شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۵ - Aug 14, 2004
تخم انگل در سبزيجات جنوب تهران
008910.jpg
مديركل محيط زيست استان تهران هشدار داد سبزيجات كاشته شده در جنوب تهران كه با آب هاي آلوده آبياري مي شوند مملو از تخم انگل است.
حسن پيراسته در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفت: آبياري سبزيجات و صيفي جات با آب هاي آلوده و پساب هاي خروجي تهران كه انواع آلودگي ها و حتي فلزات سنگين را به همراه دارد از ديد محيط زيست مطلوب نيست.
وي افزود: سبزيجات ازنظر آبياري با پساب هاي آلوده و بيمارستاني شرايط حساس تري دارند چون عوامل پاتوژن را در خود نگه مي دارند و اگر خوب شستشو نشوند براي سلامتي افراد بسيار آسيب رسان هستند.

باغ ايراني جايگزين زندان قصر مي شود
زندان قصر رسماً به شهرداري تحويل داده شد
008916.jpg
گروه شهري: فضاي سبز با الهام از باغ هاي ايراني در محدوده زندان قصر ايجاد مي شود.
مهندس صادقي شهردار منطقه ۷، ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: سرانجام پس از يكسال و اندي، براساس مصوبه شوراي شهر و توافق ميان مديران شهرداري و مسئولان قضايي، فضاي يازده هكتاري زندان قصر با پرداخت هزينه اي معادل يازده ميليارد تومان به تملك شهرداري تهران درآمد و در اختيار شهرداري منطقه ۷ قرار گرفت.
وي ضمن تشكر از مسئولان قضايي و سازمان زندانها افزود: حدود يازده هزار زنداني در اين زندان نگهداري مي شدند كه كار انتقال آنها به مكاني ديگر كاري دشوار بود اما سرانجام با تلاش بي وقفه دست اندركاران امور قضايي اين مهم به انجام رسيد و زندان قصر به طور قطعي تحويل شهرداري شد.
وي با اشاره به اينكه مراحل طراحي باغ ايراني در دست انجام است، تصريح كرد: شهرداري منطقه ۷ در نظر دارد در اين محدوده علاوه بر فضاي سبز، مكان هاي فرهنگي، ورزشي، تفريحي و آموزشي احداث كند تا از اين طريق كمبود اين نيازها در منطقه جبران شود.
مهندس صادقي درباره ميزان هزينه اجرايي طرح جايگزيني زندان قصر گفت: از آن جا كه هنوز مراحل طراحي فضاهاي مورد نظر به پايان نرسيده نمي توان در اين باره اظهارنظر كرد.
وي در پايان افزود: شهرداري براي ساخت و تكميل فضاهاي آموزشي، تفريحي، فرهنگي در اين محدوده از مشاركت مردمي استقبال مي كند.

افزايش سطح دسترسي هاي معابر شمال تهران
008904.jpg
با اجراي ۷ طرح ترافيكي، ۱۵هزار مترمربع به سطح دسترسي هاي معابر شمال تهران افزوده شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، به منظور تسهيل و تسريع توام با ايمني در تردد شهروندان، عمليات اجرايي ۷ طرح ترافيكي با هزينه اي بالغ بر ۲۴ ميليارد ريال، از فروردين ماه سال جاري آغاز و در اوايل مردادماه به بهره برداري رسيد.براساس همين گزارش، اين طرح ها شامل سه طرح تعريض در خيابانهاي سيزدهم ولنجك، شهيد ماكويي پور و شهيد بهزادي و ۴ طرح بازگشايي در خيابان هاي جوانان، ساسان، شهيد ماكويي پور شمالي و ولنجك كهنه جهت دسترسي وسايل نقليه و تردد عابرين پياده اجرا شد.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران:
راهكارهاي لازم براي كاهش قيمت ها در ميادين ميوه و تره بار و فروشگاه هاي شهروند اعمال مي شود
گروه شهري: راهكارهاي نظارت بر قيمت كالاهاي ضروري در ميادين ميوه و تره بار فروشگاه هاي شهروند اصلاح مي شود.
رسول خادم رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي و زيست شهري شوراي شهر در گفت و گو با خبرنگار همشهري با بيان اين كه طرح ۲ فوريتي بررسي وضعيت نابسامان قيمت كالاهاي ضروري شهروندان در تهران از حدود يك ماه پيش در دستور كار اين كميسيون قرار گرفته، افزود: ما درصدد هستيم طي جلسات متوالي كه با مجموعه مديريت سازمان ميادين ميوه و تره بار و شركت شهروند برگزار شده است راهكارهاي اصلاحي لازم را به منظور دستيابي به قيمت عادلانه براي كالاهاي ضروري ، بررسي و با هماهنگي ساير دستگاه هاي اجرايي مسئول به اجرا درآوريم.
وي تصريح كرد: فلسفه ايجاد حوزه هاي مذكور در شهرداري ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم با كيفيت لازم و قيمتي مناسب بوده كه متأسفانه در حال حاضر علي رغم تلاش مديريت هاي مربوطه، واسطه ها بيشترين سهم را در تعيين قيمت ها دارند.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا با اشاره به فقدان سيستم تعريف شده در نرخ گذاري كالاهاي ضروري گفت: عدم تفكيك كالاهاي ضروري از ديگر كالاها موجب شده است كه كمي بودن خدمات و كيفيت نوعي و قيمت كالا با مشكل مواجه شود كه ضمن بررسي كلي وضعيت موجود و ارزيابي عملكرد بخش هاي مرتبط در تلاش هستيم اين معضل را به مرور برطرف كنيم.

خودروهاي ۵ ساله ۱۰ برابر مدل مشابه صفر كيلومتر آلودگي ايجاد مي كنند
008913.jpg
براساس تعريف استانداردهاي جديد خودرو، آلودگي يك خودرو۵ ساله حدود ۱۰ برابر آلودگي همان مدل خودرو براي سال جاري است.
به گزارش آسمان آبي ايران، بنابراين مقايسه، خودروهاي ۵ ساله۱۰ برابر حد استاندارد مجاز آلودگي، باعث انتشار آلاينده ها مي شوند.
براساس تحقيقات انجام شده توسط منابع علمي و تحقيقاتي، معاينه فني خودروها، گازسوز كردن، اصلاح موتور خودروها (به ويژه خودروهاي عمومي) ازجمله عواملي هستند كه مي توانند از آلودگي خودروهاي چند ساله و حتي خودروهاي فرسوده بكاهند.

معرفي۲۰ هزار متقاضي وام ازدواج
008907.jpg
دبير ستاد پيوندهاي آسماني از معرفي ۲۰ هزار متقاضي وام ازدواج به صندوق هاي پرداخت كننده وام تا ۱۵ شهريورماه خبر داد. با اضافه شدن يك مركز جديد براي دريافت مدارك متقاضيان وام ازدواج، انتظار مي رود بر حجم رسيدگي به مدارك ارسال شده افزوده شود.
وي با تأكيد مجدد بر اين موضوع كه زوجهاي جوان به هنگام ارسال مدارك خود دقت كنند تا مداركشان ناقص نباشد.
وي در ارتباط با تالار و سالن هاي برگزاري مراسم عروسي زوجهاي جوان تهراني گفت: همچنان مشغول رايزني هستيم تا بتوانيم قبل از پايان فصل تابستان نسبت به معرفي اين قبيل مكانها به زوجهاي جوان اقدام كنيم.

مديركل حمل و نقل و ترافيك سازمان شهرداري هاي كشور:
به شهرداري هاي بدهكار اتوبوس واگذار نمي شود
008901.jpg
مديركل حمل و نقل و ترافيك سازمان شهرداريها بدهي شهرداريهاي كشور از قبل توزيع اتوبوسها به اين سازمان را ۲۵ ميليارد تومان و عمدتا مربوط به شهرداريهاي ثروتمند اعلام كرد و گفت: از اين پس اتوبوس تنها به شهرداريهايي كه سهم ۳۵ درصدي خود را براي خريد اتوبوس پرداخت مي كنند، واگذار مي شود.
مهندس عبادالله فتح اللهي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين كه ۶۵ درصد از هزينه اتوبوسهاي اضافه شده به سيستم حمل و نقل همگاني سال گذشته از سوي دولت و ۳۵ درصد آن از سوي شهرداري ها پرداخت شد، تصريح كرد: شهرداري تهران از قبل اتوبوسهايي كه سال گذشته تحويل داده شد، ۷ ميليارد تومان به سازمان شهرداري هاي كشور بدهكار است.
فتح اللهي با بيان اين كه شهرداري تبريز،
۲ ميليارد و مشهد نيز يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان به سازمان شهرداري هاي كشور بدهكار هستند، به ايسنا گفت: اين سازمان نيز به همين ميزان به خودروسازها بدهكار شده و اين امر مشكل كيفيت فني خودروها را به دنبال دارد؛ چرا كه به دليل اين بدهي ها در كارخانجات توليد كننده خودرو، كنترل هاي كيفي و فني با جديت اعمال نشده و درنتيجه خودروهاي معيوب وارد سيستم حمل و نقل همگاني مي شود.به همين دليل ، با تصويب رئيس سازمان شهرداري هاي كشور به  منظور كنترل كيفيت، ۳ نفر نيروي فني در كارخانجات توليدكننده اتوبوس مستقر شده اند.
فتح اللهي به ايسنا گفت: طي قرارداد سازمان شهرداري ها با توليدكنندگان اتوبوس چنانچه اتوبوس توليد شده، با شناسنامه فني پيوست قرارداد منطبق نباشد، خريداري نمي شود. مديركل حمل و نقل و ترافيك سازمان شهرداري هاي كشور خاطرنشان كرد: از ايران خودرو انتظار داريم با توسعه خدمات پس از فروش و عمل به تعهدات، درصد اتوبوس هاي داراي نقص فني را به صفر رساند.

آلودگي خودروهاي باري سبك ۴۰ درصد بيش از خودروهاي سواري است
خودروهاي باري سبك متوسط۴۰، درصد بيش از خودروهاي سواري متوسط آلايندگي دارند.
به گزارش آسمان آبي ايران، براساس تحقيقات انجام شده در ايالات متحده هر خودروي سواري كه مطابق با استانداردهاي EPA آمريكا توليد شده باشد به ازاي۲۰ هزار كيلومتر رانندگي در سال، سالانه ۲۱ هزار و ۷۰۰ پوند گاز دي اكسيد كربن، ۱۹۵ پوند منواكسيدكربن، ۲۸ پوند هيدروكربن هاي نسوخته و ۳۳ تن اكسيدهاي نيتروژن توليد مي كند.
اين در حاليست كه هر خودروي باري سبك متوسط در اين كشور با همين ميزان پيمايش سالانه معادل ۳۰ هزار و ۱۰۰ پوند CO2، ۲۲۲ پوند منواكسيدكربن، ۴۸ پوند اكسيدهاي نيتروژن و ۴۱ پوند هيدروكربن هاي نسوخته توليد مي كند.

طرح پاركبان به زودي در ۳۰ خيابان ديگر اجرا مي شود
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: طرح پاركبان در ۳۰ خيابان ديگر شهر تهران به زودي اجرا خواهد شد.
به گزارش واحد مركزي خبر حميد بهبهاني گفت: طرح كارت پارك براي توزيع عادلانه محل پارك ميان تمام شهروندان در خيابان ها و معابر شهر تهران اجرا مي شود.وي با تأكيد بر اين كه پاركبان ها براي حفظ امنيت خودروهاي پارك شده نيز تلاش خواهند كرد، اظهار داشت: از زمان پارك يك خودرو تا پايان زمان توقف مسئوليت حفاظت از خودروهاي پارك شده به عهده پاركبان هاست.

هواي تهران از امروز خنك تر مي شود
به پيش بيني سازمان هواشناسي كشور تا روز شنبه با گسترش يك مركز پرفشار در سطح زمين بر روي درياي خزر و تاثيرگذاري آن بر استان هاي شمالي و تهران، هواي پايتخت خنك تر مي شود.
به گزارش ايسنا، اين سامانه سبب افزايش ابر و بارش پراكنده باران در سواحل درياي خزر و نواحي شمالي استان هاي شمال غربي كشور و افت نسبي دما در مناطق شمالي كشور و تهران مي شود.
براين اساس سازمان هواشناسي كشور طي شبانه روز آينده آسمان تهران و دامنه هاي البرز را صاف تا قسمتي ابري گاهي نيمه ابري و در برخي نقاط با وزش باد پيش بيني كرد كه حداكثر دماي تهران در اين روز به ۳۶ درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.

شهردار تهران: تلاش جامعه ارامنه براي پيشرفت ايران اسلامي ستودني است
شهردار تهران گفت: جامعه ارامنه كشور همانند ديگر هموطنان در راستاي پيشرفت و ارتقاي ايران اسلامي از زمان انقلاب، جنگ تحميلي و در دوره معاصر تلاش و فداكاري كرده و مي كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهردار تهران صبح ديروز همراه با نماينده ارامنه تهران در مجلس شوراي اسلامي از سالن ها و بخش هاي مختلف باشگاه فرهنگي - ورزشي آرارات بازديد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در خاتمه اين بازديد طي سخناني ضمن ابراز خرسندي از تلاش و جديت مسئولان باشگاه آرارات در جهت تأمين سلامت جسمي و روحي جوانان جامعه، تصريح كرد: در طول تاريخ علي رغم وقوع حوادث بزرگ و كوچك، هيچ مرزبندي بين پيروان مذاهب مختلف در ايران شكل نگرفته و امروز نيز همه ايرانيان با استقلال و آزادي كامل در كنار يكديگر زندگي مي كنند.وي گفت: اگر كشوري پيشرفته و موفق داشته باشيم، فرزندان و جوانان جامعه ما در رفاه، عزت و سربلندي زندگي خواهند كرد و در مقابل هر گونه مشكلي نيز بين تمام افراد جامعه به طور يكسان توزيع مي شود.
وي با اشاره به اينكه بين خداپرستاني كه قرن هاي متوالي با مشاركت يكديگر در كنار هم زندگي كردند هيچ مرزي وجود ندارد، افزود: در ديدار با خانواده يكي از شهداي ارامنه تهران كه در راستاي عزت و استقلال اين كشور جان خود را فدا كرده بود شاهد اين بوديم كه مادر و پدر اين شهيد، همان ادبيات، كلام، عاطفه و نگاه مادران شهداي مسلمان را داشته و حاضر بود تا در صورت بروز مشكلي، ديگر فرزندان خود را در راه اعتلاي ايران فدا كند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |