دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۸ - Oct.20, 2003
انتقاد شديد وزير صنايع و معادن از وضعيت بازار سيمان
گروه اقتصادي: پس از انتقادهاي بسيار كارشناسان و فعالان اقتصادي به شيوه قيمت گذاري سيمان كه به قول رئيس انجمن صنفي توليدكنندگان سيمان موجب شده است سود بادآورده اي معادل ۳۰۰ ميليارد تومان به جيب بخش غيرتوليدي برود، سرانجام بالاترين مقام اجرايي در بخش صنعت نيز در نامه  اي به معاون اول رئيس جمهوري نگراني شديد خود را از اين وضع ابراز كرد.
وي در اين نامه تصريح كرده است: سال هاي متمادي تصميم گيري در مورد قيمت گذاري و توزيع اين فرآورده صنعتي توسط شوراي اقتصاد صورت مي گرفت ليكن در اسفندماه سال ۷۶ و پس از يك دوره شش ساله، بر مبناي تصميم ستاد پشتيباني تنظيم بازار، سيمان از فهرست كالاهاي مشمول قيمت گذاري خارج شد.
وزير صنايع و معادن مي افزايد: مصوبه شوراي اقتصاد در مهرماه سال ۷۸ آخرين مصوبه خاص و قانوني براي قيمت گذاري اين كالا محسوب مي شود كه براساس آن قيمت گذاري سيمان توسط كارخانه ها،كماكان آزاد اعلام شده و نظارت بر تنظيم بازار بر عهده وزارت صنايع گذاشته شده است.
اسحاق جهانگيري در ادامه نامه خود مي نويسد: در تصويب نامه هيأت وزيران به تاريخ ۲۲ ارديبهشت ماه سال ۸۰، سيمان در زمره كالاهاي بخش دوم گروه اول سبد حمايتي طبقه بندي شده ليكن در بند ۲ تصويب نامه بعدي هيأت وزيران در مورخ ۳۱ ارديبهشت ماه سال ۸۱ روش ديگري در مورد كالاهاي توليدي منظور شد كه طي آن هيچ سازماني حق قيمت گذاري محصولاتي را كه از دولت يارانه مستقيم دريافت نمي كند ندارد، منوط به آن كه در مقررات تعرفه اي مراعات حقوق مصرف كنندگان شده باشد كه سيمان به حق واجد چنين شرايطي است.
وزير صنايع و معادن مي افزايد: با بوجود آمدن ستاد بررسي و كنترل قيمت ها ضمن عدم ثبات در مقررات، تصميم گيري هاي موازي نيز حادث شده و متأسفانه اغلب مسئولان درگير مشكلات تازه اي شده اند و به جاي اصلاح امور و حاكم شدن ضوابط، بستر واسطه گري و دلال بازي در اوج خود فراهم آمده به طوري كه طبق گزارش هاي دريافتي قيمت بازار سياه سيمان به بالاترين حد ممكن خود رسيده است.

گفت و گوي امروز
دولتي ها ماليات نداده اند
017324.jpg
گروه اقتصادي: با گذشت بيش از ۶ ماه از سال ۸۲، هشدار كارشناسان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر عدم تحقق درآمدهاي دولت ادامه دارد. آمار و ارقامي كه از عدم تحقق درآمدها در محافل رسمي و غيررسمي اقتصادي اعلام مي شود، تخميني است و هنوز برآورد درستي از اين عدم تحقق مشخص نشده است. از آنجا كه بخشي از درآمدهاي دولت را درآمدهاي حاصل از ماليات تشكيل مي دهد،  با عيسي شهسوار خجسته ،معاون وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس سازمان امور مالياتي كشور گفت وگو كرديم:
***
* چند درصد از درآمدهاي مالياتي بودجه مصوب امسال محقق شده است؟
- در ۶ ماه گذشته، ۲/۸۴ درصد در بخش ماليات هاي مستقيم وصول شده كه اين رقم در مقايسه با سال گذشته ۲/۲ درصد رشد داشته است.
* گفته مي شود وصول ماليات از شركت هاي دولتي مطابق با پيش بيني ها انجام نشده است؟
- وصول ماليات از شركت هاي دولتي تا پايان شهريورماه سال جاري كمتر از ۷۰ درصد محقق شده است. اين رقم درمورد ماليات شركت هاي غيردولتي ۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
* محقق نشدن ماليات شركت هاي دولتي به هرحال در درآمدهاي پيش بيني شده در بودجه تأثير مي گذارد، چه اقدامي در اين زمينه كرده ايد؟
- مراجعه مستقيم به اين شركت ها، ارسال نامه براي وزراي وزارتخانه ها كه شركت ها را تحت پوشش دارند، متوسل شدن به ابزار قانوني مثل توقيف و فروش اموال.
* چرا شركت ها در زمان مشخص ماليات مربوط به خود را نمي پردازند؟
- درآمد ماليات بر شركت ها به گونه اي نيست كه ترتيب زماني مشخص داشته باشد به عنوان مثال شركت مخابرات امسال بايد ۸۸ ميليارد تومان بابت فروش تلفن همراه به خزانه واريز كند ولي چون هنوز ثبت نام جديد انجام نشده، اين رقم هم محقق نشده است.

يادداشت
نفت و ايران
محمد صادق جنان صفت
بهداشت و درمان، امنيت و دفاع و آموزش حداقل كاري است كه دولتها تامين آن را پذيرفته اند.
تامين اين سه كالا و خدمت عمومي هزينه و سرمايه گذاري مي خواهد. اين هزينه ها در تعداد پرشماري از كشورها از طريق ماليات پرداختي شهروندان تامين مي شود. در ايران، اما براساس آمارهاي در دسترس اغلب اين هزينه ها از طريق صادرات نفت تامين مي شود. دولت ايران علاوه بر اينكه وظيفه تامين كالاهاي عمومي يادشده را دارد، موظف است در تامين نان و انرژي و آب، تراكتور، كمباين، شير و فرآورده هاي آن با قيمت يارانه اي عمل كند. اين تعهدهاي دولت بدون درآمدهاي حاصل از صادرات نفت دست كم تا دو دهه آتي امكان پذير نيست. علاوه بر اين، فروش نفت به عنوان يك ثروت ملي و تبديل آن به سرمايه نيز كاري است كه دولت بايد انجام دهد. بنابراين، ايران بايد يك كشور قدرتمند نفتي شود. نيرومندشدن به معناي اين است كه سهم ايران در اوپك افزايش يابد. روند سه دهه گذشته عكس اين بوده است و عربستان بخشي از سهم ايران را گرفته است. براي اينكه سهم ايران در آينده توسط عراق، امارات، ونزوئلا و ... گرفته نشود بايد با همه توان سرمايه گذاري كرد.
سرمايه مورد نياز براي توسعه نفت از كجا تامين خواهد شد؟ اگرچه پاسخ به اين پرسش مهم است، اما مهمتر از آن اين است كه سهم ما در اوپك و جهان كاهش نيابد. سرنوشت مردم ايران - خوب يا بد - به نفت گره خورده است. كاري نكنيم كه مردم ايران در سختي قرار گيرند.

نرخ تورم به ۸/۱۶ درصد رسيد
گروه اقتصادي: شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري كشور در شهريور ماه ۸۲ به عدد ۲/۲۳۴ رسيد كه نسبت به ماه قبل ۲/۰ درصد كاهش داشت.اداره آمارهاي اقتصادي بانك مركزي اعلام كرد: شاخص مذكور در مقايسه با ماه مشابه سال قبل ۶/۱۴ درصد افزايش داشته است.
براساس اين گزارش شاخص براي كالاها و خدمات مصرفي در شش ماه نخست سال جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸/۱۶ درصد افزايش داشته است.
ميزان تورم در ۱۲ ماهه منتهي به شهريورماه سال جاري نسبت به يك سال قبل معادل ۶/۱۶ درصد است.

رئيس جمهوري:
حجم اندك همكاري اقتصادي كشورهاي مسلمان نگران كننده است
خبرگزاري جمهوري اسلامي: رئيس جمهوري در پيامي به هفتمين همايش بين المللي كارآفرينان مسلمان در تهران ابراز اميدواري كرد اين همايش بتواند گام هاي ارزنده اي در گسترش روابط اقتصادي و توسعه ارتباطات و گفت وگوي فرامرزي بين بازرگانان كشورهاي اسلامي فراهم كند.
در پيام رئيس  جمهوري آمده است: آنچه مايه نگراني است، روابط اقتصادي اندك بين كشورهاي اسلامي است به گونه اي كه بيش از يك دهم كل ارتباطات تجاري آنها را با يكديگر تشكيل مي دهد. اين امر متاسفانه در روابط اقتصادي بين كشورهاي عضو سازمان همكاريهاي اقتصادي (اكو) نيز به كمتر از نصف اين نسبت مي رسد كه به خوبي بيانگر ميزان وابستگي جوامع اسلامي به غيرمسلمانان است.
محمد شريعتمداري وزير بازرگاني نيز در اين همايش با اشاره به روند رو به كاهش حجم مبادلات كالا و خدمات ميان كشورهاي اسلامي، گفت: در حال حاضر حجم مبادلات كالا و خدمات ميان كشورهاي اسلامي كمتر از ۱۰درصد است كه به كارگيري راهكارهاي عملي براي بهبود وضع نامطلوب همكاريهاي تجاري و بازرگاني بين اين كشورها ضروري است.
شريعتمداري افزود: در حال حاضر فقر در اين كشورها با سرعت و شتاب بيشتري در حال حركت است و در ۵۴ كشور جهان وضعيت توليد ناخالص داخلي و درآمد سرانه بسيار پايين است.

در همايش حداكثرسازي درآمد نفت مطرح شد
ايران و اوپك؛ ماندن يا رفتن
گروه اقتصادي: دومين روز همايش حداكثرسازي درآمد نفت، روز گذشته در حالي برگزار شد كه سخنان مسعود درخشان درباره خروج ايران از اوپك در نخستين روز همايش همچنان موضوع بحث كارشناسان بود.
در نخستين روز همايش مسعود نيلي مشاور اقتصادي وزير نفت نيز گفته بود: يك فرضيه قابل طرح براي حداكثر كردن درآمد نفت ايران، خروج از اوپك و در پيش گرفتن سياست نروژ است. وزير نفت نيز در همين همايش از رفتار فعلي اوپك كه موجب از دست دادن سهم در بازار جهاني شده اظهار نارضايتي كرد.
مسعود درخشان كه مشاور مركز پژوهش هاي مجلس است، در اين همايش گفت: حداكثرسازي درآمد نفت ايران در گرو خروج از اوپك است. سياستي كه اكنون از سوي مصرف كنندگان و توليدكنندگان عمده نفت در سطح جهان اتخاذ شده عبارت است از حركت به سمت عرضه مطمئن، بنابراين خروج ايران از اوپك ضروري است.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين پيشنهاد منجر به بحثهاي جنجالي در همايش حداكثرسازي درآمد نفت ايران شد. به طوري كه حجت الله غنيمي فرد كه سمت اداره كننده جلسه را بر عهده داشت، مجبور شد با دخالتهاي خود ميزگرد را در جهت حمايت از حضور ايران در اوپك به پيش ببرد.
از نكات جالب توجه اين ميزگرد حمايت مشاور ارشد شركت استات اويل از تداوم حضور ايران در اوپك بود.
درخشان در جواب سخنان «توركات وولد» مشاور ارشد استات اويل نروژ كه خواستار تداوم حضور ايران در اوپك بود گفت: اگر حضور ايران در اوپك خوب است، چرا نروژ به آن نمي پيوندد تا از مزاياي آن بهره مند شود.
برنارد هومر، مشاور اسبق دبير كل اوپك و از كارشناسان برجسته ونزوئلائي نيز در اين ميزگرد گفت: اگر ايران از اوپك خارج شود، مطمئنا دوباره به آن خواهد پيوست.
مسعود درخشان نيز در جواب گفت: فقط يك كلام مي توان گفت و آن اينكه ما در اوپك گرد هم آمده ايم و ديگران در خارج اوپك بهره آن را مي برند.در پايان روز اول همايش سخنان درخشان منجر به بحثهاي طولاني حتي بعد از اتمام جلسات شد، به طوري كه دانشجويان و كارشناسان شركت كننده مشغول به بحث در خصوص خروج ايران از اوپك شدند.
درخشان در نشريه مركز پژوهشهاي مجلس به صورت مفصلي پيشنهاد خود را مبني بر خروج ايران از اوپك تشريح كرده است.
از طرف ديگر اكبر تركان معاون برنامه ريزي وزارت نفت نيز گفت: ظرفيت توليد نفت ايران در سال ۱۳۹۴ از مرز ۶ ميليون بشكه مي گذرد و به ۶ ميليون و ۴۰۰ هزار بشكه در روز مي رسد.
به گزارش شانا، تركان در حاشيه همايش تخصصي حداكثرسازي درآمدهاي نفت ايران در جمع خبرنگاران اعلام كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده، سرمايه گذاري هاي صنعت نفت ايران در سه بخش حفظ ظرفيت توليد مخازن در سطح كنوني، افزايش ضريب بهره وري مخازن و توسعه ميدان هاي نفتي جديد انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه از آغاز تاريخ نفت ايران تاكنون، تنها يك سوم نفت ايران برداشت شده است، تصريح كرد: هنوز مخازن عظيم و گسترده هيدروكربوري در ايران وجود دارد كه در سال هاي آينده به توليد خواهد رسيد.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعداد سهام معامعله شده
نام شركت
۱۷۸-
۵۹۸۹
۱۰۰۱۰
نوش مازندران
۱۱
۴۳۷۷
۲۰۵۸۶
صنعتي بهشهر
۶۱۷-
۱۹۳۴۳
۹۵۱۹
قند اصفهان
۵۰-
۳۶۰۲
۲۷۷۰۵
پارس مينو
۱۲-
۸۰۵۹
۱۳۳۱۰۷۱
پتروشيمي خارك
۱۵-
۵۹۷۶
۱۲۰۵۲۷
پتروشيمي اراك
۳۷۴-
۸۵۲۹
۳۳۳۱۳
پتروشيمي آبادان
۶۶
۵۹۹۳
۶۴۸۲
كيميدارو
۷۷
۱۳۹۰۷
۷۱۶۰
دارويي رازك
۶۲-
۸۶۹۱
۲۴۳۰۳
داروسازي كوثر
۴۰۲
۸۸۵۳
۸۲۴۷۶
پارس دارو
۲۷۹
۱۳۵۶۹
۱۸۹۳۰
داروسازي فارابي
۹
۲۳۳۶
۲۱۳۸۰
كف
۶۵۷
۱۳۸۱۳
۱۰۰۰۰
دوده صنعتي پارس
۱۱
۲۴۸۶
۱۱۷۵۴
لاستيك كرمان
۳۸-
۲۰۵۸۶
۱۸۵۰۰
صنايع لاستيكي سهند
۱۸-
۹۷۳۸
۶۶۰۷۹
گاز لوله
۳۱۰
۱۰۷۶۰
۱۰۰۱۰
شيشه قزوين
۳۲-
۱۷۱۸
۹۵۰۵
شيشه و گاز
۲۹۱-
۳۱۳۲۷
۲۰۲۲۶
سيمان تهران
۱۸۶-
۲۲۱۵۳
۶۰۲۲۰
سيمان فارس و خوزستان
۹۵-
۱۵۰۹۳
۲۳۷۵۹
سيمان شرق
۳۸۷
۵۱۱۰۵
۳۱۷۹۲
سيمان خزر
۹۷۱
۳۴۴۷۴
۸۳۱۶۹
سيمان سپاهان
۱۵۴
۲۴۱۵۰
۱۰۰۰۰
سيمان شاهرود
۲۴۰۸-
۴۶۷۱۰
۱۴۷۲۱
سيمان بهبهان
۸۸
۴۷۴۸
۸۰۶۶
ايرانيت
۱۱۳
۲۷۰۹
۱۵۶۶۰
لوله و ماشين سازي ايران
۳
۱۳۶۰
۲۲۰۴۴
فروسيليس ايران
۵۹
۳۹۴۲
۳۶۶۶۴
ماشين سازي اراك
۴۹
۱۳۹۵
۲۲۲۳۸
بسته بندي ايران
۳۴
۲۴۷۸
۵۲۴۴۱
سرماآفرين
۲۵۸-
۷۹۰۷
۱۷۲۴۸۸
تراكتورسازي ايران
۴-
۶۷۰۴
۱۸۰۵۶
ايران ترانسفو
۲۱۲-
۸۰۴۱
۹۸۱۴۹۹
ايران خودرو
۲۰-
۶۵۲۱
۱۹۷۴۴
گروه بهمن
۹۴-
۲۲۱۲۱
۳۳۱۱۷۱
سايپا
۲۷۱-
۱۵۰۵۳
۳۴۱۸۱
زامياد
۶
۳۸۶۰
۱۵۹۹۲۰
محورسازان ايران خودرو
۴
۷۳۲۵
۱۰۰۱۰
كاربراتور ايران
۲۰-
۱۱۳۶۷
۲۲۱۸۶
سايپا آذين (سهامي عام)
۲۹
۱۷۰۰
۱۳۳۳۱۰
سامان گستر اصفهان
۲۷-
۷۵۰۸
۲۵۴۲۶۱۷
بانك كارآفرين
۵-
۳۶۱۳
۴۴۰۵۹۱
توسعه صنايع بهشهر
۵۵-
۳۲۱۶
۱۴۱۸۵۰۴
سرمايه گذاري ملي ايران
۶
۳۳۳۵
۸۰۸۴۴
سرمايه گذاري سپه
۳
۱۶۷۰
۱۱۸۱۸
سرمايه گذاري ملت
۶۲
۴۵۱۳
۳۶۳۴۰۸
سرمايه گذاري غدير
۵
۳۲۷۷
۸۱۶۶
سرمايه گذاري پارس توشه
۱۰۰-
۳۱۹۸
۱۰۳۹۶۲
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۲۴-
۳۳۷۴
۵۷۰۸۶
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱۱
۳۴۳۷
۱۱۰۴۳
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۲۹-
۱۵۹۴
۱۳۲۱۲۷
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱۰۸
۱۲۶۹۳
۲۰۶۳۰
داروپخش
۴۲-
۲۱۱۰
۴۹۲۴۵
سرمايه گذاري صنعت نفت
۳۰۶
۱۲۰۷۰
۱۳۳۰۵
ويتانا
۱۳۹
۳۰۳۰
۳۴۰۰۰
ايتالران
۶۶
۱۳۸۹
۱۲۰۷۰۰۰
كارخانه فارسيت درود (سهامي عام)
۳۸
۴۳۵۷
۳۰۲۶۰
سپنتا
۹۱-
۴۶۸۳
۸۲۶۹
كمباين سازي ايران
۴۱
۱۳۶۷
۱۱۵۴۱
ايران پويا
۲
۲۰۸۲
۱۹۰۹۰
لامپ پارس شهاب
۴۰
۴۲۰۳
۵۹۹۹۱
حق تقدم پارس خودرو
۳۸-
۲۵۴۳
۷۰۱۰
فنرسازي زر
۱۱۳-
۲۶۵۰
۳۷۱۰۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۱-
۳۸۹۰
۳۳۰
موتوژن
۱۱-
۱۵۰۹۹
۷۵۸۱
كابل البرز
۰
۱۰۰۰
۸۸۲۹۳
كارخانجات صنعتي پيام
۱۵۵
۸۵۸۶
۲۰۲۲۲۰۷
ايران خودرو
۲۰۷
۶۸۱۹
۵۶۶۸۸۳
گروه بهمن
۳۰
۱۷۴۷۱
۳۵۱۳۲
سايپا ديزل
۱۱
۲۲۳۳۰
۳۳۳۱۶۶
سايپا
۵-
۱۵۵۱۵
۵۲۵۴
زامياد
۱۴۹
۱۳۷۹۸
۲۶۲۸۰۸
حق تقدم زامياد
۱
۴۸۹۷
۲۷۷۲
لنت ترمز ايران
۳۲
۳۷۶۱
۶۶۷۹۷
محورسازان ايران خودرو
۱۸
۷۳۲۰
۱۴۸۳۰
كاربراتور ايران
۰
۶۷۵۷
۵۰۵۶۹۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲۲۴-
۱۲۵۸۰
۳۷۱۹۳
سايپا آذين (سهامي عام)
۱-
۱۶۵۱
۴۷۱۸۳
شركت ساختمان اصفهان
۸۹-
۱۶۹۷
۷۲۲۶۴
سامان گستر اصفهان
۳۳۸
۷۱۱۳
۵۱۲۶۰۷
بانك كارآفرين
۱۱۲-
۲۳۰۸
۱۳۳۱۴۹
سرمايه گذاري البرز
۵۹
۳۴۵۳
۱۴۰۴۳۰
توسعه صنايع بهشهر
۲۳-
۳۴۲۴
۱۱۹۴۹۲۹
سرمايه گذاري ملي ايران
۸
۲۱۶۹
۱۰۷۳۶۸
سرمايه گذاري سپه
۷۷
۲۴۴۹
۵۰۲۴۳۱
سرمايه گذاري پتروشيمي
۱-
۴۱۷۴
۶۱۹۳۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۳-
۴۳۷۴
۳۳۹۶۸۵۶
سرمايه گذاري غدير
۲
۳۲۰۰
۶۴۳۳۱
سرمايه گذاري پارس توشه
۱۳۹
۳۰۳۲
۴۰۱۷۱۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۴
۳۱۴۳
۵۰۹۲
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۳۷
۱۷۱۳
۸۳۷۹۳۷
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱
۲۰۰۵
۱۳۰۳۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰
۱۲۱۹۷
۴۰۰۰
داروپخش
۱۱۲-
۲۱۹۱
۳۱۰۲۲۲
سرمايه گذاري صنعت نفت
۲-
۳۳۴۷
۱۱۰۰۰
بهپاك
۳-
۹۵۶۱
۱۲۸۸۱
ويتانا
۰
۳۴۶۳
۴۰۶۶
شهد
۱-
۹۹۵
۱۱۰
نساجي قائمشهر
۶
۴۶۲۵
۲۱۰
صنايع كاغذسازي كاوه
۶۷
۳۳۰۰
۶۴۰۲
كارتن مشهد
۰
۸۵۰۰
۲۷۲
بين المللي محصولات پارس
۳
۱۰۰۳
۶۷۹۵
پلي اكريل
۰
۲۱۵۰۰
۴۶۰
ايران ياسا تاير و رابر (سهامي عام )
۰
۷۱۶۳
۵۱۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۶
۶۰۱۳
۳۳۶۱
ايران گچ
۱۶۲۶-
۳۱۱۵۳
۴۰۰۵۵
سيمان دورود
۰
۱۹۶۲۲
۳۲۰۵
سيمان خاش
۱۰۴
۲۸۸۹
۳۶۰۰
ايتالران
۲۶-
۲۳۴۹
۷۷۹۲
نورد و لوله اهواز
۳
۹۰۲
۱۸۶۷۴
حق تقدم نورد و لوله اهواز
۱۰۰
۴۲۸۵
۱۳۰۱۰
سپنتا
۲-
۲۱۴۹
۳۰۴
جام دارو
۷۰
۱۴۷۴
۵۶۷۱
توليدي پارس قوطي
۲۳۱
۴۶۶۰
۳۷۳۶۵
كمباين سازي ايران
۵۳
۱۱۲۵
۳۸۱۲۱
ايران پويا
۵۳
۵۸۵
۸۰۰۰
كابلسازي تك
۰
۲۰۸۰
۱۹۱۰
لامپ پارس شهاب
۲-
۷۶۴۷
۵۱۸۰
مرتب
۳۷-
۷۴۶۸
۱۰۷۶۱
پارس خودرو
۲۰۰
۴۸۰۱
۱۲۷۷۳۲۲
حق تقدم پارس خودرو
۱۳۹-
۲۶۴۷
۲۵۰۰۰
فنرسازي زر
۳
۹۱۳۳
۳۹۳۷
كمك فنر ايندامين

قيمت طلا و ارز
قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۲۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۳۹۰۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۴۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۷۶۵۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۸۴۰۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۳۴۴
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۹۷۰۷

اقتصادي
اجتماعي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |