يكشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۳ - شماره ۳۳۵۴
اسطوره برزيلي يونان
005241.jpg
محمود فاضلي
بي شك جيوواني ستاره تيم المپياكوس يونان اين روزها به عنوان يكي از بهترين بازيكن ليگ برتر يونان است. وي كه نام كاملش «جيوواني سيل وا اولي وريا» است متولد چهارم فوريه ۱۹۷۴ ميلادي است و با قد ۹۰/۱ سانتي متري و وزن ۷۸ كيلويي اين روزها در اوج فوتبال خود و در سرزميني است كه خود را براي حضور شگفتي ساز در مسابقات يورو ۲۰۰۴ پرتغال آماده مي سازد.
وي فعاليت حرفه اي خود را در سرزمين فوتبال خيز برزيل در سالهاي ۹۱-۹۰ در باشگاه تاسادلوئيز برزيل آغاز كرد. از سال ۹۳-۹۰ در باشگاه تونالوزو بازي كرد و در ۳۰ بازي خود ۲۴ گل به ثمر رساند. در سال ۹۴-۹۳ در باشگاه KEMO پانزده بازي كرد و ۵ گل به ثمر رساند و در سالهاي ۹۴-۹۳ با حضور در باشگاه پاسيندو در ۱۲ بازي ۶ گل به ثمر رساند. در فصل ۹۵-۹۴ عضو باشگاه سانتوز با ۱۸ بازي و ۸ گل زده، در فصل ۹۶-۹۵ نيز در باشگاه ياد شده با ۱۹ بازي و ۲۵ گل زده، در فصل ۹۷-۹۶ در بارسلون اسپانيا در ۳۰ بازي و ۷ گل زده، در سال ۹۸-۹۷ در ۲۷ بازي و ۱۱ گل زده در فصل ۹۹-۹۸ با ۱۲ بازي و بدون گل زده به حضور خود در ليگ فوتبال اسپانيا پايان داد.
وي در سال ۱۹۹۹ با يك قرارداد حدود ۶ ميليون دلاري به عضويت باشگاه المپياكوس به عنوان پرافتخارترين تيم فوتبال يونان درآمد. جيوواني وقتي به سرزمين باستاني يونان قدم گذاشت ۲۷ ساله بود و در هنگام ورود با استقبال دو هزار تن از هواداران اين باشگاه كه چهار ساعت در انتظار وي بودند، قرار گرفت. وي در لحظه ورود به يونان اظهار داشته بود:«اميدوارم بتوانم هر چه قوي تر در اختيار المپياكوس باشم و اين باشگاه سهم قابل قبولي در باشگاه هاي اروپايي داشته باشد.»
بازيهاي جذاب جيوواني و هنرنمايي هاي اين ستاره برزيلي بارها از سوي مطبوعات ورزشي اين كشور مورد ستايش قرار گرفت. يك روزنامه يونان در خصوص اين فوتباليست برزيلي معتقد است: «حقيقت اين است كه هنر جيوواني خواسته هاي تيمش و ۱۰ بازيكن باقي مانده را هدايت مي كند. اما به راستي كلاس بازي جيوواني با ساير بازيكنان تفاوت زيادي دارد. جيوواني اين ستاره برزيلي با توانايي هايش قادر به انجام هر چه كه بخواهد مي باشد، به ويژه آن كه هر چه مربي اش از او بخواهد قادر به انجام آن است.»
وي در سال ۲۰۰۱-۲۰۰۰ با ۱۹ بازي و ۷ گل زده، در ۲۰۰۲-۲۰۰۱ در۲۱ بازي با ۴ گل زده(مصدوميت پنج ماهه) در سال ۲۰۰۳-۲۰۰۲ در ۲۲ بازي با ۱۰ گل زده و در سال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ در ۲۰ بازي خود ۱۷ گل به ثمر رسانده و فصل بسيار موفقي را پشت سر گذاشته است. وي همچنين تاكنون در ۳۲ بازي جام باشگاه هاي اروپا و ۳ بازي جام يوفا حضور داشته و ۱۰ گل به ثمر رسانده است.
وي در بسياري از بازيهاي اصلي تيم محبوب قرمز پوش پايتخت يا گل به ثمر رسانده و يا پايه گذار گل هاي حساس اين تيم بوده است. وي با حضور مؤثر خود در اين باشگاه كه در سال ۱۹۲۵ ميلادي تأسيس گرديده است به محبوبيت قابل توجهي دست يافت. باشگاه المپياكوس يونان ۲۸ بار قهرماني در مسابقات باشگاه ها و ۲۰ بار قهرمان جام حذفي اين كشور گرديده است و هم اكنون با ۶۲ امتياز و با ۵۹ گل زده و ۱۶ گل خورده در رتبه دوم ليگ اين كشور قرار دارد. جيوواني هر چند فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ به دليل مصدوميت، فصل ناموفقي را پشت سر گذاشت و مورد انتقاد هواداران قرار گرفت اما مسئولين باشگاه اصرار داشتند كه جيوواني همچنان عضو باشگاه المپياكوس باقي بماند.
اما در فصل جاري فضاي موجود بسيار خوب پيش رفت. وي شخصاً معتقد است: «بسيار خوشحالم كه تيم ما در سال جاري خوب پيش مي رود، اما اين مهم نيست كه چه كسي گل مي زند بلكه مهم آن است كه المپياكوس پيروز مي شود. من با هم تيمي هاي خود همكاري عالي دارم.» همه مسئولين باشگاه از جيوواني رضايت كاملي دارند. چه مربي اوكرايني تيم محبوب پايتخت، چه رئيس ثروتمند باشگاه و چه پزشك تيم همه از عملكرد او رضايت دارند و معتقدند او در اين فصل بسيار خوب تمرين كرد و نتيجه زحماتش را گرفت چرا كه او در شش بازي اخير خود ۸ گل به ثمر رسانده است.»
او به ثمر رساندن ۱۷گل خود در اين فصل را نتيجه تلاش هاي تمام بازيكنان تيم خود مي داند و معتقد است: «بيش از هر چيز تيم المپياكوس مهم است و نه موفقيت شخصي جيوواني». جيوواني ۱۷ گل هاي خود را با ۱۴ شوت و ۳ ضربه سر به ثمر رسانده و بارها با گرفتن امتياز ۷ به عنوان بهترين بازيكن تيم هفته ليگ برتر يونان انتخاب گرديده است. هر چند وي در سالهاي اخير از تيم ملي برزيل به دور بوده است. اما به دليل بازيهاي درخشانش و كسب مقام آقاي گلي در يونان، اميدوار است مجدداً به تيم پرستاره اي همچون برزيل كه بازي در آن به عنوان يك رؤيا و آ رزو براي همه فوتباليست هاي برزيلي است، دعوت  شود.

سايه روشن ورزش
005253.jpg
«اكبر غمخوار»:
سازمان  فوتبال  را در باشگاه  پرسپوليس  تاسيس  مي كنيم 

مديرعامل  باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  پرسپوليس  تهران  از تاسيس سازمان  فوتبال  براي  تيم  فوتبال  اين  باشگاه  خبر داد.
«اكبر غمخوار» با بيان  اين مطلب  گفت  با راه اندازي  سازمان  فوتبال  ، تمامي  مسائل  فني  تيم  فوتبال  ايـن باشگاه  از انتخاب  مربي ، دستياران  وي  و... زير نظر اين  سازمان  انجــــام خواهد شد.
وي  افزود: با تاسيس  سازمان  فوتبال ، مديرعامل  و اعضاي  هيات  رييــــسه باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  پرسپوليس  فرصت  كافي  براي  زيرساختارسازي  ايـــــن باشگاه  و رفع  مسائل  اقتصادي  آن  را خواهند داشت .
غمخوار با اشاره  به  زمان  پايان  دوره  هيات  رييسه  اين  باشگاه  اظهارداشت :دوره  دو ساله  هيات  رييسه  اين  باشگاه  خردادماه  سال  جاري  به  پايـــان  خواهدرسيد و اين  احتمال  كه  در اعضاي  اين  هيات  تغييراتي  به وجود آيد ، وجـــــود دارد.
وي  در خصوص  وضعيت  «وينگو بگوويچ » سرمربي  تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران كه  در فصل  جاري  نتوانسته  است  به  همراه  اين  تيم  به  نتايج  خوبي  دست  يابـد،گفت:  در صورتي  كه  من  در سمت  خود ابقا شوم ، حتما از اين  مربي  در فصل  آينده  نيز استفاده  خواهم  كرد.
مديرعامل  باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  باشگاه  پرسپوليس  تصريح  كرد: بگوويـــچ يكي  از بهترين  مربيان  خارجي  است  كه  تاكنون  در ايران  به  كار مشغول  بـــوده است  ولي  وي  در اين  فصل  با بدشانسي هاي  مواجه  شده است .
غمخوار در ادامه  گفت:  همچنين  در نظر داريم  از يكي  از پيشكسوتان  تيـــم پرسپوليس  به  عنوان  دستيار در كنار بگوويچ  استفاده  كنيم .
وي  در خصوص  شكست  تيم  پرسپوليس  در ديدار مقابل  تيم  سايپا تهــــــران  اظهارداشت:  عوامل  مختلفي  باعث  اين  باخت  شد، از جمله  اين  عوامل  مي توان  به   عدم  حضور بازيكناني  همچون  پيرواني ، شيري ، جمشيدي  و كاويانپور در اين ديدار اشاره  كرد.
مديرعامل  باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  پرسپوليس  در پايان  ابراز اميدواري  كرد تيم  پرسپوليس  بتواند با رفع  مشكلات  موجود در فصل  آينده  نتايج  مطلوبي  كسب كرده و دل  هواداران  خود را شاد كند.

فرهاد مجيدي :تيم  ايران  توانايي حضور در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان را دارد
005244.jpg
«فرهاد مجيدي » بازيكن  ايراني  تيم  فوتبال  الوصل  امارات  گفت : تيم  ملي فوتبال  ايران  از شماري  از بهترين  بازيكنان  آسيا بهره مند است  و تــوانايي صعود به  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  را دارد.
وي  به  ويژه  نامه  ورزشي  «الاتحاد» چاپ  ابوظبي  اظهارداشت ، آرزو داشتم  اكنون  همراه  تيم  ملي  ايران  بودم . مجيدي  در پاسخ  به  سوالي  مبني بر اينكه  اختلاف  نظر او و مربي  تيم  ملي ايران  موجب  حذف  نامش  از فهرست  بازيكنان  تيم  ملي  شده ، اين  مطلب  را رد كرد و گفت: هيچگونه  اختلافي  با مربي  تيم  ملي  ايران  ندارم .
وي  ياد آور شد، طي  هفت  سال  اخير و از سن  ۱۹ سالگي  همواره  در تيم  ملي  ايران  حضور داشته  است . بازيكن  الوصل  امارات  در مورد حضور در جدول  گلزنان  برتر ليگ  كنوني باشگاههاي  دسته  اول  امارات  گفت  : كسب  مقام  قهرماني  ليگ  توسط تيم  الوصل براي  من  مهم تر از كسب  مقام  آقاي  گلي  مسابقات  است .

تهران، قهرمان رقابتهاي تنيس روي ميز و بدمينتون دانشگاه آزاد
005250.jpg
ششمين دوره رقابت هاي سراسري بدمينتون و تنيس روي ميز دانشجويان دختر مناطق دهگانه دانشگاه آزاد اسلامي ايران با قهرماني ورزشكاران تهراني در هر دو قسمت به كار خود خاتمه داد.
در اين دوره كه منتخب ۴۵۰۰ ورزشكار حضور داشته و از سطح بسيار بالايي برخوردار بود، در پيكارهاي بدمينتون پس از مرحله مقدماتي در دو گروه A و B و مراحل نيمه نهايي و پس از انجام ۱۰۰ بازي، بدمينتون بازان اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي منطقه ۸ «استان تهران» با غلبه بر دانشجويان منطقه يك«استان فارس و بوشهر» به عنوان قهرماني رسيد و فارس دوم شد. نمايندگان اصفهان (منطقه ۴) و مركزي (منطقه ۵) نيز سوم و چهارم شدند. در انفرادي اين قسمت نيز كه به صورت تك حذفي انجام پذيرفت كه در پايان مينا رواقي از تهران (منطقه ۸) مدال طلا را به گردن آويخت و مينو دليري از استان مركزي (منطقه ۵) نايب قهرمان شد. نوشين جاويدي از فارس و پروانه بهرامي از تهران نيز مشتركاً به مدال برنز دست يافتند. در پيكارهاي دوبل نيز تيم دونفره گلناز فائزي و نگين اميري پور از تهران با كسب پيروزي قاطع برابر خانم ها خيرآبادي و رضايي از فارس بر سكوي قهرماني جاي گرفتند و تيم هاي دونفره مهدي نژاد و فقيه منزوي از اصفهان و رنجبر و آشكار از مركزي مشتركاً مدال برنز را به گردن آويختند. اما در مسابقات تنيس روي ميز نهايتاً پس از انجام ۲۰ بازي تيمي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تهران (منطقه ۸) خوش درخشيدند و با غلبه بر تمامي رقبا عنوان قهرماني را از آن خود كردند و تنيسورهاي دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان شرقي و غربي (منطقه ۲ )به عنوان نايب قهرماني بسنده كردند. نمايندگان اصفهان و شيراز نيز مشتركاً سوم شدند. اما در پيكارهاي انفرادي كه ۳۴ بازيكن حضور داشتند، پس از ۳۳ ديدار شمين مرادي دشت و الناز آگين هر دو از تهران مدال طلا و نقره را در يك ديدار خانگي به گردن آويختند. و نسيم رنجبر و مريم كريمي از تبريز و تهران بصورت مشترك عنوان سوم را بدست آوردند.در رقابت هاي دوبل نيز نسيم رنجبر و ليلا اسعدي از تبريز با ارائه يك بازي زيبا و تماشايي موفق شدند برابر تيم دو نفره الناز آگين و شمين مرادي دشت از تهران به پيروزي رسيده و نشان طلا را تصاحب كنند. عنوان سومي اين ماده نيز بصورت مشترك به تيم فاطمه كيواني و مريم كريمي از تهران و تيم معصومه رئيسي و فاطمه رجبي از اصفهان تعلق گرفت.
گفتني است در تيم قهرمان و نايب قهرمان مسابقات بدمينتون به ترتيب مينا رواقي اردبيلي - نگين اميري پور- فاطمه صادق زاده - زينب بهرامي- پيوند باقري كيان و گلناز فائزي به عنوان بازيكن به مربيگري خانم جلاليان در تيم تهران (منطقه ۸) و فرناز چهرازي- فاطمه دلائلي- هدا عزت پناه- فرانك خيرآبادي و خانم رضايي در تيم فارس منطقه ۱ حضور داشتند و در تيم قهرمان و نايب قهرمان رقابت هاي تنيس روي ميز به ترتيب در تيم تهران شمين مرادي- الناز آگين- مريم كريمي و فاطمه كيواني به مربيگري خانم سيمين و در تيم آذربايجان شرقي و غربي (منطقه ۲) فاطمه هادي زاده- ليلا اسعدي- نسيم رنجبر و الميرا معصومي با مربيگري نگار رويگري حضور داشتند.
در مراسم اختتاميه اين مسابقات كه با حضور دكتر كمال جوانمرد رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان كه به نحو مطلوب در برگزاري اين پيكارها نهايت همكاري را مبذول نمودند و همچنين ديگر مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي- مربيان- سرپرستان و ديگر بازيكنان ملي پوش و ورزشكاران ليگ برتر و قهرمانان كشور حاضر در اين دوره برگزار شد، از نفرات و تيم هاي برتر تقدير و تشكر به عمل آمد و جوائزي ارزنده به رسم يادبود اهدا شد.
درخشش اسكي بازان تهراني در پيكارهاي اسكي دانشجويان
چهارمين دوره رقابت هاي اسكي پسران دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي كل كشور با شركت بيش از ۶۰ اسكي باز در غالب ۱۷ تيم از سراسر كشور در پيست بين المللي ديزين انجام پذيرفت و با درخشش دانشجويان تهراني خاتمه پذيرفت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در اين دوره كه با حضور بازيكنان تيم ملي برگزار و از سطح كمي و كيفي بسيار خوبي برخوردار بود، در رقابت هاي تيمي دانشجويان تيم دانشجويان تهران مركز با كسب ۱۹۰ امتياز بر سكوي قهرماني ايستادند اسكي بازان دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج نايب قهرمان شدند. تيم هاي تهران جنوب- زنجان و شهر ري نيز در رده هاي بعدي ايستادند. در پيكارهاي انفرادي نيز در رشته آلپاين مارپيچ كوچك پويا پايان ورزشكار موفق واحد تهران مركز مدال طلا را به گردن آويخت و حسين كلهر از كرج و فرشاد تير از زنجان به ترتيب دوم و سوم شدند. رستم كلهر از تهران مركز- مهدي زالي از كرج و علي سولوقاني از تهران مركز عناوين چهارم تا ششم را از آن خود نمودند. در مراسم پاياني اين مسابقات نيز كه با حضور مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي و ديگر عزيزان انجام گرفت، از قهرمانان و ورزشكاران شركت  كننده قدرداني به عمل آمد.

گروه دوم شمشيربازان ايران عازم مانيل شدند
گروه  دوم  از اعضاي  تيم  ملي  شمشيربازي  بزرگسالان  ايران  به  منظور شركت  در مسابقات  قهرماني  آسيا، با پرواز هواپيمايي  امارات  به  دوبي  و سپس  مانيل  پايتخت  فيليپين  شدند.
گروه  اول  متشكل  از بيژن  زرنگار (مربي  و سرپرست )، سيامك  فيض  عسگري (اسلحه  اپه )، محمد ميرمحمدي  (اسلحه  فلوره ) و پيمان  فخري  (اسلحه  سابر)براي  حضور در پيكارهاي  انتخابي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  ساعت  پنج  بامداد پنجشنبه گذشته  به  همين  طريق  راهي  مانيل  شده  بود.
در گروه  دوم  كه  به  سوي  مانيل  پرواز كرد دكتر فضل الله  باقرزاده  رئيس  فدراسيون  شمشيربازي  جهت  شركت  در اجلاس  سالانه  كنفدراسيون  شمشيربازي  آسيا اين گروه را همراهي مي كند.در اين  سفر محمد رضايي ، فرهاد رضايي  و حسن  عابدي  (اسلحه  اپه )، جوادرضايي ، كيوان  جوانشير و حميد ويسي  (اسلحه  فلوره )، مجتبي  عابديني ، پرويزدرويشي  و حميد رضا طاهرخاني  (اسلحه  سابر) به  همراه  مربيان  تيم  كيومرث طلوعي ، حسين  عابدي  و مهدي  زنگنه  حضور دارند.نفرات  حاضر در پيكارهاي  انتخابي  المپيك  در سه  اسلحه  كه  پنجشنبه  گذشته راهي  مانيل  شده اند در مسابقات  قهرماني  آسيا نيز به  روي  صحنه  خواهند رفت .
پيكارهاي  انتخابي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  طي  روزهاي  دوشنبه  و سه  شنبه  ۳۱ فروردين  و اول  ارديبهشت  برگزار خواهد شد و سپس  چهارشنبه  آينده دوم  ارديبهشت  پيكارهاي  قهرماني  آسيا برگزار مي شود.

خبرها و نگاه ها
اولين  نامزد
يكي  از مشتركان  باشگاه  رئال  مادريد به  نام  «انريك  سوبرينو» در نظردارد خود را براي  احراز مقام  رياست  باشگاه  و جايگزيني  «فلورنتينو پرز» رئيس  كنوني  باشگاه  كه  مورد سرزنش  افكار عمومي  كشور قرار دارد، نامزد كند.
انريك  سوبرينو ۳۵ سال  دارد و در حرفه  پوشاك  فعاليت  دارد. او با دنياي  فوتبال  فقط حشر و نشر دارد اما چهره  شناخته  شده اي  در اين  وادي  نيست . انريك  سوبرينو گفته  است  كه  گروهي  هجده  نفره  را مامور فراهم  ساختن مقدمات  كار براي  نامزد شدنش  براي  مقام  رياست  باشگاه  رئال  كرده  است .
اين  فرد، باخت  اخير تيم  رئال  برابر اوسازونا لبريز شدن  قطره  اي از ظرف  تحمل  باشگاه  رئال  خوانده  و راجع  به  اوضاع  كلي  باشگاه  گفته  است : چيزي  در باشگاه  وجود دارد كه  خوب  كار نمي كند وبايستي  آن  را تعمير كرد و از نو ساخت . وي  گفته  است  كه  او و دستيارانش  درصورت  در دست  گرفتن  قدرت  منعكس كننده  خواست  و نظر همه  مشتركان  باشگاه  خواهند بود.
سوبرينو سياستهاي  كاري  فلورنتينو پرز را در باشگاه  رئال  را بشدت  مورد انتقاد قرار داده  و زير سوال  برده  و مي گويد: پرز با اين  سياستهايش  تنها عدم  تعادل  را در باشگاه  ايجاد كرد، تمام  تكيه  تيم  بر روي  مهاجمان  سرشناس قرار دارد و امروز ديگر بازيكن  مياني  و توپساز در تيم  وجود ندارد، نتيجه هم  مشخص  است : حذف  تيم  از مسابقات  جام  حذفي  اسپانيا و جام  قهرماني باشگاههاي  اروپا و از دست  دادن  صدرنشيني  باشگاههاي  اسپانيا.

«آبي و سفيد» با حضور زامورانو
005238.jpg

 «ايوان  زامورانو» بازيكن  بازنشسته  فوتبال  شيلي  دريك  فيلم  سينمائي  كه  شخصيت  حرفه اي  خود بازيكن  را به  تصوير مي كشد، به  ايفاي  نقش  پرداخته  است . اين  فيلم  «آبي  و سفيد» نام دارد و ظرف  ده  روز آينده  بر روي  پرده  سينماهاي  شيلي  به  نمايش  گذاشته  مي شود. موضوع  فيلم  حول  محور خشونت  فزاينده  در فوتبال  شيلي  دور مي زند وسباستين  آرايا كارگردان  سينماي  شيلي  آن  را كارگرداني  كرده است .
زامورانو دراين  فيلم  شخصيت  حرفه اي  خود را به  عنوان  يك  بازيكن  ايــفا مي  كند.او به  عنوان  ميانجي  در درگيريها و نزاع هايي  كه  ميان  هواداران  دوتيم  بزرگ  كشور يعني  يونيورسيته  دو شيلي  (تيم  آبي  پوشها) و كولو كولو(سفيدپوشها) روي  مي دهد،عمل  مي كند.
ايوان  زامورانو كه  ۳۸ سال  دارد، دوران  بازيگري  را در فوتبال حرفه اي  كشورهاي  سوييس ، اسپانيا (سويل ، رئال  مادريد) ايتاليا (انترميلان )، مكزيك  (آمه  ريكا) و كشور خود شيلي  (كوبره آندينو، كوبرسال ، كولوكولو) سپري  كرد.بازيكن  پرتوان  فوتبال  شيلي  دسامبر گذشته  هنگامي  كه  در عضويت  تيم كولو كولو بود با كج  خلقي  هايش  محروميت  از يازده  بازي  را متحمل  شد كه اين  مجازات  سنگين  پايان  كار حرفه اي  بازيكن  را هم  به  دنبال  داشت .اين  مجازات  سنگين  از آنجا ناشي  شد كه  زامورانو در ديدار برگشت  فينال  مرحله  اول  مسابقات  باشگاههاي  شيلي  ميان  تيم هاي  كولوكولو و كوبره لوآ به  يكي  از داوران  مسابقه  دشنام  داد و به  سويش  حمله  ور شد.

دو دوچرخه  سوار فرانسوي به جرم دوپينگ تحت پيگرد قضايي قرار گرفتند
موضوع دوپينگ دو دوچرخه سوار ديگر از باشگاه دوچرخه سواري كوفيديس به نام هاي «سدريك واسور» و «مدريك كلن» افشا شد.
پرونده اين موضوع در دادگاه مفتوح است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از نانتر، اين دو ورزشكار در رابطه با اتهامشان به دادگاه شهر نانتر در حومه پاريس احضار شدند و بعد از بازجويي تا انجام تحقيقات بعدي آزاد شدند.
۲۳ مارس هم مدير ورزشي باشگاه دوچرخه سواري كوفيديس در ارتباط با پرونده گسترده دوپينگ دوچرخه سواران باشگاه دستگير شد.
پنج تن كه در ارتباط با پرونده به اتهام توزيع و مصرف داروهاي نيروزا و مخدر تحت پيگرد قرار دارند شامل: پزشك، دو دوچرخه سوار لهستاني به نامهاي بوگوسلاو مادژاك و دانيل ماژوسكي و دوچرخه سوار فرانسوي شامل روبر ساسوسن و فيليپ گومون مي باشند. اين پرونده از مارس سال ۲۰۰۳ در دادگاه نانتر مفتوح است و ستاد مبارزه با مواد نيروزا با همكاري دستگاه قضايي و پليس بر روي آن كار مي كنند و با گذشت زمان به واقعيات پشت پرده بيشتري دست يافته اند.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
زندگي
سياست
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  زندگي  |  سياست  |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |