يكشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۱ - April . 13, 2003
درخشش كشتي گيران دانشگاه آزاد در اسپانيا
گروه ورزشي: پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي اسپانيا از صبح ديروز در شهر مادريد آغاز شد و كشتي گيران تيم دانشگاه آزاد اسلامي كه به نمايندگي از كشورمان در اين رقابت ها حاضر شده اند در اولين روز صاحب ۱۹ پيروزي شدند.
خبرهاي رسيده از محل برگزاري اين مسابقه ها حاكي است كه كشتي گيران
۲۱ كشور جهان در اين ميدان حاضر شده اند كه باتوجه به حريفان حاضر در صحنه از هم اكنون مي توان به قهرماني كشتي گيران اعزامي ايران اميدوار بود.
در مهم ترين كشتي هاي ديروز و در كشتي آزاد عليرضا دبير چهره نام آشناي كشتي ايران و جهان عليرغم آسيب ديدگي از ناحيه كتف در وزن ۶۶ كيلوگرم در اولين دور حريف اسپانيايي خود را ضربه فني كرد و محمد طلايي نيز در وزن ۶۰ كيلوگرم كشتي گير ديگري از كشور ميزبان را شكست داد. عليرضا حيدري ديگر چهره سرشناس كشتي ايران نيز در اولين گام بر كشتي گير ونزوئلايي پيروز شد. در كشتي فرنگي نيز مهدي نصيري در وزن ۶۶ كيلوگرم ديروز در دو كشتي پياپي كشتي گيران ارمنستان و ونزوئلا را مغلوب كرد.
نايب رئيس «فيلا»:
محروميت كشتي ايران سياسي نيست
گروه ورزشي: نايب رئيس فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) محروميت چهارساله ايران از ميزباني رقابتهاي كشتي جهاني در رده بزرگسالان را سياسي ندانست و آن را تنها به دليل برگزاري نامناسب پيكارهاي قهرماني جهان در سال ۲۰۰۲ تهران عنوان كرد.

جريمه سنگين براي باشگاه پيروزي و كريم باقري
009215.jpg
گروه ورزشي: كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  پرسپوليس و كريم  باقري بازيكن  اين  تيم  را هريك  به  مبلغ  ۲۱۷ ميليون  و ۷۵۰ هزارريال  جمعا به مبلغ  ۴۳۵ ميليون  و ۵۰۰ هزارريال  محكوم  كرد.  اين  راي  پس  از بررسي  شكايت باشگاه  پيروزي  و درنظرگرفتن  دفاعيات  كريم  باقري  در ۳ بند و به  اين شرح  اعلام  شده  است : با توجه  به  محتويات  پرونده  و مدارك  و مستندات  ارائه  شده  از سوي مديرعامل  باشگاه  پيروزي  و كريم  باقري  و استماع  توضيحات  طرفين  و تطبيق موضوع  با ضوابط و مقررات  مربوطه:
۱- تخلف  كريم  باقري  به  لحاظ تخطي  از مفاد قراردادهاي  منعقده  واستنكاف  از همراهي  تيم  در تمرينات  و مسابقات  به  بهانه  مصدوميت  و عدم ارائه  مدارك  معتبر و مورد قبول  پزشكي  نسبت  به  مصدوميت  براساس  مقررات مورد عمل  و قراردادهاي  منعقده  محرز و مدت  زماني  را كه  نامبرده  ازحضور در تمرينات  و مسابقات  استنكاف  داشته  بر باقيمانده  قرارداد اضافه مي گردد ضمنا با توجه  به  آمادگي  كريم  باقري  در تاريخ  ۲۸/۱۲/۸۱ براي حضور در تمرينات ، در صورت  عدم  پذيرش  از طرف  باشگاه  از تاريخ  مذكورمسئوليت  عدم  پذيرش  نامبرده  به  عهده  باشگاه  خواهد بود.۲- باشگاه  پيروزي  مجاز خواهد بود علاوه  بر جرائم  مندرج  ميزان خسارات  وارده  به  باشگاه  را كه  از عدم  حضور باقري  در تمرينات  ومسابقات  و تركيب  تيم  متوجه  باشگاه  شده  باشد مستندا محاسبه كرده  و مورد مطالبه  قراردهد ليكن  درخواست  فسخ  يكجانبه  قرارداد از سوي باشگاه  موضوعيت  نداشته  و قابل  رسيدگي نبوده  است .
۳- عدم  درج  مبالغ  پيش پرداخت  وحقوق  بازيكن مشمول  جريمه اي  معادل  ۲۵درصد مبلغ  كل  قرارداد است. بنابراين كميته  انضباطي  هريك  از باشگاه  و بازيكن  را به  مبلغ  ۲۱۷ ميليون  و ۷۵۰ هزار ريال  جمعا به  مبلغ  ۴۳۵ ميليون  و ۵۰۰ هزار ريال  جريمه  نقدي  محكوم كرده  است .

علي پروين خواستار فروش باشگاه پيروزي شد
گروه ورزشي: تيم فوتبال پيروزي تهران از سازمان تربيت بدني خواست يا باشگاه پيروزي را سهامي كند و يا امتياز آن را به فروش برساند.
چندي پيش علي پروين از محسن مهرعليزاده خواسته بود كه از باشگاه پيروزي حمايت مالي كند كه رئيس سازمان تربيت بدني در پاسخ به سرمربي تيم فوتبال پيروزي اعلام كرده بود اين سازمان مسئوليتي در تيم داري و باشگاه داري و يا حمايت از باشگاه خاص ندارد و اگر حمايتي در اين زمينه لازم باشد اين حمايت درباره همه باشگاهها اعمال خواهد شد.
درپي پاسخ مهرعليزاده،  پروين گفت: مهرعليزاده درست مي گويد! اما ما از وي مي خواهيم اگر از ما حمايت مالي نمي كند پس يا باشگاه را سهامي كند و يا امتياز آن را بفروشد.
«جيوواني مي»: من هم مثل
برانكو از ايران مي روم
پس از اخراج سرمربي ايتاليايي تيم سايپا در بازي مقابل پيروزي
«جيوواني مي» گفت:من هم مانند برانكو ايوانكوويچ بزودي از ايران خواهم رفت. در اواخر مسابقه روز جمعه «جيوواني مي» سرمربي سايپا به علت اعتراض به نحوه داوري از بازي اخراج شد.
مربي تيم فوتبال سايپا گفت: پيش از اينكه براي مربيگري به تهران بيايم هيچ شناختي از فوتبال ايران نداشتم اما عملكرد و برخورد فدراسيون فوتبال و مسئولان برگزاري مسابقات ليگ حرفه اي ذهنيت مرا درباره فوتبال ايران و برخورد مسئولان با مربيان تيم ها تغيير داد.

تيم واترپلو جوانان ايران در راه رقابتهاي جهاني ايتاليا
گروه ورزشي: اردونشينان تيم واترپلوي جوانان زير ۱۸ تا ۲۰ سال ايران، تمرينات خود را زير نظر گوران سابليچ سرمربي جديد اهل كرواسي اين تيم، ادامه مي دهند.
نخستين اردوي تداركاتي متمركز تيم واترپلوي جوانان زير ۱۸ و ۲۰ سال ايران به منظور شركت در مسابقات قهرماني آسيا كه اواخر مردادماه سال جاري در ماكائو برگزار مي شود از ۵ فروردين ماه در استخر مجموعه ورزشي آزادي تهران داير شده است.
در اين اردو ۴۴ بازيكن برتر كشور زير نظر احمد حسيني و حميد شب انگيز مربيان اين تيم به تمرين مي پردازند.
تيم ايران اميدوار است بتواند به عنوان يكي از نمايندگان قاره آسيا در مسابقات جهاني كه در ايتاليا برگزار مي شود، حضور يابد.
اعضاي تيم واترپلو زير ۱۸ و ۲۰ سال كشور در چندين اردوي منطقه اي و غيرمتمركز در استانهاي مختلف حاضر شده و سپس براي هماهنگي بيشتر در اردوي تداركاتي متمركز حضور يافته اند.

واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه
ايران با شكست چين به جام جهاني رفت
009205.jpg
گروه ورزشي: تيم واليبال نوجوانان ايران با كسب ششمين پيروزي پياپي در چهارمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه و برتري مجدد بر تيم چين يكي از مدعيان قهرماني ضمن راهيابي به مسابقات جهاني به فينال اين بازيها راه يافت. چيني ها كه يكبار در دور مقدماتي تسليم تيم ايران شده بودند، اين بار در بازي انتقامي سخت خود را به آب و آتش زدند، تا شايد بتوانند مانع از راهيابي
نايب قهرمان جهان به فينال شوند. بازيكنان چين با تلاش همه جانبه و با اسلحه توپ گيري «ست» اول را در يك بازي پركش و قوس ۲۶ بر ۲۴ بردند، اما باخت ميلي متري باعث بيداري و هشياري بازيكنان ايران شد و آنها همانند بازي اول «ست» دوم را با پيروزي قاطعانه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود كردند تا چين از حال و هواي پيروزي و جبران شكست قبلي بيرون آيد. رمز پيروزي تيم ايران در هنر بازيسازي «بهزاد به نژاد» بود. پاسور با تجربه اي كه وقتي مهاجمان قدرتي ايران را در بند مدافعان بلندقامت حريف گرفتار ديد با تدبير و كار تركيبي تيم ايران را از بن بست خارج ساخت و زمينه شكست مجدد چيني ها را تدارك ديد.
تيم ايران «ست »هاي سوم و چهارم را با نتايج (۲۳-۲۵) و (۱۸-۲۵) برد و با قاطعيت خود را به فينال رساند. بهزاد به نژاد، روح الله صالحي نژاد، آرش صادقياني، مسلم محمدزاده، وحيد صادقي، مهدي رنجبر و محمد سليماني بازيكنان اصلي ايران در بازي ديروز با چين بودند. اين ديدار در حضور «وي جي چانگ» رئيس كنفدراسيون واليبال آسيا و ۳۵۰۰ تماشاگر در سالن راجيوگاندي شهر ويشاكاپاتنام انجام شد.
ايران امروز بازي پاياني را با هند ميزبان بازي ها ،برگزار مي كند. ساعت بازي ايران ساعت ۳ بعدازظهر به وقت تهران اعلام شده است.
در پايان بازي ايران و چين محمد سليماني و وانگ ژن به عنوان امتيازآورترين بازيكنان معرفي شدند.
سليماني در حمله روي تور، مهدي رنجبر در دفاع و آرش صادقياني در سرويس بهترين هاي تيم ايران بودند.
برنامه  بازيهاي روز پاياني:
قطر- تايوان (براي هفتم و هشتم)
استراليا- تايلند (براي پنجم و ششم)
كره شمالي- چين (ديدار رده بندي) ساعت ۱۳
ايران- هند (ديدار فينال) ساعت ۱۵
موفقيت تيم هاي ساحلي ايران
در تايلند
در پايان رقابت هاي واليبال ساحلي تايلند موسوم به تورنمنت «پاتالونگ» تيم هاي ساحلي ايران با كسب عناوين دوم تا چهارم در ميان ۳۲ تيم شركت كننده به موفقيتي جالب توجه دست پيدا كردند. در اين مسابقات كه تيمي از كشور ميزبان در صدر ايستاد، قند شيروان با تركيب رحمان رئوفي و رضا نائيني دوم شد، عنوان سوم و چهارم هم به تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي و صبا باطري رسيد.
تيم هاي شركت كننده در اين تورنمنت بلافاصله براي حضور در تورنمنتي ديگر ديروز عازم شهر «سان خولان» شدند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |