شدند انتخاب مطبوعات منصفه هيات اعضاي
تصويب به زنان 2000 اجلاس نهايي سند
رسيد عمومي مجمع
عرفاني جرقه را همه چشمان جادوي من
ميدانم
درآمدند آب از بد كه خيري مقاصد
با روزنامهنگاران صنفي انجمن اعضاي
كردند ديدار باقي خانواده
اجرا زندانيان فرزندان بازپروري طرح
ميشود
شدند انتخاب مطبوعات منصفه هيات اعضاي
تبليغاتي و مطبوعاتي امور معاونت دفتر :اجتماعي گروه
سومين:كرد اعلام يكشنبه روز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
با تهران استان مطبوعات هياتمنصفه اعضاي انتخاب نشست
ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني سيدعطاءالله دكتر حضور
رئيس عليزاده حجتالاسلام نشست اين در.شد برگزار اسلامي
شوراي رئيس تقوي حجتالاسلام تهران ، استان دادگستري كل
رئيس عراقي محمدي حجتالاسلام و ائمهجمعه سياستگذاري
.داشتند حضور نيز اسلامي تبليغات سازمان
از نفر ده بر علاوه لازم مشورتهاي از پس نشست ، اين در
را عضويت و شده انتخاب قبل منصفهكهدرجلسه هيات اعضاي
.شدند انتخاب باقيماندهنيز نفر يازده بودند ، پذيرفته
:ميباشد ذيل بشرح شده انتخاب منصفه هيات اعضاي
دستگردي ، وحيد مرضيه يگانه ، حسيني حميرا كروبي ، فاطمه
مسلمان ، عسگراولادي حبيبالله شبيري ، سيدجعفر حجتالاسلام
مجتبي فاضلي ، علي موءدب ، شبانشهيدي دكتر آقاناصري ، محمد
رضا مهندسجعفرمرعشي ، قمي ، محسن حجتالاسلام رحماندوست ،
ميرباقري ، محمد دكتر صدر ، شهابالدين دكتر رهگذر ،
عباس دعاگو ، محسن حجتالاسلام انصاري ، حميد عباسصالحي ،
عليرضا دكتر كسائيان ، شورجه ، علياكبر جمال دوزدوزاني ،
.زاكاني
تصويب به زنان 2000 اجلاس نهايي سند
رسيد عمومي مجمع
فوقالعاده عمومي مجمع بيستوسومين :اجتماعي گروه
وقت به ديروز بعدازظهر پكن5 به موسوم ملل سازمان
توسعه زنان ، تساوي زنان 2000 ، اجلاس نهايي سند نيويورك
.كرد تصويب را يكم و بيست قرن براي وصلح
به شنبه ظهر از بعد كه پكن5 اجلاس اختتاميه نشست در
از شركتكننده هياتهاي اعضاي حضور با محلينيويورك وقت
و بيست رئيس "گوريراب تئوبن"شد تشكيل جهان كشور 188
"اسد حافظ" درگذشت عمومي مجمع ويژه اجلاس سومين
سوريه دولت و ملت خانواده ، به را سوريه رئيسجمهوري
.گفت تسليت
:گفت سخناني طي اجلاس نهايي سند تصويب از پس گوريراب
كاري گروههاي و كارشناسي هياتهاي متماديمذاكرات ساعات
كه كردهايم تصويب را اكنونسندي ما و داد نتيجه بالاخره
.زناناست پيشبرد براي جهاني كار دستور تعيينكننده
زندگي بر اثرگذار ماده به 12 اشاره با عمومي مجمع رئيس
در كه سندي:گفت است شده منعكس پكن اجلاس در كه زنان
در و است پكن سند مكمل رسيد تصويب به اجلاس اين پايان
ازجملهحق بهداشت زنان ، قاچاق زنان ، عليه خشونت زمينه
معافيت فقر ، بشر ، حقوق آموزش ، مثل ، توليد و جنسي بهداشت
حاكميت ، مسلحانه مناقشات شدن ، جهاني و پرداختديون از
را تصميمگيري و سياسي زنان ، مشاركت براي ارث حقوق و زمين
.ميكند تكميل
ديگر بار سند اين باتصويب دولتها امروز:افزود گوريراب
رو پيش در كه راهي و اجلاس كاري سند به رانسبت خود تعهد
.كردند تجديد داريم
سازمان برنامههاي و سازمانها روءساي ناظران ، دولتها ،
پيشرفتهايي جملگي ديگران و غيردولتي سازمانهاي و ملل
است كشورشانشده زنان نصيب پكن اجلاس از پس كه را
.برشمردند
حقوق پيشبرد در را غيردولتي سازمانهاي نقش گوريراب
آتي همكاري نهايي سند در:گفت و ستود وصلح توسعه زنان ،
قرار تاكيد مورد ملل وسازمان دولتها با سازمانها اين
.است گرفته
هريك شركتكننده كشورهاي نمايندگان اختتاميه اجلاس در
سند درباره را خود نظر دقيقهاي كوتاهچند سخنان در
.كردند اعلام اجلاس مصوب نهايي
عمومي مجمع ويژه اجلاس پنجمين و بيست كه آتي اجلاس
هفته دو حدود ميباشد اجتماعي دربارهتوسعه ملل سازمان
.شد خواهد تشكيل ژنو در ديگر
نمايندگي هياتهاي ژنو ويژه اجلاس چهارمين و بيست در
در كشورها سران كه را تعهداتي دهمورد اجراي كشورها
خواهند بررسي شدهبودند ، متقبل سال 1995 در كپنهاك اجلاس
.كرد
موفقيت از ملل سازمان دبيركل "عنان كوفي" ديگر سوي از
براي صلح و توسعه زنان ، حقوق تساوي در زنان 2000 اجلاس
.كرد خشنودي ابراز يكم و بيست قرن
ارزشي ، موضوع ايران ، 40 اسلامي جمهوري هيات تلاش با
نهايي سند در اسلام شريعت از علميبرگرفته و عقيدتي
.شد گنجانده حذف اصلاحاتو اضافات ، قالب در زنان اجلاس
عرفاني جرقه را همه چشمان جادوي من
ميدانم
آرامش با خردمندان و اضطراب با مبارزان :كوئيلو پائولو
آسيبي مردم به كه آرزوهايي * ميرسند روءياهايشان به
حقيقي شود ، گذارده احترام ديگران به آن در و نرسانند
.هستند
ماست ، وظيفه داده ما به خداوند كه زندگي داشتن گرامي *
.باشيم شادي و عشق از سرشار بايد پس
ميلادي سال 1947 متولد -برزيلي نويسنده كوئيلو ، پائولو
از بعد خصوص به كه است داستاننويسي ريودوژانيرو شهر در
داستانهايش در وي.كرد پيدا جهاني شهرت كيمياگر انتشار
خوانندگان شده ، آميخته عرفاني ابعاد با اندازهاي تا كه
ميخواهد و ميكند آشنا روانش و روح خمهاي و پيچ با را
بهتر بخش نيز و زندگي مشاهده براي تجربههايش در را آنها
.كند سهيم است مخلوقات و آفريدگار به عشق همانا كه وجودش
از پس كه است بوده برايش روءيايي نويسندگي است معتقد او
كمك با و مبارزه ، شيفتگي پايداري ، طريق از سختي ، سالها
به نويسنده اين سفر بهانه به.است آورده دست به خدا
گفتوگوي بينالمللي مركز همكاري با پيش چندي كه ايران
گرفت ، صورت كاروان نشر و اسلامي ارشاد وزارت تمدنها ،
.ميخوانيم هم با كه داديم انجام او با گفتوگويي
نويسنده كه شد چطور بفرماييد "لطفا كوئيلو پائولو آقاي *
شديد؟
ارتباط براي راه بهترين نوشتن كردم ، احساس ابتدا از من *
و گفتن شعر به كردم شروع پس.است ديگران با برقراركردن
.ميكردند درك را روحم و نوشتهها و اشعار راحتي به مردم
كردن صحبت از بهتر نوشتن من براي كردم احساس همين براي
.است
نوشتهايد؟ كتاب تعداد چه تاكنون *
شما.نشمردهام را آنها وقت هيچ بدهم ، صادقانه جواب *
در من صفحه به ميتوانيد اينباره در اطلاع كسب براي
.كنيد مراجعه اينترنت
چيست؟ كتابها نوشتن از انگيزهتان *
.خودم درك *
مينويسيد؟ خودتان درك براي فقط *
كتابي وقتي.است خودم درك نوشتههايم در قدم نخستين *
انسان.ميدهم گوش خودم سخنان به دارم واقع در مينويسم
بتواند تا را درونياش عشق و كند درك را خودش بايد ابتدا
.كند قسمت ديگران با را آن
فقط.كنم منتقل ديگران به نميخواهم را مفهومي هيچ من
.بگذارم ميان در آنها با را عشقم ميخواهم
كرديد اشاره تهران در سخنرانيهايتان از يكي در شما *
.است بوده روءيايتان نويسندگي ،
پشت را سختي لحظات روءيا اين مسير در من و است همينطور *
.خوردم شكست شدم ، تحديد ميكردم فكر ابتدا در.سرگذاشتم
.كردم استقامت و نبودم ترسو من كه شكر را خدا اما
ميكنيد؟ دروني رضايت احساس نوشتن ، با اينك آيا *
كتاب هر ولي.ميكنم رضايت احساس اكنون.البته *
من روءياي كه اين از خوشحالم و است خودش براي مبارزهاي
آن بايد كه است جادهاي بلكهبرسم آن به كه نيست مقطعي
.كنم طي را
عدم دچار آيا نباشيد ، نوشتن به قادر كه برسد روزي اگر *
ميشويد؟ رضايت
.نميدانم *
وابستهايد؟ نوشتن به چقدر بدانم ميخواستم *
و كنم فكر ميدهم انجام اكنون چه آن به ميكنم سعي من *
.نكنم فكر بعدي فرضيات و مسائل به
توجه بدان كه روءياهايي اما ميكنيد ، فكر اكنون به شما *
هستند؟ آينده به مربوط فكرهاي ميكنيد ،
.را آينده نه ميكند مشخص را حال لحظه كه است چيزي روءيا *
با همراه بايد كه است تمايلي ايران به آمدن روءياي "مثلا
.باشد عمل
.است شده توجه عرفاني و معنوي بعد به كتابهايتان در *
داريد؟ عرفان از استنباطي چه شما
طريق آن از و خدا با ارتباط براي است راهي عرفان *
.مردم همه با كردن برقرار ارتباط
.شرق و غرب عرفان به ميكنند تقسيمبندي را عرفان برخي *
داريد؟ اعتقاد چيزي چنين به آيا
وجود تفاوتي است ممكن عرفان الفباي در من اعتقاد به *
.است يكي شرق و غرب عرفان معني ، در اما باشد داشته
بودهايد؟ عرفا از كداميك تاثير تحت بيشتر *
من چون كنم ، صحبت تاثيرات اين درباره است سخت خيلي *
ايران در اما.ميدانم عرفاني جرقه را همه چشمان جادوي
تاثير برمن خيلي كه ميدانم عرفايي از يكي را مولوي
.است گذاشته
يا هستيد شرقي عرفاي تاثير تحت شما آيا بدانم ميخواهم *
غربي؟
.هستم خدا عرفان تاثير تحت.بگويم بهتر بگذاريد *
.شد روبهرو خوبي استقبال با ايران در كيمياگرتان كتاب *
را شما آثار دارند دوست ايران مردم چرا ميكنيد فكر
كنند؟ مطالعه
.بود سورپريز يك كتابهايم از ايرانيان استقبال من براي *
ميكنم فكر ولي.دارم زيادي دوستان ايران در نميدانستم
بايد ابتدا ميشود گفته كتابهايم در كه باشد اين آن علت
.پرداخت جهان بقيه شناخت به سپس و شناخت را خود
را روءياهايمان كه است اين خود شناخت از منظورتان *
بشناسيم؟
آنها به كه مشخصي بسيار روءياهاي ولي.روءياها.بله *
كردن دنبال و كردن اعتماد يعنيميشود گفته شخصي افسانه
.است برگزيده ما زندگي براي خداوند كه راهي
"واقعا انسان اگر كردهايد ، اشاره كيمياگر كتاب در *
به تا ميكند كمك او به هستي جهان بخواهد ، را چيزي
است؟ اينطور "واقعابرسد خواستهاش
ميكردند فكر همه زيرا.هستم موضوع اين زنده شاهد من *
ميبينيد اكنون اما.است ممكن غير نويسندگي براي روءيايم
.هستم نويسنده يك من
ديگران درباره آيا اما.است بوده اينطور شما مورد در *
است؟ اينگونه
.است چنين اين.بله *
و او صلاح به فرد يك آرزوي و خواسته معلوم كجا از *
در را هيتلر همچون رهبراني روءياي و خواسته باشد؟ جامعه
!بگيريد نظر
به آن در و نرساند آسيبي ديگران به آرزو آن كه تازماني *
حقيقي آرزوي يك اين شود ، گذارده احترام ديگران آزادي
.است اخلاقيات مبناي اين.است انسان
هستيد؟ قائل تمايلات و روءياها براي چارچوبي شما پس *
مرز آنجا برسند ، بخواهند ديگران حقوق به آرزوها وقتي *
.گذاشت زيرپا نبايد را ديگران حقوق چون.آرزوهاست
باشد ، داشته خواستهاش تجلي به زيادي ميل انسان وقتي *
عرفا كه حالي در.ميكند ايجاد دلبستگي نوع يك اين
دلبسته دنيايي زندگي در چيز هيچ به نبايد انسان معتقدند
.ميكند ايجاد اضطراب دلبستگي زيرا.شود
و روشنايي راه مبارزان بين جهان اين ميكنم ، فكر من *
فرق نظراتشان و مسير اينان.است شده تقسيم خردمندان
به عمل و اضطراب با همراه روشنايي راه مبارزان.ميكند
.مراقبه و راهآرامش از خردمندان و ميرسند روءياهايشان
...ميرسند نقطه يك به مختلف راههاي از گروه دو هر ولي
.كنيد مطرح ميتوانيد ديگر سوءال دو
كه است اين امروزي انسان مشكلات از يكي نميكنيد فكر *
است؟ شده آرزوهايش از بخشي قرباني
ديگر را قرباني يك باشيد ، داشته روءيايي شما كه هنگامي *
يك عنوان به بلكه.نميگيريد نظر در قرباني يك صورت به
بخشيدن تحقق راه در اگر زيرا.ميكنيد نگاه آن به مبارز
معنا شما براي شكست آن بخوريد ، شكست شخصيتان افسانه به
نيست روءياهايتان كه راهي در اگر اما.داشت خواهد پيامي و
چه شما حال هر به.ميشويد ضعيفتر آنگاه بخوريد ، شكست
بايد زندگي براي نه ، يا كنيد دنبال را شخصيتان روءياي
.بپردازيد را آن بهاي
را آرزوهايش فقط كه آمده دنيا به انسان شما نظر به آيا *
برساند؟ تحقق به
تجلي با انسان بلكه.نيست آرزوها تحقق مساله تنها *
راضي.است هدف مهمترين اين و ميشود وصل خدا به روءياهايش
.روءياهايمان به بخشيدن تحقق با خداوند كردن
و قدرت ثروت ، است بخش سه در "معمولا آرزوها مهمترين *
به ميتواند را انسان "واقعا اينها به رسيدن آيا.شهرت
برساند؟ خداوند
.نميكنم قضاوت اينباره در من *
كتاب دركنم مطرح را ديگر سوءال دو يكي ، دهيد اجازه *
كه ميشود اشاره "بهاگاوادگيتا" عرفاني و فلسفي
هيزم آن در ما چه هر كه هستند آتش مانند خواستهها
چقدر هر يعني ميشود ، شعلهورتر ميريزيم
بيشتر آنها باشيم ، خواستههايمان ارضاي دنبال به بخواهيم
.ميشود خواستههايش اسير انسان حتي كه جايي تا ميشوند
چيست؟ اينباره در شما نظر
يك كه آرجونا كه هنگامي ميشود ، اشاره كتاب اين در *
به (الهي شخصيت) كريشنا ميماند ، باز نبرد از است جنگجو
.بجنگ و برو.هستي نبرد يك وسط در تو:ميگويد آرجونا
كه است چيزي اين.بده انجام را كارت.نكن فكر زياد
خودم به من كه است چيزي اين و ميگويد آرجونا به كريشنا
.ميگويم
خدا خواست براي بجنگ تو:ميگويد آرجونا به كريشنا ولي *
عمل؟ نتيجه به نسبت نباش نگران و
نتيجه نگران نبايد ميكنيد ، تعقيب را روءياهايتان وقتي *
بايد پسهستيد خداوند دستان در اينكه براي.باشيد
درباره چيزي نه.دهيد انجام لحظه آن در را وظيفهاي
.اكنون درباره كردن فكر فقط.آينده درباره چيزي نه گذشته ،
.ميداد انجام را خودش وظيفه بايد آرجونا كه همانطور
داده ، ما به خداوند كه زندگي داشتن گرامي من اعتقاد به
شادي و عشق از سرشار كه است اين ما وظيفه.ماست وظيفه
روءياهايمان براي كه باشيم شجاع آنقدر بايد و باشيم
.بجنگيم
مصاحبه اين به را خود وقت كه اين از ميكنم تشكر *
.داديد اختصاص
.متشكرم هم من *
هاشمي فرحناز :از گفتوگو
حجازي دكترآرش : مترجم
درآمدند آب از بد كه خيري مقاصد
عقيمشدن به سرخپوستان تشويق براي بهداشت ماموران آيا
پس كه بهداشتي مامور و پرستار پزشك ، زدهاند؟ حقه به دست
آمده منطقه اين به كوهستاني جادههاي گذاشتن پشتسر از
كه آنها.شدند پذيرفته باز آغوش با ورود ابتداي در بودند
دارو رساندن عهدهدار ميكردند كار بهداشت اداره نظر زير
آنها.بودند گوئيررو فقيرنشين ايالت به مشاوره ارائه و
اين در خانواده تنظيم طرحهاي اجراي مسئول اين علاوهبر
از 17 بيش.شد شروع دردسر جا همين از درست و بودند منطقه
سال 1998 در كه ميكنند ادعا سرخپوست مردان از تن
.زدند حقه به دست آنها كردن وازكتومي براي بهداشت ماموران
موافقت ازاي در كه بود شده داده وعده سرخپوستان اين به
.شد خواهد پرداخت آنها به پول مبلغي عمل اين انجام با
سال يك زگذشت ا پس و نكرده عمل خود وعدههاي به آنها اما
.كردند شكايت ايالت بشر حقوق كميسيون به مردان اين
شدن جريحهدار باعث انداختند راه به آنها كه مرافعهاي
به متهم را ماموران مردم اكثر.شد مكزيكو مردم تعصب حس
اين طرف يك در.كردند منطقه اين بومي جمعيت در دستكاري
فرزند داشتن با معتقدند كه هستند بهداشت مسئولان ماجرا
طرف در و آورد پايين را موجود فقر ميزان ميتوان كمتر
از جزئي طرح اين معتقدند كه هستند بومي احزاب ديگر
يكي نارسيسكو بنيتواست سرخپوستان نژاد براندازي عمليات
منقرضانه سياست يك عمل اين":ميگويد بومي رهبران اين از
بايد درواقع را مردان اين ولي ".است ريشهكنكننده و
براي تلاش در كه دانست خانواده تنظيم طراحان قربانيان
ناچار مدرن دنياي به سرخپوست روستائيان اين داخلكردن
مكزيكو ، جمعيت بيشتر.شدند اخلاقي اصول بر گذاشتن بهپا
ساكن منطقه اين در خانوار ، هر نفرات تعداد برحسب حداقل
.شدهاند
با بهتر زندگي" شعار از استفاده با دولت سال 1974 در
را جديتري خانواده تنظيم برنامه "كوچكتر خانوادهاي
كودك مكزيكو 4/2 در تولد متوسط ميزان اكنونكرد اتخاذ
سال 1963 ميزان 3/7 از كه چيزي است ، زن يك هر ازاي به
تنظيم در عظيم انقلاب اين ولي.است پايينتر بسيار
مكزيكو سرخپوستان نفري جمعيت 10ميليون كنترل در خانواده
منطقه اين در بومي زن هر.است مانده ناكام زيادي تاحد
اهل سرخپوست زن يك.ميكند زايمان بار متوسط 4 بهطور
به من است ، زنده شوهرم كه زماني تا":ميگويد گوئيررو
اين اصلي كشمكش و جدال ".ميدهم ادامه شدن بچهدار
اين وارد سال 1997 در بار اولين براي كه بهداشت ماموران
مرد اين 17 از يك هر.بود مسائل همين سر بر شدند منطقه
ماموران كه ميكنند تعريف را ماجرا همين "دقيقا سرخپوست
كه را مرداني ابتدا خود مقصود به رسيدن براي بهداشت
و داده قرار هدف مورد بودند پرجمعيتي خانوادههاي داراي
كنند موافقت وازكتومي با كه كساني به كه دادند وعده سپس
داده كفش و لباس نقد ، وجه دلار تا 150 مبلغ 50 ماهانه
كه كساني از يكي ساله ، لاروي 43 آنجل ميخائيل.شد خواهد
انجام كه گفتند آنها":ميگويد كرده موافقت طرح اين با
اكثر ".نميرساند ما به آسيبي و صدمه هيچگونه عمل اين
به بودند ، كرده اعلام طرح اين با را خود موافقت كه كساني
را رضايتنامه فرمهاي نوشتن ، و خواندن سواد نداشتن علت
كلمهاي هيچ فرمها اين در.كردند امضاء خود شست انگشت با
.است نشده ذكر وجهي هرگونه پرداخت به وعده دالبر
هيچگونه كه كردند شكايت شده وازكتومي مردان سرانجام
صبر ما":ميگويد لارو.نميشود پرداخت آنها به وجهي
".نه يا ميكنند عمل خود وعده به آنها ببينيم كرديم
اينكه از دارد نام بنيتو ميرالاموس كه ساله پرستار 24
بياطلاعي اظهار باشد شده داده وعدههايي چنين "اصلا
ضعيف مشكل اين ايجاد دليل كه است باور اين بر او.ميكند
استفاده محلي مترجمان از بهداشت تيم.است بوده ترجمه در
زبان به تنها منطقه اين مردان اكثر اينكه حال ميكرده ،
.ميكنند تكلم خود بومي
نتيجه اين به گذشته سال اواخر ايالت بشر حقوق كميسيون
اوايل حال اين باشدهاند فريفته مذكور مردان كه رسيد
بهداشت سازمان رئيس پينتوس پنا دلا كارلوس جاري ماه
انجام اينكه مبنيبر شواهدي هيچگونه كه كرد اعلام ايالت
و ندارد وجود است شده انجام زور به توسل با طرح اين
عمل به بهداشت ماموران عليه بازخواستي يا توبيخ هيچگونه
.آمد نخواهد
بررسي مورد بيشتر دادگاه جلسات در ميتوان را پرونده اين
.داد قرار
:ميگويد است شده عقيم كه فرزند پدر 6 اكودو ، گورنزو
دستكم نيست ، وارده خسارت جبران به قادر دولت اگر"
".كند عمل خود وعدههاي به ميتواند
زارمبو آلن:نوشته
نيوزويك:منبع
اراك دانشگاه -شفيعي مريم:مترجم
با روزنامهنگاران صنفي انجمن اعضاي
كردند ديدار باقي خانواده
صنفي انجمن مديره هيات اعضاي :اجتماعي گروه
ضمن و ديدار باقي عمادالدين خانواده با روزنامهنگاران
روزنامهنگاري عرصه در وي خدمات از آنها با همدردي اظهار
.كردند تجليل
رئيس مزروعي علي ديدار اين در انجمن دبيرخانه گزارش به
بازداشت صدور از تاسف اظهار با صنفي انجمن مديره هيات
آقاي دادگاه ما اعتقاد به كه:گفت باقي عمادالدين براي
:گفت وي.ميشد برگزار منصفه هيات حضور با بايد باقي
شده منتسب باقي آقاي به كه اتهاماتي از بسياري "ظاهرا
قبل حداقل ، بود بهتر كه هست هم فتح روزنامه اتهامات جزو
مديرمسئول اتهامات مورد در را نظرش منصفه هيات اينكه از
:گفت مزروعي.نميشد انجام محاكمه كند ، اعلام فتح روزنامه
او سوي از شده منتشر مطالب به "نوعا باقي آقاي اتهامات
در نيست امحاء قابل بههيچوجه اسناد اين كه است معطوف
.نميرسد بهنظر طبيعي او براي بازداشت قرار صدور نتيجه
اميدواري اظهار ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن رئيس
منصفه هيات نظر اعلام تا باقي آقاي براي حكم صدور كه كرد
.بيافتد بهتعويق فتح روزنامه مديرمسئول اتهامات eدرباره
خانواده به انجمن سوي از تقديري لوح مراسم اين در
.گرديد اهداء باقي
اجرا زندانيان فرزندان بازپروري طرح
ميشود
طرح كشور استان در 9 نخستينبار براي :اجتماعي گروه
و بهزيستي سوي از زندانيان سال زير 18 كودكان بازپروري
عنوان با كشور زندانهاي سازمان هماهنگي و همكاري با
.آمد خواهد در اجرا به "مهر خانه"
اجتماعي امور معاون شيراز ، در همشهري خبرنگار گزارش به
خبرنگاران با گفتگو در يكشنبه صبح كشور بهزيستي سازمان
تهران ، جنوب تهران ، شمال اصفهان ، در طرح اين:افزود
و كرمان فارس ، بلوچستان ، و سيستان ،(مركز دو) خراسان
طالبي ، محمدعلي دكتر گفته به.ميشود راهاندازي گلستان
زنداني مادران همراه كودك تا 240 كشور استانهاي برخي در
و شده متولد زندان در آنها از برخي كه سرميبرند به خود
را رشد مراحل اماكن اين در كه است سال ده مدت نيز بعضي
كشور در دستگاه كه 26 اين به اشاره با وي.ميكنند سپري
بودجه كل از:گفت فعاليتند ، حال در اجتماعي رفاه بخش در
.دارد را درصد صدم فقط 2 بهزيستي كشور ، پيشگيري
جمعآوري زمينه در كشور بهزيستي اجتماعي امور معاون
رواني بيماران كه زماني تا قانون طبق:گفت رواني بيماران
و بهداشت وزارت با آنها كار باشند ، داشته درمان به نياز
باشد نداشته درمان قابليت رواني بيمار اگر ولي است درمان
چنين نگهداري به موظف بهزيستي مجلس ، مصوبه براساس
.است بيماراني
رواني مزمن بيماران نگهداري براي اعتباري هنوز:افزود وي
.است نشده گذاشته بهزيستي اختيار در
|