يكشنبه ۱۸خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۰ - jun . 8, 2003
تيم المپيك ايران از سد ازبكستان گذشت
شكست سنگين ازبكستان در مقابل اميد ايران
017630.jpg
اميدهاي ايران به مرحله اصلي مقدماتي المپيك راه يافتند
گروه ورزشي: تيم اميد كشورمان در يك بازي كاملا برتر در ورزشگاه بازسازي شده آزادي شش بار دروازه تيم اميد ازبكستان را گشود و با مجموع
(۹-۲) به جمع ۱۲ تيم برتر آسيا براي حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ پيوست. تيم اميد ايران با برتري كامل و ارائه يك بازي روان و سريع ازبكستان را وادار به تسليم كرد. قدرت، سرعت و حركت گروهي از فاكتورهاي مهم تيم اميد درمقابل حريف بود.
اميدها با كسب تجربه بازي هاي داخلي و بين المللي به هارموني خوبي دست پيدا كرده اند و اگر اين روند همچنان ادامه پيدا كند، مي توان اين تيم را
در آتن ديد.
ايران ۶ - ازبكستان ۱
گل ها: محمد نصرتي (۳۵)، محرم نويدكيا (۴۶) از روي نقطه پنالتي، آرش برهاني (۴۷ و ۶۳)، حسين كعبي (۵۸) و حميد شفيعي (۸۴) براي ايران و الكساندر گينري (۳۱) از روي نقطه پنالتي براي ازبكستان
داور: مسلم احمد البلوشي ،كمك ها: احمد يعقوب محمد و حسين عيسي محمد (هر سه از امارات)
تماشاگر: نزديك به بيست هزار نفر
گروه ورزشي: تيم فوتبال اميد ايران با شكست ۶بر ۱ ازبكستان به مرحله اصلي بازي هاي مقدماتي المپيك آتن در قاره آسيا راه يافت .تيم فوتبال اميد ايران در بازي رفت در تاشكند توانسته بود با نتيجه سه بر يك به پيروزي برسد، روز گذشته با تركيب سيدمهدي رقمي، جلال كاملي مفرد، محمد نصرتي، مرتضي ابراهيمي، مهرزاد معدنچي، حسين كعبي، ايمان مبعلي، محرم نويدكيا، مجتبي ناظري، جواد كاظميان و آرش برهاني به ميدان رفت. در ابتدا استرس حاكم در اين بازي خانگي باعث شد تا اميدها تا حدودي ناهماهنگ عمل كنند اما پس از دريافت گل اول از سوي ازبكستان اين تيم اميد بود كه ميدان را در دست گرفت و افت فاحش بدني ازبك ها كه اتفاقا در بازي رفت هم گريبان اين تيم را گرفته بود باعث شد تا اميدها با شش گل شكست سختي را به حريف تحميل كنند. محرم نويدكيا (پنالتي)، آرش برهاني (۲ گل)، حسين كعبي، حميد شفيعي و محمد نصرتي زننده گل هاي تيم اميد بودند. اميدها با اين بازي نشان دادند كه پتانسيل زيادي براي بزرگ شدن دارند. اميدهايي كه در اوج جواني به مرز پختگي رسيدند مي توانند ايران را در فوتبال المپيك صاحب سهميه كنند. در بازي هاي مقدماتي المپيك آتن قرار است پس از انجام رقابت هاي مقدماتي ۱۲ تيم برتر در چهار گروه سه تيمي قرار گيرند كه از هر گروه تيم برتر راهي المپيك مي شود. تاكنون در گروه هاي چهارگانه سه تيم سرگروه كه شامل كره جنوبي، ژاپن و عربستان است مشخص شده اما براي سرگروه چهارم هنوز تصميم قطعي گرفته نشده است. كويت به دليل حضور در المپيك سيدني خواهان اين سهميه است. چين هم به دليل حضور در جام جهاني مدعي است و امارات و قطر نيز با نفوذي كه در AFC دارند سهم مي خواهند. بايد ديد مسئولان فوتبال مي توانند از حق مسلم ايران دفاع كنند. سرگروهي در بازي هاي قاره آسيا حق ايران است.

كشتي آزاد و فرنگي قهرماني آسيا - دهلي نو
طلايي هاي تيم ايران در سه وزن اول «اصلاني»، «طهماسبي»، «درستكار» و «زيدوند»
017635.jpg
گروه ورزشي: در پايان سومين روز پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني آسيا كه در شهر دهلي نو در كشور هندوستان برگزار مي شود كشتي گيران اعزامي كشورمان در پايان ديدارهاي سه وزن ۵۵، ۶۶ و ۸۴ كيلوگرم در مجموع هر دو رشته صاحب ۴ مدال طلا، يك نقره و يك برنز شدند.
اين در حالي است كه با توجه به رقابت هاي انجام شده در ۴ وزن باقيمانده اين مسابقه ها ملي پوشان ايران در شرايط مناسبي براي به دست آوردن مدال هاي بيشتر و كسب عنوان قهرماني تيمي در آسيا قرار دارند. اين پيكارها امشب در سالن اينديرا گاندي شهر دهلي نو به پايان مي رسد و از هم اكنون مي توان تيم ايران را قهرمان پيش هنگام اين دوره از مسابقه هاي آسيايي دانست.
طلاي اول را «اصلاني» گرفت
«محمد اصلاني» كشتي گير وزن ۵۵ كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد اولين مدال طلا را براي ايران در شانزدهمين دوره مسابقات كشتي قهرماني آسيا در دهلي نو به ارمغان آورد. اصلاني در فينال با حساب پنج بر سه «يانگ هونگ» از كره جنوبي را برد.
وي با اجراي سه فن زير يك خم و تبديل آن به دو خم سه امتياز اوليه را گرفت.
وي در ادامه اين مسابقه حساس، در آخرين لحظات دو امتياز ديگر از خاك كردن حريف كسب كرد و او را مغلوب خود ساخت.
«حميد باوفا» به مدال نقره رسيد
«حميد باوفا» كشتي گير وزن ۵۵ كيلوگرم تيم كشتي فرنگي ايران به مقام دوم دست يافت. باوفا در يك كشتي حساس و سخت دو بر يك كشتي فينال اين وزن را به «ايمان باي» حريف قزاقستاني واگذار كرد.
حريف قزاقستاني كه قهرمان بازيهاي آسيايي بوسان است در حالي كه يك اخطار بيشتر داشت و وقت تلف مي كرد، با امتياز دو بر يك بر حميد باوفا چيره شد.
طلاي «طهماسبي» در وقت اضافه
حسن طهماسبي نماينده ۶۶ كيلويي تيم كشتي آزاد ايران كه با يك پيروزي خوب مقابل حريف كره اي به ديدار نهايي اين وزن رسيده بود در كشتي آخر خود نيز در شرايطي كه مقابل حريف ژاپني اش (۱-۲) عقب افتاده بود در وقت اضافه با كسب دو نمره كشتي را (۲-۳) به سود خود تمام كرد و نفر اول اين وزن شد.
«زيدوند» شايستگي كسب مدال طلا را داشت
پرويز زيدوند يكي از چهره هاي شاخص كشتي فرنگي ايران كه با شايستگي به ديدار پاياني وزن ۶۶ كيلوگرم كشتي فرنگي راه يافته بود در اين مسابقه به راحتي حريف هندي خود را كه به شدت از سوي تماشاگران كشور ميزبان تشويق مي شد با نتيجه (۱-۸) مغلوب كرد و صاحب گردن آويز طلا شد.
«درستكار» طلايي شد
پژمان درستكار كه در مرحله نيمه نهايي ديدارهاي وزن ۸۴ كيلوگرم كشتي آزاد برابر «گرو غليوف» حريف قزاقستاني خود با امتياز (۱-۲) به برتري رسيده بود در ديدار نهايي اين وزن نيز كشتي جانانه اي با «شاميل علي اوف» حريف تاجيكستاني خود گرفت و با پيروزي (۱-۳) برابر اين كشتي گير مدال طلاي اين وزن را به دست آورد.
«مرعشيان» برنز گرفت
سيداحمد مرعشيان كشتي گير وزن ۸۴ كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي ايران كه به دليل شكست مقابل كشتي گير قزاقستان از راهيابي به ديدار نهايي اين وزن بازمانده بود در كشتي رده بندي حريفي از كره جنوبي را (۱-۳) برد و مدال برنز گرفت.
جوانان سه شنبه به اردو مي روند
سرپرست تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان كشور ديروز گفت: سه دوره اردوي مقطعي ۲۱ روزه براي منتخبين كشتي اين رده سني پيش بيني شده كه اولين دوره آن از روز سه شنبه هفته جاري در محل خانه كشتي آغاز مي شود. سرهنگ محمدانصاري اضافه كرد: كليه دعوت شدگان به اين اردو بايستي ظهر روز سه شنبه خود را به خانه كشتي برسانند. وي اظهار داشت تا شروع مسابقه هاي قهرماني جوانان جهان در استانبول تركيه در فاصله هر دوره اردويي به كشتي گيران ۵ روز استراحت داده مي شود.

«علي كفاشيان» رئيس شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني شد
گروه ورزشي: معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني در احكام جداگانه اي اعضاي شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني را منصوب كرد.
در اين احكام «محسن مهرعليزاده»، «علي كفاشيان» معاون ورزشي در امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني را به عنوان رئيس شوراي برون مرزي، «عيسي اسحاقي» مديركل امور بين الملل و روابط عمومي را به عنوان دبير شورا و «رضا قراخانلو»، «مهدي قدمي»، «بهزاد كتيرايي»، «كيومرث هاشمي» و «محمود الله وردي» را به عنوان اعضاي شوراي برون مرزي منصوب كرد. «علي مرادي»، «عليرضا رحيمي» و «علي قلمسياه» به عنوان نمايندگان رؤساي فدراسيون هاي ورزشي در اين شورا عضويت دارند.

مربي خارجي تيم ملي ايران كيست؟
گروه ورزشي: ايران  هنوز درصدد به  خدمت  گرفتن  فيليپ  تروسيه  فرانسوي  به  عنوان  مربي  تيم  ملي فوتبال  خود است .
البته احتمال  ضعيفي است كه  تروسيه  كه  قبلا مربي تيم هاي  فوتبال  ژاپن  ، نيجريه  و آفريقاي  جنوبي  بود هفته  آينده  پاسخ مثبت به  ايران  بدهد.
 تروسيه  همچنين  پيشنهاد پرسودي  از طرف  قطربراي  مربيگري  تيم  ملي  اين  اميرنشين  دريافت  كرده  است .
برانكو ايوانكوويچ  مربي  كروات  تيم  ملي  ايران  بعد از رساندن  تيم  زير ۲۳سال  ايران  به  قهرماني  بازيهاي  آسيايي  در بوسان  كره  جنوبي  تيم  ملي  ايران را ترك  كرد.
فدراسيون  فوتبال  ايران  قادر نشد شرايط مناسبي  به ايوانكوويچ  جهت  تمديد قرارداد او ارائه  نمايد.
تيم  ملي  فوتبال  ايران  در حال  حاضر زير نظر همايون  شاهرخي  قرار دارد اما اين  امر جنبه  موقت  دارد.
فيليپ تروسيه براي حضور در ايران خواهان يك ميليون دلار است كه شايد به ۸۵۰ هزار دلار نيز قانع شود. ديگر گزينه هاي موردنظر ايران اوليويرا پرتغالي و برانكو ايوانكوويچ هستند. اوليويرا خواهان ششصد هزار دلار است اما برانكو با ۴۰۰ هزار دلار هم راضي به بازگشت به تهران خواهد شد.

مجمع سالانه فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين
گروه ورزشي: هفتمين مجمع سالانه فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان با حضور همه اعضا ۲۰ خرداد براي انتخاب دبير فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان در آكادمي المپيك برگزار مي شود. همچنين براي ساماندهي داوران رشته دووميداني جانبازان و معلولان، يك دوره كلاس ارتقاء داوري براي اين گروه برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |