پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۲۱۰ - Oct. 30,2003
ليگ كشتي كشور
قهرمانان ايران و جهان امروز روي تشك مي روند
000488.jpg
گروه ورزشي: با حضور دو كشتي گير روسي و دو كشتي گير تركيه كه به عضويت با شگاه هاي هماي تهران و صنام مازندران درآمده اند امشب مسابقه اين دو تيم از هفته دوم ليگ باشگاه هاي كشور در شهرستان ساري از حساسيت ويژه اي برخوردار است.
علاوه بر حضور اين چهار قهرمان نامدار كشتي جهان تني چند از قهرمانان نخبه كشتي ايران نيز در مسابقه تيم هاي صنام و هما به ميدان مي آيند كه اين خود نيز مي تواند جذابيت هاي اين مسابقه پرهيجان را افزون كند. ديدار محمد اصلاني با بابك نورزاد در وزن ۵۵ كيلوگرم و جدال هادي حبيبي با مهدي حاجي زاده ازجمله ديدني ترين كشتي هاي امشب است.
قهرمان باز مي گردد. مهدي حاجي زاده مرد طلايي كشتي ايران در رقابت هايَ جهاني ۲۰۰۲ تهران امشب درساري به ديدار هادي حبيبي ملي پوش كشورمان در پيكارهاي جهاني نيويورك مي رود تا بازگشت دوباره خود به كشتي را اعلام كند. ديدار حبيبي وحاجي زاده حساس ترين پيكار امشب در ديدار تيم هاي صنام مازندران و هماي تهران است.
گروه ورزشي: پيكارهاي ليگ كشتي آزاد كشور رفته رفته در قالب و شكل واقعي يك رويداد طراز اول كشتي خود را نشان مي دهد و به سطح و اندازه اي مطلوب عاشقان و دوستداران خودشكوفا مي شود. در اولين هفته ليگ هيچكس از مبارزات انجام شده شاد نشد و آن را در حد و اندازه هاي كشتي ايران ندانست، اما با ورود كشتي گيران خارجي و اعلام آمادگي گروهي از نامداران باسابقه اين ورزش براي حضور در اين مسابقه ها، حالا ليگ كشتي شكل و شمايلي مطلوب به خود مي گيرد و يكي از حساس ترين و ديدني ترين ديدارهاي آن امروز انجام مي شود. امشب بعد از مراسم افطار و در ساعت ۱۹ در سالن سيدرسول حسيني شهر ساري از هفته دوم اين رقابت ها دو تيم صنام مازندران و هماي تهران به جدال هم مي روند تا شايد در پايان اين مسابقه براي بسياري از ابهامات مطرح در كشتي، راه چاره اي پيدا شود.
هر دو تيم هما و صنام با بهره مندي از نفراتي مطرح و قدرتمند در كشتي تيم هاي خوبي را روانه مسابقه هاي ليگ امسال كرده اند و از جدي ترين مدعيان كسب عنوان قهرماني هستند. استفاده از دو كشتي گير خارجي كه مي تواند تجربه مفيدي براي مجموعه كشتي ما باشد، حربه بسيار مناسبي است كه تيم هاي هما و صنام ضرورت آن را تشخيص داده و نقاط ضعف خود را با حضور كشتي گيران غيرايراني پوشانده اند.
از قرائن چنين پيداست كه حاجي مراد ماگمدوف و روسلان شيخ اوف براي تيم هماي تهران و رجب كارا و فاتح چاكر گوجلو براي صنام مازندران امروز به ميدان مي آيند كه اين خود عامل بسيار مهمي است كه مي تواند سيل مشتاقان و دوستداران كشتي را امشب به سالن سيدرسول حسيني ساري بكشاند.
حساسيت ديدار اين دو تيم از وزن ۵۵ كيلوگرم شكل مي گيرد. بابك نورزاد نماينده مازندراني ها و محمد اصلاني كشتي گير همايي هاست. هر دو كشتي گير براي اين مبارزه اهداف مشخصي دارند. نورزاد به دنبال كرسي از دست داده در تيم ملي است و اصلاني هم در پي تثبيت موقعيت خود و حفظ پيراهن تيم ملي. نكته مهم اينجاست كه آخرين جدال اين دو كشتي گير به سود اصلاني به پايان رسيده است. در وزن ۶۰ كيلوگرم مبارزه مراد محمدي قهرمان آسيا و محمدعلي گنجابي كشتي گير كهنه كار كرمانشاهي كه عضو تيم هما است مي تواند يك مسابقه كشتي در حد و اندازه هاي بالايي باشد. اگر گنجابي به دليل سن و سال بالايش اميدوار به پوشيدن پيراهن تيم ملي نيست، برعكس محمدي خود را در اين وزن يك مدعي تمام عيار نشان مي دهد. در وزن ۶۶ كيلوگرم همايي ها هنوز هم اميدوار به استفاده از اكبربهتري نيستند و به همين دليل هركدام از نمايندگان اين دو تيم كه به ميدان بيايند نمي تواند در شرايط كلي نتيجه اي چندان تعيين كننده باشد. همايي ها با شهبازي و نوايي به مازندران رفته اند و مازندراني ها اسلام مرداني را در تركيب خود دارند . چنين به نظر مي رسد كه اوج ديدارهاي اين دو تيم مي تواند در وزن ۷۴ كيلوگرم باشد. اگر مهدي حاجي زاده نماينده مازندراني ها و هادي حبيبي نماينده تهراني ها مقابل هم بايستند، حتي مي توان اين مسابقه را در حد يك رويداد بين المللي ديد و با ارج و منزلتي بالا در سطح مسابقه داخلي نگريست. ظاهراً حاجي زاده با انجام تمرينات منظم مي خواهد اين باردر مازندران كشتي گرفتن را شروع كند كه اگر اينگونه شود و هادي حبيبي هم براي صنامي ها كشتي بگيرد، حاضران در اين سالن مي توانند شاهد مسابقه اي با عيارها و استانداردهاي بالاي بين المللي باشند. در اوزان ۸۴، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم همه نگاه ها به حضور كشتي گيران خارجي است. حاجي مراد ماگمدوف و روسلان شيخ اوف دو كشتي گير روسي هما هستند كه اميدوار به كسب دو پيروزي براي تيمشان هستند. ظاهراً حريف ماگمدوف در وزن ۸۴ كيلوگرم جلال لطيفي است كه شانس كمتري براي پيروزي بر اين حريف صاحب نام خود دارد. اما كار براي روسلان شيخ اوف كمي دشوارتر است چرا كه نماينده صنام در وزن ۹۶ كيلوگرم فاتح چاگرگوجلو كشتي گير ترك است كه با آمادگي لازم خود را به اين مسابقه رسانده است. شايد اين تنها وزني باشد كه دو كشتي گير خارجي براي دو تيم ايراني به ميدان مي آيند.
در سنگين وزن علاقمندان كشتي منتظر ديدار رجب كارا ملي پوش تيم تركيه در مسابقه هاي جهاني نيويورك و فردين معصومي يكي از بهترين ۱۲۰ كيلويي هاي حال حاضر ايران هستند. رجب كارا كه عضو تيم صنام است در مسابقه هاي جهاني نيويورك (۲-۴) به عليرضا رضايي باخته است.
از دومين هفته مسابقه هاي ليگ كشتي امشب علاوه بر ديدار صنام و هما در ساري يك ديدار نيز بين زمزم گلستان و سنگ آهن بافق در شهرستان گرگان برگزار مي شود.

ميزباني شمشيربازي المپيك را از ايران گرفتند
گروه ورزشي: مسابقات شمشيربازي جوانان آسيا سال آينده در كشور قزاقستان برگزار مي شود.
نمايندگان كشورهاي آسيايي همچنين توافق كردند كه «مسابقات انتخابي المپيك» و «مسابقات قهرماني آسيا» در رشته شمشيربازي فروردين ماه سال ۱۳۸۳ در فيليپين برگزار  شود.
اين مسابقات در سه اسلحه «سابر»، «فلوره» و «اپه» برگزار خواهد شد.
پيش از اين قرار بود مسابقه هاي انتخابي المپيك در ايران برگزار شود اما عضو ايراني كنفدراسيون شمشيربازي كه از فدراسيون شمشيربازي ايران بركنار شده بود مانع از ميزباني كشورمان شد.

درخشش وزنه برداران ايران در هندوستان
گروه ورزشي:مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني بازي هاي ورزشي آفريقا و آسيا ديروز ادامه يافت و دو وزنه بردار ايراني مدال هاي طلا و نقره دسته ۹۴ كيلوگرم را به گردن آويختند.
در اين بازي ها كه در شهر حيد رآباد - هند برگزار مي شود، «علي دهقانيان» وزنه بردار جوان ايراني در دسته ۹۴ كيلوگرم با كسب حد نصاب مجموع ۵/۳۳۲ كيلوگرم (۵/۱۴۲ در حركت يك ضرب و ۱۹۰ در حركت دو ضرب) بر سكوي نخست ايستاد، «اميد نائيج» ديگر وزنه بردار كشورمان با حد نصاب مجموع ۳۳۰ كيلوگرم (۱۵۰ به اضافه ۱۸۰) در مكان دوم قرار گرفت و وزنه برداري از قزاقستان بر سكوي سوم ايستاد.
تيم وزنه برداري ايران روز سه شنبه نيز توسط «شهروز قرباني» صاحب يك مدال نقره شده بود.

دو و ميداني قهرماني معلولان جهان مدال هاي ايران به ۲۹ رسيد
گروه ورزشي: فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين اعلام كرد: در سومين روز از مسابقات دو و ميداني قهرماني معلولان جهان در شهر كرايس چرچ نيوزلند، ورزشكاران معلول كشورمان به ۱۱ مدال ديگر دست يافتند. ورزشكاران ايراني كه پيش از اين ۱۸ مدال گوناگون از اين مسابقات بدست آورده بودند در اين روز در پرتاب ديسك توسط جليل باقري و محمدصادق مهريار، در پرتاب نيزه توسط اصغر زارع نژاد، وهاب ثعلبي، عيوض آزموده و عبدالرضا جوكار به مدال طلا دست يافتند. ضمن آن كه در پرتاب ديسك علي نادري و محمد دباغ و در پرتاب نيزه توسط كاووس ضامن زاده، مختار نورافشان و محمد زارع صاحب مدال نقره شدند.

برنامه رقابت هاي پينگ پنگ باشگاه هاي ايران
از سوي فدراسيون پينگ پنگ برنامه رقابت هاي پينگ پنگ قهرماني دسته اول و باشگاه هاي برتر ايران اعلام شد.
رقابت هاي اين هفته پيكارهاي فوق، امروز به شرح زير برگزار مي شود. (نام تيم هاي ميزبان اول آمده است)
باشگاههاي برتر
نام باشگاه ها
آبفا تهران - سامسونگ موبايل
تراكتورسازي تبريز - صنعت نفت اهواز
هيأت اروميه - صنعت نفت آبادان
ريخته گري تبريز - دانشگاه آزاد اسلامي
تايدواتر بندرعباس - راه آهن خراسان
دسته اول گروه پ
نام باشگاه ها
نفت تهران - تربيت بدني قزوين الف
پتروشيمي تبريز - تربيت كردستان
اين فدراسيون همچنين اعلام كرد: مسابقات گروه الف به پايان رسيده و تيم هاي پتروشيمي بندر امام و پليمر بوشهر به دور نهايي صعود كردند.

فوتبال، امروز و فردا
دسته اول جام آزادگان
پنج شنبه ۸/۸/۸۲
راه آهن تهران - هما تهران
صباباتري تهران - صنعت نفت آبادان
شهيد قندي يزد - صنايع اراك
نساجي مازندران - مس كرمان
نيرومحركه قزوين - تراكتورسازي تبريز
شهاب زنجان - برق تهران
ليگ برتر
جمعه ۹/۸/۸۲
شموشك نوشهر - ذوب آهن اصفهان

كنفدراسيون فوتبال آسيا:
كريمي يك پيروزي با ارزش را براي ايران رقم زد
000478.jpg
گروه ورزشي: سايت اينترنتي كنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: گلهاي علي كريمي به همراه يك گل محرم نويدكيا پيروزي تيم ملي ايران را مقابل كره شمالي رقم زد. اين سايت علاوه بر تعريف و تمجيد از بازي خوب علي كريمي گفت: اين دومين پيروزي تيم ملي ايران بعد از انتصاب مجدد برانكو به سمت مربيگري اين تيم مي باشد. تيم فوتبال ايران با ۶ امتياز از سه مسابقه و با تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه چهار مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا قرار گرفته است.

خبرهايي از واليبال
«پارك كي ون» امروز وارد تهران مي شود
000482.jpg
گروه ورزشي: «پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي واليبال ايران امروز با اتمام دوران استراحت يكماهه اش از ايتاليا وارد تهران مي شود.
پيرامون برنامه كاري سرمربي تيم ملي تا قبل از شركت در مسابقات انتخابي المپيك گفته مي شود كه وي با تماشاي رقابت هاي ليگ برتر مأموريت دارد تا بهترين ها را به اردو دعوت كند. «پارك » طي دو مرحله حضورش در ايران تاكنون اين فرصت را بدست نياورد تا خود با ديدن بازي ها اقدام به دعوت از بازيكنان موردنظرش به تيم ملي كند.
بايد ديد سرمربي كره اي حالا با اين وقت كافي چگونه اقدام به گزينش بهترين ها براي تيم ملي  خواهد كرد و دستپخت او چه خواهد بود. حضور احتمالي از پيكارهاي جام جهاني ژاپن و ارزيابي حريفان آسيايي ايران، برپايي اردوي مقطعي براي تيم ملي و همچنين رايزني با مسئولان واليبال درمورد شيوه برگزاري مسابقات ليگ برتر ازجمله برنامه هاي كاري اين مربي اعلام شده است.
بازيكن اوكرايني پيكان
امروز مي آيد
تيم واليبال پيكان در طول مسابقات چهارجانبه «يارسلاو» با محك زدن دو بازيكن اوكرايني، مزد پيوستن به اين تيم، انگشت بر روي نام ماكسيم ميليان گذاشت و در حقيقت تنها اين بازيكن توانست نظر كادر فني اين تيم را به خود جلب كند. اين بازيكن اوكرايني كه سابقه همراهي تيم الهلال عربستان را نيز دارد، امروز با همسر و فرزندش وارد تهران مي شود تا رسما فعاليتش را در اين باشگاه آغاز كند. ماكسيم ميليان به عنوان يك بازيكن قدرتي و دريافت كننده در تركيب پيكان ظاهر مي شود.
افتتاح ۷ كانون جديد
با شكل گيري ۷ كانون ديگر، شمار كانون هاي واليبال در كشور به ۲۷ كانون افزايش پيدا كرد.
كانون هاي سيرجان، مرودشت، دامغان، شاهرود، گرگان،  اهواز و اراك ازجمله كانون هايي هستند كه به تازگي مورد افتتاح قرار گرفتند. مسئوليت كانون هاي واليبال برعهده سيد محمود دلاورخان يكي از مربيان قديمي است كه همراه با «بوگانيكف» نقش اصلي در راه اندازي كانون ها در شهرستان ها دارد.
شنبه آغاز جام جهاني زنان
نهمين دوره رقابت هاي واليبال جام جهاني زنان (انتخابي المپيك آتن) از روز شنبه در دو شهر توكيو و كاجوشيما آغاز مي شود. ژاپني ها در رقابت هاي امسال با كشاندن بازي ها به شهرهاي مختلف درصدد مطرح كردن دوباره واليبال در كشورشان افتاده اند.
در رقابت هاي زنان ۱۲ كشور ژاپن، كره جنوبي، آمريكا،  ايتاليا، مصر، آرژانتين، دومينيكن، كوبا، لهستان، تركيه، چين و برزيل شركت دارند.

دعوت از ۴۵ بازيكن نونهال فوتبال
گروه ورزشي: كميته جوانان فدراسيون فوتبال از ۴۵ بازيكن نونهال زير ۱۴ سال براي شركت در يك اردوي تداركاتي سه روزه كه از ۱۰ آبان تشكيل مي شود دعوت كرد.به گزارش روابط عمومي فدراسيون فوتبال اين بازيكنان نونهال را استعداديابان پايگاه هاي هشت گانه استعداديابي كشور به كميته جوانان معرفي كرده كه زير نظر بيداريان سرمربي، ذبيحي فر، يحيوي و شاه محمدي مربي به تمرين خواهند پرداخت.
اسامي دعوت شدگان به اين شرح است: بهروز آقايي، احمد فلاح، سيدسعيد موسوي، داود لساني، ميلاد رضايي، كيانوش ميرزايي، جواد قديري، علي كيوج، مرتضي حليمي، قدرت بهادري، پژمان لطفي، علي مرزبان، محسن صفري، محسن عمادي، سامان احمدزاده، سيدفريد طالقاني، مرتضي جافرپور، محمدامين سواري، عليرضا جمالي، عليرضا كعبي، عماد طرفي، حامد مرادي، محمدرضا نگارستاني، ميلاد پرندافشار، صابر اميري، محمدرضا ادهمي، حامد فرماني، يوسف عليزاده، محمد چراغي، محمدرضا دريانورديان، مهرداد مهرز و حسين الياسي، عليرضا مفتاحي، سينا اميري، ناصر آذركيوان، آرش سيفي، محمد دولتي، علي اسكندريان، نادر هوشيار، كريم انصاري فرد، مصطفي عظيمي،  حميد طاهري، فريد موسوي، داودنوشي صوفي و محسن صفري.
اين بازيكنان بايد ساعت ۷ صبح دهم آبان در كمپ تيم هاي ملي خود را به مربيان تيم معرفي كنند.

تشكيل جلسه كميته پيشكسوتان فدراسيون فوتبال
گروه ورزشي: اعضاي  كميته  تازه  تاسيس  پيشكسوتان  فدراسيون  فوتبال  كشورمان  درمصاحبه  مطبوعاتي  ديروز برنامه ها و اهداف  تشكيل  اين  كميته  را تشريح كردند.اعضاي  اين  كميته  ۱۱ نفر هستند كه همايون  بهزادي  به  عنوان  رئيس  هيئت  مديره ، غلامحسين  فرزامي  مديرعامل ، فرامرز ظلي  دبير، جواد قراب  امور مالي  و پرويز ميرزاحسن  بعنوان  بازرس  علاوه  بر عضويت  دراين  كميته  فعاليت  مي  كنند. تيمهاي  ملي  پيشكسوتان  در دو گروه  زير ۴۵ و بالاي  ۴۵ سال تشكيل  شده  است  كه  پس  از ماه  مبارك  رمضان  هرهفته  يك  روز در كمپ تيمهاي  ملي  فوتبال  تمرين  خواهند كرد.

حسين جلالي رييس فدراسيون دووميداني:
پنج مربي تيم ملي دووميداني بيلوروس به ايران مي آيند
000476.jpg
گروه ورزشي: حسين جلالي رييس فدراسيون دووميداني از حضور پنج مربي سرشناس دووميداني بيلوروس در ايران خبر داد.
وي با اعلام اين خبر گفت: تيم ملي دووميداني بيلوروس يكي از شگفتي سازان رقابت هاي قهرماني جهان پاريس بود كه در پرتاب ها و همچنين دو توانستند مدال هاي بسياري كسب كنند.
وي گفت: اين مربيان تا پيش از اين هدايت تيم ملي بيلوروس را به عهده داشتند و طبق قرارداد تا المپيك آتن مربيگري ملي پوشان ايران را در دست مي گيرند.
وي افزود: ملي پوشان دووميداني از روز گذشته اردوي خود را در تهران و ساري آغاز كردند.
قراراست اسماعيل كبوتران، غلامرضا كريمي، پيمان رجبي و حاج حسيني كه در دوي سرعت كار مي كنند در ساري زيرنظر ليپوف اوكرايني به مدت دو هفته تمرين كنند.
احسان مهاجر شجاعي، سجاد مرادي، جلودارزاده، مولايي، محرابي و زارع نژاد نيز به اردوي نيمه استقامت، استقامت و ماراتن دعوت شدند تا براي شركت در مسابقه هاي قهرماني
صحرا نوردي آسيا آماده شوند.
رييس فدراسيون دووميداني در پايان گفت: مراحل آماده سازي جهت ميزباني بازي هاي قهرماني دووميداني داخل سالن آسيا به خوبي پيش مي رود و اميدواريم پس از برگزاري اين مسابقه ها، بتوانيم ميزباني بازي هاي قهرماني آسيا در فضاي باز را نيز بگيريم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |