سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۲- سال يازدهم -شماره ۳۰۶۸ - jun . 3, 2003
عوامل تأثير گذار در ناكامي هاي قاره اي
قهرمانان ، به كشتي آسيا هم بها مي دهند
017325.jpg
گروه ورزشي: آخرين حضور كشتي ايران در صحنه رقابت هاي آسيايي شركت كشتي گيران كشورمان در بازي هاي آسيايي بوسان بود كه برخلاف انتظار و پيش بيني هاي قبلي قهرمانان شركت كننده ايراني با كارنامه اي ضعيف از اين ميدان خارج شدند و خاطره اي تلخ از اين ورزش براي كشتي ايران در آسيا باقي گذاشتند.
در رابطه با آخرين وضعيت حضور كشتي ايران در اين ميدان آسيايي تجزيه و تحليل هاي گوناگوني شنيده و يا نگاشته شد كه در ميان تمامي آنها بدون در نظر گرفتن حقايق موجود در كشتي آسيا، كانون توجهات و واكنش ها به سوي مسايل حاشيه اي و غيرفني رقم خورد و حقايق موجود چون هميشه پنهان باقي ماند.
واقعيت اين است كه امروز ورزش كشتي در آسيا داراي تبعات و خصيصه هايي است كه به صورت كاملاً شفاف نمايان است و اين نكته اي است كه چنانچه نخواهيم و يا نتوانيم نسبت به آن ها واكنش لازم را نشان دهيم، طبيعي است كه نمي توانيم صاحب دست آوردهاي لازم باشيم. در كنار اين مسئله نكته ديگري هم وجود دارد كه مي تواند از جمله عوامل تأثير گذار در ركود كشتي ايران در آسيا باشد و آن اينكه در سال هاي اخير انگيزه هاي حضور شايسته در صحنه هاي آسيايي از قهرمانان ما گرفته شده است و اين هم شايد آثار زيانبار همان كم اطلاعي يا بي اطلاعي از حضور در چنين ميدان هايي باشد.
در گذشته كمتر اتفاق مي افتاد كه كشتي گير ايراني به دور از كسب قهرماني در ايران و آسيا بر فراز سكوي قهرماني جهان قرار گيرد. در حالي كه امروز اينگونه نيست. به بيان روشن تر در گذشته هميشه سلسله مراتبي وجود داشت و گذر از چنين مراحلي هميشه براي قهرمانان و مربيان آنها درس  ها و پيام هايي داشت كه با رعايت آنها بازار حضور در چنين ميدان هايي داغ مي شد و نتايج مفيدي هم به دست مي آمد.
چنين مي نمايد كه در ميان چنين حقايقي هنوز هم فكر و انديشه ما در رابطه با حضور تيم هاي كشتي مان در صحنه هاي آسيايي افكاري روشنگرانه و مدبرانه نيست و تنها از روي عادت خود را وادار به حضور در چنين ميدان هايي مي كنيم. در حالي كه نگاهمان به آسيا و دلمان در گرو كارها و برنامه هاي ديگري است.
اين درست همان نكته اي بود كه چوب  آن را در بازي هاي آسيايي بوسان خورديم.
در اين گيرودار باز هم ديروز تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران شركت كننده در رقابت هاي كشتي قهرماني آسيا عازم كشور هندوستان شدند تا بار ديگر در ميان مدعيان آسيايي اين رشته به افتخار ديگري دست پيدا كنند.
نفراتي كه به هندوستان اعزام شده اند، نفرات درجه يك كشتي ما نيستند و طبيعي است كه اگر باز هم حضور ما اين بار با ترديد همراه شود، توجيه لازم براي دورماندن از واقعيت ها وجود دارد. از اين هم مهم تر در ميان نفرات اعزامي اين بار هم كساني ديده مي شوند كه انگيزه شان براي حضور در اين ميدان بسيار پايين است و كشتي آسيا را براي خود بسيار كوچك مي پندارند.
وجود چنين روحيه اي در ميان نمايندگان كشتي ما در دهلي نو و بيداري و آگاهي آسيايي  هايي چون قزاقستان، ژاپن، كره و ... اگر اين بار هم فرضيه هايي براي عدم توفيق كشتي ايران در آسيا باشد، امري كاملاً طبيعي و منطقي است.
طالقاني: پول نداريم
ديروز و در فاصله چند ساعت به اعزام تيم هاي كشتي ايران به هندوستان هيچ پولي در خزانه فدراسيون كشتي وجود نداشت كه در اختيار مسئولان اين تيم قرار بگيرد!»
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي مي گفت: در صورتي كه هنوز بودجه سال ۸۲ در اختيار فدراسيون كشتي قرار نگرفته است از ابتداي سال جديد تاكنون ۱۶ تيم را به خارج از كشور اعزام كرده ايم. در شرايط فعلي نيز از لحاظ مادي با مشكلات زيادي روبرو هستيم و هر چه كرديم نتوانستيم پولي براي سفر ملي پوشان به رقابتهاي قهرماني آسيا مهيا كنيم.
رئيس فدراسيون كشتي در ادامه افزود: بر همين اساس ممكن است رسول  خادم فردا به همراه مبلغي كه تهيه خواهيم كرد خودش را به كاروان تيم ملي برساند.
طالقاني در پايان خاطرنشان كرد: در چند روز اخير براي تأمين پول مورد نياز جلسات متعددي با مسئولان سازمان تربيت بدني برگزار كرديم و جملگي براي حل اين مشكل به ما قول مساعد دادند ولي هنوز پولي به حساب فدراسيون كشتي واريز نشده و اميدوار هستيم كه هر چه زودتر اين مسأله مرتفع شود تا بتوانيم برنامه هاي خود را اجرا كنيم.
جوانان در راه قبرس
فدراسيون كشتي ديروز اعلام كرد: تيم كشتي آزاد منتخب جوانان ايران در مسابقات بين المللي جام استقلال قبرس شركت مي كند.
به گزارش اين فدراسيون مسابقات بين المللي كشتي آزاد جوانان قبرس در روزهاي ۱۶ تا ۱۹ خردادماه جاري برگزار خواهد شد . اسامي نفرات اعزامي به قبرس به شرح زير اعلام شد:
۵۰ كيلوگرم: محسن پورصادق- مسلم بهاري.
۵۵ كيلوگرم: محسن جهانبخشيان- فرهاد شيري
۶۰ كيلوگرم: جعفر بابائيان
۶۶ كيلوگرم: محمد زماني
۷۴ كيلوگرم: محمدباقر عالي و احسان مهربان.
۸۴ كيلوگرم: آرش مرداني
۹۶ كيلوگرم: ناصر دلير معيني
۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا قرايي
مربي: علي حق وردي و جليل جهانشاهي.
سرپرست: محمدحسن جوادي.
نايب قهرماني جوانان فرنگي كار در ارمنستان
تيم كشتي فرنگي منتخب جوانان ايران در مسابقات بين المللي «وين جلفا كيان» ارمنستان به مقام نايب قهرماني دست يافت.
تيم ايران با كسب يك مدال طلا و چهار برنز عنوان دومي را از آن خود كرد.
در اين رقابت ها تيم گرجستان در جاي نخست ايستاد و تيم ارمنستان نيز به مقام سوم رسيد. عناوين چهارم و پنجم به ترتيب نصيب تيم هاي روسيه و يونان شد.
در اين مسابقه ها سيدصابر ميرزاده در وزن ۶۰ كيلوگرم به مدال طلا رسيد و جمال نيك نام در وزن ۵۰ كيلوگرم، حميدرضا رضايي در وزن ۶۶ كيلوگرم، طالب نعمت پور در وزن ۷۴ كيلوگرم و عليرضا اكبري در وزن ۱۲۰ كيلوگرم به مدال برنز دست يافتند.

ركورد ۲۹ ساله پرتاب ديسك ايران شكسته شد
017315.jpg
گروه ورزشي:عباس  صميمي  نماينده  كشورمان  در مرحله  دوم  مسابقات  دووميداني  جايزه بزرگ  آسيا موفق  شد ركورد ۲۹ ساله  پرتاب  ديسك   ايران  را به  ميزان  ۳۵سانتي  متر ترقي  دهد. در اين  مرحله  از مسابقات  كه  در كلمبو سريلانكا برگزار شد عباس  صميمي موفق  شد ديسك  را به مسافت  ۶۱ متر و ۴۱ سانتي  متر پرتاب  كند و ركورد ۲۹ ساله   اين  ماده  را كه  متعلق  به  مرحوم  جلال  كشميري  بود افزايش  دهد. صميمي با ثبت   اين  ركورد تازه  براي  كشورمان  علاوه  بر كسب  مدال  طلا جايزه  نقدي ۳ هزار دلاري  را دريافت  كرد.
ورزشكاراني  از هند و عربستان  مقام  هاي  دوم  و سوم   اين  ماده  را از آن  خود كردند. مرحله  سوم   اين  مسابقات  در بانكوك  پايتخت  تايلند و مرحله  چهارم  آن در مانيل  پايتخت  فيليپين  به  ترتيب  روزهاي  ۱۵ و ۱۹خرداد برگزار خواهدشد.

خبرهايي از واليبال
واليبال جوانان جهان در تهران قرعه كشي شد
017330.jpg
گروه ورزشي: با انجام مراسم قرعه كشي دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان جهان در محل آكادمي كميته ملي المپيك، ايران به جز ونزوئلا دو حريف ديگر خود را نيز در دور مقدماتي شناخت.
ديروز آمفي تئاتر آكادمي كميته ملي المپيك مملو از مدعوين بود. از مسئولان ورزش (كفاشيان، اميرحسيني، افشارزاده، تقدسي نژاد) گرفته تا ورزشكاران نوجوان و جوان تيم واليبال ايران، داوران، مربيان و خبرنگاران رسانه هاي گروهي .كه اين همه استقبال از مراسم قرعه كشي تعجب فرانس اشميت نماينده فدراسيون جهاني واليبال را به همراه داشت.
مراسم با آياتي از كلام الله مجيد آغاز شد. در پي صحبت هاي يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال ايران و خوشامدگويي او به حاضرين اشميت به كمك مقبلي، مهدوي و مصطفي وند (ملي پوشان جوان واليبال ايران) در كنار نعمتي كار قرعه كشي را آغاز كرد.
در پايان اين مراسم گروه بندي ۱۶ تيم شركت كننده در رقابت هاي جهاني تهران به شرح زير اعلام شد:
گروه يك: ايران، ونزوئلا، كره جنوبي، مصر
گروه ۲: روسيه، چين، آلمان، هند
گروه ۳: لهستان، برزيل، كانادا، تونس
گروه ۴: ايتاليا، صربستان، اسلواكي، بلغارستان
برنامه بازيهاي اولين روز (اول شهريور ماه) ايران- كره جنوبي، ونزوئلا - مصر، چين - روسيه، هند - آلمان، كانادا - تونس، برزيل- لهستان، بلغارستان- اسلواكي ، صربستان - ايتاليا
۱۷ خرداد تكليف تيم هاي واليبال ليگ برتر مشخص مي شود
شمار تيم هاي  شركت كننده  در فصل آينده  مسابقات  واليبال  قهرمانـــــــي باشگاه هاي  برتر ايران  روز ۱۷ خرداد ماه  جاري  مشخص  خواهدشد.
فدراسيون  واليبال  از هيات هاي  واليبال  استان هاي  مختلف  كه  نمايندگاني در ليگ  برتر دارند، خواسته  است  تا تاريخ  فوق  حضور و يا عدم  حضـــــــور نمايندگانشان  را در اين  مسابقات  اعلام  كنند.
پيكان  تهران ، صنام  تهران ، پاس  تهران ، برق  تهران ، ذوب  آهن  اصفهان ، نئوپان  گنبد، قندشيروان ، پگاه  اروميه ، تراكتورسازي  تبريز، شهرداري بوشهر، شوراي  شهر گنبد، نماينده  اهواز، نارنجستان  نور، دخانيات  تهران و نماينده  قزوين  ، ۱۵ تيمي هستند كه  شرايطشان  از سوي  فدراسيون  واليبال براي  شركت  در ليگ  برتر تاييد شده است .
در صورتي  كه  شمار تيم هاي  شركت كننده  ، ۱۲ تيم  باشد، رقابت ها در يك گروه  برگزار خواهدشد و در غير اين  صورت ، اين  پيكارها در دو گروه  انجام مي شود.
ليگ جهاني واليبال
ايتاليا در پروجا تلافي كرد
هفته دوم رقابت هاي ليگ جهاني واليبال با انجام ۱۶ بازي در چهار گروه به پايان رسيد. در اين هفته حوادث بزرگي خلق شد كه طي آن در مهم ترين بازي اين هفته برزيل نايب قهرمان دوره پيش برابر ايتاليا ركورددار قهرماني در ليگ در شهر پروجا در دو بازي به يك باخت و يك برد تن داد. بهترين پيروزي هم نصيب روس ها و چك ها شد.
روسيه دوبار با نتيجه مشابه سه بر يك از سد اسپانيا گذشت و چك ها نيز بر خروس هاي فرانسوي  چيره شدند. كوبا و بلغارستان هم در سفر به روتردام و بلگراد در برابر ميزبانان خود در دو بازي برابر شدند. در پايان اين هفته روسيه، برزيل، هلند، جمهوري چك و يونان به ترتيب صدرنشينان چهار گروه شدند.

امروز ايران با ازبكستان در مالزي
نگاهي  به  برخي  از تيم هاي  شركت كننده  در مسابقات  فوتسال  كوالالامپور
گروه ورزشي: مسابقات  فوتسال  بين المللي  مالزي  با شركت  ۱۲ كشور از جمله  ايران  از امروز در ورزشگاه  بوكيت  جليل  كوالالامپور برگزار مي شود.
برخي  از تيم هاي  شركت كننده  ، از تيم هاي  مطرح  و داراي  مقام  درآسيا وجهان  هستند كه  مي توانند رقباي  سرسختي  براي  ايران  دراين  دوره  از مسابقات باشند.
تيم  ملي  فوتسال  ايران  در چهار دوره  گذشته  مسابقات  قهرماني  فوتسال  آسيا،مقام  نخست  و در يك  دوره  مسابقات  قهرماني  فوتسال  جهان  ، مقام  چهارم  را كسب كرده  است .
تيم  ملي  فوتسال  ازبكستان  كه  نخستين  رقيب  ايران  در بازي امروز است  دردور قبلي  (سال  ۲۰۰۱) با نتيجه  ۹ بر صفراز ايران  شكست  خورد و در مقام  دوم نشست .
مسابقات  بين المللي  فوتسال  مالزي  از روز سوم  ژوئن   ( ۱۳خرداد ماه ) درورزشگاه  بوكيت  جليل  كوالالامپور برگزار خواهد شد.
تيم  ملي  فوتسال  ايران  در اولين  بازي  خود در اين  دوره  از مسابقات  ، درروز سه  شنبه  ساعت  ۱۵ به  وقت  محلي   (۳۰/ ۱۱ به  ايران ) به  مصاف  تيم  ازبكستان خواهد رفت .

اسامي كشتي گيران ايران در جام اوماخانوف
تيم  منتخب  كشتي  آزاد ايران  در رقابتهاي  بين المللي  كشتي  آزاد جام «اوماخانوف» در روسيه  شركت  خواهد كرد.
اين  رقابتها در روزهاي  ۳۰ خردادماه  جاري  تا اول  تيرماه  در شهر «خاساويروت» روسيه  برگزار خواهد شد.
اسامي  نفرات  تيم  اعزامي  به  روسيه  از اين  قرار است :
۵۵ كيلوگرم  : بابك  نورزاد از مازندران  و محمد رضايي  از همدان 
۶۰ كيلوگرم  : عليرضا درويشي  از همدان 
۶۶ كيلوگرم  : اصغر اردوخاني  از تهران 
۷۴ كيلوگرم  : سعيد واگذاري  از مازندران 
۸۴ كيلوگرم  : مجيد خدايي  از خراسان 
۹۶ كيلوگرم  : تورج  كفايي  محمدنژاد از تهران 
۱۲۰ كيلوگرم  : محمدجواد راسخي  از خراسان 
همراهان  :
حسن  حميدي  و تورج  حكيمي  از تهران  ، علي  شكري  پور از مازندران  و قاسم  اماني  فيلابي  از خراسان  مربيان  احمد دامغاني  نژاد از توابع  تهران  ،داور، و محمود عظيمي  رييس  هيات  كشتي  استان  خراسان  سرپرست .
تعيين مشاور عالي كشتي
رئيس فدراسيون كشتي طي حكمي كيومرث ابوالملوكي را به عنوان مشاور عالي اين فدراسيون منصوب كرد.
در حكم صادره از سوي محمدرضا طالقاني آمده است: اميدوارم با توجه به تجربه اي كه در اين رشته داريد، اين فدراسيون را در انجام وظيفه خطيري كه در پيش رو دارد، ياري كنيد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |