دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۸ - Oct.20, 2003
نشست مطبوعاتي معاون رئيس جمهور با خبرنگاران
مهرعليزاده: پرسپوليس و استقلال به بورس سهام مي روند
017328.jpg

گروه ورزشي:رئيس سازمان تربيت بدني گفت: با اجراي طرح جامع ورزش، تشكيلات ورزش بانوان كشور از معاونت به سازمان ورزش بانوان كشور ارتقاء خواهد يافت.
«محسن مهرعليزاده» در دومين روز از هفته تربيت بدني در جمع خبرنگاران افزود: اين طرح به تصويب هيأت وزيران رسيده و براي اجرا به مركز مديريت و توسعه ورزش كشور سپرده شده و قرار است به همراه سه سازمان ديگر (ورزش همگاني، قهرماني و حرفه اي) راه اندازي شود،با اين اعتقاد كه در آينده تشكيلات ورزش بانوان در حد سازمان ارتقاء مي يابد، خانم احمدي پور مي تواند در حد يك رئيس سازمان موفق باشد و با كمك معاونين و مشاورين خود در امر توسعه كمي و كيفي ورزش بانوان اقدام كنند.
وي گنجاندن روز و هفته تربيت بدني در تقويم رسمي كشور و تصويب آن از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را گامي در جهت ارتقاء فرهنگ ورزش در جامعه دانست و به جامعه ورزشي كشور تبريك گفت.
مهرعليزاده در نشست ديروز خود با خبرنگاران كه در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار شد، قبل از پاسخگويي به سئوالات آنها، عملكردهاي مهم سازمان تربيت بدني را برشمرد و از اتمام تدوين طرح جامعه ورزش و تصويب آن در شوراي عالي تربيت بدني و در نهايت تأييد و تصويب از سوي هيأت دولت به عنوان مهمترين عملكرد اين سازمان نام برد.
وي گفت: اين طرح براي اولين بار يك نگاه كلي و جامع به ورزش كشور دارد و به عنوان يك سرمايه ماندگار در ورزش كشور باقي خواهد ماند و خوشبختانه وارد مراحل اجرايي شده است.
مهر عليزاده گفت : آوردن سرمايه هاي بخش خصوصي در ورزش با واگذاري اماكن ورزشي است اما خود بانوان با توجه به محدوديت هايي كه دارند عملا نمي توانند از وجود هر مربي با هر شرايطي بهره ببرند.
وي درباره تغيير روساي فدراسيون هاي ورزشي گفت: اصل را بر بهم ريختن و تغيير نگذاشته ايم بلكه اصل بر بررسي عملكرد، هدايت، كمك، تزريق بودجه و... فدراسيون هاست و در صورت جواب ندادن اين امور، تغيير كادر فدراسيون ها اجتناب ناپذير است.
017334.jpg

نظر مهرعليزاده درباره فوتبال كشور بر تقويت باشگاهها بود و اظهار داشت: در كشور ما تا زماني كه باشگاهي نتواند به شكل فعال به عنوان يك موسسه اقتصادي مستقل عمل كند، نمي توان انتظار يك فوتبال حرفه اي را داشت.
وي افزود: در حال حاضر فدراسيون فوتبال، خودش تيم ملي را مي سازد، در صورتي كه باشگاهها بايد در سطح وسيع در تربيت نونهالان، نوجوانان و جوانان عمل كنند و فدراسيون از حاصل كار آنها بهره ببرد.
وي از شركت سهامي عام كردن يا به بورس گذاشتن دو باشگاه استقلال و پرسپوليس خبر داد و گفت:  اين اقدام مراحل اداري خود را مي گذراند و با توجه به اينكه اين مرحله قدري طولاني است اميدواريم طي ۲ الي ۳ ماه آينده به جواب برسد.وي افزود: برخوردهايي كه بعضا در ورزش بوجود مي آيد و گاه از حد معمولي هم پايين تر مي آيد به اخلاق و رفتار فردي مردم بر مي گردد و تابع هيچ قانوني نيست.مهرعليزاده پيشنهاد كرد، كميته اي با حضور ۵ نفر از خبرنگاران منتخب و اسحاقي مسئول روابط عمومي سازمان تربيت بدني به همراه چند نفر از مسئولان و مشاورين سازمان تشكيل شود تا با تدوين آئين نامه اي، نحوه حضور خبرنگاران در ميادين ورزشي و برخورد مسئولان فدراسيون ها و ورزشگاهها با آنها در آن مشخص شود.

علي مرادي: به جوانان بايد توجه ويژه اي شود
017330.jpg
گروه ورزشي:رئيس فدراسيون وزنه برداري در دومين روز از هفته تربيت بدني، از ورزشكاران جوان خواست با بهره گيري از خصايص اخلاقي رفتارهاي خود، در رشد و پويايي خود استفاده كنند.«علي مرادي» با تبريك فرارسيدن هفته تربيت بدني گفت اين روز به نام جوانان و افتخارآفرينان از سوي مسئولان ورزش كشور نام گذاري شده است كه حكايت از آن دارد كه مقام هاي ورزشي ايران توجه ويژه اي به اين قشر از اقشار جامعه كشورمان دارند.وي افزود جوانان آينده سازان كشور در تمامي بخش ها از جمله ورزش هستند از همين رو بايد به آنان توجه ويژه اي شود و شرايط لازم براي ورزش آنان مهيا شود.
وزنه برداري نونهالان ايران
تيم هرمزگان فاتح هفتمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني نونهالان ايران در رده سني ۹ تا ۱۰ سال شد.
پس از هرمزگان، تيم هاي بوشهر و كرمانشاه به ترتيب مقامهاي دوم و سوم را از آن خود كردند.مسابقات وزنه برداري قهرماني نونهالان كشور در رده سني ۹ تا ۱۰ سال با شركت۴۰ وزنه بردار از استانهاي خراسان، بوشهر، هرمزگان، تهران، كرمان، كرمانشاه و كردستان در سرسراي آزادي سنندج برگزار شد.
در پايان اين مسابقات روح الله سالاري با يك هزار امتياز، مجيد غلامپور با ۹۸۷ امتياز و سجاد عسگري با ۹۵۹ امتياز هرسه از هرمزگان به عنوان قهرمان قهرمانان دست يافتند.

رقابتهاي فوتبال مقدماتي جام ملتهاي آسيا
ايران - كره شمالي ۵ آبان ماه،شايد
گروه ورزشي:فدراسيون فوتبال ايران پيشنهاد جديدي را در خصوص زمان برگزاري بازي تيم هاي ملي ايران و كره شمالي به AFC ارائه داد كه در صورت موافقت نهايي، اين بازي به احتمال قوي ۵ آبان ماه برگزار خواهد شد. بر اساس اين پيشنهاد تيم ملي ايران دوشنبه هفته آينده در شهر پيونگ يانگ با تيم كره شمالي ديدار خواهد كرد.البته كنفدراسيون فوتبال آسيا هنوز موافقت خود را اعلام نكرده است.

قهرمان ليگ برتر واليبال ايران و آسيا در روسيه
گروه ورزشي: با آماده شدن رواديد اعضاي تيم واليبال پيكان قهرمان باشگاههاي ايران، اين تيم براي شركت در تورنمنت چهارجانبه «يارسلاو» فردا تهران را به مقصد مسكو ترك مي كند. در اين تورنمنت به جز پيكان، تيم نفت مسكو و تيم هاي ملي تونس و روسيه سفيد هم شركت دارند. اسامي تيم اعزامي به اين شرح اعلام شد:
بازيكنان: حسين معدني، سعيد رضايي، ميكائيل يولمه، سعيد مصطفي وند، علي فتاحي، احسن الله شيركوند، محمود افشار دوست، اميرحسين معززي خواه، عليرضا بهبودي، آرش صادقياني و محمد سليماني.در اين سفر مهدي دادرس به عنوان (مديرعامل باشگاه)، حسين حسيني (قائم مقام باشگاه)، علي ستوده روان (سرپرست)، حسينعلي مهرانپور (سرمربي)، بهمن سلطاني (مربي) و جواد محتشميان (بدنساز) اين تيم را همراهي مي كنند. اين مسابقات اول تا پنجم آبان ماه آغاز مي شود.
صنام در يك قدمي فتح تورنمنت كويت
گروه ورزشي: تيم واليبال صنام نايب قهرمان ليگ برتر ايران كه در كويت بسر مي برد با پيروزي بر تيم ملي اردن در يك قدمي فتح تورنمنت چهار جانبه اين كشور قرار گرفته است. صنام كه در روز نخست سه بر صفر بر كويت چيره شده بود، شب گذشته در ورزشگاه القادسيه برابر تيم ملي اردن نيز پيروز شد. نماينده واليبال ايران امروز در آخرين بازي خود به مصاف تيم منتخب تيم هاي واليبال كشورهاي حوزه خليج فارس مي رود.

نخستين دوره رقابتهاي ليگ شنا
گروه ورزشي:نخستين دوره مسابقات شناي باشگاه هاي كشور در ۲۰ رشته
( ۱۷ رشته انفرادي و ۳ رشته تيمي ) در روزهاي اول و دوم آبان در شهر مشهد آغاز مي شود.به گزارش روابط عمومي فدراسيون شنا در اين مسابقات ۶ تيم پيام ارتباطات تهران، دانشگاه آزاد، شركت كارتن مشهد، باشگاه انقلاب شيراز، باشگاه پرواز مهرآباد تهران و فتح ياران زنجان به رقابت مي پردازند.به شناگران اول تا سوم مرحله چهارم اين رقابتها مدالهاي طلا، نقره، برنز و حكم قهرماني اهدا مي شود ضمن آن كه به تيم هاي اول تا سوم مسابقات نيز كاپ قهرماني و لوح تقدير تعلق مي گيرد.
براساس اين گزارش باشگاه هاي اول تا سوم به ترتيب ۳۰ ، ۲۰ و ۱۵ ميليون ريال جايزه نقدي دريافت مي كنند و به ورزشكاراني كه ركوردهاي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را بهبود بخشند به ترتيب ربع، نيم و يك سكه كامل بهار آزادي اهدا مي شود.

قرعه كشي مرحله مقدماتي فوتبال بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن برگزار شد
گروه ورزشي: قرعه كشي مرحله مقدماتي رقابتهاي فوتبال بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن در دوحه قطر برگزار شد و در آن تيم ايران با تيم هاي كره جنوبي، چين و مالزي همگروه شد كه مي توان رقابت با اين حريفان را مشكل ترين گروه براي ايران به شمار آورد. در اين دوره از رقابتها ۱۲ تيم حضور دارند كه گروه بندي اين مسابقات به شرح زير است:
گروه يك: كره جنوبي، ايران، چين و مالزي
گروه دوم: ژاپن، امارات، بحرين و لبنان
گروه سوم: عربستان، كويت، عمان و عراق يا كره شمالي.
ديدارهاي گروه اول و سوم به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد اما در گروه دوم ديدارهاي رفت در روزهاي ۱۱ تا ۱۵ اسفندماه جاري به صورت متمركز در امارات و ديدارهاي دور برگشت در روزهاي ۲۴تا ۲۸ اسفند ماه در ژاپن برگزار مي شود. تيم هاي نخست گروه هاي سه گانه مستقيماً به مسابقات فوتبال بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن راه خواهند يافت.

براي اولين بار در تاريخ دووميداني ايران
چهار نماينده به رقابت هاي جوانان جهان راه مي يابند
گروه ورزشي: براي اولين بار در تاريخ دووميداني ايران، چهار قهرمان دووميداني ايران در رقابت هاي قهرماني جوانان جهان حضور پيدا خواهند كرد.
در مسابقه هاي ليگ دووميداني جوانان ايران، احسان حدادي در پرتاب ديسك و مهدي شاهرخي در پرتاب وزنه ركورد ورودي رقابت هاي جهاني را به دست آورده اند و امير پياهو در دوي سرعت و كاوه موسوي در ماده پرتاب چكش در رقابت هاي مرحله دوم ليگ دووميداني جواز حضور در اين مسابقات را به دست مي آورند.
مسابقه هاي دووميداني قهرماني جوانان جهان تيرماه سال آينده، در رم ايتاليا برگزار خواهد شد.

۲۵ بازيكن به اردوي تيم  ملي فوتبال ايران دعوت شدند
گروه ورزشي: برانكو ايوانكوويچ  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  بزرگسالان  كشورمان  اسامي  ۲۵ بازيكن  را براي  حضور در اردوي  آمادگي  اين  تيم  اعلام  كرد.
اين  اردو به  منظور كسب  آمادگي  و انتخاب  بازيكنان  ملي  پوش  كشورمان  براي  بازي  رفت  مقابل  تيم  فوتبال  كره  شمالي  در چارچوب  بازيهاي  مقدماتي  جام  ملتهاي  آسيا است.
ابراهيم  ميرزاپور، سيد مهدي  رحمتي ، رحمان  احمدي  ،يحيي گل  محمدي ، سهراب  بختياري  زاده ، محمد نصرتي ، جلال  كاملي ، پيروزقرباني ، ابراهيم  تقي  پور، حسين  كعبي ، عليرضا نيكبخت  واحدي ، اصغر طالب نسب ، مهرزاد معدنچي ، حامد كاويانپور، جواد نكونام ، محرم  نويدكيا، ايمان  مبعلي  ، علي  كريمي ، مهدي  مهدوي  كيا، ادموند بزيك ، علي  دايي  ،فرهاد مجيدي ، امير وزيري ، رحمان  رضايي  و مهدي  اميرآبادي  بازيكنان دعوت  شده  به  اردوي  تيم  ملي  هستند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |