شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۲ - Mar 13, 2004
كارگر پهلوان كشور شد
عبدالرضا كارگر كشتي  گير خراساني  در رقابتهاي  كشتي  پهلواني  كشور كه در مشهد برگزار شد به  مقام  پهلوان  پهلوانان  كشور دست  يافت .
اين  كشتي  گير خراساني  كه  در وزن  به اضافه  ۹۰ كيلوگرم  به  مصاف  حريفان خود رفته  بود، با كسب  مقام  نخست ، به  اين  مهم  دست  يافته  و صاحب  بازوبندپهلواني  شد. عنوان  پهلواني  سال  گذشته  كشور نيز در اختيار حميد قشنگ  از استان  خراسان  بود.

پيكان تهران قهرمان واترپلو باشگاه هاي ايران
ديدارهاي نهايي و رده بندي مسابقات واترپلو قهرماني باشگاه هاي ايران در استخر سرپوشيده مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد و در پايان تيم پيكان عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
تيم پيكان در ديدار پاياني اين مسابقات كه با حضور مسئولان فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو و جمعي از علاقمندان به ورزش واترپلو برگزار شد، در يك ديدار نزديك با نتيجه ۹ بر ۸ بر تيم دانشگاه آزاد اسلامي غلبه كرد و جام قهرماني را به خانه برد.
همچنين در ديدار رده بندي تيم پتروشيمي تهران با نتيجه ۷ بر ۶ بر تيم ذو ب آهن اصفهان چيره شد وبر مكان سوم اين رقابتها تكيه زد.

خبرهايي از واليبال
تمرينات تيم ملي بزرگسالان وارد مرحله تازه اي شد
003585.jpg
گروه ورزشي: تمرينات تيمهاي ملي بزرگسالان و جوانان ايران در دو محل مجزا زير نظر مربيان خارجي دو تيم ادامه دارد.
ملي پوشان بزرگسال با رفتن كارلوكر مربي بدنساز ايتاليايي به تدريج تمرينات تكنيكي خود را آغاز كرده اند و بنا به گفته حسن منصوري يكي از دو دستيار ايراني پارك كي ون جدا از دريافت و سرويس بازيكنان كار دفاع داخل ميدان و دفاع روي تور را مرور كردند.
در اردوي تيم جوانان نيز همه چيز به خوبي پيش مي رود و مربيان ايراني كمك سوتيكوويچ با اظهار رضايت از نحوه برخورد اين مربي صاحب نام اهل صربستان اعتقاد دارند كه اين مربي روي اصول و ضابطه و نظم بسيار تاكيد دارد. سوتيكوويچ در اين مرحله سعي دارد تا با تكيه بر سه معيار آمادگي جسماني، تكنيك و ضريب هوشي نفرات برتر را براي اردوي دوم انتخاب كند.
كيش ميزبان تور ساحلي جهان مي شود
كيش براي برگزاري تور واليبال ساحلي جهان آمادگي لازم را دارد. بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در اين رابطه رئيس فدراسيون واليبال قول داده است تا با انجام مكاتبات لازم با فدراسيون جهاني مقدمات انجام يك دوره از اين بازيها را در جزيره كيش فراهم آورد.
افشارزاده با قدرداني از كميته واليبال ساحلي در برگزاري موفق سومين دوره مسابقات بين المللي دهه فجر با حضور تيم هاي برتر آسيا گفت: خوشبختانه كيش آماده و مهياي انجام مسابقات قهرماني واليبال ساحلي آسيا در مهرماه سال آينده است. وي همچنين تسهيل در ورود تيم ها، اسكان خوب و امكانات مطلوب را سه فاكتور مهم در برگزاري مناسب مسابقات ورزشي خواند و در همين رابطه گفت: سومين دوره واليبال ساحلي دهه فجر با اين مشخصات نسبت به دو دوره گذشته پيشرفت چشمگيري داشت.
ميلاد وزارت دفاع و اتكا در ليگ برتر
دو تيم ميلاد وزارت دفاع و اتكا با مغلوب كردن حريفان خود در مرحله نيمه نهايي ليگ دسته اول ضمن راهيابي به ديدار پاياني اين بازيها جواز صعود به ليگ برتر فصل آينده را گرفتند.
ميلاد وزارت دفاع در اين مرحله در سه ست پياپي از سد راه آهن خراسان گذشت و اتكا نيز در مصاف با تلاش شهريار با پيروزي سه بر يك حريف ميلاد در فينال شد.

اسكي جوانان آسيا
ايران نايب قهرمان مارپيچ كوچك شد
گروه ورزشي: در پايان  نخستين  دوره  مسابقه هاي  اسكي  آلپاين  قهرماني  جوانان  آسيا در پيست  بين المللي  ديزين  كرج ، تيم  اسكي  جوانان  كشورمان  به  مقام  نايب قهرماني رشته  مارپيچ  كوچك  دست  يافت .
تيم  كشورمان  در پايان  رقابتهاي  مارپيچ  كوچك  كه  عصر جمعه  به  پايان رسيد، موفق  به  كسب  ۲ مدال  نقره ، ۳ برنز و مجموع  ۲۸۰ امتياز شد.
همچنين  تيم  كره جنوبي  با ۴ مدال  طلا و كسب  ۴۱۳ امتياز اول  شد و تيم  لبنان  با ۱۳۲ امتياز در مكان  سوم  قرار گرفت .
فدراسيون  اسكي  نفرات  برتر رقابتهاي  اسكي  مارپيچ  كوچك  را به  شرح  زير اعلام  كرد:
جوانان  يك  (۱۵ تا ۱۷ سال )
۱- ژنگ  هيون  يونگ  از كره  جنوبي  با زمان  ۱۷/۲۵/۱ دقيقه
۲- پوريا ساوه  شمشكي  از ايران  با زمان  ۱۸/۳۳/۱ دقيقه
۳- سيد محمود صيد از ايران  با زمان  ۷۱/۳۷/۱ دقيقه
 جوانان  دو (۱۷ تا ۱۹ سال )
۱- كوك  هيون  يونگ  از كره جنوبي  با زمان  ۷۶/۲۷/۱ دقيقه
۲- كرات  ارماتوف  از ازبكستان  با زمان  ۱۷/۳۲/۱ دقيقه
۳- رحيم  ساوه  شمشكي  از ايران  با زمان  ۵۶/۳۳/۱ دقيقه
 در اين  دوره  از مسابقه ها كه  براي  نخستين بار در اين  رده  سني  در آسيا برگزار مي شد، ۴۸ اسكي باز در قالب  ۱۲ تيم  از كشورهاي  آسيايي  در رشته هاي  مارپيچ  بزرگ  و كوچك  حضور دارند.

ليگ برتر بسكتبال ايران
سرنوشت تيم هاي برتر به بازي سوم كشيده شد
گروه ورزشي: سرنوشت تيم هاي اول تا سوم اين فصل ليگ برتر بسكتبال ايران در مرحله (پلي اف) به بازي سوم كشيده شد. صنام و ذوب آهن كه با غلبه بر صباباطري و پيكان در بازي اول تنها يك گام با كسب عنوان قهرماني و سومي فاصله داشتند، در بازي دوم خود مغلوب حريفان شدند تا همه نگاه ها به روز دوشنبه هفته جاري در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي دوخته شود.
در تهران صباباطري با تدابير حساب شده، اشتباهات فردي بازي قبلي در مقابل صنام را تكرار نكرد و موفق شد با استفاده از پرتاب هاي سه امتيازي قهرمان دوره قبل را با چهار امتياز اختلاف مغلوب كند. ديدار دوم صنام و صباباطري يك بازي داغ و نزديك بود كه درنهايت با پيروزي ۷۲ بر ۶۴ صبا باطري خاتمه پذيرفت. در اصفهان، ذوب آهن كه در تهران پيكان را شكست داده بود، هرگز گمان نمي كرد كه در برابر ميهمان پرانگيزه و بااشتها مغلوب شود و پيكان براي آنكه سرنوشت مقام سومي را به بازي بعدي بكشاند، در اصفهان آنچنان پرقدرت ظاهر شد كه ذوب آهن چاره اي جز شكست نداشت. جالب آنكه پيروزي ۷۵ بر ۶۳ پيكان باعث شد تا اين تيم ميزبان بازي سوم شود.
بازي سوم ذوب آهن و پيكان قبل از بازي صنام و صباباطري روز دوشنبه هفته جاري در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي انجام خواهد شد.

دوندگان برتر دوي نيمه ماراتن ايران
گروه ورزشي: مسابقه هاي  دو نيمه ماراتن  قهرماني  ايران ، ديروز   با شناخت  نفرات  برتر در شهرستان  رودسر استان  گيلان  برگزار شد.
در اين  دوره  از رقابتها۴۰، دونده  برتر دوهاي  نيمه ماراتن  سراسر كشور، به  مسافت  ۲۱ كيلومتر با هم  به  رقابت  پرداختند. دوندگان  شـركت كننده  در اين  رقابت، از جلوي  در ورزشگاه  شهيد مهـدي  قاسمي شهرستان  رودسر پيكار خود را آغاز كردند. در پايان  اين  رقابتها، مجيد ذوالفقاري  از تهران،  عنوان  قهـرماني  را كسب  كرد، بهـرام  ميرعزيزي  از اردبيل  دوم  شد و رضا خادمي از تهـران  در مكان  سوم  قرار گرفت. در پايان،  از سوي  مسئولان  برگزاري  اين  دوره  از رقابتها، به  نفرات  برتر جوايزي  اهدا شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |