفت خواهد
با همزمان كشور ، دانشجويي رياضي مسابقه چهارمين و بيست
رياضي انجمن توسط كه جديد نامه آئين براساس و سمينار اين
دانشگاههاي بين است ، گرفته قرار نظر تجديد مورد ايران
دانشجويان مسابقه ، دراينميشود برگزار كشور مختلف
عالي آموزش موءسسات و دانشگاهها از رياضي كارشناسي مقاطع
به 30 آنكه ضمن و پرداخت خواهند رقابت به يكديگر با كشور
تعلق جوايزي و تقدير لوح مسابقه ، اين برگزيدگان درصد
دانشجويي مسابقههاي در شركت براي برتر تيم سه ميگيرد ،
.شد خواهند اعزام اروپا به جهان رياضي
از نمايشگاهي تشكيل نظير برنامههايي سمينار ، حاشيه در
سال در جهان مختلف كشورهاي در شده انجام فعاليتهاي
رياضي استادان توسط عمومي رياضيات ، سخنرانيهاي جهاني
و رياضي آموزشي فيلمهاي نمايش كتاب ، نمايشگاه كشور ، جوان
گرفته نظر در دانشجويان توسط سنتي موسيقي برنامه اجراي
.است شده
ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني ، دكتر
آثار:يونسكو سفير با ديدار در اسلامي
نسلهاست همه به متعلق كشور ، تاريخي
از ايران اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير :فرهنگي علمي گروه
خواست ، (يونسكو) متحد ملل آموزشي و فرهنگي علمي ، سازمان
و جنگ براثر كه را كشورها تاريخي اشياء جابجايي موضوع
اين بازگرداندن زمينه در و بررسي است ، داده روي اشغال
.كند اشياءهمكاري
يك از يونسكو تجليل مراسم در را مطلب اين مهاجراني ، دكتر
از جمعي و سفيريونسكو حضور با ايراني هنرمند جوان
اين در.كرد عنوان تهران در خارجي كشورهاي نمايندگان
فاطمه" جايزه تهران ، در يونسكو سفير و مهاجراني مراسم ،
جامع مسجد از طرحي براي را ساوهاي جوان هنرمند"شريفي
.كردند اهداء او به ساوه
قاچاق" عنوان با گذشته سال سازمان اين نقاشي مسابقه
هنرمند يك به آن نخست جايزه و شد برگزار"فرهنگي اشياء
.يافت اختصاص كلمبيايي جوان
اشياء قاچاق" مراسم اين در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
توجه از و توصيف اعتنا قابل و مهم راموضوعي "تاريخي
.قدردانيكرد معضل اين به يونسكو
موزههاي ميان رابطه ايجاد اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
وجود آنان از تكراري نمونههاي كه هديهاشيائي و كشورها
.دانست تاريخي قاچاقاشياء كاهش علل از يكي را دارد
اين جدي مدافع دولت عنوان به ما:كرد تصريح مهاجراني
متعلق باستانيكشور اشياء و تاريخي آثار و هستيم موضوع
ما تمدني و تاريخي هويت باستاني هراثر و نسلهاست همه به
نيز تهران در يونسكو سفير "ويوليني گاليلو".شود محسوبمي
و تاريخي پيشينه با ايرانكشوري:گفت مراسم اين در
.است فرهنگي عظيم ميراث داراي و كهن فرهنگي
فرهنگي گردشگر جذب براي ايران اسلامي جمهوري تلاش از وي
.كرد قدرداني
در اردبيلي صفيالدين شيخ نوه آرامگاه
گرفت جاي ملي آثار فهرست
شيخ نوه سيدعلي آرامگاه رودبند بقعه :فرهنگي علمي گروه
محله در واقع صفويه دوره به مربوط اردبيلي صفيالدين
ملي آثار فهرست در شماره 2549 با دزفول شهرستان رودبند
.گرفت قرار ايران
اردبيلي صفيالدين شيخ فرزند صدرالدين سيد فرزند علي سيد
(ع)كاظم موسي امام به واسطه دو و بيست با وي نسبت كه است
سال در و متولد اردبيل در ق.-ه سال780 در وي.ميرسد
.است درگذشته ق.-ه 830
سلطان و روبن شاه روبن ، پير رودبند ، نامهاي به بنا اين
عناصر داراي شده نوسازي بناي اين.ميشود شناخته علي سيد
.است تيموري "احتمالا و صفويه دوره از اطاقهايي و
.ميباشد ضلعي آن 8 سقف كه است ضلعي چهار اطاقي بقعه بناي
تمامي.است نورگير پنجره هشت و لچكي هشت داراي بنا اين
بيست با مضرس آن گنبد و شده بنا گچ و گل و آجر با بنا
.نيست اندازه يك به بنا اين اضلاع از هيچكدام.است طبقه
شمالي جبهه شرقي 14 ، جبهه جنوبي 5/30 ، ضلع
.است متر غربي 11 جبهه و متر 30
تخصصي دكتراي آزمون دوره شانزدهمين
شد برگزار اسلامي آزاد دانشگاه
تخصصي دكتراي آزمون دوره شانزدهمين :فرهنگي علمي گروه
شيراز ، مشهد ، تهران ، شهرهاي در ديروز اسلامي آزاد دانشگاه
.شد برگزار كرمان و تبريز اهواز ، اصفهان ،
تهران واحد اسلامي آزاد دانشگاه رئيس زارع كريم گفته به
اسلامي آزاد دانشگاه تخصصي دكتراي دوره آزمون مركزي ،
دكتراي رشته در 106 داوطلب هشتهزارو 824 حضور با امسال
از كه ميشود برگزار شفاهي و كتبي مرحله دو در تخصصي ،
پذيرفته علمي شرايط دارندگان از نفر نهصد تعداد ، اين
.شد خواهند
هماكنون تخصصي دكتراي دورههاي كه اين به اشاره با وي ،
ميشود ، برگزار اسلامي آزاد دانشگاه دانشگاهي واحد هفت در
دورههاي نيز مركزي تهران واحد در نزديك آينده در:گفت
.شد خواهد برگزار تخصصي دكتراي
;شد اعلام سعدي روز گراميداشت آئين در
سعدي آثار نسخهاز هزار گذشته 208 سال
شد چاپ تجديد
حضور با سعدي ، روز ياد گراميداشت آئين:فرهنگي علمي گروه
شيخ آرامگاه در كشور سعديپژوهان و فرهنگدوستان از جمعي
.شد برگزار اجل
دوستداران داشت ، ادامه شب از پاسي تا كه آئين اين در
زندگي مشي و متعالي انديشه پيرامون پارسي ادب و فرهنگ
.گفتند سخن اجل شيخ
گذشته سال يك طي:گفت آئين اين در سعديشناسي مركز رئيس
در سعدي آثار و زندگي پيرامون پژوهشي و تحقيقي اثر هيچ
.است نرسيده چاپ به كشور
گذشته سال در شده چاپ تجديد كتاب نسخه هزار از 208
است مطالبي چاپ تجديد نسخه هزار سعدي 180 آثار پيرامون
.است كرده بيان سعدي درباره پيش سال فروغي 60 محمدعلي كه
ابراهيم محمد شيراز از همشهري خبرنگار گزارش به همچنين
ارتباط ايجاد:گفت سعدي روز ياد مراسم در لاري انصاري
و ملي فرهنگ و غني تمدن بار پر گذشته با جوان نسل ميان
و ادبي فرهنگي ، حيثيت و شخصيت شكلدهي در بيشك منطقهاي
.است موءثر تاريخي
علمي و فرهنگي تاريخي ، شجرهنامه به كه كساني:افزود وي
آن به سوءظن چشم با دلايلي به و ندارند آگاهي مردم و خود
پر فرهنگ و اصالت شرف ، حافظ ميتوانند چگونه مينگرند ،
گام فرهنگ اين اعتلاي راه در و باشند وطنشان و كشور بار
.بردارند
محمود شيخ آرامگاه عتيقه قاچاقچيان
كردند تخريب را خياوي
اخير روز چند طي سودجو ازافراد گروهي :فرهنگي علمي گروه
در قمري هجري هفتم بزرگقرن عارف خياوي محمود شيخ مقبره
اشياءباستاني يافتن هدف رابا آستارا شهرستان محله لمير
.دادند قرار تعرض مورد
نشدن حفاظت دليل به عارف مقبرهاين كه باراست چندمين اين
مقبره داخل تمام اخير درمورد اما قرارميگيرد تعرض مورد
خياوي محمود شيخ.شدهاست حفاري نيز جسد دفن تقريبي محل و
ميرود ، شمار به اردبيلي صفيالدين شيخ ارشد كهازشاگردان
اكنون هم كه منطقهاي به دين تحكيم و ترويج براي
.بود شده اعزام دارد ، قرار درآن آستارا شهرستان
متر حدود 5 شده تراشيده سنگ از كه مقبره اين ساختمان
.است فراواني تاريخي و معماري وداراياهميت دارد قطر
اين ميگويد ، آستارا تاريخ محققان از وثوقي ناصر دكتر
اين معنوي جايگاه تكريم در صفويهو سلسله زمان در بقعه
. است شده ساخته مردم ميان در بزرگ عارف
سنگ با تاريخي قبرستاني مقبره اين كنار در:افزود وي
آنها روي بر كه دارد وجود كوهي جنسسنگ از قبرهايي
.ميشود ديده وگل هشتپر ستاره از دقيقي بسيار نقشهاي
|