پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۳ - Oct.2, 2003
تهران در آستانه ماه مبارك رمضان پاكسازي مي شود
شهرداري، سيماي تهران را بازپيرايي و بانشاط مي كند
گروه شهري: معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران قبل از فرارسيدن ماه مبارك رمضان، طرح پاكسازي شهر را اجرا مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس محمدي زاده در حاشيه نشست شهرداران مناطق درباره طرح به استقبال رمضان گفت: اين طرح با استفاده از ظرفيت ها، امكانات و تجهيزات موجود شهرداري و سازمانها و شركت هاي تابعه نظير اتوبوسراني، زيباسازي و بازيافت انجام مي شود و كليه بوستانها و معابر عمومي شهر، بازپيرايي و پاكسازي مي شوند.
وي اظهار اميدواري كرد با هماهنگي نهادها و ارگانها از جمله آموزش و پرورش، نيرو و پست و تلگراف و تلفن چهره تهران، در قبل از فرارسيدن ماه مبارك رمضان، جلوه  اي نو، تميز و باطراوت پيدا كند.
به گفته وي همزمان با بازپيرايي معابر عمومي شهر، مكانهاي مذهبي نظير مساجد، حسينيه ها و امامزاده ها نيز توسط ستاد هاي ويژه اي پاكسازي مي شوند.
مهندس محمدي زاده همچنين بر ضرورت مشاركت شهروندان در اجراي هرچه بهتر طرح به استقبال رمضان- بهار قرآن، تاكيد كرد و افزود: انتظار مي رود شهروندان در آستانه فرارسيدن ماه رمضان، به بازپيرايي و نظافت محيط زندگي خود از جمله كوچه ها، گذرگاهها و نماي ساختمانهاي خود به صورت خودجوش مبادرت ورزند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران خاطرنشان كرد كليه شهرداريهاي مناطق بيست ويك گانه تهران موظفند با بسيج امكانات خود و از طريق پاكسازي معابر و رنگ آميزي و تجهيز مبلمان شهري،  فضايي بانشاط را فراهم آورند. خبرنگار ما در ادامه گزارش خود مي افزايد: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران نيز از زحمات مديران و كاركنان شهرداريهاي مناطق ۴ و ۱۰ تشكر كرد و گفت: اعتباري بالغ بر ۸۰ ميليارد ريال براي آزادسازي و تملك اراضي موجود در طرح هاي عمران شهري مناطق يادشده اختصاص يافته است.

نگاه
داوود كاظمي
016264.jpg

دو هفته ديگر زندان قصر به شهرداري واگذار مي شود
رئيس سازمان زندانها و اقدامات تأميني گفت:  حدود دو سوم از فضاي زندان قصر، دو هفته ديگر به شهرداري واگذار مي شود.
مرتضي بختياري ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: تا پايان سال تمامي فضاي فعلي اين زندان به شهرداري تهران تحويل مي شود.
طبق توافق سازمان زندانها و شهرداري تهران، زندان قصر به فضاي سبز و فرهنگي تفريحي تبديل خواهد شد.

تغيير پيش شماره هاي تلفن همراه
ايرنا: وزير پست و تلگراف و تلفن اعلام كرد: پيش شماره هاي تلفن همراه ۰۹۱۱ و ۰۹۱۳ به ۰۹۱ تغيير مي كند. وي افزود: پيش شماره هاي تلفن همراه چهار استان نيز تغيير خواهد كرد.
وي با بيان اين مطلب كه «رقم چهارم پيش شماره تلفنهاي همراه به شماره اصلي تلفنها اضافه مي شود»، يادآور شد:  پيش شماره ۰۹۱۲ فعلا باقي خواهد ماند.
وي گفت: تلفنهاي همراه در واگذاريهاي اخير نيز با پيش شماره ۰۹۱ خواهد بود.

۲۰ دستگاه خود رو به ناوگان خود روهاي امداد رسان افزوده شد
۱۱ خط ترن هوايي در تهران احداث مي شود
گروه شهري: طي مراسمي با حضور دكتر حميد بهبهاني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ۲۰ دستگاه خودروي امدادرسان به ارزش يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال به ناوگان خودروهاي امدادرسان تهران افزوده شد.
016266.jpg

به گزارش خبرنگار ما، با افزوده شدن اين ۲۰ دستگاه، تعداد خودروهاي فعال ستاد امدادرساني در بزرگراهها به ۶۰ دستگاه افزايش يافت. به گفته بهبهاني اين اقدام در كاهش بار ترافيك و برطرف كردن هر مانعي كه منجر به ايجاد اختلال در رفت وآمد خودروها در بزرگراهها شود بسيار مؤثر است.
وي افزود: كمك رساني در تمام ساعات شبانه روز به رانندگان مانده در بزرگراهها كه بعضا در شرايط بحران روحي نيز به سر مي برند، بدون دريافت وجه، از بهترين خدماتي است كه شهرداري تهران مي تواند در حق شهروندان خود انجام دهد.
وي افزود: حدود ۳۰ ميليارد تومان لازم است تا سرعت حمل و نقل شهري از متوسط ۴۰ كيلومتر در ساعت به ۴۳ كيلومتر افزايش يابد در حالي كه از طريق امدادرساني با كمترين خرج اگر بر ظرفيت بزرگراهها هم اضافه نكنيم در شرايط خرابي اتومبيلها يا رفع سريعتر مشكل، حداقل وضع موجود را حفظ خواهيم كرد.
016268.jpg

وي از تشكيل كميته اي با شركت مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك، نمايندگان معاون فني عمراني، مدير كل املاك و مستغلات شهرداري تهران و نمايندگان شهرداران مناطق خبر داد كه كار احداث پاركينگهاي مشاركتي را مورد مطالعه و بررسي قرار داده و بعد از انجام هماهنگيهاي لازم نتايج و راهكارهاي لازم را به اطلاع متقاضيان سرمايه گذاري در اين بخش برساند.
وي از آغاز عمليات احداث نخستين خط منوريل (ترن هوايي) طي يكي دو ماه آينده خبر داد كه قرار است با مشاركت ايران و ژاپن تا ۱۱ خط براي شهر تهران توسعه يابد. وي در مورد هزينه احداث اين پروژه چيزي نگفت و ادامه داد: در حال حاضر كل پروژه در دست مطالعه و بررسي است اما مسلما در تمام دنيا سيستم حمل و نقل عمومي اعم از تاكسي، اتوبوس منوريل و مترو در يك مجموعه تركيبي و به صورت مكمل هم كار كرده و تنها در اين صورت نتيجه مثبت به بار مي آورند.
در اين مراسم مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز گفت: ۵ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان براي احداث پاركينگهاي طبقاتي در بودجه امسال شهرداري تهران در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: در طرح تفصيلي شهر تهران يك ميليون متر مربع پاركينگ پيش بيني شده كه در حال حاضر تنها ۲۰ هزار مترمربع فضاي پارك و ۳۰ پاركينگ عمومي وجود دارد.

ملاقات شهردار تهران با جانبازان
گروه شهري: به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام و روز جانباز، دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران با جمعي از جانبازان جنگ تحميلي به همراه خانواده هايشان در محل هتل شيان ديدار كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم كه به دعوت روابط عمومي شهرداري تهران صورت گرفت، دكتر احمدي نژاد با جانبازان گفت و گو كرد و در جريان مسائل و مشكلات آن ها قرار گرفت و براي رفع مشكلات اين عزيزان قول مساعد داد.

احداث پايگاههاي مردمي
همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز طي مراسمي ساختمان نوساز سپاه ناحيه ابوذر واقع در يافت آباد مورد بهره برداري قرار گرفت.
واعظ آشتياني عضو شوراي شهر تهران در مراسم افتتاح اين پايگاه با تأكيد بر گسترش روحيه و تفكر بسيجي يادآور شد در برهه اي از زمان شاهد افتتاح و بهره برداري از مراكز علمي، فرهنگي و اجتماعي نظير فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ بوديم و پس از آن نيز شاهد افتتاح مراكز و اماكن يادآور دوران دفاع مقدس بوده و اميدواريم با حمايت شهردار تهران بيش از پيش شاهد ايجاد چنين مكانهايي بعنوان پايگاههاي مردمي در شهر تهران باشيم كه امروز شاهد راه اندازي اولين مركز در منطقه ۱۸ هستيم. مهندس شايسته شهردار منطقه ۱۸ تهران نيز در اين مراسم با ابراز خرسندي از افتتاح مركز بسيج ادارات ناحيه ابوذر تهران گفت: هيچ وقت اجازه نخواهيم داد نام بسيجي از بين برود و با تمام توان بعنوان يك بسيجي در خدمت به مردم و شهروندان خواهيم بود. وي گفت: سنجش عملكرد خود و همكارانم را در شهرداري منطقه ميزان رضايت مردم از شهرداري قرار داده و در اين زمينه هر چه اين ميزان رضايت بيشتر شود قطعا بهتر و بيشتر خواهيم توانست به مردم خدمت كنيم. شهردار منطقه ۱۸ زيربناي اين ساختمان را ۳۰۰ مترمربع و هزينه احداث آن را نيز معادل ۷۰۰ ميليون ريال ذكر كرد.

ثبت نام متقاضيان تلفن همراه آذر يا دي ماه انجام مي شود
مدير عامل شركت مخابرات گفت: تمامي سيم كارتهاي تلفن همراه معوقه تا پايان مهرماه جاري به مشتريان واگذار مي شود. به گزارش ايرنا علي اكبر صنعتي ديروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: برخي عوامل موجب شده تا كار ارائه سيم كارت تلفن همراه به مشتريان با تأخير مواجه شود. وي گفت:  شركت مخابرات به متقاضياني كه با تأخير دريافت سيم كارت مواجه شده اند در ازاء هر روز تأخير،  جريمه پرداخت مي كند.
وي درباره ثبت نام جديد تلفن همراه گفت:  در نظر داريم پيش از ثبت نام كيفيت كار تلفنهاي واگذار شده را ارتقاء دهيم و پس از آن نسبت به ثبت نام اقدام كنيم. صنعتي افزود:  با اين وصف آذر ماه يا دي ماه سالجاري ثبت نام جديد از متقاضيان با نرخ هر تلفن همراه چهارميليون و ۴۰۰ هزار ريال صورت مي گيرد.

زنگ خطر سفره هاي آب زيرزميني به صدا درآمد
ورودي ۷ حوزه آبخيز بزرگ كشور نگران كننده است
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: بهره برداري هاي بي رويه، سفره هاي آب زيرزميني را در بسياري از نقاط كشور در وضعيت بحراني قرار داده كه متاسفانه زنگ خطر اين بحران را بخشهاي مختلف هنوز به صدا در نياورده اند.
مهندس انوشيروان نجفي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به وجود حدود ۷ رودخانه حفاظت شده در كشور از قبيل جاجرود، كلاردشت و كرج گفت: متاسفانه در برخي از اين رودخانه ها همچون جاجرود شاهد ساخت و ساز در بستر آنها بوده ايم كه اين امر به دليل ضعف در دستگاه اجرايي و يا قدرت افراد متخلف بوده كه بي محابا و برخلاف قانون اقدام به ساخت و ساز در آن محل كرده اند؛ ولي مسلما براي احياي اين محيطها عزم جدي و ملي لازم است.معاون سازمان حفاظت محيط زيست نسبت به ميزان ورودي فاضلاب و عناصر شيميايي به رودخانه هاي كل كشور ابراز نگراني كرد و گفت: حدود ۷ حوزه آبخيز بزرگ در سطح كشور تقريبا بدون استثنا داراي ورودي هاي بسيار نگران كننده اي است.
وي با بيان اين كه امروزه بر اساس توصيه هاي جهاني در مسير توليد آب شرب مانند سدهاي لار، لتيان و كرج به غير از كاربري حفاظتي نبايد چيز ديگري ايجاد شود، گفت: اين در حاليست كه در حوزه سد كرج شاهد ساخت و سازهايي خصوصا در سرشاخه مسير رودخانه بين ديزين و گچسر هستيم.

تحويل ۳۰۰ دستگاه سمند گازسوز به تاكسيراني
مدير پروژه خودروهاي گازسوز ايران خودرو اعلام كرد: تا پايان مهرماه حدود ۳۰۰ دستگاه سمند گازسوز براي تحويل به تاكسيراني توليد مي شود. به گزارش واحد مركزي خبر، عليرضا فيض بخش گفت: ايران خودرو در اجراي طرح ملي جايگزيني سوخت متعهد شده است تا پايان امسال ۱۵ هزار دستگاه سمند گازسوز را به تاكسيراني تحويل دهد. به گفته وي تاكسيراني تاكنون توانسته است شرايط را براي تحويل ۲۵ دستگاه سمند گازسوز به صورت آزمايشي فراهم كند. وي خاطرنشان كرد: مسئولان تاكسيراني اگرچه براي تحويل سمندهاي گازسوز تلاش مي كنند اما اگر زمينه تحويل فراهم نشود به علت خسارتي كه متوجه ايران خودور خواهد شد، چرخه توليد ناچار متوقف مي شود. وي از مسئولان تاكسيراني خواست براي كمك به توليد به موقع و پيوستن سمندهاي گازسوز به ناوگان حمل و نقل تاكسيراني، جدول زمان بندي تحويل ارايه كنند.

توضيح نيروي انتظامي
نيروي انتظامي با ارسال نمابري درباره خبري باعنوان «نصب تابلوهاي متنوع، نقض قوانين راهنمايي و رانندگي را به همراه دارد» مندرج در ۱۲/۵/۸۲ مواردي را به شرح ذيل اعلام كرد:
۱ - راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ درحال حاضر راسا تابلوي جديدي در سطح شهر نصب نمي كند و درصورت نياز به نصب تابلو باتوجه به مفاد مصوبات جاري، مراتب را در شوراي عالي ترافيك مطرح و پس از تصويب و هماهنگي با حضور نمايندگان حاضر از طريق سازمان ترافيك نسبت به نصب تابلو اقدام مي گردد.
۲ - درصورتي كه ضرورتي ايجاب نمايد كه راهور تهران تابلويي را در محلي نصب نمايد با درنظرگرفتن نص صريح ماده ۹۱ آئين نامه از تابلوهاي استاندارد استفاده مي نمايد.
۳ - باتوجه به توسعه و گسترش شهر تهران در چند ساله اخير و احداث بزرگراه ها و معابر جديد و اصلاح هندسي در معابر شهري و تغيير و تحولات ايجادشده مثل تعيين خطوط ويژه اتوبوسراني و احداث ايستگاه هاي راه آهن شهري (مترو) تعدادي از تابلوهاي منصوبه باقيمانده از گذشته با شرايط جديد مطابقت نداشته يا نياز به جابجايي و اصلاح دارد كه در اين رابطه راهنمايي و رانندگي تهران اقدامات جديدي را درجهت ساماندهي تابلوها و علائم راهنمايي در سطح كل مناطق تهران دردست اقدام دارد.
۴ - جمع آوري تابلوهاي غيراستاندارد جزء وظايف شهرداري تهران مي باشد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |