سه شنبه۱۸شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۶۲ - Sep.9, 2003
ليگ برتر فوتبال ايران استقلال با اهداف مختلف
پرسپوليس در مشهد به دومين پيروزي رسيد
013590.jpg
گروه ورزشي: روز دوم فوتبال برتر در مشهد نفس گير بود. ابومسلم در مقابل پرسپوليس و تمام ياران ملي پوش اش خوب ايستادگي كرد و تنها در دقايق اول بازي روي يك تأخير دفاعي تنها گل اين بازي را پذيرفت و دومين شكست خود را پذيرا شد. پرسپوليس نيز با دايي به آنچه مي خواست رسيد و اكنون با يك گل و سه امتياز و كسب شش امتياز در صدر ايستاده است. پرسپوليس بازي را با يك مهاجم آغاز كرد. دايي در نوك پرسپوليس قرار گرفت و شش هافبك نيز در پشت قرار گرفتند. پس از زدن گل بدليل تاكتيك فشرده دفاعي ابومسلم مهاجمان پرسپوليس نتوانستند بازي يكدست در مقابل پگاه را انجام دهند، بهمين دليل بگوويچ خيلي زود دست به تعويض زد و انتظاري را جانشين سلماني كرد تا با دو مهاجم به دفاع ابومسلم فشار بيشتري وارد كند، اما ابومسلم با ايجاد يك خط محوري از آخرين دفاع خودشان «پورمند» تا نوك حمله خود «ادر» بازي را كاملا در اختيار داشت. نيمه اول با يك گل به سود پرسپوليس به پايان رسيد، تا ابومسلم باور كند كه مي تواند پرسپوليس را شكست داد. بهمين خاطر در نيمه دوم با يورشهاي پي درپي سعي نمود تا به گل تساوي دست پيدا كند. تعويض بگوويچ به موقع به داد پرسپوليس رسيد. كريم باقري، پژمان جمشيدي هم به بازي آمدند تا خود را براي ديدارهاي بعدي آماده تر كنند. بگوويچ خوب مي داند كه نبايد به يك بازي فكر كند. او انتهاي ليگ برتر را مي بيند و دوست دارد بر قله فوتبال باشگاههاي ايران بايستد. آنچه پرسپوليس را در اين بازي چون بازي اول درخشان نشان نداد، خستگي بازيكنان بود كه روشن نيست به چه دليل خستگي سفر يا تمرينات بيش از حد يا احتياط براي شكست نخوردن. ابومسلم استحقاق آنرا داشت كه به يك امتياز دست پيدا كند، اما دروازه بان آماده پرسپوليس ساشا ايليچ در يك روز خوب اين اجازه را به مشهديها نداد. در اهواز اتفاق بزرگي به وقوع پيوست و شموشك در گرماي طاقت فرساي اهواز بر استقلال اهواز پيروز شد تا ثابت كند تساوي در مقابل سپاهان اتفاقي نبوده است.
پگاه - پاس در رشت
پاس امروز در رشت به ديدار تيمي مي رود كه در روز اول هشت گل از پرسپوليس خورده است. پگاه را بعد از اين شكست جدي نگرفته اند، اما امروز براي شمالي ها روز ديگري است. آنها قصد دارند تلافي آن بازي را در مقابل پاس انجام دهند و آن اتفاق و حادثه را از ذهن ها بشويند و شايد پاس قرباني شود. تيمي كه از انسجام لازم در تمام خطوط برخوردار است و امسال مدعي قهرماني است.ديدار پاس و پگاه در رشت ديدني است.
استقلال - برق
استقلال با چند هدف امروز به ديدار برق شيراز مي رود.
استقلال ابتدا بايد تيم خود را كامل بشناسد، ضعف دفاعي را برطرف كند، هماهنگي لازم را بدست آورد، تماشاچي هاي خود را راضي نگاه دارد و از پرسپوليس عقب نيفتد. با دو پيروزي تيم پرسپوليس ، استقلال كار مشكل تري پيدا كرده است. قلعه نويي امروز مجبور است هر سه امتياز اين بازي را بدست آورد و به همين دليل چاره اي جز حمله و آغاز يك شيوه تهاجمي ندارد وگرنه از غافله اصلي عقب مي ماند. اگر استقلال در تهران نتواند برق را شكست دهد، شرايط هم براي قلعه نويي مناسب نخواهد بود. برق نيز انگيزه خارج از خانه دارد و هميشه در مقابل تيمهاي بزرگ موفق بوده است.
فولاد در شيراز
فجر سپاسي در شيراز از فولاد اهواز پذيرايي مي كند. يك بازي ديدني و همطراز كه نمي توان نتيجه اش را از قبل پيش بيني كرد. شيرازيها مصمم به ميدان مي آيند و اهوازيها نيز تمام ابزار لازم را براي مقابله با شيوه هجومي فجر دارند. اهوازيها خوب مي دانند فجر زخم برداشته در هفته اول محكوم به پيروزي است. اهوازيها كاملاً دفاع خود را سامان داده اند و با هافبكهاي نفوذي خود و مهاجمان ريزنقش قصد دارند تا در زمان حمله شيرازيها ضربه كاري را وارد كنند.
پيكان در زمين جادويي خود
پيكان همچنان سرحال مي تازد و پيش مي رود. مدلهاي قديمي اين تيم نيز هنوز همپاي جوانترها مي دوند. پ
يروزي هفته گذشته پيكان در مقابل سايپا براي دادرس و ذوالفقارنسب كافي بود كه هم شغلي هاي خود را فعلاً سه امتياز عقب تر نگه دارند و امروز در زمين خانگي خود به ديدار ذوب آهن مي روند. اين بازي نيز قابل پيش بيني نيست، اما انتظار مي رود پيكان در زمين اختصاصي و جادويي خود سه امتياز لازم را بدست آورد.
سپاهان هنوز چهره قهرمان را دارد
سايپاي جوان به اصفهان مي رود. امروز براي سايپا بازي معناي ديگري دارد. يك شكست براي سايپا كافي است تا به خود آمده باشد و بتواند در مقابل قهرمان دوره گذشته ارزشهاي خود را ثابت كند. سپاهان نيز با وجود تساوي در نوشهر در كل بازي حاكم ميدان بود، اما نتيجه جز تساوي ۲ بر ۲ بدست نياورد، اين سپاهان چهره قهرمان را دارد و امروز آن را
خواهيم ديد.

ملي پوشان كشتي ظهر امروز عازم نيويورك مي شوند
013585.jpg
گروه ورزشي: ۳ روز ديگر مسابقات قهرماني كشتي آزاد جهان در نيويورك آغاز مي شود و مسئولان فدراسيون همراه كشتي گيران در تلاش هستند، روحيه اين قهرمانان را افزايش دهند.
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي پيش از ترك تهران اعلام كرد كه در ازاي هر پيروزي، ملي پوشان سكه طلا و نفرات قهرمان در فرودگاه مهرآباد ماشين دريافت مي كنند. در حال حاضر تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در استانبول تركيه به سر مي برد تا ظهر امروزعازم نيويورك شود. كاروان اعزامي ايران ديروز در شهر آنكارا ويزاي ورود به آمريكا را بدست آورد.
اين در حالي است كه عليرغم تلاشهاي انجام شده تا آخر وقت اداري ديروز ويزاي كاپيتان تيم ايران محمد طلايي و چهار خبرنگار و داوران اعزامي ايران صادر نشد بر اساس آخرين تصميم گيريها تيم ملي كشتي آزاد ايران حتي بدون حضور كاپيتان خود سفر به نيويورك را انجام مي دهد .
انصاري: استعفاي فلاح قابل پذيرش نيست
سرپرست تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان در خصوص استعفاي اكبر فلاح گفت: استعفاي فلاح و اعتصامي به هيچ عنوان براي ما قابل پذيرش نيست چرا كه آنها مربياني هستند كه در مسابقات جهاني تركيه توانسته اند تجربيات خوبي به دست آورند. از همين رو با فراگيري اين تجربيات در آينده قطعا مي توانند براي جوانان تيم ملي مثمر ثمر باشند.
انصاري در پايان اظهار داشت: فلاح يكي از مربياني است كه براحتي نمي توانيم از كنار نامش عبور كنيم.

رقابت هاي قهرماني آسيا
۶ وزنه بردار ديگر عازم چين شدند
گروه ورزشي: دومين  گروه  از ملي پوشان  وزنه برداري  ايران  براي  شركت  در رقابت هــــاي آسيايي  اين  رشته  عازم  چين  شد.
محمدحسين  برخواه ، اصغر ابراهيمي ، كوروش  باقري ، محسن  بيرانوند،حسين  توكلي  و حسين  رضازاده  ملي پوشان  كشورمان  هستند كه  عازم  چين شده اند.
بهمن  زارع  به  عنوان  مربي ، فرشاد غزاليان  فيزيوتراپ  و نماينده  سازمان تربيت  بدني  ديگر اعضاي  اين  گروه  هستند.
اولين  گروه  از ملي پوشان  وزنه برداري  ايران  متشكل  از سيدمهدي  پانزوان ،سيد هادي  پانزوان ، محمدعلي  فلاحتي نژاد و شهروز قرباني  روز شنبه  عازم  چين شده بودند.
مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  آسيا از فردا در شهر چين  خوان دائو، چين  آغاز مي شود.
رضازاده: در آسيا رقيب ندارم
«حسين  رضازاده» وزنه بردار دسته  به  اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  تيــــم  مـلي وزنه برداري  ايران  گفت : حريفي  براي  خودم  درمسابقات  قهرماني  آسيا نمي بينم .
قوي ترين  مرد جهان  در سال  ۲۰۰۲ ميلادي  درخصوص  حريفان  اصلي  ايران  درمسابقات  وزنه برداري  قهرماني  آسيا گفت : تيم هاي  قزاقستان ، ازبكستان  و چين از رقباي  اصلي  تيم  كشورمان  به  شمار مي روند اما بدون  شك  رقابت  سختي  بين تيم هاي  ايران  و چين  براي  كسب  عنوان  نخست  اين  پيكارها انجام  خواهد شد.

تيم فوتبال جوانان ايران عازم هندوستان شد
گروه ورزشي: تيم فوتبال جوانان ايران ديروز براي شركت در يك دوره مسابقات بين المللي عازم هندوستان شد. فدراسيون فوتبال با اعلام اين مطلب افزود: قرار است يك دوره رقابتهاي بين المللي با حضور چند كشور در دهلي نو برگزار شود كه به همين منظور تيم جوانان ايران ديروز عازم اين كشور شدند.

ايران مغلوب كره جنوبي شد
چين - خبرنگار اعزامي علي شاكري: تيم  ملي  واليبال  ايران  در اولين  ديدار خود در مرحله  دوم  دوازدهميـــن دوره  مسابقات  واليبال  قهرماني  آسيا مقابل  تيم  كره  جنوبي  شكست  خورد.
در اين  ديدار كه  ديروز  در سالن  ورزشي  شهر تيان  جين ،چين  برگزار شد، تيم   ايران  با نتيجه  ۳ بر صفر مغلوب  تيم  كره  جنوبي  شد.
ملي پوشان  واليبال   ايران  كه  در مرحله  مقدماتي   اين  مسابقات  با عبور از سد تيم هاي  قطر، ژاپن  و زلاندنو به  عنوان  تيم  اول  گام  به  مرحله  دوم اين  رقابت ها گذاشته  بودند، در ۳ گيم  پياپي  و با امتيازهاي  ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۸ و ۳۷ بر ۳۵ بازي  را به  حريف  خود واگذار كردند. تيم  ملي  واليبال   ايران  در ادامه   اين  مسابقات  روز سه شنبه  به  مصاف تيم  هند مي رود.

برنامه امروز ليگ برتر
پگاه - پاس (عضدي رشت)
استقلال - برق (آزادي تهران)
فجر سپاسي - فولاد (حافظيه شيراز)
پيكان - ذوب آهن (ايران خودرو)
سپاهان - سايپا (نقش جهان اصفهان)

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |