داريد؟ دوست را آنها ميدانند فرزندانتان آيا
شوند احيا بايد روستاها :شناسي ايران بنياد رئيس
افتاد تعويق به بورقاني و گرانپايه پرونده به رسيدگي
شدند كشته نفر مسافربري 2 قطار دو برخورد جريان در
بازتاب
داد خبر بهزيستي سازمان رئيس
بهزيستي به ريحانه و سبز خانههاي واگذاري
داريد؟ دوست را آنها ميدانند فرزندانتان آيا
مردم بيشتر داريد؟ دوستشان كه ميدانند هم آنها آيا.داريد دوست را خود فرزندان شما
عشقتان روز هر شما.است واضح و روشن آسان ، امري فرزند به مادر و پدر عشق كه ميكنند فكر
نميكند ، درك را منظورتان كودك گاهي وليميدهيد نشان فرزندتان به شيوه هزاران به را
:دارد وجود عشق ابراز براي زبان سه حداقل.ميگوييد سخن ديگري زبان به كه اين مانند درست
در عشق درخشش جهت سودمندي نكات ادامه در.كردن نوازش و (كردن بيان)گفتن عشق ، دادن نشان
.ميگردد ارائه آنها سن به توجه با فرزندانتان زندگي
كودكانه عشق سالگي ، تا 2
كوچكتر بچههاي به توجه و علاقه ابراز كه ميدهد توضيح روانشناس ، اسميت ، چريل دكتر
كردن مطمئن براي روشي علاقه ابراز.دارند اطرافشان از مستقيمي درك بچهها.است آسانتر
.دارد نياز خودش و والدين بين اطمينان و نوازش به كه است كودكي
ميتوانند همچنان والدين ولي ميگوييد ، چه كه نكنند درك هميشه است ممكن نوپا كودكان
منظورتان شما صداي لحن اغلبباشند داشته مثبت گفتگوي كودكان با مهربان و آرام صداي با
.ميكند بيان كلماتتان از را
چهره از دركي چه كودكان كه نميدانند والدين گاهي.است نيزمهم چهره به چهره ارتباط
ميرسيد نظر به خوشحال آيا است؟ چگونه شما معمولي ظاهر.كنيد نگاه آينه به.دارند آنها
و بزنيد لبخند كنيد ، نوازش ببوسيد ، بگيريد ، آغوش در را بچهها ناراحت؟ يا و عصباني يا
.بخنديد آنها با
كنيد رجوع خود قلب به سالگي تا 5 3
پيامهاي چگونه كه بياموزند بايد مادر و پدر كه معتقدند خانواده و كودك روانشناسان
كند ، دريافت را شما علاقه دارد دوست كه كودكي.برسانند كودكان به را خود علاقه و عشق
كنيد ، سپري او با را اوقاتي بخريد ، هديه برايش بشوييد ، را ظرفهايش بخواهد است ممكن
جملاتي ميخواهد دلش سن اين در كودك.كنيد تعمير را دوچرخهاش يا بخريد بستني برايش
مادر و پدر از را..و باشم تو با دارم دوست هستي ، مهم برايم تو دارم ، دوستت مانند
.كنند نوازش را او و بگيرند را دستهايش بگيرند ، آغوش در را او والدينش ميخواهد.بشنود
كنيد ، نوازشش بگيريد ، را دستهايش كنيد ، نگاه چشمهايش به ميرسيد ، فرزندتان به وقتي
خوشحاليد ، او داشتن از و داريد دوستش بگوييد او به.بزنيد قدم هم با و كنيد بازي او با
.است كلمات و جملهها اين شنيدن مشتاق كودك
عشق نام به سالگي ، تا 8 6
فرزندان با صحبت گوو و گفت مورد در دانشگاه ، استاد و مشاور انديبيل ، پروفسور
را عشق كه ميكنيم فكر گاهي و است ضروري علاقه وجود كه ميكنيم حس ما همه:ميگويد
اختصاص نحوه بايد ولي داريم ، وقت است مهم نكته اين به توجه و كرد معني زمان با ميتوان
زمان چقدر فرزندم كه ميپرسند والدين اين بنابر.كنيم انتخاب را خود وقت برنامهريزي و
ميارزد؟
اختصاص آنها به را اوقاتي فرزندانشان كودكي دوران در كه والديني حال به خوشا
.كند مقابله نوجواني مشكلات از بسياري با آينده سال چند در بايد كودك زيرا ميدهند ،
ابراز نوع به توجه مهم ، روش يك بفرستيد؟ را پيامهايي چه كه ميدهيد تشخيص چگونه
ميدهد انجام كارهايي يا دارم؟ دوستت ميگويد ، او آيا.است ديگران و شما به كودك علاقه
ابراز براي زيادي روشهاي مينويسد؟ يادداشت برايتان يا و كند؟ جلب را شما توجه كه
و بگيريد آغوش در را او.كنيد توجه فرزندتان علاقه ابراز روش به.دارد وجود علاقه
.بخنديد لطيفههايش به و برويد دوچرخهسواري به او با.ببوسيد
دارم دوستت سالگي ، تا 12 9
صورت به علاقه ابراز ميشود ، بزرگ شما كودك كه همچنان:ميدهد توضيح اسميت چري دكتر
احترام او به كه ميدهد نشان شما مثبت رفتار و كلمات.درميآيد رفتاري و گفتاري
.است شده بزرگ او كه هستيد نكته اين متوجه و ميگذاريد
گوش فرزندتان حرفهاي به كه حالي در اين بنابر.داريم پرمشغلهاي زندگي ما بيشتر
پروفسور.دهيد انجام را روزانه معمول كارهاي و برويد اطوشويي به بپزيد ، غذا ميدهيد ،
نيز توجه بايد بلكه كنيد ، گوش او حرفهاي به بايد تنها نه كه ميكند تاكيد انديبيل
خود.ميكند كامل او به را توجهتان فرزندتان ، صحبتهاي به دادن گوش نحوهباشيد داشته
.كنيد احساس بلكه دهيد گوش واقعا تنها نه و كنيد شروع را گو و گفت شما
ابراز به كمتر و ميگذارند سر پشت را مراحل اين ميشوند ، بزرگتر بچهها كه همانطور
يادآوري به همچنان ولي.ميدهند نشان تمايل بوسيدن ، و گرفتن آغوش در صورت به علاقه
.كند مي تغيير علاقه ابراز نوع تنها دارند ، نياز شما علاقه
برايتان و داريد دوست را آنها كه بدانند ميخواهند بچهها كودك ، و خانواده توسعه با
به.بدانيم را زبانشان اگر برسانيم ، آنها به را عشق پيامهاي ميتوانيم.هستند ارزشمند
و بگيريد نظر در آنها با گذراندن جهت را وقتهايي كنيد ، علاقه ابراز آنها به مرتب طور
.نگردد ارتباط قطع مانع تا نشويد عصباني
سني هر در هميشه.دهيد نشان آنها به را خود علاقه و بخوانيد كتاب بخوريد ، غذا هم با
.دارم دوستت:بگوييد او به
آنها با وقت گذراندناست جالب بسيار شرايط ، و سن هر در كودكان ، با وقت گذراندن
در زيرا ميكند ، تقويت را كودك استقلال حس و نفس به اعتماد برادرش ، يا خواهر حضور بدون
همچنين و بودن توجه مركز كردن ، صحبت فرصت او به شما ويژه توجه دقيقه ، يا 15 حتي 10 مدت
.ميكند فراهم را حرفهايش به شما توجه
علاقه دادن نشان براي روش چند
بگوييد او به ميفرستيد ، مدرسه به را خود فرزند وقتي.كنيد بيان را خود احساسات -1
حتي.كنيد بيان را خود علاقه هم باز است ، تكاليفش انجام مشغول وقتيداريد دوستش
.نميكنند رد را شما قلبي توجه و علاقه نيز سركش نوجوانان
اين ايجاد.ست ا علاقه غيركلامي ابراز روش اين.كنيد گفتگو او با نوازش حال در -2
به علاقه ابراز كودك شدن بزرگتر با.است آسان ابتدايي دوره فرزندان و كودكان با رابطه
از و دارند نياز نوازش گاهيبه هنوز نيز مدرسهاي كودكان ولي.ميشود سختتر روش اين
ميكنند ، رد را گرفتن آغوش در اغلب كه نوجوانان حتي.ميكنند استقبال گرفتن آغوش در
.دارند دوست را والدين توسط پشتشان خاراندن معمولا
پسر از كسي اگر.بشنود نيز خودش كه طوري.كنيد صحبت ديگران با فرزندتان مورد در -3
ندارد اشكالي آنها به باليدن و تعريف كمي.بگوييد خود فرزند به كرد ، تعريف شما دختر يا
.ميكند ايجاد آنها در را نفس به اعتماد و
وقتي كنيد ، تماشا را او و بايستيد ميكند ، بازي عروسك با وقتي.كنيد توجه او به -4
براي دقيقي بسيار روش اين.دهيد گوش و بنشينيد است ، پيانو نواختن حال در ديگر فرزند
.است گوش و چشم با دارم دوستت گفتن
غذا ، مورد در و برسد مدرسه سرويس به ميخواهد عجله با كه وقتي اگر.كنيد كمك او به -5
براي و بسازد خانه يا قلعه ميخواهد اگر.كنيد كمك او به دارد ، مشكلي كيفش يا لباس
.نكنيد عبور بيتوجه و كنيد كمك او به شده ، مواجه مشكل با آن نقشه و قطعات جمعآوري
دارد ، مسابقهاي اگر.بزنيد سر مدرسهاش بهكنيد توجه او علائق و سرگرميها به -6
خود علاقه و عشق كنيد ، توجه آنها به اگر.است مهم فرزندتان علائق.برويد تماشا به حتما
.كردهايد ثابت را
محدوديت ايجاد شما وظيفه.كنيد ابراز محدوديتها با همزمان را خود علاقه و عشق -7
فرزندان به توجه براي كه ميدهند نشان دمدمي والدين.است فرزندتان رفتارهاي براي منطقي
عشق بيان نوع قويترين مواردي ، در آن ندادن تغيير و "نه" گفتنندارند كافي انرژي خود
.است
تشويق و توجه با.(كنيد تشويق را درست كارهاي) كنيد توجه دهد انجام بايد آنچه به -8
كردن جمع در:بگوييد مثلا.دارم دوستت ميگوييد او به ديگري روش به مثبت ، رفتارهاي
تشكر دوستت از كلوچهها براي كه ميكنم افتخار تو به يا.ممنونم تو از كردي ، كمك سفره
.كردي
گفتگو چرخه كردن كامل روش(كنيد باز را صحبت سر)كنيد پيدا گفتگو براي موضوعاتي -9
،".برود ديگري شهر به ميخواهد دوستم":ميگويد وقتي مثال عنوان به.بگيريد ياد را
از شما منظور "ميرود؟ كي":دهيد پاسخ ".ميكني پيدا ديگري دوست نباش ، نگران":نگوييد
توجه ، .بدانم بيشتر مايلم و شدم علاقهمند آن به و گفتي چه شنيدم كه است اين سوال اين
.ميكند ثابت را عشق و علاقه
ميكند ، مطالعه اگر.كنيد توجه او پيشرفت مراحل و گامها به.كنيد تشويق را او -10
اگر و كنيد تشويق را او است ، دانهاي رشد و پرورش حال در يا ميكند بازي بسكتبال
.باشيد او پيش اشكهايش كردن پاك براي كرد ، تجربه را شكست و نااميدي
:ميكنيم يادآوري خلاصه صورت به را فرزندان به علاقه دادن نشان روش انتها 25 در
.كنيد گوش واقعا كنيد ، گوش آنها حرفهاي به -1
.كنيد صرف وقت احساساتشان و آنها درك براي -2
گونه آن را آنها.نيستيم كامل مادرها و پدر ما كه طور همان نيستند ، كامل كودكان -3
.بپذيريد هستند ، كه
.كنيد سپري آنها با را اوقاتي -4
.باشيد داشته مثبت گفتگوي آنها با منفي ، سخنان گفتن جاي به -5
.هستيد خوشحال آنها داشتن از كه بگوييد و كنيد افتخار آنها به -6
.باشيد مهربان دوستانشان با -7
.ميدهيد اهميت آنها به بدانند كه كنيد صحبت آنها با خود مسائل درباره -8
.نكنيد مقايسه هم با را آنها -9
.كنيد شركت مدرسه مراسم در و بزنيد سر آنها مدرسه به -10
.بگذاريد احترام آنهاست علاقه مورد كه چيزهايي به -11
.بپرسيد را آنها نظر مختلف مسائل مورد در -12
.بخنديد آنها با -13
.دهيد انجام هم با ميتوانيد كه كنيد پيدا كارهايي -14
.دهيد نشان علاقه مدرسهشان تكاليف و كارها به -15
.كنيد صرف وقت مسائل اين به رسيدگي براي و دارند علاقه چيزهايي چه به كه بدانيد -16
.بياوريد حساب به خانه در را آنها و بخوريد هم با را غذا -17
.هستند فوقالعاده و استثنايي شما براي كه بگوييد آنها به -18
.كنيد زندگي آنها براي -19
.بگذاريد وقت سوالاتشان به پاسخ و مسائل توضيح براي -20
.كنند رفتار چگونه گوناگون شرايط در كه بياموزيد آنها به -21
.كنيد مراقبت آنها ، خاطر به خودتان از -22
.خوشحاليد هستيد ، مادرشان و پدر كه اين از بگوييد آنها به -23
.بزنيد لبخند ميبينيد ، را آنها وقتي -24
.داريد دوستشان كه بگوييد آنها به روز هر -25
اينترنت:منبع
قويدل سيما:ترجمه
شوند احيا بايد روستاها :شناسي ايران بنياد رئيس
بناباشد اگر:گفت "روستا جشنواره" شانزدهمين مراسم در ايرانشناسي بنياد رئيس
بايد كنيم ، حفظ را خودمان تمدني و فرهنگي هويت و باشيم داشته خوبي مادي زندگي
.كنيم حفظ رسيده ، گذشتهها از را آنچه و باشيم داشته توجه روستاها به
موجود شفاهي فرهنگ حفظ ضرورت بر تاكيد حبيبيبا حسن دكتر ايرنا گزارش به
ساليك هر 50 كه ماست شفاهي فرهنگ نگرانكننده ، نكات از يكي:گفت درروستاها ،
.ميدهيم دست از را آن بار
درروستاها كشور شفاهي فرهنگ از توجهي قابل بخش اينكه بيان با حبيبي دكتر
روستاها در شفاهي فرهنگ حفظ كشاورزي جهاد وزارت همكاري بدون:كرد تصريح است ،
.نيست ميسر و ممكن
درروستاها ، مردم نگهداري و كشور فرهنگي هويت حفظ براي كه كرد پيشنهاد وي
فرهنگسازي همچنين و جانبه مطالعاتهمه و لازم بررسيهاي
.انجامگيرد
جزو ما نبود ماشين و بوده اوج در جهان دستي صنعت كه زماني:گفت حبيبي
وپاكستان هند كشورهاي كه حالي در اكنون و بوديم دنيا صنعت اول دسته صاحبان
بين از درحال ما دستي صنايع دارند ، صادرات دلار ميلياردها دستي صنايع از هنوز
در ايراني تمدن و فرهنگ از توجهي قابل بخش اينكه بيان با وي.است رفتن
تصويرهاو ميتوان تمدني مظاهر اين ضبط و ثبت براي كه كرد خاطرنشان روستاهاست ،
روستاي هزار به 60 نياز كار اين براي و كرد تهيه روستا چهار سه ، از نمونههايي
.نيست كشور در موجود
افتاد تعويق به بورقاني و گرانپايه پرونده به رسيدگي
به مربوط دادگاه:كرد اعلام اي اطلاعيه صدور با تهران استان دادگستري:اجتماعي گروه
شعبه 1410 در ماه دي شانزدهم دوشنبه روز عمومي ، افكار پژوهش موسسه پرونده به رسيدگي
.ميشود برگزار تهران عمومي دادگاه
به رسيدگي دادگاه افتادن تعويق به علت تهران ، استان دادگستري عمومي روابط گزارش به
دادگاه شعبه 1413 در مطروحه هموفيلي بيماران به مربوط دادگاه همزمانشدن پرونده اين
.شد اعلام ماه دي چهاردهم شنبه تاريخ در پرونده اين با تهران عمومي
بيماران به مربوط اخطاريههاي و دادخواست كه اين به نظر:است آمده اطلاعيه اين در
تدارك منظور اين براي نيز دادگاه علني جلسات سالن محل و شده ابلاغ طرفين به هموفيلي
روز ساعت 30/8 افكارعمومي پژوهشي موسسه پرونده به رسيدگي دادگاه بنابراين شده ، ديده
.ميشود برگزار ماه دي شانزدهم دوشنبه
.ميشود برگزار علني صورت به پرونده اين به رسيدگي دادگاه:ميافزايد گزارش اين
مركز مدير گرانپايه ، بهروز وكالت رسمي پذيرش اعلام با حاجيمشهدي رمضان ديگر سوي از
.داد خبر زندان در او وضعيت تغيير از عمومي ، افكار پژوهش ملي
ارشاد و فرهنگ وزارت حقوقي مديركل تقاضاي طبق:گفت ايسنا به دادگستري وكيل اين
گرانپايه خانواده تقاضاي و روزنامهنگاران صنفي انجمن حقوقي دبير پيشنهاد با و اسلامي
را وكالتش عمومي افكار پژوهش ملي موسسه مدير با ملاقات طي (دي 13) ديروز او ، خود و
.پذيرفتم
و تنظيم از پس:كرد تصريح گرانپايه با حضوري ملاقات اين به اشاره با مشهدي حاجي
در وكلا مخصوص اتاق در ساعت مدت 3 به شعبه 1410 رئيس مساعدت با وكالتنامه فرم امضاي
نظر تبادل و بحث فعاليت محورهاي و مدعيالعموم ادعانامه به راجع گرانپايه با اوين زندان
.كرديم
در دوشنبه روز صبح موجود ، مستندات و پرونده كامل مطالعه با كه كرد اميدواري اظهار وي
.كند دفاع گرانپايه از دادگاه علني جلسه
عمومي بند در جمعه از گرانپايه پرونده ، قاضي دستور و موافقت با:شد يادآور همچنين او
و تقاضا مورد كتب گذاشتن خاطر به و زندان وضعيت از و مستقر قاضيان حسينعلي كنار در
.كرد رضايت ابراز تحرير وسايل
دادگاه اول جلسه در دفاعيهاش لايحه كه كرد اعلام گرانپايه:كرد خاطرنشان مشهدي حاجي
شخصياش مدافعات و اعتقادات بر مبتني و شده تنظيم او ، به كيفرخواست متن تسليم از پس
.است بوده
با گرانپايه ، با ملاقات از پس:گفت هم موكلش ديگر قاضيان ، وضعيت درباره حقوقدان اين
و تنظيم برگ در 67 مفصل شكل به را خود دفاع آخرين لايحه او كه داشتم ملاقاتي نيز قاضيان
.شود ارائه دادگاه به تا رساند من امضا و رويت به
مسئوليتهاي تبيين و جزايي حقوقي ، جنبه از دفاع آخرين لايحه تنظيم به راجع:افزود وي
را دفاعيه لايحه آخرين نيز دوشنبه روز تا اميدواريم كه داشتم مذاكراتي موكلم با قانوني
.دهيم ارائه دادگاه به
قاضيان دفاعيات ارائه براي ديگر علني جلسه يك بود كرده درخواست پيشتر كه مشهدي حاجي
جلسه برگزاري ضرورت رفع و قاضيان توضيحات به توجه با:شد متذكر شود ، برگزار دادگاه در
طور به را دفاعيه يعني.ميپذيرم را او روش لذا و كردم موافقت موكلم درخواست با علني
.داد خواهيم دادگاه به كتبي لايحه
شدند كشته نفر مسافربري 2 قطار دو برخورد جريان در
تهران جنوب در واقع آپرين ايستگاه در مسافربري قطار دو برخورد جريان در:اجتماعي گروه
بامداد ساعت 4 كه حادثه اين جريان در.شدند كشته نفر ، 2(شهر اسلام محدوده)
.شدند زخمي نيز مسافران از شماري افتاد ، اتفاق ماه دي پنجشنبه 12 روز
آمد و رفت ايمني به بيشتر توجه خواستار همشهري ، با تماس در حادثه اين قربانيان بستگان
.شدند مسافربري قطارهاي
بازتاب
ناشران حرفهاي طبقهبندي نظام ايجاد انگيزه به
نشر عرصه در شايستگي و كيفيت به رويكرد
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير فرهنگي معاون رمضانپور ، علياصغر قول از و گذشته هفته:اول
معاونت اين كار دستور در آينده سال از نشر حوزه در حرفهاي طبقهبندي نظام كه شد اعلام
خواهد اعمال طبقهبندي اين آنها ، با فحص و بحث و صنفي نهادهاي با تعامل در و گرفته قرار
.شد
خريد جمله از و نشر از دولتي حمايتهاي كه زماني از خصوص به و گذشته سال چند در:دوم
از بسياري پرسش گرفت ، قرار اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت كار دستور در ناشران از كتاب
از كه كرد فراهم را سازوكاري ميتوان چگونه كه بود اين پيشكسوت و تجربه با ناشران
و كميتگرا و خوار پخته ناشران و گيرد صورت درستتري و دقيق حمايت كيفي و پركار ناشران
قدر به كسي هر نوعي به و نشوند برخوردار حمايتها از سهم و اندازه يك به !بيكاره حتي يا
.كند دريافت را مزدخويش ميكند كه كاري
و كتاب خانه همانند نهادها ، از برخي فعاليت با و گذشته سال چند در خوشبختانه:سوم
كيفيت و ميزان و ناشران تمامي فعاليت از كارنامهاي تهران ، كتابفروشان و ناشران اتحاديه
سوي از چه و فرهنگ وزارت سوي از چه) كتاب مسابقات برخي نيز و دارد وجود آنها توليدات
معرض در كارها ، همين پرتو در ناشران از برخي كيفي كارنامه تا است شده سبب (مدني نهادهاي
.شود بازشناخته دوشاب از دوغ نوعي به و گيرد قرار دقيقتري قضاوت
به ناشر از 500 كمتر چيزي موجود ناشر هزار چهار از بيش ميان از موجود ، آمار بر بنا
صورت كيفي كار كه ناشراني تعداد هم ميان اين از تازه كه ميكنند فعاليت حرفهاي صورت
فقدان ارشاد وزير فرهنگي معاون گفته به و ديگر سوي ازنميرسد هم ناشر به 100 ميدهند
تا است شده سبب آنها از كدام هر از حمايت چگونگي و خصوصي و دولتي ناشران ميان تمايز
در ببرند ، بهره خصوصي ناشران اندازه به حمايتها و يارانهها از نيز دولتي ناشران عملا
، كتاب دولتي مسئولان جمله از و باتجربه ناشران و نشر كارشناسان اكثر اعتقاد به كه حالي
ناشران دست در عمل قدرت و كاسته كشور نشر در دولتي بخش سهم از قوانيني وضع طريق از بايد
.گيرد قرار خصوصي
مختاباد ابوالحسن سيد
najva@hamshahri.org_a
داد خبر بهزيستي سازمان رئيس
بهزيستي به ريحانه و سبز خانههاي واگذاري
مجلس فرهنگي كميسيون تصميم براساس:گفت بهزيستي سازمان رئيس: اجتماعي گروه
ساماندهي مديريت تمركزدر و كاري موازي از جلوگيري شوراياسلاميبراي
ساماندهيكودكان براي كه را امكاناتي همه تهران شهرداري شد مقرر كودكانخياباني
.دهد قرار بهزيستي اختيار در دارد خياباني
:افزود خبر مركزي واحد با گو و گفت در راهچمني رضا محمد دكتر
كه شد جلسهايتدوين اسلاميصورت شوراي مجلس فرهنگي كميسيون تصميم اين براساس
صورت انتقال و ايننقل زودي به و رسيد بهزيستي و شهرداري مسئولان امضاي به
.ميگيرد
بايدپروانه خود كار ادامه براي ريحانه و سبز خانه اينكه به اشاره با وي
موسسه دو باتلاش هماكنون كه ريحانه و سبز هاي خانه:افزود كنند دريافت فعاليت
نظر مورد خدماتي استانداردهاي رعايت و فعاليت پروانه اخذ با ميشوند اداره خيريه
.شد خواهند اداره بهزيستي
كهدر خبر مركزي واحد خبرنگار سئوال اين به پاسخ در بهزيستي سازمان رئيس
نگهداري كناريكديگر در بدسرپرست و بيسرپرست كودكان و فراري دختران حاضر حال
دائم نگهداري براي فعاليتتنها پروانه اخذ از بعد مركز دو اين:گفت ميشوند ،
خانههاي به فراري دختران مييابدو اختصاص سرپرست بد و سرپرست بي كودكان
.ميشوند داده ارجاع سلامت
فراريبخواهند دختران نگهداري براي سبز و ريحانه مركز دو اگر:افزود راهچمني
نگهداري جداگانهبراي پروانه دو بايد مناسب فضاي داشتن صورت در كنند اقدام
.كنند دريافت فراري دختران و خياباني كودكان
معرض در جامعه اقشار كليه: گفت كشور بهزيستي اجتماعي امور معاون همچنين
درامان اجتماعي آسيبهاي و مشكلات از نيز مرفه اقشار و هستند آسيبهاياجتماعي
.متفاوتميباشد آنها نوع تنها و نيستند
اهواز در خوزستان بهزيستي اداري شوراي در پنجشنبه علمالهدايي حسن سيد دكتر
براي كشور كل در كاركارشناسي سياستهايماتقويت از يكي:افزود
.اجتماعيميباشد آسيبهاي شناساييانواع
|