صفحه اول روزنامه هاي جهان
•كوريره دلاسرا-بن لادن:آمريكايي ها را در عراق به خاك خواهيم سپرد •ايزوستيا-روسيه از بالكان خارج نخواهد شد •فرانكفورتر آلگماينه-صدراعظم آلمان به يك اشتباه اعتراف كرد
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3164 , Sep.12, 2003
جمعه 21 شهريور ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۱۶۴
صفحه اول روزنامه هاي ايران
•خاتمي:مردم در صورتي به صحنه انتخابات خواهند آمد كه به آنها اعتماد شود •اطلاعات-جنبش غير متعهدها از همكاري ايران با آژانس تقدير كرد •كيهان-ضرب الاجل دادگاه انگليس به آرژانتين
ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۰۱:۱۳ ـ
اذان مغرب: ساعت ۳۷:۱۹
اذان صبح فردا: ساعت ۱۰:۵

دبيركل سازمان ملل:
نظام تجارت جهاني ميلياردها نفر را قرباني خود ساخته است
«كوفي عنان» دبيركل سازمان ملل در پيامي به نشست وزيران كشورهاي عضو سازمان تجارت جهاني در شهر كنكون(مكزيك)  تاكيد كرد: واقعيات نظام تجاري بين المللي با لفاظي هايي كه در مورد تجارت آزاد سرداده شده بود نمي خواند و ميلياردها نفر را قرباني خود ساخته است.عنان افزود: لفاظي هاي تجارت جهاني پر از وعده ها بود، به ما گفته شده بود كه تجارت آزاد فرصتي براي همه مردم و نه معدودي ثروتمند خواهد بود؛ به ما گفته شده بود كه اين نظام نردباني به سوي زندگي بهتر و رهايي از فقر و نااميدي است و به ما اين اميد داده شده بود كه از طريق مذاكرات تجاري اين وعده ها تحقق مي يابد.
003610.jpg
اعتراض كشاورزان فقير
مكزيكي به نشست
وزيران كشورهاي
عضو سازمان تجارت
جهاني در شهر كنكون

وي افزود: اما به جاي بازار آزاد، بسياري موانع شديد،  خفه كننده و مانع رشد وجود دارند و به جاي رقابتي منصفانه، يارانه هاي كشورهاي ثروتمند را شاهديم كه عليه كشورهاي فقير به كار گرفته مي شود و به جاي قوانين جهاني كه توسط همه مورد مذاكره قرار گرفته بود و به نفع همگان بود، شاهد تصميم گيري هاي بسيار در پشت درهاي بسته و حفاظت بيش از حد از منافع خاص و بسياري از خلف وعده ها هستيم.
دبيركل سازمان ملل گفت: بدون هيچ گونه ترديدي اين امر صدمات عميقي بر جاي گذاشته و ميلياردها نفر را قرباني خود ساخته است.اين قربانيان شامل كشاورزان فقيري هستند كه به جاي اينكه قادر به تجارت براي خارج شدن از دور فقر باشند غالباً با موانع تجاري بيكار مي شوند و يا با موانع جديدي مورد تنبيه قرار مي گيرند.
«اين كشاورزان شامل افراد بيمار و محتضري مي شوند كه رنج هاي آنها به دليل فقدان داروي حياتبخشي كه قدرت خريد آن را داشته باشند، طولاني مي شود.»
عنان هزينه هاي بي تفاوتي كشورهاي ثروتمند را از دست رفتن ميليون ها شغل و صدها ميليارد دلار درآمدي ذكر كرد كه مي توانست با برداشتن چندگام معقول از سوي دولت هايي كه تاكنون مايل به برداشتن آن نبوده اند، انجام شود.وي گفت: به خاطر بشريت موانع و يارانه ها بايد در زودترين زمان ممكن برچيده شود؛ چنين امري به منفعت فقير و غني خواهد بود.
003590.jpg

و دبيركل سازمان ملل از شركت كنندگان اين اجلاس خواست كه با «نه گفتن» به سياست هاي تجاري كه فقر را تشديد مي كند، گام هاي محسوسي در جهت احياي اقتصاد جهان و ايجاد دور جديدي از توسعه داشته باشند.

آخرين خبرها از تحولات عراق
اختلاف نظر كشورهاي اتحاديه اروپا درباره عراق
003595.jpg
كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در خصوص اعزام نيرو به عراق اختلاف نظر اساسي با يكديگر دارند.
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، با وجودي كه خاوير سولانا تلاش بسياري براي هماهنگ كردن سياست كشورهاي اتحاديه اروپا در خصوص عراق پس از جنگ انجام داده با اين وجود چند پارگي در سياست كشورهاي عضو كماكان مشاهده مي شود.سولانا گفت: در جريان اجلاس وزراي خارجه اتحاديه اروپا كه اواخر هفته گذشته در ايتاليا برگزار شد،  چهار عضو شوراي امنيت كه عضو اتحاديه اروپا نيز هستند اختلاف نظرهايي در خصوص عراق پس از جنگ با يكديگر داشتند.
آمريكا در طرحي كه به شوراي امنيت سازمان ملل ارايه كرده پيشنهاد اعزام نيروهاي بين المللي تحت فرماندهي آمريكا را داده است اما طرف اروپايي برداشت متفاوتي از اين پيشنهاد دارد.در حاليكه انگليس كاملاً  از اين طرح حمايت مي كند آلمان با اعزام سربازان خود به عراق و تحت فرماندهي آمريكا مخالف است.
كريس پاتن كميسر اتحاديه اروپا در امور خارجي نيز ضمن صحه گذاشتن بر توافق نكردن كشورهاي عضو اتحاديه معتقد است در ۹۵ درصد موارد اعضاي اتحاديه با يكديگر هماهنگ اند اما در ۵ درصد باقي مانده اختلاف نظرهاي زيادي دارند. با اين وجود اتحاديه در صورتيكه اراده سياسي مشتركي داشته باشد مي تواند موضع واحدي اتخاذ كند.
نظاميان آمريكايي تدابير امنيتي را
در بغداد تشديد كردند
نظاميان آمريكايي در سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر در نيويورك، از ظهر ديروز تدابير شديد امنيتي را در بغداد اعمال كرده اند.به گزارش خبرنگار ايرنا، نيروهاي نظامي آمريكا آرايش نظامي در مناطق محل استقرار خود را تغيير داده و بر تعداد گشت هاي هوايي و خياباني خود نيز افزوده اند.يكي از تدابير امنيتي نيروهاي اشغالگر موجب شده است،  هيچ خودرويي به محوطه بيروني و پاركينگ هتل هاي شرايتون و فلسطين راه نيابد.
اين در حالي است كه پيش از اين خودروها پس از تفتيش و بازرسي در پاركينگ هاي نزديك هتل هاي فلسطين و شرايتون استقرار مي يافتند.در حال حاضر محوطه اي در ۳۰۰ متري اين هتل ها براي توقف خودروها در نظر گرفته شده و افراد بايد اين مسير را پياده طي كرده و پس از تفتيش بدني وارد محوطه شوند.
نظاميان آمريكايي همچنين چند تانك و نفربر ديگر را در محوطه اين هتل ها به ديگر ادوات جنگي خود افزوده اند و از بامداد امروز تمامي محوطه هتل شرايتون و فلسطين را به وسيله سگ هاي آموزش ديده مورد تفتيش قرار داده اند.
به گزارش خبرگزاري الجزيره، قرار است امروز مراسمي به مناسبت يادبود قربانيان حادثه ۱۱ سپتامبر در فرودگاه بغداد برگزار شود.
پايان همايش احزاب
و گروه هاي ملي و سياسي عراق در بغداد
همايش احزاب و گروه هاي ملي و سياسي عراق در بغداد به كار خود پايان داد.
اين همايش روز دوشنبه گذشته تحت عنوان «همايش عراق» و با شعار «عراق براي عراقي ها» با ابتكار جنبش سلطنت طلب مشروطه عراق و با مشاركت بيش از ۹۰ حزب عراقي آغاز به كار كرده بود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، شركت كنندگان در اين همايش، در بيانيه پاياني خود بر ضرورت پايبندي نيروهاي اشغالگر در عراق به قوانين بين المللي و حقوق بشر تاكيد كردند.شركت كنندگان همچنين خواستار حمايت اتحاديه عرب از ملت عراق و تلاش اين ملت براي بازگرداندن حاكميت و استقلال خود شدند.
براساس اين بيانيه، قرار است هياتي از اعضاي اين همايش به مقر اتحاديه عرب، سازمان ملل و كشورهاي دوست سفر كرده و از آنها بخواهند براي سرعت بخشيدن به روند بازيابي استقلال و حاكميت عراق و بازگشت اين كشور به جامعه بين الملل تلاش كنند.خواسته ديگر شركت كنندگان در همايش عراق كه در بيانيه پاياني آنها درج شده است، تجديدنظر در اقدامات حاكم غيرنظامي عراق مبني بر منحل كردن برخي نهادهاي كشور،  تشكيل مجدد ارتش و نيروهاي پليس براي مشاركت در حفظ امنيت و آرامش كشور است.بيانيه پاياني همايش عراق همچنين از موضع اخير «كالين پاول» وزير خارجه آمريكا و اتحاديه اروپا مبني بر تعيين ضرب الاجلي براي برگزاري انتخابات و تشكيل يك دولت مردمي در اين كشور استقبال كرده است.

كانادا خواستار حضور هرچه بيشتر
سازمان ملل در عراق شد
«بيل گراهام» وزير امور خارجه كانادا از آمريكا خواست به منظور تشويق به سپرده گذاري خارجي در عراق و همچنين برقراري ثبات در اين كشور، قدرت مانور و حضور بيشتري به سازمان ملل داده شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، گراهام كه در پايان مذاكراتش با «كالين پاول» همتاي آمريكايي اش سخن مي گفت، افزود: «كشورهاي ديگر با توجه به مندرجات قطعنامه (پيشنهاد آمريكا) و مسئوليت هايي كه به موجب آن به آنها داده مي شود، تصميم خواهند گرفت.»
وي در ادامه گفت: هيچ كشوري به اعزام سرباز،  هزينه  كردن اموال يا پول هاي ماليات دهندگان خود متعهد نمي شود،  مگر اينكه بداند در تصميم گيري در خصوص نحوه مصرف اموال خود نقشي دارد يا زندگي شهروندانش تا چه اندازه در خطر قرار مي گيرد.برپايه اين گزارش،  گراهام خاطرنشان كرد كه كشور متبوع وي پيش از اين براي بازسازي عراق متعهد به پرداخت ۳۰۰ ميليون دلار شده است.

پيام جديد اسامه بن لادن
003600.jpg
شبكه خبري الجزيره چهارشنبه شب گزارش داد: اسامه بن لادن رهبر القاعده و ايمن الظواهري معاون وي در يك نوار ويديويي بار ديگر آمريكا را به انجام حملات تازه تهديد كردند.
شبكه تلويزيوني الجزيره گفت: نوار ويديويي جديدي را به دست آورده كه در آن اسامه بن لادن و ايمن الظواهري در حال راه رفتن در يك منطقه ناشناخته كوهستاني ديده مي شوند.
الجزيره احتمال داد اين نوار در اواخر ماه آوريل و يا اوايل ماه مه سال جاري ضبط شده است.
الجزيره با اشاره به همزماني انتشار اين نوار و دومين سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر در نيويورك و واشنگتن خاطرنشان كرد: اسامه بن لادن رهبر سازمان القاعده در اين نوار از عاملان انفجار دو سال پيش ۱۱ سپتامبر در واشنگتن و نيويورك تجليل به عمل آورد و خواستار ادامه راه آنها و الگو گرفتن از «سعيد الغامدي»، «محمد عطا»، «خالد المهزار» و «مروان الشحي» و برادرانش شد.
الجزيره همچنين به نقل از سخنان ايمن الظواهري در اين نوار از «دست آوردهاي سازمان القاعده» طي دو سال گذشته و نيز  «دروغ هاي آمريكا و متحدين» سخن گفته و از آمريكا خواسته است ميزان واقعي خسارت هاي خود را در عراق و افغانستان، اعلام كند.
براساس اين گزارش الظواهري همچنين نسبت به انجام عمليات جديد عليه آمريكايي ها و متحدين آنها هشدار داد و گفته است هر دستي كه قصد تجاوز به ما را داشته باشد قطع خواهيم كرد.
اين گزارش مي افزايد: الظواهري خطاب به آمريكا تاكيد كرده است حماسه واقعي هنوز آغاز نشده پس خود را براي قصاص به خاطر جناياتي كه مرتكب شده ايد آماده كنيد.
براساس اين گزارش الظواهري در اين نوار ويديويي همچنين از فلسطيني ها نيز خواسته در راه جهاد ثابت قدم باشند و فريب آمريكا و مزدورانشان را در ارتباط با نقشه راه نخورند.
معاون اسامه بن لادن در حاليكه خطاب به فلسطيني ها گفته است كه فلسطين جز با جهاد آزاد نخواهد شد، مبادا سلاح خود را زمين بگذاريد از عراقي ها نيز خواست به مبارزه خود ادامه دهند.

طرح روز
003605.jpg

اخبار كوتاه
وزير امور خارجه سوئد ترور شد
بيمارستان كارولينسكا ديروز اعلام كرد كه خانم آنا ليند، وزير امور خارجه سوئد، كه بعدازظهر روز چهارشنبه در فروشگاه بزرگ مركز استكهلم با ضربات كارد مورد حمله قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از استكهلم، وي پس از خونريزي شديد در ساعت ۵ و ۲۹ دقيقه بامداد ديروز جان سپرد.
آنا ليند ۴۶ ساله، بعدازظهر روز چهارشنبه بدون محافظ به فروشگاه بزرگ نرديسكا كمپانيت در مركز شهر استكهلم رفته بود كه در آنجا از سوي يك فرد ناشناس مورد حمله قرار گرفت.
وي كه از ناحيه بازو، شكم و سينه مورد حمله قرار گرفته بود به سرعت به بيمارستان يادشده منتقل شد تا مورد عمل جراحي قرار بگيرد اما در اثر جراحات وارده به كبد و خونريزي داخلي جان خود را از دست داد.

احتمال حضور برخي وزيران سابق
در كابينه جديد فلسطين
برخي منابع فلسطيني از احتمال مشاركت «محمد دحلان»  وزير امور امنيتي كابينه ابومازن در كابينه تازه حكومت خودگردان فلسطين به نخست وزيري «احمد قريع» خبر مي دهند.
به گزارش خبرنگار ايرنا از رام ا...، احمد قريع به دحلان پيشنهاد كرده است در كابينه جديد شركت كند. وي به دحلان مهلت داده بود تا ديروز (پنجشنبه) به اين پيشنهاد پاسخ دهد.
دحلان نامزد آمريكا و رژيم صهيونيستي براي سمت وزارت امور امنيتي در كابينه ابومازن به شمار مي رفت و ياسر عرفات رييس حكومت خودگردان به شدت مخالف عضويت وي در اين كابينه به  ويژه در سمت امنيتي بود.براساس اين گزارش، سرتيپ «نصر يوسف»،« نبيل شعث»، خانم «حنان عشراوي» و «سلام فياض» كه (به خواست آمريكا در سمت وزارت دارايي در كابينه ابومازن شركت كرد) از ديگر اعضاي احتمالي كابينه احمد قريع خواهند بود.
محمود عباس (ابومازن) هفته گذشته از سمت خود استعفا كرد و عرفات، احمد قريع رييس مجلس قانونگذاري را مامور تشكيل كابينه جديد كرده است.

چهار مقام اطلاعاتي آمريكا در عمليات بمب گذاري در «اربيل» زخمي شدند
يك مقام وزارت دفاع آمريكا گفت: چهار تن از مقام هاي نظامي اطلاعاتي آمريكا از مجروحان عمليات بمب گذاري در «اربيل» واقع در شمال عراق هستند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، مقام ياد شده كه خواست نامش فاش نشود، افزود كه اين چهار نفر در ارتباط با كار «حساسي»  در اربيل فعاليت مي كردند.اين مقام آمريكايي بدون ذكر جزييات بيشتر در مورد كار اين افراد، تاكيد كرد: «ما تنها مي گوييم كه آنها چهار مقام اطلاعاتي نظامي بودند.»
برپايه اين گزارش، در عمليات انتحاري انفجار خودروي بمب گذاري شده كه سه شنبه شب در اربيل روي داد، دستكم يك نفر كشته و ۴۱ نفر زخمي شدند.

بازداشت برادر وزير بهداشت
ايالت بلوچستان پاكستان
به اتهام ارتباط با طالبان
يك روزنامه پاكستاني گزارش داد: نيروهاي امنيتي پاكستان برادر «حافظ صمدا...» وزير بهداشت ايالت بلوچستان اين كشور را به اتهام ارتباط با گروه طالبان بازداشت كردند.
روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ راولپندي روز پنجشنبه نوشت: بازداشت «مولوي حافظ صمدا...» روز گذشته در شهر چمن بلوچستان در نزديكي مرز افغانستان، با اطلاعات دريافت شده از افراد زنداني طالبان صورت گرفت.
به گفته مقامات محلي، اخيراً  ۲۶ تن از نفرات طالبان در نزديكي مرز چمن بازداشت شده اند.
در همين حال روزنامه اردو زبان «اكسپرس» چاپ اسلام آباد نيز ديروز نوشت: متهم بازداشت شده براي تحقيقات و بازجويي به كويته مركز ايالت بلوچستان انتقال يافت.اين روزنامه افزود: «حافظ صمدا...» وزير بهداشت ايالت بلوچستان ضمن خودداري از اظهارنظر درباره بازداشت برادرش، از دليل اين اقدام نيز اظهار بي اطلاعي كرد.

چين نسبت به تشديد تنش ها در خاورميانه ابراز نگراني كرد
چين براي چندمين بار در هفته هاي گذشته نسبت به تشديد درگيري ها در خاورميانه ابراز نگراني كرد.
وزارت امور خارجه چين روز پنجشنبه با صدور بيانيه اي خاطرنشان كرد: پكن به روند فزآينده درگيري ها ميان فلسطين و اسراييل توجه زيادي دارد و از اين بابت نگران است.
در اين بيانيه از دو طرف خواسته شده است،  ضمن خويشتنداري و توقف درگيري هاي خشن و خونبار، مذاكرات صلح را از سر گيرند.
اين بيانيه همچنين از اسراييل دعوت كرده است كه به تاكتيك هدف قرار دادن رهبران و مهر ه هاي اصلي مقاومت فلسطين پايان دهد.

انفجار خورجين اسب هشت نفر را در كلمبيا كشت
انفجار خورجين يك اسب حامل بمب در استان بوياكا واقع در مركز كلمبيا به جان هشت نفر خاتمه داد و ۲۰ نفر را زخمي كرد.
گزارش روز پنجشنبه راديو محلي كاراكول به نقل از ژنرال آلفردو رودريگز فرمانده عمليات پليس كلمبيا حاكيست كه اين انفجار در ميدان مركزي شهر «چيتا» رخ داد.اين مقام پليس افزود كه عاملان اين اقدام دو خورجين پر از مواد منفجره را بار اين اسب كرده بودند.
مقامات محلي اين اقدام را به گروه چريكي موسوم به «نيروهاي مسلح انقلابي» (فارك) نسبت دادند.
اين مقامات افزودند كه حال برخي از مجروحان وخيم است و با بالگرد به مركز استان بوياكا انتقال يافتند.از سويي ديگر شبكه «راديو ملي كلمبيا» به نقل از فرماندهان ارتش گزارش داد كه نيروهاي دولتي در دو درگيري مسلحانه شش تن از اعضاي فارك را از پاي درآوردند.سازمان فارك بزرگترين گروه مسلح مخالف دولت كلمبيا است كه از چهل سال پيش با نيروهاي دولتي مي جنگد.

نشست كابينه شارون براي حمله گسترده به نوار غزه و اخراج عرفات
كابينه رژيم صهيونيستي ديروز با تشكيل نشست اضطراري،  طرح حمله گسترده به سرزمين هاي فلسطيني به ويژه نوار غزه و نيز موضوع حذف «ياسر عرفات» از طريق اخراج وي از اراضي فلسطيني يا قطع ارتباط كامل او با جهان خارج را بررسي مي كند.
منابع صهيونيستي گفتند: شارون پيش از اين نشست، با مسئولان بلندپايه امنيتي درباره شيوه پاسخگويي به عمليات انفجاري فلسطيني ها گفت وگو خواهد كرد.
به ادعاي اين منابع،  بيشتر وزيران كابينه با طرح اخراج عرفات موافقند. موضوع حذف عرفات و احتمال حذف وي در حالي از سوي مسئولان رژيم صهيونيستي مطرح مي شود كه «حسني مبارك» رييس جمهوري مصر براي پذيرايي از عرفات در اين كشور در صورت اخراج وي از اراضي فلسطين، اعلام آمادگي كرد.
رژيم صهيونيستي عرفات را مسئول شكست كابينه «محمود عباس» و استعفاي او از پست نخست وزيري حكومت خودگردان فلسطين مي داند.

گزارش خزانه داري آمريكا از توقيف دارايي هاي گروه هاي تروريستي
خزانه داري آمريكا از پيشرفت در توقيف دارايي هاي سازمان هاي تروريستي خبر داد.
به گزارش رويتر از واشنگتن، خزانه داري آمريكا در گزارش روز گذشته خود گفت: تلاش هاي بين المللي بر ضد تروريسم، فعاليت هاي تروريستي را در دنيا مشكل كرده است.اين منبع افزود: پس از اين حملات ۱۳۶ ميليون و ۷۰۰ هزار دلار از دارايي هاي گروه هاي تروريستي در ۱۴۳۹ حساب بانكي نقاط مختلف جهان مسدود شده است.براساس گزارش سال گذشته مبلغ ۱۱۲ ميليون دلار در بيش از ۵۰۰ شماره حساب بانكي توقيف شده است.

درگيري در ولايت كاپيسا افغانستان
جنگ بين نيروهاي تحت امر چهار فرمانده رقيب در ولايت«كاپيسا» در شمال كابل دست كم ۱۱ كشته و تعدادي مجروح بر جاي گذاشت.
گزارش هاي دريافتي از اين ولايت حاكيست, درگيري بين چهار فرمانده محلي به نام هاي «فاروق»,«ضابط وكيل», «اسدا...» و «گل نظيم» از سه روز پيش تاكنون در شهرستان «كوبند» ولايت كاپيسا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. منابع محلي مي گويند: هر چهار فرمانده وابسته به لشگر ۶ ارتش افغانستان هستند و هر يك مي كوشند با نيروهاي مجهز تحت امر خود كنترل دامنه نفوذشان را در منطقه افزايش دهند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
ايران
جامعه
رسانه
زمين
شهر
عكس
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |  ورزش  |
|  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |