دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۲ - April . 14, 2003
شايد هيچ تيمي از ليگ برتر سقوط نكند
فولاد اهواز - استقلال تهران، كدام تيم ميزبان است؟
009345.jpg
فراز فاطمي امروز با غيبت مومن زاده بازيكن ثابت در خط حمله استقلال است .
گروه ورزشي: ليگ برتر به هفته نوزدهم رسيد. بعد از يكه تازي سپاهان در صدر حالا اتفاقات تازه اي درحال شكل گرفتن است. سپاهان با سه باخت متوالي دچار تزلزل شد و در اين ميان فولاد، پاس و پرسپوليس متحول شده رقابت بالاي جدول را داغ كرده اند. هرچند كه هنوز قضاوت در مورد استقلال نيز زود است. استقلال بحران زده از ۱۶ بازي ۲۵ امتياز كسب كرده و در رده هفتم جدول قرار دارد. از لحاظ رياضي اين تيم اگر از دو بازي باقيمانده اش ۶ امتياز كسب كند صاحب ۳۱ امتياز شده و در جمع مدعيان قرار مي گيرد اما نحوه عملكرد اين استقلال در هيچ معادله اي نمي گنجد. در پايين جدول نيز هنوز نمي توان به طور قطعي سقوط كنندگان را مشخص كرد. البته در فدراسيون دادكان شايد وضع ديگري شكل  گيرد و از هم اكنون زمزمه هايي شنيده مي شود كه هيچ تيمي امسال سقوط نمي كند. اتفاقي كه هيچوقت در زمان فدراسيون صفايي رخ نمي داد و ضوابط ليگ و فوتبال در مقابل مقاومتهاي پنهان شكسته نمي شد.
فولاد و استقلال در اهواز
امروز در حساسترين بازي فولاد در اهواز ميزبان استقلال تهران است. براي استقلال ، اهواز هميشه يك شهر خانگي محسوب مي شود اما بايد ديد اين استقلال بي روحيه و تضعيف شده مي تواند تاكتيكي ترين تيم ليگ را شكست دهد. به فولاد بگوويچ در اين چند ساله همه گونه ضربه وارد شده است تا نتيجه نگيرد اما بگوويچ با تمام مشكلات فوتبال خوزستان را متحول كرده است. البته اين مشكل تنها فولاد نيست. هر بار در ايران مربي خارجي وارد شد نيروهاي بازدارنده فعاليت خود را براي قلع و قمع مربيان خارجي انجام دادند.شناخت اين نيروهاي بازدارنده و واپس گرا زياد هم سخت نيست.
در مشهد جدال دو تيم ته جدولي ابومسلم و ملوان نيز بسيار حساس است. ملوان متحول شده اما اين تيم هنوز توان كسب امتياز در خارج از خانه را ندارد. ابومسلم با ۱۴ امتياز چهاردهم است و ملوان با ۱۶ امتياز تيم دوازدهم جدول است.
در تهران، پيكان ميزبان نفت است. ابراهيم قاسمپور در دور رفت برق شيراز را به ته جدول برد و حالا با نفت در آستانه سقوط به دسته پايين تر است. قاسمپور به همراه ياوري و كريمي در اين چند سال در سقوط تيمها تخصص گرفته اند.
سپاهان صدرنشين درشيراز به مصاف برق مي رود. هر دو تيم براي بقا بايد پيروز شوند. سپاهان ماندن در صدر را مي خواهد و برق ماندن در جزو حرفه ايها.
ذوب آهن متغيرترين تيم ليگ هم ميزبان فجر سپاسي است. حيف كه بچه هاي فجر سپاسي زود قانع شدند وگرنه فجر نيز مي توانست براي قهرماني بجنگد.
برنامه هفته نوزدهم ليگ برتر
دوشنبه ۲۵/۰۱/۸۲
* ابومسلم خراسان با ملوان
بندرانزلي (تختي مشهد)
داور: فريدون اصفهانيان، كمك ها رسول فروغي و ناصر بختياري
* پيكان تهران با صنعت نفت آبادان (ايران خودرو تهران)
داور : حسين عرب براقي ، كمكها سهراب ساعي و اكبر كياني
* برق شيراز با سپاهان (درشيراز)
داور: سيامك بخشي، كمك ها جليل خرم آبادي و محمدحسين معتمدي فر
* ذوب آهن اصفهان با فجر سپاسي (فولاد شهر اصفهان)
داور: هدايت ممبيني، كمك ها: علي خواجه ملكي و مرتضي كريمي
* فولاد خوزستان با استقلال تهران (تختي اهواز)
داور: جلال مرادي، كمك ها حسين نجاتي و ناصر جعفري

دكتر خادم در فدراسيون پزشكي
گروه ورزشي: طي حكمي از سوي آقاي دكتر مهرزاد خليليان رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي جمهوري اسلامي ايران، آقاي دكتر ابراهيم خادم به عنوان رئيس روابط عمومي و امور بين الملل اين فدراسيون منصوب و مشغول بكار گرديد.
دكتر خادم پيش از اين مسئوليت روابط عمومي فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران و سابقه حضور در روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران را دارا بوده است.

با كسب ۹ مدال طلا و ۳ برنز
تيم كشتي دانشگاه آزاد اسلامي قهرمان پيكارهاي بين المللي اسپانيا شد
گروه ورزشي: تيم منتخب كشتي آزاد و فرنگي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كه به نمايندگي از كشورمان در تورنمنت بين المللي اسپانيا شركت كرده بود، با كسب ۷ مدال طلا و يك برنز در كشتي آزاد به عنوان قهرماني دست يافت و در كشتي فرنگي نيز با ۲ مدال طلا و ۲ برنز در رده سوم رده بندي تيمي قرار گرفت.حسين رنگرز، محمد طلايي، عليرضا دبير، رضا رمضان زاده، احمد شكفته، حميد سيفي و عليرضا حيدري مردان طلايي ايران در هفت وزن كشتي آزاد بودند، ضمن آنكه در وزن ۶۶ كيلوگرم عليرضا نوايي با قبول شكست مقابل عليرضا دبير صاحب مدال برنز شد. در كشتي فرنگي نيز كريم سعادتي و مهدي سبزعلي در اوزان ۸۴ و ۱۲۰ كيلوگرم به مدال طلا رسيدند و بهمن ولي نژاد و مهدي نصيري هم در وزن هاي ۶۰ و ۶۶ كيلوگرم مدال برنز گرفتند.جام قهرماني اين مسابقه ها نيز با كسب ۹ مدال طلا و ۳ برنز به گروه اعزامي ايران تعلق گرفت.

واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه
قهرماني به هند رسيد، ايران نايب قهرمان شد
009350.jpg
گروه ورزشي: چهارمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه (انتخابي قهرماني جهان) ديروز با قهرماني تيم هند ميزبان اين بازيها به پايان رسيد و تيم نوجوانان ايران (تيم مدافع عنوان قهرماني و نايب قهرمان نوجوانان جهان) در جاي دوم ايستاد. عنوان سوم هم به تيم كره شمالي رسيد كه در بازي رده بندي موفق به مغلوب كردن تيم چين شد. بدين ترتيب سه تيم هند، ايران و كره شمالي به عنوان نمايندگان آسيا در مسابقات نوجوانان پسر جهان كه تابستان امسال در تايلند برگزار مي شود شركت خواهند كرد.
برتري هند به لطف چهار هزار تماشاگر
هند ۳ - ايران يك
گيم ها (۲۳-۲۵، ۲۸-۳۰، ۲۵-۲۳، ۲۰-۲۵)
داور اول: چن لونگ (چين) داور دوم: ابراهيم نعم (قطر)
ايران و هند به عنوان برترين تيم هاي جام چهارم كه تا قبل از بازي نهايي همه حريفان خود را شكست داده بودند در ميان تشويق كركننده چهار هزار تماشاگر در سالن راجيو گاندي شهر «ويشا كاپاتنام» برابر هم قرار گرفتند. در جوي ملتهب كه بازيكنان ايراني بيشتر تحت فشار رواني حاكم بر سالن قرار داشتند، هندي ها از همان ابتدا با تكيه بر بازي قدرتي و با محوريت «سانجاي كومار» بهترين بازيكن خود پر شتاب به برتري ۲۵ بر ۲۳ رسيدند. تيم ايران اگرچه در «ست» دوم با جايگزين كردن عادل غلامي و سعيد معروف به جاي مهدي رنجبر و بهزاد به نژاد با بازي سرعتي تا حدودي بهتر از گيم  نخست ظاهر شد، اما در اواخر «ست» و در يك بازي پر تب و تاب ۳۰ بر ۲۸ بازنده شد تا ميزبان به كسب پيروزي اميدوارتر شود. در «ست» سوم تيم ايران در يك بازي منطقي و با تكيه بر سرويس هاي روح الله صالحي نژاد و با چند تك دفاع خوب به برتري ۲۵ بر ۲۳ رسيد، اما هندي ها در گيم چهارم با پيروزي ۲۵ بر ۲۰ موفق به شكست تيم ايران شدند تا نخستين قهرماني خود را جشن بگيرند.
رده بندي نهايي
۱- هند ۲ - ايران ۳ - كره شمالي ۴ - چين ۵ - تايلند ۶- استراليا ۷- قطر ۸- تايوان ۹- كره جنوبي.

مربي تيم وزنه برداري جوانان :
در رقابت هاي جهاني مكزيك شانس فراواني براي كسب مدال داريم
گروه ورزشي: مربي  تيم  وزنه برداري  جوانان  ايران  مي گويد: تيم  وزنه برداري  جوانان  كشورمان در اوزان  سنگين  شانس  كسب  مدال  از رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  جوانــان جهان  را دارد.مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  جهان  ، خرداد ماه  سـال  جاري  درمكزيك  برگزار خواهدشد. مسعود قاسمي  افـزود: وزنه برداران جوان  ايران  در اوزان  سنگين  ، با كسب  حدنصاب هاي  مطلـوب  در تمرينات  بارقه هاي  اميد براي  كسب  مدال  از رقابت هاي  جهاني  را افزايـش  داده اند. وي  در خصوص  ديميتار كولف  سرمربي  بلغاري  تيم  وزنه برداري  جوانـــان ايران  گفت  كولف  يكي  از مربيان  خوب  بلغاري  به شمار مي رود و در طول  مدتي  كه در تهران  به سر مي برد ، توانسته  است  ، برنامه هاي  خود را اجرا كند.

رشته هاي پايه ورزش، دانشگاهي شد
گروه ورزشي: فدراسيون ژيمناستيك اعلام كرد: بدنبال تصويب رشته دانشگاهي ژيمناستيك در سطح كارشناسي، كارشناسي رشته هاي شنا و دووميداني نيز از سال آينده ايجاد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك، به دنبال تلاش مسئولان اين فدراسيون در خصوص ايجاد رشته كارشناسي ژيمناستيك در دانشگاه تهران، در حكمي از سوي علي كفاشيان معاون ورزشي و امور فدراسيونهاي سازمان تربيت بدني، مسئوليت پيگيري جهت ايجاد رشته تحصيلي كارشناسي تربيت بدني شنا و دووميداني در دانشگاه هاي كشور به دكتر حسن اسدي رئيس فدراسيون ژيمناستيك محول گرديد.كفاشيان در اين حكم به حمايت سازمان تربيت بدني، خصوصا كميته ورزشهاي پايه و فدراسيون هاي مربوطه از اين اقدام مهم و مؤثر تأكيد كرده است.

مرحله نهايي بسكتبال با ويلچر ايران
فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان مرحله پاياني مسابقات بسكتبال با ويلچر دسته اول گراميداشت اربعين حسيني را از ۳۱ فروردين در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران برگزار مي كند.
در اين مسابقات كه تا دوم ارديبهشت ادامه دارد، تيمهاي قم، لرستان، نفت بهران، كهريزك تهران، آذربايجان شرقي و بنياد اصفهان به مصاف هم مي روند.

تيراندازان معلول و جانباز ايران در راه رقابتهاي قهرماني اروپا
گروه ورزشي: اردوي آمادگي تيم ملي تيراندازي جانبازان و معلولان ايران براي شركت در رقابت هاي آزاد اروپا از روز ۲۹ فروردين ماه جاري در مجموعه ورزشي آزادي تهران داير مي شود.
مسابقات تيراندازي آزاد قهرماني اروپا كه حكم انتخابي بازي هاي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن را نيز دارد، در هلند برگزار خواهد شد.

همايش بين المللي شنا و سلامتي
گروه ورزشي:فدراسيون  شنا در نظر دارد با توجه  به  اهميت  ورزش  شنا در حفظ و ارتقاء تندرستي ، پيشگيري  و درمان  بيماريها، اولين  همايش  بين المللي  شنا و سلامتي را در تهران  برگزار نمايد.
فدراسيون  شنا همچنين  از كليه  صاحب  نظران ، استادان، پزشكان  و سايرعلاقمندان  دعوت  به  عمل  آورده  است  تا با ارسال  خلاصه  مقاله  يا پژوهش  خود در هرچه  بهتر برگزار شدن  همايش  فوق  مشاركت  نمايند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |