سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۵ - Dec 16, 2003
در راه تقويت كشتي بكوشيم
گروه ورزشي: با پشت سر گذاشتن شدن دوره بحران و روبه راه شدن برنامه هاي كشتي و از همه مهم تر انتخاب عبدالله موحدبه عنوان مدير تيم ملي كشتي آزاد ايران، كانون توجهات و فعاليت ها بر روي موفقيت در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن متمركز شده است. لذا چه خوب است همراه با تحولات موجود كشتي همه با هم در راه كاهش ضعف ها و تقويت نقاط قوت كوشا باشيم. گزيده اي از مهم ترين خبرهاي كشتي را با هم مي خوانيم.
فريدون قنبري قهرمان سابق جوانان جهان
از زماني كه برزگر آمده، به لحاظ روحي و رواني براي كشتي گيران تيم ملي بسيار موثر بوده است. او را كاملاً مي شناسم و از همه لحاظ قبولش دارم.
برزگر كشتي گير را درك مي كند و فرقي بين كشتي گير تهران و شهرستان قائل نمي شود.
002642.jpg

اكبر سپهري درگذشت
اكبر سپهري يكي از پيشكسوتان ارزنده كشتي ايران كه به عنوان نماينده كشورمان در وزن ۱۲۰ كيلوگرم رقابت هاي كشتي فرنگي پيشكسوتان جهان در روزهاي ۲۴ تا ۲۶ مردادماه سال جاري در اودساي اوكراين دچار سكته قلبي شده بود با گذشت ۴ ماه از آن تاريخ به دليل حمله قلبي دار فاني را وداع گفت.
حسن رنگرز قهرمان كشتي فرنگي جهان
پس از انتخاب كادر جديد براي تيم ملي كشتي فرنگي و كار با آنها يك سري روابط متقابل در حال ايجاد است كه با گذشت زمان تقويت خواهد شد.
البته حسن با بك فرد جديدي در كشتي فرنگي نيست و در گذشته تمامي ملي پوشان را زير نظر داشته و با آن ها كار كرده است و تا پايان دومين اردو، هماهنگي خوبي با مربيان ايجاد شده است.

مجمع عمومي فدراسيون واليبال امروز تشكيل جلسه مي دهد
گروه ورزشي: مجمع عمومي ساليانه فدراسيون واليبال ساعت ۹ صبح امروز در محل اين فدراسيون تشكيل جلسه مي دهد. در اين مجمع كه رؤساي هيأتهاي استان هاي كشور شركت دارند مسئولان كميته هاي مختلف گزارشي از فعاليت هاي انجام شده را ارائه خواهند داد و برنامه هاي آينده نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد.
بررسي گزارش مالي و گزارش بازرس فدراسيون از ديگر برنامه هاي امروز مجمع عمومي واليبال خواهد بود.
صنام با جوانان و اميد
در ليگ برتر تهران
در پي انصراف تيم واليبال پيكان يكي از مدعيان قهرماني ليگ برتر كشور، از حضور در پيكارهاي ليگ برتر تهران، صنام رقيب اصلي اين تيم نيز اعلام كرد كه تنها با حضور بازيكنان جوان و اميد خود در اين رقابت ها حاضر خواهد شد.
در شرايطي كه تيم هاي تهراني حاضر در ليگ برتر ايران رغبتي به حضور در اين مسابقات از خود نشان نمي دهند، هيات واليبال استان تهران با درخواست از فدراسيون واليبال خواهان يك سهميه از اين ليگ براي حضور در مسابقات باشگاه هاي آسياست.

اردوي آمادگي تيم ملي واليبال نشسته
گروه ورزشي:با شركت ۴۴ ورزشكار، اردوي آمادگي تيم ملي واليبال نشسته جانبازان و معلولين ايران از روز ۲۴ آذرماه در آكادمي ملي المپيك و پاراليمپيك آغاز شد.
اين اردو به منظور آماده سازي تيم ملي واليبال نشسته براي شركت در بازيهاي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن برگزار مي شود.
مسابقات دووميداني نابينايان
دومين دوره مسابقات دو وميداني قهرماني نابينايان و كم بينايان ايران از روز دوشنبه در شيراز آغاز شد. در اين دوره از مسابقات ۱۲۰ ورزشكار از استان هاي كشور در مواد مختلف با هم به رقابت مي پردازند. اين رقابت ها به مدت دو روز و در موادمختلف انجام مي شود.

پافشاري بر همگاني كردن ورزش بانوان
مديركل جديد ورزش بانوان با ابراز خوشحالي از بازگشت مجددش به ورزش بانوان، گفت: همگاني كردن ورزش به مفهوم واقعي، از اهم برنامه هايي است كه در اجراي آن پافشاري خواهم كرد.به گزارش ايسنا پروانه نظرعلي كه ديروز در مراسم معارفه خود سخن مي گفت افزود: بودجه انجمن ها و استان ها بر مبناي عملكرد آنها اختصاص مي يابد تا سرانه  هاي ورزشي به درستي در استان ها تقسيم شود.وي اضافه كرد: اميدوارم در مدت كوتاهي كه در جامعه ورزش بانوان هستم، به نحو احسن كار كنم.

در جديدترين رده بندي تيمهاي فوتبال جهان
ايران هفت پله صعود كرد
گروه ورزشي: فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا) عصر ديروز تازه ترين  جدول رده بندي  برترين  تيم هاي  فوتبال  جهان  را منتشر كرد كه  تيم  ايران  با هفت پله  صعود نسبت  به  ماه  گذشته  در مكان  بيست  و هشتم  اين  جدول  جاي  گرفته  است .
به  گزارش  سايت  اينترنتي  فيفا تيم  ايران  در تازه ترين  جدول  رده  بندي صاحب  ۶۴۹ امتياز شده  است  كه  در ميان  تيم هاي  آسيايي  پس  از كره  جنوبي  وعربستان  سعودي  و بالاتر از ژاپن  قرار دارد.
در واقع  هفت  پله  صعود تيم  ايران  در جدول  رده  بندي  فيفا باعث  شده است  كه  اين  تيم  در ميان  بهترين  تيم هاي  آسيايي  نيز يك  پله  صعود كند و درمكان  سوم  بايستد.
تيم  ايران  ماه  گذشته  با كسب  مكان  سي  و پنجم  جدول  رده  بندي  فيفا پس از تيم هاي  كره  جنوبي ، عربستان  سعودي  و ژاپن ، رده  چهارم  جدول  برترين تيم هاي  آسيايي  را به  خود اختصاص  داده  بود.
در جدول  جديد، تيم  برزيل  در صدر قرار دارد و تيم هاي  فرانسه  و اسپانيا نيز در رده هاي  دوم  و سوم  جاي  گرفته اند.

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري
پيروزي استقلال و شاهين بر هما و پرسپوليس
گروه ورزشي:مسابقات فوتبال پيشكسوتان جام (يونس شكوري) عصر ديروز با برگزاري ۴ ديدار در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران ادامه يافت.
نتايج  پاياني  ديدارهاي  عصرامروز به  شرح  زير است :
رده  سني  بالاي  ۴۰ سال :
* ياران  ۵ - عدالت  ۲
گلهاي  ياران : فرشاد پيوس ، (۴ گل) و سعيد آخوندي 
گلهاي  عدالت : عباس  سحابي  و محمد زرنشان 
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال :
* استقلال  ۲ - هما ۱
گلهاي  استقلال :  هادي  آهنگران  و مهدي  فرد علي  نيا
گل  هما: احمد سنجري 
* شيرودي  ۲ - بانك  تجارت  صفر
گلهاي  شيرودي : داود كامران  لو (۲ گل )
* شاهين  ۶ - پرسپوليس  ۲
گلهاي  شاهين : فرهاد حاتمي  و محمود حقيقيان ، ۲ گل ، ناصر كليمي وعليرضا جهان  گشا
گلهاي  پرسپوليس : محمد صادقي  و كاظم  سيد عليخاني
در پايان  بازي هاي ديروز، تيم  عدالت  در رده  سني  بالاي  ۴۰ سال  و تيم هاي  استقلال  و هما در رده  سني  بالاي  ۴۷ سال  از گردونه  مسابقات  حذف  شدند.
 برترين  گلزنان  اين  رقابت ها :
رده  سني  بالاي  ۴۰ سال : فرشاد پيوس  (ياران ) با ۷ گل  زده 
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال : مسعود عطايي  (بانك  تجارت ) با ۸ گل  زده 
رده  سني  بالاي  ۵۵ سال : محمد اسحاق  زاده  (راه  آهن ) با ۸ گل  زده

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |