آذر تا 15 ارشد كارشناسي آزمون ثبتنام
شد تمديد
دهمين خارجي ميهمانان با گفتوگو
كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه
فرهنگي و علمي نشريات با آشنايي
ويديويي شبكه در جديد فيلم 9
انتقال امنيت انتظامي نيروي :طلايي سردار
ميكند فراهم را مختلف شهرهاي به ارزش با قرآني آثار
شد ترجمه دنيا زنده زبان مجيدبه 101 قرآن
:بنگلادشي خطاط و نقاش امين اميرالسلام
است علمي كشفيات قرآنمنبع
آذر تا 15 ارشد كارشناسي آزمون ثبتنام
شد تمديد
كارشناسي آزمون ثبتنام مهلت:كرد اعلام كشور آموزش سنجش سازمان:فرهنگي علمي گروه
جاري آذرماه تا 15 سال 1382 علوم وزارت به وابسته عالي آموزش مراكز و دانشگاهها ارشد
.شد تمديد
از ميتوانند سال 82 داخل ناپيوسته ارشد كارشناسي دورههاي آزمون در شركت متقاضيان
با مراجعه با جاري آذرماه جمعه 15 روز پايان تا آذرماه پنجشنبه 14 روز صبح ساعت 8
اقدام فوق آزمون ثبتنام مدرك تحويل و تكميل دريافت ، به نسبت استان هر اصلي باجههاي
.كنند
يكي به مراجعه با پانزدهم و چهاردهم روزهاي در ميتوانند نيز تهران استان داوطلبان
تكميل مدارك ارسال و ثبتنام مدارك دريافت به نسبت ري شهر و و 15 پستي 16 ، 13 مناطق از
.كنند اقدام خود شده
دهمين خارجي ميهمانان با گفتوگو
كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه
ماه روز چهارمين با همزمان ماه آبان از 19 كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه دهمين
شروع نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون هنري فرهنگي آفرينشهاي مركز در رمضان مبارك
..و تصويري و صوتي هنري ، مكتوب ، بينالملل ، بخشهاي شامل نمايشگاه اين.است كرده كار به
شركت كشور از 24 قرآني علوم هنرمند و محقق قرآني ، شخصيتهاي بينالملل بخش در كه است ، .
مريم و اميني ثريا.كردهاند
.آيد مي صفحه اين در كه اند كرده وگو گفت نمايشگاه ميهمانان از تن چند با نژاد حسيني
صورت تاجيكستان ملي دانشگاه استاد و محقق سليماني سيدرحمان دكتر با گو و گفت نخستين
.است پذيرفته
:هندوستان از "مديا بابالعلم" نشريه سردبير حسين صادق محمد
است قرآني فرهنگ ماترويج اصلي كار
سردبير است ، فضا و هوا مهندس وي.است هندوستان حيدرآباد متولد حسين صادق محمد
علم و قرآن با رابطه در نشريه تحقيق مهمترين.ميباشد "مديا بابالعلم" نشريه افتخاري
.است شده كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه دهمين در ايشان حضور باعث موضوع همين كه است
سردبير شد باعث چيزي چه است فضا و هوا مهندسي كه شما شغل و تحصيلي رشته به توجه با *
شديد؟ نشريه اين
هزينه تمام و نميشود مالي حمايت نهادي و ارگان هيچ طرف از "مديا بابالعلم" موسسه -
توجه جلب من اصلي هدفآورم روي كار اين به شد باعث همين.ميشود تامين مردم طريق از آن
براي فقط قرآن بدانند ، مردم همه نشريه اين انتشار با تا است قرآن به هند مردم تمامي
نازل قرآن توسط پيش سال امروز 1400 اكتشافات تمامي.است نيامده جمعه روزهاي در خواندن
.بود شده
است؟ زمينهاي چه در نشريه فعاليتهاي *
شامل "مديا بابالعلم" موسسه.ميپردازد نوجوان و كودك به مربوط موضوعات به بيشتر -
در.است علم و قرآن مورد در تحقيقات آنها كار مهمترين كه است كتابخانه و مدرسه نشريه ،
.است خوانندگان به قرآني تفكر و انديشه ترويج نشريه اساسي كار ;گفت ميتوان كل
ترويج را آن صورت چه به نشريه و است قرآن از گرفته الهام چقدر تفكر و انديشه اين *
ميكند؟
ارسال ما براي را خود نقاشيهاي و مطالب تا ميكنيم درخواست نوجوانان و كودكان از -
با رابطه در مقالهاي مجله اول صفحه در و ميكنيم چاپ مجله در را آنها تمامي و كنند
.ميكنيم منعكس علم و قرآن
آيه آن زير در ميشود ، ارائه جديد اختراع يك هرگاه كه است اين نشريه جالب كارهاي از
نظر مورد اختراع قرآن كه ميدهيم توضيح مردم به و مينويسيم را اختراع به مربوط قرآني
.است آورده پيش سال را 1400
كجاست؟ هندوستان مردم بين در قرآن جايگاه *
دانشپژوهان جمعيت" عنوان با مركزي ما.دارند علاقه بسيار قرآن به هند مسلمانان -
خود يافتههاي تمامي و ميكنيم مطالعه جهات تمامي از را قرآن كه دادهايم ، تشكيل "قرآن
.ميدهيم ارايه مردم به را قرآن پيامهاي و روخواني تفسير ، جمله ، از
ميكنيد؟ ارزيابي چگونه را ايران در قرآن نمايشگاه *
قرآن قدرت ارائه براي مختلفي هنرهاي از شركتكنندگان.است پرمحتوا بسيار نمايشگاه -
در آن براي استانداردي هيچ و نيست ديگر كارهاي با مقايسه قابل ما كار.بردهاند بهره
تامين را مجله مطالب اثرهايشان ارائه با نوجوانان و كودكان زيرا نگرفتهايم ، نظر
.ميكنند
: تاجيكستان ملي دانشگاه استاد و محقق سليماني رحمان سيد دكتر
شد ترجمه تاجيكي فارسي به سينا ابن قرآني
تفسير
آوردهايد؟ ايران به را آثاري چه *
تاجيكي فارسي زبان به ابنسينا قرآني تفسير آوردهامترجمه كه كارهايي جمله از -
و فرهنگ سازمان به را آن كه است "قرآن مفسر سينا ابن" نام با گزارشي ارائه همچنين و است
.سپردهام چاپ براي ايران اسلامي ارتباطات
شديد؟ علاقهمند سينا بوعلي آثار به چرا *
به را آثار اين وقتي و بود عربي زبان به فلسفي آثار بيشتر بوعليسينا از تاقبل -
بسيار اصطلاحات لحاظ از هم و سبك لحاظ از هم
ميكردند ترجمه زبانها ديگر و فارسي زبان
فارسي زبان به را خود آثار و آمدند ابنسينا و فارابي وليوقتي.ميشد نامفهوم و گنگ
دوم زبان فارسي ، زبان كه شد باعث اين كردندو فلسفه و اسلام جهان به بزرگي خدمت نوشتند
خود نوع در كه ابنسينا علايي دانشنامه از بعد مخصوصا.اسلامشود جهان در فلسفه
به است فارسي زبان به كه علايي دانشنامه از نوتري اثر امروز تا نظرمن بهاست بينظير
.است نيامده وجود
هزار از 50 است داده انجام خود علايي مورددانشنامه در ابنسينا كه آماري كار در
گواه تنهايي به اين و است فارسي كلمات ، درصد و 71 عربي آن درصد تنها 29 دانشنامه كلمه
.است كرده تلاش فارسي زبان به خدمت براي حد چه تا ابنسينا كه است اين بر
دانشمندان فلسفي آثار بر كه است تفسيرهايي و شرح فارابي ، و ابنسينا خدمات ديگر از
اصيل زبان به زيادي بسيار آثار خود از دانشمند دو اين اين ، بر علاوه.نوشتند خود از قبل
همه كه "النجات كتاب" و "اعشايخي كلمه" ،"تنبيهات و اشارات" مثل.گذاشتند جاي به عربي
بود كافي عوامل اين تماماست كرده علاقهمندان براي بخصوص فلسفه فهم به زيادي كمك اينها
.آورم روي دانشمند دو اين آثار به من تا
دارد؟ مردم زندگي در جايگاهي چه تاجيكستان ، در قرآن *
شهر درميخوانند دقت با را آن و دارند خاصي علاقه قرآن به مردم همه تاجيكستان در -
آسماني كتاب اين دستورات و هستند قائل خاصي احترام قرآن براي همگي كلان و خرد روستا ، و
تلاوت با را خود سوگواريهاي و جشنها و ميبندند كار به خود زندگي در ريز به ريز را ،
از 10 كه دارد وجود "ترمذي امام" نام به مدرسهاي ما كشور در.ميكنند آغاز كريم قرآن
.است فعاليت حال در امروز به تا و تاسيس پيش سال
به سال پنج مدت به و ميشوند مدرسه اين وارد اوليه ، مراحل اتمام از پس دانشجويان
.ميپردازند غيره و حديث معاني ، علم ادبيات ، عربي ، نحو و صرف تفسير ، عربي ، زبان تحصيل
پرورش را كشور اين بزرگ قاريان كه دارد وجود قرآني مدارس هم بزرگ شهرهاي ديگر و خجند در
جايگاه شد برگزار سعودي عربستان كشور در كه مراسمي در گذشته سال كه طوري بهاست داده
.دادند اختصاص خود به را دوم
:كشميري هنرمند و نقاش صالح ارشد
است خداوند تجلي مظهر ، طبيعت
بينالمللي نمايشگاه در بار اولين براي امسال كه است كشميري نقاش صالحهنرمند ارشد
نقاشي كودكي از و است زيبا هنرهاي رشته فارغالتحصيل وي.است كرده شركت كريم قرآن
قرآن مورد در ويكه.ميآيد حساب به نمايشگاه آثار جالبترين جزو نقاشيهايش.ميكرد
.هستند قرآن از گرفته الهام همگي كه گفت سخني هايش نقاشي از گفتوگو در ميكند تحقيق
است؟ قرآن از گرفته الهام حدي چه تا شما آثار*
تاثيرگذارترين از يكي طبيعت.هستند قرآن از گرفته الهام نقاشيهايم تمام -
را نقاشيهايم كشمير زيباي طبيعت در من و دارد تاكيد آن بر قرآن كه است مولفههايي
هر و ميكنم زمزمه را او آيات و ميكنم حس وجود تمام با را خداوند آن در زيرا ميكشم
.درميآورم تصوير به و ميكنم حل طبيعت در را قرآن آيات از كدام
درآوريد؟ تصوير به را قرآن تا شد باعث چيزي چه *
(ع)مسيح حضرت فروشگاهتصوير در روزي.داشتم منظره نقاشي به بسياري علاقه كودكي در -
من كه شد باعث گذاشت ، من بر زيادي تاثير تصوير اين ميريخت ، اشك مردم براي كه ديدم را
اين منظره و قرآن تلفيق با و بكشم قرآن از الهام با نقاشيهايي شيعه مسلمان عنوان به
.هستند بينظير خود نوع در ميكنم فكر كه كنم خلق را آثار
چيست؟ نمايشگاه در هنرمندان ديگر كار مورد در شما نظر *
خوشنويسي به بيشتر ايراني هنرمندان.دارد وجود عمدهاي تفاوت من با آنها كار بين -
.گرفتهاند نشات قرآني فلسفه از كه پرداختهام نقاشي به بيشتر من وليپرداختهاند قرآن
شما كارهاي مورد در آنها نظر و دارد مراجعهكنندگان بر تاثيري چه شما نقاشيهاي *
چيست؟
به نسبت خوبي نظر آنها و ميدهم توضيح مراجعهكنندگان به را تابلوها تكتك من -
و استقبال انتظار ميآيم ايران به است بار اولين كه اين به توجه با.دارند نقاشيهايم
.كرد نخواهم فراموش را ايران مردم زلال و پاك احساسات و خوب برخورد هرگزنداشتم محبت
آن شكوفايي و بهبود در و دهم ادامه كار اين به وجود تمام با من كه شد باعث امر همين
.بكوشم
به ابتدا اسلامي هنر شود ، برگزار قرآني آثار با رابطه در نمايشگاههايي سال هر اگر
ويژه به اسلامي كشورهاي ازميشود داده ترويج ديگر كشورهاي به سپس و اسلامي كشورهاي
شدن بهتر چه هر در موثري گام تا بكنند ، حمايت قرآني هنرمندان از ميكنم ، تقاضا ايران
.شود برداشته آثار اين
:تركيهاي خطاط و سزاراستاد يوسف
دادند قرار تحتتاثير مرا ايرانيان
حافظ ويداشت شركت سزار يوسف تركيه ، برجسته خوشنويس قرآن ، نمايشگاه بينالملل بخش در
.است بوده قرآن فراگرفتن مشغول كودكي از و است قرآن كل
آورديد؟ روي هنر اين به كه شد چه سزار يوسف آقاي *
در قرآن تعليم مدرسه به سپس و گذراندم روستاها از يكي در را ابتدايي دوره من -
زير را خط تعليم.پرداختم قرآن آموزش و حفظ به و كردم زندگي همانجا در و رفتم استانبول
.فراگرفتم حميش مصطفي و آيتاج حامد چون استاداني نظر
است؟ كريم قرآن از گرفته الهام چقدر آثارشما *
غرق آيه مفهوم در ميشود باعث امر همين.بدانم آنرا معناي بايد آيه ، نوشتن هنگام -
هر كه است جهت همين به.ميشود اثر خلق موجب كه ميدهد دست من به آن از احساسي و شوم
.ميدهد نشان را آيه مفهوم تاثير غيرمستقيم يا مستقيم ميبينيد ، را كارها از كدام
دارد؟ جايگاهي چه تركيه در قرآن *
و مخارج ابتداميشود يادگيري به شروع ديگر مطالب كنار مدارس در جدي صورت به -
قرائت و تجويد آموزش به است خوب صدايشان كه افرادي سپس ميدهند ، آموزش را قرآن مباني
.ميپردازند قرآن حفظ به دارند قرآن فراگيري براي خوبي حافظه كه افرادي و ميپردازند
دارد؟ وجود ايران و تركيه خط بين تفاوتي چه *
ديگر خطهاي ما ولي.مينويسند شكسته و نستعليق بهصورت بيشتر خطاطان ايران در -
در.است كاغذ نوع در ايراني و تركيهاي خط عمده تفاوت.ميكنيم كار را نسخ و ثلث مثل
بر هرگز و ميكنند خطاطي ميشود رنگ ديگر رنگي مواد يا چاي توسط كه كاغذي روي بر تركيه
.ميكنند خطاطي هم سفيد كاغذ روي بر ايران در ولي.نمينويسند خط سفيد كاغذ روي
چيست؟ نمايشگاه از شما ارزيابي *
كشورهاي ديگر با ما تا ميشود باعث شود ، برگزار قبيل اين از نمايشگاههايي اگر -
من ايران مردم.شويم آشنا بيشتر ايرانيان با جمله از.كنيم برقرار ارتباط بيشتر اسلامي
.دادند قرار تحتتاثير را
فرهنگي و علمي نشريات با آشنايي
:نشريه مسئول /شماره 31 سال 15 ، /تهران دانشگاه پژوهشي معاونت نشريه /پژوهشنامه *
.تلفن6112932 /ملك اقدس مشاورت با فخرائينژاد فرخ
:امتياز صاحب /نوامبر 2002 رمضان 1423 ، آبانماه 1381 ، دوم نيمه شماره 234 ، /مشعل *
:تلفن /اميرغياثوند مهرداد:مسئول مدير جانشين /نعمتاللهي اكبر:مسئول مدير /نفت وزارت
. دورنگار6469888/64151286413464
:امتياز صاحب (پاييز 81 و تابستان)و 7 شماره 16 -جديد دوره پنجم ، سال /ديابت پيام *
:پستي صندوق /رجب اسدالله دكتر:سردبير /منجزي فرمهر:مسئول مدير /ايران ديابت انجمن
.دورنگار8275274 تلفن8253113 /تهران 331614155
:سردبير /فريدي عيسي مهندس:مسئول مدير /آبان 1381 شماره 19 ، /پتروشيمي گاز ، نفت ، *
.دورنگار8958737 /تلفن8975855 /خدادي محمد
مدير /آبان 81 شماره 31 ، سوم ، سال /(آموزشي دانش بسيج سازمان ماهنامه) پيشگامان *
/دورنگار8312486/تلفن8312485 /آرامي سيدنعمتالله:سردبير /بختياري حسن:مسئول
.پستي 161/17845 صندوق
تا 15 آبان از 15 هفتم ، شماره اول ، سال/(آموزشي فرهنگي ، علمي ، نشريه)عكاسي دوربين *
تلفن /عباسي اسماعيل:سردبير /اميرلويي مسعود:مسئول مدير و امتياز صاحب/آذر 1381
.پستي 4641445 صندوق /دورنگار 8276934/8282252
/شماره 14 مهر 1381 ، /(ايران تبليغاتي شركتهاي صنفي انجمن داخلي خبرنامه) ما رسانه*
.نمابر8870327 /تلفن8870328 /رويايي سينا:سردبير
-صفحه 60/آبان 1381 26-183-شماره 8 دوازدهم ، دوره سال 4 ، /پزشكي نوين هفتهنامه *
/فتاحزاده عباس امير:مسئول مدير /بزرگ ابنسيناي فرهنگي موسسه:امتياز صاحب /تومان 950
.يزداني شهرام:سردبير
يكشنبه 3 /(تهران پليكلينيك -اميركبير صنعتي دانشگاه عمومي روابط نشريه )اميركبير *
شريفيآل سهيل:سردبير /واعظ بهداد:مسئول مدير /صفحه چهارم ، 8 و سي شماره ;آذر 1381
.تلفكس6414113 /آقا
، 12 شماره 10 آذر 1381 ، يكشنبه 3 /(قزوين استان رنگي تمام هفتهنامه نخستين)تابان *
:تلفن /پستي 335434185 صندوق /عليخاني محمد:مسئول مدير و صاحبامتياز /ريال صفحه ، 500
.(قزوين در)93324538
ويديويي شبكه در جديد فيلم 9
ورود رابراي ويدئويي جديد برنامه مجوز 9 ويديويي برنامههاي بازبيني شوراي
.كرد صادر كشور ويديويي شبكه به
ارشاد فرهنگو وزارت بصري و سمعي و سينمايي امور عموميمعاونت روابط گزارش به
، آب بر سجده ، فيلمايراني ، ارزشيابي و نظارت كل اداره اعلام براساس اسلاميو
، كنگ هنگ از ببر پولاريس به مرا هندوستان ، از پانديت ارجون ، خارجي فيلمهاي و
ردپا ، ايراني مجموعه و كنگ هنگ از قهرمان بنام ، مردي امريكا از خانگي زندان
.كشورشدند ويديويي شبكه وارد ويديويي برنامههاي شوراي مجوز با عبرت آيينه
براي شاهنامه قصههاي ، مجموعه قلعه غارقوري ، عشق سخن ، مداحي برنامههاي
.كردند دريافت را ويديويي بهشبكه ورود مجوز شورا اين از نيز كودكان
انتقال امنيت انتظامي نيروي:طلايي سردار
را مختلف شهرهاي به ارزش با قرآني آثار
فراهمميكند
به كشور مختلف نقاط به ارزش با قرآني آثار نقل و حمل امنيت حفظ براي انتظامي نيروي
.است برخوردار لازم آمادگي از قرآني نمايشگاههاي برگزاري منظور
حاشيه در مطلب اين بيان با بزرگ تهران انتظامي نيروي فرمانده طلايي مرتضي سردار
برگزاركنندگان سوي از بايد كه نكاتي از يكي:گفت كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه دهمين
چنين برپايي به كشور نقاط ساير مردم علائق گيرد ، قرار توجه مورد قرآني نمايشگاههاي
را مكانهايي چنين از بهرهمندي حق نيز ديگر استانهاي مردم كه چرا است نمايشگاههايي
.دارند
نمايشگاه كه شهرهايي به آنها انتقال هنگام كشور قرآني آثار امنيت حفظ:داد ادامه وي
استاني قرآني نمايشگاههاي در شركتكنندگان مهم دغدغههاي از يكي ميكنند برگزار قرآني
كردند مطرح غرفهداران از بسياري قرآن ، نمايشگاه از بازديد جريان در را موضوع اين.است
براي را لازم آمادگي ما كه ميكنم اعلام انتظامي ، نيروي در مسئول مقام يك عنوان به كه
.داريم زمينه اين در امنيت برقراري
ترجمه دنيا زنده زبان مجيدبه 101 قرآن
شد
.كردهاند ترجمه زنده زبان به 101 را قرآن دنيا ، سراسر در مترجم تاكنون 912
مركز:افزود مطلب اين اعلام با مجيد قرآن ترجمه مركز رايانه بخش مسئول "سيف مهدي"
از جلوگيري و مختلف كشورهاي در چاپشده ترجمههاي محتواي از اطلاع منظور به قرآن ترجمه
كرده گردآوري دنيا سراسر از را مختلف زبانهاي به ترجمهشده قرآنهاي اشتباه ، هرگونه
.ميرسد جلد به 3731 تاكنون آنها تعداد كه است
چاپ سال نخستين براساس انگليسي زبان به ترجمهشده قرآنهاي امسال ، كه اين بيان با وي
ترجمههاي تعداد:كرد خاطرنشان است ، شده گذاشته نمايش به كريم قرآن نمايشگاه در آنها
.كردهاند ترجمه را آنها مترجم كه 120 است جلد انگليسي 120
خطاط و نقاش امين اميرالسلام
است علمي كشفيات قرآنمنبع:بنگلادشي
بنگلادش خوشنويسان و خطاطان انجمن عضو و بنگلادش اهل ساله هنرمند 32 امين اميرالسلام
.است
نمايشگاه دهمين در است مجيد قرآن از برگرفته همه كه را زيبايي بسيار تابلوهاي وي
.است گذاشته نمايش به قرآن ، بينالمللي
دهيد؟ توضيح خود تابلوهاي مورد در *
كنم كاري خواستم و گرفتهام الهام كريم قرآن از تابلوهايم تمام كشيدن براي من -
.ببرند پي كتاب اين در موجود حقايق به نگاه يك با مردم
كرديد؟ استفاده مرجع بهعنوان قرآن از كه شد چطور *
براي فهم قابل كه كنم بيان را خود اعتقادات نوعي به ميخواستم كه دليل اين به -
موجود واقعيات به نگاه يك با مخاطبانم و هنرمندان كه بودم مايل خيلي همچنين و باشد عموم
.نباشد طولاني تفسير و توضيح به نيازي و ببرند پي قرآن در
هم كنار در علم كشفيات با را قرآن واقعيات ميخواستم كه بود اين اهدافم ديگر از
.نيست علم پيشرفت مانع هيچعنوان به قرآن كه دهم نشان جهانيان به و بگذارم
ديديد؟ چگونه را ايراني هنرمندان كار خود ، كشور كارهاي با مقايسه در *
با و است رايج بيشتر خطاطي ايران در.است زيبا و خوب كشور دو هر هنرمندان كارهاي -
از هم ميكنند استفاده خط از هم بنگلادش در ولي ميآورند بهوجود را مختلفي اشكال خطاطي
از غنيتر ايران تمدن كه نماند ناگفته البته.هستند هم كنار در همواره دو اين و نقاشي
.است بنگلادش تمدن
|