سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۶ - Jun 1, 2004
گزارش البرادعي در باره ايران ،امروز به شوراي حكام ارائه مي شود
007416.jpg
امروز احتمالا گزارش محمد البرادعي مدير آژانس بين المللي انرژي اتمي درخصوص فعاليت هاي هسته اي ايران در اختيار اعضاي شوراي حكام آژانس قرار مي گيرد. اين خبر را يك ديپلمات ايراني ساكن وين در گفت وگو با خبرگزاري مهر اعلام كرد و گفت: «اين گزارش به طور معمول حدود دو هفته پيش از برگزاري نشست شوراي حكام در اختيار شورا قرار مي گيرد تا پس از بررسي، در نشست شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.»
البته چندي قبل مليسا فليمينگ سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز اعلام كرده بود كه گزارش البرادعي روز دوشنبه ۳۱ مي يا ۱ ژوئن سه شنبه (۱۲ خرداد) به اعضاي شوراي حكام ارائه خواهد شد. گزارشي كه به گفته فليمينگ حاوي اطلاعات بسيار مهم و مبسوطي درباره برنامه هاي هسته اي ايران است و به اعتقاد بسياري از صاحبنظران و كارشناسان هسته اي مي تواند پاسخگوي بسياري از ابهامات درباره برنامه هسته اي ايران باشد. در همين حال بررسي اظهارنامه هزار صفحه اي ايران كه به آژانس ارسال شده هم ادامه دارد. روز گذشته يك منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاري فارس برخي از جزئيات اين اظهارنامه را بازگو كرده است. اين منبع آگاه اظهار داشت: «در اين اظهارنامه كليه مسائل مربوط به فعاليت ها و تحقيقات بيست ساله اتمي كشور اعلام شده است» به گفته وي فصل اول گزارش به تاريخچه تحقيقات هسته اي ايران تعلق داشته و مسائلي چون سابقه تحقيقات اتمي قبل از انقلاب و فعاليت هاي تحقيقاتي پس از انقلاب مورد بررسي قرار گرفته است.
در اين اظهارنامه همچنين ليست كامل خريدهاي اتمي ايران از كشورها و واسطه ها به تفكيك سال و نوع خريد اعلام شده و در بخش ديگري از آن آخرين وضعيت مراكز اصلي اتمي كشور به همراه نقشه ها و گزارش كامل آنها درج گرديده است. اين منبع گفت: «آخرين وضعيت تحقيقات و اقدامات علمي و نتايج آنها در غني سازي اورانيوم نطنز، پروژه ucf اصفهان، نيروگاه اتمي بوشهر، پروژه آب سنگين اراك تشريح شده است.»
در هفته هاي گذشته چهار گروه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران مراجعه و پس از بازديد از كليه مراكز اتمي كشور و نيز برخي سايت هاي نظامي سئوالات و ابهامات خود را مطرح كرده بودند كه در اين گزارش پاسخ داده شده است. طبق اظهارات اين منبع واپسين بخش گزارش اتمي ايران به پاسخ سئوالات و ابهامات كارشناسان آژانس پرداخته است.
به گفته مقامات ايراني اين اظهارنامه هزار صفحه اي به طور شفاف تمامي جزئيات برنامه هسته اي كشور را دربردارد و اكنون اين آژانس است كه بايد حسن نيت خود را در مقابل همكاري هاي تهران نشان دهد، گرچه برخي از اعضاي شوراي حكام اعلام كرده اند كه بررسي اين اظهارنامه نيازمند زمان طولاني است و آژانس نمي تواند به راحتي و سريع در اين باره اظهار نظر كند.
تلاش آژانس براي كشف حلقه مفقوده هسته اي در ليبي
به موازات تحقيق درباره برنامه هسته اي ايران، آژانس بين المللي انرژي اتمي از ادامه بررسي ها درباره برنامه تسليحات هسته اي ليبي خبر داد. به گزارش آژانس اين اقدام به منظور كشف حقايق جديد درباره ليبي و شبكه قاچاق بين المللي كه اين كشور را تأمين مي كرده صورت مي گيرد. خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از روزنامه ديلي تايمز در اين باره مي نويسد: «براساس گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي كه از سوي ديپلمات هاي وين فاش شده، آژانس تحقيقات بيشتري درخصوص برنامه هسته اي متوقف شده ليبي انجام خواهد داد تا شايد پاسخي براي سئوال هاي مطرح شده درباره يافت اجزاي اورانيوم فوق غني شده در اين كشور بيابد. در همين حال منابع رسمي ليبي فاش كردند كه برخي قطعات هسته اي خريداري شده توسط اين كشور، ناپديد شده اند. روزنامه واشنگتن پست با اعلام اين مطلب نوشته كه چند روز پس از تعهد تاريخي ليبي در ۱۹ دسامبر براي ترك هرگونه تلاش در دستيابي به سلاح اتمي منابع اطلاعاتي ليبي با ديپلمات هاي آمريكايي ديدار كردند تا برخي اخبار محرمانه را فاش كنند كه يكي از آنها خبر مفقود شدن برخي تجهيزات حساس لازم به غني سازي اورانيوم بوده است. برخي از منابع آژانس معتقدند شبكه بازار سياهي كه عبدالقادرخان دانشمند هسته اي پاكستان ايجاد كرده بود در انتقال اين تجهيزات موثر بوده است. منابع رسمي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره پيدا شدن اين تجهيزات گم شده اظهارنظر نكردند اما فليمينگ سخنگوي آژانس در اين باره گفته است كه آژانس جستجوي بسيار وسيعي را در شبكه بازار سياه عبدالقادرخان انجام داده است. اين درحالي است كه چند روز پيش برخي منابع آژانس اعلام كرده اند اورانيوم هاي غني شده ليبي از شبكه پاكستان تهيه مي شده كه احتمالا براي ايران نيز اورانيوم غني شده مي فرستاده است. البته مقامات ايراني نيز بارها پس از كشف برخي قطعات آلوده سايت هاي هسته اي ايران اعلام كرده اند كه اين آلودگي ها مربوط به قطعاتي است كه از بازار سياه خريداري شده است.
تركيه مسير قاچاق فناوري هسته اي
منابع خبري آژانس اعلام كردند كه احتمالا تركيه يكي از مناطقي بوده كه انتقال فناوري هسته اي به ليبي از آن صورت مي گرفته است. روزنامه زمان به نقل از آژانس نوشته است كه يك كشتي پر از تجهيزات كه توسط ديده بان هاي غربي نظارت مي شده است در ماه مارس ۲۰۰۴ به ليبي رسيده كه اين تجهيزات ظاهرا در تركيه گردآوري شده و سپس از آنجا از راه دبي به ليبي فرستاده شده است.

اظهار نظر شوراي نگهبان درباره ۸ مصوبه مجلس
آيت الله جنتي، دبير شوراي نگهبان قانون اساسي طي نامه هايي جداگانه به رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره ۸ مصوبه اين مجلس اظهار نظر كرد.
به گزارش ايسنا شوراي نگهبان «لايحه تأسيس سازمان شيلات ايران» كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ
۳۰/۲/۸۳ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود و نيز «لايحه مديريت پسماندها» كه با اصلاحاتي در مورخ ۲۰/۲/۸۳ به تصويب رسيده بود و در جلسات اين شورا مطرح شده بود را با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست.
شوراي نگهبان قانون اساسي هم چنين «لايحه تنظيم بازار غير متشكل پولي» را كه با اصلاحاتي به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود بررسي كرد و اصلاح به عمل آمده در تبصره ۲ ماده ۳ را از اين جهت كه اقدامات مذكور در اين تبصره نياز به تقنين دارد، رافع اشكال ندانست و آن را مغاير اصل ۸۵ قانون اساسي شناخت. اصل ۸۵ قانون اساسي،  قانون گذاري را از اختيارات مجلس دانسته است.
«طرح واگذاري خانه ها و ساختمان هاي نيمه تمام و بلااستفاده نيروي زميني ارتش و هوانيروز مسجد سليمان به مردم مناطق ناامن مسجد سليمان» نيز در جلسات شوراي نگهبان مطرح شد و ماده واحده اين طرح از اين نظر كه موجب كاهش درآمد مي شود و تبصره ۱ نيز
تأمين كننده آن نيست مغاير اصل ۷۵ قانون اساسي شناخته شد.
تبصره ۱ ماده واحده اين طرح نيز از اين نظر كه نحوه هزينه كردن درآمد ناشي از قانون اختصاص دو در هزار در قانون بودجه تعيين شده است و محل بالفعلي وجود ندارد،  از سوي شوراي نگهبان مغاير با اصل ۷۵ قانون اساسي شناخته شد.
شوراي نگهبان تبصره ۲ ماده واحده اين طرح را نيز از اين جهت كه مشتمل بر تعيين ضابطه است و از شأن قانون گذاري است،  مغاير اصل ۸۵ قانون اساسي شناخت.
شوراي نگهبان قانون اساسي طي نامه اي ديگر درباره «طرح نحوه انجام فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي و دانشگاهي» اعلام نظر كرد و علاوه بر اشكالات متعدد طرح از جهت انطباق با موازين شرعي و قانون اساسي،  كليت موضوع طرح را از وظايف شوراي عالي انقلاب فرهنگي دانست و تصويب آن به وسيله مجلس را خلاف موازين شرع و مغاير اصل ۵۷ قانون اساسي برشمرد.
«طرح اصلاح موادي از قانون مدني» نيز توسط شوراي نگهبان قانون اساسي خلاف موازين شرع شناخته شد.
«لايحه اهداف،  وظايف و تشكيلات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري» كه با اصلاحاتي در جلسه
۲۷/۲/۸۳ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود نيز در جلسات متعدد شوراي نگهبان مطرح شد و اين شورا نسبت به آن اظهارنظر كرد.
در اظهار نظر شوراي نگهبان قانون اساسي آمده است تبصره ۱ و ۲ ج ۹ ماده ۲ جزو اختيارات شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و اشكال كماكان به قوت خود باقي است.
شوراي نگهبان قانون اساسي هم چنين طي نامه اي ديگر «طرح اصلاح تبصره ۳ قانون تضمين خريد محصولات كشاورزي و الحاق دو تبصره به آن» را نظر به اين كه متن اضافه شده به تبصره ۳ به افزايش هزينه عمومي مي انجامد و طبق اصل ۷۵ قانون اساسي بايد طريق جبران تأمين اين هزينه معلوم شود و طريق آن را مجلس معين نكرده است از اين جهت مغاير اصل مزبور شناخت.

كوتاه از سياست ايران
پيكر استاندار قزوين در تهران تشييع شد
پيكر مسعود امامي استاندار قزوين صبح ديروز در آييني رسمي و در حالي كه گروه موزيك نيروي انتظامي مارش عزا مي نواخت، توسط مسئولان كشوري و انتظامي، براي انتقال به زادگاهش شيراز، تشييع شد.به گزارش ايرنا در مراسم تشييع پيكر استاندار قزوين، محمدرضا عارف معاون اول رئيس جمهوري، عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور، حجت الاسلام والمسلمين حجازي از سوي مقام معظم رهبري، فرمانده نيروي انتظامي، مسئول دفتر رئيس جمهوري، اعضاي هيأت دولت، استانداران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ديگر مقام هاي كشوري و انتظامي وخانواده و بستگان آن شهيد، حضور داشتند.همچنين در اين مراسم پيكرهاي سردار «فعال» فرمانده ناحيه انتظامي استان قزوين و «حميدرضا بيات» معاون عمراني استانداري اين استان در ميان غم و اندوه ياران و همكارانشان براي خاكسپاري در بهشت زهرا(س) تشييع شد.
توليد موشك «كوثر» براي دفاع از آبهاي جمهوري اسلامي ايران
با توليد موشك ضد شناور «كوثر» ، جمهوري اسلامي ايران به يكي از فناوريهاي روزآمد دفاعي در عرصه دريا دست يافت.
به گزارش خبرگزاري مهر، به نقل از اداره كل تبليغات دفاع،كوثر نوعي موشك كروز و سلاحي هوشمند به شمار مي آيد كه در سازمان صنايع هوافضا توليد شده و براي نخستين مرتبه در نمايشگاه توانمنديهاي وزارت دفاع ارائه شده است.اين موشك مي تواند در سه وضعيت: ساحل به دريا، دريا به دريا و هوا به دريا اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد.با اصابت موشك كوثر به رزمناوهاي كوچك و متوسط، اين شناورها غرق مي شوند.موشك فوق در دو نوع راداري و تلويزيوني طراحي شده است كه نوع تلويزيوني آن قابل رديابي نيست. اين موشك كه منطبق با ويژگي هاي محيطي خليج فارس و درياي عمان طراحي شده از فناوري هاي روزآمد دفاعي برخوردار است.
طالباني ادعاي آمريكا درباره ايران و چلبي را تكذيب كرد
جلال طالباني در گفت وگو با روزنامه فايننشيال تايمز اتهامات اخير آمريكا عليه احمد چلبي مبني بر اينكه وي اطلاعاتي را به ايران داده، تكذيب كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جلال طالباني، رئيس اتحاديه ميهني كردستان ضمن محكوم كردن حمله به منزل و دفتر كار احمد چلبي، عضو كنگره ملي عراق اين اقدام را نقض حقوق بشر خواند و وي را يك عراقي ميهن پرست ناميد.وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به قطعنامه سازمان ملل درباره عراق گفت: در صورتي كه اين قطعنامه از ايجاد منطقه فدرال كرد در عراق حمايت نكند كردها از آن حمايت نخواهند كرد.طالباني افزود كه اميدواراست قطعنامه سازمان ملل از اصول دموكراسي، حقوق بشر و برابري حقوق شهروندان حمايت كند.وي همچنين گفت كه كردها از اينكه رئيس جمهور و يا نخست وزير جديد كرد نيستند، ناراضي هستند.رئيس اتحاديه ميهني كردستان عراق از اياد علوي كه براي سمت نخست وزيري عراق انتخاب شده به عنوان دوستي قديمي و يكي از رهبران حزب مخالف عراق نام برد.
حكم اعدام آقاجري نقض مي شود
خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ديروز در خبري كوتاه اعلام كرد: اخبار اوليه دريافتي حاكي از نقض حكم اعدام هاشم آقاجري در ديوان عالي كشور است و در آينده نزديك اعلام خواهد شد.بنابه گزارش ايسنا اين خبر هنوز از سوي منابع رسمي قوه قضاييه تأييد نشده و مسئولان اين قوه هنوز راجع به اين خبر اظهار نظر نكرده اند.
تأكيد ايران و كره جنوبي بر گسترش روابط
وزراي خارجه ايران و كره جنوبي راههاي تحكيم مناسبات سياسي،  اقتصادي و تجاري، تحولات منطقه شبه جزيره كره، عراق و مسايل بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.به گزارش اداره مطبوعات وزارت خارجه، در اين ديدار «يان كي مون»، وزير خارجه و تجارت كره جنوبي با اشاره به اهميت گسترش روابط دو كشور اظهار داشت: سئول براي ارتقاي روابط سياسي و اقتصادي با تهران، اهميت خاصي قائل است.كره جنوبي آمادگي دارد در زمينه  انرژي، سرمايه گذاري مشترك و تقويت مبادلات تجاري دو كشور گامهاي بلندتري برداشته، موافقت نامه هاي سرمايه گذاري را پس از تصويب پارلمانهاي دو كشور اجرايي ساخته و مذاكرات توقف ماليات مضاعف را با مقامات ايراني پيگيري نمايد.

۱۲ ايراني در زندان ابوغريب
روزنامه الوطن چاپ عربستان به اسناد محرمانه اي كه از سوي نيروهاي اشغالگر آمريكايي در عراق براي سازمان ملل ارسال شده، دست يافته است.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه نوشت كه در اين اسناد محرمانه اسامي ۷۰۹۰ زنداني عرب و غيرعربي كه در زندان ابوغريب به سر مي برند، ذكر شده است.به نوشته الوطن، از بين اين اسامي نام ۱۲ ايراني، هفت سعودي، يك كويتي، يك لبناني، سه يمني، دو الجزايري، ۱۱ مصري، ۱۰ اردني، پنج ليبيايي، هشت فلسطيني، ۹ سوداني، ۲۲ سوري، پنج تونسي و سه مراكشي به چشم مي خورد.روزنامه كويتي الوطن نيز گزارش داد: در جستجو هاي اخير، پيكر ۱۳ تن از اسراي ايراني و كويتي در گورهاي دسته جمعي عراق كشف شده كه هويت اين اجساد پس از آزمايشهاي پزشكي مشخص شده است.

فراكسيون وفاق و كارآمدي
براي هيأت رئيسه دائم مجلس هفت نامزد معرفي مي كند
رضا طلايي نيك سخنگوي فراكسيون وفاق و كارآمدي با اعلام اينكه اين فراكسيون در انتخابات هيأت رئيسه دائم از رياست غلامعلي حدادعادل حمايت خواهد كرد، گفت: به جز رياست مجلس هفت نامزد معرفي مي كنيم.طلايي نيك در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براي حفظ انسجام كلي مجلس و باتوجه به درخواست هاي موكد برخي نمايندگان و دلسوزان كشور و نيز تصميم جمعي اعضاي فراكسيون مقرر شد اين فراكسيون همانند انتخابات هيأت رئيسه موقت از رياست دكترغلامعلي حدادعادل حمايت نمايد.

لاريجاني:
اصلا به رياست جمهوري فكر نمي كنم
خبرگزاري فارس: علي لاريجاني در گفت وگوي اختصاصي با اين خبرگزاري در پاسخ به احتمال كانديداتوري خود براي رياست جمهوري آينده اظهار داشت: اين مطالب در روزنامه ها مطرح مي شود.
وي افزود: در حال حاضر رئيس جمهور محترم مشغول كار است و زمان زيادي تا پايان دوره رياست جمهوري باقي است.
وي به مزاح اضافه كرد، به نظر شما الان ما كمبود رئيس جمهور داريم!
عضو شوراي عالي امنيت ملي افزود به نظر من دامن زدن به اين موضوعات، ذهن جامعه را خسته مي كند. هنوز انتخابات مجلس پايان نيافته بحث انتخابات رياست جمهوري مطرح مي شود.وي در پاسخ به اين كه آيا در صورت نياز در صحنه انتخابات رياست جمهوري حضور مي يابيد، گفت: اصلا به اين موضوع فكر نمي كنم چون فكر مي كنم مسائل مهم تري وجود دارد كه بايد به آن انديشيد.
لاريجاني با بيان اين كه در دانشگاه به فعاليت خواهد پرداخت، گفت: فعلا علاقه اي به كار اجرايي ندارم.

ايران براي بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) آماده مي شود
سازمان تبليغات اسلامي در اطلاعيه اي با گراميداشت سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني (ره) و
فرا رسيدن سالگرد قيام خونين ۱۵ خرداد از ملت ايران اسلامي دعوت كرد در مراسم ويژه اين دو روز بزرگ شركت كنند و با آرمان هاي والاي امام راحل و شهداي پانزده خرداد تجديد پيمان كنند.
سازمان تبليغات اسلامي همچنين برنامه هاي خود را براي برگزاري هر چه بهتر اين مراسم اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، برگزاري مسابقه هاي فرهنگي از زندگينامه و وصيتنامه سياسي الهي امام خميني (ره)، تهيه پوستر، چاپ اعلاميه و فراخوان عمومي براي شركت در مراسمهاي عزاداري، برپايي نمايشگاه عرضه كتاب و محصولات فرهنگي از برنامه هاي اين سازمان است.
استقرار ايستگاههاي صلواتي براي زائران و عزاداران در مسيرهاي حركت به سوي حرم مطهر، تهيه و نصب پلاكارد از سخنان امام با موضوعات مختلف جهت فضاسازي عمومي در سطح تهران بزرگ، دعوت از هيات هاي مذهبي و تشكيل ميزگرد با حضور علما و بحث  و تبادل نظر درباره شخصيت امام (ره) از ديگر برنامه هاي سازمان تبليغات اسلامي است.
دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري نيز با صدور بيانيه اي بر تجليل و تكريم شخصيت والاي حضرت امام خميني (ره) تاكيد كرد.
در اين بيانيه آمده است شور و شكوهي كه هر سال در مراسم سالگرد ارتحال امام عزيز به نمايش گذاشته مي شود نشان از پيوند عميق و ناگسستني ملت مسلمان ايران با آن پيشواي بزرگ دارد.
در اين بيانيه تصريح شده است مجلس خبرگان رهبري سالگرد مصيبت عظماي ارتحال حضرت امام و نيز يادبود شهداي والامقام ۱۵ خرداد را به مقام معظم رهبري مراجع عظام تقليد، حوزه علميه و بيت مكرم حضرت امام تسليت مي گويد.
اداي احترام به امام خميني (ره)
در آستانه پانزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره)، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، روساي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، معاونان، مديران و جمعي از كاركنان اين وزارتخانه روز دوشنبه با حضور در حرم امام راحل نسبت به مقام شامخ آن حضرت اداي احترام كردند.
به گزارش ايرنا شركت كنندگان در اين آيين، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، بر تحقق آرمان هاي والاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تاكيد كردند.
فرماندهان و كاركنان ارتش و سپاه نيز با حضور در مرقد امام خميني، ضمن اداي احترام به بنيانگذار انقلاب اسلامي با آرمان هاي والاي امام تجديد پيمان كردند.
بسياري ديگر از نهادها از جمله كاركنان فرهنگي و هنر شهرداري تهران، وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي، احزاب، گروهها و انجمن هاي اسلامي نيز با حضور در مرقد امام خميني (ره) و يا صدور بيانيه، نسبت به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي اداي احترام كردند.
امام خميني، معلم بزرگ جامعه
توليت آستان حرم مطهر امام خميني(ره) گفت: امام خميني (ره) يكي از معلمان بزرگ جامعه بوده است، ايشان همواره بر تعليم و تربيت صحيح تاكيد داشتند.
به گزارش ايرنا سيد حسن خميني در گردهمايي فرهنگيان استان تهران در حسينيه جمكران افزود: اگر معلمي را به معناي تربيت بدانيم و هر كسي را كه در مسير تربيت و تعالي انسانها گام بردارد معلم بدانيم، مي توان گفت، حضرت امام (ره) يكي از معلمان بزرگ جامعه بوده است.

در خُبَر چه گذشت
عربستان سعودي اعلام كرد كه در عمليات آزادسازي گروگانهاي شهر الخبر، ۲۳ گروگان را آزاد كرده است در حالي كه ۲۲ نفر در اين عمليات كشته شدند. به گفته مقامات سعودي ۳ نفر از گروگانگيرها از صحنه حادثه گريختند و فقط يكي از آنها دستگير شده است. منابع مستقل دستگير شدن نفر چهارم را نيز تاييد نكرده و معتقدند او در عمليات كشته شده است .
سه گروگانگير فراري توانستند خود را به شهر دمام برسانند و با تهديد يكي از شهروندان، اتومبيل شورلت آبي رنگ او را سرقت كرده و به مسير خود ادامه دهند. يكي از شاهدان گفته است كه سه گروگانگير مسلح كه پيراهن ورزشي مشكي بر تن داشتند، خسته به نظر مي رسيدند. گشتهاي پليس سعودي با پشتيباني چندين بالگرد به تعقيب گروگانگيرها پرداختند.
در همين حال سعدالفقيه رئيس جنبش اسلامي اصلاح عربستان سعودي كه در لندن اقامت دارد در مصاحبه با تلويزيون الجزيره اعلام كرد كه نتيجه عمليات نيروهاي امنيتي عربستان غيره منتظره و تعجب آور بود، چرا كه نيروها پس از انجام عمليات مشاهده كردند كه ۹ نفر از گروگانها كشته شده اند و هيچ اثري از گروگانگيرها پيدا نكرده اند. لذا مقامات سعودي در برابر اين عمليات سكوت پيشه كرده اند. در اين عمليات چندين هليكوپتر و چند صد نيروي امنيتي، مشاركت داشته اند. امير عبدالله وليعهد عربستان وعده داد كه مهاجمان تروريست را تعقيب كرده و آنها را
ريشه كن كند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |