گروهي گروهي ، نيمه خصوصي ،
كنسروماهي مصرف از ناشي مسموميتهاي
باستاني شهر جستجوي نتايج سخنراني يك در
ميشود اعلام خرخار
محل و زمان درباره سنجش سازمان اطلاعيه
سراسري 81 آزمون كارت توزيع
دانشآموز هزار شركت 218 با
ميشود برگزار جمعه دولتي نمونه مدارس آزمون
گروهي گروهي ، نيمه خصوصي ،
يادگيري - ياددهي فرآيند زمينه در موجود غيرتخصصي نگرشهاي به نگاهي
از انبوهي به برميخوريد كه شويد خارج ميخواهيد مسكونيتان مجتمع كريدور از
آنها كنار از بياعتنايي با -چاه تخليه و مسكن تدريس ، رنگارنگ و جورواجور آگهيهاي
است ، شده لگدمال پا زير كه آنها از يكي درشت تيتر به نگاهتان اما ميشويد ، رد
: برميداريد را تا چند و ميشويد خم -مجاني تقريبا تدريس:كه ميافتد
كارآمد ، و متخصص گروه با شما منزل در تدريس -
بالاي 18 ، نمره ضمانت با تضميني تدريس -
حقالتدريس ، شما موفقيت صورت در فردا تدريس ، امروز -
بسپاريد ، ما به را آن نباشيد ، فرزندتان تحصيلي آينده نگران -
داريم ، برنامه شما براي سوميها ، -
به چشمتان كه ننمودهايد رها تبليغاتي بروشورهاي و تيترها اين دست از را خودتان
تكرار را موضوع همين كه ميافتد ديوار و در و سايهبانها اتوبوس ، پشت نوشتههاي
آموزشي موسسه همه اين داراي ما جامعه اگر كه ميشود ايجاد شما در حس اينميكنند
آن ، خروجي كه كجاست در برنامه نقص و كار لنگي پس است ، مطلوب متخصص و كارآمد معلم و
.است ضعيف
است ، دانشجو حال كه من پيش سالهاي دانشآموز روز يك كه ميكرد تعريف معلمي دوست
داد نشان من به تيتر اين با و مشورت و ويراستاري جهت را تدريس آگهي يك آمد ، من نزد
تجربه با دانشجويان و دبيران از گروهي توسط كنكور و دبيرستان دروس كليه تدريس:كه
جمع هم دور چهطوري را دانشجويان و دبيران گروه اين خوب:پرسيدم او از -زبده و
دانشجويش من خود يعني گروه از مقصود -دسته كدام گروه ، كدام آقا:گفت كردهاي؟
كه را درسي هر خلاصه و ادبيات رياضي ، -ميدهم درس فيزيك:خودم هم دبيرش خودمم ،
شيمي سوم سال دانشجوي كه تو من ، بزرگوار خوب:پرسيدم او از.جوابگويم باشد ، متقاضي
خونسردي با و جواب در -گرفتهاي ياد كجا از يكجا ، را فناوري و تخصص همه اين هستي ،
براي را آن فردايش و ميخواني كتاب روي از -نميخواهد تخصص كه تدريس آقا:ميگويد
و رنگ آگهيهاي بقيه مگر -شود فهم شير خوب تا ميكني تكرار قدر آن دانشآموز ،
و برده پيش را كار گروهي يا فردي صورت به من ، مثل هم آنها -كياند و چياند وارنگ
كنيد ، نگاه كه هم كلان صورت به را موضوع اين شما آقا -ميكنند ارتزاق طريق اين از
كشور ، بنام معلمين از بسياري درصد كه كنيد عنايت -ديد خواهيد عينه به را خط همين
همگي و معدن و آبياري مهندس تا گرفته مكانيك عمران ، مهندس از دارند ، تشريف مهندس
دنبال افتاده كرده ، رها را مطب طب ، دكتر فلان.شيمي و فيزيك يا ميدهند درس رياضي
به تدريس بحث اينجا آقا ، .زبان تدريس به مشغولند هم برگشتهها خارج از و تدريس
و مسائل حل شگرد يعني مكان ، و زمان اين در تدريس نيست ، فرآيند يك و تخصص يك عنوان
تنظيم يا صافكاري شغل با را تدريس شما.برنامه و طريق هر از پرسشها به پاسخگويي
ماشين جان به و بگيرد دستش نميتواند هركسي را صافكاري چكش -نكنيد مقايسه موتور ،
-باشد گرفته ياد استاد از را كار فوت و فن و باشد كرده شاگردي عمري مگر بيفتد ،
نميخواهد ، را هيچكدامش تدريس اما -كار ابزار هم ميكند ، تخصصطلب هم موتور ، تنظيم
الا ندارد ، لازم هم سرمايهاي -آنچناني ابزار نه دارد ، نياز بالايي تخصص و دانش نه
فصل به فصل نموده ، تهيه حلالمسائل و كتاب راهنماي يك است كافي.رو و شهامت مقداري
-نميخورد تكان آب از نماييدآب ارائه را آن بعد ساعت چند و كنيد مطالعه را آن
و نگران آينده قافله از تا كرد اضافه تازه اصولي و ادا آن به روز هر ميشود تازه
.نماند عقب آتيسازان
چند كه ميافتم خبري ياد ميرسد ، پايان به كه جوان دوست آن از همكار اين قول نقل
تنها 7 سال طي 63 آلمان فوتبال ملي تيم كه شنيدم و ديدم تلويزيون طريق از پيش روز
و ساده مقايسه.مربي اخير 7 سال طي 4 ما ملي تيم مقابل در و است نموده تعويض مربي
تخصص ديرباز از ما ميان در و جا اين در -است دردآورتر اما سادهتر ، نتيجهگيري
ما همه -زد حراج چوب آن بر و فروخت را آن بازار و كوچه هر سر ميشد كه بوده متاعي
متخصص دهها هميشه چهارراه ، هر سر -كشتي كارشناس فردايش و فوتباليم كارشناس روز يك
دهها پارك ، و قهوهخانه هر در و كنند بررسي را تصادف هر علت تا دارند وجود ترافيك
غامض مسائل زدني بهم چشم به تا ميزنند پرسه بينالمللي و سياسي امور كارشناس
ناصرالدينشاه روزي كه است روايت.كنند شناسايي را وحتيبنلادن تحليل را جهاني
كريم باشد ، موجود طبيب چند مملكت اين در ميكني فكر كه ميپرسد شيرهاي كريم از
را او شده برافروخته شاه...هم شايد تا ، هزار هم شايد تا ، صد شايد خيلي ، ميگويد ،
خارج برگردانيده روي كريم -تو مثل قاطرچي نگفتم حكيم و طبيب گفتم كه ميزند نهيب
مشاهده درگاه در را او است ، شده نگران كريم غيبت از كه شاه آنروز فرداي -ميشود
و ميپرسد را كريم احوال مشوش ، شاه است ، بسته گردن و چانه بر دستاري كه ميكند
را غذا فلان ميكند ، توصيه كريم به فيالفور شاه.ميگويد را ماجرا شرح كريم
مينويسد آورده بيرون جيب از كاغذي كريم لحظه ، اين در...و بخورد را فلان و نخورد
سومين و پنجاه شما كه ميگويد پاسخ در كريم و چيست اين ميپرسد شاه -سه و پنجاه
.نمودهايد طبابت مرا مصلحتي مرض اينجا تا خانه درب از كه هستيد حكيمي
است امري و شده نهادينه ما رفتار در پديدهاي و موضوع هر به آشنايي و تخصص گفتيم ،
مديريت كه دهيم نشان مثال براي و كنيم درازتر بحث ، اين گليم از را پا -موروثي
غذايي مواد و كنسروسازي كارخانه مديريت و است تغذيه ليسانس ما ، لولهسازي كارخانه
جواني كشته ، كار معلم حدود 50 با نفره دبيرستان 700 يك مديريت -دارد سراميك مهندسي
نگاه كه كنيم درگير نيز گاو شاخ با را خودمان -است كار سابقه سال با 2 ساله 25
حساب به تخصص كه آن بر علاوه آموزش كه است داشته كاركردي چنان مديريت به سنتي
.نميشود محاسبه نيز مشاغل جزو نميآيد ،
آن كه است همان مكان ، و زمان اين در تدريس واقعا آيا كه موضوعمان اصل به برگرديم
فرمولها بيان همان فيزيك يا رياضي مفهوم يك بيان براي يعني است ، مدعي جوان دانشجوي
مناسبات فهمانيدن يا و ميكند بسنده آنها بست و چفت طريقه نيز و مربوطه مناسبات و
آنجايي از.يافتههاست و دادهها ميان منطقي ارتباطي يافتن فيزيك ، و رياضي روابط و
بنيادي و درازمدت اهداف كه ميشود ديده جامعه كلان برنامهريزيهاي در كه
فكر به آموزشي برنامهريزي در كسي ، ميگيرد قرار كوتاهمدت برنامههاي تحتالشعاع
به شود رجوع) نيست تفكر فرآيند و خلاقيت رشد جهت امكاناتي ايجاد و انديشه پرورش
به ايران علمي جامعه از آنها فرار و...و فيزيك و رياضي المپيادهاي نخبگان مساله
فرياد كه ميشود يافت دلسوزي كمتر نيز خرد برنامههاي در (متولي و برنامه نبود علت
مكان و مناسب زمان بستر در بايد فرآيند اين كه است فرآيند يك آموزش و تدريس:نزند
.تدريس ديده دوره مدرسين و رشتهها آن متخصصين كمك به هم آن -شود پياده مناسب
كرده قهر هر تا نيست مفري آموزش ببرند ، سر عروسي و عزا هر در كه باشد مرغي نبايد
اين كه) نيست دانشجويي هزينه كمك جهت شغلي تدريس.شود متوسل بدان خانهاي از
براي اطمينان سوپاپ آموزش (بخواهند خود متوليان از را خود مطالبات بايد عزيزان
يك است ، فن يك است ، علم يك تدريس.نيست نمييابند ، خود تخصص درخور شغل كه كساني
است ، شناخت دنيا يك است ، مطالعه انبان يك است ، كردن شاگردي عمر يك يا است حوصله
.شخصيتي و رواني رفتاري ، محيطي ، لحاظ به متعلم از شناخت
و پرسش ايجاد تدريس معلولي ، و علت روش به نارساييهاست و كمبودها يافتن تدريس
و خلاقيت روح از عاري و كور پاسخگويي نه نوجوان و جوان براي است پرسشگري روحيه
لباسي يعني تدريس عشق ، يعني تدريس اشراف ، يعني تدريس اجتهاد ، يعني تدريس سرزندگي ،
از داريم ما...و طلبگي يعني تدريس آن ، سوختگان دل الا نيست ، كس هر تن برازنده كه
براي غيرتا بالا -كنيم خوش دل بدانها تا ميسازيم وبدل كاريكاتور چيز ، همه
خلق جديدي نيز ، شخصيتهاي تدريس و آموزش براي و نسازيم جديدي كاراكتر و بدل معلم ،
.نكنيم
رياضي دبير -احمدرياضي
كنسروماهي مصرف از ناشي مسموميتهاي
پوست در شديد خارش سرگيجه ، گلو ، و دهان سوزش
مسموميت علائم موارد از قلبي ايست حاد موارد در و
ماهياست مصرف از ناشي
غذايي صنايع لذيذترين و مغذيترين جزو كه ماهي كنسرو كه داشت دور خاطر نبايداز
به آن مصرف و خريد هنگام بايد كه است ويژهاي خصوصيات داراي ميشود ، محسوب امروز
توليد در لازم فاكتورهاي كارگيري به در توجه عدم كه چرا باشيم ، داشته توجه آنها
.شود مصرفكننده در خطرناك مسموميتهاي موجب ميتواند محصول اين
كشورمان جنوب درياهاي از كه بوده ماهيان تن نوع از كنسرو اين در مصرفي ماهيهاي
.ميشود تهيه
يا معمولي عضلات شامل كه ميدهند راتشكيل آنها خوراكي قسمت ماهيان اين بدن عضلات
سفيد عضلات با مقايسه در تيره عضلات.ميباشد تيره گوشت يا تيره عضلات و سفيد گوشت
چربي شدن تند به نسبت و هستند متفاوتتري طعم و بيشتر چربي داراي
چنانچه لذاميشوند جدا ماهي بدن از توليد مراحل در اصولا و حساسترندRancidity
روي بر بايد شود ، استفاده هم تيره گوشت از سفيد گوشت بر علاوه كنسرو محتويات در
.شود قيد ليبل
:است پيشبيني قابل ماهي كنسرو قوطيهاي در فساد نوع دو معمول طور به
باكتريايي فساد -1
شيميايي فساد -2
:كرد تقسيم گروه دو به ميتوان را ماهي كنسرو فرآوردههاي باكتريايي فساد
هيستامينيك فساد -الف
(بوتولينوم)بيهوازي باكتري از ناشي فساد -ب
نگهداري عدم و ماهي اوليه فساد از ناشي كه هيستامين ، به ماهي گوشت آلودگي -الف
و ميگردد هيستامينيك فساد باعث ميباشد ، نامناسب شرايط در ماهي صيد و ماهي صحيح
.نميرود بين از حرارت اثر در كه است مواردي جمله از هيستامين
ظاهر آلرژيك علائم صورت به و بوده چندساعت حدود و كوتاه هيستامين مسموميت دوره
با همراه شديد سردرد التهاب ، كهير ، گردن ، و صورت شدن قرمز آنها مشخصترين و ميشود
.ميگردد منتهي كسلكننده و مداوم دردي به كه نامنظم نبض و قلب طپش
ديگر از قلبي ايست حاد موارد در و پوست در شديد خارش سرگيجه ، گلو ، و دهان سوزش
.است مسموميت علائم موارد
مناسب بوي و طعم داراي ماهي كنسرو كه داشت توجه بايد فوق موارد از پيشگيري جهت
باشد ارتجاعي حالت داراي و يكنواخت نيز آن بافت و يكنواخت صورت به گوشت رنگ و بوده
.باشد نداشته وجود گوشت بافت در اسفنجي حالت و
توكسين سم از ناشي موارد اغلب در كه فساد نوع اين:بيهوازي باكتريايي فساد -ب
ميباشد ، قوطي بادكردگي با همراه عموما است ، بيهوازي اسپورميكروب فعاليت از حاصل
در و شديد مسموميت باعث مصرف ، صورت در ميرودو بين از حرارت اثر در سم اين
فساد باعث نيز قوطي ثانويه آلودگيهاي همچنين.ميگردد مرگ به منجر موارد بسياري
.ميگردد هوازي نوع از باكتريايي
بادكردگي هيچگونه و بوده سالم نظر هر از كنسرو قوطي داشت توجه بايد خصوص ، اين در
و لبهزدگي هيچگونه بدون قوطي دوخت و درزها نشود ، مشاهده آن در شكل تغيير يا
.نگردد احساس گوشت در ترشيدگي بوي و باشد سالم كاملا تركيدگي
تركيبات با واكنش و قوطي درون لاك خوردگي اثر در فساد نوع اين:شيميايي فساد
.ميشود ايجاد قوطي محتويات
رنگ تغيير و تركخوردگي بدون و صاف كاملا قوطي لاك داشت توجه بايد مواردي چنين در
قوطي لاك شيميايي واكنش نشان قوطي ديواره در سياه لكههاي همچنين باشد ، محسوس
غذايي صنايع كارشناس صفاريان فروزنده.هستند
باستاني شهر جستجوي نتايج سخنراني يك در
ميشود اعلام خرخار
تا چهارم هزاره به متعلق نهاوند گيان تپه مدت كوتاه بررسي نتايج:فرهنگي علمي گروه
سهشنبه روز صبح ساعت 10 در ملكزاده مهرداد توسط سخنراني يك طي ميلاد از قبل اول
اجتماعات تالار در "مادي - آشوري كوشك نهاوند گيان تپه" عنوان با خردادماه 28
.ميشود اعلام فرهنگي ميراث سازمان
كاوش در بازنگري منظور به كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
لوور موزه فرانسوي هيات توسط آن اوليه كاوشهاي پيش سال كه 70 نهاوند گيان تپه
سرپرستي به هياتي گذشته سال بود ، شده انجام گيرشمن رمن و كنتنو ژرژ از متشكل
به مدت كوتاه بررسي يك در شد موفق هيات اين.شد اعزام تپه اين به ملكزاده مهرداد
.يابد دست توجهي جالب نتايج
تا 800) سه آهن عصر در كه بوده اين بر گمان:گفت خبر اين اعلام با ملكزاده مهرداد
دژهاي و شهرها از يكي داشت نام خرخار روزگار آن در كه نهاوند گيان تپه (م.ق 550
.است بوده باستان سرزمين مهم
محل و زمان درباره سنجش سازمان اطلاعيه
سراسري 81 آزمون كارت توزيع
تاريخ ، خصوص در اطلاعيهاي در ديروز كشور آموزش و سنجش سازمان:فرهنگي علمي گروه
موسسات و دانشگاهها سال 1381 سراسري آزمون جلسه به ورود كارت توزيع نحوه و محل
همچنين و جلسه به ورود كارت توزيع نحوه و محل تاريخ ، :كرد اعلام دولتي عالي آموزش
پيك) سازمان اين دوشنبه روز ويژهنامه در سال 1381 سراسري آزمون برگزاري محلهاي
.شد خواهد منتشر (سنجش
در كشور مختلف نقاط در سراسري ، كنكور داوطلب هزار صدها كه حالي در است گفتني
اين برگزاري نحوه و زمان از دسترس قابل و مفيد اطلاع و خبر نوع هر كسب انتظار
اطلاعيه در كشور عالي آموزش سنجش سازمان عمومي روابط محترم مسئولان هستند ، آزمون
ظاهرا فراگير ، سطح در اطلاعرساني مقوله به غيرمتعهدانه نگاهي با خود شده صادر
كثيرالانتشار روزنامههاي و جمعي رسانههاي حمايت از برخورداري به نياز احساس بدون
سليقههاي تحديد ضمن و داده ارجاع تخصصي نشريه يك به را خود ميليوني مخاطبان كشور ،
.گرفتهاند ناديده ميان اين در را جمعي رسانههاي نقش آنها ،
دانشآموز هزار شركت 218 با
ميشود برگزار جمعه دولتي مدارسنمونه آزمون
خرداد جمعه 31 روز كشور دولتي نمونه ديبرستانهاي ورودي آزمون:فرهنگي علمي گروه
.ميشود برگزار راهنمايي سوم سال دانشآموز و339 هزار شركت 218 با جاري ماه
مدارس اين به ورود داوطلبان ميان از پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
دولتي نمونه دبيرستان در 277 تحصيلي 8281 سال براي نفر يك و چهارصد و 2 2هزار
.شد خواهند پذيرفته
مستعد دانشآموزان به دبيرستانها اين پذيرفتهشدگان درصد گزارش 60 اين براساس
خانواده فرزندان به درصد و 10 شهري محروم مناطق به درصد و 30 روستايي محروم مناطق
.دارد اختصاص مفقودين و جانبازان آزادگان ، شهدا ،
و آموزش و 19 ، 18 ، 17 ، 16 ، 15 مناطق 9 در دولتي نمونه مدارس است ذكر به لازم
.هستند پرورش
|