يكشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۱ - April . 13, 2003
كوچه خبر
009230.jpg
شهرداري در شمال غرب تهران در صدد اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا است و در اين راستا تاكنون ۴۲ مخزن جمع آوري زباله در نقاط مختلف منطقه ۲۲ تهران نصب شده است. نصب اين باكس ها در محلهايي كه داراي تراكم جمعيتي بالا و محل رفت وآمد بيشتر شهروندان است با هزينه اي بالغ بر ۹۰ ميليون ريال صورت گرفته است.از سوي ديگر شنيده مي شود كه زباله هاي بيمارستاني به زودي با استفاده از خودرو مكانيزه، جمع آوري و حمل مي شوند. به منظور انجام اين مهم، مجوز خريد ۱۰ دستگاه خودرو صادر شده است و از اين پس زباله هاي بيمارستاني بدون دخالت دست و به صورت زباله هاي عفوني و غيرعفوني جمع آوري مي شوند. گفته مي شود ۳۰۰ مركز بهداشتي، درماني و بيمارستان در تهران فعال هستند و روزانه ۷۰ تن زباله بيمارستاني توليد مي گردد.

باجه هاي روزنامه فروشي از فروش مواد دخاني منع شدند
گروه شهري: سرپرست شركت ساماندهي  صنايع  و مشاغل  شهرداري  تهران  گفت  همزمان  باهفته  سلامت ، صاحبان  باجه هاي  روزنامه فروشي  درتهران  از فروش  مواد دخاني منع  شدند.

009295.jpg

به  گزارش  روابط عمومي اين  شركت  سعيد ابوالحسني  افزود: اين  عده  به مدت يك  هفته  از زمان  انتشار اين  خبر فرصت  دارند به  جمع آوري  مواد دخاني  ازدكه هاي  خود اقدام  كنند.
وي  با تأكيد بر اينكه  عرضه  مواد دخاني  در باجه هاي  روزنامه فروشي  تخلف قانوني  و مغاير مفاد قراردادهاست  تصريح  كرد: اين  ممنوعيت  در دويست  وسيزدهمين  جلسه  رسمي شوراي  اسلامي شهر تهران  در ارديبهشت  سال  گذشته  به تصويب  رسيد.
ابوالحسني  تبصره  يك  بند دوم  ماده  ۵۵ قانون  شهرداري  ها را نيز مستندديگر اقدام  اين  شركت  اعلام  كرد.
به گفته ابوالحسني هم اكنون در تهران ۹۵۴ باجه روزنامه فروشي وجود دارد

009220.jpg

وي در پايان از شركت تعاوني توزيع مطبوعات نيز خواست از حوزه نظارتي و اقدامات سازماني خود با بهره برداراني كه خارج از چارچوب فعاليت دارند ، برخورد قانوني كند .

برنامه هاي ترافيكي شهرداري منطقه هفت
نياوران تأخير دارد، رسالت تعريض مي شود
009225.jpg
گروه شهري: عمليات احداث فاز اول بزرگراه نياوران از بزرگراه رسالت تا مسيل باختر و فاز دوم آن از مسيل باختر تا ميدان سپاه آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما زهرا صدراعظم نوري شهردار منطقه ۷ تهران اعلام كرد: فاز اول و دوم پروژه بزرگراه نياوران آغاز شد. ولي زمانبندي آن كه به مدت ۱۸ ماه برآورد شده بود به دليل وجود معارض هايي مانند پادگان و تأسيسات مختلف شهري با تأخير مواجه خواهد شد.
وي همچنين از پروژه تعريض بزرگراه رسالت در محدوده ايستگاه مترو مصلي با هزينه يك ميليارد ريال خبر داد و گفت: هدف از راه اندازي اين پروژه كاهش خطرات جاني و مالي در بزرگراه رسالت محدوده ايستگاه مترو مصلي است كه با اجراي اين پروژه مي توان ضمن احداث توقفگاه اتوبوس و تاكسي در اين محدوده از توقف و انحراف ناگهاني خودروهاي عبوري كه با سرعت در بزرگراه رسالت از غرب به شرق در حركت هستند جلوگيري كرد.
نوري همچنين خبر از احداث پاركنيگ طبقاتي ۱۰طبقه در خيابان بهار جنوبي مقابل كوچه يونسي زاده داد كه با ساخت اين پاركينگ در سال جاري مشكل كمبود پاركينگ در محدوده مركزي شهر كه برخوردار از بافت تجاري است تا حدود زيادي مرتفع خواهد شد.
وي ادامه داد: فاز دوم مجتمع ورزشي ساعي در ميدان سپاه در حال اتمام است و به زودي مورد افتتاح و بهره برداري قرار مي گيرد.
نوري در بخش ديگري از سخنان خود به پروژه پياده راه سبز اشاره كرد و در توضيح آن گفت: پروژه پياده راه سبز با نگرش ارتقاي كيفيت زندگي شهري و لزوم اهميت حركت پياده  بر سواره در بافت هاي مركزي شهر پايه ريزي شده است.
وي گفت: محور موردنظر از بزرگراه رسالت در امتداد شمال به جنوب شروع و با گذر از مكانهاي مهمي چون ميدان سبلان، زندان قصروپادگان وليعصر به امتداد خيابان شهيد مطهري تلاقي خواهد كرد.
وي افزود: در اين طرح بزرگ شهري كه براي عبور افراد پياده و دوچرخه سواران تمهيداتي انديشيده شده است چندين نقطه عطف به صورت پاركهاي آموزشي با مفاهيم بازيافت مبتني بر آموزش زنان، كودكان و نوجوانان و همچنين مركز تفكيك زباله ترو خشك، مراكز فرهنگي و تجمع داوطلبان و تشكل هاي غيردولتي پيش بيني شده است.
نوري يكي از مهمترين اين مراكز را پارك بازيافت با مساحت تقريبي ۶ هزار متر معرفي كرد كه به طور كامل با مواد دور ريختني طراحي شده است.
همچنين دومين مركز پراهميت در اين پروژه پارك سبلان است كه در دو سطح زيرين و رويين طراحي شده است به طوري كه در سطح زيرين آن مركز تفكيك زباله تر و خشك و در سطح رويين آن پارك آموزشي با مفاهيم محيط زيست احداث خواهد شد.

۹۵ درصد جمعيت كشور زيرپوشش بيمه خدمات درماني هستند
مدير عامل  سازمان  بيمه  خدمات  درماني  گفت : هم اكنون  بيش  از ۹۵درصد جمعيت  كشور زير پوشش  بيمه  خدمات  درماني  هستند و تنها پنج  درصد جمعيت  كشور پوشش  بيمه اي  مناسبي  ندارند.
موسوي  در مصاحبه  با شبكه  دوم  سيما با بيان   اينكه  سازمان  بيمه  خدمات درماني  از سال  ۷۴ آغاز به  كار كرد افزود: از زمان  آغاز به  كار  اين  سازمان  حدود ۲۲ ميليون  روستايي  زير پوشش   اين  نوع  بيمه  قرار گرفتند.
مدير عامل  سازمان  بيمه  خدمات  درماني  با اشاره  به   اينكه  در حال  حاضر حدود ۴۱ هزار مطب  تشخيص  و درمان  طرف  قرارداد با سازمان  بيمه  خدمات درماني  هستند، گفت : بيش  از ۱۷ هزار پزشك  عمومي با سازمان  بيمه خدمات  درماني  قرارداد دارند.

بازار محلي ثابت و سيار امسال در تهران به بهره برداري مي رسد
مهندس رضاپور، معاون بازرگاني سازمان ميادين، ميوه و تره بار شهرداري تهران در گفت وگو با ايسنا، از احداث ۴ بازار محلي ثابت براي ارائه خدمات سريعتر، كاهش ترددهاي شخصي و استفاده از كمترين فضاي عمومي شهر خبر داد.وي افزود: اين بازارها در زمين هاي ۳۰۰ تا ۸۰۰ متر با دارابودن حداقل ۴ غرفه احداث مي شوند.
رضاپور با اشاره به راه اندازي بازارهاي سيار محلي در منطقه ۴ شهرداري در سال گذشته گفت: امسال نيز در مناطق ۲، مقابل بيمارستان آتيه و منطقه يك نيز اين بازارها تاسيس خواهد شد. همچنين در مناطق ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰ شهرداري نيز بازارهايي در دست احداث هستند كه در نيمه اول سال جاري به بهره برداري مي رسند.

در منطقه ۳ شهرداري تهران :
بزرگترين مركز عرضه صنايع دستي خاورميانه فردا گشايش مي يابد
009290.jpg
گروه شهري: بزرگترين مركز عرضه صنايع دستي خاورميانه به همراه مجتمع فرهنگي، ورزشي، تفريحي پارك سئول گشايش مي يابد.
اين دو مجموعه كه به همت شهرداري منطقه ۳ تهران طراحي، ساخته و آماده  بهره برداري شده است، فردا توسط سرپرست شهرداري تهران و با حضور جمعي از مسئولان كشوري گشايش مي يابد.
مجموعه ميدان شيخ بهايي و مركز فروش صنايع دستي ايران كه در خاورميانه بزرگترين مجموعه از اين دست مي باشد در محل تقاطع خيابان هاي شيخ بهايي، ونك، دانشور و سئول و در شمال غربي ميدان ونك قرار گرفته است. اين مجموعه شامل ۵۴ واحد تجاري، فرهنگي به انضمام محلي وسيع براي تجمع و بازي كودكان مراجعين است .مجتمع فرهنگي، ورزشي، تفريحي پارك سئول نيز در خيابان ونك، نبش بزرگراه كردستان قرار دارد و شامل يك سالن تيراندازي با بيست جايگاه تيراندازي با تفنگ و تپانچه بادي است . كتابخانه به مساحت ششصد و ده متر مربع شامل سالن مطالعه، سالن نمايشگاه، كارگاه آموزش كودكان و ساختمان رواق از ديگر بخشهاي اين مجموعه است .

ايستگاه مترو بهشت زهرا هفته آينده آغاز بكار مي كند
گروه شهري: معاون  طرح  و برنامه  مترو تصريح  كرد از اول  ارديبهشت ماه   امسال  ايستگاه  مترو بهشت  زهرا به  طور رسمي  كار خود را آغاز مي كند و قطارهاي  مترو ازايستگاه  شهرري  تا ايستگاه  حرم مطهر حضرت امام( ره)   به  شهروندان  سرويس دهي  مي كند.
ربيعي  در مصاحبه  با راديو تهران  با اشاره  به  برنامه هاي  امسال  شركت راه آهن  شهري  مترو گفت:  ساعتهاي  سرويس دهي  و جدول  زمانبندي  حركت  قطارها در اين  مسير در ايستگاههاي  مترو نصب  خواهد شد و شهروندان  مي توانند طبق  برنامه هاي  اعلام  شده  به  ايستگاهها مراجعه  كنند.
ربيعي  خاطرنشان  كرد: دو مترو از ايستگاه  امام  خميني  تاميدان  بهارستان اواخر امسال  به  بهره برداري  مي  رسد و بخشي  از شرق  تهران  را تحت  پوشش قرار مي  دهد.
معاون  طرح  و برنامه  مترو اظهارداشت : اواخر امسال  مترو كرج  تا مهرشهربا كمك  شهرداري  تهران  در استملاك  اراضي  و ساختمانهاي  در مسير به  بهره برداري  مي  رسد.

تجميع سازي و بازسازي بافتهاي فرسوده و قديمي در اولويت برنامه هاي شهرداري قرار دارد
استقبال شهروندان از بازسازي بافت هاي فرسوده در جنوب غرب تهران
گروه شهري: شهرداري منطقه ۱۸ تهران طي سال ۸۱ بيش از ۷۷۰ هزار مترمربع پروانه ساختماني براي شهروندان خود صادر نموده است.
يوسف مشهدي ياري شهردار منطقه ۱۸ تهران با اعلام اين مطلب گفت: در ابتداي سال ۸۱ به دليل ممنوعيت فروش تراكم در مناطق شمالي تهران ساخت و ساز در مناطق جنوبي افزايش و در راستاي همين سياست بالغ بر ۷۷۰۵۴۳ مترمربع پروانه ساخت طي اين مدت صادر و در صورتي كه اين متراژ در سال ۸۰ حدود ۵۸۹۷۲۲ مترمربع بوده است.
شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اين كه رونق ساخت و ساز و تقاضاهاي زياد شهروندان طي اين مدت جهت ساخت و ساز بيشتر مربوط به نقاط فرسوده منطقه بوده گفت: از جمله سياستهاي شهرداري اين منطقه در سال ۸۱ شناسايي و بازسازي بافتهاي فرسوده منطقه بوده و در همين زمان ۲۰۷۴ مورد پروانه و ۲۹۲۷ مورد گواهي ساختماني صادر كه اين تعداد به ترتيب در سال ۸۰، ۲۳۲۷ و ۳۷۱۹ مورد بوده فلذا اين ارقام نشان دهنده كاهش تعداد و افزايش متراژ پروانه هاي صادره و تجميع زمينهاي كوچك و تبديل آنها به مجتمع هاي مسكوني بزرگ بوده است.وي در پايان خاطرنشان ساخت: درآمد شهرداري منطقه ۱۸ از محل فروش تراكم در سال ۸۱ ، ۱۶۰ ميليارد ريال بوده در صورتي كه در سال ۸۰ از اين بابت ۳۵ ميليارد ريال كسب درآمد شده است و سياست تجميع سازي و بازسازي بافتهاي فرسوده و قديمي همچنان در سال ۸۲ در اولويت برنامه هاي شهرداري اين منطقه قرار دارد.

از سوي جانشين شوراي شهر
بودجه سال ۱۳۸۲ شهرداري تهران ابلاغ شد
گروه شهري: بودجه سال ۱۳۸۲ شهرداري تهران به ميزان بالغ بر ۷ هزار و ۷۲۷ ميليارد ريال از سوي وزير كشور به جانشيني شوراي شهر تهران به شهرداري ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر تهران مهندس سيدابوالفضل موسوي سرپرست اداره كل امور اجرايي شوراي شهر با اعلام اين خبر گفت: بودجه عمومي امسال شهرداري تهران، در دو بخش عمراني و جاري بالغ بر ۷ هزار و ۵۵۹ ميليارد ريال است كه از اين مبلغ حدود ۲ هزار و ۶۵۲ ميليارد ريال به عنوان بودجه جاري و ۴ هزار و ۷۱۷ ميليارد ريال به بخش عمراني اختصاص يافته است.
موسوي افزود: بودجه چهار سازمان غيرمستقل شهرداري تهران، كه شامل سازمان حمل و نقل و ترافيك، مديريت و نظارت بر تاكسيراني، سازمان ترمينال هاي مسافربري و سازمان سردخانه  و كشتارگاه هاي تهران مي باشد در سال ۸۲، حدود ۲۱۸ ميليارد و ۱۰۷ ميليون ريال محاسبه شده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |