يكشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۱ - April . 13, 2003
ديروز رخ داد
۲ حادثه خونبار در محورهاي ساوه و گرمسار
ايرنا: در يك  سانحه  رانندگي  كه  روز شنبه  در سه راهي  خرقان  واقع  در محور ارتباطي ساوه  ـ بوئين  زهرا رخ  داد سه  نفر كشته  و پنج  نفر زخمي شدند.
به  گزارش  روابط عمومي و مركز اطلاع  رساني  فرماندهي  انتظامي شهرستان  ساوه  در  اين  سانحه  رانندگي  يك  دستگاه  كاميون  تانكر بنز به شماره  انتظامي  ۱۹۲۸۸تهران  الف  كه از سمت  بوئين  زهرا به  ساوه  در حال  حركت  بود بايك  دستگاه  سواري پرايد به  شماره  ۳۷۲ س  ۵۳ ـ تهران  ۱۱ كه  از محور فرعي  بخش  خرقان  در حال ورود به  محور اصلي  بود، برخورد كردند.
در اين  حادثه  سه  نفر از سرنشينان  سواري  به  نامهاي  محرم  عيسي  احمدي ،وحيد عيسي  احمدي و ثري  يوسفي  در دم  جان  باخته  و راننده  و چهار سرنشين ديگر اين  سواري  مجروح  و به  بيمارستان  شهيد مدرس  ساوه  منتقل  شدند.
كارشناسان  راهنمايي  و رانندگي  شهرستان  ساوه  علت  وقوع   اين  سانحه  را عدم رعايت  حق  تقدم  توسط راننده  سواري  پرايد عنوان  كرده اند. محورهاي  ارتباطي  شهرستان  ساوه  بدليل  نداشتن  شانه  خاكي  مناسب  و عرض  كم جاده ها يكي  از سانحه خيزترين  محورهاي  ارتباطي  كشور محسوب  مي شوند؛ به  طوري كه  در تعطيلات  نوروزي  سال جاري  در ۱۴ سانحه  رخ  داده  در اين  محورها ۱۲ نفر كشته و ۲۱ نفر مجروح  شدند. همچنين  در سال  گذشته  در محورهاي  ارتباطي  شهرستان  ساوه  ۳۲۱ سانحه  رانندگي رخ  داد كه  طي  آنها ۱۴۹ نفر كشته  و ۵۵۴ نفر مجروح  شدند.همچنين حادثه  رانندگي  ديگري در محور گرمسار - تهران  كه  صبح  ديروز بوقوع  پيوست چهار كشته  و سه  مجروح  برجاي  گذاشت .
فرمانده  پليس  راه  استان  سمنان  به  خبرنگار ايرنا گفت : اين  تصادف  در ۱۵كيلومتري  محور ايوانكي  گرمسار بين  دو دستگاه  تريلي  و سواري  رخ  داد.
سرهنگ  حميد عصار افزود: در اثر اين  تصادف  چهار تن  از سرنشينان  خودروي سواري  شامل  يك  زن  ،دو مرد و يك  بچه  در دم  جان  سپردند.
همچنين  سه  تن  از مجروحان  اين  حادثه  بلافاصله  به  درمانگاه  ايوانكي  انتقال يافتند. وي  علت  اين  تصادف  را عدم  توجه  راننده  تريلي  به  جلو براثر خستگي  و خواب آلودگي  اعلام  كرد. از آغاز سال  جاري  تاكنون  ۱۵ تن  در حوادث  رانندگي  در جاده هاي  استان  سمنان  كشته  و تعدادي  نيز مجروح  و مصدوم  شده اند.

توضيح رئيس شعبه ۱۴۰۸ درباره يك خبر
ايرنا: رئيس  شعبه  ۱۴۰۸ دادگاه  عمومي  تهران  اعلام  كرد كه  اين  شعبه ، مهاجراني ، سحرخيز و فائزه  هاشمي  را احضار نكرده  است . عيسي  سحرخيز مديركل  سابق  مطبوعات  داخلي  ارشاد، هفته  گذشته  به  خبرنگار گروه  فرهنگي  ايرنا گفته  بود كه  قاضي  شعبه  ۱۴۰۸ دادگاه  عمومي  تهران  از عطاءالله  مهاجراني  به عنوان  وزير وقت  ارشاد و فائزه  هاشمي  به عنوان  مديرمسئول  روزنامه  زن ، خواسته  است  كه  به  همراه  وي  در جلسه دادگاه  حاضر شوند.
محمدرضا صارمي  روز شنبه  در نامه اي  به  ايرنا تصريح  كرد: اين  افراد هرگز توسط اين  دادگاه  احضار نشده  و پرونده اي  نيز در اين  دادگاه  مطرح  و رسيدگي  نشده است. پرونده  مهاجراني ، سحرخيز و فائزه  هاشمي  هفته  گذشته  در شعبه  ۱۴۱۱رسيدگي  شده  بود.

تصويب قانون تأمين آتيه از دستمزد همسران
اساسي ترين نياز زنان خانه دار است
گروه اجتماعي: تصويب قانوني اختصاص دستمزد و تأمين آتيه زنان خانه دار از حقوق ماهيانه همسران آنها اساسي ترين نياز كنوني زنان است.
سوسن مفيدي، رئيس جمعيت زنان مسلمان حقوقدان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران همچنين اظهار داشت:  قانوني بايد از حقوق زنان حمايت كرده و دستمزد آنها را قبل از انحصار وراثت به عنوان ديون متوفي محاسبه كند.
وي افزود: همچنين بايد تدابيري در نظر گرفته شود تا براي زوج هاي جوان نيز بر مبناي تعرفه تعيين شده از سوي بانك مركزي، هر ماه از حقوق ماهيانه مردان مبلغي براي تأمين آتيه زنان داده شود.
مفيدي با تأكيد بر اين كه تأمين و تضمين دوران كهولت زنان از وظايف مردان و دولت است، گفت: متأسفانه در حال حاضر سهم زنان از مايملك مردان، تنها يك هشتم از اعيان است؛ به عنوان مثال اعياني منزل مسكوني با عمر ۳۰ سال، قيمتي نداشته و از آنجا كه از عرصه، زنان حقي ندارند، بالطبع پس از فوت همسر سهمي به زن تعلق نمي گيرد. مفيدي در پايان با تأكيد بر اين كه پذيرش احتساب حقوق زنان به عنوان ديون متوفي نيازمند آموزش و فرهنگ سازي و تبليغات است، گفت: مردان بايد بپذيرند كه زحمات زن در خانه خريدني است. همچنين سياستگذاران نيز بايد به فكر تأمين آتيه و دوران كهولت آنها بويژه زنان خانه دار باشند.

خبرنگار برگزيده معرفي مي شود
گروه اجتماعي: دهمين جشنواره مطبوعات خبرنگار برگزيده نشريات داخلي را معرفي مي كند.
به گزارش ستاد خبري دهمين جشنواره مطبوعات، امسال به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش هاي خبرنگاران مطبوعات و نيز توجه به فعالان عرصه مطبوعات كشور، خبرنگاران نمونه در بخش هاي مختلف معرفي و مورد تقدير قرار مي گيرند.
حضور فعال خبرنگاران دانشجويي
و دانش آموزي در جشنواره مطبوعات
خبرنگاران دانشجو و دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي، به طور فعال در دهمين جشنواره مطبوعات شركت خواهند نمود.
به گزارش ستاد خبري دهمين جشنواره مطبوعات، با همكاري و هماهنگي وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش و فعاليت خانه نشريات دانشجويي و دانش آموزي، محصلين شاغل در مقاطع و رشته هاي مختلف مي توانند در جشنواره به طور فعال حضور يابند.
انگيزه برپايي اين بخش از جشنواره كه با حضور
۳ نسل از خبرنگاران حرفه اي، نيمه حرفه اي و جوان صورت مي گيرد، آموزش و كشف استعدادهاي جوان براي ورود به عرصه مطبوعات است.
همچنين در اين بخش، مسابقه روزنامه ديواري و انتشار نشريه انجام خواهد شد.

دكتر فلاح قائم مقام مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در امور درمان اعلام كرد:
برنامه هاي سال ۸۲ تأمين اجتماعي براي ساخت بيمارستان تأمين هزينه هاي درماني بيماران و تهيه داروهاي ناياب
009285.jpg
گروه اجتماعي: ۶۳۰ هزار بيمار بستري، ۸۵۰۰ تخت فعال، ۷۲درصد اشغال تخت و خدمات صددرصد رايگان در واحدهاي درماني بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي از ويژگي هاي مراكز درماني اين سازمان در سال ۱۳۸۱ بوده است.
به گزارش خبرنگار همشهري، دكتر فلاح قائم مقام مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در امور درمان كه ديروز (شنبه) در جمع خبرنگاران پيرامون سلامت و تامين اجتماعي سخن گفت، افزود: بيمارستانهاي تامين اجتماعي بطور عمده در نقاط محروم و مناطقي كه از جمعيت كارگري بالايي برخوردار هستند، و در شهرهاي بزرگي نظير تهران هم در حاشيه و جاهايي كه مردم محروم تري زندگي مي كنند، بنا شده است.
وي افزود: در اين بيمارستانها و مراكز درماني، بيمه شدگان به هيچ وجه استرس ندارند و احساس مي كنند در جايي كه با هزينه خودشان تجهيز شده، تحت درمان قرار مي گيرند و احساس عزت نفس مي كنند.
اين بيمارستانها، بيمار را براي خريد داروهاي گران قيمت به داروخانه ها و مراكز فروش دارو ارجاع نمي دهند و مكلفند به طور رايگان دارو را در اختيار بيماران قرار دهند. ۹۰درصد تختهاي اين بيمارستانها از نظر ارزشيابي درجه يك هستند.
وي همچنين افزود: خدمات كلينيكي و پاراكلينيكي به صورت رايگان به بيمه شدگان ارائه مي شود و سازمان تامين اجتماعي دومين توليدكننده خدمات درماني در كشور به شمار مي آيد.
دكتر فلاح افزود: در سال ۸۲ در شهرهاي ساري، گرگان، بابلسر و ابهر چهار بيمارستان راه اندازي خواهد شد و همچنين هزينه اي معادل ۳۰ ميليارد تومان از سوي سازمان تامين اجتماعي براي
كمك هزينه تهيه عينك، دندان مصنوعي، سمعك و پروتز و هزينه هاي كفن و دفن در نظر گرفته شده است.
همچنين توجه به سلامت شاغلين با همكاري ۴۰ مركز طب كار، اقدامي مثل معاينات قبل از استخدام، كنترل مشاغل سخت و زيان آور و در نظر داشتن تداوم سلامتي كارگران در حين كار از ديگر اقدامات تامين اجتماعي مي باشد.
دكتر فلاح گفت: در سال ۸۲ پرداخت براي پروتز ۲۰درصد رشد خواهد داشت و براي هزينه هاي شيمي درماني مبلغ ۲ ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.
در مورد بيماران پيوند كليه، نيز تامين اجتماعي متعهد است كل هزينه دارويي پس از پيوند بدليل اينكه رقم هاي بالايي است و بيمار ممكن است قادر به پرداخت نباشد،
به طور صددرصد پرداخت كند در مورد بيماران ms نيز كل هزينه هاي دارويي پرداخت مي شود و در بخشهاي ويژه مانند ICU هم بيماران از پرداخت فرانشيز معاف هستند.
توجه به استانداردسازي و مديريت كيفيت در بيمارستانها و مراكز درماني تحت پوشش نيز از ديگر برنامه هاي سازمان است و تاكنون تعدادي از بيمارستانها موفق به دريافت نشان ايزو شده اند.

دادگاه رسيدگي
به اتهامات مدير مسئول روزنامه ايران يك ماه به تعويق افتاد
تهران- خبرگزاري جمهوري اسلامي: دادگاه  ويژه  كاركنان  دولت  با درخواست  استمهال  يك  ماهه  مدير مسئول روزنامه  ايران  براي  رسيدگي  به  پرونده  اتهامي ، موافقت  كرد.
شعبه  ۱۴۱۰ دادگاه  ويژه  كاركنان  دولت  به  رياست  قاضي  سعيد مرتضوي ، قراربود دوشنبه  آينده  براي  رسيدگي  به  اتهامات  مطبوعاتي  عبدالرسول  وصال  مديرمسئول  روزنامه  ايران  تشكيل  جلسه  دهد.
دادگاه  بر اساس  شكايتهاي  مطروحه  از جانب  شاكيان  خصوصي  و مدعي العموم  مبني  بر نشر اكاذيب ، چاپ  مطالب  خلاف  واقع ، چاپ  عكس  و مطالب  متهمان  مراجع  قضايي ، مدير مسئول  روزنامه  ايران  را جهت  محاكمه  در روز دوشنبه  به  دادگاه  احضار كرد.
قرار بود در نخستين  جلسه  دادگاه ، اتهامات  مطبوعاتي  مربوط به  شكات  خصوصي  با حضور اعضاي  هيأت  منصفه  مطبوعات ، رسيدگي  شود.
مدير مسئول  روزنامه  ايران  روز گذشته  با تسليم  لايحه اي  به  دادگاه  اعلام  كرد كه  با توجه  به  عدم  اطلاع  كافي  از شكايت  تعدادي  از شكات  خصوصي  و همچنين جمع  آوري  مستندات  پرونده  جهت  دفاع  از اتهامها، نياز به  يك  ماه  فرصت  دارد كه  درخواست  وي  مورد موافقت  قاضي  مرتضوي  قرار گرفت .

بررسي يك پديده جديد اجتماعي
ازدواج اينترنتي ممنوع
009170.jpg
بعضي از دختران و پسران ساعت ها پشت كامپيوتر مي نشينند و در اينترنت به جست وجو مي پردازند و به قول خودشان شروع به چت كردن با يكديگر مي كنند. پس از مدتي با يكديگر قرار مي گذارند در ساعت مشخصي روي خط اينترنت باشند و با يكديگر گفت وگو كنند و از حال و روز هم با خبر شوند. مدت ها از همين طريق با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند تا اين كه پس از گذشت مدت زماني قول و قرار ازدواج با يكديگر مي گذارند كه سرانجام از دادگاه سردر مي آورند
انسان موجودي است كه به صورت اجتماعي آفريده شده است .آلفرد آدلر روان شناس اطريشي معتقد است انسان، اجتماعي به دنيا مي آيد و به اجتماعي بودن علاقه مند است. اين علاقه اجتماعي در نوع آدمي فطري و ذاتي است و مانند بسياري از غرايز فطري ديگر نياز به تماس داشتن با دنياي بيرون و راهنمايي و تربيت دارد. آدمي زماني كه تبادلات و معاملات يا دادوستد را شروع نمود به يك سري محاسبه ها و شمارشها نياز پيدا كرد. او براي اين كه بتواند اين محاسبه ها و شمارشها را انجام دهد، نخست از انگشتان دست و از اشيايي چون، سنگ ريزه و چوب خط، استفاده مي كرد و بعد از گذشت مدتي از دستگاه منظم تري به نام «چرتكه» استفاده كرد. چرتكه بعدها به عنوان پدر محاسبات اوليه شناخته شد كه قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد و به چيني ها نسبت داده مي شود و بعدها با رشد و پيشرفت علوم و فنون (تكنولوژي) كامپيوتر پا به عرصه گذاشت.
موارد استفاده از كامپيوتر خيلي گسترده است برخي كاربردهاي كامپيوتري عبارت است از: استفاده در زمينه هاي فضايي، امنيت كنترل پروژه، مواردي كه حجم داده ها و اطلاعات بسيار زياد است و نياز به دقت و سرعت بالا مي باشد، كنترل كيفيت كارخانجات، نگهداري سوابق مالي، كارهاي انبارداري، برنامه ريزي، تجارت، زمينه هاي هنري، پزشكي، دانشگاهي، كشاورزي، ترافيك، آمارگيري، عمليات بانكي، شبيه سازي، هوش مصنوعي، كنكور، آموزش ربات ها، پست الكترونيكي، اينترنت و...
انسان توانسته است به وسيله كامپيوتر بعضي از مشكلات را در كمترين زمان حل كند و تا حدي در دقت و انرژي خود صرفه جويي كند ولي با اين حال مشكلات و پي آمدهاي نامطلوبي هم به همراه داشته است مانند احساس تنهايي، احساس پوچي، بي ارزشي، عصبانيت، خستگي در اثر ساعت ها پشت كامپيوتر نشستن، از خود بيگانگي و... استفاده نادرست از اين وسيله، باعث شد كه بعضي از افراد مشكلات زيادي هم براي خود و هم براي ديگران به وجود بياورند. به عنوان مثال ارتباط دختر و پسر از طريق شبكه اينترنت و همسريابي از طريق شبكه اينترنت تا قبل از همگاني شدن اين شبكه ارتباطي، در جرايد مي خوانديم كه دختر و پسري از طريق تماس تلفني يا در كوچه و خيابان با يكديگر آشنا مي شدند و پس از مدتي قول و قرار ازدواج با يكديگر مي گذاشتند و بعد از مدت زمان كوتاهي كه از ازدواج آنها مي گذشت تازه متوجه مي شدند كه نه تنها با يكديگر تفاهم ندارند بلكه تفاوت زيادي با يكديگر دارند و سرانجام كار به دادگاه و جدايي مي كشيد. با پديد آمدن شبكه اينترنت، دستيابي هاي تلفني و خياباني و هم چنين ازدواج هاي تلفني و خياباني جاي خود را به دوستي هاي اينترنتي و همسريابي هاي اينترنتي دارد.
اينترنت هم اكنون يك وسيله ارتباطي است و جدا از مباحث علمي و تخصصي، امكان گفت وگو، صحبت كردن، اختلاط كردن و گپ زدن با افرادي را كه هيچ گونه شناختي از آنها نداريم فراهم ساخته است كه اصطلاحا به آن «چت كردن» مي گويند.
بعضي از دختران و پسران ساعت ها پشت كامپيوتر مي نشينند و در اينترنت به جست وجو مي پردازند و به قول خودشان شروع به چت كردن با يكديگر مي كنند. پس از مدتي با يكديگر قرار مي گذارند در ساعت مشخصي روي خط اينترنت باشند و با يكديگر گفت وگو كرده و از حال و روز هم با خبر شوند. مدت ها از همين طريق با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند تا اين كه پس از گذشت مدت زماني قول و قرار ازدواج با يكديگر مي گذارند كه سرانجام از دادگاه سردر مي آورند.
به دو مورد از اين نوع ازدواج كه از جرايد انتخاب شده در زير اشاره مي شود:
مورد اول: مرجان ۶ ماه است كه با كورش عقد كرده، او يك سال پيش در حالي كه روي خط اينترنت در حال چت كردن بود با كورش آشنا شد از همان ابتدا به همديگر قول دادند كه سر ساعت ۹، هرشب روي سايت باشند و از حال يكديگر باخبر شوند روزها گذشت و آنها بيشتر از قبل به يكديگر علاقه مند شدند تا اين كه روزي قرار گذاشتند تا يكديگر را ببينند. كورش به مرجان گفته بود كه خانه شان در زعفرانيه است پدرش پولدار است و خودش هم كارواش دارد. سرقرار هم با يك پژوي ۲۰۶ به رنگ آلبالويي حاضر مي شود. از سر و وضعش معلوم بود كه از يك خانواده پولدار بايد باشد. پس از چند بار ملاقات، يك روز كورش از مرجان خواستگاري مي كند و مرجان نيز با علاقه اي كه به او دارد خانواده اش را راضي مي كند. در روز خواستگاري كورش با مادر و خواهرش آمدند با سرووضع شيك و پيك هم آمده بودند .مادر و خواهر كورش به پدر مرجان گفتند كه پدر كورش به مسافرت خارج از كشور رفته است و تا چند ماه ديگر هم بر نخواهد گشت. پس از مدتي پدر مرجان براي تحقيق به محل كار پسر مي رود و همكارانش از او تعريف زيادي مي كنند. همين تعريف ها باعث شد كه تحقيق را ادامه ندهد و سرانجام آنها به عقد يكديگر در آمدند. چند ماه بعد پدر مرجان براي خريد اجناس مغازه اش به بازار مي رود برحسب اتفاق، كورش را مي بيند البته نه با آن سر و وضع شيك. كورش همراه شخص ديگري سوار بر موتور از آنجا مي گذشت پدر مرجان كورش را كه با آن وضع مي بيند از مغازه دارهاي اطراف در مورد او سؤال مي كند و آنها در جواب مي گويند او را با نام «شاهرخ پرنده» مي شناسند و كارش مسافركشي با موتور است. با تلاش زياد محل سكونت كورش يا همان شاهرخ پرنده را پيدا مي كنند آنها متوجه مي شوند كه محل زندگي شاهرخ پرنده (كورش) به جاي زعفرانيه دولت آباد است و پدرش هم ميرزا آقاي كفترباز است كه در حال حاضر در زندان به سر مي برد و هر آنچه كه تاكنون گفته بودند همه دروغ بود و مرجان نيز ديگر نمي توانست اين اوضاع را تحمل كند بنابر اين راهي دادگاه شد.
مورد دوم: ليدا يك سال پيش با سروش در اينترنت آشنا شده بود ۶ ماه بعد با هم دوست بودند و هر روز سر ساعت مقرري با هم چت مي كردند. پس از ۶ ماه آشنايي سروش با اصرار زياد از پدر و مادرش مي خواهد تا به خواستگاري ليدا بروند موقع خواستگاري خانواده ليدا به علت وضعيت مالي بسيار بالايي كه داشتند، شرط و شروط زيادي را در نظر گرفتند از جمله، ويلاي شمال، مهريه سنگين به اندازه تاريخ تولد و سروش بدون هيچ گونه مخالفتي گفت: دخترشان را خوشبخت مي كند و با خنده گفت به قول قديمي ها مهريه را چه كسي داده چه كسي گرفته؟ پدر و مادر سروش كه با اين ازدواج مخالف بودند در مجلس عروسي هم شركت نكردند و هم اكنون پس از گذشت چندين ماه هر دو به اين نتيجه رسيده اند كه نه تنها با يكديگر تفاهمي ندارند بلكه تا حدودي از يكديگر بدشان مي آيد. آنها بر سر كوچكترين مسأله اي با يكديگر درگير مي شدند و تمايل زيادي هم به طلاق دارند.
به طور كلي هنگام گفت وگو يا همان چت كردن با فردي در اينترنت، تصوير و چهره اي از آن فرد در ذهن ساخته مي شود (تصوير مجازي) كه بعدها با روبه رو شدن و برخورد كردن با خود فرد و ديدن تصوير و چهره او (تصوير واقعي) بسيار متفاوت است. براي مثال يكي از كساني كه زياد اهل چت كردن در اينترنت است خود مي گويد: « نزديك به ۸ ماه بود كه از طريق اينترنت با چند نفر صحبت مي كردم بعدها سر قرار وقتي چهره واقعي آنها را ديدم شوكه شدم.»
علت شوكه شدن اين بود كه تصوير واقعي آنها با تصويري كه قبلا هنگام چت كردن در اينترنت از آنها در ذهن خود ساخته بود تفاوت زيادي داشت حتي به اين نيز فكر مي كرد كه آنها بعضي مواقع به او دروغ هم مي گفتند.
به اين ترتيب به خانواده ها و بخصوص جوانان دختر و پسر توصيه مي شود كاملا هشيار و آگاه باشند و از وسيله اي كه در اختيار دارند به درستي و در راه افزايش علم و دانش خود استفاده نمايند. اين وسيله هيچ گاه نمي تواند ارزش هاي انساني را همچون ازدواج تعيين كند.
حقوق خانواده ازدواج را اين طور تعريف مي كند: ازدواج عقدي است كه به موجب آن زن و مرد به منظور تشكيل خانواده و شركت در زندگي مشترك با هم پيمان زناشويي مي بندند. از نظر اسلام ازدواج امري مقدس است و در روايتي پيامبر اكرم(ص) فرموده اند: «هيچ بنياني در اسلام گذاشته نشده كه نزد خداوند محبوبتر از ازدواج باشد.»
ازدواج پيوندي است كه قرآن كريم از آن به رأفت و مهرباني ياد نموده است: «و از آيات لطف الهي آن است كه براي شما از جنس خودتان جفتي بيافريد كه در بر او آرامش يافته و با هم انس گيريد و ميان شما رأفت و مهرباني برقرار فرمود براستي در اين نشانه هايي است براي كساني كه فكر مي كنند.» (سوره دوم آيه ۲۱)
هر فردي كه قصد ازدواج دارد بايد با دانش و آگاهي و با توجه به معيارهاي درست اقدام به ازدواج نمايد برخي از اين معيارها عبارتند از: فرد به مرحله بلوغ جسمي، رواني و اجتماعي رسيده باشد. براي ازدواج، انگيزه داشته باشد، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد، اطلاعاتي در مورد روان شناسي زن و مرد داشته باشد، از همه مهمتر داشتن ايمان و تقوي، فرد با ايمان چون با خدا در ارتباط است به تعهدات خود نيز پايبند مي باشد، داشتن صداقت و اخلاق خوب، از نظر وضع ظاهري مورد پسند باشد و گفتن اين نكته نيز ضروري است مردي كه مي خواهد ازدواج كند بايد توانايي تأمين زندگي خود و همسرش را داشته باشد و در نهايت اين كه اساس تشكيل خانواده بر جستجو كردن در اينترنت و چت كردن نيست بلكه بر عشق و همدلي و صميميت و عواطف گرم انساني استوار است.
نوشته: مجيد خسروشاهيان

اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |