پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۳ - Oct.2, 2003
تلاشهاي سازمان تربيت بدني نتيجه داد
برانكو سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد
گروه ورزشي: روز يكشنبه اين هفته -ششم مهرماه- در حالي كه سخنگوي فدراسيون فوتبال صحبت از «جي جي سيموني» مي كرد و در محافل ورزشي نامهايي همچون «واندرلي لوگزا مبورگو» مطرح بود در همين صفحه نوشتيم كه كار «برانكو ايوانكوويچ» با تيم ملي تمام است .
016282.jpg

و او به زودي به تهران خواهد آمد و ديروز از سوي فدراسيون فوتبال، برانكو رسماً به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان منصوب شد. در واقع فوتبال ما بي جهت يك فرصت هشت ماهه را از دست داد. برانكو همان روزي كه با جوانان گمنام و بدون ستاره هايي مانند دايي، كريمي و... توانست كره جنوبي و ژاپن- غولهاي آسيا- را شكست دهد و ايران قهرمان اين قاره  كهن شد نيز درصدد بود تا مربيگري تيم ملي فوتبال ايران را در دست بگيرد اما مسائلي بوجود آمد و باعث شد تا اين مربي كروات، تهران را ترك كند. برانكو در همان زمان يك نشست مطبوعاتي را تدارك ديد اما در آخرين لحظه اين مصاحبه مطبوعاتي لغو شد و برانكو بدون آنكه مسائل خود را در ارتباط با مسائل آن روز فوتبال، بازگو كند از تيم ملي جدا شد. برانكوايوانكوويچ سالها مربي تيم ملي كروواسي بود و در زماني كه كروواسي به جام ملتهاي اروپا -يورو ۹۴ راه يافت و در جام جهاني ۹۶ به مقام سوم دنيا رسيد در كنار بلاژويچ روي نيمكت تيم ملي كروواسي مي نشست و تئوريسين اصلي اين تيم بود. بعدها او به همراه بلاژويچ هدايت تيم ملي ايران را در دست گرفت. بعد از پايان بازيهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲، فدراسيون فوتبال كه به رياست محسن صفايي فراهاني برنامه هاي كوتاه، ميان و بلند مدت پرتعدادي را اجرا مي كرد تصميم داشت از ميروسلاوبلاژويچ و برانكوايوانكوويچ به طور جداگانه و به ترتيب در تيم هاي ملي بزرگسالان و اميد بهره ببرد كه «چيرو» نپذيرفت و رفت اما برانكو به عنوان سرمربي تيم هاي ملي و اميد ايران منصوب شد. برانكو در ابتدا كار خود را با تيم ملي بزرگسالان آغاز كرد كه تيم ملي ايران به رهبري برانكو در شهر كيف توانست تيم ملي اوكراين را شكست دهد. سپس برانكو به بازسازي تيم اميد- المپيك- پرداخت و اين تيم پس از حضور در رقابتهاي غرب آسيا در كويت و قهرمان آسيا شد و بعد از آن بر برانكو و تيم ملي همان رفت كه همه مي دانيم. اكنون بار ديگر برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي ايران شده و قرار است حسين فركي كماكان دستيار اين تيم باقي بماند اما براي مربي دروازه بانها گزينه اصلي «داود فخرالدين بگوويچ» است.
016270.jpg
كه هم اكنون مربي دروازه بانهاي پرسپوليس است. همايون شاهرخي بعد از اين مدير فني تيم ملي است و براي سرپرستي تيم ملي فوتبال ايران نيز قرار است به زودي يك نفر معرفي شود. پس از اينكه تلاشهاي سازمان تربيت بدني نتيجه داد و برانكو به تيم ملي بازگشت براي پست سرپرستي تيم ملي هم سازمان تربيت بدني به دقت مسائلي را دنبال مي كند و در صدد بررسي گزينه هاي موجود براي اين پست است.
تأكيد سازمان تربيت بدني به حضور تيم فوتبال اميد ايران در رقابتهاي آسيا - آفريقا
بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك در زمينه حضور در رقابتهاي آفريقا - آسيا گزارشي كامل به سازمان تربيت بدني ارسال كرده است. همراه اين نامه همچنين متن ارسالي فدراسيون فوتبال در اين ارتباط كه اين فدراسيون آمادگي اعزام تيم اميد - المپيك - ايران را ندارد و همچنين جوابيه كميته ملي المپيك نيز به سازمان تربيت بدني فرستاده شده است. درخصوص جواب سازمان تربيت بدني نيز محسن مهرعليزاده اعلام كرده ضمن آمادگي اداري، تداركات لازم ورزشي را در تيم هاي منتخب با اعلام به فدراسيون هاي مربوطه تحت نظر ويژه داشته باشيد و تأكيد كرده كه اميدوارم در هر ۳ رشته فوتبال، وزنه برداري و دووميداني بتوانيم قهرمان دو قاره - آسيا و آفريقا - شويم.
مهرعليزاده همچنين تأكيد بسيار داشته كه تيم فوتبال اميد - المپيك - ايران بايد در اين مسابقه ها حضور پيدا كند تا ضمن آمادگي براي بازيهاي مقدماتي المپيك ۲۰۰۴ آتن با قهرماني در اين ميدان اعتبار از دست رفته فوتبال - پس از شكستها و نتايج ضعيف تيم ملي ايران - بازگردد.
بازيهاي قهرماني آسيا - آفريقا از تاريخ ۲ لغايت ۱۰ آبان ماه در هندوستان برگزار مي شود و كميته ملي المپيك از ابتداي سال جاري به فدراسيونهاي مربوطه تاريخ اين مسابقه ها را اعلام كرده بود تا با آمادگي كامل در هندوستان حاضر شوند.

ديدار مشحون با رئيس فدراسيون جهاني
در آخرين روز از مسابقات جام ملت هاي آسيا محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال ايران با «كال چين» رئيس فدراسيون بين المللي بسكتبال ديدار و گفتگو كرد. كال چين با ابراز خرسندي از انتخاب مجدد مشحون به سمت رئيس فدراسيون بسكتبال ايران قول همه گونه كمك در راه پيشرفت اين ورزش را داد. محمود مشحون در اين ديدار ضمن دعوت از رئيس فدراسيون جهاني براي سفر به تهران آمادگي اين فدراسيون را براي جذب كمك هاي فدراسيون بين المللي بسكتبال اعلام كرد و گفت: ارتباط بيشتر با فدراسيون جهاني به طور حتم باعث رشد و ترقي بسكتبال در ايران خواهد شد.

بسكتبال جام ملت هاي آسيا ايران با شكست ژاپن پنجم شد
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال ايران در پايان بيست و دومين دوره جام ملت هاي آسيا در شهر «هاربين» چين به مقام پنجم رسيد. تيم ايران براي رسيدن به اين مقام روز گذشته به مصاف تيم ژاپن رفت و در يك بازي نزديك با مغلوب ساختن اين تيم با نتيجه ۶۷ بر ۶۱ در جمع شانزده تيم شركت كننده در جاي پنجم ايستاد. در بازي با ژاپن كه تيمي سرعتي بود، ملي پوشان ايران طي دو كوارتر اول و دوم امتيازات لازم را براي كسب پيروزي بدست آوردند و با وجود از دست دادن كوارتر سوم و چهارم موفق شدند همانند بازيهاي آسيايي ۱۹۹۰ پكن اين تيم را براي بار دوم شكست دهند. در فينال اين بازيها چين با شكست كره جنوبي قهرمان شد و كره در مكان دوم ايستاد.

هاشمي طبا در مراسم استقبال از تيم ملي تكواندو :
نايب قهرماني ايران نتيجه برنامه ريزي دقيق بود
016278.jpg
گروه ورزشي: اعضاي تيم ملي تكواندو ايران نايب قهرمان شانزدهمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان بامداد ديروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شدند و مورد استقبال گرم دوستداران ورزش هاي رزمي و خانواده هاي خود قرار گرفتند. از جمع مسئولان ورزش، تنها مصطفي هاشمي طبا رئيس كميته ملي المپيك در فرودگاه حاضر بود و قهرمانان تكواندو را مورد تشويق قرار داد.
تيم ملي تكواندو ايران در اين پيكارها با كسب دو مدال طلا، دو نقره و يك مدال برنز در رقابتي فشرده با كره جنوبي در جاي دوم ايستاد.
رئيس كميته ملي المپيك در حاشيه مراسم استقبال كسب مقام نايب قهرماني را نتيجه برنامه ريزي منظم، دقيق و بلندمدت فدراسيون تكواندو خواند. هاشمي طبا افزود: كره اي ها در اين پيكارها عدالت را فداي قهرماني كردند و از آنجايي كه تكواندو يك ورزش كره اي است، حساسيت و تعصب آنها روي آن موجب شد تا حق قهرمانان ما را در چند مورد تضييع كنند. وي در پايان گفت: كميته ملي المپيك نهايت تلاش و سعي خود را براي احقاق حق تيم ملي تكواندو انجام خواهد داد.

نتايج دومين هفته رقابتهاي جام قهرمانان باشگاههاي اروپا
دومين هفته رقابتهاي مرحله نخست گروهي جام قهرمانان باشگاههاي اروپا ديشب پيگيري شد. به گزارش پايگاه اينترنتي يوفا نتايج بازيها در گروههاي اول تا چهارم به اين شرح است:
گروه نخست
اندرلشت بلژيك ۱ بايرن مونيخ آلمان ۱، سلتيك اسكاتلند ۲ ليون فرانسه صفر
گروه دوم
لكوموتيو مسكو صفر آرسنال انگليس صفر، اينترميلان ايتاليا ۲ ديناموكيف مسكو صفر
گروه سوم
ديپورتيو لاكرونيا ۲ آيندهوون هلند صفر، موناكو فرانسه ۴ ا.ا.ك   آتن صفر
گروه چهارم
گالاتاسراي تركيه ۱ رئال سوسيداد ۲، المپياكوس يونان ۱ يوونتوس ايتاليا ۲
پاول ندود گلهايش را تقديم پدرش كرد
پاول ندود بازيكن چك تبار يوونتوس بعد از بازي با تيم المپياكوس كه منجر به پيروزي يوونتوس شد و او ۲ گل اين بازي را هم به ثمر رساند، اظهار داشت در كل از عملكرد خود راضي نيستم و بازي قابل قبولي را ارائه ندادم. اين سومين گل ندود طي دو ديدار اخير بوده،  اما با اين حال او هنوز خودش را رهبر تورين نمي داند. ديدار آينده يوونتوس در مقابل سوسيه داد، در خانه اين تيم است و ندود گفت كه در خاك اسپانيا صعود خود را مسجل خواهيم كرد.
وي گفت: ۲ گل من به المپياكوس را تقديم به پدرم مي كنم.

ملي پوش فوتسال رفتني شد
وحيد شمسايي به لاتزيو ايتاليا پيوست
گروه ورزشي: وحيد شمسايي ملي پوش تيم ملي فوتسال و بازيكن تيم استقلال تهران با پيراهن لاتزيو ايتاليا در برابر بارسلونا قرار خواهد گرفت. طبق توافقات به عمل آمده، شمسايي طي يك قرارداد دو ساله به عضويت تيم لاتزيو ايتاليا درآمده و با توجه به اينكه اسم او در فهرست لاتزيو به رقابت هاي فوتسال جام باشگاههاي اروپا ارسال شده، اين بازيكن هفته آينده همراه با تيم جديدش در سالن ورزشگاه نيوكمپ حاضر خواهد شد.

خبرهايي از واليبال
ليگ برتر واليبال امروز قرعه كشي مي شود
016276.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر واليبال ايران طبق برنامه اعلام شده از سوي فدراسيون واليبال قرار است از چهارشنبه آينده (شانزدهم مهرماه) آغاز شود. در اين بازي ها ۱۱ تيم شركت كننده حدود ۲۰ هفته براي معرفي تيم قهرمان اين دوره پيكار مي كنند. در اين رقابت ها براي نخستين بار با حمايت اسپانسرهاي خارجي به تيم هاي برتر جوائز نقدي داده خواهد شد. مراسم قرعه كشي رقابت هاي اين فصل ليگ برتر صبح امروز با حضور سرپرستان و مربيان باشگاهها در محل فدراسيون واليبال برگزار مي شود و طي آن برنامه بازيهاي نيم فصل تيم ها اعلام خواهد شد.
جلسه داوران روز شنبه
همه ساله و به هنگام نزديك تر شدن به آغاز مسابقات ليگ برتر و دسته يك شاهد گردهمايي يك روزه داوران و مربيان هستيم كه امسال براساس اطلاعيه كميته داوران جلسه توجيهي داوران قضاوت كننده در بازيهاي سال جاري روز شنبه بر پا مي شود.
جمع تيم هاي شركت كننده در جام جهاني واليبال كامل شد
درحالي كه نزديك به يكماه ديگر جام جهاني واليبال مردان و زنان به ميزباني كشور ژاپن برگزار مي شود، جمع تيم هاي شركت كننده در آن با راهيابي آمريكا و كانادا از مسابقات «نورسكا» و انتخاب دو تيم صربستان و مونته نگرو و مصر از سوي فدراسيون بين المللي واليبال كامل شد.
اين مسابقات از روز ۲۵ آبان ماه با حضور ۱۲ تيم ژاپن، كره جنوبي، چين، ايتاليا، فرانسه، برزيل، ونزوئلا، تونس، آمريكا، كانادا، صربستان و مونته نگرو و مصر در كشور ژاپن آغاز خواهد شد.
برترين هاي نورسكا
در پايان مسابقات موسوم به نورسكا تيم هاي واليبال مردان آمريكا و كانادا در حضور كوبا جواز صعود به جام جهاني ژاپن را گرفتند. مكزيك پس از كوبا در جاي سوم ايستاد. در پايان اين رقابت ها كلايتون از آمريكا، كونتراس از كوبا، گراپنتين از كانادا، جونتورنا از كوبا، ليوئيدبيل از آمريكا و برتيو از كوبا به عنوان بهترين بازيكنان اين دوره انتخاب شدند.

پينگ پنگ بازان جانباز و معلول به اردو دعوت شدند
گروه ورزشي: پينگ پنگ بازان جانباز و معلول براي كسب آمادگي جهت شركت در مسابقات برون مرزي، به اردوي آمادگي دعوت شدند.
اين اردو طي روزهاي ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه جاري در مجتمع تحقيقات عصر انقلاب واقع در جاده قديم كرج برگزار مي شود.
اسامي نفرات دعوت شده به اردو به اين شرح است: مهران وصلتي، عليارخويي زاده، مهدي عقيلي، بلال مدحج، محمد سمناني، مهدي نيكخواه، عباس عليمرداني، عقيل عليمرداني، كيومرث كيومرثي، حميد قراچه داغي، بهنام رهبري، حميدرضا شيخ زاده، صمد امني، مسعود گروسي ومحسن يارمحمدي.اين تيم را عادل عليپور هدايت مي كند.
تيم پينگ پنگ جانبازان و معلولين ايران خود را براي شركت در مسابقات قهرماني آفريقا - آسيا كه انتخابي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن نيز است، در روزهاي ۱۳ تا ۲۰ آذرماه در اردن، آماده مي كند.

خبرهايي از كشتي
حضور مربيان كشتي ايران در كشورهاي جهان
گروه ورزشي: فدراسيون هاي  كشتي  سه  كشور آفريقايي  نيجريه ، آنگولا و آفريقاي  جنوبي  با ارسال  نامه هاي  جداگانه  به  فدراسيون  كشتي  كشورمان  از ايران  درخواست  مربي كشتي  آزاد و فرنگي  كرده اند.
به  همين  منظور با پيشنهاد كميته  مربيان  فدراسيون  كشتي  و موافقت  رئيس اين  فدراسيون ، «مهدي  محبي » كشتي گير سابق  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  در وزن هاي  ۹۰ و ۱۰۰ كيلوگرم  و قهرمان  اسبق  آسيا از كرج  و عليرضا موذن  ازهمدان  به  عنوان  مربي  به  ترتيب  به  كشورهاي  نيجريه  و آنگولا سفر خواهند كرد.
همچنين  دكتر ضياء معيني  از لرستان  و ايرج  كاهيرده  از خوزستان  به آفريقاي  جنوبي  اعزام  خواهند شد.
016272.jpg

در ضمن  در پي  درخواست  فدراسيون  بين المللي  كشتي ، (فيلا)، استاد منصوربرزگر سرمربي  اسبق  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  و مدرس  فيلا براي  تدريس  در يك دوره  كلاس  مربيگري  كشتي  آزاد به  كشور چين  اعزام  خواهد شد. در حال  حاضر، منصور سرداري  كشتي گير قديمي كشتي  آزاد ايران  در وزن ۶۲ كيلوگرم  در كشور يمن  مشغول  تدريس  مربيگري  است .
كارشناسان كشتي جهان: حسن رنگرز قهرمان است
مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان از امروز در حومه شهر پاريس در كشور فرانسه آغاز مي شود. شب گذشته سه تن از كشتي نويسان مطرح جهان، فرانك شانلي از نيوزلند،  علي گوميش رئيس كميته تخصصي خبرنگاران و عكاسان ورزشي جهان، ايپس از تركيه و جان فولر از سايت اينترنتي د  مت دات كام آمريكا افرادي بودند كه در تجزيه و تحليل هاي خود رأي به قهرماني حسن رنگرز داده اند.
پس از رنگرز، «لازارو ريواس» برنده مدال طلاي سال ۱۹۹۹ جهان از كوبا و  «براندون پاولسون» برنده مدال نقره سال ۲۰۰۱ جهان با دو رأي قهرماني از بيشترين بخت در وزن ۵۵ كيلوگرم برخوردار هستند.
دعوت روس ها از حيدري و رضايي
016274.jpg

روس ها به پاس دلاوري ها و شايستگي هاي ايوان ياريگين قهرمان اسبق سنگين وزن هاي كشتي آزاد جهان و رئيس فقيد فدراسيون كشتي روسيه دست به ابتكار جالبي زده اند و مي خواهند جام سوپر شامپيون را بين سنگين وزن هاي كشتي جهان برگزار كنند.
قهرمانان نخبه كشتي دنيا به اسم براي حضور در اين پيكارها دعوت شده اند و دو قهرمان شاخص كشتي ايران عليرضا حيدري و عليرضا رضايي نيز از جمله دعوت شدگان براي حضور در اين جام هستند.
نكته دوم اينجاست كه موفقيت در سوپرشامپيون روسيه معادل رقمي حدود ۵۵ هزار دلار جايزه نقدي دارد و زماني حدود دو ماه نيز تا شروع آن باقي مانده است، حضور اين دو قهرمان كشتي ايران جداي از انگيزه ربودن جايزه نقدي مي تواند محك بسيار مناسبي براي تعيين عيارهاي واقعي اين دو كشتي گير ارزنده ما در مقايسه با حريفان بين المللي شان باشد.

چه خوب است كه فدراسيون كشتي ايران به صورتي بسيار جدي زمينه هاي لازم براي حضور نمايندگان كشتي ايران در روسيه را فراهم سازد.

هندبال باشگاههاي ايران
رقابت سه تيم براي فتح قهرماني نيم فصل
گروه ورزشي: ليگ برتر هندبال باشگاههاي ايران امروز وارد هفته نهم خود مي شود. در پايان بازيهاي هفته هشتم سه تيم فولاد مباركه، هپكو اراك و كابلهاي شهيد قندي يزد با امتيازمشترك در يكقدمي فتح بازيهاي نيم فصل قرار دارند .
برنامه بازيهاي امروز و فردا
پنجشنبه ۱۰ مهر:
شهرداري كرمان- كابل هاي شهيد قندي  يزد
فولاد مباركه سپاهان- هپكو اراك
جمعه ۱۱ مهر :
هيأت هندبال شهر كرد- جام الكتريك قم
هيأت هندبال تبريز- نيروي زميني تهران
تربيت بدني خرم آباد- صنام اصفهان

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري بزرگداشت حسين فكري
گروه ورزشي: يازدهمين  دوره  مسابقات  فوتبال  پيشكسوتان  جام  يونس  شكوري  گـراميداشت ياد و خاطره  حسين  فكري  عصر چهارشنبه  با برگزاري  ۵ ديدار ادامه  يافت  كه  با۴ پيروزي  و يك  تساوي  همراه  بود.
دراين  دوره  از رقابتها كه  در مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  برگزارمي شود در پايان  ديدارهاي  عصر ديروز نتايج  زير بدست  آمد:
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال:
* هما ۱ بانك  تجارت ۵
گلهاي  تيم  بانك  تجارت : مسعود عطايي ، داود حسن خاني ، قاسم  فرهاديان ،حسن  حاتمي و احمد طاهري 
گل  تيم  هما: احمد سنجري
* استقلال  ۲ راه  آهن  ۲
گلهاي  تيم  استقلال  تهران : محمد خضرايي  و مهدي  فرد علي  نيا
گلهاي  تيم  راه  آهن : بهمن  اسحاق  زاده  و ناصر ترابيان 
رده  سني  بالاي  ۵۵ سال:
*بانك  سپه  ۱ عقاب  صفر
گل  تيم  بانك  سپه : احمد حقيقت  خواه
 * استقلال  ۵ راه  آهن  ۲
گلهاي  تيم  استقلال : عليرضا حاج  قاسم  ، ۳ گل ، حسين  فرزامي  و علي جباري 
گلهاي  تيم  راه  آهن : مهدي  ابوطالب  و محمد اسحاق  زاده
* شاهين  ۱ كيان  ۲
گل  تيم  شاهين : حسين  كلاني
 گلهاي  تيم  كيان : رضا تقدسي  و منوچهر صادقي
 در ديدارهاي  عصرديروز بازيكنان  صاحب  نام  اسبق  فوتبال  ايران  مانندحسين  كلاني ، همايون  بهزادي ، حميد جاسميان ، حميد شيرزادگان ، قاسم  پناهگر، علي  جباري ، اكبر كارگر جم ، حسين  فرزامي ، عليرضا حاج  قاسم ، فرامرز ظلي  و گودرز حبيبي  حضور داشتند.
برنامه  چهارمين  روز اين  مسابقات  به  شرح  زير است :
شنبه  ۱۲/۰۷/۸۲:
۱۳: ياران  با دارايي  در رده  سني  ۴۰
۱۴: هما با تهران  جوان  در رده  سني  ۵۵
۱۵: پرسپوليس  با شعاع  در رده  سني  ۴۷
۱۶: شيرودي  با كيان  در رده  سني ۴۷
۱۷: شاهين  با راه  آهن  در رده  سني  ۴۰

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |