سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۵ - Dec 16, 2003
در صورت موفقيت  نوسازي محله سيروس
طرح تراكم تشويقي در تمام مناطق تهران اجرا مي شود
عضو هيأت  رئيسه  شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت  كه  درصورت  موفقيت  طرح  تشويقي تراكم  و بخشودگي  عوارض  نوسازي  محله  سيروس ، اين  طرح  در تمامي مناطق  تهران اجرا مي شود.
«مسعود زري  بافان » ديروز در گفتگو با ايرنا افزود: براي  آنكه  ساخت  و ساز در تهران  فعال  شده  و بناهاي  شهر ازخطرويراني  رهايي  يابد، اين  طرح  را با دقت  انجام  مي دهيم .
وي  اظهارداشت : در صورتي  كه  اين  طرح  در محله  سيروس  تهران  با موفقيت  اجراشود، با مشورت  و موافقت  ديگر اعضاي  شوراي  شهر، اين  طرح  را در ديگر مناطق شهر اجرا خواهيم  كرد.
به  گفته  وي ، شوراي  شهر مصمم  است  كه  در صورت  موفقيت  اين  طرح ، حداقل  درمناطقي  كه  بافت  فرسوده  بسياردارند بتوان  تراكم  تشويقي  وبخشودگي  در پرداخت  عوارض  نوسازي  را اعمال  كرد.
وي  خاطر نشان  كرد: شهر يك  موجود زنده  است  و نياز به  ساخت  و ساز دارد وبراي  فعال  شدن  مجدد ساخت  و ساز در مناطق  فرسوده  تهران  تلاش  خواهيم  كرد.
شوراي  اسلامي شهر تهران  در سي  ويكمين  جلسه  علني  دور دوم  شوراي  شهر، لايحه  مجوز تراكم  تشويقي  و بخشودگي  عوارض  براي  بهسازي  و نوسازي  محله  «سيروس » تهران  را تصويب  كرد.
بر اساس  اين  مصوبه ، شهرداري  تهران  موظف  است  به  منظور تشويق  مالكين  محله سيروس ، واقع  در منطقه  ۱۲ تهران ، جهت  تجميع  پلاك هاي  همجوار طبق  ضرايب  مشخص شده  نسبت  به  اخذ عوارض  زيربنا و عوارض  تراكم  مازاد بر ۱۲۰ درصد در كاربري هاي  مسكوني  اقدام  نمايد.
بر اساس  مصوبه  شوراي  شهر تهران  و بر اساس  تعداد قطعات  تجميع  شده ، براي  دوقطعه  ۸۰ درصد، سه  قطعه  ۷۵ درصد، چهار قطعه  ۷۰ درصد ، ۵قطعه  ۶۵درصد، شش قطعه  ۶۰درصد و براي  ۷ قطعه  به  بالا قطعات  تجميع  شده  در محله  سيروس  جهت بازسازي  ۵۰ درصد عوارض  تعلق  مي گيرد.
در تبصره  اين  لايحه  آمده  است :در صورتي  كه  در اثر تجميع  قطعات ، مساحت  كل حاصله  پس  از اصلاح  از ۳۳۰ مترمربع  تجاوز كند، ضرايب  فوق  معادل  پنج  درصدكاهش  مي يابد.
زري  بافان  تأكيد كرد: اين  مصوبه  مي تواند بار ديگر ساخت وساز را در تهران  شكوفا كند و از خطرات  بافت هاي  فرسوده  در تهران  بكاهد.
به  گفته  وي ، شورا و شهرداري  تهران  از طرح هاي  قانوني  كه  خطرات  بافت هاي فرسوده  در تهران  را كاهش  دهد استقبال  مي كند.

شهرداري ورزش هاي همگاني و فضاي ورزشي را توسعه مي دهد
فضاهاي ورزشي روباز شمال تهران،سر پوشيده مي شوند
002648.jpg
گروه شهري : معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه ۳ تهران اعلام كرد، كليه فضاهاي ورزشي روباز شمال تهران، سر پوشيده و مسقف مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، سياوش احمدي گفت: به منظور استفاده بهينه از فضاهاي ورزشي و همچنين ايجاد شرايط بهره گيري بانوان از چنين مكانهايي، كليه محيط هاي ورزشي روباز، سرپوشيده و به سالن  هاي ورزشي مسقف تبديل مي شوند.
وي تصريح كرد: فضاهاي ورزشي روباز به لحاظ شرايطي كه داشتند صرفا مورد استفاده آقايان قرار مي گرفت كه از اين پس با مسقف  كردن فضاهاي ياد شده، بانوان نيز در تمام فصول مي توانند به اين محيط ها مراجعه و از امكانات ورزشي بهره مند شوند.
وي افزود: همزمان با سرپوشيده شدن فضاهاي ورزشي روباز، امكانات و اقلام ورزشي نيز تجهيز مي شوند.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه ۳ تهران با بيان اين مطلب كه توسعه و گسترش فضاهاي ورزشي از اولويت ويژه اي در برنامه هاي اين شهرداري برخوردار است و براساس توافق به عمل آمده ميان شهرداري و آموزش و پرورش، محوطه مدارس در ساعات غيرفعال در اختيار اين نهاد و براي انجام فعاليت هاي ورزشي اختصاص مي يابد ، پيش بيني كرد با اجرايي شدن اين توافق، افزون بر افزايش سرانه ورزشي و ارتقاء فرهنگ ورزش هاي همگاني، ضريب نشاط و سلامت شهروندان ارتقاء  يابد.
احمدي گفت: براساس برنامه  تنظيمي، مكانهاي ورزشي محلات شمال تهران به تدريج، تكميل و تجهيز مي شوند، از اين رو يك مجموعه ورزشي در بوستان سيدخندان احداث مي شود.
اين مجموعه افزون بر داشتن سالن هاي ورزشي چند منظوره، يك پيست دوچرخه سواري خواهد داشت و عموم شهروندان خواهند توانست از آن استفاده كنند. همچنين مجموعه تيراندازي در بوستان سئول به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد. اين مجموعه مطابق با شاخصه هاي پذيرفته شده جهاني ساخته شده است.
وي در خاتمه گفت: درپي درخواست شهروندان مبني بر ايجاد فضاهاي ورزشي در محله اختياريه، به زودي عمليات اجرائي مجموعه ورزشي شهداي اختياريه در محله ياد شده آغاز مي شود.

نگاه
فريد مرتضوي
002650.jpg

نامه شهرداران كلان شهرهاي كشور به مقام معظم رهبري
گروه شهري: شهرداران كلان شهرهاي كشور با امضاي نامه اي خطاب به رهبر انقلاب، رهنمودهاي ايشان را به عنوان منشور خدمت رساني در صدر سياستها و برنامه هاي شهرداريها تلقي كردند.
در بخشي از اين نامه آمده است رهنمودهاي حكيمانه، انديشمندانه و اميد بخش حضرتعالي در ديدار شوراي محترم اسلامي شهر، شهردار و مديران شهرداري تهران، نور هدايت، ايمان و استقامت را در دل شهرداران به ويژه شهرداران كلان شهرهاي كشور تاباند و شعله هاي عشق به خدمت رساني به مردم عزيز و بزرگوار را در قلوب خدمتگزاران مردم در شهرداريهاي كشور فروزان تر ساخت و به عنوان « منشور خدمت رساني» در صدر سياستها و برنامه هاي شهرداريهاي كشور قرار گرفت.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است مبارزه با مفاسد اداري و اقتصادي در روند فعاليت شهرداريها و سركوب اژدهاي خدمت سوز فساد وجهه همت ما قرار گرفته و با اتكاء به خداوند متعال براي احقاق حقوق مردم، با قدرت در برابر قانون شكني، ثروت اندوزي و سوء استفاده از بيت المال و اموال مردم خواهيم ايستاد و با مقابله جدي با لانه هاي فساد براي پيشگيري از رخنه فساد در اين سازمانهاي مردمي خدمتگزار قاطعانه و به طور اطمينان بخش تلاش خواهيم نمود.
شوراهاي اسلامي و شهرداران كلان شهرها كه از سوي مردم به عنوان خدمتگزار در بزرگترين نهاد مردمي خدمت  رساني برگزيده شده اند، حل مشكلات مردم و ارتباط مستقيم با ولي نعمت هاي خويش را گسترش بخشيده و با حضور در ميان مردم عزيز از هيچ كوششي براي حل معضلات مردم كه متاسفانه از پيچيدگيهاي خاصي برخوردار است دريغ نخواهند ورزيد. شهرداران كلان شهر هاي كشور همچنين در نامه خود تأكيد كردند :عنايت خاص حضرتعالي به امور فرهنگي و اجتماعي شهرها و تاكيد بر گسترش روح ديانت و اخلاق اسلامي در مكانها و مراكز فرهنگي و همه محيط شهرها در جهت رشد فضايل اخلاقي همراه با فضاي زندگي عمومي شاد و پرنشاط به عنوان رويكرد نوين در حل مسايل و مشكلات شهرها و مردم، مسئوليت خطير شهرداران را در پرداختن به مسايل فرهنگي و اجتماعي شهرها مضاعف نمود و شهرداران كلان شهرها براي تحقق اين رهنمود بلند و رهگشا، همت خود را روزافزون خواهند نمود. نگرش عميق،  دستور و تاكيد مدبرانه حضرتعالي در استقرار مديريت واحد شهري و حذف قيم براي شوراهاي اسلامي و شهرداريها در انجام وظايف خويش را يگانه راهكار برون رفت از چالش ها و مشكلات عميق و پيچيده شهرها و شهرداريها با قريب به ۷۰ درصد جمعيت شهرنشين در كشور دانسته و اعتقاد داريم كه همه مسئولان كشور بويژه قواي مجريه و مقننه بايد در تحقق اين تدبير حكيمانه بكوشند و همه توجه خود را به سوي دستيابي به راهكارهاي عملي براي ايجاد مديريت واحد شهري، ارتقاء جايگاه شهرداريها در مديريت كلان كشور و حذف قوانين و رفتارهاي قيم مآبانه معطوف سازند و براي تحقق فرمان رهبر معظم، شهرداران كلان شهرها با هماهنگي كامل فعاليت و تلاش گسترده را تكليف انقلابي و وظيفه قانوني خويش مي دانند.

محل دفن زباله تهران تا ۲۰ سال آينده تامين شد
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از تامين محل دفن زباله تهران تا ۲۰ ساله آينده خبر داد.
محمدي زاده در گفت و گو با ايسنا افزود: به دليل محدوديت محل دفن زباله، شهرداري تهران اقدام به خريداري ۶۰ هكتار در محل كهريزك كرده كه با توجه به توليد روزانه ۷ هزار تن زباله در شهر، نياز ۲۰ ساله آينده تهران را پاسخگو خواهد بود. وي اظهار داشت: در حال مذاكره با يكي از واحدهاي نظامي هستيم تا به ازاي دريافت زمين مذكور، ساختمانها و واحدهايي را به آنها تحويل دهيم و در اين ميان مبلغي رد و بدل نمي شود.
وي گفت :با گسترش صنعت بازيافت، حجم زباله ها كاهش مي يابد، اما شهرداري در حال مطالعه براي يافتن محل دفن زباله در دراز مدت است كه تا كنون محله عزيز آباد واقع در مسير جاده قم به مساحت ۳۰۰ هكتار در نظر گرفته شده، اما در اين خصوص به قطعيت نرسيده ايم.

عضو شوراي شهر تهران:
حضور يك شهردار زن در تهران قطعي است
عضوشوراي  اسلامي  شهر تهران  گفت : حضور يك  شهردار زن  در رده  مديريتي  شهرداري  تهران  قطعي  است  و بزودي  معرفي  خواهد شد.
حبيب  كاشاني  ديروز   در گفت وگو با ايرنا  افزود: اعضاي  شوراي  شهر در جلسات  خود پيشنهادي  را براي  حضور يك  شهردار زن  در رده  مديريتي  شهرداري  تهران  مطرح  كردند و اميدواريم  تا پايان  ماه  جاري  عملي  شود.
وي  با بيان  اينكه  زنان  از قدرت  مديريتي  و اجرايي  بسيار مناسبي  برخوردار هستند، اظهار داشت : هم  اكنون  در برخي  از رده هاي  مديريتي  شهرداري  زنان  به  مديريت  اجرايي  مي پردازند و شهرداري  نيز بر قابليت هاي  اجرايي  آنها تأكيد دارد.
وي  اظهار اميدواري  كرد: با بارز شدن  هر چه  بيشتر توانايي هاي  مديريتي  زنان ، استفاده  از آنها در حل  مشكلات  شهر بيش  از پيش  شود.
كاشاني ، انتخابات  شهرداران  مدرسه  در مدارس  دخترانه  را فرصتي  براي  آمادگي زنان  در عرصه  مديريتي  شهر تهران  اعلام  كرد.
شهردار تهران  نيز در ارتباط با حضور زنان  مدير در شهرداري  گفته بود: هرگز در انتخاب هايم  نگاه  جنسي  ندارم ، نگاه  ما يك  نگاه  ارزشي  است .

«توضيح و تصحيح»
در خبر مربوط به اهداء لوح تقدير به برگزيدگان محيط زيست در تهران، عبارت «دهمين سال فعاليت انجمن حفظ محيط زيست كوهستان» صحيح مي باشد كه سهواً اين رقم سيزدهمين سال... درج شده بود.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان منطقه ۱۲
گروه شهري: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران فردا (چهارشنبه) با شهروندان منطقه ۱۲ به منظور رسيدگي و حل مشكلات ديدار خواهند كرد.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر، مهندس زريبافان عضو كميسيون شهرسازي فني و معماري به همراه حبيب كاشاني عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي و زيست شهري از ساعت ۸ تا ۱۲ در شهرداري منطقه حضور خواهند داشت.
شهروندان مي توانند جهت ثبت نام براي ديدار با اعضاء شوراي شهر به روابط عمومي شهرداري منطقه مذكور مراجعه نمايند.

عمليات اجرايي بزرگراه يادگار امام (ره) از خيابان آزادي تا دامپزشكي آغاز شد
گروه شهري: موانع احداث ادامه نيمه جنوبي بزرگراه يادگار امام(ره) تشريح شد.
حسيني شهردار منطقه ۱۰ به خبرنگار ما گفت: تراكم بالا در منطقه كه شامل ۳۷۵ نفر در هر هكتار است، افزايش قيمت املاك واقع در طرح از متري ۱۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان، افزايش تعداد عائله صاحبان املاك واقع در طرح و در نتيجه كاهش امكان خدمات رساني و اسكان آنها در مناطق در نظر گرفته شده و عدم همكاري صاحبان اين املاك با شهرداري بر سر فروش از موانع عمده اي است كه سرعت تصرف اراضي معارض را براي اجراي اين پروژه عظيم به تعويق مي اندازد.
وي ادامه داد: شهرداري در تلاش براي همراهي با مردم است بنابراين در نظر داريم بار يكسري اقدامات فرهنگي بدون توسل به زور و روشهايي كه منجر به فراهم شدن نارضايتي عمومي شود، اعتماد و باور مردم را نسبت به شهرداري و مزاياي خدمات آن براي عموم جلب كنيم.
به گفته حسيني، طرح سازه اي را در يكي از خانه هاي پروژه نواب در دست اجرا داريم تا افرادي كه ملكشان در طرح قرار دارد به اين محل منتقل كنيم. به طوري كه شهرداري متناسب با قيمت ملكشان آپارتمان در يكي از فازهاي نواب به آنها تحويل خواهد داد.
حسيني چهار هزار و هفتصد متر (۴۷۰۰) از بزرگراه يادگار امام را واقع در منطقه ۱۰ دانست كه به نواب و فرودگاه امام خميني(ره) وصل خواهد شد.
وي ادامه داد: امسال ۵/۸ ميليارد تومان اعتبار صرف تملك املاك فاز يك پروژه يادگار امام (ره) شد. اين در حالي است كه مبلغ ۴۰ ميليارد تومان بابت تملك فازهاي ۲ و ۳ و ۴ آن لازم است كه البته در صورت تاخير و مواجه شدن با عدم اقبال و همكاري مردم اين رقم متناسب با تورم افزايش خواهد يافت.
وي در همين راستا از همه صاحبان املاكي كه در طرح يادگار واقع شده اند دعوت كرد تا فرصت و اعتبار هست براي انجام توافقات لازم به شهرداري منطقه ۱۰ مراجعه كنند.
به گفته شهردار منطقه ۱۰ عمليات احداث فاز يك بزرگراه يادگار از خيابان آزادي تا دامپزشكي به مساحت يك كيلومتر در حال حاضر در دست اجراست و پيش بيني مي شود ظرف ۱۸ ماه آينده به اتمام برسد.
وي اظهار اميدواري كرد: فاز دو نيز از دامپزشكي تا خيابان هاشمي ظرف ۴ ماه آينده آغاز شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |