دوشنبه ۹ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۹۲ - jun . 30, 2003
ليگ برتربا ۱۶ يا ۱۴تيم ؟
مربي خارجي تيم ملي فوتبال تا آخر هفته در تهران
001780.jpg
ليگ برتر ايران با پتانسيل موجود در فوتبال كشورمان با ۱۶ تيم برگزار شود بهتر است يا ۱۴ تيم؟ اين سئوالي است كه اساس آن در موقعيت و موجوديت فوتبال كشور نهفته است. گرايش نسل امروز به فوتبال، جوانان پرشور و ذوقي كه قادر نيستند استعدادهاي خود را در ديگر زمينه ها خرج كنند به نوعي فدراسيون فوتبال و سازمان ورزش را به اين تصميم ترغيب كرد كه به هر شكلي شده است تعداد تيم هاي ليگ برتر را افزايش دهند. اگر اين اتفاق به وقوع بپيوندد در آينده نزديك حركت كلي فوتبال را در سطوح مختلف و استان هاي كشور خواهيم ديد. اين مثبت ترين تصميمي است كه سازمان ورزش در اين مقطع مي تواند بگيرد. چرا در سال ۸۳؟ اين فرصت را از دست ندهيم.
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  فوتبال  از احتمال  برگزاري  رقابت هاي  فصل  ۸۴- ۸۳ ليگ  برتر باشگاه هاي  ايران  با حضور ۱۶ تيم  خبر داد.
محمد دادكان ، گفت  تصميم گيري  در اين  خصوص روز ۱۲ تيرماه  جاري  در مجمع  فدراسيون  فوتبال  انجام  خواهد شد.
وي  در عين  حال  افزود رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  در فصل  ۸۳ ـ ۸۲ با شركت  ۱۴ تيم  برگزار مي شود.
به  گفته  وي ، براساس  آيين نامه  ليگ  برتر، تمام  باشگاه هاي  حاضر در اين مسابقه ها بايد پس  از پايان  سومين  دوره  ليگ  برتر از امكاناتي  نظير زمين  و ورزشگاه  اختصاصي  برخوردار باشند.
وي  اظهار داشت  باشگاه هايي  كه  فاقد امكانات  يادشده  باشند، احتمالا از حضور در رقابت ها منع  خواهند شد.
«دادكان» در خصوص  وضعيت  مربيگري  تيم  ملي  فوتبال  بزرگسالان  ايران  گفت  مربي  اين  تيم  كماكان  همايون  شاهرخي  است  و فدراسيون  درصدد است  از مربيان  خارجي  به  دليل  دانش  بالاي  آنان  در كنار مربيان  ايراني  بهره  بگيرد.
مربي تيم ملي از كدام كشور مي آيد
به سبب برخي مشكلات حضور مربيان خارجي در تهران براي هدايت تيم ملي بزرگسالان كشورمان به چند روز آينده موكول شد.
فدراسيون فوتبال با چند مربي خارجي مذاكرات اوليه را انجام داده و مقدمات كار را براي مربيگري يكي از آنها در فوتبال ملي كشورمان پايان داده است.
در شرايط فعلي مربيگري تيم ملي فوتبال بزرگسالان ايران را همايون شاهرخي عهده دار است اما اگر مربي خارجي در اين تيم حضور يابد به احتمال زياد شاهرخي مدير تيم ملي خواهد شد.
از اوليويرا، فيليپ تروسيه و برانكو ايوانكوويچ به عنوان گزينه هاي مد نظر فدراسيون فوتبال براي هدايت تيم ملي بزرگسالان كشورمان نام برده مي شود و اين در حالي است كه فيليپ تروسيه با قطر به توافق رسيده است. در حال حاضر بهترين گزينه براي تيم ملي برانكواست اما مي گويند دلال اوليويرا با وجود مشكلات مالي كه اين مربي پرتغالي با نهاد قضايي پرتغال دارد سعي مي كند هر طوري شده اوليويرا را راهي تهران كند. دلال اين مربي پرتغالي ساكن سن خوزه آمريكا است و در تلاش است تا دستمزد اوليويرا را كاهش دهد.

پرسپوليس كانون خبرها و اتفاقات
گروه ورزشي: فهرست فروش پرسپوليس از مدتها قبل آماده شده بود. در اين فهرست كه هر روز در يك نشريه دست به دست مي شد حداقل حدود شش، الي هفت نفر ثابت بودند. از جمله حميد استيلي، افشين پيرواني، مهدي تارتار، پايان رأفت، هادي مهدوي كيا، محمدمحمدي، رضا شاهرودي و... اما روز گذشته وقتي در يك نشريه ورزشي نام ۱۵ بازيكن اخراجي پرسپوليس اعلام شد در واقع مشخص بود كه برنامه ريزي خاصي در حال شكل گيري است و اين فهرست خيالي در واقع عاملي است براي تحريك بازيكنان در مقابل مديريت و همچنين وارد شدن جدال پرسپوليس به مرحله اصلي كه در اين ميان مسئله اخراج ۱۵ بازيكن سبب خواهد شد براي نزديكي بيشتر بازيكنان با پروين و قرار گرفتن آنها در يك صف.
اما آيا تمام اتفاقات پرسپوليس اين هفته نهايي مي شود؟
شايد تنها معرفي سرمربي جديد نهايي شود، مي گويند حضور وينگوبگوويچ تقريباً قطعي است. او پيش از سفر به كرواسي در يكي از هتل هاي تهران با مديران پرسپوليس به توافق رسيد. براي او بيش از آنكه مسائل مالي اصل باشد، جايگاه علي پروين مهم بود .حيطه اختيارات پروين براي هر مربي كه در آينده به پرسپوليس خواهد آمد از هر مسئله اي واجب تر است همانطور كه در مذاكره ايوانكوويچ با غمخوار در وين اتريش اولين سئوال برانكو اين چنين بود، پروين سال بعد در پرسپوليس چه نقشي دارد؟
اما اين كل اتفاقات پرسپوليس نيست. در كنار تصميمات مديريت پرسپوليس، علي پروين نيز در حال جمع كردن تيم خود است. او مثل هميشه خوردبين را در كنار خود دارد و بازيكناني مثل انصاريان، فنايي، رهبري فر، پيرواني، جمشيدي و... با او هستند.او تمام قديمي هايي كه بامديريت گفتگو
داشتند را نيز كنار زده است، مثل پيوس و عابدزاده و در مقابل، ابتدا سراغ محمدمايلي كهن رفت و سپس با حميد درخشان به توافق رسيد.
محمد مايلي كهن به دليل حضور در تيم اميد نتوانست در كنار پروين قرار گيرد اما درخشان قبول كرد.
حتي درخشان به يكي از تيم هاي دسته اولي كه خواهان او بود گفته است ده بار من سراغ پروين رفتم او پس زد حالا كه او يكبار به سراغ من آمده نمي توانم با او همكاري نكنم و نمي خواهم اين فرصت را از دست بدهم.
اين اتفاقات يعني كه جدل هاي پرسپوليس پاياني ندارد. يعني حتي اگر مربي خارجي هم منصوب شد، حوادث پرسپوليس به شكل  ديگري پيش خواهد رفت. اين تجربه ثابت شده اي است و مي توان از عابديني، زم، ميرزايي پرسيد و حتي رسيد به غمخوار. در پرسپوليس حوادث زيادي اتفاق خواهد افتاد، اين را زمان به خوبي ثابت مي كند.

جوانان ايران به مصاف روسيه و هلند مي روند
گروه ورزشي: لغو سفر تيم واليبال جوانان ايران به تورنمنت چهارجانبه ايتاليا از نظر روحي تاثير منفي بر روي اردونشينان داشت، اما خوشبختانه به تدريج اين مشكل برطرف شده است. مصطفي كارخانه با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: هم اكنون شرايط در اردوي تيم جوانان عادي است و تلاش مي كنيم تا تيم را قبل از رويارويي احتمالي با روسيه و هلند به مرز آمادگي مطلوب برسانيم.

كشتي گيران ايران در جام «بلاگازوف»
گروه ورزشي: فدراسيون  كشتي  ديروز اعلام  كرد: نفرات  تيم  منتخب  كشتـــــــي  آزاد كشورمان  براي  شركت  در مسابقات  كشتي  جام  برادران  بلاگازوف  در شهر كالينگراد روسيه  مشخص  شدند.
به  گزارش   اين  فـدراسيون ، محمدرضايي  و بابك  نورزاد در وزن  ۵۵ كيلوگرم ، اصغر اردوخاني  در وزن  ۶۶كيلوگرم ، سعيد واگذاري  در وزن  ۷۴كيلوگرم ، مجيد خدايي در وزن  ۸۴ كيلوگرم ، تورج  كفايي  محمدنژاد در وزن  ۹۶ كيلوگرم  و فردين  معصومي در وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  نفرات  اعزامي  به   اين  مسابقات  هستند.
قدرت  پوركريمي ، محمدرضا تورج  حكيمي مقدم  به  عنوان  مربي  و حسن  حميدي به  عنوان  سرپرست   اين  تيم  را همراهي  خواهند كرد.احمد دامغاني نژاد به  عنوان  داور و عبدالحسين  جوادي  وشكي  به  عنوان  همراه   اين  تيم  را همراهي  خواهند كرد.اين  مسابقات  طي  روزهاي  ۱۳ تا ۱۷ تيرماه  جاري  برگزار مي شود. اين فدراسيون همچنين اعلام كرد:اردوي  آمادگي  تيم هاي  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي   ايران  از روز ۱۳ تيرماه  جاري  به  مدت  يك  هفته  در جزيره  كيش  برپا مي شود.

قهرمانان شمشيربازي جهان و المپيك به ايران مي آيند
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  شمشيربازي  ايران  گفت : شماري  از قهرمانان  شمشيربازي جهان  و المپيك  در رقابتهاي  جام  جهاني  تهران  شركت  خواهند داشت .
مهدي  محمدزاده  اظهار داشت : خوشبختانه  توانسته ايم  در اين  فدراسيون  نفرات  خوبي  را پرورش داده  و شمشيربازان  جوان  را جايگزين  شمشيربازان  گذشته  نماييم  كه  اين  در واقع  يك  تغيير نسل  در اين  رشته  است .
وي  افزود: يكي  از نقاط قوت  رقابتهاي  جام  جهاني  شمشيربازي  تهران  حضور قهرمانان  المپيكي  و جهاني  اين رشته  در تهران  است  كه  در كيفيت  برگزاري  اين  مسابقات  تاثير خواهد گذاشت .وي  در ادامه  افزود: حدود ۲۰۰ ورزشكار خارجي  به  همراه  ۷۲ شمشيرباز كشورمان  از ۴۱ كشور جهان  در روزهاي  ۱۲ تا ۱۴ تيرماه  جاري  در سه  اسلحه  سابر، فلوره  و اپه  با يكديگر به  رقابت  خواهند پرداخت .
محمدزاده  خاطرنشان  ساخت : از ۷۲ ورزشكار ايراني  حاضر در اين  مسابقات ۱۴ شمشيرباز كشورمان  داراي  عناوين  قهرماني  آسيا هستند.

پيمان اكبري در صنام
هنوز كشمكش برسر حضور پيمان اكبري كاپيتان تيم ملي در يكي از دو تيم پيكان و صنام خاتمه پيدا نكرده است. در اين ارتباط حميد موحدي سرپرست صنام حضور اين بازيكن را در تيم خود قطعي مي داند و مي گويد: قرارداد او در دفتر هيات تهران به ثبت رسيده و مشكل فقط تسويه حساب مالي است وگرنه او با اتمام قرارداد سه ساله اش نياز به رضايت نامه ندارد و از نظر فدراسيون او هم عضو باشگاه صنام محسوب مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |