شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۵ - Aug 14, 2004
نتيجه نهايي علم
امام علي (ع): نتيجه نهايي علم، كردار نيك است.
(غررالحكم / ۲۲۲)
امروز با حافظ
وين راز سر به مهر به عالم سمر شود
ترسم كه اشك در غم ما پرده در شود
آري شود و ليك به خون جگر شود
گويند سنگ، لعل شود در مقام صبر
رو به جايي دور در جشنواره هلند
در اولين دوره جشنواره كيدداكروس كه در هلند برگزار مي شود، «روبه جايي دور» از ساخته هاي مهرداد اسكويي در بخش مسابقه اين جشنواره حضور دارد.به گزارش ايسنا اين جشنواره با موضوع فيلم كوتاه درباره كودكان و نوجوانان برگزار مي شود.
روبه جايي دور فيلم ۱۸ دقيقه اي اسكويي راجع به بانوي ۴۷ ساله ايراني است كه طي يك حركت خودجوش ۳۵ كودك افغاني آواره را  در خانه خود جمع كرده و به آنها سواد مي آموزد.
حضور در جشنواره كيدداكروس دوازدهمين حضور بين المللي فيلم روبه جايي دور محسوب مي شود.
اين فيلم تاكنون جوايز بهترين فيلم مستند در چهارمين جشنواره وولادرو مكزيك، مدال برنز جشنواره ملل اطريش، بهترين فيلم مستند در نخستين جشنواره ملي موضوعي زن در سينما را دريافت كرده است.

برگزيدگان مسابقه رنگ هاي فاطمي
با پايان يافتن نمايشگاه فرهنگ فاطمي، فرهنگسراي علوم اسامي برگزيدگان مسابقات رنگ هاي فاطمي و خوشنويسي سوره كوثر را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري «مهر» به نقل از فرهنگسراي علوم، كميته داوران از بين هزاران شركت كننده، اسامي برگزيدگان اين مسابقات را به شرح زير اعلام كرد:
در مسابقه رنگ هاي فاطمي، پيمان آل ابراهيم،معصومه حسني پور و اعظم تدبري به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
در مسابقه خوشنويسي (سوره كوثر)، عباس صالحي، شمس الدين جزايري و حسن صالحين به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.

از امروز به نمايش درمي آيد
بيل را بكش در موزه سينما
008850.jpg
فيلم  سينمايي  بيل  را بكش  ۱ ساخته  كويينتين  تارانتينو از ديروز در موزه  سينما به  نمايش  درآمد.
به  گزارش  دفتر ارتباط رسانه اي  موزه  سينما، اين  فيلم  با زيرنويس  فارسي همه  روزه  در يك  نوبت  (ساعت  ۲۲) در سالن  نمايش  موزه  سينما اكران  مي شود.
در قسمت  اول  فيلم  بيل  را بكش  بازيگراني  چون  اوما تورمن ، ديويدكارادين  و لوسي  ليو نقش  آفريني  مي كنند.
درسالن  موزه  سينما علاوه  برنمايش  اين  اثر، فيلم  سينمايي  مهمان  مامان از داريوش  مهرجويي  نيز در دو نوبت  روي  پرده  مي رود. بيل  را بكش  كه  با الهام  از فيلم هاي  رزمي شرقي  ساخته  شده ، فيلمي اكشن  وخشونت  بار است .
اين  فيلم  داستان  عروسي  را به  تصوير مي كشد كه  سعي  دارد، انتقام  مرگ خانواده اش  را از بيل  آدمكش  و گروهش  بگيرد.
قسمت  دوم  بيل  را بكش  نيز چندي  قبل  در سينماي  جهان  اكران  شد و مورداستقبال  مخاطبان  قرار گرفت . بليت هاي  نمايش  فيلم  سالن  موزه  سينما در عمارت  باغ  فردوس  و سينمافرهنگ  در اختيار علاقه مندان  قرار مي گيرد.

تازه هاي دنياي رسانه ها
مسئله نفت بيخ پيدا كرد
جمعه (ديروز) ركورد بهاي نفت خام در بازار نيويورك شكست و از هر بشكه ۴۵ دلار و ۵۰ سنت بالاتر رفت و براي مدتي كوتاه در خط ۴۵ دلار و ۷۵ سنت هم متوقف شد كه هيچگاه سابقه نداشت و همه امور را تحت الشعاع قرار داد. دولت آمريكا كوشيد كاسه كوزه ها را بر سر روسيه بشكند كه با رفتار اين دولت با كمپاني «يوكوس» باعث بالا رفتن بهاي نفت كه رشد اقتصاد كشورهاي صنعتي به آن بستگي دارد، شده است. رسانه هاي روسيه به دفاع برخاستند و گفتند كه به چه جرأتي دولت نيرومندي چون روسيه چنين خطاب مي شود و آن را نوعي مداخله در امور خواندند و اندكي بعد اظهارات ناگهاني پوتين را كه تصميم گرفته است بودجه نظامي روسيه را چهل درصد افزايش دهد، بزرگ كردند. اين خبر نه تنها بالا رفتن بهاي نفت، بلكه تماس تلفني كاخ سفيد واشنگتن با «مدودوف» رئيس دفتر كاخ كرملين را تا ساعت ها تحت الشعاع قرارداد. كاخ سفيد در اين تماس تلفني خواسته بود كه نگراني رئيس جمهوري آمريكا از وضعيت كمپاني يوكوس و بالا رفتن بهاي نفت به اطلاع پوتين برسد. در همين هنگام «ديويد پيس» روزنامه نگار آمريكايي نتيجه تحقيقات خود را درباره مسئله نفت آمريكا را اعلام داشت و به صورتي استفهام آميز نوشت: نود و هفت درصد كساني كه اراضي نفتخيز را از دولت آمريكا اجاره كرده اند دست به استخراج نزده، دست روي دست گذارده و ساكت نشسته اند، چرا؟ (گويا منتظر كاهش ذخاير ساير كشورها و فروش به آنها به بهاي گزاف هستند).
اين روزنامه نگار كه به استناد قانون آزادي اطلاعات اين آمار را به دست آورده، نوشته است كه سي ميليون هكتار از اراضي داراي نفت در آمريكا به اجاره داده شده است كه ۳۳ هزار مستاجر دارند ولي تنها در سه درصد اين اراضي كار استخراج صورت مي گيرد و در بقيه كوچكترين اقدامي صورت نگرفته است .
به مايك والاس، يكي از معروفترين روزنامه نگاران جهان دستبند زده شد
خبر تعجب برانگيز ديگر در شبانه روز گذشته كه حكايت از ادامه خشونت پليس آمريكا دارد و در اين كشور امري عادي است، دستگيري «مايك والاس» ۸۶ ساله يكي از معروفترين روزنامه نگاران جهان است. والاس پنج شنبه براي صرف غذا در يك رستوران نيويورك با تاكسي به آنجا رفته بود ولي جاي پارك كردن نبود و پليس خواست به راننده ليموزين كه در انتظار جا متوقف شده بود و هرگاه كه مأمور نزديك مي شد كمي جلو و يا عقب مي رفت ورقه دادگاه و جريمه بدهد كه والاس واسطه شد و گفت كه اتومبيل پارك نكرده و در حال حركت است و نمي توان به آن ورقه جريمه «دوبله» داد كه پليس مايك را به اتهام «وجود تهديد براي پليس» و «ممانعت از اجراي قانون» دستبند زد و به كلانتري برد. اين مأمور با اين كه والاس به مأمور گفته بود كه دستش آرتروز دارد و درد مي كند، به او دستبند زده بود. در كلانتري از مأمور سئوال شده بود كه آيا مايك را مي شناسد و او پاسخ مثبت داده بود. كلانتر سپس پرسيده بود كه اگر مي شناخته چگونه نمي دانسته كه چنين فردي «يك تهديد» نيست و فرار نمي كند كه به او دستبند زده است. هنوز اين بازخواست ادامه داشت كه خبر به شهردار نيويورك و مقامات ديگر رسيد و كلانتري پليس پر از مقامات شهر شد. شهردار به مأمور گفت كه اگر «مايك» يك تهديد است، پس من هم كه حقوق شما را مي پردازم تهديد هستم. مايك با وجود كهولت به كار گزارشگري براي برنامه تلويزيوني ۶۰ دقيقه كه بيشترين بيننده را دارد ادامه مي دهد. وي كه ۶۴ سال سابقه روزنامه نگاري دارد عمدتاً مسائل حساس داخلي و بين المللي را دنبال كرده است.
دو توفان دريايي با هم
پس از ۹۸ سال، بار ديگر دو توفان دريايي جنوب شرقي ايالات متحده را مورد حمله قرار داده اند. اين دو توفان كه در «كارائيب» به وجود آمده اند «چارلي» و «باني» نام دارند. باني در قسمت شرق ايالت فلوريدا فرود آمده و با سرعت ۸۰ كيلومتر در ساعت به سمت شمال در حركت است و از جورجيا عبور كرده است؛ ولي چارلي كه سه بار شديدتر از آن است در ساحل خليج مكزيك، فلوريدا را با سرعت ۱۸۰ كيلومتر در ساعت مورد حمله قرار داده و از «كي وست» تا «تمپا» امواج دريا را به شهرها وارد ساخته، به گونه اي كه قسمت مركزي شهر تمپا تا ارتفاع سه متر در زير آب فرو رفته است. تا ظهر جمعه يك ميليون و سيصد تن كه در مسير اين توفان قرار داشتند از اين مناطق تخليه شده بودند. مقر فرماندهي نيروي مركزي آمريكا كه در خاورميانه فعاليت دارد و بر واحدهاي آمريكايي در عراق و افغانستان و خليج فارس رياست دارد، از جمله ساختمان هايي در «مك ديل» است كه تخليه شده است. اين توفان به سوي شمال شرقي آمريكا به حركت خود ادامه خواهد داد و همه جا را توفاني و همراه با ريزش باران خواهد ساخت. معمولاً اين توفان هاي دريايي تلفات و زيان هاي زياد به بار مي آورند. در ايالت هاي شرقي آمريكا ماه هاي اوت تا نوامبر به ماه هاي توفان دريايي معروفند.
روس ها دارند به جوش مي آيند
روس ها كه با گسترش ناتو تا ديوار خانه هايشان و استقرار نظامي آمريكا در چند نقطه از شوروي سابق از جمله ازبكستان از خواب ۱۳ ساله بيدار شده بودند و اصرار به بازرسي تسليحاتي كشورشان آنان را به حالت نيم خيز درآورده بود، اينك با رو به رو شدن با حقايق تازه اي دارند به جوش مي آيند. رسانه هايي كه اين مطلب را در تفسيرهاي خود آورده اند افزوده اند: دليل به جوش آمدن روس ها دادن پناهندگي از جانب آمريكا به يك چچني است كه مسكو او را تروريست مي خواند، مخالفت هاي تازه غرب با ورود روسيه به سازمان هاي تجارت بين المللي، انتقاد غرب از تجديد آزمايش هاي موشكي روسيه، فشار به بيرون بردن نيروهاي روس از گرجستان و بالاخره استقرار رادارهاي تازه و پيشرفته در گرين لاند دانمارك به منظور پاييدن روسيه است.

فضا، شهر، سينما در خانه هنرمندان
در ادامه سلسله سخنراني هاي فصلنامه انديشه ايرانشهر جلسه اي پيرامون فضا، شهر، سينما روز يكشنبه ۲۵ مرداد در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود.
در اين جلسه كه توسط دفتر پژوهش هاي فرهنگي گروه شهرشناسي با همكاري خانه هنرمندان، جامعه مهندسان معمار ايران و جامعه مهندسان شهرساز برپا مي شود، شادمهر راستين معمار و سينماگر با موضوع فضا، شهر، سينما به ايراد سخن مي پردازد.اين برنامه ساعت ۳۰/۱۷ روز يادشده در تالار بتهوون خانه هنرمندان واقع در خيابان ايرانشهر شمالي، باغ هنر برگزار مي شود.

«منوچهر صهبايي» ماني و ماناي دهلوي را رهبري مي كند
اپراي «ماني و مانا» كه يكي دو سالي است خبر اجراي آن به گوش مي رسد، مجوز اجرا گرفته و قرار است با رهبري منوچهر صهبايي به صحنه برود.به گزارش همشهري؛ منوچهر صهبايي كه ازجمله نخستين رهبران ميهمان پس از انقلاب به شمار مي رود، نزديك به ۷ سالي است كه اثري را در داخل كشور رهبري نكرده است.

جشنواره موسيقي بانوان پايان يافت
ششمين جشنواره موسيقي بانوان كه گفته مي شود، كيفيت آن از جشنواره هاي گذشته مطلوب تر بوده است، شب گذشته و با حضور گروه هاي شركت كننده و قرائت بيانيه هيأت داوران پايان يافت.
به گزارش همشهري از روابط عمومي مركز موسيقي، هيأت داوران در بيانيه خود ضمن قدرداني از انتصاب يك بانوي موزيسين به عنوان دبير جشنواره از كيفيت ۹۰ درصدي آثار ارسالي خبر داده است.

بهارستان
هيچگاه عشقت را ابراز مكن
عشق در وراي كلمات است
چون نسيمي است كه مي وزد به آرامي
بي آنكه ديده شود.
ويليام بليك - ترجمه كسرا عنقايي

پاسخ به پرسش پزشكي
بالا رفتن سن دليل كاهش مهارت و بازده نيست
دكتر روزنفلد در پاسخ به پرسشي اين شبهه را كه با بالا رفتن سن از مهارت فرد و بازدهي او كم مي شود رد كرده و گفته است: درست است كه با سالخوردگي ماهيچه لاغر و بافت هاي بدن قسمتي از آب خود را از دست مي دهند ولي اين وضعيت ارتباط به آن ندارد كه از مهارت هاي سالخورده كم شود. بررسي هاي پژوهشي نشان داده است كه توان انديشيدن و ابتكار در يك سالخورده به دليل تجربه و مطالعات، بيشتر از افراد ديگر است، مگر اينكه دچار بيماري ضعف حافظه و كاهش سلول هاي مغز شده باشد كه ميان مردم بيشتر از ۲۰ در هزار نيست. دقت سالخورده در انجام كار بيشتر است و احساس مسئوليت بيشتري مي كند و به خير و صلاح جامعه بيش از منافع فردي خود مي انديشد و با تحولات روانشناسي كه در او حاصل مي شود، خودخواهي و آزمندي كمتري دارد. به همين دليل است كه قوانين اشتغال در بسياري از كشورها از جمله آمريكا، رد كردن درخواست استخدام به دليل بالا بودن سن را «جرم» خوانده اند.
بنابراين، يك سالخورده بايد همه تلاش خود را به كار گيرد كه دچار ضعف حافظه و بيماري هاي مربوط نشود و از ورزش سبك دست برندارد تا عضلاتش ضعيف تر نشوند. سالخورده نياز به مواد غذايي كمتري دارد؛ مخصوصاً موادي كه براي رشد فيزيكي بدن به كار مي روند. لذا بايد بر مصرف سبزي و ميوه بيفزايد و هر روز ۵ تا ۷ بار ميوه و سبزي بخورد. سالخورده بايد در شبانه روز دست كم ۸ساعت در محيطي كاملاً تاريك و بدون صدا بخوابد و براي بيدار شدن از زنگ ساعت استفاده نكند و كار ضرب الاجل (تحويل به موقع) نداشته باشد.

برگي از تاريخ
اضمحلال غزنويان
چهاردهم اوت در طول تاريخ، علاوه بر اشاره به انقراض غزنويان كه شرح آن در زير خواهد آمد، شاهد رويدادهاي متعددي بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۹۴ ميلادي (۱۹۱۰ سال پيش) ارتش چين كار تصرف مناطق دره رود «تاريم» و نواحي اطراف آن از جمله (كاشغرستان و قره شهر امروز) را تكميل كرد و در شمال شرقي (آسياي ميانه) با ايران همسايه ديوار به ديوار شد. مرزهاي شمال غربي چين اينك پس از گذشت اين ۱۹ قرن همان است كه در اوت سال ۹۴ ميلادي تعيين شده بود. در سال۴۱۰ ميلادي آلاريك ها شهر رم را غارت كردند. در سال ۱۳۸۵ پرتغالي ها دولت كاستيل را در اسپانيا شكست دادند و استقلال خود را حفظ كردند. در سال ۱۴۵۷ نخستين كتاب كه داراي تاريخ انتشار بود توزيع شد. در سال ۱۸۴۲ نيروهاي نظامي مهاجران (دولت واشنگتن) سرخپوستان سمينول را شكست دادند و متعاقب آن همه سرخپوستان شمال فلوريدا به اكلاهما اخراج شدند. در سال ۱۸۹۳ در فرانسه رانندگي با خودرو مستلزم گذراندن آزمايش رانندگي و داشتن گواهينامه شد. در سال ۱۹۰۰ (۱۰۴ سال پيش در روزي چون امروز) واحدهاي تفنگدار دريايي آمريكا به منظور قلع و قمع جنبش چينيان موسوم به مشت زنان (زيرا اسلحه آتشين نداشتند كه مي دانيم باروت از اختراعات چين است) كه بر ضد سلطه ابرقدرت هاي وقت بپاخاسته بودند وارد شهر پكن شدند. ۱۲ سال بعد (۱۹۱۲) در همين روز تفنگداران آمريكايي وارد نيكاراگوئه شدند تا از منافع آمريكايي ها حفاظت كنند كه تا سال ۱۹۲۵ (۱۳ سال) در آنجا ماندند. در ۱۳ اوت سال ۱۹۲۷ فيدل كاسترو به دنيا آمد كه از سال ۱۹۵۹ تاكنون رهبري كوبا را به دست دارد و در اين كشور نظام سوسياليستي برقرار كرده است. در سال ۱۹۷۳ بمباران هوايي نيروهاي كمونيست در كامبوج توسط آمريكا آغاز شد.
اينك اضمحلال غزنويان به عنوان برگ امروز: ۱۳ اوت سال ۱۱۵۲ ميلادي علاءالدين غور با تصرف غزنه به عمر حكومت ۱۵۵ ساله غزنويان بر ايران خاوري پايان داد. حد غربي حكومت غزنويان ايالت ري بود. اوج حكومت غزنويان در زمان سلطان محمود بود كه در ربع اول قرن ۱۲ ميلادي جنوب غربي هند را در چند حمله متصرف شده، تا ساحل اقيانوس هند پيش رفته، معبد مهم هندوان در شهر سومنات (ايالت گجرات) هند را غارت كرده و ويران ساخته بود. اگر اين حملات سلطان محمود غزنوي به هند صورت نگرفته بود، امروز كشوري به نام پاكستان مركب از مسلمانان هندوستان و تنها به دليل تفاوت دين وجود نداشت. پاكستان ۱۴ اوت ۱۹۴۷ (درست۷۹۵ سال پس از سقوط غزنه) به وجود آمد. سلطان محمود دليل حملات نظامي خود به هند را ترويج اسلام اعلام كرده بود، ولي بيشتر مورخان انگيزه اصلي او را از اين حملات كسب زر و عمدتاً با غارت معابد هندوها نوشته اند. مهمترين كار سلطان محمود كه باعث بقاي شهرت او شده است توجه به اديبان و دانشمندان بود كه با آنان جلسات ديدار منظم داشت و شعرا را تشويق و دلگرم به سرودن شعر فارسي مي كرد و ادبيات فارسي در زمان او رونق گرفت. فردوسي كه تنها به خاطر وطنش و عشق به ايرانيان و نه چشمداشت ديگري، شاهنامه (تاريخ منظوم ايران باستان) را سرود و در سال ۱۰۲۵ ميلادي فوت شد در زمان سلطان محمود مي زيست و در زادگاه خود، توس زندگي مي كرد. به باور برخي از مورخان، جهاني شدن شهرت محمود غزنوي باعث شد كه در هر گوشه از جهان توجه پادشاهان و اميران به مؤلفان، شاعران و هنرمندان، تنها به خاطر باقي ماندن نام خودشان از طريق كارهاي آنان افزايش يابد و از اين رهگذر ادبيات و هنر نيز رونق يافت كه در عصر حاضر از اين لحاظ، رسانه ها جاي شاعران و مؤلفان قديم را گرفته اند و مقام هاي تراز اول هر كشور مي كوشند كه هر چه  بيشتر  مقاله نويسان و اصحاب قلم را در كنار خود داشته باشند و يا دست كم اسباب رنجش آنان را فراهم نكنند.
www.iranianshistoryonthisday.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
سرنوشت
مرد جوان در سالن انتظار فرودگاه نشسته بود. او قصد داشت شهر و ديارش را ترك كند.
مقصدش نامعلوم بود. پسربچه اي كه پدر و مادرش را گم كرده بود، گريه كنان به طرف مرد جوان آمد او بچه را در آغوش گرفت و نوازش كرد. بچه در آغوش او به خواب رفت.
پدر و مادر بچه سر رسيدند و از مرد جوان تشكر كردند. دست سرنوشت او را از رفتن بازداشت او در شهر خود و فروشگاه پدر بچه گم شده مشغول به كار شد.
سال ها بعد مرد جوان كه خود صاحب فروشگاه بزرگ و معتبري بود، در فرودگاه بچه اش گم شد و لحظاتي بعد او را در آغوش جواني ديد كه قصد داشت ديارش را ترك كند.
رضا رشيدي

گشتي در دنياي خبرها
زنداني خوش شانس
لندن: يك مجرم در انگليس كه به حبس ابد محكوم شده بود در يك مسابقه بخت آزمايي برنده ۱۳ ميليون دلار شد. چندي پيش اين مجرم كه به مرخصي آ مده بود، يك بليت بخت آزمايي خريداري كرد كه از قضا، بليت وي برنده شد. البته پليس براي حفاظت از جان اين زنداني ثروتمند در برابر حملات احتمالي ساير زندانيان، او را به يك زندان فوق امنيتي انتقال داده است.
۱۴۵ كيلوگرم كاهش وزن در دو ماه
داكوتا: تا دو ماه پيش، يك مرد در آمريكا ۴۸۶ كيلوگرم وزن داشت و پزشكان اعلام كرده بودند اگر وي از وزن خود نكاهد، در آينده اي نزديك از دنيا خواهد رفت.به همين دليل، همسر وي به بيمارستان محل مراجعه كرد اما مسئولان بيمارستان اعلام كردند، هزينه نقل و انتقال اين مرد نيم تني از خانه به بيمارستان و بالعكس بسيار سنگين است و بيمه آن را تقبل نمي كند.
سپس همسر مرد چاق به ايالت ديگري مراجعه كرد و سرانجام يك بيمارستان او را پذيرش نمود و مشخص شد كه براي رساندن وي به وزن معمولي به سه ميليون دلار هزينه نياز است كه بخشي از آن را بيمارستان تامين خواهد كرد.
به هر حال طي دو هفته اخير، اين مرد ۱۴۵ كيلوگرم وزن كم كرده چون در روز تنها از ۱۲۰۰ كالري استفاده مي كند. قرار است در ۱۸ ماه تا دو سال آينده، وزن اين مرد ۲۰۴ كيلوگرم ديگر با كمك ۸ پزشك متخصص كاهش يابد.
لغو كتك روي يخ
تورنتو: معمولا در جريان رقابت هاي هاكي روي يخ ميان بازيكنان تيم ها درگيري فيزيكي به وجود مي آيد و بازيكنان با مشت و لگد به جان يكديگر مي افتند.
به همين دليل يك شبكه تلويزيوني قصد داشت به مدت دو شب نمايش كتك كاري در هاكي روي يخ را برگزار كند. قرار بود ۳۲ بازيكن آماتور و حرفه اي هاكي روي يخ كه سابقه كتك كاري در جريان مسابقات داشتند روبروي يكديگر قرار گرفته و با هم زد و خورد كنند.اما پليس اعلام كرد، اين مسابقه خلاف قانون است و خشونت را در اين رشته ورزشي ترويج خواهد كرد.
عاقبت راحت طلبي
شيكاگو:  يك سارق در آمريكا به گونه اي جالب به دام پليس افتاد. وي كه از مدت ها قبل خانه مردي ثروتمند را زير نظر داشت در زماني مناسب وارد خانه شد و تمام طلا و جواهرات را داخل كيسه اي جمع آوري كرد اما چون مطمئن بود صاحبخانه به سفر رفته است تصميم گرفت چند ساعت استراحت كند. به همين دليل در حالي كه مشغول خوردن ميوه و شيريني بود به تماشاي تلويزيون پرداخت.از قضا صاحبخانه در همان زمان به خانه بازگشت و با مردي مواجه شد كه پايش را روي ميز دراز كرده و تلويزيون تماشا مي كند. صاحبخانه بلافاصله پليس را خبر كرد و سارق راحت  طلب به دام افتاد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۹ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و ۱۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۴۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۲۳ دقيقه

گل و گياه
گل استكاني
008847.jpg
نام علمي: Campanula persicifolia شTelham Beauty'
خانواده: CAMPANULACEAE
گياه دائمي به بلندي ۱ متر و گستردگي ۳۰ سانتي متر است كه برگهاي باريك آن به فرم روزت روي ساقه استقرار يافته و گلهاي فنجاني شكل آبي كمرنگ آن به صورت خوشه اي در تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي يا نيمه سايه وخاك غني و مرطوب با زهكش خوب نياز دارد حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر يا تقسيم گياه در پاييز يا بهار و تهيه قلمه چوب نرم در تابستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |