دانشگاهي رشتههاي فروش خبر علوم وزارت
كرد تكذيب را
مدرسه يك مقابل دانشآموزان اولياي تجمع
شميران در
ميشود ساماندهي جمشيد تخت به مشرف جنگل
"چالشها و فرصتها دين ، و جهانيشدن" همايش
ميشود برگزار
آن اصلاح براي روشهايي و كنكور شناسي آسيب
دانشگاهي رشتههاي فروش خبر علوم وزارت
كرد تكذيب را
بر مبني عصر روزنامههاي از يكي خبر فناوري ، و تحقيقات علوم ، وزارت:فرهنگي علمي گروه
.كرد تكذيب را وزارتخانه آن توسط دانشگاهي تحصيلي رشتههاي فروش
از يكي در دانشگاهي تحصيلي رشتههاي فروش كذب خبر درج علوم ، وزارت عمومي روابط گزارش به
در بدبيني ايجاد و عمومي افكار نگراني موجب شهريورماه ، سيزدهم تاريخ در عصر روزنامههاي
.است شده دانشگاهها به ورود داوطلب جوانان اذهان
طول كشوردر آموزش سنجش سازمان عملكرد:است كرده تاكيد علوم وزارت
هرگونه دانشگاههااز سراسري آزمون موفق برگزاري درخشان كارنامه داشتن با گذشته ساليان
سراسري آزمون در شركت بدون دانشگاه به ورودداوطلبي وجه هيچ به و است دور شائبهايبه
.نيست و نبوده امكانپذير علمي اولويت كسب و
آزمونورودي براساس دانشگاهها در قبولي فناوري ، و تحقيقات علوم ، وزارت اعلام براساس
ديگر سوي از و ندارد ذخيره داوطلب سراسري آزمون حتي كه هست و بوده تاكيد مورد بحدي
متقاضيان خود توسط اول مرحله در ايثارگراننيز سهميه جمله از مختلف سهميههاي همواره
.ميشود پر سهميه آن به مربوط
كثيري جمع بدبيني و عمومي اذهان تشويش علت به علوم وزارت:است شده تصريح گزارش اين در
سال آغاز و سراسري نتايجآزمون اعلام آستانه در جامعه در التهاب ايجاد و هموطنان از
.است دانسته محفوظ خود براي را كذب خبر اين پيگيري حق جديد تحصيلي
مدرسه يك مقابل دانشآموزان اولياي تجمع
شميران در
در (شاهد) "امام ياران" مدرسه آموزان دانش اولياي از جمعي:فرهنگي علمي گروه
از جلوگيري خواستار مدرسه اين مقابل در اجتماع با شميران در فرمانيه خيابان
.شدند آموزشي واحد اين تخليه حكم اجراي
چندماه از بنياد اين و است اسلامي انقلاب شهيد بنياد به متعلق آموزشي واحد اين
.است كرده دريافت مراجعقضايي از را آن تخليه حكم قبل
با شنبه روز صبح از امام ياران مدرسه آموزان دانش اولياي از تن يكصد از بيش
.شدند آموزشي واحد اين تخليه حكم اجراي لغو خواستار طوماري امضاي و تهيه
يا و آموزشي واحد اين خريد براي مناسب تصميمي اتخاذ خواستار خود طومار در آنان
.شدهاند مناسب مكاني به آن انتقال
نزديكبودن به اشاره با همچنين (س) امام ياران مدرسه دانشآموزان اولياي
به دادن پايان براي ذيربط مسئولان فوري اقدام خواستار مدارس ، بازگشايي زمان
.هستند خود دانشآموزان انتقال و نام ثبت از نگراني دليل به خانوادهها تشويش
كسب تا خود اجتماع به كردند تاكيد ما خبرنگار با وگو گفت در اوليا اين از تعدادي
آن تخليه براي اگر و خواهندداد ادامه حكمتخليه اجراي لغو از اطمينان
.بكشد درگيري به كار است شودممكن پافشاري
اين:داشت اظهار ايرنا با گفتوگو در (س)امام ياران شاهد مدرسه مدير شاداب مجيد
مدير.كند تجاري واحد يك به راتبديل آن نميتواند شهيد بنياد و است آموزشي واحد
مربع متر هر قيمت به را مدرسه اين ملك شهيد ، بنياد شد مدعي مدرسه اين
بيشتراز بسيار آن زمين كه حالي ، در فروخته ريال ميليون دو
.دارد ميزانارزش اين
ميشود ساماندهي جمشيد تخت به مشرف جنگل
از 28 پس جمشيد تخت محوطه به مشرف هكتاري و 27 مصنوعي جنگل ساماندهي:فرهنگي علمي گروه
سازما سبز ي سويواحدفضا سالاز
.ميشود آغاز فرهنگي ميراث
سرويسدهي بهمنظور انقلاب از پيش گردشگري محوطههاي ميدان ، ورودي ، بابلوار جنگل اين
.بود شده ايجاد ميآمدند ، ايران به كه گردشگراني به
اين كشور ، فرهنگي ميراث سازمان زيباسازي و سبز فضاي مشاور "اقتصادنيا كامران" گفته به
ورودي معبر و جلو ميدان تختجمشيد ، محوطه به مشرف جنگل ساماندهي و احيا شامل پروژه
كشور فرهنگي ميراث سازمان به مرودشت شهر شهرداري سوي از تازگي به كه است تختجمشيد
.است شده واگذار
علفي ، گونههاي كاشت با آن تقويت و خاك اصلاح شده ، تخريب درختان بازكاري و جايگزيني طرح
.ميشود محسوب هكتاري فضاي 27 اين احياي اقدامات جمله از..و درختان هرس
باكاشت ايراني باغ يك سبز فضاي اين از بخشي در ساماندهي عمليات شروع با همزمان
احداث ميشود ، تختجمشيدديده سنگي نقوش در آنچه نظير نخل و سرو كاج ، همچون درختاني
.شد خواهد
و ايران باغهاي" كتاب براساس كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
.بازميگردد ابتدايي ادوار به باغها حياتبخش جنبه منشا و اصل "آن كوشكهاي
"چالشها و فرصتها دين ، و جهانيشدن" همايش
ميشود برگزار
همايش چهارمين امسال ماه بهمن ارشاداسلامي و فرهنگ وزارت:فرهنگي علمي گروه
.ميكند برگزار"چالشها و فرصتها دين ، و شدن جهاني" عنوان با را دينپژوهان
،"ديني حيات بر جهانيشدن پيامدهاي و آثار": محور سه با ديني و علمي همايش اين
اجرا"شدن جهاني فرآيند در اديان آينده" و "اديان در جهانگرايي انديشههاي"
.ميشود
اديان ، واگرايي يا همگرايي جهانيشدن جهانيشدن ، فرآيند در اديان آينده
و شدن جهاني عرفيسازي ، و شدن جهاني ازدين ، انتظارات پويايي و جهانيشدن
و ساختار بر جهانيشدن تاثيرات و دين قلمروهاي و شدن جهاني ديني ، حكومتهاي
بر شدن جهاني پيامدهاي و آثار محور موضوعات جمله از ديني نهادهاي اداره الگوي
.است ديني حيات
آن اصلاح براي روشهايي و كنكور شناسي آسيب
پاياني بخش -بازتاب چند گفتوگو ، يك
آموزش سنجش سازمان رئيس با همشهري گفتوگوي ماه ، تير يازدهم تا نهم روزهاي در;اشاره
علاوه و داشت پي در را بازتابهايي گفتوگو اين انتشار.رسيد چاپ به آموزشي صفحه در كشور
پژوهشي نهاد و پژوهشگر سه كنكور ، در شركتكننده داوطلبان و عادي خوانندگان نظريات بر
كنكور زمينه پژوهشيدر نظر دو ديروز.دادند قرار ما اختيار در را ديدگاههايخود نيز
كه را اصفهان رياضيات خانه پژوهش خلاصه نوشته ، اين پاياني بخش در امروزكرديم چاپ را
با رساندهايم ، چاپ به است ، شده انجام اصفهان صنعتي استاداندانشگاه از تن چند همت به
.ميخوانيم هم
ورودي آزمونهاي و كنكور معضلات حل جهت پيشنهادهايي" نام شدهبا انجام تحقيق:سوم بازتاب
اساتيد از تن چند و اصفهان رياضيات خانه همت به كه است ديگري پژوهش"دانشگاهها
هنوز زمينه اين در تحقيق كه است آن بيانگر خود و شده انجام اصفهان صنعتي دانشگاه
.است نشده سپرده فراموشي كاملابدست
خانه هياتموسس عضو و اصفهان صنعتي دانشگاه رياضي علوم دانشكده دانشيار رجالي علي دكتر
كنكور پديده فرهنگي و آموزشي اجتماعي ، اقتصادي ، مختلف آسيبهاي برشمردن ضمن رياضيات ،
:ميگويد گذشته سالهاي در بويژه
يكديگر از منفك و مقولهمجزا دو را عالي آموزش و سنجش و عمومي آموزش نظام دو نميتوان"
امروز.ميبينيم يكديگر بر را بخش دو اين تاثير و ارتباط عمل در ما كه چرا.پنداشت
و دارد قرار تستزني و كنكور براي دانشآموزان آمادهسازي اختيار كلادر ما مدارس
.هستند اجرا غيرقابل ما مدارس در آموزشي روشهايجديد
به ورود براي دانشجوها و يافته تسري نيز ما دانشگاهي نظام به متاسفانه موضوع اين
".ميكنند آماده تستي آزمونهاي براي را خود تكميلي تحصيلات دورههاي
دانشگاههاي دانشگاهيان از جمعي همكاري با كه پژوهشعلمي يك از حاصل نتايج:ميگويد وي
به دانشآموزان توجه عدم ميدهد نشان شد ، انجام گيلان شريفو صنعتي اصفهان ، صنعتي
و خلاقيتها ازبروز آموزشها ، جلوگيري نوع اين شدن بيمحتوا نتيجه در و رسمي آموزشهاي
روشهاي در گرفتن قرار و اطراف علمي دنياي به جوانان توجه عدم نوآوريهايآموزشي ، ارائه
اضطراب ايجاد هايغلط ، ارزشيابي درخدمت آموزش گرفتن قرار و امتحانات كثرت آموزشي ، غلط
جوانان ، ميان روانيدر و اجتماعي غلط هنجارهاي آمدن پديد آنان ، خانوادههاي و جوانان در
آنان ، خانوادههاي و جوانان اجتماعي زندگي در اختلال كنكور ، از واماندگي از ناشي مشكلات
استقلال عدم و آموزشي كاذب راههاي براي جوانان سرمايه و عمومي اموال دادن هدر
.هستند كنكور اصلي آسيبشناسي عوامل بهعنوان نياز مورد نيروهاي پذيرش جهت دانشگاهها
سابقه با دبيران از نفر از 300 بيش از خواهي حاصلنظر كه شده انجام پژوهش
اساسي اقدامات شده ارائه مشكلات از برخي حل جهت پيشنهادهايي ارائه بخش در است ، كشور
را مدت كوتاه حلهاي راه و برنامهريزي تشكيلستادهاي جهت عملي راهبردهاي سياستگذاري ،
:ميكند مطرح
سياستگذاري اقداماتاساسي -الف
.جهت اين در سرمايهگذاري و مختلف رشتههاي در حرفهاي و فني آموزشهاي افزايش و تقويت.1
.جهت اين در قوانين اصلاح و حرفهاي كارداني دورههاي فارغالتحصيلان به بيشتر توجه.2
.دبيرستان دوران در مخصوصا تحصيلي ، مختلف دردورههاي مهارتي آموزشهاي به توجه.3
آزمونهاي بر دقيق علمي نظارت و دقت و عمومي آموزشهاي در روشهايارزشيابي تصحيح.4
.نهايي
.پذيرش و جداسازيسنجش و پذيرش امر در دانشگاهها استقلال به بيشتر توجه5
برنامهريزي ستادهاي تشكيل -ب
تحقيقات علوم ، پرورش ، و آموزش وزارتخانههاي مشاركت با حرفهاي و فني آموزشهاي ستاد.1
و پست معادن ، و صنايع اجتماعي ، امور و كار پزشكي ، آموزش و درمان بهداشت ، فناوري ، و
موارد 1 ، 2 رابطهبا در).برنامهريزي و بررسي فنيجهت علمي وانجمنهاي تلفن و تلگراف
(الف و 3
با پيشدانشگاهي و دبيرستان نهاييدورههاي آزمونهاي برنامهريزي و نظارت علمي ستاد.2
آموزش و درمان بهداشت ، فناوري ، و تحقيقات علوم ، پرورش ، آموزشو وزارتخانههاي مشاركت
و ارزشيابي روشهاي تصحيح منظور به علمي انجمنهاي و معلمان آموزشي علمي ، انجمنهاي پزشكي ،
.نهايي آزمونهاي بر علمي نظارت
با فارغالتحصيلان صحيحارزشيابيدانستههاي روشهاي بررسي ارزشيابيجهت ستاد.3
انجمنهاي و پزشكي آموزش و درمان فناوري ، بهداشت ، و علوم ، تحقيقات وزارتخانههاي مشاركت
.علمي
اجتماعي علمي ، نيازهاي بر پذيرشمنطبق صحيح راههاي بررسي جهت دانشگاهها پذيرش ستاد.4
و درمان بهداشت ، فناوري ، و تحقيقات علوم ، وزارتخانههاي بامشاركت منطقهاي حتي و
.كشور سراسر دانشگاههاي منتخب نمايندگان و پزشكي آموزش
يك هر استقرار محل و برنامهريزي ستادهاي تشكيل جهت عملي راهبردهاي.ج
حضور با پرورش و آموزش وزارت پژوهشي معاونت نظر زير حرفهاي و فني آموزشهاي ستاد.1
.شود تشكيل ب 1 بند در شده مطرح انجمنهاي و وزارتخانهها از نمايندگاني
و دبيرستان دوره نهايي آزمونهاي برنامهريزي و نظارت علمي ستاد.2
از نمايندگاني حضور با پرورش و آموزش وزارت آموزشي معاونت نظر زير دانشگاهي پيش
كارشناسان ستاد اين در.شود تشكيل ب 2 بند در مطرح علمي انجمنهاي و وزارتخانهها
آموزش علمي ، انجمنهاي نمايندگان و خواهندداشت عضويت هم رشته ومتخصصاناين ارزشيابي
انجمنهاي نمايندگان توسط پرورش ، و آموزش وزارت آموزشي معاون نماينده حضور در معلمان
.ميشوند انتخاب كشور سراسر معلمان آموزشي علمي ،
نمايندگان باحضور فناوري و تحقيقات علوم ، آموزشيوزارت معاون زيرنظر ارزشيابي ستاد.3
.ميشود تشكيل بند 3 در شده مطرح سازمانهاي
در شده مطرح سازمانهاي نمايندگان حضور با كشور آموزش سنجش رئيس نظر زير پذيرش ستاد.4
انتخاب دانشگاهي مناطق امناي هيات توسط دانشگاهها نمايندگان.ميشود ب 4تشكيل بند
.ميشوند
(ميدهند تشكيل را طرح اصلي بدنه كلي بهطور راهحلها اين) مدت كوتاه حلهاي راه -د
ب 2در بند نظرستاد زير دبيرستان آخر سال دروس تمام تشريحي نهايي برگزاريآزمون.1
.كشور سراسر
سراسر در ب 2 بند ستاد نظر زير دانشگاهي پيش دروس تمام تشريحي نهايي آزمون برگزاري2
.كشور
:زير نحو به دانشيابي آزمون برگزاري.3
زير سراسركشور در (ماه تير اوايل و ماه بهمن اواسط) سال در نوبت دو در آزمون اين -
.ميشود برگزار ب 3 بند ستاد نظر
انتخاب و طرح ارزشيابيبراي استانداردهاي ولي است گزينهاي چند آزمون اين سوالات -
.شود ملحوظ بايد آنها
.ميشود برگزار كافي وقت با ساعت مدت 4 به روز متوالي ، هر روز دو در آزمون اين دوره هر -
.(دوم روز تخصصي دروس و عموميروزاول دروس)
.نمايند آزمونشركت اين در علاقه مورد تعداد به داوطلبانميتوانند -
اين فارغالتحصيل يا پيشدانشگاهي دوره دانشآموز ميتواند كه) شركتكننده هر كارنامه -
.ميگردد داوطلبارسال براي آزمون برگزاري از پس ماه يك حداكثر مستقيما (باشد دوره
قرار ديگران اختيار در داوطلب شخص اجازه بدون را آزمونها اين نتايج ندارد حق علوم وزارت
.دهد
آزمون نمرات دبيرستان ، نهايي آزمون نمرات كپي سال ، هر ماه مرداد در 25 داوطلب هر4
تاييددبيرستانيا با را(بعد سالهاي در آنها شده تكرار يا) پيشدانشگاهي دوره نهايي
موفقيت بر دال گواهينامه و دانشيابي كارنامههاي از يكي اضافه به خود دانشگاهي پيش مركز
غيره و ورزشي كارهاي حرفهاي ، و فني كارهاي علمي ، مسابقات المپيادها ، جشنوارهها ، در
اطلاعات همراه (ميشود پذيرشاعلام ستاد توسط ساله همه قبول مورد موارد ليست كه)
.مينمايد ارسال پذيرش ستاد براي خاص فرمهاي در خود شناسنامهاي
درصدهاي تعيين با را خود پذيرشي نيازهاي عالي آموزش مراكز و دانشگاهها ديگر طرف از.5
:زير موارد از يك هر از قبول مورد
دبيرستان نهايي آزمون نمرات -
پيشدانشگاهي دوره نهايي آزمون نمرات -
دانشيابي آزمون كارنامه -
رشته هر براي مورد هر تعيين با (.. و المپيادها جشنوارهها ، )ديگر نتايجموفقيتهاي -
داوطلب نبودن يا بودن بومي -
در را هستند طرح قابل پذيرش ستاد تاييد و دانشگاهها پيشنهاد به كه مواردي ساير و
.ميدهند پذيرشقرار ستاد اختيار
تصويبستاد به كه دانشگاهها درخواستي فرمول و داوطلبان مدارك به توجه با پذيرش ستاد -6
به سال هر شهريورماه تا 15 حداكثر را شده پذيرفته دانشجويان است ، پذيرشرسيده
.مينمايد معرفي مربوطه دانشگاههاي
:ميشود توصيه زير شرح به طرح اجراي جانبي مسائل -_ه
كنكور بدون دانشگاهها از برخي در پذيرش گسترش -
اهميت و استخدامها در فوق آزمونهاي نتايج از استفاده با تحصيلي مدارك شدن كماهميت -
آن ادامه و كار آغاز در ارزيابي دورههاي به دادن
چندگزينهاي سوالات طرح و تشريحي اوراق تصحيح با رابطه در مناسب حقالزحمههاي پرداخت -
تشريحي آزمونهاي اوراق دقيق كنترل و نظارت -
سوالات طرح هنگام در دقيق قرنطينه سيستمهاي از استفاده -
آزمونها برگزاري موارد همه ارزشيابيدر متخصصان از استفاده-
جهت خصوصي موسسات دانشيابيتوسط آزمونهاي انجام بر نظارت ولي گذاشتن آزاد بهتدريج ، -
علمي رقابت ايجاد
اجرا داوطلب و منتخب دانشگاه چند براي اول سال درچند طرح آزمايشي اجراي -
مدارس در آموزشي نوين روشهاي ارائه تقويت جهت پرورش و آموزش وزارت فعاليت -
تكميلي تحصيلات دورههاي پذيرشدر براي طرح اين از استفاده -
كه ميرسانيم عرض به كشور محققان و انديشه و علم پويندگان تمامي اطلاع مزيد پايان ، در
و اصفهان پزشكي اصفهان ، علوم صنعتي اصفهان ، دانشگاههاي همكاري با اصفهان رياضيات خانه
مسائل و روشها بررسي" سميناركشوري برپايي درصدد اصفهان ، پرورش و آموزش سازمان
.است ماه 1381 آذر در"دانشگاهها ورودي آزمونهاي
با مرتبط مسائل منفي و مثبت تاثيرات كارشناسانه و دقيق بررسي هدف با سمينار اين
دورههاي تخصصي آموزش و عمومي دوره آموزشي فرآيند بر وروديدانشگاهها آزمونهاي
برپا خانوادهها و جوانان سياسي و اجتماعي فرهنگي ، رواني ، سلامت تهديد نيز و دانشگاهي
.شد خواهد
|