:بهزيستي سازمان رئيس
هستند معتاد سال بالاي 15 جمعيت درصد 5
قضائيه قوه معاون سخنان به وكلا اسلامي جمعيت اعتراض
(8) فعال عبادت رمضان
اتهامات به رسيدگي دادگاه جلسه دومين
شد برگزار "قزوين نامه" نشريه
ميگيرد فرا را كشور سردسير مناطق برف ، بارش
موجب صدر بزرگراه ميان به نفر يك سقوط
شد بزرگراه كامل شدن مسدود
- اردبيل جاده در رانندگي سانحه يك در
شدند كشته نفر پنج پارسآباد
شد منتشر درمان و دارو
مودب دبستانيهاي پيش پرورش
:بهزيستي سازمان رئيس
هستند معتاد سال بالاي 15 جمعيت درصد 5
در سال بالاي 15 جمعيت درصد پنج:گفت كشور بهزيستي سازمان رئيس:اجتماعي گروه
صنعتي 2 كشورهاي در ميزان اين كه است حالي در اين.هستند معتاد مخدر مواد به كشور
.است درصد
از 50 بيش:افزود ميگفت سخن اعتياد درمان تازههاي همايش در كه راهچمني دكتر
.هستند مبتلا ايدز به نيز كشور در روسپي زنان از درصد
نشان آمار و است مخدر مواد مصرف كشور ، در ايدز گسترش اصلي عوامل از يكي:افزود وي
بيماري اين به مخدر مواد تزريق طريق از ايدز به مبتلايان درصد از 65 بيش كه ميدهد
.شدهاند مبتلا
نامشروع روابط دليل به ايدز بيماري به مبتلايان از درصد راهچمني 15 گفته به
.شدهاند بيماري اين گرفتار
از يكي بهزيستي سازمان همكاري با كه پژوهشي براساس:گفت بهزيستي سازمان رئيس
درصد از 90 بيش شده ، انجام كشور دانشگاههاي از يكي علمي هيات اعضاي و استانها
.داشتهاند سيگار استعمال به عادت اعتياد ، از پيش مخدر ، مواد به معتادان
گفت50 و كرد عنوان اعتياد به افراد گرايش عوامل از يكي را بيكاري راهچمني ،
.ميدهند ازدست را خود شغل اعتياد ، از پس نيز افراد درصد
:افزود و دانست اعتياد به ابتلا عوامل از ديگر يكي را فقر بهزيستي ، سازمان رئيس
.دارند تومان هزار زير 80 درآمد كشور ، معتادان درصد 60
تحصيلات كشور ، معتادان درصد همچنين 80 انجامشده ، پژوهش براساس:كرد اضافه وي
.دارند زيرديپلم
از پس ماه سه معتادان درصد گزارش ، 93 همين طبق كه اين به اشاره با راهچمني
اعتياد ترك:كرد تصريح بودهاند ، اعتياد ترك به مايل و كرده ندامت اظهار اعتياد ،
.است ذيربط نهادهاي و اجرايي دستگاههاي با خصوصي بخش همكاري نيازمند
درماني هزينههاي درصد خصوصي ، 60 بخش از حمايت جهت در بهزيستي سازمان:افزود وي
.ميكند پرداخت غيردولتي اعتياد ترك مراكز در را معتادان
بخش در اعتياد ترك براي نفر هر شدن بستري براي همچنين سازمان اين:گفت راهچمني
.ميكند پرداخت تومان هزار سرپايي 20 درمان براي و تومان هزار غيردولتي 80
بهصورت تسهيلات واگذاري براي اعتباري اختصاص از همچنين كشور بهزيستي سازمان رئيس
.داد خبر درماني مراكز تجهيز و گسترش براي قرضالحسنه
قضائيه قوه معاون سخنان به وكلا اسلامي جمعيت اعتراض
شاهرودي هاشمي آيتالله به نامهاي در دادگستري وكلاي اسلامي جمعيت:اجتماعي گروه
.داد پاسخ دادگستري وكلاي به نسبت قضاييه قوه معاون سخنان به
قضاييه ، قوه معاون از نقل به كشور جرايد در اخيرا: است آمده نامه اين از بخشي در
سوم ، برنامه قانون ماده 187 موضوع حقوقي مشاوران تحليف مراسم در مرعشي آيتالله
قضايي نظام بلندپايه مسئول و روحاني عالم يك از آن بيان كه است شده منتشر مطالبي
.است شگفتي و تاسف مايه ايران ، اسلامي جمهوري
وكلاي تنها نه:است آمده قضاييه قوه معاون سخنان به اشاره با نامه اين ادامه در
كه نمايندگان و ملت عصاره كه مجلس بلكه گرفتهاند ، قرار افترا و اهانت مورد دادگستري
قضايي و علمي شخصيت عنوان به ايشان آيا.شدهاند واقع وهن مورد هستند مردم برگزيدگان
به آن انتساب و مطالب اين بيان در اند گرفته قرار قضات از برتر رفيع جايگاه در كه
يعني مردم اذهان انحراف قصد به باطل مشاوره و اخاذي مجرمانه فعل ماهيت به ديگران
داشتهاند؟ التفات مربوطه مواد حكم و فريبكاري
از حيثيت اعاده و دفاع حق كه داد خواهيد حق حضرتعالي:است آمده نامه اين پايان در
حرمت هتك مورد بيانات اين از مظلومانه كه حقوقي و حقيقي اشخاص رفته باد بر آبروي
تدبير كه است اميدوار دادگستري وكلاي اسلامي جمعيت.باشد محفوظ گرفتهاند قرار
.باشد ناسور زخم اين بر التيامبخش مرهمي جنابعالي خردمندانه
(8) فعال عبادت رمضان
زم محمدعلي
ندارد ، وجود الهي وحدت دايره از بيرون مستقلي چيز هيچ و است وحدت بر آفرينش اساس
هم عالم رياضي اعداد بزرگترين است ، گنجيده پروردگار حضرت ذات احديت در همهچيز وحدت
بيشتر يكي هم هستي انسانهاي و نفوس همه كه آنچنان است شده تشكيل متعدد يكهاي از
است عليه صلواتالله محمد حضرت مقدس وجود هم يكي آن و فرمود اميرالمومنين مولا.نيست
پدر كه علامتي به پاسخ در زينب حضرت كه آنچنان ،(محمد كلنا) محمديم ما همه و
فرمود او داد نشان را انگشتش دو حضرت وقتي است يك اين گفت داد نشان او به بزرگوارش
.ندارد وجود يك از بعد دويي هيچ و است يك تا دو اين
و ذات و عمق كه است گوهري حق حضرت بندگي ،"الربوبيه كنهها جوهره العبوديه" فرمود
نيستند ، هم از جداي چيز سه هم معبوديت و عبوديت و عابد پس است ، پروردگار آن حقيقت
آن عمق در و باشد نداشته احديت و توحيد سوي به رو اگر عبادت هستند ، يكي هم سه اين
خود دور به و درجازدن جز هم ظاهري عبادت و نيست بيش ظاهري و شكل نشود يافت ربوبيت
.نيست چيزي چرخيدن
عبادت مثابه به را ما عملزدگي و خوابرفتگي انديشگي ، همه كه است ظرفي رمضان
.است عبادت هويت تعميم و عبادت ظاهري شكل تغيير شكني ، ساختار ماه رمضان مينماياند ،
اقدامات و اصلاحطلبي و خدا بندگان به كمك ماه ، اين لحظات در تفكركردن و مطالعه
جزو اجتماعي و مالي درسي ، ذهني ، عقبماندگان از دستگيري آنان ، زندگي براي مصلحانه
صاحبان فرورفتگي و وارفتگي كمكاري ، تعطيلي ، خلسه ، ماه رمضان است ، ماه اين عبادتهاي
.است بندگان براي بيشتر جهاد و تلاش ماه نيست ، حكومتي و اجتماعي دستگاههاي مديران و
نيت به خداوند و شد خواهد الهي بركت به مزين و مبارك شود برداشته ماه اين در قدمي هر
خداوند و ميكند عطا مضاعف منزلت و نيكويي و اجر ماه اين در هميشه همچون مومنان
.ميداند مومنان خير نيت ضامن را خود هماره
انديشه در را هماهنگي و همسويي..و اختلاف رخوت ، سستي ، از كنارهگيري با بكوشيم
و همهجانبه نگاه و ببخشيم ارتقاء اجتماعي و حكومتي دستگاههاي عمل و مسئولان
راه در بيعدالتي كاهش و آنها زندگي محيط و مردم حقوق احقاق براي را همهسوگرايانه
.كنيم حاكم آنها معنويت و رفاه
:پاورقي
...احد الله هو قل -
:السلام عليه علي مولا -
مكانه من لايبرح و يدور الطاحونه كحمار علم بغير المتعبد
اتهامات به رسيدگي دادگاه جلسه دومين
شد برگزار "قزوين نامه" نشريه
نامه" نشريه مديرمسئول اتهامات پرونده به رسيدگي دادگاه جلسه دومين:اجتماعي گروه
قاضي رياست به قزوين دادگستري شعبه 18 در منصفه هيات حضور با پنجشنبه روز "قزوين
.شد برگزار پروينيان فريدون
اتهامات مستندات ارائه با مدعيالعموم نماينده طاهرخاني بهمن جلسه ابتداي در
.كرد مطرح دادگاه صحن در را نامه نشريه به وارده
تاييد مورد مذهبي و سياسي چهرههاي تخريب اكاذيب ، القاء و سياسي تاريخ تحريف وي
جمله از را دينستيزي و ابتذال به جوان قشر تشويق غرب ، منحط فرهنگ ترويج راحل ، امام
.كرد ذكر اتهامي موارد
و ديني رهبران قدرت تضعيف قضايي ، دستگاه به بياعتمادي جو ايجاد:كرد تصريح وي
موارد ديگر از اسلامي جامعه در تقليد و اجتهاد مختلف ابعاد بياعتباري و مذهبي
.ميباشد نامه نشريه مديرمسئول اتهامي
:گفت خود دفاعيات در "قزوين نامه" نشريه مديرمسئول شهروزي سيدعلي دكتر ادامه در
و القاء از همگي و شده تشكيل علمي جامعه تاييد مورد تحصيلكرده افراد توسط نشريه اين
.ميكنند جلوگيري تاريخ تحريف
امام تاييد مورد نفرات عليه مقالهاي هيچگونه "قزوين نامه" نشريه:افزود وي
سيد" به هرگز شده درج "شعبانبيمخ" درمورد كه مقالهاي در و ننوشته (ره)خميني
.است نشده اهانتي "كاشاني
ابتكار ، با نشريه يك كه است كاري حداقل جوانان مشكل به پرداختن:كرد اضافه وي
فرهنگ بر همواره ما و نبوده ابتذال به تشويق اين و ميدهد انجام نوآوري و خلاقيت
.ميباليم خود اسلامي
هيات مطروحه سئوالات به پايان در و گفت پاسخ اتهامي موارد ساير مورد در سپس وي
.نشد مشخص دادگاه بعدي جلسه برگزاري زمان.داد جواب منصفه
ميگيرد فرا را كشور سردسير مناطق برف ، بارش
در كشور سردسير مناطق و كوهستاني نقاط:كرد اعلام جمعه روز كشور هواشناسي سازمان
.بود خواهد برف بارش شاهد آينده روز پنج
جنوب ، غرب ، جنوب نقاط در:كرد اضافه خود اطلاعيه در سازمان اين ايرنا ، گزارش به
آسمان دما ، كاهش و باد وزش ضمن مدت اين در نيز كشور شمال و شرق شمال تهران ، مركز ،
.ميشود پيشبيني باران بارش با گاهي ابري ، تا نيمهابري
(امروز صبح ساعت 10 از) آينده ساعت هواي 24 وضع نگرش اين با كشور هواشناسي سازمان
:كرد پيشبيني شرح اين به را
با گاهي و مهآلود ابري ، تا نيمهابري اردبيل استان و خزر درياي سواحل آسمان -
.باد وزش و برف پراكنده بارش با سردسير نقاط و ارتفاعات در و باران بارش
بوشهر فارس ، بويراحمد ، و كهكيلويه وبختياري ، چهارمحال خوزستان ، استانهاي آسمان -
.باد وزش و باران پراكنده بارش و ابر افزايش با گاهي نيمهابري تا كمي يزد و
در ابري قسمتي تا صاف خراسان جنوب و بلوچستان سيستان شمال و كرمان آسمان -
.باد وزش و ابر افزايش با بعدازظهر
و ارتفاعات در باران ، بارش با ابري گاهي نيمهابري سمنان و خراسان شمال آسمان -
.باد وزش و برف بارش با كوهستاني نقاط
و بزرگ تنب و ابوموسي قشم ، كيش ، جزاير و خليجفارس عمان ، درياي سواحل آسمان -
.روز طول در باد وزش و صبحگاهي رقيق مه با ابري قسمتي تا صاف كوچك
تهران استان شرق در سرما و برف
تهران استان شرق مناطق سرما و برف گذشته ، روز دو جوي تغييرات پي در ديگر سوي از
.فراگرفت را
كاملا را فيروزكوه و دماوند شهرستانهاي ارتفاعات جمعه ، شب طي برف مداوم ريزش
.است كرده سفيدپوش
صلابي فرهاد.كرد زمستاني را شهر اين چهره تگرگ سنگين بارش نيز دماوند شهر در
سانتيمتر هفت از بيش را مناطق اين در برف ارتفاع فيروزكوه ، هواشناسي اداره رئيس
زير سانتيگراد درجه يك جمعه روز ظهر حوالي شهر اين در هوا دماي:گفت و كرد اعلام
.بود صفر
مازندران در بارندگي خسارت
بارندگيهاي:كرد اعلام جمعه روز مازندران استان غيرمترقبه حوادث ستاد مسئول
.شد درمازندران شهرستان چند به خسارت آمدن وارد باعث گذشته روز چند شديد
رامسر ، شهرستانهاي در باد وزش با همراه شديد بارندگي:كرد اضافه پورمحمد بهزاد
جادهها ، آبگرفتگي باعث نكا و بهشهر ساري ، قائمشهر ، بابل ، آمل ، بابلسر ، چالوس ، نوشهر ،
پلها ، منازل ، به آبگرفتگي ، اين اثر بر:كرد اضافه وي.شد كشاورزي زمينهاي و منازل
ميزان تعيين حال در كارشناسان كه شده وارد خساراتي راهها و كشاورزي زمينهاي آبروها ،
هلالاحمر ، جمعيت امداد نيروهاي قبلي آمادگي به باتوجه:افزود وي.هستند آن
آسيبديدگان به كمك براي اوليه اقدامات مردمي ، نيروهاي و شهرداريها و فرمانداريها
استان مختلف نقاط در بارندگي ميزان گذشته روز سه در.شد انجام موقع به آبگرفتگي رفع و
.است شده گزارش ميليمتر تا 76 از 16 مازندران
موجب صدر بزرگراه ميان نفربه يك سقوط
شد بزرگراه كامل شدن مسدود
صدر ، بزرگراه ميان به سنگي ديواره بالاي از نفر يك سقوط:اسلامي جمهوري خبرگزاري
.شد بزرگراه محور دو شدن مسدود موجب (دستور) قلندري شهيد خيابان ابتداي
تهران ، ترافيك كنترل شركت در مستقر ايرنا اطلاعرساني مركز جمعه روز گزارش به
شركت نظارتي دوربينهاي طريق از حادثه اين رويت از پس گذشته روز دقيقه ساعت 15/13
.شد انجام بيمارستان به مصدوم فرد انتقال براي تهران اورژانس با هماهنگي مذكور
سبب دقايقي براي امر اين و آمد فرود سقوط محل مخالف مسير در ناچار امداد بالگرد
.كرد ايجاد محل در "سنگين بسيار" ترافيك و شد صدر بزرگراه مسير دو هر شدن مسدود
نسبت محل كلانتري عوامل:گفت ما ، خبرنگار به واقعه اين خصوص در تهران پليس 110 رئيس
را دليل بدون سقوط كه است شكلي به حادثه صحنه زيرا شدند ، مشكوك فرد سقوط به
.ميدهد نشان شبههبرانگيز
فرد سقوط از قبل ميرسد نظر به كه نفر دو راستا اين در:افزود "بيات علي" سرهنگ
به است درگرفته آنها بين نزاعي ظاهرا و بودهاند وي همراه ديوار بالاي بر مصدوم
.شدند دستگير مظنون عنوان
.دانست پليس بيشتر تحقيقات به منوط را حادثه اين قطعي علت اعلام وي
- اردبيل جاده در رانندگي سانحه يك در
شدند كشته نفر پنج پارسآباد
نفر پنج پارسآباد - اردبيل جاده در رانندگي سانحه يك وقوع براثر:اجتماعي گروه
.دادند دست از را خود جان
در گفت اردبيل استان انتظامي فرماندهي رانندگي و راهنمايي معاون ايرنا گزارش به
خودروسواري با كمپرسي دستگاه يك داد روي زيوه پل نزديكي در شب چهارشنبه كه حادثه اين
.شدند كشته سواري اين سرنشين نفر پنج كه كرد برخورد آردي پژو
بررسي دست در كارشناسان سوي از حادثه اين وقوع علت:افزود "بالايي توفيق" سرهنگ
.است
شد منتشر درمان و دارو
.شد منتشر درمان و دارو پژوهشي علمي ماهنامه شماره هجدهمين
داروها ، ناخواسته عوارض سلامتي ، نظام براي چارهانديشي چون ، مطالبي شماره اين در
سوم ، برنامه از اول نيمه در درمان و بهداشت بخش وضعيت دارويي ، نظام مشكلات همه
.است رسيده چاپ به غيره و اجرانشدن براي برنامهاي
مودب دبستانيهاي پيش پرورش
معاشرت آداب تعليم در دبستاني پيش سالهاي اهميت
قابل رفتارش كه بگوييد او به است گرفته بازي حين در را دوستش بازي اسباب شما كودك اگر
را اوضاع كنيدتا كمك او به سپس و كند درك را ديگران احساس تا كنيد كمك او به.نيست قبول
كند روبهراه
نيز او ميكند ياكمكي لطف او به ياشخصي ميخواهد چيزي او كه هنگامي كودكتانبگوئيد به
باشد داشته مهربان و دوستانه رفتاري جواب در بايد
قرار توجه مورد كمتر آنچه شايد اما نيست ، پوشيده شما بر نزاكت و ادب اهميت احتمالا
.باشد اخلاقي ضوابط و معاشرت آداب تعليم بر دبستان از پيش سالهاي خاص اهميت ميگيرد ،
شما ساختن خوشحال و جديد مهارتهاي بر تسلط يادگيري ، به ميل بيوقفه ساله تا 4 كودكان 3
اما باشد ، كوچك خاص قواعد از پيروي براي كودكتان شما نظر از است ممكن اگرچه دارند ،
به اطمينان ايجاد با نهايتا ميگذارد خوب رفتارهاي از دنيائي بسوي كه گامهائي اولين
سوق ديگران احساسات و خواستهها به احترام و اجتماعي موقعيتهاي كنترل سوي به را او نفس
براي شما تذكر و مهرباني با بايد تدريجي فرايند اين كه باشيد داشته خاطر به.ميدهد
.باشد همراه دارد رو پيش در او كه سالهائي
اصلي معيارهاي ايجاد -1
مانند يا (اتاق به ورود از قبل زدن در)رفتاري ملاحظات در محدوديتها نمودن مشخص اهميت
آنكه از قبل (يكديگر دستان گرفتن با خيابان از عبور) ميدهيد انجام ايمني براي شما آنچه
شما تربيتي شيوه اساس بر را رفتارش تا بگيرد ياد بايد او يابد توسعه كودكتان آگاهيهاي
.سازد منظم
ملموس و واقعي شرايط در ارزشها از صحبت -2
ساكت است بهتر ميكند صحبت كسي وقتي)باشد درك قابل كودك براي كه ساده زبان از استفاده
و احترام بين ارتباط همواره اگر (هستي عصباني وقتي حتي زد را كسي نبايد يا و باشيم
.شد خواهد تداعي كودكتان براي عكسالعمل و عمل دهيد ، نشان را رفتار
همدلي بر تاكيد -3
تعمق درخور يا و مفيد كاري كه شخصي به ديگران احساسات از كودكتان بيشتر آگاهي براي
.كنيد صحبت شخص آن عمل به نسبت احساستان مورد در همچنين و كنيد اشاره است داده انجام
كه هنگامي مثال براي.كنيد استفاده داستانها از همدلي تشويق براي ميتوانيد همچنين
او با خواهرانش بيرحمي خاطر به سيندرلا غمگينبودن ميخوانيد را "سيندرلا" داستان
.دهيد راتوضيح
كلمات جادوي به اعتقاد -4
بايد است "ببخشيد و آمديد خوش ميكنم ، متشكرم ، خواهش"كلمات از استفاده زمان كه هنگامي
ميخواهد چيزي او كه هنگامي كودكتانبگوئيد به.باشيد خوبي الگوي اوقات تمامي در
داشته مهربان و دوستانه رفتاري جواب در بايد نيز او ميكند ياكمكي لطف او به ياشخصي
كنيد يادآوري او به مهرباني با كند استفاده مودبانه عبارات از كرد فراموش اگر.باشد
("گفتي؟ چه" يا و "بود؟ چه جادوئي كلمه")
مشترك استفاده منظور به مرحلهاي ايجاد -5
بهتدريج پيشدبستانيها بيشتر اما نميافتد ، اتفاق طبيعي طور به شدن سهيم گرچه
ديگران به كمك كه ترتيب اين به باشد ، سودمند آنان براي ميتواند امر اين كه درمييابند
ايجاد براي.شود آنها با بازي و دوستي به منجر ميتواند دادهاند ، انجام كه كاري عوض در
اسباب شما كودك اگر.كنيد پيروي اصول از همچنان اما بپردازيد ، همدلي تشويق به مشاركت
درست).نيست قبول قابل رفتارش كه بگوييد او به است گرفته بازي حين در را دوستش بازي
درك را احساسديگران تا كنيد كمك او به.(برداري اجازه بدون را دوستت اسباببازي نيست
كنيدتا كمك او به سپس و ("داشت؟ احساسي چه او برداشتي را اسباببازيتامي وقتي")كند
همچنين ("كن معذرتخواهي و بده پس را تامي اسباببازي لطفا) كند روبهراه را اوضاع
تمام بازيش وقتي بخواهم او از داري دوست"):كنيد پيشنهاد نيز ديگري راهحلهاي ميتوانيد
".بدهد تو به را اسباببازي شد
كردن سلام و ديدار به توجه -6
است ممكن.دارند را"خداحافظ" و "سلام" از فراتر كلماتي يادگيري آمادگي دبستانيها پيش
كند ، نگاه ديگري جاي به شخصي به معرفي هنگام و باشد نداشته اطمينان غريبهها به شما كودك
را اوكند نگاه شخص به مستقيم كردن "سلام" هنگام كه بگوئيد او به بايد شما عوض در
يادآوري او به همچنين.كند سلام آنها به اسمشان با ميشناسد كه را افرادي كنيد تشويق
او.كند استفاده متشكرم و خداحافظ كلمات از دوستش خانه يا ميهماني ترك هنگام كنيد ،
.كند تمرين نيز را خانوادگي دوستان يا بستگان با دادن دست ميتواند
بودن مودب اهميت مورد در توضيح -7
كه ميخواهند كودكانميآورد بوجود ديگران در را خوبي احساس خوب رفتار كه است واضح پر
.هستند مودب دارندكه دوست را كساني مردم آنهابگوئيد به پس باشند ، داشته دوستشان ديگران
انجام كه دهيد توضيح اينگونه را بيادب و گستاخ مانند كلماتي معاني او به ترتيب همين به
از استفاده بجاي ميتوانيدميشود ديگران ناراحتي موجب خودخواهانه ، يا و گستاخانه كاري
بزند حرف آنقدر عروسكت اگر)كنيد ترسيم است كودكتان علاقه مورد راكه كسي واقعي مثالهاي
(نميشوي؟ عصباني تو شد؟ خواهد چه نكني پيدا زدن حرف فرصت تو كه
"كوتاه صداهاي" و "بلند صداهاي"آموزش -8
نيز مكانهائي در و ندارد اشكالي كردن صحبت بلند درمكانهائي كه دهيد توضيح كودكتان به
مشابه هاي درموقعيت مشخص صداهاي تعيين است ممكن.بود ساكت يا و كرد صحبت آهسته بايد
باشد نجواگونه بايد او صداي ياكليسا و مسجد مانند رسمي مكانهاي در مثال براي.باشد مفيد
زمان در او كه هنگامي باشيد داشته خاطر به.كند صحبت معمولي صدائي با غذاخوردن هنگام و
.كنيد تحسين را او ميكند استفاده مناسب صداي از خاص
غذاخوردن آداب -
آنكه جاي به ميآموزد ، شما به نگاهكردن با را غذاخوردن درست آداب شما كودك كه آنجا از
كودك.بخوريد غذا خانه ودر هم با هفته در روز چند كنيد سعي بدهيد ، غذا زودتر او به
كه است اين مهم نكته اما.كند بازي غذايش با باشد داشته دوست است ممكن شما پيشدبستاني
.كند تمرين و فراگرفته را اصول اين بتدريج بايد او
دستها شستن
كمك به احتياج شير كردن باز براي هنوز احتمالا سالگي در 3.است ضروري امري دستها شستن
غذا خوردن از قبل را دستانش.بشويد را دستانش بتواندخودش بايد او سالگي در 5 اما دارد
.بشويد را آنها دوباره بخواهيد او از بودند ، نشده شسته خوب اگر و ببيند دوباره تنقلات يا
صندلي روي بر ماندن -
باشد نشسته غذايش مخصوص صندلي روي بر شما كودك چه.خوردن تكان بدون صندلي روي بر نشستن
از را پاهايش و مانده صندلي روي خوردن غذا هنگام بياموزيد ، بهاو معمولي ، صندلي يا
.كند آويزان صندلي
سفره دستمال از استفاده -
از استفاده ميتواند ميكند ، استفاده پيشبند از هم هنوز شما پيشدبستاني اگر حتي
به را صورتش و دستها كردن پاك و پاهايش روي دستمال دادن قرار طرز.بگيرد ياد را دستمال
.بياموزيد او
"ميكنم خواهش"كلمه كاربرد -
حتما و (اميلي بده من به را نمك لطفا).ميخواهد ميز روي از چيزي كه هنگامي مثال براي
.كند صحبت پر دهان با نبايد كه بگوئيد او به.كند تشكر آن از بعد
دست با نه و مخصوص وسائل با غذا خوردن -
هنگام انگشتان از استفاده جاي به چنگال و قاشق از استفاده مرحله ، اين در مهم نكته
زياد بنابراين.(قبيل اين از غذاهائي يا و داده بو ذرت ساندويچ ، جز به) است ، غذاخوردن
ببرد دهانش طرف به را غذا خوردن ، هنگام بگوئيد او به و نباشيد كودكتان دستان حالت نگران
.بشقاب طرف به را دهانش نه
غذا مورد در بد نظر اظهار از اجتناب
خبر با امر اين از را شما نميآيد ، خوششان غذائي از كه وقتي مايلند بسيار دبستانيها پيش
نظر اظهار و باشند داشته دوست را غذا آن ديگران است ممكن كه دهيد توضيح برايش.كنند
در اگر بگوييد كودكتان به.ميسازد كشيدهناراحت زحمت غذا تهيه براي كه را كسي تو منفي
غذا ميز سر. "متشكرم نه" بگويد فقط ندارد دوست ميشود تعارف او به كه را غذائي ميهماني
در.بود خواهد كلماتتان از بيشتر شما حركت تاثير كه باشيد داشته خاطر به ديگر جاي هر يا
باشيد ، داشته درك و گذشت صبر ، ادب ، روي از رفتاري والدين عنوان به شما كه صورتي
.باشيد قبيل اين از مواردي در كودكتان عكسالعمل و عمل چگونگي براي خوبي الگوي ميتوانيد
دهيد نشان كودكتان به.هستيد او رفتاري الگوي و معلم مهمترين شما باشيد داشته خاطر به
تمام در كه است موهبتي ميخواهد ، آنچه آوردن دست به براي دوستانه روشهاي از استفاده
.باشد سودمند برايش ميتواند زندگيش
تلفن با بهتر كردن صحبت براي مفيد گام 4
كردن سلام -
سلام ، )كند استفاده واضح و ساده كلمات از ميكند صحبت تلفن با گاه هر بياموزيد كودكتان به
او به بنابراين كند ، فراموش را امر اين زياد هيجان خاطر به است ممكن ،(هستم ياسمن من
.باشد خط پشت بزرگش پدر اگر حتي است ، مهم كردن صحبت هنگام خودش معرفي كه كنيد تاكيد
صدا وكوتاهي بلندي مقدار -
يا و شده بلندتر تدريج به اما است عادي صدايشان كردن صحبت شروع در دبستانيها پيش اغلب
صداي دستهايتان از استفاده با بايد شماميشود شنيده سختي به كه جايي تا مييابد كاهش
.كنيد كنترل را او كوتاه يا و بلند فوقالعاده
مكالمه زمان مدت -
صرف را طولانيتري زمان ميكند ، عادت تلفن با كردن صحبت به كودكتان كه زماني همان از
متوجه كه گاه هر اما نكنيد ، قطع را حرفش كردن صحبت هنگام.كرد خواهد تلفن با كردن صحبت
او به كلام با و علامت با ميكند تكرار را كلمهاي او يا و رسيده نتيجه به مكالمه شديد
.است خداحافظي وقت كه بگوئيد
مكالمه پايان -
دهيد تذكر او به.ندهد شما به يا و قطع را گوشي خداحافظي بدون هرگز بياموزيد كودكتان به
.است كردن سلام مانند نيز خداحافظي اهميت كه
ديگران حرف نكردن قطع -
برايشان مقابل طرف از جواب انتظار بگويند ، چيزي تا مايلند بيصبرانه كودكان كه هنگامي
آنها عصبانيت يا و ناراحتي باعث ديگران حرف كردن قطع كه دهيد توضيح برايشان.است سخت
صحبت او با ديگر دقيقه چند بگوئيدكه او به پريد ، شما حرف وسط كودكتان كه هنگامي.ميشود
خاتمه مكالمهتان به سريع نسبتا شما اگر حتي.دهيد ادامه صحبتتان به بعد و كرد خواهيد
.ميباشد او تقاضاي به پاسخ خاطر به امر اين كه كند تصور كودكتان ندهيد اجازه ميدهيد ،
پوست سيدني و پگي:نوشته
يزدانپناه يلدا:ترجمه
اينترنت:منبع
|