چهارشنبه۲۳ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۵ - Oct.15, 2003
ليگ برتر فوتبال ايران
شش بازي و ماجراي پرسپوليس و استقلال
016992.jpg
گروه ورزشي: ورزش ايران در آستانه يك رخداد بزرگ است. روز جمعه ديدار سنتي يا به قول امروزي ها دربي بزرگ بين دو تيم پرسپوليس و استقلال برگزار مي شود. همه چيز تا به امروز طبق برنامه ريزي پيش مي رود. داور از پرتغال مي آيد، او تجربه قضاوت بازي اين دو تيم را يك سال پيش دارد و جو و فضاي فوتبال كشور ما را نيز خوب مي شناسد و مي توان آن را يك امتياز براي آرامش بيشتر دانست. پس از قهرماني تيم ملي در بازيهاي قاره اي و انتظاري كه در مردم به وجود آمده است، اين بازي همچنان حساس تر مي شود. مانوئل گومز كاستا با كمك ميراندا و دوسانتوز كه هر دو پرتغالي هستند به آساني مي تواند اداره بازي را در دست بگيرد.
روز جمعه را روز پرسپوليس و استقلال مي ناميم و شش بازي ديگر را كه فردا انجام مي شود به دوازده تيم ديگر اختصاص مي دهيم.
پگاه و پيكان در حسرت صعود به رده بالاتر. فولاد و پاس كه نگاه به قهرماني هم دارند. ابومسلم و استقلال اهواز و مسائل گذشته و حال اين دو تيم. صدرنشيني برق شيراز كه شايد اين حادثه اتفاق بيفتد. فجر سپاسي و فولاد مباركه سپاهان و سايپا با شموشك.
حكايت بازي پرسپوليس و استقلال جدا از تقابل داخل ميدان نيازمند برنامه ريزي خارج از ميدان هم است. از نقطه حركت تماشاگران به طرف ورزشگاه آزادي تا پايان بازي و هدايت مردم بايد هماهنگ و هوشيار عمل كرد. پرسپوليس و استقلال هر كدام داستان هاي پشت پرده زيادي دارند كه شكست در اين بازي مي تواند چهره هاي زيادي را از پشت پرده بيرون بياورد.
شايد استقلال يك ملي پوش در تيم ملي داشته باشد و شايد كاپيتان اول و دوم تيم ملي از پرسپوليس باشند و بقيه ملي پوشان نيز قصد اثبات حقانيت خود را داشته باشند، اما اين بازي چيز ديگري را رقم خواهد زد و آن توقعي است كه تماشاگران دو تيم از بازيكنان دارند. استقلالي ها هرگز دوست ندارند تيم شان در مقابل پرسپوليس شكست بخورد، هنوز آن حادثه تلخ بيست سال پيش در ذهن استقلالي هاي قديمي باقي است و شايد هرگز نيز تكرار نشود. پرسپوليس با دايي و بگوويچ با پيروزي در اين بازي مي تواند به تمام ماجراهاي ريز و درشت گذشته و حال پايان دهد درباره اين بازي در صفحات مختلف ورزشي روز پنج شنبه مفصل خواهيد خواند.

جذب ۲۰۰ ورزشكار ملي پوش در دانشگاه آزاد اسلامي
016988.jpg
گروه ورزشي:بيش از ۲۰۰ قهرمان ملي پوش در سال تحصيلي جديد در دانشگاه آزاد اسلامي مشغول به تحصيل خواهند شد.دكتر بهرام قديمي، مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر گفت:  در جلسه اي كه به منظور بررسي وضعيت تحصيلي قهرمانان با دكتر جاسبي، رياست دانشگاه آزاد داشتيم، قرار شد تا جانبازان قهرمان در مسابقات پاراليمپيك و بانوان حاضر در مسابقات بانوان كشورهاي مسلمان نيز در كنار ساير قهرمانان بدون شرايط قبولي در آزمون ورودي در رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد مشغول به تحصيل شوند.وي ادامه داد: اين ورزشكاران همانند دوره هاي گذشته تا مقطع كارشناسي به طور رايگان در يكي از واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد تحصيل مي كنند و درصورت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد نيز شهريه اين مقطع تحصيلي به صورت نيم بها از آنان اخذ خواهد شد.

رشد شنا محسوس است
جام واترپلو باشگاه هاي آسيا در تهران
016984.jpg
گروه ورزشي: به گفته رييس فدراسيون شنا،  شيرجه و واترپلو، مسابقه هاي واترپلو قهرماني باشگاه هاي آسيا دي ماه سال جاري به ميزباني ايران در تهران برگزار مي شود.
وحيد مرادي روز گذشته در يك نشست مطبوعاتي افزود: تاكنون براي شركت در اين مسابقه ها تيم هاي الاهلي عربستان و العربي كويت آمادگي خود را اعلام كرده اند. در اين مسابقه ها حداقل هشت تيم حضور پيدا خواهند كرد.
وي عوامل توسعه ورزش را به چهار عامل، امكانات، برنامه ريزي، نيروي انساني و اعتبارات مشروط دانست اما عنوان نمود كه در شنا در بعد امكانات و اعتبارات با مشكلات زيادي مواجه هستيم.مرادي گفت: براي رشد رشته هاي شنا يك مربي از استراليا، واترپلو دو مربي از كرواسي و شيرجه يك مربي از اوكراين جذب خواهند شد.مرادي در پايان از بازگشت حسين نسيم كاپيتان سابق تيم ملي واترپلو و مربي كنوني دارمشتاد آلمان به ايران خبر داد كه قرار است به جمع مربيان تيم ملي واترپلو اضافه شود.

ليگ برتر واليبال ايران امروز آغاز مي شود
016986.jpg
گروه ورزشي: واليبال با به پايان بردن فعاليت هاي برون مرزي خود از امروز با ليگ برتر مهم ترين فعاليت مسابقاتي خود را در بعد داخلي آغاز مي كند. مسابقاتي كه از فصل پيش با رقابت نزديك بين تيم ها شكل و شمايل واقعي به خود گرفت و در اين فصل با حمايت مالي يك شركت معتبر خارجي مي رود تا دوره جديدي را تجربه كند.
واليبال با توجه به موقعيت ممتازي كه در سطح ملي براي خود بدست آورده است بايد بيش از گذشته درپي ارتقاي سطح رقابت هاي باشگاهي اش باشد، اما متاسفانه با وجود حاكم شدن تفكرات حرفه  اي بر اين ورزش هنوز ليگ برتر باشگاههاي ايران فاصله زيادي با يك ليگ آرماني دارد.
از جمله مشكلاتي كه هنوز واليبال ايران را در بالاترين سطح بازيهاي باشگاهي رنج مي دهد نبود قانون مدون و شفاف در زمينه نقل و انتقالات، كمبود سالن استاندارد در شهرستانها و حتي در مركز تهران و نبود ثبات لازم در نزد تيم ها است. از سوي ديگر براي داشتن يك ليگ پويا و سازنده فراموش نكنيم كه بايد تعادل ممكن را در ميان تيم هاي شركت كننده برقرار ساخت.
در هفته نخست ليگ برتر، تهران با ميزباني سه بازي گوي سبقت را از شهرستانها ربوده است.
برنامه بازيهاي هفته اول
چهارشنبه ۲۳ مهرماه: سالن ۷ تير
ساعت ۱۵: پاس تهران- قند شيروان
ساعت ۳۰/۱۶: صنام تهران- پگاه اروميه
ساعت ۱۸: برق تهران- دخانيات تهران
پنج شنبه ۲۴ مهرماه
ساعت ۱۷: لوله سازي اهواز- پيكان تهران
ساعت ۱۷: نئوپان گنبد- سايپا تهران

بهره برداري از سالن اختصاصي ژيمناستيك
گروه ورزشي: دومين  مرحله  مـسابقه هاي  ژيمناستيك  ليگ  قهرماني  باشگاههاي  كشور روز جمعه هفته  جاري  در ورزشگاه  شهيد قيانوري  تهران  برگزار مي شود.
ايــن  مسابقات  با شركت  ۹ باشگاه  در دسته  اول  و ۱۴ باشگاه  در دسته  دوم برگزار خواهد شد.مرحله  نخست  اين  مسابقه ها اوايل  شهريورماه  گذشته  در زنجان  برگزار شده بود.
در دسته  يك  اين  رقابتها تيم  دانشگاه  آزاد اسلامي  با مجموع  ۴۵/ ۴۸ امتياز به  مــقام  نخست  رسيد و تيم هاي  شهرداري  منطقه  ۸ تهران  با ۴۸ امتياز و ارزش  ماكارون  قزوين  با ۲/ ۴۷ امتياز به  ترتيب  دوم  و سوم  شدند.
در دسته  دوم  نيز تيم  كاشي  تبريز با ۷/ ۴۶امتياز به مقام  نخست  دست  يافت و تيم هاي  تربيت  بدني  اردبيل  با ۴۵/ ۴۵ امتياز و آرين  تبريز با ۱/ ۴۰ امتياز به  ترتيب  مقامهاي  دوم  و سوم  را بدست  آوردند.

پيكارهايي سخت در انتظار بدمينتون بازان ايراني است
گروه ورزشي: رقابت هاي بدمينتون قهرماني آسيا اگرچه از ديروز در شهر جاكارتا اندونزي آغاز شده است، اما پيكارهاي اصلي اين مسابقات از امروز با حضور قهرمانان حاضر در رنكينگ جهاني آغاز مي شود. ديروز و در دور مقدماتي نيكزاد شيري ملي پوش كشورمان با كسب دو پيروزي خود را به جدول اصلي رساند. براساس قرعه انجام شده، پيكارهايي سخت انتظار قهرمانان ما را مي كشد و بايد ديد آيا بدمينتون بازان كشورمان قادر خواهند بود در مصاف با حريفان صاحب نام خود پيروز شوند يا خير. در دوره هاي گذشته هيچگاه بدمينتون بازان كشورمان قادر به راهيابي به مرحله سوم اين بازيها نشده اند و در همان دوره هاي اول و دوم وداعي تلخ با مسابقات داشته اند . در ميان ملي پوشان ايران غلامرضا باقري و علي شاه حسيني در پيكار با حريفان كره اي و ژاپني قرعه دشوارتري دارند و كاوه مهرابي و فرهاد سليماني تا حدودي با قرعه مساعدتري مواجه هستند.

قهرماني آسيا در ورزشگاه اختصاصي دو و ميداني
گروه ورزشي: ستاد اجرايي برگزاري مسابقه هاي دو و ميداني قهرماني داخل سالن آسيا تشكيل شد.
در اين نشست كه با حضور علي كفاشيان، حسين جلالي، عليرضا رضايي، اسدالله قزويني و مهدي قره چه داغي برگزار شد، كفاشيان به عنوان رئيس ستاد برگزاري اين رقابت ها انتخاب شد.مسابقات داخل سالن قهرماني آسيا با حضور ۳۶ كشور آسيايي و در پانزده ماده در روزهاي هفدهم تا نوزدهم بهمن ماه سال جاري در ورزشگاه اختصاصي فدراسيون دو و ميداني برگزار خواهد شد.
ورزشگاه اختصاصي فدراسيون دو وميداني اول آبانماه توسط حسين جلالي رئيس فدراسيون دو وميداني كشورمان افتتاح مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |