نشريه توقيف 12 با نگار روزنامه هزار
شدند بيكار
سراسري نشريه توقيف 12 بازتاب
قرن 21 براي جوانان منشور
نشريه توقيف 12 با نگار روزنامه هزار
شدند بيكار
بيانيه صدور با روزنامهنگاران صنفي انجمن :اجتماعي گروه
به توسل با را خود خويشتنداري و آرامش خواست مطبوعات از
.كنند حفظ قانوني اهرمهاي
:آمدهاست بيانيه اين در
موجي نشريه موقت 12 توقيف در قضائيه قوه بيسابقه اقدام
كرده ايجاد جامعه و روزنامهنگاران ميان در را نگراني از
ذكر رابطه اين در ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن.است
.ميداند ضروري را نكاتي
و بخشي آگاهي انديشه ، و قلم عرصه روزنامهنگاري ،
كوتاه عمر رغم به.ميدهد نشان شواهد.است اطلاعرساني
مخاطب جذب در را خود توانمندي مطبوعات نشريات ، كمي گسترش
را خود افزون روز ظرفيت و تمايل نيز جامعه و كرده ثابت
طبيعي.است داده نشان مطبوعات بيشتر توسعه پذيرش براي
را ناخواستهاي هزينههاي توسعه و گسترش سياست پذيرش است
آن از گريز كه ميكند تحميل جامعه بر خواهناخواه
محاسن فايدهاي ، هزينه محاسبه در ولي است اجتنابناپذير
جامعه جهت اين ازمييابد غلبه مضارش بر "مطمئنا آن
همه رغم به توانسته كه است مفتخر كشور روزنامهنگار جوان
خود به را عمومي افكار اعتماد موجود ، تنگناهاي و مشكلات
را روزنامهنگاري شريف شغل و خبرنگاري جايگاه و.كند جلب
در.بخشد مستقل هويت آن به و دهد ارتقا توجهي قابل حد تا
گونه هر فاقد جامعه اين كه نيست مدعي كس هيچ حال عين
از يكي عنوان به مطبوعات آنكه "خصوصا است اشكال
اصحاب توجه مورد سياست عرصه در موءثر ابزارهاي كارآمدترين
در خطا امكان كه است طبيعي نتيجه در گرفته قرار نيز قدرت
در كه همانطور ليكن.باشد منتفي نميتواند نيز صنف اين
جامعه معتقديم ما شد گفته نيز قبل اطلاعيه
با برخورد براي لازم كارآمدي و توان از روزنامهنگاران
دليل همين به است برخوردار صنفي درون پالايش و خطاها
صنف ياري هم و نظر تبادل امكان مسئولان ميشود پيشنهاد
معتقديم اينكه گو ندهند دست از صنفي نهادهاي طريق از را
چه اگر روزنامهنگاران بازداشت و احضار و نشريات توقيف
و تبعات "عملا ليكن است سادهاي بسيار كار ظاهر در
كه ميكند تحميل حاكميت و نظام بر را بسياري هزينههاي
.نيست امكانپذير سادگي به آن جبران
از نفر هزار حدود بيكارشدن از عميق تاسف ابراز با انجمن
صنف اعضاي اطلاع به نشريه توقيف 12 دليل به همكاران
نمايندگان كه مسئوليتهايي و رايزنيها در كه ميرساند
نگاه آرام لزوم آوردهاند عمل به گذشته روزهاي در شما
درون از مشفقين همه نظر مورد محوري نكته كشور فضاي داشتن
با همدلي و همدردي ضمن ما.است شده برشمرده صنف بيرون و
دادهاند ، دست از را خود شغل "موقتا كه محترمي همكاران
.ميكنيم دعوت شكيبايي و آرامش و داري خويشتن به را همگان
محكومكردن با كشور روزنامهنگاران صنفي انجمن پايان در
مقتضي شكايت حق نگهداشتن محفوظ و غيرقانوني اقدام اين
قضائيه قوه از مصرانه غيرقانوني ، توقيفهاي به نسبت
رعايت و حقوقي موازين به گذاشتن احترام با ميخواهد
در و داده خاتمه نشريات توقيف روند به كشور جاري قوانين
كه ناامني فضاي گسترش از مطبوعاتي جرائم با برخورد
آمده فراهم كشور مطبوعاتي جامعه براي عليالاطلاق
امكان شده توقيف نشريات از توقيف رفع با و نموده جلوگيري
فراهم را جامعه سطح در سالم گفتگوي تعميق و استمرار
.آورند
سراسري نشريه توقيف 12 بازتاب
نخست ساعات در تهران استان دادگستري :اجتماعي گروه
روزنامه توقيف 8 از خبر اطلاعيهاي صدور با ديروز بامداد
.داد دوهفتهنامه يك و هفتهنامه 3
روز گزارش روزنامههاي شامل نشريات اين ايرنا گزارش به
مديرمسئولي به نو بامداد مهدويخرمي ، محمد مديرمسئولي به
فردنيا فرهت مديرمسئولي به امروز آفتاب گلباف ، ابوالقاسم
كه آمده خليلي عموزاده فريدون دادگستري اطلاعيه متن در)
بهرامي داود مديرمسئولي به آزادي پيام (است اشتباه
به آريا اسلامي ، يدالله مديرمسئولي به فتح سياوشاني ،
مديرمسئولي به آزادگان عصر زهدي ، محمدرضا مديرمسئولي
يزدانپناهخدايي ، مديرمسئولي به آزاد و گرشاسبي غفور
طالقاني ، اعظم مديرمسئولي به هاجر پيام هفتهنامههاي
مديرمسئولي به ارزش عليپور ، محمدحسن مديرمسئولي به آبان
اطلاعيه متن در) فردا ايران دوهفتهنامه و نظري علي
عزتالله مديرمسئولي به (است آمده ماهنامه دادگستري
.شدهاند توقيف ثانوي اطلاع تا كه هستند سحابي
مورد در تهران استان كل دادگستري عمومي روابط اطلاعيه در
هوشياري عليرغم متاسفانه:است آمده نشريات توقيف دليل
مقابله و شناسايي در قلم اهل و نشريات صاحبان از بسياري
و رخنه با دشمن نفوذي عوامل از بعضي توطئهها ، اين با
عناصر جذب و داخلي مطبوعات برخي در ايجادپايگاههايي
و نشريات معدودي طريق سادهلوحاز "بعضا و خودفروخته
برخلافقانون و نموده تعقيب را خود اربابان هدف جرايد ،
قوانين ، ساير و مطبوعات قانون اسلامي ، جمهوري اساسي
مذهبي مقدسات اسلامي ، نوراني احكام و عليهمباني مطالبي
جامعه مصالح اسلامي ، نظامجمهوري اركان ايران ، شريف ملت
را دشمنان جاييكه نمودهاندتا منتشر ملي وحدت و امنيت و
معظم مقام حتي و ايران مسلمان و متدين مردم و خوشحال
نگران را نظام عاليرتبه مسئولين و علماءاسلام رهبري ،
.كردهاند
:ميافزايد تهران استان كل دادگستري عمومي روابط گزارش
بر تهران استان دادگستري محاكم از مبناتعدادي همين بر
در قضائيه قوه دوش بر كهقانون وظيفهاي و مسئوليت اساس
مكرر ازتذاكرات پس است ، داده قرار جرم از پيشگيري زمينه
تاميني اقدامات انجام و متخلف نشريات از دسته اين به
به توجه با و جرم تكرار و وقوع از جلوگيري مكرربراي
پروندههاي محتويات از بااستفاده نيز و وارده شكايات
مطبوعات قانون مواد 6و 7 از تخلف به اصرار بر دال متشكله
بعديكه جرائم وقوع از پيشگيري بهمنظور سال 1364 مصوب
نگراني موجب و داشته عمومي افكار و اذهان در سوئي اثرات
اصل 156 بند 5 استناد به ميباشد ، مختلفجامعه اقشار
تاميني اقدامات قانون وماده13 اسلامي جمهوري اساسي قانون
نشريات تعدادياز موقت توقيف دستور مصوب 1339 تربيتي و
:نمودند صادر به را
نشريات تعطيلي مورد در فتح روزنامه وكيل حسينآبادي دكتر
تشكيل از پيش نشريات توقيف:گفت و خواند غيرقانوني آنرا
اقدامي آنها مسئول مديران به اتهام تنظيم و دادگاه
.است حقوقي شئونات از بهدور و غيرقانوني
ابلاغ آنها به نيز نشريات اين اتهام نوع حتي:افزود وي
:گفت نيز آزادگان عصر روزنامه وكيل احمدي نعمت.است نشده
وكيل بهعنوان من براي ابلاغيه ارسال بدون شعبه 1408
روال خلاف اين كه است كرده اقدام توقيف به روزنامه
.است قانوني
بر تاكيد با اسلامي بشر حقوق كميسيون دبير ديگر سوي از
و اصول 24 در مطبوعات آزادي از كشور اساسي قانون حمايت
حقوق به احترام مطبوعات ، قانوني حقوق رعايت گفت 168
.است جامعه
پژوهشگران و محققان درنشست دوشنبه روز فر ضيايي محمدحسن
شده ياد موازين از هريك رعايت عدم:افزود بشراسلامي حقوق
.دارد درپي را ملت حقوق ونقض اساسي قانون نقض قطعا
تفسير درجهت مطبوعات قانون چهار ماده در:گفت ضياييفر
دولتي مقام هيچ كه شده تاكيد جامعه در بيانمشروع آزادي
نشريات كنترل و سانسور به فشارمنجر اعمال حق دولتي غير و
نقض شده موازينياد از يك هر رعايت عدم لذا ندارد ، را
.دارد درپي را مطبوعات قانون
براي باشد بنا اگر:افزود اسلامي بشر حقوق كميسيون دبير
جرائم از پيشگيري تكليف به موردي محدودكننده هراقدام
چه ديگر عرصههاي همه شوددر استناد اساسي قانون در مقرر
مختلفمجري مراجع تعيين و عادي قانونگذاري به نيازي
قانون به نيازي چه مطبوعات عرصه در خاص بطور و قوانين
منصفه هيات و نظارت هيات قبيل از مراجعي وتعيين مطبوعات
.است
از پيشگيري كلي تكليف:كرد تصريح ادامه در ضياييفر
سياستهاي و مناسب قوانين درچارچوب ميبايست جرائم
مجريه قوه بخشهايمختلف همكاري با و قضائيه قوه راهبردي
اصل در مقرر تكاليف ساير تحقق با و دادگستري ضابطين و
ازجرائم ، پيشگيري بجاي صورت اين غير در و شود تامين 156
قانوني و مشروع حقوق از شهروندان بهرهمندي از پيشگيري
.ميشود حادث
مديرعامل و دانشگاهي جهاد دانشجويان سازمان رئيس همچنين
از ناشي را نشريات از تعدادي توقيف دانشجويان ، خبرگزاري
.دانست اسلامي رهبريانقلاب بيانات از برداشت نوع بدترين
از مطبوعات ارباب اطلاع از پس:گفت فاتح ابوالفضل
جهت دقت و اهتمام نيز و مثبت حركتهاي نگرانيهايرهبري ،
به قلم و فكر اصحاب شدو آغاز ايشان نگرانيهاي رفع
.پرداختند اطلاعرساني شيوه و لحن محتوا ، در بازنگري
عجولانه ، و عجيب تند ، ناگهاني ، حركت با اما:افزود وي
رنگ قضيه اين و گرفت ناديده را روند مثبتاين جهت دادگاه
.آمد پديد فراواني وابهامات گرفت خود به ديگري لعاب و
توسط نشريه چندين تعطيلي خصوص در دانشجويان سازمان رئيس
معظم رهبر نگرانيهاي رفع براي:گفت دادگستريتهران ،
ديده برخوردها براياينگونه ضرورتي اسلامي ، انقلاب
.نميشد
بيانات از برداشتي چنين چگونه كه سئوال اين طرح با فاتح
و توقيف با است بعيد:افزود است؟ آمده بهوجود رهبري
خود كه چهبسا و حلشود مشكلي نشريه ، چند تعطيلي
.باشد نيز ديگري مشكلات و نگرانيها پديدآورنده
هيات عضو و كارگر و كار روزنامه مديرمسئول لطفي مرتضي
برخوردهاي:گفت مطبوعات تعطيلي زمينه در مطبوعات منصفه
در آنها پرونده مطرحشدن بدون كه نشريه با 12 اخير
.است غيرقانوني شده صادر آنها توقيف حكم مطبوعات ، دادگاه
آنها قطعي تعطيلي معناي به نشريه توقيف 12:افزود وي
خواهد رسيدگي آنها اتهامات به مطبوعات دادگاه در و نيست
.شد
جرايم به رسيدگي و مطبوعات با برخورد هرگونه:گفت وي
منصفه هيات حضور با و مطبوعات دادگاه در بايد مطبوعاتي
.باشد
قرن 21 براي جوانان منشور
و فرانسه ملي مجلس دعوت به كودكان جهاني پارلمان :اشاره
براي يونسكو ، متحد ملل فرهنگي و علمي تربيتي ، سازمان
تشكيل پاريس در اكتبر 1999 تا 27 تاريخ 21 از بار اولين
.كردند شركت كشور از 175 جوان پارلمان 350 اين در.شد
سازمان تصويب به بنا كه سال 2000 آستانه در جوانان اين
است ، شده ناميده "صلح فرهنگ بينالمللي سال" متحد ، ملل
و آموزش همبستگي ، صلح ، از دفاع زمينه در را خود انتظارات
زيست محيط از حفاظت و انساني و اقتصادي توسعه فرهنگ ،
در 24 بيستويكم قرن براي جوانان بيانيه قالب در و اعلام
.رساندند تصويب به اكتبر 1999
در مندرج اصول به جوانان دلبستگي عيني سند بيانيه اين
جهاني اعلاميه و (سال 1789) شهروند و بشر حقوق اعلاميه
.است (دسامبر 1948 10) بشر حقوق
اجلاس سيامين به اكتبر 1999 درتاريخ 29 فوق اعلاميه
.است شده ارائه يونسكو عمومي
مجموعه اختيار در بيستويكم ، قرن براي جوانان بيانيه
پارلمانها روءساي همچنين و حكومتها و دولتها روءساي
متحد ملل سازمان به سال 2000 پاييز در و گرفت خواهد قرار
.خواهدشد ارسال
جهاني درمجلس شركت با جهان كشور جوان 175 شهروند ما
را زير منشور پاريس اكتبر 1999 ، تا 27 از 21 كودكان ،
:ميكنيم تصويب
خشونت عدم و صلح -1
صلح قرن قرن ، اين كه ميخواهيم بيستويكم ، قرن جوانان ما
.باشد ملتها بين در
مشترك هدف يك جهان ، متفاوت مذاهب و فرهنگها تمدنها ،
اين ;صلح ايجاد و بشري جامعه اصلاح:ميكنند دنبال را
پياده عمل در را آن بايد ملل همه كه است اساسي فلسفهاي
از بهرهمندي و وقايع تحليل اينكه به اذعان با.كنند
بايد ما اما است ، ضروري آينده ، براي آن نتايج
حال زمان بيعدالتيهاي اصلاح و رفع بر را تلاشهايمان
.كنيم متمركز
طريق از صلح ، به دستيابي براي جهان كه است ضرورري
هر و جمعي اقدامات راهانداختن به گفتوگو ، ديپلماسي
بلكه نيست روءيا فقط صلح.كند تلاش ديگر نياز مورد وسيله
خواهان صادقانه جهاني جامعه اينكه شرط بهاست هدف يك
اين.است دستيافتني واقعيتي صلح باشد ، صلح حفظ و ايجاد
.است ماندن زنده براي جهان اميد تنها
جهان رهبران وسيله به كه است بزرگي بيماري جنگ ،
آينده اعمالشان با كه حقيقت اين به بيتوجه و چشمبسته
ما از را پيشرفت و كردن زندگي حق و ميبرند بين از را ما
.آنند باني و باعث ميكشانند ، تباهي به را آن و كرده سلب
ثروتها ، ناعادلانه توزيع ازقبيل ديگري توجه قابل شواهد
و مليت يا جنسيت درعقايد ، محدوديت ايجاد نژادي ، تبعيض
درنظر بااست موجود نيز غيردموكراتيك دولتهاي شكلگيري
:ميكنيم پيشنهاد را زير موارد ما شرايط ، اين گرفتن
جدا يكديگر از را ما اغلب است ممكن كه موانعي عليرغم -
برابر فرصتهاي و يكسان احترام از كه هستيم محق ما كند ،
.شويم بهرهمند
متقابل احترام ضمن بايد خشونت عدم فلسفه و صلح فرهنگ -
غيررسمي و رسمي آموزش طريق از گوناگون ، ملل فرهنگ به
تبادل و معلم تبادل از منظور اين براي شود ، داده ترويج
رسانههاي طريق از همچنين و شود حمايت بايد دانشآموز
عمومي اعلاميههاي يا (جمعي ارتباط وسايل) گروهي
به مناقشات فصل و حل آموزش ، و صلح ترويج برنامههاي
.شود رسانده مردم اطلاع
صرفبرنامههاي بايد تسليحاتي و نظامي زائد هزينههاي -
.شود خشونت عدم و صلح ارتقاي
تيمهاي كه بينالمللي ورزشي مسابقات برگزاري -
.باشد مختلف كشورهاي جوانان از متشكل شركتكننده
رنگ و مذهب زبان ، مليت ، نامخانوادگي ، و نام است ممكن -
همه:است يكسان ما همه ماهيت و ذات ولي باشد متفاوت ما
.هستيم انسان ما
آموزش -2
اين به ما ورود كليد.هستيم يكم بيستو قرن آستانه در ما
.است آموزش قرن
آن هزينه بتوانند همه كه آموزشي ضرورت و اهميت متوجه ما
جنسيت ، نژاد ، گرفتن درنظر بدون شخصي هر و بپردازند را
فرهنگي ، پيشزمينههاي يا مذهبي اعتقادات اقتصادي ، وضعيت
.هستيم باشد ، داشته دسترسي آن به
معلمان مسئوليت محدوده در فقط آموزش كه داريم اعتقاد ما
يعني است ، جامعه همه برعهده بلكه نيست ، دانشآموزان و
تجارت ، جهان مردم ، در نفوذ صاحبان يا و عموم والدين
جامعه مساعدت و رسانهها و غيردولتي سازمانهاي
.نياز هنگام در بينالمللي
:تا سازد قادر را ما بايد آموزش كه هستيم آگاه
و انساني ارزشهاي با همراه را روشنفكر و خلاق شخصيت -
.آوريم بهدست معنوي
و عملي تواناييهاي بلكه فكري تواناييهاي فقط نه -
.كند پيدا توسعه و ارتقاء هم اجتماعيمان
.كند ايجاد متقابل احترام و درك جهان افراد ميان -
.كنيم محكمتر را بينالمللي و ملي روابط و پيوندها -
آن از و كنيم درك ميكنيم ، زندگي آن در كه دنيايي -
.بياموزيم
.كنيم كمك دموكراسي و مساوات توسعه و حفظ به -
جهان ، در افراد از بسياري كه هستيم حقيقت اين نگران ما
براي مناسب شرايط واز ندارند مدرسه به دسترسي هنوز
.محرومند كيفي يادگيري
:تا فراميخوانيم را بينالمللي و ملي مجامع ما
و دهند كاهش را شهريهها آموزش بودجه افزايش با -
.كنند اعطا تحصيلي بورسهاي
.ببرند بالا را معلمان تواناييهاي و استاندارد سطح -
.دهند افزايش را دانشآموزان به معلمين نسبت -
و كنند متنوع را (تعلم -تعليم) يادگيري -آموزش روند -
.دهند تطبيق تواناييها انواع همه به را آن
:ذيربط مقامات كه ميكنيم پيشنهاد ما
.دهند افزايش را شركا همه بين همكاري -
.كنند ايجاد كافي مشورتهاي و راهنمايي زمينه -
بهطور و دهند افزايش را انعطاف درسي ، برنامههاي در -
را تحصيلي برنامههاي منظم ، زماني فواصل در متناوب ،
.كنند روزآمد
مسئوليتهاي خويش ، مدارس اداره براي دانشآموزان به -
.بدهند بيشتري
:ميشويم متعهد ما
.كنيم فعاليت بيشتر اجتماعي فعاليتهاي و مدرسه در -
ايجاد مجامع و مدارس براي و كنيم اجرا را پروژههايي -
.كنيم درآمد
.كنيم مشاركت ديگران آموزش در و كنيم كمك يكديگر به -
تعصب ، يا تبعيض بدون ديگران ارزش و مقام و زندگي به -
.بگذاريم احترام
زيست محيط -3
توسعه ، و پيشرفت زندگي ، تاريخ در بار اولين براي
سيارهاي بر جبرانناپذيري منفي تاثيرات است توانسته
آب تغييرات) است ناتوان آن پيشبيني از انسان كه بگذارد
گونههاي انقراض ژنتيك ، مهندسي هستهاي ، حوادث هوا ، و
.(جانوري و گياهي
كردهاند ، عادت زندگي مشخص شيوه يك به افراد ، اين وجود با
.ميدهند ادامه (آيندهنگري فاقد) كوتهبينانه رفتار به
از صنعتي ، آلودگي:مصرفكنندگان هم و توليدكنندگان هم
.غيره و اسراف و اتلاف طبيعي ، مناظر رفتن بين
نيستند ، كافي ديگر طبيعي منابع و ميشود زياد جهان جمعيت
افزايش را افراد بين نزاع و درگيري احتمال مساله اين كه
.ميدهد
اين گرفتن درنظر با جهان ، جوانان ما ، سوم ، هزاره آغاز در
:ميكنيم پيشنهاد واقعيات ،
طريق از كنيم ، ملاقات مداوم طور به را ديگر جوانان -
براي خيابان ، در و مدرسه در خانه ، در عمل ، و گفتوگو
خطراتي از آگاهي و زيست بهمحيط كردن توجه
.ميكند تهديد را طبيعت كه
:كه ميكنيم تشويق انگيزهها ، اين با
ايفا عمومي افكار كردن آگاه در را نقششان انجمنها*
.دهند ارائه راهحلهايي و كنند
درباره و كنند مشاركت مردم كردن آگاه در رسانهها*
.كنند اطلاعرساني مشكلات
جمعآوري براي را روشهايموءثري شهركها ، و شهرها*
زبالهها كه است صورت اين در كنند ، سازماندهي زباله
.ميشوند بازيافت دوباره
و دهند توسعه را غيرآلودهكننده عمومي حملونقل وسايل*
.كنند ايجاد بيشتري سبز فضاهاي
طريق از را قوانين اين اجراي براي كافي هزينه دولتها*
زيست محيط معرفي و زيست محيط با دوستانه روشهاي اجراي
.كنند فراهم مدارس برنامههاي در
در سران كنفرانس توصيههاي اجراي براي كشورها سران*
.بردارند موءثري گامهاي (ريودوژانيرو) زمين مورد
قوانين و تصويب زيست محيط حفظ براي قوانيني مجالس*
.كنند تقويت را موجود
به اطلاعرساني و هماهنگي ايجاد به همچنان يونسكو*
.دهد ادامه رشد روبه كشورهاي بويژه جهان كشورهاي
تحقيقات براي مشخصي بينالمللي بودجه ملل سازمان*
اقدامات از حمايت و تجديدپذير منابع توسعه ضدآلودگي ،
نسل براي را زمين كه ملي يا منطقهاي سطح در ابتكاري
.دهد اختصاص ميكند ، حفظ آينده
انساني توسعه اقتصادي ، توسعه -4
كردن زندگي بهتر براي بشر اوليه نيازهاي رفع خواستار ما
استاندارد كافي ، غذاي آموزش ، بهداشت ، :جمله از هستيم ،
كردن برطرف.تبعيضات به دادن پايان و زندگي براي خوب
.است لازم جنگ ، از جلوگيري و بقا براي اوليه نيازهاي
چند به هستيم ، آنها تامين خواهان ما كه اساسياي نيازهاي
