را كشتي ملي تيم قهرماني رهبري معظم مقام
گفتند تبريك
نماز سراسري اجلاس دوازدهمين به پيام در
را نظام اركان همه رهبري معظم مقام
فراخواندند نماز فرهنگ ترويج به
نيست تظاهر به نماز :جمهور رئيس
دوم نامه به خاتمي رضا محمد پاسخ
اولادي عسگر
مجلس نماينده سه با ايسنا گفتوگوي در
اختلاف عامل برداشتها تفاوت :شد عنوان
است قضايي دستگاه و اطلاعات وزارت
را كشتي ملي تيم قهرماني رهبري معظم مقام
گفتند تبريك
ملي تيم قهرماني پيامي ارسال با ديشب اسلامي انقلاب معظم رهبر خامنهاي آيتالله حضرت
.گفتند تبريك را جهاني رقابتهاي از دوره ششمين و سي در ايران اسلامي جمهوري كشتي
ملي تيم پهلوانان قهرماني و افتخارآفرين پيروزي خود پيام در اسلامي انقلاب معظم رهبر
.كردند آرزو را روزافزون موفقيت آنان براي و گفتند تبريك را ايران
سالن 12 در كه رقابتها اين دوره ششمين و سي پايان در شنبهشب ايران آزاد كشتي ملي تيم
براي و رسيد جهان قهرماني مقام به امتياز كسب 43 با شد برگزار تهران آزادي نفري هزار
.يافت دست بزرگ توفيق اين به بار چهارمين
نماز سراسري اجلاس دوازدهمين به پيام در
را نظام اركان همه رهبري معظم مقام
فراخواندند نماز فرهنگ ترويج به
اسلامي انقلاب معظم رهبر خامنهاي آيتالله حضرت:اسلامي جمهوري خبرگزاري-تهران
نكات يادآوري ضمن كرمان ، در نماز سراسري اجلاس دوازدهمين به پيامي در ديروز
نكات اين ندانستن تشريفاتي لزوم بر تاكيد و نماز اجلاس به گذشته سال پيام
گذشته ، سال پيام در شده مطرح مطالبات مخاطب اجرايي مسئولان اكنون:كردند تصريح
از و كردهاند عمل خود وظايف به حد چه تا كه دهند پاسخ سئوال اين بايدبه
دست كردن مواجه ضمن كه ميرود انتظار عاليرتبه مسئولان ديگر و جمهوري رئيس
پيام متننمايند درخواست را آنان فعال پاسخ اساسي ، سئوال اين با اندركاران
مراسم در گلپايگاني محمدي والمسلمين حجتالاسلام توسط كه رهبري معظم مقام
:است شرح اين به شد قرائت اجلاس اين افتتاحيه
الرحيم الرحمن الله بسم
تشكيل كشور سياسي و علمي بلندپايگان حضور با ساله همه كه را گردهمايي اين
برترين كه است نماز آن موضوع زيرا شمرد ، گردهماييها مهمترين از يكي بايد ميگردد ،
دست كه است رولازم اين از و ملتاند آحاد همه آن مخاطب و است ديني فريضه
تذكر آنان به خطاب گردهمايي اين آغاز در كه را نكاتي ذيربط اجرايي اندركاران
به اينجانب گذشته سال پيام در.نينگارند تشريفاتي توصيه يك صرفا ميشود داده
:است آمده چنين ديگران و گردهمايي اين حاضران
ديگر ، سويي از است ، هستي حقايق زيباترين و برترين مظهر گاه سويي از كه انسان"
را او زماني و جايي در اگر.ميگردد نيز بيهمانند پستيهاي و زشتيها بروز محل گاه
تعالي ، عرصههاي در پيشرفت و آفرينندگي و خردمندي يا فداكاري و محبت و آگاهي مظهر
و كينه و غفلت دچار را او ديگر زماني و جايي در ميبينيم ، اميد و شور و شوق آيت يا
.ميكنيم مشاهده بدبيني و نوميدي و سستي يا ركود ، و عادت و جهل يا خودخواهي ،
او.گردد هستي پديده پستترين تا گيتي موجود برترين ميتواند استعداد ، با عنصر اين
او ، سرشتاست شده آفريده مادي و معنوي تكامل و تعالي زمينههاي و ابزارها همه به مجهز
.است باز او روي به نيكي راه و نيك
الهي رسولان و...اويند تواناي بال دو انتخاب ، و تصميمگيري بر قدرت و خرد
.او به كمككنندگان و اميددهندگان و راهنمايان
و غفلتها و جهلها يا خودخواهيها و هوسها و ضعفها تسليم ميتواند حال اين با او اما
اين.سازد محروم معراجها و اميدها و بشارتها آن همه از را خود و شود خود عادتهاي
بشريت دراز عمر در كه است همان و ناميد "انسان فسادپذيري" بايد را آن كه است همان
شمار به او تهديد خطرناكترين و او مصيبت بزرگترين بشر ، آحاد از يك هر عمر در نيز و
.ميرود و است رفته
آموخته انسان به را "ذكر" خدا دين بزرگ ، آفت اين درمان نيز و پيشگيري براي
به و سپردن گوش او به يافتن ، خدا برابر در را خود يادآوردن ، به را حقيقت يعني ذكر.است
...دادن دل او
برتريجويي به ميل يا ميكند ، هوسها وسوسه اسير را آدمي كه دلمشغوليهايي از يعني
كه جهنمي از را او يعني ساختن ، رها را خود ميسازد ، ارضا را او آزمندي و ورزي كين و
با نماز و.بردن امن و بهجت و انس و صفا بهشت به است ، كرده فراهم خود براي
.است ذكر وسيله و نمونه كاملترين و نابترين حركت ، و زبان و دل هماهنگ تركيب
جمعياش ، زندگي در و مصيبتها ، و شدتها و محنتها اثر بر گاه شخصياش ، زندگي در انسان
به كمك يا انفاق يا جهاد سوي به عمومي حركت مانند آفرين تحول حوادث با گاه
شدن غرق و هوسآلود سرگرميهاي با گاه و ميشود ، نزديك ذكر عامل به نيازمندان ،
در ميتواند كه عنصري ميافتد ، دور آن بارگي ، از عيش و گري اشرافي و سرخوشي در
.است نماز كند ، نزديكتر يا نزديك "ذكر" بهشت به را او احوال اين همه
حالات در و ميبخشد بيشتر حضور و حال و عروج آدمي به روحي ، آمادگي حالات در نماز
نوراني وادي به را او و مينوازد آمادهباش زنگ او گوش در ناآمادگي ، و غفلت
بحبوحه در محنت ، و شدت عين در.شود ترك نبايد حالي هيچ در نماز لذاميسازد نزديك
با انسان كه لجنآلودي محيط ميان در حتي و آسايش ، و فراغ هنگام در جهاد ، ميدان
شربت يك نماز است ، آورده پديد خود پيرامون خودخواهيها ، و شهوتها و كينهها و هوسها
واقع آن در كه نقطه هر از و نوشيد خود جان و دل با را آن بايد است ، شفابخش و مقوي
.شد نزديك رضوان بهشت به ميدان يك يا گام يك شدهايم ،
الانفاق علي حي نه و الصوم علي حي نه و عليالجهاد حي نه كه روست اين از
.الصلا علي حي:سرودهاند بارها روز هر در ولي نگفتهاند ،
ميكرد ، نيرومندتر و مصممتر حركتمان در را ما نماز ، تحميلي ، جنگ و انقلاب دوران در
و عادتها و تنگنظرانه و حقير آرزوهاي و بارگي عيش و غفلت خطر كه امروز و
را پنداري بنبستهاي و ميبخشد مصونيت ما به ميكند ، نماز تهديد را ما روزمرگيها
.ميسازد درخشان را افق و روشن را ما راه و ميشكند
حركتي انداختن راه به براي همين و است ، نماز مناقب كتاب از برگي تنها اين
.آورد پديد كارآمد و ژرف انگيزهاي ميتواند گذشته ، از جديتر
و ملتزم را خود شود ، ناميده جهاد است شايسته كه بزرگ حركت اين در بايد همه
همسران ، و مادران و پدران جوانان ، هنرمندان ، روشنفكران ، دين ، علماي.بدانند متعهد
:مانند حكومتي بخشهاي مسئولان همه از پيش و نويسندگان رسانهها ، و منبرها دارندگان
صدا وارشاداسلامي ، فرهنگ فناوري ، و تحقيقات علوم ، پرورش ، و آموزش وزارتخانههاي
نيروي كه مديراني پژوهشگاهها ، توليدسينمايي ، مراكز تبليغاتي ، سازمانهاي سيما ، و
وزارتخانهها ، مسلح ، نيروهاي:مانند آنهايند ، نهي و امر قبضه در كلاني انساني
...غيره و غيره و نقل و حمل مدارس ، وسايل دانشگاههاو كارگاهها ،
و سهيمگردند همگاني حركت اين در ميبايد و ميتوانند گونهاي به يك هر اينان
خود سرانجام به همتي كم و انگاري سهل با كار اين.بگزارند را خود ويژه نقش
.شود گرفته بهره بايد ابزارها هنريترين و فنيترين و شيوهها برترين از.نميرسد
ترويج بينشاط ، فرسودگان از آنهم جمعمعدودي ، با مهجوري ، جماعت نماز نمايش
.نيست تصوير ، كافي و صوت رسانههاي از اذان صداي پخش همچنانكه.نيست جماعت نماز
دهند ، تشكيلمي كشور سراسر در حال و پرشور جماعت صف هزاران ما جوانهاي
ساخته آنان زندگي واقعيتهاي گزارش در سينمايي فيلمهاي كه آنان از زيادي مردم
در تعبد و ايمان روي از بسياري حنجرههاي تهجدند ، و نياز و نماز اهل ميشود ،
نماز هنگام در انبوهي گروههاي ميكنند ، بلند معنوي سرود اين به صدا اذان ، هنگام
هنري ، ساختهاي در ميتواند اينها ميآورند ، رو مسجد به كشيده دست روزانه كار از
.دهد نشان همه به را نجاتبخش اينفريضه ترغيبكننده و زيبا چهره
و باشد صفا و امن جايگاه ميتواند مسجد انبوه ، انساني مراكز ديگر و دانشگاهها در
رحمت مهبط آن در نماز ، اقامه كنار در را همدلي و راهنمائي و غمگساري جماعت ، امام
.كند هديه نمازگزاران به الهي هدايت و
مسجد ، را تجمعخود مركز جذابترين صورت ، آن در آموزي دانش و مجامعدانشجوئي
.شد خواهد جوانان فعاليت پايگاه تقوا ، پايگاه و يافت خواهند مدرسه و دانشگاه
و مسجدسازي سهم كه ميكنم يادآوري علوم و پرورش و آموزش مديران به
بيش و اول دررديف برنامه ، فوق فعاليتهاي اعتبارات در بايد پردازي مسجد
و نظامي مراكز در مستقر روحانيون هفتگي هجرت.باشد سرفصل اين بخشهاي ديگر ازسهم
برآن كه است من پيشين ازتوصيههاي مراكز اين همسايه روستاهاي به غيره ،
و بوستانها در نماز اقامه براي معنوي و مادي فضاي ساختن همچنينفراهمميورزم تاكيد
و كهولت براثر خود اگر جماعت ، محترم امامان.آن امثال و نمايشگاهها و گردشگاهها
بويژه نمازگزاران ، براي را راهنمائي و انس و رابطه وظيفه نميتوانند غيره
در را آنان و كارگيرند به را پرنشاط و جوان فضلاي خود كنار در كنند ، فراهم جوانان
.سازند شريك خود با كار
كمك با جمعه محترم امامان.باشد تعليم و نصيحت و جذب پايگاه بايد جمعه نمازهاي
.مبذولدارند جهت دراين را خود سعي همه نماز ، مراسم برگزاركنندگان
كه خداراسپاس و است ومعنويت نماز و ذكر محيط كشور ، عمومي محيط كه راسپاس خدا
عقلاني و عاطفي و روحي پيوندي نياز ، و نماز با جوانان بويژه ما مردم از عظيمي خيل
.دارند
عالمانهو تلاش گذشته از نشودوبيش شمرده نهائي گامهاي بايد همه اين ليكن
."رود كار به رويكرد دراين انديشانه نازك و مدبرانه
اجرائي مسئولان كه است ، مطرح اينجانب براي مهم و جدي بسيار سئوال اين اكنون
و آموزش سيما ، و صدا كردهاند ، عمل خود وظيفه به حد چه تا مطالبات اين مخاطب
تبليغات سازمان وزارتارشاداسلامي ، مراكزدانشگاهي ، ساير و علوم وزارت پرورش ،
شهري مديريتهاي و نقل حملو مديريت مسلح ، نيروهاي سينمائي ، توليد مراكز اسلامي ،
به است شده خواسته ازآنان پيام دراين كه را وظيفهاي اندازه چه ديگران ، و
انتظار جد به عاليرتبه مسئولان ديگر و جمهوري محترم رياست از.رساندهاند انجام
آنان فعال پاسخ و سازند مواجه اساسي سوال اين با را اندركاران دست كه ميرود
.كنند مطالبه را
.ميكنم مسئلت متعال خداوند از را حضرات همه توفيق
.رحمهالله و عليكم والسلام
خامنهاي16/6/81 سيدعلي
نيست تظاهر به نماز :جمهور رئيس
در نماز سراسري اجلاس دوازدهمين گشايش مراسم در ديروز جمهوري رئيس محمدخاتمي سيد
.نيست مانده عقب و فقير جامعهاي نمازگزار ، جامعه:كرد تاكيد كرمان
و فرهنگي سياسي ، شخصيتهاي و مقامات از تن صدها جمع در وي كرمان از ايرنا گزارش به
است جاري آن در نماز روح كه جامعهاي:گفت كرمان شهر بزرگ مصلاي در كشور مذهبي
ندارد ، وجود انسانها تحقير آن در نيست ، ديگران خوان ريزهخوار فني ، و علمي لحاظ به
.هستند حق صاحب خدايند بندگان اينكه بهدليل انسانها همه و نيست خبري تبعيض از
زياد را تظاهر و گفتيم بزرگ كلمات آراستيم ، را صورت اگر نكنيد خيال:افزود خاتمي
.هستيم نماز اهل كرديم
رهبر پيام كنيم ، تقويت جامعه در را نماز روح بايد اينكه تاكيدبر با جمهوري رئيس
مسئولين از و كرد توصيف مهم را نماز اجلاس دوازدهمين به اسلامي انقلاب معظم
جامعه در نماز فرهنگ گسترش زمينه در را خود اقدامات خواست كشور اجرايي دستگاههاي
دركشور نماز فرهنگ تقويت زمينه در موثري گامهاي تاكنون:گفت وي.كنند اعلام
.است زياد بسيار هنوز نيز ناپيموده راههاي اما شده برداشته
تاريخ در موثر و بزرگ روزي را ماه 57 شهريور خود 17 سخنان از ديگري بخش در خاتمي
انقلاب شهيدان همه و روز آن شهيدان ياد و خواند اسلامي انقلاب سرنوشت و ايران
.داشت گرامي را تحميلي جنگ و اسلامي
دوم نامه به خاتمي محمدرضا پاسخ
اولادي عسگر
حبيبالله نامه دومين به ديروز اسلامي مشاركت جبهه دبيركل خاتمي محمدرضا:سياسي گروه
.داد پاسخ اسلامي موتلفه جمعيت دبيركل عسگراولادي
عسگراولادي سئوالهاي به تفصيل به كرد مخابره را آن ايسنا كه نامه اين در خاتمي محمدرضا
نهاد جايگاه نگهبان ، شوراي اساسي ، قانون ديني ، حكومت سكولاريسم ، خصوص در و داده پاسخ
اصلاحات ، مفهوم اصلاحطلبان ، از بوش حمايت تيرماه ، راهپيمايي 28 آمريكا ، رهبري ،
كشور ، در وحدت اصلي محور حاكميت ، از خروج اصلاحطلبان ، به مردم راي دلايل رفراندوم ،
بخشهايي خلاصه كه است داده پاسخ راديكال ، گروههاي و آقاجري هاشم نظرات اجتماعي ، فروپاشي
:است آمده ذيل در نامه اين از
بر سكولاريستي روح اينكه بر مبني عسگراولادي ادعاي خصوص در نامه اين آغازين بخشهاي در
عنوان به سكولاريزم تفكيك ضمن خاتمي محمدرضا است ، حاكم مشاركت اعضاي از عدهاي انديشه
اشخاص منظر از ميتواند كه اجتماعي فرايند يك عنوان به سكولاريزاسيون از ايدئولوژي يك
سمت به كشور ، آيا كه واقعيت اين به رسيدن:مينويسد باشد ، منفي يا مثبت پديدهاي مختلف
.است تحقيق قابل علمي ساده روشهاي با نه يا است حركت در سكولاريزاسيون
ديگري از اولي تبعيت خصوص به و دولت نهاد در دين نهاد ادغام درباره سپس خاتمي محمدرضا
دين نهاد مستقل كانون از بايد كه ميشود ارزشهايي بياعتباري به منجر وي گفته به كه
:مينويسد شود ، منتج
ديني اعتقادات به را خود باورهاي ما جوانان قاطع اكثريت نظرسنجيها ، در كه ميدانيد شما
كماعتقادي يا بياعتقادي كشور ، مردم اكثريت اما كردهاند اعلام ديني فرائض انجام حتي و
آن علتداشتهاند بيان ميشود تبليغ رسما حكومت جانب از كه دين از قرائتي به را خود
مردم اگر و ميگيرد صورت قدرت حفظ براي حكومت جانب از دين نام به كه است رفتارهايي هم
...ميگرفت خود به بيشتري سرعت روند اين داشتند اطلاع هم ديگر اقدامات بعضي از
نظر از اگر ولي ماست اعتقادات خاطر به قطعا ميكنيم دفاع ديني حكومت از امروز ما اگر
عمل و اجرا در مردم راي حقوقي اصل حجيت خاطر به هستيم آن به همگان التزام خواهان حقوقي
رفراندوم به نيازي وضوح فرط از اسلامي انقلاب شكوهمند پيروزي از پس گفتهايم بارها.است
آن دوام و نظام مشروعيت چون بود معتقد رفراندوم به (ره)امام اما.نبود اسلامي جمهوري
.ميدانست مردم راي به منوط را
از و پرداخته حكومت از دين نهاد تبعيت آفات تبيين به نامه اين ادامه در خاتمي محمدرضا
عظام مراجع اخير سال دو يكي در چرا كه شويد قضيه اين پيگير است خوب:ميپرسد عسگراولادي
تنظيم مركز در ديگر پاي و قم در پا يك كه شده شناخته افراد بعضي وسوسه اسير ديگر تقليد
در شده تعيين پيش از بيانيههاي پاي نيستند حاضر و نميشوند دارند ضداصلاحات حركات
.بگذارند امضا آن و اين حكومت
حكومت و دين رابطه خصوص در مشاركت جبهه مواضع اعلام در پرسش اين از پس خاتمي محمدرضا
با الهي احكام حاكميت و معنويت و اخلاق حاكميت معناي به را دين حاكميت ما:مينويسد
صريحا بدهيد اجازه اما.ميدانيم جهان در نظام شان و جايگاه حفظ و جامعه مصلحت رعايت
شوند مرتكب را موازين از انحرافي هر و خلافي سياست هر دين نام به بخواهند اگر بگويم
سياست نوع اين از دين جداكردن با تخلفات اين از را دين دامان ميدانيم خود ديني وظيفه
.داريم مبري
آمريكا مورد در و داده پاسخ اولادي عسگر ديگرنامه بخشهاي به ادامه در خاتمي محمدرضا
:مينويسد
به و درست مقابله ضرورت كه آن از بيش ، گذرد مي ما كشور در آمريكا مورد در امروز آنچه
آمريكا دشمني به قدرت اصحاب از بعضي كه است نيازي ، باشد آمريكا هجوم و تهديد با حق
حملهي صدد در آمريكا اگر.بخشند تداوم را خود اقتدارگرايي همچنان بتوانند تا دارند
اين بهانههاي خود نابخردانه حركات با داخل در كه كساني مورد در شما قضاوت است نظامي
چيست؟ كنند مي فراهم را حمله
نمي ثابت حرام يا واجب را او با رابطه و مذاكره طرح نه و آمريكا با دشمني اعلام نه ما
منافع اگر و جنگيم مي آمريكا با عقل و شرع اساس كندبر ايجاب ما ملي منافع اگردانيم
... و اقتصادي و سياسي روابط و كنيم مي مذاكره او با اساس همان بر كند اقتضا ما ملي
تصميم و جمعي خرد به بايد مسئله اين تكليف تعيين در ترديدي هيچ بدون و كنيم مي برقرار
.نهاد گردن مردم عمومي
در مشاركت جبهه مواضع درباره اولادي عسگر حبيبالله پرسش به پاسخ در خاتمي رضا محمد
:مينويسد آمريكايي ضد راهپيمايي اين در حزب اين شركت عدم و ماه تير راهپيمايي 28 خصوص
مردد ثانيا.نيستيم دولتي و حكومتي راهپيمايي به معتقد ما اولا ، راهپيمايي مورد در اما
براي ميگيرديا صورت آمريكا تهديدات تجاوزاتو عليه بر راهپيمايي اين كه بوديم
به آمريكا تحريك و بيشتر تنش آنبراي از بدتر يا و داخلي رقابتهاي نفع به آن مصادره
ما و است نظامي تهاجم از آمريكا بازدارندگي براي سياسي حل راه هرگونه بستن و نظامي حمله
جمعه محترم خطيب بعد هفته متاسفانه.ميدانستيم كشور مصالح خلاف بر را نكات اين همه
همسابقه گذشته در امر اين.فرمودند تلقي نگهبان شوراي از حمايت را راهپيمايي اين پيام
دولت اقتصادي سياستهاي از حمايت را بهمن راهپيمايي 22 حتي مثلا كه جايي تا.است داشته
.ميدادند نشان وقت
كه آمريكا جمهور رييس اظهارات محكوميت و رد در را خود بيانيه ما كه است دليل همين به
.ميدانستيم كافي خود مواضع اعلام براي بود شده منتشر راهپيمايي از قبل روز چند
خصوص در اولادي عسگر نظر اظهار به پاسخ در نامه اين از ديگري بخش در مشاركت جبهه دبيركل
:نويسد مي ايراني طلبان اصلاح از آمريكا جمهور رئيس بوش جرج حمايت
بر تازه.نيست چنين دانيد مي خود كند مي حمايت طلبان اصلاح از بوش فرماييد مي كه اين
بردهايد ياد از آيا بكشيم ، دست آن از بايد رسيدهايم حقي به ما اگر آيا باشد ، چنين فرض
(ره)امام رحلت از پس مگر ميزد؟ سي.بيبي راديو به شاه را شما حرف همين انقلاب زمان در
ميكردند؟ همنوايي جريان كدام با !استكباري بوقهاي ، چهارم مجلس انتخابات در و
حافظه به چندان نبايد واقعيات درك براي كه است اين ما نسل شانسهاي از يكي كنم مي گمان
اما است تكرار حال در سال از 20 كمتر عرض در تاريخ گويي و بياورد فشار خود تاريخي
.تلخ البته و طنز صورت به بار اين گفتهاند ، بزرگان كه همانگونه
به مقيد را مردم راي كه است كرده اعلام مردم راي خصوص در نامه دراين خاتمي محمدرضا
در افراد دين مثلا كه باشد كلي ميتواند همانقدر دانستن اسلامي مباني و الهي احكام
سليقهي با چيزي اگر مثلا كه باشد نفسگير آنقدر ميتواند و شود قيد اسلام شناسنامهها
اگر و كرد تعطيل عالم همهي در را زندگي ميتوان نباشد منطبق نگهبان شوراي در نفر 6
در انسان نفر ميليارد از 6 بيش آمد اسلام پرچم زير به جهان همه ما اعتقاد طبق روزي
به...و تفريح و زندگي و كار اجازهي آيا كه بدوزند نفر آن 6 دهان چشمبه عالم همهي
خير؟ يا ميدهند آنها
در رفراندوم با را خويش موافقت خود نامه در نيز شما خوشبختانه اينكه اعلام با سپس وي
اگر بود خواهد امتنان موجب:مينويسد عسگراولادي به كردهايد اعلام اساسي قانون چارچوب
منتظر مورد اين در.كنند مطرح مجلس در را رفراندوم يك طرح مشتركا شما حزب و ما حزب
.هستيم شما كارشناسي تيم تعيين
:ميافزايد مردم راي و رفراندوم خصوص در وي
مسلم ما براي هرچند ميگفت و بود ملت راي به معتقد همواره كه هستيم امامي آن تابع ما
آن نداريم حق و بداريم محترم را مردم راي بايد ما كردهاند خوداشتباه راي در مردم باشد
.نپذيريم را
.است سوم نسل جوانان زبان ورد او جملهي يك امروز كه است كسي همان (ره)امام اين
معين زمان دراين را ما سرنوشت زمان آن در ملت داشتند حقي چه" چيست؟ جمله آن ميدانيد
ميكنيد؟ چه (ره)امام جمله اين با شما".كنند
اسلامي موتلفه جمعيت دبيركل سئوالات خصوص در تفصيل به سپس اسلامي مشاركت جبهه دبيركل
درخصوص آن از پس و داده پاسخ حزب اين نظر از رهبري نهاد جايگاه و اساسي قانون درباره
:مينويسد كشور در وحدت محور
ناب اسلام.هستند مردم فقط وحدت محور.نميدانيم چيز چند را محوروحدت شما برخلاف ما
كليمي يا مسيحي ما مردم اگر.هستند مسلمان ما مردم كه ميشود وحدت محور جهت آن از محمدي
.باشد تفرقه عامل ميتوانست كه نبود وحدت محور نهتنها محمدي ناب اسلام بودند ، زرتشتي يا
هرچند گرويدهاند ، آن به و كردهاند قبول را آن مردم كه است محترم جهت آن از هم امام خط
.ندارد مطابقت ميگوييد شما آنچه با لزوما ميفهميم كه امامي خط
دادهاند راي آن به مردم كه ماست ملي وحدت و سياسي اتحاد محور جهت آن از هم اساسي قانون
.است آمده اساسي قانون در كه ميگيرد قرار شرط لحاظ آن از فقيه ولايت به التزام و
نظر بايد و لاغير و هستند مردم اسلامي ، جمهوري در وحدت محور تنها كه ميفرماييد ملاحظه
بيان را مردم به رجوع راههاي قبلي نامه در.باشد حاكم موارد همه و حال همه در آنها
راه مطمئنترين كه ميكنم عنوان را اين فقط.نميدانيم آن تكرار به نيازي و كردهايم
.ميباشد ميخواهند ، هرآنچه گزينش براي آزاد محيطي ايجاد و راي صندوقهاي مردم به رجوع
:است آمده عسگراولادي به خطاب نامه اين پاياني بخشهاي در
است شده ارائه علمي مستندات براساس كه بود ما كشور واقعيتهاي بيان اجتماعي ، فروپاشي بحث
درستي به كه دلسوزاني همهي و خوابرفتگان به همهي براي بود هشداري آن طرح انگيزهي و
امنيت شوراي دبيرخانهي به منتسب اطلاعيه آن ضمن در.ندارند آشنايي واقعيتها اين به
.ميدانيم نظام وهن و فردي تصميمي اساسي ، قانون خلاف را ملي
:مينويسد كشور در دوگانه حاكميت ادعاي خصوص در سپس وي
همين.هستند انكار غيرقابل واقعيتهاي نيز انتخابي و انتصابي نهادهاي و دوگانه حاكميت
تفكر دو منكر هم جنابعالي خود.است واقعيت اين وجود بر واضح دليلي ما نامهنگاريهاي
.كردهايد مطرح را باطل و حق محور دو انتصابي و انتخابي جاي به فقط نشدهايد حاكميت درون
بارها ما هم انتخابي و انتصابي درمورد دانست؟ يگانه ميتوان را باطل و حق آيا نميدانم
خود خودي به اين و دارد انتخابي و انتصابي نهاد هركشوري گفتهايم.دادهايم كامل توضيح
قائل خود براي مردم راي از غير مشروعيتي انتصابي ، نهادهاي كه آنجاست مشكل.نيست مشكل
هم تير راهپيمايي 28 مورد در و.بايستند مردم راي برابر در دهند اجازه خود به و باشند
عدد به اصرار چندان ميكنم درخواست شما از همينجا.گفتهام پاسخ تفصيل به نامه همين در
.باشيد نداشته راهپيمايان تعداد رقم و
:است آمده عسگراولادي حبيبالله به خاتمي محمدرضا نامه انتهاي در
اين بفرمائيد اما.ميكنيم تشكر راديكال گروههاي با ما همگرايي به نسبت شما نگراني از
ذهن در تنها كه بكنيم كلياتي به متهم را همديگر نيستم مايل من هستند؟ كساني چه گروهها
از را خود حزب تكليف بگويم ، شما به بايد كه نيستم معتقد وجه هيچ به و ساختهايم خود
جدا زنجيرهاي قتلهاي عاملين و دانشگاه كوي سركوبگران بخصوص تروريست ، افراد و گروهها
كه سياسي گروهي براي مجرميت و اتهام سند تا نگذاريد آن بر را بنا نيز شما پس.كنيد
آن معناي لزوما دارد؟ معنا چه شما قاموس در افراطي و راديكال.كنيد درست هست هم قانوني
ثانيا.كنيد مشخص را افراطي و راديكال معناي اولا هم اينجا در پس.نيست همان ما نزد در
.كنيم درك را شما منظور درستي به تا كنيد عنوان را آن مصاديق
مجلس نماينده سه با ايسنا گفتوگوي در
اختلاف عامل برداشتها تفاوت :شد عنوان
است قضايي دستگاه و اطلاعات وزارت
و قضائيه قوه بين اختلافنظر ايسنا با گفتگو در مجلس نمايندگان از تعدادي:سياسي گروه
.كردند ارزيابي متفاوت ديدگاه دو از ناشي و سياسي را اطلاعات وزارت
اختلاف:گفت اينباره در مجلس اصل 90 كميسيون عضو و كهكيلويه نماينده موحد حجتالاسلام
اينكه بيان با موحد.شد شروع پورزند پرونده از قضايي دستگاه و اطلاعات وزارت بين نظر
تضعيف را امنيتي دستگاه كه نيست مصلحت:گفت كند مطرح را جزئيات جهاتي به بنا نميخواهد
اطلاعات ، وزارت تقويت ضمن بايد لذاكرد درگير مختلف ، كشاكش و مسايل در را آن و كرده
.نيايد بوجود انتظامي و امنيتي مجموعه در تنشي كوچكترين كه شود سعي
نظر اختلاف درخصوص مجلس حقوقي و قضايي كميسيون عضو و سبزوار نماينده سيدآبادي حسين
:افزود ويبرداشتهاست در اختلاف:گفت پورزند پرونده در قضايي دستگاه و اطلاعات وزارت
شعبه كه است ممكن و است جاسوسي پورزند اتهامات از يكي دارم اطلاع من كه جايي تا
.است نكرده واگذار اطلاعات وزارت به را جاسوسي بعد رسيدگيكننده ،
دستگاه و اطلاعات وزارت كارشناسي دستگاه دو اينكه بيان با نيز اردكان نماينده تابش وفا
اين ميرسد نظر به:گفت باشند داشته فاحشي اختلاف پروندهها برخي مورد در نبايد قضايي
موارد و مصاديق از قضائيه قوه برداشتهاي:افزود تابش.دارد سياسي مسايل در ريشه اختلاف
.است متفاوت كارشناسي ، اصلي دستگاه يك عنوان به اطلاعات وزارت برداشتهاي با
.باشد آميز ميتواندمخاطره روند اين اردكان نماينده گفته به
كوتاه خبرهاي
|
امور وزير خرازي كمال با ديدار در ژاپن نمايندگان مجلس رئيس نايب واتانابه كيوزو *
ژاپن مشاركت تسهيل در اسلامي جمهوري همكاري و تجربيات از استفاده خواستار ايران خارجه
.شد افغانستان بازسازي امر در
در فعال مشاركت نحوه خصوص در مطالعه حال در توكيو اينكه ابراز ضمن وي ايرنا گزارش به
همكاري در كشور موثرترين عنوان به ايران اسلامي جمهوري از است افغانستان بازسازي
روابط گسترش از خرسندي ابراز با خرازي ملاقات اين در.كرد ياد خصوص اين در منطقهاي
برپايه و ديرينه را كشور دو دوستانه روابط ژاپن ، و ايران اسلامي جمهوري بين پارلماني
استقبال افغانستان بازسازي امر در مشاركت براي ژاپن تمايل از و دانست كشور دو غني تمدن
.كرد
دولت پيشنهادي لايحه:گفت ايسنا به اسلامي شوراي مجلس اصل 90 كميسيون عضو دادفر محمد *
و تاييد مرجع چهار بر و است استصوابي نظارت حذف بر مبني قانونانتخابات اصلاح در
سقم و صحت مسئوليت كه است آمده لايحه اين در:افزود ويدارد تكيه صلاحيت ردكننده
لايحه ، اين در نگهبان شوراي و نگهبان شوراي نه و است كشور وزارت وظايف حيطه در انتخابات
تاكيد به توجه با:گفت مجلس نماينده اين.دارد استطلاعي نظارت كه است ناظري عنوان به
نظر به بعيد استصوابي ، نظارت تداوم لزوم بر مبني آنها سخنگوي و شورا اين اعضاي مكرر
.بپذيرد را طرحي چنين شورا اين كه ميرسد
قانون اصلاح براي دولت لايحه خصوص در ديروز مجلس ملي امنيت كميسيون عضو سعيدي ميثم *
عدم درباره نگهبان شوراي دبير جنتي آيتالله اسفند 76 اظهارات به توجه با:گفت انتخابات
براي مجلس منتخب حقوقدانان قول نيز و استصوابي نظارت جايگزين طرحهاي تصويب با مخالفت
جدي انتقادات بودند معتقد مجلس غيرعلني جلسه در آنان اكثر كه گذشته سال در نگهبان شوراي
تصويب از پس را دولت لايحه نگهبان ، شوراي داريم انتظار است ، وارد استصوابي نظارت به
.كند تاييد مجلس
|
|