پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۳۶- Aug, 14, 2003
پسر نا پولي
ملاقات ديه گو با مارادونا
آزاده قاضي- پدر! من اينجا هستم در ناپل. پدر! من فرزندت هستم، ديه گو...
ديه گو جوان از شوق ديدار با پدر سر از پا نمي شناخت و مادرش كريستينا دلهره عجيبي داشت و سعي مي كرد پسر جوانش را آرام كند. او به ۲۳ سال پيش فكر مي كرد. به همسر چند روزه اش كه در يك رابطه نامشروع و هولناك از وي صاحب فرزند شد.
005850.jpg

روز ديدار فرا مي رسد. مارادوناي ۴۳ ساله با اصرار دوستان قصد دارد فرزند نامشروع خود را ببيند.
اين لحظه را هيچكس فراموش نخواهد كرد. ديه گو جوان، ۱۶ سال است كه پدرش نديده است. مرد افسانه اي آرژانتين از همان سالها با ناپولي درگير شد. او با مافياي بزرگ شهر به مقابله پرداخت كه سرانجام خوبي براي او نداشت. حالا پسرش با ۱۶ سال سن قصد دارد تا در همين شهر، شهري كه تنها افتخارش در اروپا در جام يوفا با مارادونا به وقوع پيوست و به مقام قهرماني رسيد، تكرار كند. ناپل با مارادونا جام قهرماني باشگاههاي ايتاليا را هم برد.
مارادوناي جوان استعدادي براي فوتبال دارد كه او را تا مقام فوتباليست نوجوان گروه نوجوانان ملي ايتاليا بالا برده و توجه باشگاههايي در انگليس و اسكاتلند را برانگيخته است. اما پدر و پسر هرگز يكديگر را نديده بودند تا زماني كه مارادوناي بزرگ براي گلف در تعطيلات به سوي ايتاليا پرواز كرد. ديگو جوان هم مي دانست كه يا حالا، يا هيچوقت!
او گفت: «وقتي از طريق روزنامه فهميدم كه او براي ديدار يك دوست قديمي به ايتاليا مي آيد با خودم تصميم گرفتم كه بايد تمام تلاشم را به كار بندم تا او را ببينم.»
ديگو گفت: «من فهميدم كه او قرار است در فيوجي باشد كه فقط حدود ۱۰۰ كيلومتر از محل زندگي من فاصله داشت. من درباره آن با مادرم و پدر بزرگ و مادر بزرگم صحبت كردم و آنها متوجه قصد من شدند و دو تا دايي هايم مرا با ماشين به آنجا رساندند.» رفتن به آنجا يك چيز و داخل شدن به آنجا چيز ديگري بود چرا كه مارادونا در يك باشگاه اختصاصي حومه شهر با نيروي امنيتي افزون براي حفاظتش حضور داشت. اما پسر اخلاق پدرش را داشت. او گفت: «من پسر بچه خوب خيابانهاي ناپولي هستم؛ به مأموران امنيتي گفتم من به يادگيري گلف علاقه مندم و خواهش كردم كه اجازه بدهند من نگاهي به زمين بازي بياندازم. من زمان را درست طوري تنظيم كرده بودم كه پدرم آنجا باشد و اين شانس را داشته باشم كه او را رودررو ملاقات كنم.»
005830.jpg

مارادوناي بزرگ از اينكه تحت نظر باشد و در كمينش نشسته باشند خوشش نمي آمد. مارادوناي كوچك گفت: «اول او عصباني و خشمگين شد. فكر كرد كه من يكي از اين بچه هايي هستم كه مي خواهم دست خط و امضاي او را بگيرم و آمده ام كه او را اذيت كنم. او دسته يك چوب گلف را گرفت و شروع به چرخاندن آن در هوا كرد انگار كه مي خواست مرا با آن بزند. من خواستم به او بگويم كه چه كسي هستم اما كساني كه با او بودند او را در يكي از ماشينهاي زمين گلف چپاندند و دور كردند.»
«من بسيار نااميد شدم. فكر كردم كه هيچ كاري به غير از برگشتن به خانه نمي توانم انجام دهم. بعد شنيدم كه مرا صدا مي زند و ناگهان خود را با او رو در رو يافتم.»

وصال خوش
به نظر مي رسيد كه براي مارادونا انتشار خبر پشت كردن او به پسرنامشروعش بدتر از ديدار و پذيرش او بود. اين وصال موضوع برنامه هاي راديو و تلويزيون شد. مارادوناي جوان گفت: «فكر مي كنم كه او مي دانست كه هميشه به دنبال او خواهم گشت و دير يا زود روزي ما يكديگر را خواهيم ديد. شگفت انگيز بود!»
ما توافق كرديم كه يكديگر را دوباره ملاقات كنيم، شايد در كوبا يا بوينس آيرس (مكاني كه اين روزها پدرش اغلب اوقات آنجا به سر مي برد)، يا شايد حتي زماني كه او به ايتاليا بازمي گردد. اما حتما اين ديدار خصوصي خواهد بود.
مارادوناي جوان شغل پدرش را ظاهرا بدون غرض پيش گرفته است. همچنين او در حال بالابردن سطح كارش در ناپولي است، اما بدون خودنمايي درباره شباهتهايشان مي گويد: «پدرم چپ پاست و من راست پا هستم. او يك مهاجم بود و من فقط يك هافبك مهاجم هستم. اما فاصله و تفاوت بيشتر از اينهاست. ما در فوتبال هر يك در سياره اي جداگانه به سر مي بريم.»
«مارادونا بزرگترين و بالاترين در تمام زمانها بوده و باقي خواهد ماند. دو گل او هست كه من مي توانم بارها و بارها از ويدئو تماشا كنم: يك ضربه آزاد براي ناپولي بر ضد يوونتوس و يك زيگزاگ عالي ميان دفاع انگليس در فينال جام جهاني ۱۹۸۶.»
«آيا اسم من مسئله اي مهم است؟ فقط احساس مي كنم كه بايد دو برابر هم تيمي هايم تلاش كنم. چرا كه آرزو دارم يك فوتباليست حرفه اي باشم و مانند پدرم در ناپولي بازي كنم.»

واليبال در عرصه جهاني تهران
جوانان ايران در آرزوي سكو
علي شاكري- شمارش معكوس براي آغاز دوازدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان جهان در تهران شروع شده است. واليبال ايران در ده سال اخير اگرچه ميزبان رويدادهاي بزرگ مختلفي بوده است كه هر كدام در نوع و زمان خود در زمره مهم ترين ها به شمار مي رفته اند، اما بي ترديد برگزاري مسابقات جوانان جهان در تهران مهم ترين و بالاترين سطح بازي هاي اين رشته است كه براي نخستين بار در كشور ما انجام مي شود.
005865.jpg

واليبال ايران و به خصوص تيم جوانان آن به دنبال كسب مدال نقره و برنز جهان توسط تيم نوجوانان در اين دوره مسئوليت سنگيني بر دوش خود حس مي كند، مسئوليتي كه متفاوت با سه دوره حضور پيشين در بوئنس آيرس، منامه و سي ساكت تايلند خواهد بود. با وجود تفاوت كلاس بازي هاي نوجوانان با جوانان و حضور ستارگان بزرگ اين ورزش و بازيكناني كه تركيب اصلي قدرت هاي جهاني اين رشته را در بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن تشكيل مي دهند، مردم ايران توقعي ديگر از تيمي دارند كه مي بايد كامل كننده تداوم موفقيت هاي تيم نوجوانان در ابعاد جهاني باشد. با چنين ديدگاهي كه نسبت به واليبال در مسابقات جهاني در اذهان مطرح است به سراغ ناخداي اين كشتي رفتيم. با مصطفي كارخانه كه در بايگاني افتخارات چند سال اخير واليبال ايران سهمي عمده و ركوردي دست نيافتني نسبت به ساير همتاهايش دارد و حالا همه افكارش حول اين موضوع دور مي زند كه چگونه بتواند همانند گذشته اين بار سنگين را به سر منزل مقصود برساند.
در خاتمه سه بازي تداركاتي تيم جوانان با لوژنيكي روسيه با سرمربي تيم جوانان ايران همكلام شديم كه ماحصل اين گفت وگو را مي خوانيد:

* آقاي كارخانه، ارزيابي شما از اين سه بازي چه بود؟
- ارزيابي من بدون توجه به قدرت و ضعف حريف بسيار مثبت است و ما را به آن هدفي كه در سر داشتيم نزديك ساخت. در حقيقت گمشده تيم كه همانا اعتماد به نفس بود در اين سه بازي هويدا شد.
* تفاوت اين سه بازي برده با آن دو بازي باخته به تيم بزرگسالان؟
- بازيهاي با تيم بزرگسالان را فراموش كنيد، در اين سه بازي ما رشد و پيشرفت را به خوبي در پيكره كل تيم به چشم ديديم به خصوص در نزد روح الله كوليوند ، آرش صادقياني، محسن عندليب و سعيد معروف اين رشد چشمگيرتر از بقيه بود. تلاش ما اين بود كه نقاط ضعف را در پي انجام هر بازي كاهش دهيم كه تا حدود زيادي با بررسي هر بازي با حضور بازيكنان توانستيم به آن نائل آئيم.
* ميزان آمادگي بازيكنان و شناخت تركيب اصلي؟
- تيم به مرز ۹۰ درصد آمادگي دست پيدا كرده است به همين نسبت هم تركيب اصلي را شناختيم. تا شروع بازي ها هنوز هم فرصت داريم تا تيم را به مرز آمادگي كامل برسانيم البته با كم كردن فشار و حاكم كردن شادابي در مجموعه تيم از جمله برنامه هاي ما تا روز شروع بازيهاست.
* چگونه راضي به حذف بهزاد به نژاد يكي از سه پاسور حاضر در اردو شديد؟ و اظهار تأسف به چه دليل بود؟
005875.jpg

- اصلاً از حذف به نژاد متأسف نيستم، براي آنكه با در نظر گرفتن عدالت و وجدانم با ارزيابي سه بازيساز حاضر كه هر كدام ويژگي خاص خود را داشتند، اين تصميم را گرفتم. حساب «معروف» كه تبحر در پاس هاي سرعتي و تركيبي دارد با مهدوي و به نژاد جدا بود و در حقيقت مي بايست از بين مهدوي و به نژاد يكي را برمي گزيدم كه با توجه به برتري مهدوي در دفاع، توپگيري و سرويس او انتخاب شد.
* هماهنگ كردن ملي پوشان اعزامي به مسابقات نوجوانان جهان در تايلند با حاضرين در اردو مشكل نبود؟
- چرا، كار بسيار سختي بود ولي چاره اي نبود. بازيكنان بازگشته از تيم نوجوانان با وجود خستگي از پيكارهاي سخت و هواي شرجي تايلند با چند روز استراحت خود را به خوبي با شرايط اردويي وفق دادند و در حال حاضر هم هيچ مشكلي ندارند.
* براي رويارويي با حريفان با سبك هاي مختلف چه تدبيري انديشيده ايد؟
- در بازي هاي تداركاتي تركيب هاي مختلفي را آزمايش كرده ايم تا برحسب شيوه انتخابي حريفان بتوانيم تركيب مطلوبي را راهي ميدان كنيم.
* تيم ايران با توجه به ضعف ساعد با چند دريافت كننده برابر حريفان ظاهر خواهد شد؟
- بستگي به سرويس حريفان خواهد داشت، اگر در اين زمينه مشكلي حس نكنيم با دو دريافت كننده و اگر احساس ضعف كنيم با سه دريافت كننده سعي در رساندن توپ هاي اول بدستان پاسور خواهيم داشت.
* در چند بازي تداركاتي از وجود عندليب و سليماني توأماً در تركيب اصلي استفاده شد. چرا؟
- طبيعي است كه عندليب با وجود آنكه به عنوان جانشين سليماني در تركيب اصلي مطرح است، از خصوصيات بسيار عالي سود مي برد كه در بعضي از بازي ها كه حريف از نقطه نظر سرويس خطرناك نباشد مي تواند به عنوان قطر مهاجم قدرتي به كار آيد، به همين خاطر ترجيح داديم تا در بازي هاي تداركاتي كاملاً براين امر وقوف يابيم.
* تا چه حد به كسب موفقيت با اين تيم اميدواريد؟
- به اين تيم اميدوارم، هم خودم و هم بازيكنان كاملاً خود را باور داريم كه مي توانيم در صورت حمايت همه جانبه مردم و مسئولان نتيجه اي بهتر از سه دوره گذشته بگيريم، وعده هاي شيرين و عمل شونده مي تواند انگيزه بازيكنان را براي كسب موفقيت دو چندان كند.
* پس چندان نگران نيستيد؟
- تنها نگراني من عدم آشنايي بازيكنان با موقعيت سالن ۱۲ هزار نفري محل برگزاري بازي هاي تيم ايران است. سالني كه به دليل درگيري با مسابقات فوتسال آسيا و تا آماده شدن براي بازيها همانند ساير حريفان در اختيار ما قرار مي گيرد. آشنايي ما با شرايط و زواياي سالن با تيم هاي خارجي شركت كننده كه يك هفته زودتر به تهران مي آيند به يك اندازه است.
* ترس شما از چيست؟
- ترسم اين است كه بازيكنان جوان به دليل عدم آشنايي با سالن سرويس هايشان خراب شود. باور كنيد اگر بازي هاي ايران در سالن فدراسيون برگزار مي شد هيچ دغدغه اي نداشتم، اما الان از اين نظر دچار اضطرابم.
* تا چه اندازه با حريفان دور مقدماتي تيمتان آشنا هستيد؟
- خوشبختانه شناخت نسبي از شيوه بازي هر سه حريف دور مقدماتي خود داريم. كره و سبك بازي آنان را به خوبي مي دانيم. با ونزوئلا هم يك بار در قاهره بازي كرديم و مصر را هم كاملاً مي شناسيم.

سايه روشن ورزش
طلاي ناب ورزش
005840.jpg

معراج مژده- اين تيمورخان غياثي هم از آن قهرمانان و مردان شريف ورزش كشور است. پرنده بلندپروازي كه مدال طلاي بازيهاي آسيايي ۱۹۷۴ را بر سينه دارد و به نظر مي رسد سالهاي سال بايد در دووميداني دويد و گشت تا يك تيمور ديگر در پرش ارتفاع كشف كرد. تصور آن قهرماني اعجاب انگيز هميشه در خاطر دوستداران ورزش باقي است. تيمور بر رقيبي از چين به نام ني چين كه قهرمان جهان بود غلبه كرد. هيچ كس باور نمي كرد كه پرنده لاغر اندام ما با آن موهاي بلند و چشمان ريز ني چين را جا بگذارد. نفس ها در سينه حبس بود تا تيمور پرش دوم خود را انجام دهد. سكوت در ورزشگاه آزادي. عد ه اي چشمان خود را بسته بودند و دعا مي كردند او نيز سر به آسمان بلند كرد وبا خود نجوايي و سپس حركت كرد و به شيوه فاسبودي از مانع ۲۱۲۴ عبور كرد. يك لحظه قلب ها ايستاد و پس از چند ثانيه فرياد صدها هزار تماشاگر در سكوها پيچيد. ايران برفراز سكوي بلند پرش ارتفاع جهان، مگر مي توان باور كرد، مگر در مخيله كسي مي گنجيد كه قهرمان ايران زمين بالاتر از قهرمانان چين، ژاپن، كره، تايلند و ... قرار گيرد.
اين مدال طلا از جنس طلاهاي ناب ورزش ماست كه هميشه جاودانه خواهد ماند. اين مقدمه طولاني را براي قهرماني نوشتم كه چند روز پيش حكم سرمربيگري تيم دووميداني ايران را گرفت. او لايق ترين و شايسته ترين قهرماني است كه مي تواند در رأس تيم ملي ما قرار گيرد. حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني كه خود از قهرمانان بزرگ ايران بود، اين حكم را امضا كرد.

نقش مديران ورزشي
005860.jpg

نقش مديران در ورزش يكي از مهم ترين بحث هاي امروز جامعه ماست حضور مديران دلسوز، فعال، عاشق و ورزشدوست مي تواند نقش مهمي در سلامتي جامعه، ايجاد امكانات، توليد تجهيزات و ايجاد انگيزه در نسل جوان امروز داشته باشد. در اين زمينه سايپا و ايران خودرو قدمهاي مثبتي برداشته اند و در زمينه هاي مختلف فعاليت خود را آغاز كرده اند. اين دو كارخانه بزرگ بهترين تبليغات را نيز از طريق تيمهاي ورزشي خود انجام مي دهند. به عنوان نمونه به رشته واليبال توجه كنيد كه ايران خودرو در زندگي دوباره اين رشته چه نقشي داشته است. چه كمكي نموده تا تيمهاي مادر واليبال بتوانند تا مقام سوم جهان پيش بروند. اين تحولات زماني شرايط عمومي و كلان بخود مي گيرد كه كارخانه هاي ديگر نيز به حركت در بيايند.
نقش مديران اين كارخانه ها نيز بسيار مهم است و نقش مديران ورزش آنها نيز چنين است. ايران خودرو طي اين سالها با مهدي دادرس مرد متعهد، مومن و دلسوز ورزش حركت هاي مثبتي را در اكثر رشته هاي ورزشي انجام داده است و با تلاش و از خودگذشتگي تلاش مي كند تا پيكان را در رديف تيمهاي درجه اول كشور قرار دهد. مديران ايران خودرو با حمايت و تشويق چنين مديراني مي توانند بخش عظيمي از جامعه را جذب ورزش كرده و رسالت خود را در اين زمينه انجام دهند. همكارمان مي گفت: حال كه دودهاي پيكان ما را مي آزرد، اجازه دهيم باشگاه پيكان ما را بيارايد.

فازهاي مثبت برق
005870.jpg

رئيس جمهور كشورمان نيز روي شركت و فعاليت صنايع و وزارتخانه ها در ورزش تأكيد دارند. وزارتخانه هاي زيادي وجود دارند كه با بودجه موجود توان آن را دارند كه در رشته هاي مختلف ورزشي فعاليت گسترده داشته باشند.
صنايع و وزارتخانه هايي كه بودجه حواشي آنها خيلي بيشتر از سپاهان است.
ذوب آهن و سپاهان در اين زمينه جاي تشويق دارند. به ويژه ذوب آهن كه در اكثر رشته ها فعال و پركار و مدال آور است. در اين رده از وزارتخانه ها وزارت نيرو را نيز داريم. برق تهران سابقه طولاني و درخشان در فوتبال دارد. روزگاري در دهه چهل و پنجاه برق براي خود اعتباري داشت و هميشه شگفتي ساز بازيهاي باشگاهي بود. يادمان باشد كه برق در جام آقاخان به مقام قهرمان رسيد. مقامي كه كسب آ ن در دوره درخشان فوتبال كار دشواري بود. قهرمانان آن دوره نيز هنوز در خاطره ها باقي اند. ناصر ابراهيمي، امير ابارشي، داور ويسه، قاسم طيبي، حسن جراح، يونس شكوري، ابوالفضل قهري، حسين آبشناسان ،حسن شهرستاني، امير حاج رضايي، فرامرز گنجه اي، اكبر حقيقت، هادي نراقي، اطهري نژاد، ناصر سليمي و بسياري ديگر كه حافظه ياري نمي دهد. برق با اين افتخارات هميشه در فوتبال ما مطرح بوده است. حال آن برق كجاست. تيمي كه اگر همين امروز اراده كند ده مربي درجه يك و بيست نفر كارشناس ورزش فوتبال تحويل جامعه مي دهد. وزير محترم نيرو مي تواند با استناد به سخنان رئيس جمهور از برق تهران تيمي بسازد در سطح   آسيا، تيمي بسازد كه بتواند دربرگيرنده جمعيت عظيمي از جوانان باشد. اين برقي كه ما مي شناسيم فازهاي مثبت بسيار دارد و قادر است به يكي از تيمهاي بزرگ پايتخت تبديل شود.

مجمع عمومي فدراسيون شطرنج
مجمع عمومي فدراسيون شطرنج براي انتخاب اعضاي هيئت رئيسه اين فدراسيون چهارشنبه ۲۹ مرداد در محل اين فدراسيون تشكيل مي شود. اين مجمع به منظور انتخاب نايب رئيس، دبير، خزانه دار، كارشناس خبره و بازرس قانوني فدراسيون شطرنج برگزار خواهد شد.
حسين اسدزاده بعنوان نايب رئيس، حسينعلي سالور بعنوان دبير، محمدرضا آقايي به عنوان خزانه دار و خسرو هرندي بعنوان كارشناس افرادي هستند كه علي اصغر غلامرضايي رئيس فدراسيون شطرنج آنان را به مجمع معرفي خواهند كرد.

خبرها و نگاه ها
اودينزه
نام رسمي: اودينزه
005845.jpg

نام مستعار: گورخرها
رئيس باشگاه: فرانكو سولداتي
مدير باشگاه فوتبال: پير پائولو مارينو
سرمربي: لوسيانو اسپالتي
آدرس سايت: www.undinese.it
ورزشگاه: فريولي (۴۲ هزار نفر)
زمين تمرين: مجموعه ورزشي اودينزه- فريولي
لباس اصلي: پيراهن راه راه و سياه و سفيد
لباس دوم: پيراهن سبز فسفري
حامي مالي: ايستورا
طراح لباس: اسپورتيف
ركوردهاي باشگاه:
بهترين گلزن تمام تاريخ باشگاه: والتردو ادوريكو ۸۷ گل
بهترين گلزن در طول يك فصل: اوليور بيرهوف ۲۷ گل (فصل ۹۸-۱۹۹۷)
بيشترين بازي باشگاهي يك بازيكن:  جينوبلوتو ۵۱۲ گل
بيشترين بازي ملي يك بازيكن: استفانو فيوره ۱۸ بازي
ركوردهاي سري A:
005855.jpg

بهترين مقام: سوم (فصل ۹۸-۱۹۹۷)
بيشترين امتياز: ۶۴ امتياز (فصل ۹۸-۱۹۹۷)
كمترين امتياز: ۱۵ امتياز (فصل ۸۷-۱۹۸۶)
بزرگترين پيروزي خانگي:  ۷-۰ ناپولي (فصل ۵۸-۱۹۵۷ )
سنگين ترين شكست خانگي: ۰-۶ اينتر (فصل ۶۱-۱۹۶۰)
بزرگترين پيروزي خارج از خانه: ۵-۰ جنوا (فصل ۸۴-۱۹۸۳ ) و پروجا(فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹)
سنگين ترين شكست خارج از خانه: ۰-۷ فيورنتينا و ميلان (فصل ۵۹-۱۹۵۸) 
بيشترين پيروزي: ۱۹ فصل ۹۸-۱۹۹۷
كمترين پيروزي: ۳ فصل ۸۰-۱۹۷۹
بيشترين شكست:  ۲۳ فصل ۶۲-۱۹۶۱
كمترين شكست:  ۴ فصل ۸۳-۱۹۸۲
بيشترين گل زده: ۶۲ فصل ۹۸-۱۹۹۷
كمترين گل زده: ۲۴ فصل ۸۰-۱۹۷۹، ۸۱-۱۹۸۰
بيشترين گل خورده: ۶۳ فصل ۶۲-۱۹۶۱
كمترين گل خورده: ۲۹ فصل ۸۳-۱۹۸۲
مقام فصل پيش: ششم
پيش بيني مقام اين فصل: پنجم تا هشتم
معروفترين بازيكنان: روبرتو موزي، كارستن يانكر، مارك يانكولفسكي
اولين بازي اين فصل: با تيم رم در ورزشگاه اختصاصي فريولي
بازيكنان تازه وارد:
بدين (هافبك -كوزنزا) كارگو (مدافع- و نتزيا) گوتيرز(مهاجم- مسينا)، هلگوئرا(هافبك- آلاوس)، ناليتزس(مهاجم - آ.اك. آتن)، پيريني (مدافع- رجينا) و گوئتوم (مهاجم- واسالوند)
بازيكنان خارج شده:
005835.jpg

بونابوتي (بازيكن آزاد)، سوتيل (رجينا) و وارلي (سائوپائولو)
اهداف خريد:
كاسترومن (هافبك - لاتزيو)  دي لورتو (مدافع - پروجا)، فري (مدافع- تريستينا)، كالستروم (هافبك - دورگادرنز)، ماركيوني (هافبك - پارما)، مارسكا (هافبك- يوونتوس)، نالپا (دروازه بان-كارپاتي لويو) و وريزاس (مهاجم - پروجا)
غول ژرمني اودينزه
كارستن يانكر شايد كم فروغ ترين بازيكن  در كالچو باشد. از ديرباز بازيكنان آلماني زيادي قدم به اين ميدان مبارزه گذاشته اند اما تنها تعداد كمي از آنها پرفروغ بوده اند.
لوتارماتيوس، هانس پيتر بريگل، هانسي مولر و به تدريج اوليور بيرهوف و كارستن يانكر نفراتي بودند كه جذب فوتبال ايتاليا شدند.
يانكر متولد ۲۸ آگوست سال ۱۹۷۴ است و اكنون ۲۹ سال دارد. او فوتبال حرفه اي را از تيم اف ث كلن آلمان آغاز كرد. او از سال ۹۴ تا ۹۵ به مدت يك فصل در اين تيم حضور داشت. او يك فصل نيز در تيم راپيدوين بازي نمود و در ۲۴ بازي ۷ گل به ثمر رساند.
از سال ۱۹۹۶ به بزرگترين باشگاه آلمان بايرن مونيخ پيوست و ۶ سال در اين تيم بازي كرد كه حاصل آن قهرماني با اين تيم در جام باشگاههاي اروپا بود.
او موفقيت هاي زيادي در بايرن به دست آورد و در
اودينزه آن را ادامه داد.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
سفر و طبيعت
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  سفر و طبيعت  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |