دوشنبه ۹ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۹۲ - jun . 30, 2003
تَكَلَّمُوا تُعْرَفُوا فَإِنَّ الْمَرْءَ مَخْبُوء تَحْتَ لِسَانِهِ.
سخن گوييد تا شناخته شويد كه آدمي زير زبانش نهان است.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
سلطاني جم مدام دارد
آن كس كه به دست جام دارد
در ميكده جو كه جام دارد
آبي كه خضر حيات از او يافت
سينماي آستارا تبديل به پاركينگ شد
با تصويب  شوراي  اسلامي  شهر آستارا زمين  سينماي  قديمي  اين  شهر كه  بر اثر آتش سوزي  از بين  رفته  بود، به  پاركينگ  عمومي  تبديل  شد.
ساختمان  سينماي  آستارا كه  حدود ۶۵ سال  پيش  ساخته  شده  بود در سال  ۱۳۷۷بر اثر آتش سوزي  به  ميزان  ۵۰ درصد از بين  رفت  و بقاياي  آن  در سال  ۱۳۷۹ توسط شهرداري  تخريب  شد.
در آن  زمان  حدود ۷۰۰ نفر از فرهنگيان  و
ريش  سفيدان  شهر آستارا با تهيه  توماري  خواستار انصراف  شهرداري  از تخريب  بقاياي  سينما شده  بودند.
رئيس  شوراي  اسلامي  شهرستان  آستارا در گفتگو با ايرنا اظهار داشت : استفاده  از زمين  مذكور به عنوان  پاركينگ  عمومي  بصورت  موقت  است  و در صورت  تامين  هزينه  طبق  مصوبه  شوراي  قبلي  به  يك  مركز بزرگ  فرهنگي  ـ تجاري  تبديل  خواهد شد.
«بهمن  پريان» افزود: نياز آستارا به  پاركينگ  بخصوص  در فصل هاي گردشگري  وبلااستفاده  ماندن  زمين  مذكور در حال  حاضر، دليل  عمده  تصميم  شورا جهت  تبديل  زمين  ياد شده  به  پاركينگ  عمومي  است .

گفت و گوي همشهري با اعضاي گروه آريان
تمامي مراحل كار گروهي است
001805.jpg
دومين كنسرت سراسري و رسمي گروه آريان در ايران در حالي برگزار مي شود كه پيش بيني ها از استقبال گسترده از اين اجرا خبر مي دهد.
گروه آريان هنگامي به شهرت رسيد كه نوار دوم آنها به عنوان پرفروش ترين نوار سال ۸۱ ثبت شد، همين استقبال سبب شد تا اجراي سال گذشته آنها با فضايي متفاوت روبرو شود، به نحوي كه در همان نخستين روز بليت تمامي اجراهاي آن به فروش رفت و اين در تاريخ برگزاري اجراهاي كنسرت پاپ پس از انقلاب تقريباً بي سابقه بود.
اما پرسش اساسي اين بود كه چرا مخاطبان از اين كنسرت چنين استقبال گسترده اي كردند. نينف اميرخاص آهنگساز، ترانه سرا و تنظيم كننده قطعات گروه كه از ابتداي شكل گيري گروه آريان، تنظيم قطعات را به عهده داشت در گفت و گويي با خبرنگار همشهري علت اين استقبال را به كار جدي و كارگاهي گروه نسبت مي دهد و مي گويد: تمامي قطعات پس از آن كه توسط افراد نوشته شده هفته ها و ماه ها به صورت كارگاهي با احترام به نظر تك تك افراد گروه ساخته و به مرحله نهايي مي رسد.
وي با بيان محوريت دو ساز گيتار و ويلن در سازبندي گروه گفت: ما سعي كرده ايم تقليدي كار نكنيم و آنچه از دل و نتيجه تجربيات شخصي ما بود را در ترانه ها و ساخته هايمان انعكاس داديم و شايد همين صداقت در كار و با مخاطبان سبب ساز چنين استقبالي شد.
از سوي ديگر طيف وسيعي از مخاطبان علاقه مند به اجراهاي گروه هستند، كه علي پهلوان يكي از خوانندگان گروه كه خود مهندسي صنايع خوانده و در همين رشته به كار مشغول است در اين باره به همشهري مي گويد: از بچه ۵ ساله تا پيرمرد ۷۰ ساله مخاطبان ما هستند اما فراواني مخاطب و سقف آن در گروه هاي سني بين ۱۳ تا ۲۷ سال جمع هستند كه اين نكته در خود كنسرت هم به عينه به چشم مي آيد.
رجب پور مديريت اجرايي گروه نيز به اجراي حدود ۲۰۰ كنسرت گروه آريان در داخل و خارج از كشور اشاره مي كند و مي گويد كه در يكي-دوسال اخير از كشورهاي اروپايي و آمريكايي دعوتنامه هايي براي گروه ارسال شده كه ما تنها به دعوت كشورهاي بحرين و امارات پاسخ داديم.
وي همچنين از انتشار فيلم و CD و DVD اجراي سال گذشته گروه در سالن ميلاد خبر داد و درباره علت برگزاري كنسرت در ماه تير گفت: ما از سال قبل تصميم گرفته بوديم كه هر سال دو كنسرت تابستانه و زمستانه در تهران برگزار كنيم و كنسرت تابستانه ما هم از پيش از عيد قرار بود در ماه تير برگزار شود كه به دليل استقبال فراوان ۴ شب هم به اجراها اضافه شد.

۴ نوجوان ايراني داور جشنواره جيفوني
چهار نوجوان ايراني به عنوان داور بخش «آزاد براي پرواز» جشنواره بين المللي فيلم جيفوني انتخاب شدند.
سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم جيفوني از ۲۸ تير تا ۴ مردادماه در ايتاليا برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، مهرناز رحيمي، فرشته عباسي، بهرام خردمند و نامي رخگر داوري بخش آزاد براي پرواز جشنواره جيفوني را عهده دار هستند.

سياوش كسرايي ـ نقاش ـ درگذشت
سياوش كسرايي هنرمند نقاش درگذشت .اين هنرمند نقاش و آبرنگ كار زبردست كشور، صبح ديروز در سن ۶۴ سالگي، در اثر برونشيت چشم از جهان فروبست.
كسرايي در سال ۱۳۱۱ در تهران متولد شد و تا سن ۱۸ سالگي در خراسان به سر برد. ۱۸ ساله بود كه به كرمانشاه رفت و نزد هنرمندي آمريكايي به نام «ترنر» مباني هنرهاي تجسمي را آموخت. سپس به اتريش رفت و دو سال در آكادمي وين كه تابع زيباشناسي مكتب وين بود تحصيل كرد.
«شاخه گل، باغ پاييزي و برج كبوتر» از آثار برجسته اين عضو انجمن نقاشان ايران در طول حدود ۴۵ سال كار مداوم است.
پيكر سياوش كسرايي - هنرمند نقاش - ساعت ۹ سه شنبه (فردا) از مقابل تالار وحدت بنياد رودكي (تهران) تشييع مي شود.
پيكر اين هنرمند فقيد كه با طلوع آفتاب ديروز بدرود حيات گفت، پس از تشييع، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاك سپرده خواهد شد.

۳ فيلم پروانه ساخت گرفتند
شوراي  صدور پروانه  فيلمسازي  ۳۵ ميليمتري ، مجوزساخت  سه  فيلم  سينمايي را صادر و با تغيير نام  يك  فيلم  نيز موافقت  كرد.
به  گزارش  روابط عمومي معاونت  سينمايي  و بنا به  اعلام  اداره كل  نظارت  و ارزشيابي ، سه  طرح  سينمايي  با نامهاي  «امام  حسين  (ع )»، به كارگرداني  شهريار بحراني  و تهيه كنندگي  محسن  آقاعلي  اكبري ، «كودكي ، از هيچ كجا» به  كارگرداني  كيومرث  پوراحمد و تهيه كنندگي  علي  سرتيپي  و «كما» به كارگرداني  آرش  معيريان  و تهيه كنندگي  عبدالله  عليخاني  پروانه  ساخت  دريافت كردند.
شوراي  مذكور، همچنين  با تغيير نام  فيلم  سينمايي  «خانواده  يك  قهوه چي مرحوم » به  كارگرداني  كامبوزيا پرتوي  و تهيه كنندگي  اميرسماواتي  به  «كافه ترانزيت » موافقت  كرد.
براين  اساس ، از ابتداي  سال جاري  تاكنون  براي  ۱۵ طرح  سينمايي  ۳۵ ميليمتري از سوي  شوراي  صدور پروانه  فيلمسازي ، مجوزساخت  صادر شده  است .

رمز گويان در حوزه هنري
امروز (دوشنبه) نهم تيرماه فيلم سينمايي «رمز گويان» به كارگرداني جان وو در سالن شماره يك حوزه هنري به نمايش در مي آيد.
نمايش اين فيلم در ادامه سلسله برنامه هاي شب فيلمنامه مدرسه كارگاهي فيلمنامه نويسي انجام خواهد شد.
به گزارش بخش پژوهش و تحقيق هنري ايسنا،  اين فيلم محصول سال ۲۰۰۱ بوده و نيكلاس كيج و آدام پيچ در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.
جان وو، كارگردان هنگ كنگي الاصل سينماي آمريكا با ساختن «رمز گويان» سعي كرد جايگاه خود را به عنوان يك كارگردان موفق در هاليوود تثبيت كند. جان وو در خانواده اي فقير در چين ديده به جهان گشود. وي فيلمسازي را از دوران مدرسه آغاز كرد.
وي در فيلم هاي كوتاه ۸ ميليمتري دوران تحصيلش به شدت تحت تأثير موج نوي سينماي فرانسه بود. جان وو در سال ۱۹۷۳ طي يك كار مشترك كارگرداني، فيلم اژدهاي جوان را ساخت و در هنگ كنگ ممنوع النمايش شد.
فيلم بعدي وي شاهزاده چانگ پينگ ۱۹۷۶ توانست از فروش فوق العاده اي برخوردار شود. در نيمه دوم دهه هفتاد وو فعاليت مستمري را با مايكل هو، كمدين سرشناس هاليوودي آغاز كرد. يكي از فيلم هاي اين دو، ديوانه پول ۱۹۷۷ بسيار موفق از كار درآمد و همين فيلم بود كه شهرت فراواني براي «وو» به عنوان يك كارگردان پولساز بدست آورد.
جان وو با ساختن رمزگويان در سال ۲۰۰۱ توانست نگاه منتقدان هنري را نيز به سمت خود جلب كرده و كلكسيون آثارش را به نسبت ژانرهاي مختلف غني تر كند.

تازه ترين خبر از جوايز عكاسي «گلستان»
001810.jpg
خانواده كاوه گلستان اعلام كرد كه به ياد اين عكاس فقيد و تلاش هايش براي عكاسي ايران، هر ساله  جوايزي را در سه بخش مختلف اهدا خواهد كرد.
به گزارش ايسنا، اين جايزه ها به بهترين عكس - گزارش سال با نگاه انساني، يك عكس خبري و يك عكاس به عنوان استعداد جوان داده خواهد شد.
زمان برگزاري اولين مراسم اهداي جوايز، پاييز سال ۸۳ و مجري اين مراسم گالري گلستان اعلام شده است. همزمان با مراسم اهداي جوايز، نمايشگاهي از برگزيده هاي آثار رسيده نيز برگزار خواهد شد.
پري سيما مايل افشار، رعنا جوادي، بهمن جلالي، كاوه كاظمي و محمد فرنود، هيأت مشاوران اين طرح هستند.
بنابراين گزارش، فصلنامه عكسنامه كه قبلاً طرح خود را براي تأسيس جايزه ويژه عكاسي كاوه اعلام كرده بود، اولويت  را براي خانواده اين هنرمند قايل شد و گويا در امور اجرايي اين جايزه كمك خواهد كرد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
سي ام ژوئن ۱۹۱۶ (نهم تيرماه۸۷ سال پيش و دو سال پس از آغاز جنگ جهاني اول) نيروهاي انگليسي (عمدتاً هندي) به فرماندهي ژنرال سر پرسي سايكس كه به منظور راندن آلماني ها و هوادارانشان از منطقه تحت نفوذ انگلستان در ايران (جنوب و جنوب شرقي كشور) در بندر عباس پياده شده بودند وارد شهر كرمان شدند و آلمانيها كه مورد حمايت نيروي ژاندارم و عده اي از مردم محل بودند منطقه را تخليه كردند. آلمانيها كه به منظور كوتاه كردن دست انگلستان از ايران و سپس هند، از آغاز جنگ جهاني اول دست به جمع آوري هوادار در ايران و مناطق غربي هند زده بودند؛ در ايران از عنوان دلنشين همنژادي و اين كه انگليسي ها عامل و باعث همه بدبختي هاي ايرانيان بوده اند براي نفوذ در قلبها استفاده مي كردند و در نقاط ديگر، مخصوصاً در ميان مسلمانان شبه قاره هند (پاكستان فعلي) حتي رواج داده بودند كه ويلهلم دوم امپراتور آلمان مسلمان شده و مدعي بودند كه در اين جنگ، آنان متحد خليفه مسلمين (سلطان عثماني) هستند، در كرمان، سيلر ، زوگماير و گريزينگر گرداننده هواداران آلمان بودند كه كنسول انگلستان را مجروح كرده و شعبه بانك شاهي (بانك انگلستان) را مصادره كرده بودند. در اصفهان، رياست آنان با پوگين بود كه كنسول روسيه را كشته بودند و در شيراز سرهنگ او كونور انگليسي را ربوده بودند. مغز اصلي بسيج ايرانيان بر ضد نيروهاي متحدين (روسيه و انگلستان) يك اعجوبه آلماني به نام واسموس بود كه در تهران با زرنگي و دادن رشوه و وعده هاي شيرين ، سياستمداران (نمايندگان مجلس ، سران احزاب و معتمدان محلي) را به حمايت از آلمان جلب مي كرد و افسران ژاندارمري ايران را در كنار آلمان قرار داده بود و ايرانيان مخالف انگلستان و روسيه را مسلح ساخته و تحت فرماندهي ژنرال كاونيتس آتاشه نظامي آلمان در تهران قرار داده بود . كاونيتس بعدا در عمليات نظامي ژاندارمهاي ايران بر ضد سواره نظام روسيه در كرمانشاه ناپديد شد. ايران در آستانه جنگ جهاني اول اعلام بيطرفي كرده بود، ولي نيروي نظامي قابل ملاحظه اي نداشت كه از ورود نيروهاي دو اتحاديه متخاصم به وطن جلوگيري كند. عثماني كه در كنار آلمان بود در ۱۵ ژانويه ۱۹۱۵ تبريز را تصرف كرده بود كه روسيه نيرو فرستاد و عثماني را اخراج كرد. تازه ميان آلمان و عثماني هم در بيشتر موارد توافق نظر نبود؛ عثماني خواهان رسانيدن خود به آسياي ميانه و ايجاد اتحاديه پان تركيسم بود و آلمان انديشه تصرف ميدانهاي نفتي ايران و پالايشگاه آبادان از يك طرف و رخنه به هند و طرد انگلستان از اين سرزمين پهناور را از سوي ديگر، در سر داشت. روسيه و انگلستان هم نيات مختلف داشتند؛ انگلستان فرمانفرما را كه دوست خود بود نخست وزير مي كرد و روسيه او را بر مي داشت و سپهسالار را كه هواخواهش بود بر جاي او مي نشاند و ... و بالاخره انگلستان به منظور دور ساختن عثماني و ديگران از ميدانهاي نفتي ايران در عراق نيرو پياده كرد و به سوي بغداد پيش رفت و ... رويدادهاي جاري نشان داد كه اين استراتژي هنوز به بايگاني فرستاده نشده است.
ماندگار
اروينگ والس نويسنده آمريكايي كه داستانهايش بيش از ۲۷۰ ميليون خواننده داشته است ۲۹ ژوئن سال ۱۹۹۰ درگذشت.از اين نويسنده ۱۶ داستان ، ۱۷ تاليف غير داستاني و چندين نمايشنامه برجاي مانده است. داستانهاي والس در پي نوعي تحقيق و بررسي نوشته شده اند و به همين سبب بر دل مي نشينند . داستانهاي معروف او عبارتند از : گزارش چپمن ، جايزه ، ۳ آژير ، انسان ، توطئه ، واژه ، باشگاه خنده و .... وي كه ساكن شهر شيكاگو بود پيش از اين كه وارد كار داستان نويسي و تاليف شود خبر نگار ورزشي روزنامه هاي ايالت ويسكانسين بود.
اروينگ در خاطراتش نوشته است: كه كار نويسندگي را با كتابي رساله مانند آغاز كردم، ولي ناشران آن زمان به بهانه اين كه هزينه چاپ و توزيعش را در نخواهد آورد حاضر به چاپ آن نشدند ، مگر اين كه در قسمتي از هزينه چاپ با آنان شريك مي شدم كه من اين پول را نداشتم .ضمن مذاكره با ناشران متوجه شدم كه داستان را بدون درنگ چاپ مي كنند زيرا كه نياز به كاغذ اعلا ء ، جلد مقوايي ، تزيين ، ويراستاري و اندكس نويسي ندارد و در قطع كوچك چاپ مي شود . بنابراين ؛ به نوشتن داستان روي آوردم تا پس از كسب شهرت و پول به نوشتن كتابهاي غير داستاني بپردازم .چند داستان پر فروش آن زمان را خواندم و روش ديگري براي نگارش بكار بردم و پيروز شدم و داستانهاي من تا به امروز ( تاريخ نگارش خاطرات ) ۲۷۰ ميليون نسخه چاپ شده اند و ديگر ، ناشران براي چاپ كتابهاي غير داستاني من غر و لند نمي كنند.
* جيمز هاروي رابينسون تاريخدان معروف، ۲۹ ژوئن ۱۸۶۳ به دنيا آمد . او تاكيد فراوان بر تدريس تاريخ در دبيرستانها داشت و توصيه مي كرد كه كتابهاي درسي تاريخ براي دبيرستانها بايد درست و بي طرفانه نوشته شود و مدرس تاريخ فردي عادل و بي طرف باشد.
منابع مطالب دوبخش بالا : www.iranianshistoryonthisday.com
روزگار
اعلام شده است كه آمريكائيان ظرف سال گذشته ميلادي ( ۲۰۰۲ ) ۴۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار صرف خريد بليت بخت آزمايي كرده بودند كه در جهان به قمار دولتي شهرت يافته است . در ايالتهاي آمريكا كه مجاز به اين كار شده اند مانند بسياري از كشورهاي ديگر بنگاههاي بخت آزمايي ملي هستند و از سوي دولتهاي ايالتي اداره مي شوند و سود حاصله از آن صرف امور عمومي نظير آموزش و پرورش و بهداشت و توسعه كتابخانه ها مي گردد. با وجود اين ، هنوز چند ايالت هستند كه اين عمل را قماري مشابه قمارهاي ديگر مي دانند و با رواج آن موافقت نكرده اند.
پرسش پزشكي
دكتر روزنفلد در پاسخ به يك پرسش چنين توصيه كرده است: كساني كه سطح كلسترول در خون آنان بالاست نبايد خاويار ، لبنيات ، زرده تخم مرغ و گوشت قرمز مخصوصاً جگر دل ، قلوه و مغز بخورند و در مصرف برخي اقلام شيريني هم امساك كنند.

داستانك
انتظار
با تكه اي نان خشك در دستش از خواب بيدار مي شود. پدر از ديروز كه براي ماهيگيري به دريا رفته است، هنوز بر نگشته. او چشمانش را مي مالد، مضطرب به سوي پنجره مي رود و نگاهش را با نگاه نگران مادر همراه مي كند. دريا طوفاني است و چشمان مادر مرطوب. تا افق هاي دور تنها موج است و تلاطم دريا. كيف و كتابش را جمع مي كند و به مدرسه مي رود. در كلاس انشاء، بچه ها انشاهايشان را مي خوانند، اما او انشاء ننوشته است. در پاسخ معلم خشمگين به لكنت مي افتد كه: آقا... اجازه... به خدا... بابام نيومد...
موضوع انشاء «انتظار» است.
محسن شريفي

گشتي در دنياي خبرها
هراس از گربه
منچستر: كاركنان شركت پست در ايالت همپشاير انگليس از رساندن نامه و بسته هاي پستي به خانه يك پيرمرد ۷۹ ساله خودداري مي كنند. در حقيقت هيچ كس حاضر نيست به خانه اين مرد مراجعه كند.
تاكنون ۷ مامور پست پس از مراجعه به خانه پيرمرد مورد هجوم گربه وي كه از يك ببر وحشي نيز وحشي تر است قرار گرفته اند. به همين دليل شركت پست تلفني به پيرمرد اطلاع داده كه قادر به رساندن نامه ها و بسته هاي پستي به او نيست.
مغازه اي كه ۲۶ سال تعطيل بود
لندن: ديروز كاركنان يك آژانس املاك در انگليس يك ميني سوپرماركت را كشف كردند كه در اين مغازه از سال ۱۹۷۷ تاكنون گشوده نشده بود. جالب اينكه تمام اجناس، خوراكي ها، و كالاهاي اين مغازه روي طبقه ها دست نخورده باقي مانده بود.
از جمله كالاهاي موجود در اين مغازه مي توان به كنسروها، صابون ها، جعبه هاي سيگار، جعبه هاي تخم مرغ و ... اشاره كرد كه متعلق به ۲۶ سال قبل است.
مبارزه سيار با آلوده كننده شهر
دهلي: دادگاه عالي هند به شهرداري شهر دهلي نو دستور داده با آلوده كنندگان اين شهر مبارزه و برخورد كند.
به همين دليل ۲۱ قاضي سيار به همراه ماموران پليس با وانت در اين شهر مشغول گشت زني هستند تا به مجازات آلوده كنندگان بپردازند.
انداختن آب دهان و زباله در پياده روها و خيابان ها ممنوع است اما در گذشته ماموران پليس چندان اهميتي به اين تخلف نمي دادند و قانون شكنان را جريمه نمي كردند. هم اكنون افرادي كه براي اولين بار از قانون فوق سرپيچي كنند، يك دلار جريمه خواهند شد و در صورت تكرار، جريمه آنان ۱۰۰برابر مي شود.
ايستگاه هاي بدون اتوبوس
آريزونا: در حالي كه مقامات ايالت آريزونا هر روز صحبت از صرفه جويي در هزينه هاي حمل و نقل مي كنند ديروز اعلام شد شهرداري يكي از شهرهاي اين منطقه اخيرا دو ايستگاه اتوبوس مسقف در خيابانهايي نصب كرده كه از هيچ يك از اين دو خيابان اتوبوس نمي گذرد. در پي نصب اين دو ايستگاه، مردم منطقه ساعت ها در انتظار اتوبوس ماندند اما اتوبوسي نيامد. سرانجام با شكايت مردم به شهرداري مشخص گرديد كه ايستگاه ها به اشتباه در مكانهايي كه اتوبوس تردد نداشت، نصب شده بودند. هزينه نصب اين دو ايستگاه ۳۲ هزار دلار بود.
كلاس يوگا براي سگ ها
نيويورك: افرادي كه در نيويورك تصور مي كنند سگ هايشان دچار استرس هستند، از اين پس مي توانند اين مشكل را برطرف كنند.
اخيرا يك خانم در شهر نيويورك كلاس يوگا براي سگ ها تشكيل داده تا اين حيوانات به آرامش برسند. مدت زمان اين كلاس ها ۳۰ دقيقه است كه در اين مدت به سگ ها آموزش داده مي شود چگونه حركات كششي انجام بدهند و نفس عميق بكشند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۸ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۵۲ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |