|
|
كشاورزي دانشگاهيدربخش فارغالتحصيلان جذب در ناتواني
براساس خود امورات ساير و شغل زندگي ، سبك تحصيلات ، در افراد است داده نشان تجربه و دروني تمايلات از ناشي آنان انتخاب و ميزنند انتخاب به دست انگيزههايشان و باورها تحصيلات داراي فردي كنيد فرض.است آنان اجتماعي و اقتصادي پايگاه و محلي و محيطي شرايط در كه ميبالد خود به فرد اندازه چه تا.بزند شغل انتخاب به دست بخواهد و باشد دانشگاهي يافتن از وي تصور آيا و است چگونه او با اجتماع برخورد شود؟ فعاليت مشغول كشاورزي بخش .مدرن يا سنتي مزرعه يك يا است آن با مرتبط سازمانهاي و دولتي بخشهاي در استخدام شغل ، آيا شود؟ بهرهمند كشاورزي بخش در خود دانش از اصولا كه است شده متقاعد فرد اين آيا ميكند مجسم خود ذهن در را توليد الگوي از نوعي كه اين يا دارد مدرن كشاورزي به اعتقادي ميگيرد ، صورت دستي صورت به كار از عمدهاي بخش و است تراكتور فقط تكنولوژي آن در كه و قيمتها و هوايي و آب شرايط باران ، مشكل و كود و سم بذر ، تهيه در نااطميناني رشد با توا7م اينها تمام و دارد وجود فصلي بيكاري همراه به ناامني و نااطميناني فرد اين اگر ميكند؟ ايجاد او براي را پيچيده وضعيتي فردي ، زندگي هزينههاي فزاينده توزيع طريق از سرمايه اندكي جمعآوري با زياد زحمت بدون ميتواند كه باشد داشته اطلاع خواهد تصميمگيري چگونه كند ، خود نصيب توليدي فعاليت از بيشتر درآمدي كشاورزي محصولات زندگي حداقلهاي كاذب ولو شغلي با بتواند شهري خدمات و تجاري بخشهاي در اگر يا كرد؟ كه وسيعي تبليغات عليرغم متاسفانه كرد؟ خواهد انتخاب را گزينهاي چه كند تامين را خود رسانههاي طريق از مدرن نمونه اراضي مدام و ميگيرد صورت كشاورزي بخش پيشرفتهاي درخصوص يك تصوير گروهي در موجود كشاورزي و مدرن كشاورزي ميان عميقي شكاف ميكند ، ايجاد ذهن در را مدرن كشاورزي انساني نيروي به هنگفتي اعتبارات چه سالانه نميدانند كشاورزان.دارد وجود ايران چه آن نهايي پيامد و اعتباراتي چنين ماحصل و ميشود داده تخصيص متبوعشان وزارتخانه .ميباشد مشكل چگونه ميشود داده اختصاص كشاورزي تحقيقاتي نهادهاي به كه تحقيقاتي بودجههاي مواجه اجتماعي و اقتصادي محروميتهاي انواع با كه كشاورزي براي ميسازد؟ مرتفع را آنها به و آينده نسل به حتي كه دارد وجود دلخوشي چه ميگذراند را دشواري زندگي شرايط و است نحو به ميتوان و دارد بالقوهاي توانايي بخش اين كه كند توصيه دانشگاهي اقشار توانسته عرفي شكل به و مدرن شكل به كشاورزي مهندس كدام.كرد استفاده آنها از شايستهتري صورت به درآمد و توليد نظر از كه باشد كشور جوان و بيكار مهندسان براي نمونهاي است بايد كه اعتباراتي خصوص همين در.باشد دانشگاهي فارغالتحصيلان جذب براي الگويي خودجوش از تعداد چه و شده مصرف راستايي چه در عمدتا يابد اختصاص دانشگاهي تحصيلكرده اقشار به كنند؟ كشاورزي توليدي فعاليتهاي جذب مطلوب شكل به توانستهاند را افراد اين درصد حدود 30 بخش فارغالتحصيلان كل به دانشگاهي شده جذب افراد تعداد اگر بنابراين افراد درون انگيزه كه است شرايطي و عوامل ماحصل معضل اين (نفر هزار به 145 40) باشد در گزينش و انتخاب نظر از افراد ميرسد نظر به.است داده قرار تاثير تحت را تحصيلكرده برنامهريزان و سياستگذاران است ضروري لذا.ميكنند عمل عقلايي فردي ، تصميمگيري پايين هزينههاي با كه نهادهايي و مراكز قبيل آن حداقل تا كنند تلاش كشاورزي عرصههاي طريق از كشاورزي فارغالتحصيلان جذب براي را مزايايي و تاسيس را است ايجاد قابل نهاد يك ظاهري تشكيل صرف مناسب ، نهادهاي ايجاد از منظور.كنند تعبيه مالي ابزارهاي ايجاد مثال براي.شود رعايت بايد نهادهايي چنين شكلگيري در بازي قواعد بلكه نميباشد مراكز ايجاد مناطق ، بافت به توجه با نياز مورد خدمات ارائه جهت مشاورهاي هستههاي جذب بخش اين در كه افرادي به بانكي مناسب تسهيلات ارائه توليد ، نوين روشهاي آموزش با تكميلي صنايع احداث نياز ، مورد ماشينآلات خريد براي اعتبار و وام اعطاي ميشوند ، ميتواند كه است اوليهاي اقدامات از امور اين گسترش و مختلف مناطق توليد وضعيت به توجه تغيير نظر نقطه از هم تحولي باشدتا مو7ثر بخش اين در دانشگاهي فارغالتحصيلان جذب در بخش در بلندمدت در را نگراني اين و كند ايجاد مدرن به نيمهسنتي وضعيتي از توليد ساختار سكان تجربه صاحب سالمند افراد جاي به تحصيلكرده و پرانرژي جوانان كه كند مرتفع كشاورزي افتخار نيز تحصيلكرده افراد دهد رخ اتفاقي چنين اگر.گيرند برعهده را بخش توليد هدايت توليد را جامعه مصرفي نيازهاي از بخشي روزانه كه شوند فعاليت مشغول بخشي در كرد خواهند پايدار ، توسعه مولفههاي از يكي بهعنوان زيستمحيطي وضعيت بهبود در حال عين در و ميكند .كنند ايفا را نقشعمدهاي |
|