شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۲ - Mar 13, 2004
ليگ قهرمانان اروپا
رخداد بزرگ فوتبال اروپاو اسپانيا
استاد بزرگ فوتبال فرانسوي ها در اين تاريخ اميد اول براي كسب افتخار مادريدي هاست «زيدان» پسرك محبوب فرانسه مي خواهد رئال را براي دهمين بار به مقام قهرماني اروپا برساند. او بايد با حذف يك تيم فرانسوي، التيام بخش دردهاي مردم اسپانيا در حادثه بمب گذاري باشد.
003588.jpg
گروه ورزشي: اروپا در تسخير رويدادهاي سياسي است يا فوتبال. انفجار قطار در مادريد و شكست بارسلونا در مقابل سلتيك و رسيدن رئال مادريد به مرحله يك چهارم نهايي باشگاههاي اروپا و حذف منچستر يونايتد و بايرن مونيخ،  همه نشان از آن دارد كه فوتبال راه خود را مي رود.
قرعه كشي جام باشگاههاي اروپا شايد تا حدودي از التهاب ناخوشايند حادثه انفجار قطار بكاهد. آن هم در زماني كه محبوب ترين تيم اسپانيا پرافتخارترين تيم جهان و تيم آريستوكراتهاي اين كشور چشم به دهمين مقام قهرماني اروپا دارد. مادريدي ها در مرحله يك چهارم به تيم خوشنام فرانسوي موناكو برخورده اند.
ستاره هاي كوچ كرده، برزيلي،  فرانسوي،  پرتغالي، انگليسي ... و رئال مادريد اين وظيفه سنگين را در كنار رائول جوان بر عهده دارند. در كنار بازي بزرگ رئال مادريد، موناكو كه روز پنجم فروردين ماه مقابل يكديگر قرار مي گيرند، دو تيم سرشناس انگليسي يعني آرسنال و چلسي جنگ چهارم را آغاز مي كنند.
سه بازي قبلي را در مسابقات ليگ و حذفي آرسنال برده بود. با حذف منچستر يونايتد انگليسي ها چشم به آرسنال و چلسي دارند كه يكي از اين دو تيم بايد حذف شوند.
پورتو حذف كننده منچستر يونايتد با ليون فرانسه روبرو مي شود. آ.ث ميلان غول بزرگ ايتاليا با لاكرونيا بازي مي كند. لاكرونيايي كه يوونتوس را در دل آلپي شكست داده بود حالا قادر است از سد ميلان عبور كند.
ميلان و رئال مادريد تيمهاي بزرگ و مدعي اين دوره اند.
قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي جام باشگاههاي اروپا با حضور مربيان و نمايندگان باشگاهها در شهر نيون برگزار شد.
در اين قرعه كشي تيم هايي كه احتمال صعود دارند از هم اكنون حريفان خود را در مرحله نيمه نهايي شناختند. با شماره گذاري بازي ها در مرحله يك چهارم نهايي برنده بازي رئال مادريد و موناكو در انتظار يك تيم انگليسي خواهد بود تا از بين آرسنال و چلسي يك تيم برگزيده شود.
در ديگر بازي مرحله نيمه نهايي نيز برنده بازي پورتو با ليون با برنده بازي آ.ث.ميلان و لاكرونيا ديدار مي كند.
بازي هاي رفت و برگشت اين مرحله نيز طي روزهاي ۳۱ فروردين و اول ارديبهشت و بازي هاي برگشت نيز طي روزهاي ۱۴ و ۱۵ ارديبهشت انجام مي شود.
بعداز شناخت تيم هاي فيناليست نيز بازي نهايي روز ۵ خرداد ماه در شهر كرزن كرشن آلمان برگزار مي شود.
برنامه بازي هاي رفت مرحله يك چهارم نهايي
سه شنبه چهارم فروردين ۸۳
پورتو (پرتغال)- المپيك ليون (فرانسه)
آ.ث.ميلان(ايتاليا)- ديپورتيو لاكرونيا (اسپانيا)
چهارشنبه پنجم فروردين۸۳
رئال مادريد (اسپانيا)- موناكو (فرانسه)
چلسي (انگليس)- آرسنال (انگليس)
بنگاه پيش بيني ويليام هل در تازه ترين پيش بيني رئال مادريد را به عنوان بزرگترين بخت براي قهرماني معرفي كرد و بعد از آن تيم هاي آرسنال، آ.ث. ميلان، پورتو، چلسي، لاكرونيا، ليون و موناكو شانس هاي ديگر هستند.
شكست آ.اس.رم، والنسيا و بارسلونا در جام يوفا
دور رفت از مرحله چهارم رقابت هاي فوتبال جام اتحاديه باشگاه هاي اروپا (يوفا) برگزار شد كه در مهمترين ديدارها تيم هاي آ.اس.رم، والنسيا و بارسلونا مقابل حريفان خود تن به شكست دادند.
تيم آ.اس.رم ايتاليا در زمين تيم ويارئال اسپانيا با نتيجه ۲ بر صفر مغلوب حريف خود شد. بارسلونا اسپانيا در اسكاتلند با نتيجه يك بر صفر مقابل تيم سلتيك گلاسكو تن به شكست داد و تيم والنسيا اسپانيا با تنها گل دقيقه ۱۲ «فيليپ دماس» از روي نقطه پنالتي نتيجه را به تيم گنجلربير ليغي تركيه واگذار كرد.
در ديدار تيم هاي ويارئال و آ.اس.رم «ساني اندرسون» در دقيقه ۲۸ و «خوزه ماري» در دقيقه ۳۵ براي تيم ويارئال گلزني كردند.
همچنين تنها گل تيم سلتيك گلاسكو را «تامپسون» در دقيقه ۵۹ وارد دروازه تيم بارسلونا كرد.
در ساير ديدارها نتايج زير بدست  آمد:
(نام تيم هاي ميزبان نخست آمده است)
بوردو فرانسه ۳ - بروژ بلژيك ۱
اوسر فرانسه ۱ - آيندهوون هلند ۱
ليورپول انگليس ۱ - مارسي فرانسه ۱
نيوكاسل انگليس ۴ - رئال مايوركا اسپانيا ۱
بنفيكا پرتغال صفر- اينترميلان ايتاليا صفر
مربيان چه گفتند
«فرانك ريكارد» سرمربي تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا اعتماد به نفس و آرامش بازيكنانش را به رغم قبول شكست در ديدار مقابل سلتيك اسكاتلند و ۹ نفره شدن اين تيم، تحسين كرد.
به اعتقاد فرانك ريكارد سرمربي بارسلونا بازيكنان وي در اين ديدار كمتر عصبي شدند در حالي كه مسابقه اي نظير اين ممكن است بسيار تنش زا باشد و بايد از آن درس گرفت.
وي اظهار داشت: بازيكنان احساس مي كردند داور چند تصميم عجيب گرفته اما بدين معني نيست كه به خاطر آسيب ديدن تيم به واكنش هاي خشن متوسل شد.
آنهايي هم كه در مسابقه ماندند وظيفه خود را به خوبي انجام دادند و اكنون ۹۰ دقيقه فرصت داريم تا در ديدار برگشت نتيجه را تغيير دهيم.
«مارتين اونيل» سرمربي سلتيك نيز بعد از مسابقه اظهار داشت در مورد كارت قرمز دوگلاس درخواست تجديدنظر خواهند كرد.
وي گفت: بازيكنان در رختكن مي گفتند راب دوگلاس شروع كننده مجادله نبوده است.
اونيل از عملكرد تيم خود ابراز رضايت كرده و افزود: صرف نظر از كيفيت بازي در نيمه دوم، توانمندي بازيكنان سلتيك فوق العاده بود و موجب افتخار باشگاه بودند.

ورزش جهان
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |