تغييرات دستخوش موسيقي مركز
"خبر؟ چه موسيقي منتهيان از"
تغييرات دستخوش موسيقي مركز
هنري حوزه موسيقي مركز مدير مهدوي رضا با گفتوگو
و بخوانند و بنوازند آنها تفنن براي هنرمندان و تالار در بيايند عدهايمردم نيست قرار
كه كنيم دگرگون را صحنهاي موسيقي به نگاه و اجتماعي شعور ميبايستسطح بلكه بروند ،
آن هنرمندان هم و است هنردوست ملت نفع به هم طبعا
"!شنيداري هنرهاي مركز" بيمسماي ، نام اين از پيش هنريكه حوزه موسيقي مركز:درآمد
"موسيقيدان و مولف پژوهشگر ، " مهدوي رضا قبلي ، مدير بود ، بابركناري نهاده خود بر را
از ويپذيرفت مديريت سمت رادر هنري حوزه كاربردي علمي مركز و سوره موسيقي دانشكده مدير
و دارد موسيقي واحد در را ساله حضور 15 تجربه كه است موسيقي هنرمندان قديميترين
از گوشهاي سال مدت 10 در انديشه ، تالار كاربرديدر پژوهشي نشست نزديك 50 برگزاري
مركز" سابقش نام به را مركز اين نام تصديمديريت از پس كه وي با.اوست فعاليتهاي
و فعاليتها بر گفتوگو اين در.ميخوانيد استكه شده گفتوگويي بازگرداند ، "موسيقي
.است شده تاكيد هنري حوزه مركزموسيقي آينده برنامههاي
شد؟ خواهد تغييراتي چه دستخوش هنري حوزه موسيقي مركز مديريت ، تغيير با *
ايجاد است ديني هنر بنيادي محور همانا كه هنري حوزه سياستهاي راستاي در كلي تغييرات -
واحد موسسان به ارجگزاري دادهايم كارقرار دستور در كه برنامههايي از يكي.شد خواهد
آن در مركز اين پايهگذاران و كرد كار به آغاز سال 59 از موسيقيحوزه واحداست موسيقي
اسلامي هنر و انديشه عاليهحوزه اهداف پيشبرد براي را ارزشمندي توليدات توانستند سالها
روز دانش تجربياتو به توجه با رويكرد نوعي هدف واقع در.دهند ارائه زمان آن جامعه و
و انسانساز موسيقي جهت در موسيقي مظلوم حيثيتهنر از دفاع هويتيابيو و اصالتها به
.است هدفمند
تحت مختلف دستهبنديهاي در مذهبيشان و جغرافيايي موقعيت به توجه با شهرستانهارا
در اصيل محلي جديو موسيقي زمينه در بتوانند شهرستاني هنرمندان تا ميدهيم پوششقرار
ميكنيم فكر و دهند ارائه مناطق ديگر به را مناسبي خوراكدهي و باشند فعال خود منطقه
بالفطرهشهرستانيها استعدادهاي پيشرفت و خلاقيت عدم باعث مركز به زياد وابستگيهاي
.است شده
مذهبي بكر آموزشموسيقيهاي براي كشور نقاط اقصي از مستعد جوان هنرمندان حمايت و جذب
ازديگر ديني ايران فلات در ايران نواحي موسيقي عبارتيپژوهش به يا و ايران كل
متعددي الگوهاي و نمونهها كه برويم پيش جاييميخواهيم تا.بود خواهد ما اقدامات
از هم كه آمده بوجود خواننده نفر دو يكي براي كه انحصاري حالت اين ببينيمتا تدارك
.كنيم ايجاد رقيب لحاظميكنند ويژه شرايط مراكز براي كاربردي هم و اقتصادي لحاظ
پژوهش اتاق در.دارد قرار كار دستور در نيز حوزه در مستقر پژوهشي تيمهاي راهاندازي
از جديدي تعاريف هدفمنديو با را آثاري ميخواهيم قوي علمي هيات باجذبكادر
صحنهاي آثار هم و شده ضبط و آثارشنيداري صورت به آثار اين كه كنيم ارائه ناگفتهها
.شد خواهد محقق
داشت؟ خواهند نظارت حوزههم موسيقايي تاليفات تيمهاروي اين *
صوتي و مكتوب همهتوليدات بر ما سياستگذاري شوراي و علمي كادر كلي طور به بله ، -
.داشت خواهند مستقيم مقامنظارت ماهنامه جمله از و موسيقايي
و كردن فكر تكبعدي زمان.ندارد كردن كار علمي و شدن علمي جز چارهاي حوزه موسيقي مركز
.كرد ارائه درست مصداق و منطق كاري هر ميبايستبراي گذشتهو كردن عمل سليقهاي
شاهد آينده در آيا ميشد برپا هنري حوزه حمايت با متعددي كنسرتهاي سالها اين در *
بود؟ خواهيم برنامهها اين برپايي
هستند ايراني اصيل هنر از برخاسته كه صحنهاي كنسرتهاي اجراي براي ما بله ، -
كه گروههايي و تجربي موسيقيهاي دربخش بويژه داشت خواهيم سرمايهگذاريبيشتري
بوجود را شرايطي حوزههنري در ميبايست.نيستند شهرت داراي ولي دارند زياد تواناييهاي
براي هست رويموسيقي بر كه منفياي ديدگاههاي از برخي به توجه با بياوريمكه
به شودو ايجاد استزمينهمساعد معنويت حكمتو و منطق و علم از برخاسته كه نمونههايي
و نگاهها شاهد آينده در اينكه تا باشيم كشور در سازنده و سالم هنر پرچمدار نوعي
است برگزاريكنسرتهايي راهها اين از يكي كه باشيم هنرموسيقي به نسبت بهتري ديدگاههاي
.القاميكند را سازندگي و رشد مفهوم و يعنيپيام نزديكتراست ، ما ديدگاههاي به كه
و بخوانند و بنوازند آنها تفنن براي هنرمندان و تالار در بيايند عدهايمردم نيست قرار
كه كنيم دگرگون را صحنهاي موسيقي به نگاه و اجتماعي شعور ميبايستسطح بلكه بروند ،
.آن هنرمندان هم و است دوست هنر ملت نفع به هم طبعا
طور؟ چه بوديد آن طراح شما خود حوزهكه آموزشي پژوهشي كنسرتهاي *
و شده برگزار انديشه تالار در (سال ده طي) اجرا امروز 44 به تا كه كنسرتها اين البته -
كرده ، پيدا را خود جاي مردم توده به آگاهيدهي و شناخت جهت در مناسب الگويي بهعنوان
و علمي جنبه بيشتر كه قبلي اهداف همان با همگان براي آزاد ورود شرايط با همچنان
به دورهاي يك در.داشت خواهد ادامه مردم عموم ميچربدبه آن اجرايي بخش پژوهشياشبه
ما كار در وقفهاي بود كرده اشغال را انديشه تالار ماه چندين تئاتركه اجراي دليل
و شعور به رسيدن لازمه.شدند روبهرو مشكل با ما مهمان استادان از تعدادي و كرد ايجاد
.است آموزش راستاي در پژوهش من نظر به هنري آگاهي
است؟ چگونه جديد سياست در نداشتند ، چنداني ارتباط يكديگر با حوزه مختلف مراكز گذشته در *
و داشته خاصي تعريف يكديگر با مراكز و واحدها ارتباط تعريف ولي داشته وجود ارتباط -
مراكز كه جايي تا ميشد ، همكاري پيشرفت و همكاري هرگونه مانع اقتصادي و مادي بيشتربحث
مركز.شوند واردمذاكره حوزه از خارج با خود گذرانامور براي كه ميدادهاند ترجيح
سوره ، هنرستان حتي و هنري مراكز باديگر ومنطقي ارتباطاصولي يك كه ميكند سعي موسيقي
واحدهاي ديگر و مراكز اين كه طوري به آورد وجود به كاربردي علمي مركز و سوره دانشگاه
.باشند داشته همديگر با حوزه اهداف پيشبرد بحث در مطلوب سرويسهاي يك بتوانند حوزه
راستا يك در تعيينكننده عوامل همه كه ميكند پيدا واقعي كاربردي جايگاه زماني هنر
اين كه باشند داشته دهيمطلوب همديگرسرويس به شده نهادينه نوعي به و بگيرند قرار
.حوزه مديران شوراي تفاهم نهايت در هنريو حوزه محترم رياست كلان سياستهاي به برميگردد
فقط قبلا است موسيقي استوديوهاي پيشرفتهترين از يكي كه حوزه موسيقي ضبط استوديو*
بود؟ خواهد چنين نيز آينده در آيا داشت اختصاص حوزه آثار توليد به
محاسبه آكوستيك با كاپني باب يك انضمام به مربع متر متراژ 80 استوديوبا داخل محوطه -
و الكترواستاتيك ميكروفنهاي كارگيريانواع به با فرنگي و ايراني سازهاي انواع جهت شده
.ميباشد وتيمپانيمجهز جاز پيانو ، داراي و تلسكوپي پايههاي با پيشرفته الكتروديناميك
.استCDپليمرموركورد و ديجيتالي اكوساز و باندي تراك 24 مولتي پيشرفته صداي ميز
برتر تكنولوژي با دستگاهها تكميلكردن استوديوو بيشتر فني تقويت نزديكبا آينده در
.ميشود گستردهتر بخش اين فعاليت كامپيوتري سيستم ضبط با سيستمآنالوگ بر علاوه
با صدابرداران و سرويسدهيمطلوب با و ديگر جاهاي از ارزانتر نرخ با ساعته استوديو 24
حوزه استوديوي بنابراين.داد خواهد خدمات نهادها و هنري اقشارمختلفجامعه به سابقه
.بود خواهد هنرمندان همه اختيار در هنري
آن اساسنامه در كه آنچه با كرده ارائه سالها اين در حوزه كه را آثاري ميرسد نظر به*
هنري مركز اين شان در توليديحوزهچندان آثار عبارتي به يا داشت زيادي فاصله بود مطرح
...نبود
رنجش باعث و كرد تغيير نامعلومي دلايل به حوزه كاري سياست دورهاي يك در ببينيد -
به يك هر كشور هنري مختلف مراكز عزيزاندر اين كه جايي تا شد حوزوي متفكران و هنرمندان
فقدان كه شد باعث اين و گرفتند قرار ومجريان طراحان و جزومشاوران خود حال فراخور
كه آمدند افرادي جايگزينآنها عوض در و شود احساس حوزه خود در حوزه ومتفكران هنرمندان
سعي حوزه سالها آن در.شد وتحول تغيير اين به منجر كه داشتند ، فراوان بحث جاي حيث هر از
كه ميخواست و بكند حوزه واحدهاي درآمدزاييبراي عامهپسند آثار ارائه ضبطو با داشت
در باارزش و معنوي آثار براي خوبي مالي منبع اصطلاح به درآمدها گونه اين كسب با
با كه بود اين اعتقادبر شايد.نداد عملاجواب روش اين كه ايجادكند آيندهكاري
بنده وليكنند پيدا اساسي و مهم كارهاي براي خرجي و بازاريدخل نسبتا كارهاي درآمد
دارد قضايامنافات اين با معنوي هنرهاي ذات اصولانفسو كه ندارم ، چرا اعتقادي چنين
ببينيم ، متفاوت وجه دو هنري باكار را اقتصادي كار بياييم كه نيستم هم اين مخالف والبته
داشته تصرف و دخل نيز خودش آثارشميبايست ارائه براي كه بايستيبداند هنرمند بلكه
.نباشد نفت چاه و دولتي بودجه فكر به فقط و كند روزهماهنگ رابا خودش و باشد
كه كند توليد را آثاري متعهد و علميقوي كادر جذب به توجه با دارد سعي پس اين از حوزه
داشته را بازار و سيما و صدا وزارتارشاد ، با موازي كارهاي جهت در اينكهتلاش جاي به
نشده پرداخته بدانها حال به تا كه مباحثي در وخلاقيت ارزش نوآوريبا فكر به باشد
بعد به اين مركزموسيقياشاز ويژه به هنريو حوزه مجموعه اگر كلي طور به.دهد انجام
مباني با علم كه ميكنيم زندگي عصري در ما.ميشود خوانده فاتحهاش نكند علمي كار
وحلاجي علمي ديدگاههاي با را شالودهاينها ميبايست و شده عجين دينيمان و فرهنگي
.كنيم عرضه مردم به شده
به زيادي گرايش آخر شمارههاي در كه است حوزه موسيقي مركز رسمي ارگان مقام ماهنامه *
كرد؟ خواهد طي را روالي چه بعد به اين از.بود كرده پيدا بازاري نشريات
ميرفت پيش خوب اوليهاش شمارههاي تا فصلنامهبود صورت به كه ابتدا در مقام ماهنامه -
به نشريه اين.است برانگيخته را بسياري اعتراضات نشريهعامهپسند يك عنوان به حالا ولي
فكري ميبايستنرمافزار كه است هنري حوزه موسيقي مركز ابزارهايمناسب از يكي عنوان
پس اين از.شود حمايت سوره مطبوعات دايره سوي از پشتيبانيآن و موسيقي سويمركز از آن
در ماهنامهاي نگرش با منتهي فصلنامه نخستين شمارههاي مانند نشريه اين كه ميشود سعي
يعني علمي هيات صورت به حرفهايحتي كاملا و مجرب كادري با شدن كيفي چه هر جهت
.برود روبهبهبودي موسيقي مركز مستقيم نظر زير تحريريه هيات از وسيعتر
باشد؟ داشته مستقل اركستر يك ندارد سعي موسيقي مركز آيا *
در ثابتي اركسترايراني كه داريم تصميم ما آيد فراهم لازم بودجه بله ، اگر -
يك.باشيم داشته حوزه شده تعريف فعاليتهاي كليه براي محلي و ايراني قالبسازهاي
تالار مسلما هم تمرينات محل.اهدافحوزهباشد دراختيار دائم طور به كه قوي اركستر
انواعموسيقي اركسترو درستياز تعريف هنوز ما كه زماني تا ولي.بود خواهد انديشه
واقعا آيا.بود خواهيم همديگر تكرار نهايتا و است سختي كار اين حقيقتا نداريم
شوراي كه است جوابهايي اينها.هستند سنتي ما سنتي اركسترهاي.است ملي ما ، ملي اركستر
.دهد نشر هنر جامعه در آينده در و باشد پاسخگو ميتواند ما سياستگذاري
شد؟ خواهد تغييراتي دچار آيا حوزهاست ، هنرمندان بنياد زيرمجموعه برگ آواي شركت *
حوزه براي سرمايهساز و مفيد مركزتوليد يك بهعنوان برگ آواي است مسلم آنچه -
هدف كه توليديموسيقايي آثار نمودن هدفساز و كردن بهنهادينه رابطه در ميبايست
در ديديم كه پيشبينيبكند را استبرنامهريزي كاراقتصادي درآمدزاييو اصلياش
.يازد دست مهم هدف اين به نشد موفق آنچنان گذشته
بر علاوه كه دارد وجود نوار تكثير و توليد با رابطه در تكنولوژيقوي يك برگ آواي در
ميليونو سه سال در كيفيت با آثار توليد در خود براي ميتواند بيرون به دهي سرويس
برگ آواي.كند سنتيتوليد اصيل و پاپ و نواحي ، محلي موسيقيهاي كاست نوار پانصدهزار
حال به تا مذاكراتي و است روبهرو مديره وهيات ساختار در كلي تغييرات با طبيعتا
.است پذيرفته صورت
ميكنيد؟ ارزيابي چگونه را حوزه جديد جو *
دوران كه دانست بايد هم را اين اما كرد ، فراموش زمرا حاجآقا ساله بيست زحمات نبايد -
بينشو نيازمند هنريامروز حوزه.نيست آنچنانپايدار پيشرفتههم كشورهاي در مديريت
روز واقعيت بر مبتني جديد آرمانهاي و ايدهآلها و افكار همبا آن است ، جديدي مديريت
از حوزه معنوي و بيدريغمادي حمايت.است ايران مردم ديني خاستگاه از برخاسته كه جامعه
حوزه واقع در.است جديد رياست جزوبرنامههاي حوزه پرسنل و جديد و قديم هنرمندان
.ديگر چيز نه دهد انجام را اصلياش وظيفه ميخواهد.بازگردد خودش اصل به ميخواهد
چيست؟ جديدتان اجرايي برنامههاي سوال آخرين عنوان به*
كار ابتداي در تحويلگرفتمو را شنيداري هنرهاي مركز ارديبهشتامسال از 15 بنده -
گذشته از كارها از بسياري.گرفتم بازپس است "موسيقي مركز" همانا كه اصلياشرا نام
داد ، خواهيم انجام گوناگون اشكال به نخواهيم چه و بخواهيم چه كه ارثمانده به برايمان
تدارك در نيز و كليپ با همراه فلسطين ويژه كاري.دارد فراوان بررسيهاي به احتياج منتهي
معتبر نامههاي پايان بويژهفلسطينيها ، و جهان مسلمان موسيقيدانان با رابطه در كتابي
جامعهمداحان براي گيرد ، فراخواني چاپقرار و حمايت مورد است قرار دانشجويانموسيقي
در و صدوقي شهيد سالگرد ويژه موسيقي ، كاري دستگاهي رديف آموزش با ارتباط در اهلبيت
با ارتباط در كودكان موسيقي ويژه كاستي و زن مقام هفتهبزرگداشت ويژه كاستي حالانجام
نزديك آينده در و هستيم لرستان استان صحرانشيناندر برگزاريجشنواره نيز و موضوع همين
آقاي درماني موسيقي آلبوم همينطورمجموعه و مختاباد و سراج آقايان از كارهايي
به مختاباد آقاي و كوبان گروه كنسرتهايكرد بازارخواهيم روانه را دكترزادهمحمدي
هر داريم قرار كلي طور به.شد اجراگذارده به انديشه تالار در زلزلهزدگاننيز نفع
و نشده تعطيل هنري حوزه كه بگوييم و باشيم داشته مردم براي كنسرتعمومي يك ماه
.جهت هر به باري نه كند كار ارزشي ميخواهد كه بويژه ;است گشته فعالتر نيز برنامههايش
بهمنپور فروغ:گفتوگو
"خبر؟ چه موسيقي منتهيان از"
تلويزيون در "دوست آواي" برنامه بر نقدي
ميتواند كه برنامهاي در دامغاني عليمعلم استاد تا كنيم صبر بعد هفته تا ميتوانيم -1
درباره نباشد ، "زنده" ميبندد ، نقش -تلويزيون صفحه چپ سمت -پيشانياش بر آنچه برخلاف
دريغ اما كنند ، صحبت نه؟ يا دارد وجود سيما و صدا موسيقي در ابتذال واقعا آيا اينكه
و هرحال به چون.برنامهها از سري اين اتمام از بعد بگذاريم را نكته چند ذكر كه است
است ، شده شك آن بودن "زنده" به آن در و است شده نگاشته مقال اين برپيشاني آنچه برخلاف
.نباشد فايده از خالي برآن چند نقدي است محتمل و است مستقيم و زنده ظاهرا برنامه اين
ميدانيم بله ، است مفهومي "زنده" منظورمان و نباشد زنده ميتواند برنامه اين گفتيم -2
مستقيم صورت به برنامهاي - سهشنبه صبح دو -دوشنبه شب نيمه از بعد ساعت دو درحدود كه
صدا موسيقي مركز رئيس دامغاني عليمعلم استاد است قرار آن در كه ميشود پخش تلويزيون از
كه انتقاداتي از پاسخگويي به ارگان ، اين موسيقائي عملكرد بر پاسخگو شخص عنوان به سيما و
نقش تلويزيون صفحه بر كه چيزي اما بپردازند ، دارد ، وجود خواص و عوام بين ناحق يا حق به
.پاسخگو و پرسنده تا است مرادي و مريد رابطه دهنده نشان ميشود شنيده كه صدايي و ميبندد
افراد از ميدانم كه جايي تا و سيماست و صدا موسيقي كارشناسان از اخشابي مجيد آقاي
از كه است مجموعهاي در مسئول و دستاندركار
عضو خود كه مجموعهاي از كه است بعيد بسيار و است استاد امر تحت مجموعه مجموعههاي زير
مركز كه موقعي جاداشت.باشد داشته موثر انتقادي -اداري لحاظ از -است آن از برجستهاي
كمي است ، كرده انتقادات خيل به پاسخگويي به ملزم را خود بالاخره سيما و صدا موسيقي
.ميكرد عمل هوشيارانهتر
فرهنگي مسائل به آگاهان بر كه نيست چيزي دارد وجود موسيقي باب در كه حساسيتهايي -3
همچنين.ميداند برخوردار آگاهي اين حداقل از را خود نيز نگارنده و باشد پوشيده جامعه
فرض بربنده كه است بديهياتي از نيز مقوله اين در ايشان مساعي و معلم استاد ادبي جايگاه
.است
شناخت كه نيست حماسي زيباي اشعار و فاخر قصيدههاي آن با شاعر معلم علي مقال اين مخاطب
و صدا موسيقي مركز رئيس ما مخاطب بلكه دارد ، ايران غني فرهنگ و كلاسيك ادبيات از وسيعي
ميداند اما ميداند موسيقي كارشناسي مباحث در صلاحيت فاقد را خود نگارنده.است سيما
اين با برنامهاي كه است ظرايفي اعمال نيازمند موسيقي اجتماعي جنبههاي به پرداختن
ساخته برنامهاي.است مطلوب تاثيرگذاري براي لازم المانهاي فاقد مطمئنا ساختگي ساختار
تكرار آن در و ميكند مرور است ، آموخته مرادش از كه را درسهايي مريدي ، آن در و ميشود
اين از زندهاي برنامههاي معمول روال برخلاف كه حالي در بين اين در.ميشود توجيهات
سوالاتي "فاخر و سخته" بازباني و ميزند زنگ نفر يك است ، نشده اعلام تلفني شماره دست ،
درميآميزند ، حكمت با را پاسخ تمامتر هرچه زيبايي به عليمعلم استاد و ميكند مطرح را
سوال ابهام از آنها پيچيدگي اما ميشنويد زيبايي بسيار تركيبهاي و جملات شما كه طوري
به مستقيم پاسخ از تمامتر هرچه زيبايي به استاد ترتيب اين به.است بيشتر شده پرسيده
.ميروند طفره باشد ساختگي ميتواند ايضا كه پرسشي
مهم.نيست نگارنده دغدغه برنامه اين نبودن يا بودن ساختگي شد ، گفته كه اينها همه با -4
جمعبندي به شده انجام صحبتهاي مجموع از موسيقي ، نگران شنونده يك عنوان به كه است آن
شده مشخص گفتند معلم استاد كه آنچه برخلافبرسيم رسانه اين سياستهاي باره در محكمي
سوالي پاسخ در اينكه.است "شرط و بيقيد سليقههاي" درگير تلويزيون سياستهاي كه است
دادن ميدان و اجتماع سليقه از وسيعي بخش زدن پس صحبتشود ، سراب و شراب شادي ، از درباب
شادي.ميخواهد خود قيود به مقيد را انسانها ذاتي رفتارهاي حتي كه است سليقههايي به
رسانهاي در هنوز است ، جاري اجتماع در آنچه برخلاف كه گيرم است ، آب عين بلكه نيست سراب
و هستند توانا سخنوري معلم علي استاد.است نشده نهادينه باشد ، خودشان مال است قرار كه
به اما ندهند را سوالتان جواب ميتوانند رندانه خيلي و موسيقي اجتماعي جنبههاي به آگاه
آمده برنامه سلسله اين چهارم قسمت در كه صحبتهايشان از قسمتي در ايشان.برنخورد شما
واقعا اما گرفتند پس را آن زود خيلي و ميكنند كليگويي كه كردند اشاره بود
.بود زيبا گوييهايي كلي صحبتهايشان
وجه ايشان سپر سينه باشند ، ندانسته تاكنون كه است بعيد معلم علي چون رندي از -5
و موسيقي از شناخت و دانش كمترين از كه است گرفته قرار كساني عملكرد توجيه المصالحه
كليگويي از و باشند گذشته زيبا سخنان بيان مرحله از بايد ديگر اكنون.برخوردارند فرهنگ
در كه -ريز خيلي نه -است ريزي نكات دقيقا كارگشاست ، بيانش كه آنچه كه چرا بردارند ، دست
.دارد وجود سيما و صدا موسيقي واحد عملكرد حاشيه
اين اما دارند اعتراض تلويزيون در ساز ندادن نشان به موسيقي دستاندركاران كه مدتهاست
.است مانده باقي معلم استاد مجموعه عملكرد پيشاني بر ننگ لكه يك صورت به همچنان مساله
شده مشخص دقيقا و ميدهند نشان را خاصساز مواقع بعضي در كانالها بعضي كه است جالب
.است مختلف شبكههاي مديران سليقه اعمال بلكه نيست ، فقهي هم چندان مساله كه است
آهنگ روي مثلا و ميشوند مطلوب به مصادره مرزوبوم اين ماندگار آهنگهاي كه مدتهاست
پيكر به زدن خنجر اين آيا...كه ميگذارند را معتادي مرد... "ناز الهه" ماندگار
نيست؟ آن متولي توسط بوم ، و مرز اين موسيقي نيمهجان
قرار نقدي هيچگونه مورد آن عملكرد كه است بستهاي حلقه تلويزيون ، موسيقي و شعر شوراي
.است مشهود آن عملكردهاي كليه در پايي رد و نميگيرد
برنامههاي خالي جاي ماندهاند ، گريزان مجموعه اين از موسيقي موجه اساتيد از بسياري
نيمه و رسانه بهانه به است ، مشهود كاملا عرصه اين متخصصان كارشناسي نظرات با تخصصي
حذف كاملا است مترتب آنها بر بودن نيمهرسانهاي شائبه كه را برنامههايي رسانه ،
پخش ملي رسانه از شدهاند ، ساخته ساعته يك ميرسد نظر به كه سبك موسيقيهايي و شدهاند
.ميشود
اين موسيقي پيكر طرفين از را تابوها از بسياري سيما ، و صدا موسيقي واحد عملكرد اينكه
نيست شعر در فقط ابتذال مرزهاي كنيم باور اما است ، تقدير شايان است ، برداشته بوم و مرز
به و كجاست روند اين ترمز.ميكند نازل را شنوندگان ذائقه آنها ، پخش و سبك آثار خلق و
تخطئه ميدهيم تشخيص رسانهاي نيمه كه را آثاري ميتوان اندازه چه نبودن رسانهاي بهانه
مشخص را آن نظري صاحب و جامعالشرايط عوامل آيا و كيست با مسئله اين تشخيص اصلا.كنيم
انجام فرآيند اين كردن دموكراتيزه براي اقدامي چه سيما و صدا موسيقي مركز ميكنند؟
خبر؟ چه موسيقي منتهيان از اصلا.كنار بگذاريم را مبتديان و منتهيان بحث دادهاند؟
گيلاني مهتاب
|