معرفي امروز مطبوعات جشنواره برگزيدگان
ميشوند
دهيم؟ افزايش چگونه را كودكان احساسي درك
عمادالدين كتابهاي مرتضوي قاضي دستور با
شد وجمعآوري توقيف باقي
دينگريزي باعث اجتماعي عدالت نكردن اجرا
است شده دختران
شان :قضايي نادرست هاي برخورد وجود با
است نيافته كاهش عمومي افكار نزد مطبوعات
چين در تلويزيون و مخابرات جنگ
به بايد :"روزدرآ" روزنامه مديرمسئول
مطبوعاتي دادگاه يك در روزنامه جرم
شود رسيدگي
ارائه اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
در مطبوعاتي رايزنيهاي تاسيس پيشنهاد :كرد
كشور از خارج
بهنود مسعود مرتضوي قاضي دستور با
شد زنداني
معرفي امروز مطبوعات جشنواره برگزيدگان
ميشوند
برگزيده روزنامهنگاران جوايز اهداي مراسم :اجتماعي گروه
تالار در تا 17 ساعت 15 از امروز مطبوعات جشنواره هفتمين
.ميشود برگزار وحدت
با همزمان و ماه ارديبهشت در ساله همه مطبوعات جشنواره
به امسال اما.ميشود برگزار مطبوعات آزادي جهاني روز
ماه ارديبهشت در مراسم اين مطبوعات گسترده توقيف دليل
.شد موكول ديگري زمان به و نشد برگزار
برگزيدگان كه شد اين بر تصميم خبرنگار روز آستانه در
در امروز مراسم اين نتيجه در شوند ، معرفي هفتم جشنواره
در برتر روزنامهنگاران و ميشود برگزار وحدت تالار
برگزيدگان است گفتني.ميشوند معرفي مختلف رشتههاي
گروههاي توسط شده معرفي كانديداهاي ميان از جشنواره
.ميشوند انتخاب تخصصي
جشنواره نهايي داوران هيات اعضاي از يكي زيدآبادي احمد
.ميبرد بسر زندان در اكنون هم متاسفانه كه بود امسال
دهيم؟ افزايش چگونه را كودكان احساسي درك
"كودكان احساسات درك بر مروري"
كسب و كشف همكاري ، هيجانانگيز سالهاي سالگي تا 4 2
براي را او كودكتان احساسي رشد باپرورش.است مهارت
اجتماع و مدرسه يا آمادگي به ورود مشكلات با مبارزه
ميسازيد آماده
هوش جز به كند كسب موفقيت دنيا اين در كودكتان آنكه براي
.است عاطفي و احساسي مسائل درك ابزار ، مهمترين ذكاوتش و
و حقايق يادگيري توان (IQ) هوشي ضريب ميزان حاليكه در
احساسات درك ضريب ميكند ، اندازهگيري را ارقام و اعداد
ديگران با صحيح ارتباط و خويش اداره و گذران توان (EQ)
درك ضريب.ميدهد نشان ما به اطرافمان دنياي در را
احساسات خويش ، از او درك چگونگي به فرزندتان احساسات
شبيه احساساتي برابر در او رفتار چگونگي مردم ، ديگر
ديگران با مسائل حل براي او كه راهي و عصبانيت
بدون نميتوانند كودكان اما.دارد بستگي برميگزيند ،
والدين برند ، بالا را خويش احساسات درك ضريب والدين توجه
سرپرستي مهارت در خود از الگوسازي و گفتگو طريق از مراقب
مهارت اين كسب كه باورند اين بر متخصصان و ميگيرند بهره
.است ضروري زندگي تمام در كاميابي و موفقيت به نيل در
سالگي تا 2 تولد بدو از
نيز او كه ديد خواهيد كنيد ، تماشا را نوزادتان مشتاقانه
و انتقال نخست ، گام در آن نتيجه.كرد خواهد نگاه را شما
روشهاي با ناراحتي و خوشحالي قبيل از احساساتي بروز
ميخندد ، خرسندي حالت در كودك.بود خواهد غيركلامي
.ميشود خلق خوش و آرام و زده پا و دست كرده ، سروصدا
و لباس به گرديده ، سريع تنفسش شده ، خلق كج ناراحت نوزاد
گريه نتيجه در و ميكشد را آن و مياندازد چنگ پيشبندش
و خودآگاهي از نشان اوليه رفتارهاي اين.ميدهد سر را
احساسات درك ضريب از مهم جزء دو كه بوده او احساسات بيان
.ميآيد بشمار
ارائه و تجربه به كردن ، نگاه با ماهه تا 5 كودك 4
و عصبانيت غم ، لذت ، :قبيل از احساساتش از پيچيدهتري
به جديد اسباببازي يك اگر مثال براي.پرداخت خواهد شادي
و باز چشماني با و گشته متعجب او دهيد ، نشان ماهه كودك 5
و برداشته خيز اسباببازي سمت به دادكنان و جيغ مشتاق ،
جمله اين بيان با شما پسميپرد پائين و بالا شادي با
را آن ميخواهي كردي ، ذوق كوچك عروسك اين با چقدر تو"
هنگام زود خودآگاهي اين به "!است؟ نرم چقدر ببيني بگيري ،
كمك و تشويق احساساتش تشخيص در را او و داده پاسخ
تا ميكنيد كمك او به اينچنيني وضعيتهاي در و ميكنيد
اين كسب با و بگيرد ياد را آن ابراز راه و احساسات نوع
افزايش نيز او احساسات درك ضريب مناسب ، عكسالعملهاي
.مييابد
احساسات معرفي
نياز احساساتشان معرفي در راهنمايي به نيز نوپا كودكان
يك ديدن با او برديد گردش به را او وقتي كنيد فرض دارند ،
پس.ميچسبد را شما و ميشود پنهان شما پاهاي پشت در سگ ،
كوچولوي سگ اين كه ميترسي تو":بگوييد او به است بهتر
كنيد نوازش را سگ خودتان و "بزند؟ صدمه تو به شده تربيت
:بگوييد او به بعد و است آرام سگ اين كه شود متوجه او تا
مطمئنم.كن ناز را آن هم تو بيا ، .است آرام چقدر ببين"
او عمل اين با ".ميكني خوشحالي و شجاعت احساس وقت آن كه
همچنين.كردهايد كمك احساساتش درك از رضايت كسب در را
در را او كه كنيد درست رفتاري مدلهاي ميتوانيد شما
را ماههاي كودك 21.كند كمك احساساتش كنترل و يادگيري
دستپاچه و عصباني مادر تماشاي مشغول كه بگيريد نظر در
در و است منزل كارهاي انجام مشغول شتابان كه است خويش
ميخواهند او از و شده تلفن او به كارش محل از حين همين
مادر تا است منتظر هم كودك و برساند را خودش سريعتر كه
مينشيند مادرش ناگهانكند مهدكودك به رفتن آماده را او
از و ".ميكشم عميق نفس يك حالا خوب ، ":ميگويد خود به و
مرتب را كارها بيشتر فكر و آرامش با و برخاسته صندلي روي
كودك كه ميكند مشاهده شب هنگام در مادر همين.ميكند
روي بر را عروسكش كلاه نميتواند حتي كلافهاش و خسته
.ميكشد عميقي نفس و مينشيند ناگهان سپس.كند مرتب سرش
كنترل و درك مهم درس يك كودك اين كه است واضح بله ،
درك ضريب چه اگر.است آموخته خويش مادر از احساساتش
قسمتي اما است ذاتي عمدتا هركس سرشت مانند هم احساسات
به كمك در كنيد سعي پس.ميباشد تعليم قابل نيز آن از
او احساسي رشد ترتيب و سن براساس فرزندتان احساسات بروز
در مدرسه و آمادگي به ورود عرصه در بتواند تا كنيد عمل
.نگردد مشكل دچار پيچيده احساسات با برخورد
احساسات درك ضريب جدول
احساسات ابراز و درك چگونگي نوزدان سن اين در:ماهگي 6
او كه هنگامي مثال براي.ميآموزند شما از بيشتر را
او به ميكنيد آرامش و گرفته آغوش در را او است ، گريان
و ميدهيد؟ انجام چه ناملايمات رفع در ميآموزيد ،
از كمك بدون و تنهايي به كه آموخت خواهد كودكتان سرانجام
.است خويش كنترل از اوليه نمايش اين و شود آرام كسي
احساسات درك ضريب از مهارتهايي شما نوپاي كودك:ماهگي 18
.است بوده والدينش بجز ديگري افراد او الگوي كه كرده كسب
كودك سني گروه با مناسب داستانهايي خواندن سن اين در
.بخشد افزايش را احساساتش از او درك ميتواند
سال تا 5 2
از آنان و يافته افزايش كودك خودآگاهي سنين اين در
فرصت كه ميآورند روي جمعي دسته به انفرادي بازيهاي
كودك 5 كه هنگام آن.است آنان احساسات تكامل براي مناسبي
ميسازد برج يك خانهسازي قطعات با دوستش همراه به ساله
زيرا.ميكند تجربه را همكاري و لذت و هيجان احساس او
به خود كه بود خواهد برجي از بلندتر و بزرگتر برج اين
دستهجمعي كار كه ميفهمد همچنين او.است ساخته تنهايي
گامي اين و اختيارات و توانائيها برخي دادن دست از يعني
دنياي مركز تنها ديگر او كه مطلب اين شناخت سوي به است
رعايت و همكاري جمعي بازي اين طي در زيرانيست خويش
كرده اندام عرض هم ديگران ميدهد اجازه و آموخته را نوبت
احساسات درك يادگيري و گذران او همچنين و شوند تحسين و
.ميگيرد فرا را خويش
ضريب پرورش براي محيطي عنوان به را خانه بايد نيز شما
همكاري تجربه براي موقعيتي و بگيريد نظر در احساساتش درك
غذا انتخاب يا خواب زمان داستان:ببينيد تدارك خانواده
.باشد نظرسنجي با
زندگي مهارتهاي آموزش
احساساتش آگاهانه ابراز به شروع سالگي حدود 3 در كودك
و افتاده زمين دوستش ميبيند او وقتي مثال براي ميكند ،
حلقه چشمانش در اشك و كرده بغض هم او ميكند ، گريه
.ميزند
خود ميتواند كه ميرسد سطحي به كودك سالگي تا 5 سن 4 در
را دوستش احساسات شود گريان آنكه بدون و كرده كنترل را
.كند درك
ارتقا هنگامي دبستاني پيش كودك يك احساس درك ضريب
فرض.كند تجربه را زندگي مشكلات حل و مهارتها كه مييابد
هنگام در كه شما ساله كودك 4 علاقه مورد اسباببازي كنيد
خيلي او نتيجه در شده گم ميگرفت آغوش در را آن خواب
را اتاقت بيا ، ":بگوئيد او به است بهتر پس ميشود متاثر
بياوريم بخاطر ميكنيم فكر بعد نبود آنجا اگر بگرديم
او اسباببازي كه هنگامي و "گذاشتي؟ كجا را آن بار آخرين
كه آموخته ، مهم درس يك شما شادمان فرزند كرديد ، پيدا را
با اوكند حل اصولي و منطقي روش با را مشكلات چطور
براي راهحلهايي متفاوت و بيشتر موقعيتهاي در تمرين
موفق خويش دنياي در و آورده بدست حساس و عاطفي لحظات
.شد خواهد
كسب و كشف همكاري ، هيجانانگيز سالهاي سالگي تا 4 2
احساسي رشد پرورش براي لحظاتي ايجاد با.است مهارت
يا آمادگي به ورود مشكلات با مبارزه براي را او كودكتان ،
فرزندتان سالگي در 2.ميسازيد آماده اجتماع و مدرسه
در جملاتي گفتن با.ميكند استقلال كسب به شروع
كه هنگامي در.كنيد كمك فرزندتان به اينچنين موقعيتهاي
:بگوئيد هستيد مخالف شما و ميخواهد بستني كودكتان
هستي ، عصباني نخريدم بستني اينكه بخاطر تو كه ميدانم"
داشته بستني ميتواني بعد بخوري را شامت بايد اول اما
".باشي
عصبانيت برادرانش ، و خواهر با اختلاف در ساله كودك 4
كه بياموزيد او به است بهتر پس.ميدهد بروز را خويش
قبول قابل راههاي گفتگو با و كرده كنترل را خويش احساسات
تو كه است معلوم ":دهيد ياد او به را عصبانيت ابراز
اينكه يا بدهي هل را برادرت نبايد تو اما هستي عصباني
وقت هر كه بگويي او به ميتواني كني ، پرت را بازيش اسباب
".بگيرد اجازه تو از بزند دست تو اسباببازيهاي به خواست
مشكلات راهحل ارائه سالهاي سالگي ، تا 11 5
شادي ، احساس هنگام در كه ميدانند ساله كودكان 6 بيشتر
ابراز رفتارشان و كلمات با را آن ميتوانند عصبانيت و غم
و ساده صورتي به را خويش احساسات بيان قادرند و كنند
مهارتهاي نيز آنها و دهند انتقال خويش رفقاي به مختصر
حل و عصبانيت كنترل شبيه خويش احساسات فهم در بسياري
در ميبايست نوظهور مهارتهاي اين اما.آموختهاند مشكلات
در به ميدان از بتوانند مشابه موقعيتهاي و ناراحتي بروز
دانشآموز كه بگيريد نظر در را كودكي مثال براي.نروند
معلم كه ميشود متوجه روز يك اما بوده ، ممتازي و خوب
بسيار او و شده منتقل ديگر مدرسه به علاقهاش مورد
كه ميدهد ، بروز منفي عكسالعملهاي خود از گشته ، ناراحت
از اطلاع هنگام در مادرش.ميگردد آموزگارش رنجش موجب
تو كه كنيم پيدا راهي يك بيا":ميگويد او عكسالعمل
بهتر پسدهي بروز بتواني خودترا عصبانيت و ناراحتي
تمام اينكه يا بنويسي دفتر يك در را خود احساسات است
مادرش باكمك آخر در او ".كني بازگو من براي را آنها
عذرخواهي او از آن در كه مينويسد آموزگار به نامهاي
.است كرده موفقيت آرزوي و قدرداني زحماتش از و كرده
بسياري فرصتهاي معمولا كودكان بعد ، به سالگي حدود 9 در
نه آنها.آوردهاند بدست خويش احساسات درك افزايش در
كنند ، درك را ديگران ناراحتي احساس ميتوانند تنها
به شخص براي بخصوصي احساسات كه را شرايطي قادرند همچنين
از ميتوانند آنها پس.كنند پيشبيني را دارد دنبال
.كنند استفاده پيچيده موقعيتهاي با برخورد در اطلاعاتشان
نفر يك با شما ساله كودك 10 كه كنيد فرض مثال بهعنوان
قديمياش دوستان از يكي حال اين در و ميريزد دوستي طرح
جديدش دوستي به ميخواهد او از است علاقهمند او به كه
است آن همسالانش همانند اوليهاش عكسالعمل.دهد خاتمه
دوستي به جديدش دوست با و كرده قهر قديمش دوست با كه
پس ميشود او توقف باعث سردرگمي احساس يك اما.دهد ادامه
قهر قديمت دوست با اگر":بگوئيد موقعيت اين در است بهتر
را كار همين تو با او اگر داشت ، خواهد احساسي چه او كني
به شبيه موقعيتهاي در "داشتي؟ احساسي چه ميداد انجام
قبيل از احساسات درك ضريب از متعددي جنبههاي اين
بهرهبرداري به قادر مسائل حل و خويش كنترل خودآگاهي ،
.نيست
خويش عصبانيت ميتواند كودك يك چه اگر سالگي ، تا 8 در 6
سعي مناسب راه كردن پيدا براي ميبايست اما كند كنترل را
مثال براي كنيد كمك كودكتان به ميتوانيد شما كند ، خطا و
او از كرد خراب ساحل كنار در را ، روزتان بارندگي اگر
تفريحگاههاي يا سينما به رفتن مثل ديگري تفريح بخواهيد
با و است علاقهاش مورد كه كند پيشنهاد را سرپوشيده
.برويد آنجا به و كرده انتخاب را يكي همفكري
اجتماعي مختلف موقعيتهاي در كودك سال ، تا 11 در 9
براي كنيد كمك او به ميتوانيد شما اما.است سرگردان
در شد ، زشتي يا خطا گفتار يا عمل مرتكب كودكتان اگر مثال
آنچه بخواهيد او از كشيد ، فرياد همكلاسيش سر بر مدرسه
دوباره دهيد اجازه و كرده بازگو برايتان آمده پيش
كند ، اصلاح را رفتارش بتواند تا كرده مرور را احساساتش
او به و "..اما بودي عصباني تو كه ميدانم ":بگوئيد پس
مشكلات حل و خويش احساسات كنترل راههاي او كه كنيد گوشزد
.است ميكرده عمل آنها طبق كه بوده بهتر پس ميداند را
نوري.ح معصومه:مترجم
پرنتز:منبع
عمادالدين كتابهاي مرتضوي قاضي دستور با
شد وجمعآوري توقيف باقي
عنوان با كه باقي عمادالدين كتابهاي :اجتماعي گروه
بود شده منتشر و چاپ "ايران در دموكراسي تراژدي"
.شد توقيف و ضبط مرتضوي قاضي بهدستور
احضار با مرتضوي قاضي گذشته هفته:باقي همكاران گزارش به
و ضبط دستور ني نشر انتشارات مديرمسئول همايي جعفر
ني نشر توسط كه را باقي عمادالدين كتابهاي كليه جمعآوري
.كرد صادر بود شده منتشر
و شد مجدد چاپ بار چندين دموكراسي تراژدي كتاب اول جلد
. گرديد كتاب بازار روانه و چاپ بهتازگي آن دوم جلد
توهين اتهام به خود انتقادي مقالات نوشتن دليل به باقي
بازداشت و محاكمه اذهان تشويش و اكاذيب نشر مقدسات ، به
.شد
زندان در موقت بازداشت ماه از 2 پس نيز او دادگاه حكم
شد ابلاغ وي وكيل به مرتضوي قاضي توسط گذشته هفته اوين
خبر كيهان روزنامه حكم ابلاغ از پيش روز دو كه حالي در
منتشر را سال به 5/7 سال از 5/5 باقي زندان مدت افزايش
.كرد
سيما5/5 و صدا از باقي زندان مدت اين از پيش
افزايش دلايل از يكي ميشود گفته.بود شده اعلام سال
همه مقاله و دموكراسي تراژدي كتابهاي نوشتن باقي زندان
.ميباشد قدرت براي چيز
دينگريزي باعث اجتماعي عدالت نكردن اجرا
است شده دختران
:گفت اسلامي شوراي مجلس رئيسه هيات عضو يك :اجتماعي گروه
باعث مرد و بينزن اجتماعي عدالت اجرانكردن
.است شده كشور در دختران گريزي دين
توابع از نياسر شهر بانوان جمع در جلودارزاده سهيلا
اين تا شده باعث زنان براي امكانات كمبود:كاشانافزود
فعاليت در محدود بطور درشهرستانها ويژه به جامعه از قشر
.باشند داشته حضور اجتماعي
جامعه در:گفت اسلامي شوراي درمجلس تهران مردم نماينده
در بايد افراد همه ميشود گرفته اگرتصميمي يافته توسعه
.باشند داشته نقش آن
اينكه نه باشد همهجانبه كشور در بايد توسعه:افزود وي
توسعه شرط وي.كند تعبير را آن طبعخود به شخصي هر
حداقل از جامعه افراد تمام برخورداري را پايدار
.دانست جامعه آن در زنان موثر نقش و امكاناترفاهي
زنان براي توسعه شرط اولين:گفت تهران مردم نماينده
تا فرهنگي و علمي توسعه اكنون هم استكه تربيت و تعليم
درصد گذشته 54 سال ودر بودهاست موفق قشر اين براي حدودي
.بودهاند دختر دانشگاه به واردشوندگان
بعضي اسلامي شوراهاي روساي حاضر درحال وي ، بهگفته
در سياسي توسعه نشانگر امر كهاين هستند زن ازشهرها
.است ايران اسلامي جمهوري
شان: قضايي نادرست هاي برخورد وجود با
است نيافته كاهش عمومي افكار نزد مطبوعات
با كه ميدهد نشان شواهد و نظرسنجيها :اجتماعي گروه
افكار نزد مطبوعات شان قضائي ، نادرست برخوردهاي وجود
.است نيافته كاهش و نديده صدمهاي هيچگونه عمومي
با روزنامهنگاران صنفي انجمن دبير ارغندهپور ، كريم
اين سوي از گرفته صورت اقدامات مورد در مطلب ، اين بيان
خبرنگار به زنداني ، روزنامهنگاران آزادي براي انجمن
اين كه كردهايم كوشش خود توان حد در ما:گفت "ايسنا"
وكيل برايشان و درآورده حقوقي حمايتهاي تحت را افراد
صورت قضائيه قوه مسئولان با رايزنيهاييكنيم اختيار
بازداشت قرار كه نماييم متقاعد را آنها تا دادهايم ،
فرهنگي افراد كه روزنامهنگاران براي كردن صادر سنگين
همچنين.است كشور مصالح برخلاف و نيست درستي شيوه هستند ،
تهران دادگستري رئيس با و مكاتبه قضائيه قوه رئيس با
روزنامهنگاران خانوادههاي با نيز و كردهايم صحبتهايي
.هستيم تماس در مشكلاتشان حل به كمك جهت
چين در تلويزيون و مخابرات جنگ
سه متوالي درگيريهاي در :اسلامي جمهوري خبرگزاري -پكن
وايستگاههاي چين (كام تله) مخابرات شركت بين ساله
كشته تن يكصد از بيش تاكنون كشور ، اين محلي تلويزيوني
.شدهاند ومجروح
مورنينگ چاينا ساوت" كنگي هنگ روزنامه امروز نوشته به
شركت كه زماني از يعني سال 1997 از ايندرگيريها ،"پست
كابلي ، تلويزيوني باايستگاههاي رقابت در چين مخابرات
.شد كرد ، آغاز تلويزيوني برنامههاي پخش به اقدام
حوادث اين مجروحان و كشتهها شمار:افزود روزنامه اين
.است شده متجاوز تن مرز100 از اكنون
چين مخابرات شركت مسئولان گذشته ، سال مه ماه نمونه براي
به چكش و باتوم با "هونان" استان در "شائودونگ" بخش در
داشت سعي كه محلي ايستگاهتلويزيوني يك معاون جان
از را اينشركت تلويزيوني اختصاصي شبكه به مربوط تبليغات
.افتادند ببرد ، بين
نيروهاي ديگر و پليس سربازان ، خوردها ، و زد اين شروع با
و درگيريها به پاياندادن و نظم كنترل نيزبراي نظامي
صحنه وارد محلي ، ايستگاهتلويزيوني از محافظت همچنين
.شدند
صنايع ديگر و مخابراتي موسسات ميان رقابت تشديد پي در
پكن تلاش بويژه و غيره و تلويزيوني ايستگاههاي و دولتي
در درگيريهايي چنين جهاني ، تجارت سازمان به پيوستن براي
"هونان" استان در خوردها و زد اين.است گرفته فزوني كشور
.است داده تاثيرقرار تحت را بخش و شهر همچنين 40 و
به بايد :"روزدرآ" روزنامه مديرمسئول
مطبوعاتي دادگاه يك در روزنامه جرم
شود رسيدگي
:گفت "روزدرآ" شده توقيف روزنامه مديرمسئول :اجتماعي گروه
است مطبوعاتي ما جرم انقلاب دادسراي تعبير به توجه با
جرايم ويژه دادگاه در ما پرونده به بايد بنابراين
.شود رسيدگي مطبوعاتي
خبرگزاري دفتر با گفتگو در نيك اللهوردي داوود
توقيف نحوه تشريح ضمن زاهدان در (ايسنا) ايران دانشجويان
براساس:كرد تصريح قضائيه قوه سوي از خود روزنامه
انقلاب دادگاه دوم شعبه سوي از شده فرستاده مفادنامه
از استان اسلامي ارشاد و فرهنگ اداره مديركل به خطاب
استنباط توهين نشريه آخر شماره دو در شده درج مقالات
اسلامي جمهوري نظام به همواره ما كه حالي در ميشود
پايبند انساني والاي ارزشهاي و راستين اسلام ايران ،
.بودهايم
ارائه اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
در مطبوعاتي رايزنيهاي تاسيس پيشنهاد :كرد
كشور از خارج
پيشنهاد:گفت اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير :اجتماعي گروه
ارائه را كشور از خارج در مطبوعاتي رايزنيهاي تاسيس
.كردهايم
گردهمايي سومين خبري ستاد ايسنا ، خبرنگار گزارش به
كشور از خارج در ايران اسلامي جمهوري فرهنگي نمايندگان
ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني عطاءالله دكتر:كرد اعلام
بيان با كشورمان فرهنگي نمايندگان جمع در پنجشنبه اسلامي
كشورها ساير و ايراني نشريات مقايسه خصوص در مطلب اين
اسلامي كشورهاي ساير با زيادي فاصله ما نشريات:گفت
نيز محتوا در بلكه شكل در تنها نه فاصلهها اين و دارند
.دارد نمود
ورود زمينه در كه مشكلات برخي خصوص در همچنين وي
زمينه اين در:گفت دارد ، وجود ايران به خارجي خبرنگاران
براي رواديد لغو تا گرفته صورت مسئولين با صحبتهايي نيز
به البته و اسلامي كشورهاي از بخصوص خبرنگاران ورود
.پذيرد انجام كشورها ، از محدود تعدادي استثناي
و سفارتخانهها ارتباط چگونگي درباره مهاجراني عطاءالله
از خارج در ايران اسلامي جمهوري فرهنگي نمايندگيهاي
و همكاري كه است كسي فرهنگي موفق نماينده:گفت كشور
كشورمان سفارتخانههاي با را خود نزديك دوستانه رابطه
.نمايد حفظ
نيز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت:افزود همچنين وي
كشور از خارج در را مطبوعاتي رايزنيهاي تاسيس پيشنهاد
به خارجه امور وزارت با تاكنون زمينه اين در كه است داده
.نرسيدهايم توافق
بهنود مسعود مرتضوي قاضي دستور با
شد زنداني
از پس روزنامهنگار و نويسنده بهنود مسعود :اجتماعي گروه
روز ساعات آخرين در اتهام وتفهيم بازجويي ساعت هفت
.شد اوين زندان راهي چهارشنبه
پي در كه بهنود:است حاكي اسلامي جمهوري خبرگزاري گزارش
كاركنان دادگاه شعبه 1410 به مدعيالعموم شكايت مورد 85
توسط بازداشت قرار صدور با بود ، شده فراخوانده دولت
.يافت انتقال اوين زندان به دادگاه ، رئيس مرتضوي
|