شنبه ۷ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۹۰ - jun . 28, 2003
فوتبال جام حذفي ايران سپاهان به ذوب آهن رسيد
پاس يك قدم تا فينال
001540.jpg
گروه ورزشي: در خاتمه رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران حالا همه نگاهها به ديدارهاي پاياني جام حذفي دوخته شده است. در اين بازيها پاس و فجر سپاسي زودتر از ساير تيم هاي باقي مانده در جدول به نيمه نهايي رسيدند و در انتظار رسيدن به فينال هستند. در سوي ديگر جدول سپاهان براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي عصر پنج شنبه در انزلي به مصاف ملوان رفت. ملوان كه ليگ برتر اين فصل را با خاطره اي تلخ پشت
سر گذاشت مشخص بود كه از لحاظ روحي آن تيم روپا و باانگيزه اواسط فصل نيست. در چنين جو و فضايي كه حريف در بازي رفت چهار بر دو به پيروزي رسيده بود، از ملوان كاري ساخته نبود. ملوان بسيار كوشيد تا شايد بتواند با رسيدن به گلهاي لازم روحيه صدمه ديده علاقه مندان قديمي اش را التيام بخشد، اما سپاهان با انجام يك بازي قدرتمندانه اين اجازه را به ميزبان خود در طول بازي نداد. سپاهان خيلي زود با گل زودهنگام سعيد رمضاني نشان داد كه اين بازي را برخلاف شايعات انتشار يافته جدي گرفته است. اگر چه ملوان با سخت كوشي و دوندگي پژمان نوري يكي از بهترين هاي اين فصل ليگ برتر در دقيقه ۱۱ به گل مساوي رسيد، اما سپاهان با گل مساوي هم پا عقب  نگذاشت و در دقيقه ۲۰ با ضربه تند و تيز محمود كريمي به گل دوم رسيد. ملوان نيمه دوم را توفاني آغاز كرد. باز هم نوري پايه گذار گل زيبايي بود كه با ضربه جمشيديان به تور سپاهان رسيد. در حالي كه ملوان با حملات پيگير در انديشه رسيدن به گلهاي بيشتر بود،  روي ضد حمله غافلگير شد و محمود كريمي با زدن گل سوم و برتري سپاهان ميزبان و تماشاگرانش را از روياي صعود
به در آورد.
پاس خوشحال از مساوي
ديروز در نخستين بازي مرحله نيمه نهايي فجر سپاسي شيراز ميزبان پاس بود. احتياط بيش از حد دو تيم به حفظ دروازه باعث شد تا تماشاگران اندك حاضر در ميدان شاهد عبور توپ از خط دروازه دو تيم نباشند. از تساوي در اين بازي فجر بيشتر ضرر كرد تا پاس راضي تر از مساوي براي انجام بازي برگشت راهي تهران شود.
اين ديدار افت و خيز چنداني نداشت. فجر بر خلاف آخرين بازي خود در ليگ برتر كه در تهران استقلال را مغلوب كرد، كمتر به روي دروازه پاس هجوم برد و پاس هم كه براي راهيابي به فينال چشم به بازي برگشت در ورزشگاه خانگي خود دارد، همانند حريف عمل كرد.
بازي بسته از سوي پاس در خانه حريفي كه در ليگ برتر به مقام چهارم رسيد، طبيعي بود، اما مشخص نشد كه چرا فجر نمي خواست در بازي خانگي خود از امتياز زمين و تماشاگر سود ببرد؟ پاس با اين تساوي خود را در يكقدمي فينال مي بيند و بايد ديد فجر براي بازي برگشت چه برنامه اي دارد و چگونه ظاهر خواهد شد.

آخرين انتخاب هاي واليبال
001535.jpg

گروه ورزشي: اين روزها بازار انتصاب در واليبال به هنگام اعزام تيم نوجوانان به مسابقات جهاني تايلند و تشكيل اردوي تيم ملي بزرگسالان گرم است. در تيم نوجوانان آخرين انتصاب مربوط به معرفي سرپرست كل تيم اعزامي بود كه قرعه براي بار دوم به مهدي دادرس خورد و او همانند مسابقات جهاني قاهره سرپرستي كل اين تيم را پذيرفت.
دادرس با تيم نوجوانان ايران در مسابقات دوره پيش نايب قهرمان جهان شد. در تيم ملي بزرگسالان معرفي حسين حسيني به عنوان سرپرست باعث كامل شدن كادر اين تيم شد. حسيني در بازيهاي آسيايي بوسان كه منجر به كسب مدال نقره شد زحمات زيادي را در راه هماهنگي تيم ملي بزرگسالان بر دوش كشيد. آخرين خبر اينكه ولي الله صالح نيا به عنوان مربي بدنساز بزودي كار خود را با تيم ملي بزرگسالان شروع مي كند.
001530.jpg

۱۸ بازيكن دعوت شده به تيم اميد
دعوت از ۱۸ بازيكن اميد و تست كردن آنها و انتخاب ۶ تن از اين جمع از سوي «پارك كي ون» سرمربي كره اي و دو دستيار ايراني اش (منصوري و برقي) نخستين حركت تيم ملي در راه جام ملت هاي آسيا در چين به شمار مي رود. در حقيقت اين اردو كه از روز ۱۱ تيرماه تشكيل مي شود، مقدمه اي براي برپايي اردوي اول تيم ملي بزرگسالان خواهد بود كه طي آن ۱۲ بازيكن حاضر در بوسان و ۶ بازيكن برگزيده اميد در آن حاضر خواهند بود.
001525.jpg

برتري تيم نوجوانان بر جوانان
ديدار تداركاتي و درون اردويي تيم هاي واليبال نوجوانان و جوانان در آستانه حضور اين دو تيم در مسابقات قهرماني جهان به برتري تيم نوجوانان انجاميد. تيم نوجوانان در كمتر از يك هفته حضورش در تايلند نشان داد كه به تدريج در حال نزديك شدن به هماهنگي تيمي است. نوجوانان پس از آنكه دو «ست» اول و دوم را تحت تأثير نام بازيكنان مقابل باختند، در گيم هاي بعد در جلد حقيقي خود فرو رفتند و توانستند آمادگي خوب خود را به رخ بكشند. اين بازي درنهايت سه بر دو به سود نوجوانان شد.

برزگر    در تيم   ملي  كشتي  آزاد ايران
001520.jpg
گروه ورزشي: نايب  رئيس  فدراسيون  كشتي  از برزگر، كاوه ، واگذاري  و تقي  اكبرنژاد به عنوان  مربيان  تيم هاي  ملي  كشتي  آزاد ايران  نام  برد.
مرتضي  فرجي  افزود: انتخاب  محسن  فره وشي  به عنوان  مدير فني  از سوي  رئيس  فدراسيون  كشتي  با مشورت  و هماهنگي  شوراي  عالي  پيشكسوتان  كشتي  فدراسيون  انجام  گرفته است  و سعي  داريم  در كنار وي  از منصور برزگر، محسن  كاوه ، عزيزواگذاري  و تقي  اكبرنژاد به عنوان  مربيان  تيم هاي  ملي  استفاده  شود.
وي  مهمترين  دليل  افت  مهدي  حاجي زاده  را به عنوان  قهرمان  جهان  و فني ترين  كشتي گير سال  ۲۰۰۲ كشتي  آزاد دور بودن  از ميدانهاي  كشتي  دانست  و تصريح  كرد: در بازيهاي  آسيايي  بوسان  از حاجي زاده  ناآماده  با كم  كردن  ۸ تا ۹ كيلو وزن  استفاده  شد كه  اين  موضوع  در روحيه  وي  تأثير منفي  گذاشته  است .
وي  خاطرنشان  كرد: فدراسيون  كشتي  در درجه  اول  به  فكر قهرماني  تيمهاي  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي  جوانان  در رقابتهاي  تركيه  است  زيرا اين  جوانان در آينده  مي توانند با يك  سري  تغييرات  جزيي  در بازيهاي  آسيايي  قطر در معيت تيم  ملي  بزرگسالان  باشند.

موفقيت ورزشكاران ايران در المپيك تابستاني معلولين
گروه ورزشي: چند تن  از ورزشكاران  ايراني  شركت كننده  در بازيهاي  المپيك  تابستاني ايرلند موفق  به  كسب  مدال  طلا و نقره  شدند.
اين  مسابقات  از اول  تير ماه  جاري  آغاز شد و قرار است  تا هفتم  همين ماه  ادامه  يابد.خانم  ميترا قرباني  از ورزشكاران  ايراني  شركت كننده  در اين  مسابقات  موفق شده  است  به  يك  مدال  طلا در دو چهارصد متر انفرادي  دست  يابد و نرگس  مرتضوي نيز موفق  شد مقام  دوم  را در دوي  ۱۰۰ متر به  خود اختصاص  دهد.
مهدي  همتي  و سيدحسن  حسيني  هم  در رشته  تنيس  روي  ميز به  ترتيب  موفق  به كسب  مدال  نقره  و برنز شده اند.
تيم  فوتسال  كشورمان  نيز به  مصاف  تيمهاي  عربستان ، ايتاليا، آذربايجان ،استوني ، بوليوي  و پرو رفت  و در مجموع  سه  باخت  و چهار برد داشته  است .تيم  ورزشي  اعزامي از ايران  به  بازيهاي  المپيك  تابستاني  ويژه  معلولين ايرلند را ۱۴ ورزشكار در چهار رشته  فوتسال ، دووميداني ، شنا و تنيس  روي  ميز و چهار مربي  به  سرپرستي  دكتر اصغر دادخواه  تشكيل  مي دهند.

خبرهايي از كشتي
فرنگي كاران ايران امروز در روسيه به ميدان مي آيند
گروه ورزشي: تيم كشتي فرنگي منتخب ايران با ۶ كشتي  گير و ۶ همراه براي شركت در رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي پادوبني روسيه بامداد ديروز عازم مسكو شد.اين مسابقات از امروز در شهر سن پترزبورگ روسيه آغاز مي شود.اسامي تيم اعزامي به روسيه به شرح زير است:
وزن ۵۵ كيلوگرم: هادي زيني وند
وزن ۶۰ كيلوگرم:سعيد سالكي
وزن ۶۶كيلوگرم: حسن حيدري
وزن ۷۴ كيلوگرم: علي ذبيحي كومله
وزن ۹۶ كيلوگرم: احسان كريم فر
وزن ۱۲۰ كيلوگرم: فرهاد كفايي زاده
مربيان: محسن طاهري بروجني، خير الله راسخي
جاي خالي معاونت فني در فدراسيون
گروه ورزشي: منصور مهدي زاده قهرمان اسبق المپيك و جهان علت بوجود آمدن حوزه علمي، فني و فرهنگي در فدراسيون كشتي را، علاقه طالقاني به جذب نيروهاي فعال عنوان كرد و با بيان اينكه جايگاه معاونت فني در فدراسيون كشتي خالي است، تصريح كرد: بايد در فدراسيون كشتي يك معاونت فني بوجود آيد تا با برنامه ريزيهاي صحيح، علاوه بر ارتقاي فني كشتي گيران، به فعاليتهاي فرهنگي نيز بپردازند تا فرهنگ انسانيت و گذشت را در بين ورزشكاران و قهرمانان بوجود آورند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |