(8) كتاب بينالمللي نمايشگاه با همراه
يافتههاي ارائه نشست سومين از گزارشي
شهر پرورش و آموزش در پژوهشي
ميان در بزهكاري و دينداري :تهران
مدارس مديران وعملكرد دانشآموزان
حجتالاسلام و مهاجراني دكتر سخنان با
نمايشگاه سيزدهمين كروبي مهدي والمسلمين
برگزيدگان معرفي با تهران كتاب بينالمللي
داد پايان خود كار به
(8) كتاب بينالمللي نمايشگاه با همراه
از كتاب ، بينالمللي نمايشگاه در حجاريان سعيد حضور *
وقوع به گذشته روزهاي در كه بود نادري اتفاقات جمله
گروه و بود نشسته ويلچر بر كه آن عليرغم حجاريانپيوست
قلم اهل سراي و نمايشگاه در ميكرد ، همراهي را وي پزشكي
نويسنده و قلم به كه اهميتي بر ديگر بار تا شد حاضر
مجموعه حجاريان حضور با همزمان.كند تاكيد ميدهد ،
از "قدرت از افسونزدايي ;جمهوريت" عنوان با وي مقالات
.رسيد نمايشگاه به نو طرح انتشارات سوي
حضور با گذشته ، سال در تاريخي كتابهاي بررسي ميزگرد *
در شعباني رضا دكتر و نوايي عبدالحسين دكتر تركمان ، محمد
انتشار به تركمان نشست اين در.شد برگزار قلم اهل سراي
عراقي مهدي حاج چون شخصيتهايي درباره اسناد از برخي
تاريخ به تازهاي رويكرد سببساز را آن و كرد اشاره
.دانست معاصر
كه است آثاري شاخصترين از يكي عنوان "نفت آشفته خواب" *
نوشته نفت صنعت مليشدن نهضت باره در تاكنون
معاصر فرهنگپژوه موحد محمدعلي دكتر را اثر اين.است شده
روز.است داده انتشارش جلد دو در كارنامه نشر و نوشته
به و شد حاضر قلم اهل سراي در موحد محمدعلي دكتر گذشته
جلسه در حاضران نيز و تاريخپژوهان از تنيچند سئوالات
.گفت پاسخ
غرفهها برخي و قلم اهل سراي در كه نشستهايي بر علاوه *
در تهران كتابفروشان و ناشران اتحاديه ميشد ، برگزار
براي و 11 سالن 10 در را خاص محلي ارزنده ، ابتكاري
.گرفت نظر در كتاب و نشر باره در تخصصي نشستهاي برگزاري
نيز نمايشگاه برگزاري روز در 10 اتحاديه اين
ميداد انتشار روزانه صورت به را صفحهاي ويژهنامهاي 4
چاپ به ناشران اخبار نيز و مشكلات و گلايهها آن در كه
.ميرسيد
نو طرح انتشارات غرفه در گذشته روز گنجي اكبر همسر *
وضعيت وي از كه ما خبرنگار با گفتوگويي در وي.شد حاضر
تماس 20 همان جز خبري هيچ:گفت شد ، جويا را "گنجي"
وضعيت از نگراني ابراز ضمن وي.ندارم ايشان از ثانيهاي ،
به نيز دومي وكيل شكايات ، تكثر و تنوع علت به:گفت همسرش
قوه از گفت همچنين شفيعي خانم.ميشود اضافه پرونده
آينده يكشنبه يا شنبه روز كه گفتند و گرفتند تماس قضائيه
گنجي آقاي ملاقات به زماني چه كه داد خواهند خبر شما به
جزو نمايشگاه برگزاري طول در گنجي آثار.برويد
به وي "سرخپوش عاليجناب" كتاب و بود كتابها پرفروشترين
.رسيد هم بيستم چاپ
نبوي ابراهيم مشترك اثر دومين "افتاد اتفاق سال 78 در" *
روز در و روزنه انتشارات سوي از كه است كوثر نيكآهنگ و
اينكه به توجه با اثر اين.رسيد نمايشگاه به گذشته
است ، نبوي ابراهيم منتشرنشده نوشتههاي از مجموعهاي
مجموعه روزنه نشر.است داشته فراوانتري خواستاران
قدغن خنديدن" عنوان با را "مانانيستاني" كاريكاتورهاي
.است كرده منتشر نيز "نيست
آقاي اختتاميه مراسم در كردند گمان همگان كه حالي در *
حجتالاسلام لحظات آخرين در كرد ، خواهد شركت نوري ناطق
ميان در كروبيكرد شركت مجلس سابق رئيس كروبي مهدي
در كه كرد اشاره خطيبي به آن در گفتو لطيفهاي سخنانش
طولاني بسيار سخنرانياش چون و ميكرده سخنراني مسجدي
گفتند ترك را مسجد همگي شد ، بيرون حد از حضار حوصله شدو
كليد اين":گفت و آمد خطيب نزد به مسجد متولي نهايت در و
!"كنيد خاموش هم را چراغ رفتن هنگام در ،
همراهان از و موقت دولت سخنگوي طباطبايي صادق دكتر *
باره در قلم اهل سراي در گذشته روز (ره)امام حضرت پاريس
شاخص اثر چهار گذشته دهه در وي گفت ، سخن "كودك و خشونت"
آخرين و كرده منتشر تكنولوژي و فرهنگ ارتباط باره در
اهل ميان در را گستردهاي مباحث "كودكي دوران زوال" اثرش
مهدي طباطبايي ، سخنان ميانه در.است دامنزده فرهنگ
.شدند قلم اهل سراي محوطه وارد ارشاد وزير همراه به كروبي
يافتههاي ارائه نشست سومين از گزارشي
شهر پرورش و آموزش در پژوهشي
ميان در بزهكاري و دينداري :تهران
مدارس مديران عملكرد و
دانشآموزان
سطح در تربيتي علوم حوزه در يافته اتمام پژوهش سه بررسي
متوسطه مدارس
مثل خلاف اعمال با دينداري شده ، انجام پژوهش براساس *
در شركت و قماربازي مخدر ، مواد استعمال مشروبخواري ،
است داشته معكوس همبستگي دوستانه ، ميهمانيهاي و مجالس
در انتقاد و نقد ديگر ، پژوهشي يافتههاي براساس *
قرار توجه مورد است شايسته كه آنگونه آموزشي ، محيطهاي
است نگرفته
;اشاره
توسط پژوهشي ، يافتههاي ارائه ماهانه نشست سومين
با و تهران شهر پرورش و آموزش كل اداره تحقيقات كارشناسي
اين معلم پژوهشگاه محل در منطقه 5 ، تحقيقات واحد همكاري
.شد برگزار منطقه
و تحقيقات شوراي مقام قائم خرقانيان ، نشست ، اين در
تهران ، پرورش و آموزش كل اداره انساني نيروي معاون
پژوهشي يافتههاي ارائه نيز و تحقيقات چگونگي از گزارشي
زمينه در فرهنگيان كليه از و ارائه را تهران شهر سطح در
تحقيقات شوراي كرد تصريح ويكرد همكاري به دعوت تحقيقات
دعوت تحقيق امر به علاقهمندان از تهران پرورش و آموزش
پيشنهاد ارائه به نسبت شورا ، اين به مراجعه با ميكند
تحقيقات انجام از نيز شورا "مطمئنا و كنند اقدام پژوهشي
.كرد خواهد استقبال پرورش و آموزش مسائل زمينه در گسترده
تحقيقات از خلاصهاي پژوهش ، سه پژوهشگران نشست ، اين در
.كردند بازگو حضار براي را خود
شده تهيه نشست اين از كه است گزارشي ميآيد پي در آنچه
:است
از خلاصهاي كه بود جلسه اين محقق اولين طالبان ، محمدرضا
جوانان ميان در بزهكاري و دينداري" عنوان با خود تحقيق
.كرد بازگو حاضران براي را "دانشآموز
نابهنجار رفتارهاي به امروزه كه زيادي توجه:گفت وي
ميشود ، معطوف جوانان بزهكارانه و شرع خلاف يا اخلاقي
كه باشد واقعيت اين از نگراني مبين حدودي تا ميتواند
دستاندركاران و مديران ساله بيست فعاليتهاي و تلاشها
و ارزشها باورها ، انتقال در ايران ، انقلابي نظام
روبرو شكست و موفقيت عدم با جديد نسل به ديني هنجارهاي
ميان در بزهكاري گسترش و افزايش ديگر ، عبارت به.است شده
سپري ديني نظام اين سايه در را عمرشان تمام كه جواناني
جامعه مذهبي خود در تزلزلي نشانگر "معمولا كردهاند ،
نوعي بزهكارانه ، رفتارهاي پس در چون.ميشود و شده تلقي
.دارد قرار نيز موجود جامعه قبول عدم
بيشتر بودن جلوهگر به خود صحبت ادامه در طالبان
در هنجار و مطلوب رفتارهاي به نسبت نابهنجار رفتارهاي
بخصوص) ما جامعه كنوني وضعيت:افزود و كرد اشاره جامعه
و است گستردهاي فرهنگي نابسامانيهاي دچار (تهران در
رو كشور ، ديني فرهنگ وضعيت كه شود تصور اينطور است ممكن
و جامعه مختلف اقشار ميان در و گراييده تزلزل و سستي به
كرده پيدا جدي نقصان و كاستي ديني ، فرهنگ جوانان ، بخصوص
دينداري ميزان سنجش ميرسد ، نظر به شرايطي چنين در.است
.باشد برخوردار خاصي اهميت از جوانان ،
جامعه كه ، اين به اشاره با ادامه در طالبان ، محمدرضا
در محصل پسر و دختر دانشآموزان كليه را تحقيق اين آماري
روزانه ، دبيرستانهاي سوم پايه در تحصيلي 781377 سال
:گفت ميدهند ، تشكيل تهران ، منطقه 5 غيرانتفاعي و دولتي
كه آن اول.گرفت صورت دليل چند به سني گروه اين انتخاب
ميكرد اقتضا ،(بزهكاري و دينداري) پژوهش موضوع
شرعي بلوغ از كه گيرند قرار بررسي مورد دانشآموزاني
و عقلي ثبات از كه اين دوم و باشد ، گذشته سال چندين آنان
جديد نظام در ديگر ، طرف ازباشند برخوردار احساسي
سوم سال پايان در تحصيلات اتمام رسمي فرايند متوسطه ،
را دانشآموزان از گروه اين لذا ميگيرد ، صورت دبيرستان
طريق از و كرد محسوب پرورش و آموزش نهايي محصول ميتوان ،
سياستها ارزيابي به آنان ، در انتظار مورد ويژگيهاي بررسي
رسمي پرورش و آموزش نظام تربيتي و پرورشي برنامههاي و
.پرداخت
برخي به استناد با خود ، پژوهش در من:داد ادامه طالبان
اسلام ، سطح چهار در را دينداري سطوح كه احاديث و روايات
را ديني اعتقادات ميكنند ، عنوان يقين و تقوي ايمان ،
تمامي "تقريبا كه كردم ملاحظه و داده قرار بررسي مورد
يعني دينداري حداقل واجد تحقيق نمونه دانشآموز جوانان
جواب درصد نيم تنها و بودهاند اسلام به گفتاري التزام
.دادهاند منفي
اين به توجه با داد نشان پژوهش يافتههاي بعدي ، مرحله در
پاسخگويان مطلق اكثريت است ، ايمان اساس و پايه نماز كه
متفاوت ، درجات با و انحا از نحوي به (درصد از 86 بيش)
.ميخوانند نماز
دانشآموزاني را متقين گروه چنانچه ،(تقوي) سوم مرتبه در
تخلفات مرتكب و باشند روزه و نماز به پايبند كه بدانيم
محسوب متقي پاسخگويان درصد تنها 6/1 باشند ، نشده بزهكاري
در دينداري انتظار آيا كه داشت توجه بايد البتهميشوند
كه صورتي در بجاست؟ تهراني دانشآموزان از بودن متقي حد
است زندگي چهارم دهه ايمان ، ارتقاي نظر از تقوي اصلي سن
ميتواند آيا ميبرد ، سر به زندگي دوم دهه در كه جواني و
گيرد؟ قرار سوءال مورد متقي فرد يك حد در
نماز كه است شده محقق مسئله اين پژوهش ، اين ادامه در
و داشته جوانان در بزهكاري كاهش در را تاثير بيشترين
در "معمولا كه عصر و ظهر نماز تجربي ، يافتههاي براساس
اثر خصوص ، اين در آماري لحاظ از ميشود ، اقامه مدرسه
بزهكاران گروه با ارتباط در همچنين.است داشته بيشتري
اعتقادات و دينداري فاقد گروه اين كه گفت ميتوان جوان
.هستند مذهبي
مثل اخلاق خلاف اعمال با دينداري پژوهش ، اين اساس بر
در شركت و قماربازي مخدر ، مواد استعمال مشروبخواري ،
.است داشته معكوس همبستگي دوستانه ميهمانيهاي و مجالس
افكار بر حاكم تصور اساس بر شد ، متذكر انتها در طالبان
به نظر مورد سني گروه در دانشآموز جوانان اكثريت عمومي ،
بعد در درصد حدود 91 و كرده عمل ديني واجبات و نماز
نيز ديني اعتقادات نظر از و ميشوند ارزيابي قوي عاطفي ،
.ميشوند داده تشخيص "قوي" پاسخگويان درصد 91
آن دنبال به تحقيق اين در كه ويژهاي سوءالات:گفت طالبان
:بود زير شرح به سوءال شامل 14 بودم ،
است؟ چگونه ديني اعتقادات حيث از جوانان وضعيت -1
مذهبي مناسك به پايبندي و تقيد حيث از جوانان وضعيت -2
است؟ چگونه
(دين تجربي بعد)مذهبي احساس حيث از جوانان وضعيت -3
است؟ چگونه
پيامدي بعد) زندگي در دين اهميت حيث از جوانان وضعيت -4
است؟ چگونه (دين
ميشود؟ ارزيابي چگونه جوانان دينداري وضعيت مجموع در -5
و دختران ميان در (آن ابعاد احتساب با) دينداري توزيع -6
است؟ چگونه جوان پسران
بزهكاري مختلف انواع تفكيك به جوانان بزهكاري وضعيت -7
است؟ چگونه
ميشود؟ ارزيابي چگونه جوانان بزهكاري وضعيت مجموع در -8
پسران و دختران ميان در بزهكاري مختلف انواع توزيع -9
است؟ چگونه جوان
دارد؟ رابطهاي چه آنان بزهكاري با جوانان دينداري -10
بزهكاري انواع با دينداري ابعاد از يك هر ارتباط -11
است؟ چگونه
بزهكاري بر بيشتري تاثير دينداري ابعاد از كداميك -12
دارد؟
بزهكاري انواع از كداميك بر مذهبي تقيد يا دينداري -13
ميگذارد؟ بيشتري تاثير جوانان
دينداري ميتوانيم حد چه تا جوانان بزهكاري انواع از -14
كنيم؟ استنباط را آنان
در را خود تحقيق خلاصه كه جدولي ارائه با پايان در وي ،
.داد پايان سخنانش به بود ، رسانده ثبت به آن
:عنوان با و عليپورسليمان توسط نشست اين پژوهش دومين
مديران اثربخش ارتباطات وضعيت درباره دبيران نظر بررسي"
.شد ارائه "تهران شهر متوسطه مدارس مرد
تحليل و تجزيه و بررسي به اشاره با پورسليمان
بيان چنين را تحقيق نتيجه دبيران ، نظرات و پرسشنامهها
و دادن گوش به را امتياز بالاترين دبيران ، :ميكند
آن از بعد.دادهاند مديران بازخورد به را نمره كمترين
اثربخش ، كلامي ارتباطات از مديران استفاده ترتيب ، به
آگاهي و اثربخش غيركلامي ارتباطات از مديران استفاده
قرار چهارم تا دوم دررتبههاي ارتباطي موانع از مديران
.دارند
اين بر بيش و كم دبيران مجموع ، در پژوهش ، اين اساس بر
ارتباطات از تهران شهر متوسطه مدارس مديران كه باورند
.ميكنند استفاده ثمربخش
پژوهش ، از حاصل دادههاي ميان از:افزود پورسليمان
نظريات و صحبتها نيز و خود مشاهدات و تجربيات همچنين
خورد ، باز كه رسيدهام نتيجه اين به همكاران ، و دبيران
از يكي.دارد مديران ميان در ضعيفتري "نسبتا جايگاه
تفكر به دادن بها بازخورد ، بهسازي و توسعه راههاي
نظر بهاست آموزشي محيطهاي در آن به عمل و انتقادي
كه گونه آن آموزشي محيطهاي در انتقاد و نقد ميرسد
از بسياري.است نگرفته قرار توجه مورد است ، شايسته
شايد جامعه ، زيرسيستمهاي بين روابط در تنشها و تعارضات
-مدير دانشآموز ، -معلم معلم ، -مدير روابط از نوعي به
.بگيرد سرچشمه روابط ساير و دانشآموز
عملكرد بهبود جهت در پيشنهادهايي انتها ، در پورسليمان
طراحي متقابل ، ارتباط بر تاكيد كه كرد ارائه ارتباطي
رسيدگي مديريت ، راهنماي طراحي مناسب ، تنبيه و تشويق نظام
استاندارد الگوي طراحي انتقادها ، و پيشنهادها به سريع
روابط سيستم استمرار به توجه و مدارس در ارتباطات مميزي
.بودند آنها اهم از مطلوب انساني
محمدرضا توسط ماهانه ، نشست اين در شده ارائه پژوهش سومين
برخي به نسبت هنرآموزان نگرش بررسي" عنوان با و زمانيان
نتايج با آن رابطه و مديران عملكرد بهسازي شاخصهاي از
در تهران شهر پسرانه هنرستانهاي در هنرآموزان ارزشيابي
.گرديد طرح "تحصيلي 771376 سال
انساني ، روابط مورد در ميدهد ، نشان پژوهش اين يافتههاي
روابط وجود به (درصد به 76 نزديك) هنرآموزان اكثريت
به كه است واژهاي هنرآموز).معتقدند مدير طرف از انساني
بالايي درصد همچنين (ميگردد اطلاق هنرستانها فني دبيران
ارتقاء براي را لازم زمينههاي مدير ، كه دارند عقيده
و خلاقيت بروز مورد در و ميكند فراهم هنرآموزان شخصيت
و داشتهاند خوبي بسيار عملكرد مديران ، ابتكار ،
وجود از دانشآموزان كه كردهاند فراهم را زمينههايي
همچنين.شوند بهرهمند اطلاعاتي منبع يك عنوان به خويش
را هنرآموزان مديران ، دارند ، عقيده نمونه افراد درصد 72
در را آنها وجود و داده مشاركت مختلف تصميمگيريهاي در
.ميدانند مهم تصميمگيريها
خود تحقيق موضوع و نتايج درباره زمانيان محمدرضا
اين به ميتوان آنها جمله از كه كرد ارائه را پيشنهاداتي
و آموزشي زمينههاي ايجاد در مديران:كرد اشاره موارد
كردن فراهم به نسبت و باشند داشته بيشتري اهتمام يادگيري
رشد براي زمينههايي ايجاد و هنرستانها در انساني روابط
كردن پر در مديران نيز و باشند كوشا هنرآموزان شخصيت
موجود واقعيتهاي به خود همكاران ارزشيابي فرمهاي
پرورش زمينههاي كشور ، آموزشي سيستم همچنين و بيانديشند
با مسئولان و كند تقويت متوسطه دوران از را استعدادها
تشخيص با و موجود ارزشيابي نظام جامع ارزشيابي اجراي
كارگاههاي برگزاري با نظام ، اين اجرايي مشكلات و موانع
فرمهاي دقيق اجراي نحوه و فلسفه مديران ، براي آموزشي
.كنند توجيه را ارزشيابي
دبيرستانها مديران و پرورشي مربيان از گروهي جلسه اين در
رابطين پژوهشگران ، همراه به تهران شهر هنرستانهاي و
.داشتند حضور مسئولان و مناطق تحقيقاتي
قائمي فاطمه:از گزارش
حجتالاسلام و مهاجراني دكتر سخنان با
نمايشگاه سيزدهمين كروبي مهدي والمسلمين
برگزيدگان معرفي با تهران كتاب بينالمللي
داد پايان خود كار به
نمايشگاه سيزدهمين اختتاحيه مراسم :فرهنگي علمي گروه
و برگزيده ناشران معرفي تهرانبا كتاب بينالمللي
.شد برگزار چاپ صنعت جشنواره سومين برگزيدگان
اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير حضور با كه مراسم اين در
مقام قائم مسجدجامعي احمد كروبي ، المسلمين و حجتالاسلام
خارجي و داخلي فرهنگي شخصيتهاي از جمعي و ارشاد وزير
ناشران ، از قدرداني با مهاجراني دكتر ابتدا شد ، برگزار
در اجمال به اخير نمايشگاه برگزاركنندگان و قلم اهل
.گفت سخن نشر امر توسعه و كتاب نمايشگاه ضرورت
با خود سخنان از بخشي در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
ماليات ، از ناشران معافيت لايحه تصويب لزوم بر تاكيد
:گفت و دانست ششم مجلس عهده بر را قانون اين تصويب ادامه
تصويب پنجم مجلس اول شور در ناشران مالياتي و حقوقي بحث
با خود كار نخست ماههاي در ششم مجلس كه اميدواريم و شده
بزرگي گام شده ، تصويب اول شور در كه ماده اين تصويب
.بردارد
آنرا و شد يادآور را كتاب قانون تصويب ضرورت مهاجراني ،
:گفت وي.كرد عنوان كتاب نشر براي آرام بستري داشتن لازمه
براي هم را ناشران و نويسندگان نظريات تا تلاشيم در ما
تصويب با ميكنم فكر و كنيم جمعآوري قانون اين تدوين
قانون اين و داشت خواهد آرام بستري كتاب امر قانون ، اين
و مشخص قانون يك به سلايق تمام تا شد خواهد موجب همچنين
.نمايد بازگشت محوري
مجمع دبير كروبي والمسلمين حجتالاسلام مراسم اين در
ششم مجلس در تهران مردم منتخب نماينده و مبارز روحانيون
با نيرومند و قوي تمدني با پرسابقه كشوري ما كشور:گفت
سرافرازي موجب و افتخارآميز گذشتهاي و غني بسيار فرهنگي
تاريخ به وقتي ما.است فرهنگي زمينههاي از بسياري در
از مهمي بخش ميشويم متوجه ميكنيم ، مراجعه اسلام
تفسير ، فلسفه ، اصول ، فقه ، زمينه در اسلامي دانشمندان
.بودهاند ايراني تاريخ ، و كلام
جايگاه و حرمت حفظ ششم مجلس در مردم منتخب نماينده
و دانسته ضروري امري كشور در را فرهنگ اهالي و دانشمندان
و كرد ياد فرهنگي انقلاب يك عنوان به اسلامي انقلاب از
انقلابي چهره يك كه آن از بيش ،(ره) خميني امام:گفت
عرفاني ، مختلف زمينههاي در كه است علمي شخصيت يك باشد ،
و جامع شخصيتي شعر ، در حتي و اصول و فقه تفسير ، فلسفه ،
.است داشته كمنظير
سيزدهمين برگزيده ناشران اختتاميه ، مراسم پايان در
سومين برگزيدگان نيز و تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه
.شدند معرفي چاپ صنعت جشنواره
موءسسه دولتي ، ناشران بخش در داوران هيات راي براساس
برگزيده ناشر عنوان به (ره) خميني امام آثار نشر و تنظيم
حوزه در برگزيده ناشر عنوان به مدرسه انتشارات و بزرگسال
.شدند انتخاب نوجوان و كودك كتاب
بزرگسال ، كتاب حوزه در فاطمي انتشارات خصوصي بخش در
تير انتشارات و نوجوان و كودك كتاب حوزه در افق انتشارات
برگزيده ناشران عنوان به شهرستان حوزه در خوزستان
خصوصي ناشران بخش درشدند انتخاب سيزدهم نمايشگاه
روزنه انتشارات شايسته و موفق حضور داوران هيات بزرگسال ،
.دانست تقدير شايسته را
در ويژه فعاليت خاطر به قم ناشران اتحاديه ويژه بخش در
به مشهد دليل انتشارات و (ع) علي امام اميرالموءمنين سالن
و شخصيت پيرامون كتابهاي عرضه در نمونه فعاليت خاطر
.شدند برگزيده (ع) اميرالموءمنين زندگي
چون معيارهايي براساس خارجي ناشران بخش در داوران هيات
ارسال علمي ، جديد عناوين ارائه نمايشگاه ، مقررات رعايت
امور در وتسهيل غرفه در صحيح مديريت كتاب ، موقع به
شركت)G.D.Iانتشارات لاتين كتب بخش در مراجعين
(ريالي فروش) عرب ناشرين بخش در و (فار انتشاراتي
.كرد اعلام برگزيده را دارالكتابالاسلامي
بررسي از پس ايران چاپ جشنواره سومين داوران هيات همچنين
هيچ فلكسوگرافي چاپ بخش در مسابقه بخش آثار كيفيت سنجش و
براي و نداد تشخيص اول رتبه براي را ارسالي آثار از يك
.نكرد اعلام برنده را كس هيچ فلكسوگرافي بخش
از بياضيان اصغر هليوگراور چاپ بخش در اساس ، براين
از گرمچي بابك آسكرين ، سيلك چاپ بخش در پرنيان ، چاپخانه
نيما صحافي از متينرضا محمدامين صحافي بخش در ارنگ ، چاپ
ليتوگرافي از كامبوريان آني خانم ليتوگرافي بخش در و
.فرايندگويا
در و سروش چاپخانه از ميرهاشمي سيدمحمود افست چاپ بخش در
زرين انتشارات از داوديپور محمودعلي توليد ، مديريت بخش
.شدند اول توليدي آثار مجموع برتر كيفيت خاطر به سيمين و
|