و مذاهب قبول و صدر سعه بيان ، آزادي:ميشود رفع طريق
براي را سختي مجازاتهاي بايد دولتها همه.متفاوت نظرات
نظر در ميكنند ، سوءاستفاده اوليه حقوق اين از كه كساني
فعلي موقعيت براساس را اولويتهايي بايد دولتها.گيرند
جلو ابتدا از كه گيرند كار به را روشهايي و كنند ايجاد
اولويتها ، اين از يكي.بگيرند را سوءاستفادهكنندگان
مواد ضد بر همهجانبه و بينالمللي مبارزه يك سازماندهي
جمعيت براي را سالمتري آينده كه منظور اين به است ، مخدر
برنامه شامل بايد ديگر اولويتهاي.كنند تضمين جهان
به كه باشد غيره و آموزش جنسي ، برابري خانواده ، تنظيم
افزايش با امر اين.ميكند كمك صلحآميز آينده يك ساختن
بر بايد.شد خواهد محقق صلحآميز نگرش ايجاد و آگاهي
.شود تاكيد بيشتر آنها وقوع از قبل درگيريها از پيشگيري
دنيايي ميخواهيم همچنين قارهها ، همه جوان افراد ما ،
سلاحهاي و تروريسم سرباز ، كودكان آن در كه كنيم ايجاد
.باشد نداشته وجود جمعي كشتار
خوردن فريب و بهره بالاي نرخ از ناشي مشكلات كاهش براي
ما اعتباردهندگان ، وسيله به توسعه حال در كشورهاي
بر نظارت براي بينالمللي سازمان يك ميكنيم ، پيشنهاد
همچنين ، و بهره نرخ آوردن پايين اهدايي ، موارد و وامها
آساني به را آن نيستند قادر كه كشورهايي بدهيهاي لغو
از جلوگيري براي ما نظر به.شود تشكيل بپردازند ،
موازنه جهاني سطح در بايد كشورها ، ميان قدرت نابرابري
جهان در اقتصادي قدرت تعادل تا باشد داشته وجود اقتصادي
طريق از را فنآورانه موازنه بايد همچنين ماشود حفظ
از جلوگيري براي.دهيم توسعه آگاهيمان و دانش تقسيم
مردم و دولتها ميان تعامل كه ميكنيم فكر ما درگيريها ،
.باشد بينالمللي فعاليتهاي اولويت در
همبستگي -5
ديگران به گذاشتن احترام و دادن اهميت در را همبستگي ما
ديگران به كردن كمك معناي به همچنين همبستگي.ميدانيم
كه است معني اين به اين.است خانواده يك اعضاي همچون
چنان ديگران با چشمداشت ، و انتظار هرگونه داشتن بدون
همبستگي ، .كنند رفتار شما با داريد دوست كه كنيد رفتار
طريق از.است مشترك هدف يك سوي به يكديگر با كردن كار
.گروهي فعاليتهاي مشاركت با يا فردي تعهدات
احترام كنيم ، كمك يكديگر به بايد جوان نسل ما بنابراين ،
اجتماعي ، تفاوتهاي به توجه بدون نيازمندان به و بگذاريم
.برسانيم ياري مذهبي ، يا فرهنگي نژادي ،
انجام ميتواند همبستگي توسعه و ارتقا براي كه كارهايي
:شود
.مدرسه در بزرگسالان و جوانان بين ارتباط توسعه -
و درك و فهم براي فرهنگشان و ديگران درباره گرفتن ياد -
.آنها به احترام
ناتوانان ، سالمندان ، مانند نيازمند افراد به كردن كمك -
.دارند اعتياد مشكل كه افرادي و ذهني و جسمي معلولين
:نيازمند بچههاي از حمايت براي فعاليتهايي سازماندهي -
.جوان بزهكاران خياباني ، بچههاي بيسرپرست ، بچههاي
نهادهاي جمله از سياستگذاري ارگانهاي در مشاركت-
.قانونگذاري
مجلس مانند جهاني سازمانهاي در جوانان مشاركت افزايش -
.كودكان جهاني
.شوند پيشقدم بايد جوان افراد
|